Connect with us

SDG's

¨Memo¨: Μην ξεχνάς την επίδραση που έχεις στους ανθρώπους δίπλα σου

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CSR HELLAS

Κυκλοφόρησε το Λεύκωμα ΕΚΕ 2019: Βιώσιμη Ανάπτυξη «Think Outside the Box»

Το ζήτημα της καινοτομίας στην Εταιρική Κοινωνική Υπευθυνότητα και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη πραγματεύεται το ετήσιο λεύκωμα του ενημερωτικού & ειδησεογραφικού site www.csrindex.gr “Λεύκωμα ΕΚΕ 2019 «THINK OUTSIDE THE BOX» που κυκλοφορεί δωρεάν από τη Morax Media S.A.

Τριάντα επιχειρήσεις που σκέφτονται “outside the box” στο πεδίο της βιώσιμης ανάπτυξης μιλούν για τη στρατηγική τους στόχευση και τη δράση τους στην ΕΚΕ και ανοίγουν νέους δρόμους για την υπεύθυνη δράση των οργανισμών.

Στην ύλη του Λευκώματος θα διαβάσετε:

  • Τη λίστα με τις 30 εταιρείες που καινοτομούν στη Βιώσιμη Ανάπτυξη από τους κλάδους μεταξύ άλλων της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών, της λιανικής τροφίμων, του χρηματοπιστωτικού τομέα, των κατασκευών & του τουρισμού  (top 30 Think Outside the Box)
  • Το χαιρετισμό/ τοποθέτηση του Χ. Δήμα, Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιου για έρευνα και Τεχνολογία «Η έρευνα ως επένδυση στο μέλλον»
  • Το χαιρετισμό/ τοποθέτηση του Κ. Αραβώση, Γενικού Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Βιώσιμη Ανάπτυξη Think Circular»
  • Το χαιρετισμό/ τοποθέτηση της Μ. Αλεξίου, Προέδρου CSR Hellas, Επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα UN Global Compact, μέλους του ΔΣ του CSR Europe και διεθύντριας ΕΚΕ του Ομίλου ΤΙΤΑΝ «Αλλαγή στο σύστημα και όχι στο κλίμα ζητούν τα παιδιά»
  • Ρεπορτάζ για την «Υπεύθυνη Κοινωνικά και Περιβαλλοντικά Επιχειρηματική Δράση»
  • Ρεπορτάζ για την προσπάθεια Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τοποθετήσεις εκπροσώπων Ενώσεων & Συνδέσμων επιχειρήσεων με σκοπό τη χαρτογράφηση των κλάδων παρουσιάζοντας παράλληλα τις θέσεις τους
  • Ρεπορτάζ & συνέντευξη στον Πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) κ. Βασίλη Γούναρη, με αφορμή τα μέτρα και τους περιορισμούς στη χρήση πλαστικών

 

Τη δημοσιογραφική επιμέλεια και τα ρεπορτάζ του Λευκώματος επιμελήθηκε η δημοσιογράφος Σοφία Εμμανουήλ. Αν σας ενδιαφέρει να αποκτήσετε το Λεύκωμα επικοινωνήστε με την Κασιάννα Μπόκια, kass@moraxmedia.gr.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

H βιώσιμη μετακίνηση έρχεται με “καθαρά” αυτοκίνητα

Μείωση τελών κυκλοφορίας, φόρου χρήσης και τελών ταξινόμησης, ενίσχυση των υποδομών φόρτισης και εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού σε ένα νέο μοντέλο μετακίνησης, ασφαλές και φιλικό στο περιβάλλον, καλλιεργούν προσδοκίες για σταδιακή απόσυρη των παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων και αντικατάστασής τους με αυτοκίνητα που θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 30% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ, από τις οποίες το 72% προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Στο πλαίσιο των προσπαθειών για την μείωση των εκπομπών CO2 η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές της από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 ως προς τα επίπεδα του 1990.

Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν θα είναι εύκολο να επιτευχθεί, καθώς ο ρυθμός μείωσης των εκπομπών έχει μειωθεί. Άλλοι τομείς έχουν μειώσει τις εκπομπές τους από το 1990, όσο όμως αυξάνεται η κινητικότητα, τόσο αυξάνονται και οι εκπομπές από τις μεταφορές.

Οι προσπάθειες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των νέων επιβατικών αυτοκινήτων έχουν επίσης επιβραδυνθεί.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι στόχοι αναθεωρούνται.

Όπως αναφέρουν πηγές της ΕΕ, ειδικά τα επιβατικά αυτοκίνητα ευθύνονται για το 60,7% των συνολικών εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη, με τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν τέσσερις τουλάχιστον επιβάτες να συνιστούν μία από τις πιο καθαρές μεθόδους μεταφορών, αμέσως μετά τα τρένα. Με μέσο όρο 1,5 επιβάτες ανά αυτοκίνητο στην Ευρώπη, άλλα μέσα μεταφορών, όπως τα λεωφορείο, συνιστούν πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Υπάρχουν δύο τρόποι μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα: αυξάνοντας την αποδοτικότητά τους ή αλλάζοντας το καύσιμο. Σήμερα, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη χρησιμοποιούν πετρέλαιο (52%). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο, κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Παρά τη μικρή παρουσία τους στην αγορά (περίπου το 1,5% των πρωτοταξινοµούµενων επιβατικών αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά), o αριθμός των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά εδώ και δύο χρόνια. Επίσης για να απαντήσει κανείς στο ερώτημα “πόσο CO2 παράγει ένα αυτοκίνητο” πρέπει να λάβει υπόψη του όχι μόνο το CO2 που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, αλλά κι εκείνο που παράγεται κατά τη διαδικασία παραγωγής και διάθεσής του.

Η διαδικασία παραγωγής και διάθεσης είναι λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητό απ’ ότι για ένα αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσεως, ενώ τα επίπεδα των εκπομπών ποικίλουν ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας.

Λαμβάνοντας, όμως, υπόψη το μέσο ενεργειακό μείγμα που χρησιμοποιείται στην Ευρώπη, έχει ήδη αποδειχθεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ρυπογόνα από τα πετρελαιοκίνητα. Με την προσδοκώμενη αύξηση του μεριδίου της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναμένεται δε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον.

Το ελληνικό περιβάλλον

Σε ότι αφορά τη χώρα μας, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη αγορά αυτοκινήτου αναφερόμενοι στη νέα τάση των “καθαρών αυτοκινήτων” δηλώνουν στο csrindex.gr ότι τα οικονομικά κίνητρα είναι καθοριστικής σημασίας και η αντικατάσταση του παλαιού στόλου με τη σταδιακή είσοδο στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν απαιτεί μόνο περιβαλλοντική κουλτούρα και εκπαίδευση των καταναλωτών.

Η συγκυρία πάντως ευνοεί την μετατόπιση της αγοράς σε ένα βιώσιμο μοντέλο μετακίνησης, ενόψει της θέσπισης κινήτρων από το 2020 και με ενδεικτική την αύξηση της θετικής στάσης των Ελλήνων απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της LeasePlan, σε συνεργασία με εταιρεία ερευνών Ipsos, το 83% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα (61% συνολικά) δηλώνουν υπέρ της ηλεκτροκίνησης με μηδενικές εκπομπές. Παράλληλα, το 60% των Ελλήνων ερωτηθέντων (σχεδόν οι μισοί, 47% συνολικά) δήλωσαν ότι η γνώμη τους για την ηλεκτροκίνηση βελτιώθηκε θετικά τα τελευταία τρία χρόνια.

Ένας αυξανόμενος αριθμός ερωτηθέντων δήλωσαν την πρόθεσή τους να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μεταξύ εκείνων που σχεδιάζουν να μισθώσουν ένα αυτοκίνητο στα επόμενα 5 χρόνια, 66% των Ελλήνων (δύο στους πέντε (40%) συνολικά) δηλώνουν ότι θα επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης καθίστανται όλο και πιο ξεκάθαρα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μέσω χαμηλότερων εκπομπών CO2 (σύμφωνα με το 66% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα και 60% στο σύνολο εκείνων που σχεδιάζουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα πέντε χρόνια), συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις μέσω των χαμηλότερων εκπομπών NOX (55% στην Ελλάδα, 43% συνολικά) και έχουν συνολικό χαμηλότερο λειτουργικό κόστος (73% στην Ελλάδα και 60% συνολικά).

Οι υποδομές

Η δημιουργία υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί επιτακτική ανάγκη για το μέλλον κι ενώ η πλειοψηφία των ερωτηθέντων βλέπουν θετικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι πρακτικές ανησυχίες γύρω από τις υποδομές αποτελούν εμπόδιο.

Το 40% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα (51% συνολικά) και σκοπεύουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια ανέφεραν ότι οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης τους αποτρέπουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ η περιορισμένη απόσταση οδήγησης ή το λεγόμενο “άγχος αυτονομίας” ήταν ο λόγος για τον οποίο το 35% στην Ελλάδα (45% συνολικά) δήλωσε ότι δεν θα στρεφόταν στην ηλεκτροκίνηση.

Στην Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, περισσότεροι από 6 στους 10 ερωτηθέντες που σκοπεύουν να αγοράσουν/μισθώσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια δήλωσαν ότι η έλλειψη σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης θα τους εμπόδιζε να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

Στην έρευνα Mobility Monitor, που διεξάγεται σε πάνω από 4.000 άτομα σε 16 διαφορετικές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, διαπιστώνεται επίσης ότι το 80% των ατόμων που δήλωσαν ότι δεν θα στραφούν στην ηλεκτροκίνηση δήλωσαν ότι οι ανεπαρκείς δυνατότητες φόρτισης στους δημόσιους χώρους αποτελούν ένα ζήτημα, ωστόσο λιγότεροι από τους μισούς προβληματίζονται σχετικά με τη φόρτιση στον χώρο εργασίας.

Ο Tex Gunning, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan, τονίζει ότι η δημόσια ζήτηση για μετακίνηση με μηδενικές εκπομπές υπερβαίνει κατά πολύ τις τρέχουσες διαθέσιμες υποδομές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες για την επίλυση αυτού του προβλήματος ενώ από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, επιβεβαιώνει πως το ενδιαφέρον του κοινού για την ηλεκτροκίνηση είναι έντονο και στην Ελλάδα. Προσθέτει ότι ο αριθμός των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για την οδήγηση και τη μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται και η ανάγκη για ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης είναι δεδομένη.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία προωθεί ενέργειες για να φέρει σε επαφή τους καταναλωτές και ειδικότερα τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις με τις νέες τεχνολογίες και τα οχήματα χαμηλών εκπομπών CO2 και όπως αναφέρει στο csrindex.gr ο Εμπορικός Διευθυντής της LeasePlan Hellas, Χρήστος Παπαγιαννόπουλος, πραγματοποιεί εκδηλώσεις test – drive με ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Η διαπίστωση ότι η μετάβαση στην καθαρή ενέργεια οδηγεί σε εξοικονόμιση λειτουργικού κόστους είναι ικανή να πείσει τους επαγγελματίες, όπως μας εξηγεί.

Η αγορά

Σχετικά με τις εξελίξεις στην αγορά αυτοκινήτου στο σύνολό της, θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία για το εννιάμηνο του έτους ενώ η ευρωπαϊκή αγορά επιβραδύνεται, με τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων να εμφανίζονται μειωμένες κατά 1,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση κατά 10,3% με συνολικές πωλήσεις που άγγιξαν τις 92.772 οχήματα. Μάλιστα παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι φέτος η αγορά θα βρεθεί κοντά στις 110.000 πωλήσεις, με τάση να ανέβει ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Η ζήτηση λαμβάνει ώθηση από τα νέα μοντέλα που προωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και από την τάση των οδηγών να επιλέγουν οχήματα ελεύθερου χρόνου, με ενδεικτικό το γεγονός ότι πάνω από 40% των συνολικών πωλήσεων αφορά τα SUV με τις κατηγορίες των μικρομεσαίων κατηγοριών να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Τα κίνητρα

Για τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα το ενδιαφέρον είναι συνεχές, αν και σήμερα αποτελούν μόλις το 0,7% της αξίας της τοπικής αγοράς και κάτω από 7% της ευρωπαϊκής αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018 πωλήθηκαν στην Ελλάδα μόλις 87 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 228 επαναφορτιζόμενα σε σύνολο 103.185 νέων οχημάτων. Ο τομέας αυτός εμφανίζει ανοδική τάση, με τις συντονισμένες δράσεις σε επίπεδο κινήτρων, ανάπτυξης υποδομών και εκπαίδευσης του κοινού να προωνίζονται περαιτέρω ανάπτυξη.

Στα κίνητρα που προωθούνται περιλαμβάνεται σύμφωνα με τις πληροφορίες μείωση του εταιρικού φόρου για τους επαγγελματίες και αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ. και επιδότηση αγοράς, από 2 έως 4 χιλ. ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 40.000 ευρώ.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

ΟΠΑΠ: Τα Ευχοστολίδια και η μαγεία των Χριστουγεννων

Το πνεύμα των Χριστουγέννων εφέτος έρχεται νωρίτερα μέσα από την πρωτοβουλία Ευχοστολίδια, με στόχο όλοι μαζί να προσφέρουμε σε χιλιάδες παιδιά που έχουν ανάγκη και να εκπληρώσουμε τις ευχές τους έως το τέλος του έτους.

Ο ΟΠΑΠ, στο πλαίσιο της μεγάλης γιορτής προσφοράς και αγάπης που πραγματοποιεί για έκτη συνεχή χρονιά, καλεί όλους να επιλέξουμε τα Ευχοστολίδια για να κάνουμε πραγματικότητα τις ζωγραφιές–χριστουγεννιάτικες ευχές των παιδιών από τον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού», την Ένωση «Μαζί για το Παιδί», τα Παιδικά Χωριά SOS και το Ίδρυμα Γεωργίου και Αικατερίνης Χατζηκώνστα.

Από σήμερα κιόλας, όλοι έχουμε τη δυνατότητα να εκπληρώσουμε παιδικές χριστουγεννιάτικες ευχές, μέσω υπολογιστή, tablet ή κινητού τηλεφώνου, από όπου και αν βρισκόμαστε. Μέσα από την ιστοσελίδα www.omadaprosforas.gr ή κατεβάζοντας δωρεάν την εφαρμογή «Ομάδα Προσφοράς ΟΠΑΠ», μπορούμε να επιλέξουμε τα δικά μας Ευχοστολίδια ακολουθώντας τα εξής απλά βήματα:

  • Επιλέγουμε την παιδική ζωγραφιά-ευχή που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε
  • Αγοράζουμε το δώρο που πιστεύουμε ότι πραγματοποιεί την παιδική ευχή
  • Στέλνουμε τη δική μας ευχή στο παιδί που θα λάβει το δώρο

Για την πραγματοποίηση της ευχής και την αγορά του δώρου, μεταφερόμαστε στην ιστοσελίδα του καταστήματος Public, όπου μπορούμε να βρούμε προεπιλεγμένες επιλογές που ανταποκρίνονται στις ευχές των παιδιών. Επιπλέον, έχουμε τη δυνατότητα να λάβουμε την αυθεντική ζωγραφιά κάθε ευχής που πραγματοποιούμε, για να θυμόμαστε πάντα τη σημαντική μας προσφορά.

Η «Ομάδα Προσφοράς ΟΠΑΠ» συλλέγει πόντους για έργα υποδομής

Την ίδια ώρα, όσοι συμμετέχουμε δωρεάν στις χριστουγεννιάτικες δοκιμασίες της εφαρμογής «Ομάδα Προσφοράς» συγκεντρώνουμε πόντους, οι οποίοι θα μετατραπούν από τον ΟΠΑΠ σε έργα υποδομής στις εγκαταστάσεις των ιδρυμάτων και σωματείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών και τη δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος.

Από το 2014, με την υποστήριξη όλων μας, η πρωτοβουλία Εταιρικής Υπευθυνότητας Ευχοστολίδια έχει πραγματοποιήσει 22.038 παιδικές ευχές.  Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ έχει υλοποιήσει 30 έργα υποδομής στους φορείς που συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια στο πρόγραμμα, βελτιώνοντας ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των παιδιών.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ