Connect with us

Ευρώπη

ΕΚΕ: Ευρωπαϊκή Επιχειρηματική Διακήρυξη 2020

Enterprise-2020-Manifesto.jpg

Το κίνημα αλλαγής για την  Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) στην Ευρώπη προσδιορίζει τις κύριες προτεραιότητές του μέσω της Επιχειρηματικής Διακήρυξης 2020 για την ΕΚΕ, που παρουσιάζεται σήμερα 19 Ιουνίου  στο Μιλάνο,  στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης EXPOMILANO 2015.

Λόγω της επιτακτικής ανάγκης να αντιμετωπιστούν: η ανεργία, η κλιματική αλλαγή και οι δημογραφικές μεταβολές στην Ευρώπη, το κίνημα αλλαγής για την ΕΚΕ διαμόρφωσε την Επιχειρηματική Διακήρυξη 2020, με σκοπό  να υλοποιηθεί έως το 2020.

Υπό την καθοδήγηση του CSR Europe, του Ευρωπαϊκού Επιχειρηματικού Δικτύου για την ΕΚΕ, στη διαμόρφωση της Διακήρυξης συνεργάστηκαν 42 Εθνικά Δίκτυα ΕΚΕ  εκπροσωπώντας περισσότερες από 10.000 εταιρείες από όλη την Ευρώπη.

Η Επιχειρηματική Διακήρυξη 2020 καλεί τους ανθρώπους τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις να συνεργαστούν προκειμένου  να ασχοληθούν με τρεις κύριες προτεραιότητες στρατηγικής στο χρονικό διάστημα  των πέντε ετών μέχρι το 2020, που είναι:

  1. Να τεθούν σε πρώτη προτεραιότητα των διοικητικών συμβουλίων, της διοίκησης και των αλυσίδων αξίας η απασχολησιμότητα και η ένταξη χωρίς διακρίσεις.
  2. Να κινητοποιηθούν οι επιχειρήσεις ώστε  να εμπλακούν ενεργά, ως αφοσιωμένοι συνεργάτες, στην ανάπτυξη των κοινωνιών, των πόλεων και των περιφερειών και να εφαρμόσουν νέες μεθόδους αειφόρου παραγωγής, κατανάλωσης και τρόπου ζωής.
  3. Να τεθούν στο επίκεντρο της επιχειρηματικής συμπεριφοράς η διαφάνεια και ο σεβασμός των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Η Επιχειρηματική Διακήρυξη αποτελεί την απάντηση του κινήματος ΕΚΕ στις προκλήσεις που τέθηκαν στα πλαίσια της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευρώπη   2020 (Europe 2020),  που στοχεύει  σε ανάπτυξη έξυπνη, αειφόρο και χωρίς αποκλεισμούς.

Ο Etienne Davignon, Πρόεδρος του CSR Europe και τέως Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναφερόμενος στους στόχους της Επιχειρηματικής Διακήρυξης είπε: «Με εμπειρία 50 και πλέον ετών σε κυβερνητικές θέσεις και επιχειρηματική δραστηριότητα, θεωρώ ότι πρόκειται για μια από τις πιο φιλόδοξες πρωτοβουλίες που έχω συναντήσει ποτέ – πρωτοβουλίες που θα διαμορφώσουν το μέλλον της Ευρώπης μέσω πρακτικών λύσεων που προτείνονται από τις επιχειρήσεις. Σας καλούμε να συμμετέχετε!».

Η πορεία των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων για την επίτευξη των προτεραιοτήτων της Επιχειρηματικής Διακήρυξης θα παρακολουθείται για τα επόμενα πέντε χρόνια από την εφαρμογή, Business Impact Maps στην ιστοσελίδα του CSR Europe μέσω της οποίας θα αναδεικνύονται εκατοντάδες πρωτοβουλίες επιχειρήσεων  από όλη την Ευρώπη.

Το CSR Europe καλεί τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες να συμμετάσχουν ενεργά στην πρωτοβουλία αναλαμβάνοντας  τις δικές τους πρωτοβουλίες.

Την Επιχειρηματική Διακήρυξη και περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση παρουσίασής της στο Μιλάνο μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα του CSR Europe.

Η παρουσίαση της Επιχειρηματικής Διακήρυξης θα γίνει την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015 (από  11:40 π.μ. έως  12:40 μ.μ.) κατά το   συνέδριο  με τίτλο «Last Callto Europe 2020», που γίνεται στο Μιλάνο στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης EXPO MILANO, ενώ την ευθύνη της οργάνωσής του  έχει αναλάβει το ιταλικό Επιχειρηματικό Δίκτυο Sodalitas.

Εκδήλωση:

Παρασκευή 19 Ιουνίου

Ώρα: 11:40 π.μ. -12:40 μ.μ.

Τίτλος Συνεδρίου «Last Call to Europe 2020»

Χώρος διεξαγωγής: EXPO Auditorium, Milan Expo site

Ομιλητές συνεδρίου:

  • Viscount Etienne Davignon, President – CSR Europe & former Vice President – European Commission
  • Stefan Crets, Executive Director, CSR Europe
  • Άλλοι ηγέτες του ευρωπαϊκού κινήματος ΕΚΕ

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Ασφαλέστεροι δρόμοι: υποχρεωτική χρήση στα οχήματα τεχνολογιών που σώζουν ζωές

Όλα τα καινούρια οχήματα θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες που σώζουν ζωές. Από συστήματα που αντιλαμβάνονται ότι το κεφάλι του οδηγού γέρνει ή τα μάτια του κλείνουν και θα έχουν ηχητικές ειδοποιήσεις μέχρι σήματα επείγουσας στάθμευσης και καταγραφή δεδομένων σε ατυχήματα.

Αυτή η νομοθεσία προωθείται από την Ευρώπη με το ευρωκοινοβούλιο βα έχει ήδη εγκρίνει τους νέους κανόνες και πλέον να αναμένεται η έγκριση από το Συμβούλιο.

Τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που θα είναι υποχρεωτικά εγκατεστημένα σε όλα τα οχήματα είναι:

  • η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτητας
  • η διευκόλυνση (μέσω τυποποιημένων συστημάτων αλληλεπίδρασης) της εγκατάστασης μηχανισμών διαθέσιμων στο εμπόριο για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος
  • τα συστήματα παρακολούθησης υπνηλίας και προσοχής του οδηγού/αναγνώρισης της διάσπασης της προσοχής
  • τα σήματα επείγουσας στάθμευσης οι ανιχνευτές οπισθοπορίας
  • τα συστήματα καταγραφής δεδομένων ατυχήματος (τα οποία προστέθηκαν από τους ευρωβουλευτές, καθώς η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προέβλεπε τη χρήση τους μόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα και ημιφορτηγά)

Θα είναι επίσης υποχρεωτική η χρήση εξελιγμένων συστημάτων πέδησης έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης απόκλισης στα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη στα φορτηγά και τα λεωφορεία υπό τον υφιστάμενο Κανονισμό για τη Γενική Ασφάλεια των Οχημάτων. Η προτεινόμενη νομοθεσία επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής των υφιστάμενων υποχρεώσεων για τη χρήση συστημάτων καταγραφής πίεσης των ελαστικών από τα επιβατικά οχήματα σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Τα ημιφορτηγά και τα αυτοκίνητα τύπου «SUV» επιπροσθέτως θα πάψουν να εξαιρούνται από τις υποχρεώσεις για σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας που μέχρι τώρα ήταν υποχρεωτικά μόνο για τα συνηθισμένα επιβατικά οχήματα. Οι ευρωβουλευτές άλλαξαν το κείμενο της πρότασης για να διασφαλίσουν ότι τα συστήματα καταγραφής δεδομένων για τα ατυχήματα θα λειτουργούν σε «συστήματα κλειστού βρόχου» τα οποία θα επεγγράφουν («overwrite») δεδομένα και τα οποία δε θα επιτρέπουν την ταυτοποίηση του οδηγού ή του οχήματος μέσω ανωνυμοποίησης.

Ειδικές προδιαγραφές για φορτηγά και λεωφορεία

Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται με τρόπο που θα καθιστά άμεσα ορατούς στον οδηγό τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως π.χ. ποδηλάτες και πεζούς. Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, «αυτές οι προδιαγραφές θα εξαλείψουν τα ‘τυφλά σημεία’ μπροστά από τον οδηγό, ενώ θα τα μειώσουν επίσης σημαντικά όσον αφορά τα πλευρικά παράθυρα». Τα χαρακτηριστικά των διαφορετικών τύπων οχημάτων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά περίσταση, προσέθεσαν. Για τα οχήματα υδρογόνου, οι νέοι κανόνες αφορούν κυρίως την ποιότητα των υλικών και ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται, καθώς και για τις δοκιμαστικές τους διαδικασίες.

Η εισηγήτρια Róża Thun (ΕΛΚ, Πολωνία), δήλωσε: «Η ασφάλεια στο δρόμο, ειδικά των πιο ευάλωτων ομάδων, είναι η προτεραιότητά μας. Οι νέοι κανόνες αφορούν κυριολεκτικά θέματα ζωής και θανάτου. Επικεντρώσαμε τις προσπάθειές μας στο να σώσουμε ζωές και να μειώσουμε τους τραυματισμούς. Ο πρόσθετος υποχρεωτικός εξοπλισμός για αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία θα σώσει ανθρώπινες ζωές. Είμαι πολύ περήφανη για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: παρά τις διαφορές μας, οι ευρωβουλευτές στήριξαν τις φιλόδοξες αυτές προτάσεις».

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Πλαστικοί ωκεανοί: Το ΕΚ υποστηρίζει την απαγόρευση πλαστικών μέχρι το 2021

Waste Management World

Πλαστικά αντικείμενα μιας χρήσης, όπως πιάτα, μαχαιροπίρουνα, καλαμάκια, ξυλάκια μπαλονιών ή μπατονέτες θα απαγορευτούν, σύμφωνα με νομοθετική πρόταση που ενέκρινε το ΕΚ την Τετάρτη.

Τα προϊόντα αυτά, στα οποία οφείλεται τουλάχιστον το 70% της θαλάσσιας ρύπανσης, θα απαγορευτούν από τις ευρωπαϊκές αγορές από το 2021 κι έπειτα. Οι ευρωβουλευτές πρόσθεσαν στον κατάλογο πλαστικών που θα απαγορευτούν από την ευρωπαϊκή αγορά από το 2021 και μετά τις πολύ ελαφριές πλαστικές σακούλες, προϊόντα από οξοδιασπώμενο πλαστικό, όπως σακούλες ή συσκευασίες, και προϊόντα συσκευασίας γρήγορου φαγητού από διογκωμένο πολυστυρένιο. Εθνικοί στόχοι μείωσης για άλλα μη απαγορευμένα πλαστικά Τα κράτη μέλη θα πρέπει να μειώσουν έως το 2025 με «φιλόδοξο και βιώσιμο τρόπο» την κατανάλωση πολλών άλλων προϊόντων πλαστικών για τα οποία δεν υπάρχει εναλλακτική λύση. Στα προϊόντα αυτά συμπεριλαμβάνονται οι συσκευασίες χάμπουργκερ μιας χρήσης, οι συσκευασίες σάντουιτς ή συσκευασίες φρούτων, επιδόρπιων ή παγωτών.

Τα κράτη μέλη θα εκπονήσουν εθνικά σχέδια για να ενθαρρύνουν τη χρήση προϊόντων κατάλληλων για πολλαπλή χρήση, καθώς και για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση. Άλλα πλαστικά, όπως οι φιάλες ποτών, θα πρέπει να συλλέγονται ξεχωριστά και να ανακυκλώνονται σε ποσοστό 90% μέχρι το 2025. Φίλτρα τσιγάρων και απολεσθέντα αλιευτικά εργαλεία Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι τα μέτρα μείωσης θα πρέπει επίσης να καλύπτουν τα απόβλητα από προϊόντα καπνού, ιδίως τα φίλτρα τσιγάρων που περιέχουν πλαστικό. Τα προϊόντα αυτά θα πρέπει να μειωθούν σε 50% έως το 2025 και 80% έως το 2030.

Ένα φίλτρο τσιγάρου μπορεί να μολύνει από 500 έως και 1000 λίτρα νερού, ενώ η αποσύνθεσή του μπορεί να διαρκέσει έως και δώδεκα χρόνια, εάν πεταχτεί στο οδόστρωμα. Αποτελεί το δεύτερο πλαστικό μιας χρήσης που μολύνει περισσότερο. Τα κράτη μέλη θα πρέπει επίσης να διασφαλίζουν ότι ετησίως συλλέγεται τουλάχιστον το 50% των αλιευτικών εργαλείων που έχουν χαθεί ή εγκαταλειφθεί, τα οποία περιέχουν πλαστικό, με στόχο ανακύκλωσης τουλάχιστον το 15% μέχρι το 2025. Τα αλιευτικά εργαλεία αντιπροσωπεύουν το 27% των αποβλήτων που βρίσκονται στις ευρωπαϊκές ακτές.

Κάνοντας τους παραγωγούς πιο υπεύθυνους

Τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες καπνού θα καλύπτουν το κόστος συλλογής των αποβλήτων από τα εν λόγω προϊόντα, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς, επεξεργασίας και συλλογής απορριμμάτων. Το ίδιο ισχύει και για τους παραγωγούς αλιευτικών εργαλείων που περιέχουν πλαστικό, οι οποίοι θα πρέπει να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου ανακύκλωσης. «Εγκρίναμε την πιο φιλόδοξη νομοθεσία για την απαγόρευση των πλαστικών μίας χρήσης. Εμείς είμαστε πλέον υπεύθυνοι για τη διατήρηση μίας σταθερής πορείας στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο, οι οποίες αναμένεται να αρχίσουν ήδη από τον Νοέμβριο. Η σημερινή ψηφοφορία ανοίγει το δρόμο για μια επικείμενη και φιλόδοξη οδηγία. Είναι απαραίτητη για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη μείωση του κόστους των περιβαλλοντικών ζημιών που οφείλονται στη ρύπανση από πλαστικά στην Ευρώπη, της οποίας το κόστος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 22 δισ. ευρώ έως το 2030», δήλωσε η εισηγήτρια Frédérique Ries (Φιλελεύθεροι, Βέλγιο).

Επόμενα βήματα

Η έκθεση που συνέταξε η Frédérique Ries (ALDE, BE), εγκρίθηκε με 571 ψήφους υπέρ 53 κατά και 34 αποχές. Το Κοινοβούλιο θα αρχίσει τις διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο όταν οι Υπουργοί συμφωνήσουν στη θέση τους.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

ΕΚ: Η ανθρωπιστική βοήθεια σε μετανάστες δεν είναι έγκλημα

Οι χώρες της ΕΕ πρέπει να διασφαλίσουν ότι η ανθρωπιστική βοήθεια προς μετανάστες δεν θεωρείται έγκλημα.

Ειδικότερα, το ΕΚ δημοσίευσε χθες δήλωση ότι η ΕΕ οφείλει να διασφαλίσει πως η παροχή βοήθειας στους μετανάστες για ανθρωπιστικούς λόγους δεν θα τιμωρείται ως έγκλημα.

Σε ένα μη νομοθετικό ψήφισμα που εγκρίθηκε με ανάταση χειρός, το ΕΚ εκφράζει την ανησυχία του για το ότι οι νόμοι της ΕΕ σχετικά με την παροχή βοήθειας σε παράτυπους μετανάστες έχουν «ακούσιες συνέπειες» για τους πολίτες που παράσχουν ανθρωπιστική βοήθεια στους μετανάστες.

Σύμφωνα με την οδηγία του 2002 για την “υποβοήθηση” (διευκόλυνση), τα κράτη μέλη της ΕΕ υποχρεούνται να θεσπίσουν νόμους που να απαριθμούν τις ποινικές κυρώσεις για όσους «διευκολύνουν» την παράνομη είσοδο, διέλευση ή διαμονή μεταναστών.

Ωστόσο, η υφιστάμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία δίνει την δυνατότητα στα κράτη μέλη να απαλλάξουν την «ανθρωπιστική» δράση από τον κατάλογο εγκλημάτων, τονίζεται στο ψήφισμα. To EK εκφράζει τη λύπη του για το γεγονός ότι λίγα κράτη μέλη έχουν ενσωματώσει στο εθνικό τους δίκαιο την εξαίρεση για την «ανθρωπιστική βοήθεια».

Οι ΜΚΟ βοηθούν τους μετανάστες σε θάλασσα και ξηρά

Το ΕΚ επισημαίνει ότι οι πολίτες και οι ΜΚΟ που παράσχουν ανθρωπιστική βοήθεια διενεργώντας επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα και στην ξηρά, «υποστηρίζουν και συμπληρώνουν τις δράσεις διάσωσης που αναλαμβάνουν οι αρμόδιες αρχές στα κράτη μέλη της ΕΕ». Τονίζει ότι οποιαδήποτε δράση πρέπει να παραμείνει εντός του νομικού πλαισίου που προβλέπεται από την οδηγία  2002 για την «υποβοήθηση», και οι όποιες επιχειρήσεις διεξάγονται θα γίνονται υπό τον έλεγχο των εθνικών αρχών.

Καλούν τα κράτη μέλη της ΕΕ να συμπεριλάβουν την εξαίρεση στην εθνικής τους νομοθεσία προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι πολίτες και οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών που βοηθούν τους μετανάστες για ανθρωπιστικούς λόγους δεν θα διώκονται για το σκοπό αυτό.

Σε ποιες περιπτώσεις η διευκόλυνση δεν θεωρείται ως έγκλημα

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μπορούσε να εκδώσει κατευθυντήριες γραμμές που να διευκρινίζουν ποιες μορφές διευκόλυνσης δεν θα πρέπει να ποινικοποιούνται από τα κράτη μέλη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο νόμος εφαρμόζεται με μεγαλύτερη σαφήνεια και ομοιομορφία, υπογραμμίζεται στο ψήφισμα.

Δήλωση του εισηγητή

Ο Claude Moraes (Σοσιαλιστές και Δημοκράτες, ΗΒ), συντάκτης του ψηφίσματος εξ ονόματος της επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, δήλωσε τα εξής: «Χρειαζόμαστε σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για την ανθρωπιστική βοήθεια. Αυτό είναι το κλειδί σε ένα πλαίσιο όπου πολίτες και ΜΚΟ εργάζονται πολύ σκληρά για να σώσουν ανθρώπους στη θάλασσα και να τους βοηθήσουν στην ξηρά. Κατά τη διάρκεια της αποστολής μου στη Λιβύη, ΜΚΟ εξήγησαν ξανά και ξανά ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουν να συνεχίσουν το έργο τους».

Το πλαίσιο

Ο ρόλος αυτών που εργάζονται στον χώρο της ανθρωπιστικής βοήθειας και των ΜΚΟ επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στο πλαίσιο μιας ευρύτερης πολιτικής συζήτησης σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της άφιξης των μεταναστών και των αιτούντων άσυλο στην ΕΕ, με ορισμένους να τους κατηγορούν ότι ενθαρρύνουν την εμπορία ανθρώπων και ενεργούν εκτός νομικού πλαισίου.

Το Μάιο μια ομάδα Ισπανών εθελοντών αθωώθηκε στην Ελλάδα, αφού κατηγορήθηκε για λαθρεμπόριο όταν βοήθησε μετανάστες που έφτασαν στη Λέσβο από την Τουρκία. Δύο σκάφη διάσωσης που διαχειρίζονται ΜΚΟ κρατούνται επί του παρόντος στη Μάλτα και ο καπετάνιος ενός εξ αυτών κατηγορείται για το ότι δεν είχε τα απαραίτητα έγγραφα καταχώρισης σε μητρώο προκειμένου το εν λόγω πλοίο να μπορεί να εισέλθει στα ύδατα της Μάλτας.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ