Connect with us

Έρευνες / Μελέτες

Έρευνα για την εταιρική κοινωνική ευθύνη και την υπεύθυνη κατανάλωση τον Ιανουάριο 2009

                             logos

Στην Ελλάδα η έρευνα για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Υπεύθυνη Κατανάλωση» σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για 5η φορά από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, με τη συνεργασία του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και διεξήχθη στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2009, σε δείγμα 1.001 πολιτών.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 32 χώρες, από μεγάλους φορείς επικοινωνίας και έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με την άδεια της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. η οποία ειδικεύεται σε θέματα διερεύνησης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Στάση του Έλληνα Καταναλωτή

Η έρευνα για την Υπεύθυνη Κατανάλωση και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη συγκεντρώνει σημαντικά ευρήματα για τους Έλληνες καταναλωτές και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις εταιρείες και τα προϊόντα τους.

Πιο συγκεκριμένα, το 32,9% των Ελλήνων καταναλωτών, στη διάρκεια του προηγούμενου έτους, έχει ανταμείψει μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία (είτε μέσω αγοράς ενός προϊόντος είτε μέσω θετικών σχολίων που εκφράστηκαν για τη συγκεκριμένη εταιρεία) ενώ το 19,3% έχει σκεφτεί να το πράξει (52,2% συνολικά – έχει πράξει και έχει σκεφτεί να ανταμείψει μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία). Η ενσυνείδητη πράξη επιβράβευσης και η αντίστοιχη σκέψη μιας τέτοιας ενέργειας (52,2%) σημειώνει μια σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την έρευνα CSR που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο έτος.

Η υπεύθυνη πράξη της ανταμοιβής μιας κοινωνικά υπεύθυνης εταιρείας τοποθετεί την Ελλάδα στην 4η θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών χωρών που έχει διενεργηθεί η έρευνα CSR 2009.

Αντίστοιχα, το 48,4% των Ελλήνων καταναλωτών, στη διάρκεια του προηγούμενου έτους έχει «τιμωρήσει» μια κοινωνικά μη υπεύθυνη εταιρεία (είτε μέσω μη αγοράς ενός προϊόντος είτε μέσω αρνητικών σχολίων που εκφράστηκαν για τη συγκεκριμένη εταιρεία) ενώ το 17,8 % έχει σκεφτεί να το πράξει (66,2% συνολικά – έχει πράξει και έχει σκεφτεί να τιμωρήσει μια κοινωνικά μη υπεύθυνη εταιρεία).
Η ενσυνείδητη πράξη «τιμωρίας» και η αντίστοιχη σκέψη μιας τέτοιας ενέργειας σημειώνει την εξής εξέλιξη σε σχέση με τις προηγούμενες έρευνες CSR (15,9%/CSR 2004 σε 30,9%/CSR 2005 σε 64,9%/CSR 2007 σε 58,1%/CSR 2008 σε 66,2%/CSR2009).

Η υπεύθυνη πράξη της «τιμωρίας» μιας κοινωνικά μη υπεύθυνης εταιρείας τοποθετεί την Ελλάδα στην 2η θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών χωρών που έχει διενεργηθεί η έρευνα CSR 2009.

Αναφορικά με το βαθμό κοινωνικής υπευθυνότητας, το 54,6% των ερωτηθέντων δηλώνουν «ενεργοί πολίτες» (42,7% το 2008) με θετική ή αρνητική δράση απέναντι στις εταιρείες, ενώ το 43,5% των ερωτηθέντων δηλώνουν «μη ενεργοί/ αδιάφοροι πολίτες» (56,2% το 2008).

Στην ανάλυση των παραπάνω στοιχείων, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του προηγούμενου έτους δημοσιοποιήθηκαν μια σειρά από γεγονότα σε διεθνές επίπεδο και σε εθνικό επίπεδο (διατροφικά σκάνδαλα – «βιομηχανικό» ηλιέλαιο, υπόθεση Siemens, υπόθεση Βατοπεδίου, διεθνής οικονομική κρίση, εκλογή Obama, κ.α.) που σε μεγάλο βαθμό μπορούν να ερμηνεύσουν τα αυξητικά ποσοστά στην υπεύθυνη στάση του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στις εταιρείες, αντίστοιχη τάση που είχε παρατηρηθεί στη μέτρηση του 2007 με την εκδήλωση αντίστοιχων γεγονότων (σε διεθνές επίπεδο -νόσος των πουλερικών, γενετικά μεταλλαγμένα προϊόντα και σε επίπεδο χώρας -διατροφικά σκάνδαλα, προβληματικά προϊόντα, εναρμονισμένες πρακτικές εταιρειών κ.α.)

Συνεπώς στην παρούσα μέτρηση, με αυξητική τάση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ο καταναλωτής/ πολίτης εκδηλώνει πιο έντονα τη θέση του με δράση και ανταμοιβή ή τιμωρία της επιχείρησης.

Ο Έλληνας καταναλωτής θεωρεί ότι, η κοινωνική υπευθυνότητα μιας εταιρείας θα πρέπει να εστιάζεται στο να διασφαλίζει ότι τα προϊόντα της είναι ασφαλή και υγιεινά (87,9%), να διασφαλίζει ότι τα προϊόντα και οι λειτουργίες της δεν βλάπτουν το περιβάλλον (80,9%), ότι όλες οι ύλες που χρησιμοποιεί για να φτιάξει τα προϊόντα της έχουν παραχθεί με κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο (74,8%), στην παροχή προϊόντων και υπηρεσιών καλής ποιότητας στη χαμηλότερη δυνατή τιμή (74,6%), στην ίση μεταχείριση όλων των υπαλλήλων και των υποψηφίων για θέσεις εργασίας, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας, θρησκεύματος ή σεξουαλικής προτίμησης (72,5%), στην εφαρμογή των ίδιων υψηλών προδιαγραφών / προτύπων σε όποια χώρα στον κόσμο και αν δραστηριοποιείται (62,3%). Ευθύνες που αφορούν κυρίως και συνδέονται με τη λειτουργία της επιχείρησης.

Επιπλέον, ο Έλληνας καταναλωτής θεωρεί ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να συμβάλλουν περισσότερο και να βοηθήσουν στη βελτίωση της κοινωνίας ή της τοπικής κοινότητας σε συγκεκριμένους τομείς, των οποίων οι επικρατέστεροι τομείς είναι το περιβάλλον (21,1%), η φτώχεια (19,6%) και η υγεία (15,8%). Οι μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις στην προσδοκία αυτή του Έλληνα καταναλωτή σε σχέση με την μέτρηση CSR 2004 εντοπίζονται στο περιβάλλον (από 19,6%/cSR 2004 σε 21,1%/ CSR 2009), την φτώχια (από 26,3%/CSR 2004 σε 19,6%/ CSR 2009) αλλά και σε όλους τους αναφερθέντες τομείς (από 6,3%/CSR 2004 σε 24,1%/ CSR 2009).

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δράσεις

Αυξάνεται το κονδύλι της ΕΚΕ

Οι 4 στις 10 εταιρείες δαπανούν από 200.000 ευρώ μέχρι 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για προγράμματα ΕΚΕ, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής της πρωτοβουλίας “Leading Employers in Greece”.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Οι εταιρείες στη χώρα μας – κυρίως οι μεγάλου μεγέθους και λιγότερο οι μικρομεσαίες – αντιλαμβάνονται πλέον ότι ο αντίκτυπος των δραστηριοτήτων τους στην κοινωνία και στο περβάλλον σχετίζεται άμεσα με την απόδοσή τους και αναλαμβάνουν πιο συντονισμένες δράσεις για να αυξήσουν τη θετική επιρροή τους.

Η αύξηση των κονδυλίων για δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) δείχνει αυτήν ακριβώς την τάση. Ειδικότερα, μελέτη της ICAP Group έδειξε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως 200.000 ευρώ ετησίως σε προγράμματα και δράσεις ΕΚΕ. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από 200.000 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από 1 εκατ. ευρώ έως και 5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στον συνολικό προϋπολογισμό των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, με μερίδιο 39% το 2018. Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Ανθρώπινο Δυναμικό

Ειδικότερα, το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κ.α.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ». Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) λένε ότι εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα. Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%)

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κ.α.) με ποσοστό 58%.

Αγορά

Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια».

Τα οφέλη

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν από τις πρακτικές της ΕΚΕ. Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

Βαθμός εφαρμογής

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της ΕΚΕ και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ανασταλτικοί Παράγοντες

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.

Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ICAP σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνει ότι η ΕΚΕ κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, αλλά το ασταθές και γεμάτο προκλήσεις οικονομικό περιβάλλον αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή αυτών των δράσεων. O κ. Κωνσταντέλλος προσθέτει μεταξύ άλλων: “…Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος… Συμπερασματικά, η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ”.

Περισσότερα

Έρευνες / Μελέτες

ALCO: Κορυφαίος θεσμός ο εθελοντισμός για τους νέους – Οι προσδοκίες τους

Οι νέοι θεωρούν τον εθελοντισμό κορυφαίο θεσμό (78%) αλλά δεν συμμετέχουν στο βαθμό που θα περίμενε κανείς σε σχετικές δράσεις (73% δεν συμμετείχε σε δράσεις τον τελευταίο χρόνο), όπως δείχνει έρευνα της ALCO για λογαριασμό του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων (ΣΕΠ), η οποία αποτυπώνει την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια των νέων σε ένα περιβάλλον με οικονομικές δυσκολίες και υψηλή ανεργία.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Οι νέοι άνθρωποι στην Ελλάδα σήμερα προσπαθούν να ξεπεράσουν την ανασφάλεια και την απογοήτευση από την οικονομική κατάσταση και την απειλή της ανεργίας, ώστε να κρατήσουν ζωντανή την ελπίδα και την αισιοδοξία τους, όπως δείχνει ο δείκτης προσδοκιών που ανέδειξε η ALCO στην έρευνα που διεξήγαγε για το ΣΕΠ.

Οι νέοι ρωτήθηκαν σχετικά με τις προσδοκίες τους και τον βαθμό απογοήτευσής τους για τα τεκτενόμενα στη χώρα και βαθμολογώντας με μια κλίμακα από το 0 ως το 100 έδωσαν 54% θετικές απαντήσεις οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι οι προσδοκίες και τα θετικά συναισθήματα υπερισχύουν των αρνητικών (ειδικά στους νέους 15-16 και 17-20 ετών), όμως η ένταση της απογοήτευσης και των αρνητικών συναισθημάτων είναι πολύ μεγαλύτερη από την επιθυμητή, για νέους ανθρώπους, όπως σημειώνουν οι αναλυτές της Alco.

Όταν ρωτήθηκαν νέοι ηλικίας 17 έως 29 ετών για το πιο ισχυρό συναίσθημα που νοιώθουν για τη ζωή τους το 26% ανέφερε την ελπίδα, το 23% την αισιοδοξία αλλά ένα 25% την ανασφάλεια. Επιπλέον ένα 23% ανέφερε την απογοήτευση και την οργή.

Αναζητώντας τα πιο ισχυρά συναισθήματα ανά φύλο και ηλικιακή ομάδα, η έρευνα διαπιστώνει ότι στους άνδρες υπερισχύει η αισιοδοξία σε ποσοστό 28% και η ανασφάλεια σε ποσοστό 21% και στις γυναίκες η ελπίδα (33%) και η ανασφάλεια (29%). Στην ηλικιακή ομάδα 17 – 20 ετών υπερισχύει η ελπίδα (32%) και η ανασφάλεια (27%), στους νέους ηλικίας 21 – 24 ετών υπερισχύει η ελπίδα (33%) και η ανασφάλεια (19%) και στους μεγαλύτερους 25 – 29 ετών η ανασφάλεια (27%) και η αισιοδοξία (25%).

Ένας στους δύο (46%) θεωρεί την ανεργία ως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι νέοι άνθρωποι στην Ελλάδα σήμερα ενώ σχεδόν δύο στους δέκα (16%) θεωρούν ότι η κακή οικονομική κατάσταση είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Το ξεπερασμένο εκπαιδευτικό σύστημα (13%), το γεγονός ότι δεν ακούγονται οι απόψεις τους (8%), η ανάγκη να μεταναστεύσουν για να βρουν δουλειά (6%) και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου (5%) αναφέρθηκαν επίσης ως μείζονα προβλήματα των νέων.

Όταν οι νέοι ρωτήθηκαν για τη σημασία που έχουν γι` αυτούς συγκεκριμένες αξίες μίλησαν κυρίως για την αξιοπρέπεια (99%), τη φιλία (97%), την αλληλεγγύη (94%), την ισότητα (89%), την επιτυχία (84%) και την πατρίδα (81%) ενώ μικρότερη σημασία φαίνεται να δίνουν στο χρήμα, το οποίο θεωρήθηκε σημαντική αξία για το 51% του δείγματος.

Η εμπιστοσύνη τους στους θεσμούς πάντως είναι περιορισμένη αφού αν εξαιρέσουμε την οικογένεις (99%), τον εθελοντισμό (78%) οι υπόλοιποι θεσμοί δείχνουν να έχουν υποτιμηθεί στις συνειδήσεις τους. Είναι ενδεικτικό ότι οι θεσμοί με τις χαμηλότερες επιδόσεις είναι τα κόμματα (7%) και η Βουλή (9%). Ακόμη και η εκκλησία (40%), η δικαιοσύνη (46%) και η εθνική άμυνα (50%) εμφανίζουν μέτριες “επιδόσεις”.

Οι νέοι δείχνουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για την προσωπική τους ζωή (85%), τους φίλους τους (85%), τις επεγγελματικές τους προοπτικές (81%) και τα δικαιώματά τους (81%). Οι σπουδές (65%) και η κατάσταση στη χώρα (64%) έπονται ενώ μικρή σημασία έχουν για τους νέους οι πολιτικές εξελίξεις (37%).

Το τελευταίο αποτυπώθηκε και στις απαντήσεις των νέων στο ερώτημα: τι θεωρείτε πιο σημαντικό, το δικαίωμα ψήφου στα 17 ή το δίπλωμα οδήγησης στα 17. Στις ηλικίες 15 – 16 το 57% απάντησε “δίπλωμα οδήγησης” έναντι 34% “δικαίωμα ψήφου” ενώ στην ομάδα 17 – 20 τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώθηκαν σε 44% και 41%.

Διερευνώντας το θέμα της αξιοκρατίας οι ερευνητές έθεσαν στους νέους 17 – 29 ετών το ερώτημα εάν θα εκμεταλλεύονταν πιθανές πολιτικές γνωριμίες της οικογένειάς τους για να διαπιστώσουν ότι οι νέοι είναι διχασμένοι στο συγκεκριμένο θέμα. Πήραν θετική απάντηση από το 41% και αρνητική απάντηση από 41%, με ένα 18% να λέει δεν ξέρω/δεν απαντώ.

Όταν ρωτήθηκαν για το πώς θα χαρακτήριζαν κάποιον που πετά πέτρα σε μια βιτρίνα παραβάτη ή επαναστάτη, η πλειοψηφία (74%) είπε παραβάτη. Μόνο 13% μίλησε για επαναστάτη ενώ οι υπόλοιποι δεν απάντησαν.

Σχετικά με το μέλλον και σε ερώτημα για το πώς βλέπετε τον εαυτό σας σε 15 χρόνια σε σχέση με την επαγγελματική σας παρουσία, το 41% εμφανίστηκε αισιόδοξο και είπε ότι βλέπει τον εαυτό του στην Ελλάδα στο αντικείμενο που θέλει και το 17% στην Ελλάδα αλλά σε αντικείμενο που δεν θέλει. Το 21% βλέπει το μέλλον εκτός Ελλάδας είτε από επιλογή είτε από ανάγκη ενώ υπάρχει κι ένα 4% που προβλέπει ότι σε 15 χρόνια θα είναι άνεργο.

Ο Προσκοπισμός

Ειδικότερα για τη δράση των Πορσκόπων το 40% του δείγματος εξέφρασε θετική γνώμη κι επιπλέον 40% ουδέτερη στάση θεωρώντας ότι προσφέρει κατά βάση (77%) εμπειρίες, συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος (60%), διαπαιδαγωγεί σωστά (58%) και έχει σημαντική κοινωνική συνεισφορά (48%). Η δράση των προσκόπων χαρακτηρίζεται πολύ ή αρκετά χρήσιμη για την κοινωνία από το 44% του δείγματος ενώ το 62% θα πρότεινε σε κάποιον να ακολουθήσει το προσκοπικό κίνημα.

Σημειώνεται ότι η έρευνα παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση του ΣΕΠ την Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018, από τον Πρόεδρο της ALCO Κώστα Παναγόπουλο.

Περισσότερα

Έρευνες / Μελέτες

500 άνθρωποι την εβδομάδα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι οι θάνατοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημείωσαν πτώση 2% τον περασμένο χρόνο ακολουθώντας  αντίστοιχη μείωση του 2016  και μια αύξηση 1% του 2015.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ETSC ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του να μειωθούν οι θάνατοι κατά 50% τη δεκαετία μέχρι το 2020 μοιάζει τώρα ανέφικτος να πραγματοποιηθεί. Η Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 χωρών Μελών, συγκεντρωτικά μείωσε τον αριθμό των θανάτων κατά 20% την περίοδο 2010-2017 που υπολείπεται της μείωσης κατά 38% που χρειάζεται για να επιτευχθεί ο στόχος του 2020.

Σχολιάζοντας την δημοσιοποίηση των τελευταίων στοιχείων ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, είπε: «Για 4 κατά σειρά έτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πενιχρά αποτελέσματα για την Οδική Ασφάλεια. Και για 4 κατά σειρά έτη δεν έχουν ληφθεί νέα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να αντιμετωπίσουν τη μάστιγα των τροχαίων θανάτων και τραυματισμών. Είναι ώρα για δράση, το ETSC περιμένει ανυπόμονα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προχωρήσει, με ένα σύνολο νομοθετικών ρυθμίσεων για την Οδική Ασφάλεια που αναμένεται από καιρό. Κάνουμε επίκληση για ασφαλέστερα πρότυπα για τα οχήματα όπως η προσαρμογή σε Automated Emergency Braking (ΑEB) και Intelligent Speed Assistance (ISA), καλύτερες υποδομές κανόνων ασφάλειας και ένα στιβαρό πλαίσιο για ασφαλή εφαρμογή αυτοματοποιημένης οδήγησης εντός εβδομάδων κ όχι μηνών. Είναι επίσης η στιγμή να δούμε ένα νέο μακροπρόθεσμο πλαίσιο για την επόμενη δεκαετία με μια ξεκάθαρη στρατηγική για τη μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας, κάθε βδομάδα».

Οι χώρες Μέλη επίσης έχουν έναν κρίσιμο ρόλο να διαδραματίσουν, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ειδικά με μέτρα, που μπορεί να εφαρμοστούν βραχυπροθέσμα, τέτοια όπως αυξημένα επίπεδα αστυνόμευσης. Η Εσθονία και η Σλοβενία είναι παραδείγματα χωρών Μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχουν δραματικά μειώσει τους θανάτους τα τελευταία χρόνια.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ