Connect with us

ΕΚΕ

Ελληνικοί Θεσμοί σχετικά με την ΕΚΕ

images (3)

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) προσπαθεί για πρώτη φορά το 1996 να δημιουργήσει το Ελληνικό Δίκτυο για την Κοινωνική Συνοχή, ολοκληρώνεται το 2000, ιδρύοντας το Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΔΕΚΕ), στο οποίο συμμετείχαν δεκατρείς επιχειρήσεις και τρεις επιχειρηματικοί φορείς. Βασική επιδίωξη του είναι η συνεχής ενημέρωση και διάδοση πληροφοριών στον τομέα της ΕΚΕ καθώς και η ευαισθητοποίηση της επιχειρηματικής κοινότητας και του κοινού για την κοινωνική δράση και συμβολή των επιχειρήσεων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Το 2001 διοργανώνεται στην Αθήνα το συνέδριο με τίτλο «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Η συμβολή των επιχειρήσεων στη νέα εποχή», όπου συμμετείχαν επιχειρηματίες, ακαδημαϊκοί και πολιτικοί. Παράλληλα, ολοκληρώνεται η πρώτη έρευνα για την ΕΚΕ στην Ελλάδα από το Πάντειο Πανεπιστήμιο σε συνεργασία με το ΕΔΕΚΕ.

Το 2003, η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ) διατυπώνει ειδική Γνώμη σχετικά με τον όρο Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, προτείνοντας στους ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς να θέσουν ως προτεραιότητα την έκδοση κοινωνικού απολογισμού. Παράλληλα, η εταιρεία Meda Communication κοινοποιεί το Βαρόμετρο Αναγνωρισιμότητας και Κοινωνικής Συμπεριφοράς (A.S.B.I.), μέσω του οποίου θα παρέχονται μετρήσιμα στοιχεία για την κοινωνική συμπεριφορά Ελλήνων πολιτών, επιχειρήσεων και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) καθώς και για τους μεταξύ τους συσχετισμούς. Ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια και άλλοι δείκτες μέτρησης Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης όπως το GRI από το Quality Net Foundation ή το CRI από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης.

Το 2005, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) κυκλοφορεί τη Χάρτα Υποχρεώσεων και Δικαιωμάτων των Ελληνικών Επιχειρήσεων, μέσω της οποίας κατάφερε να γίνει το πρώτο επίσημο θεσμικό επιχειρηματικό όργανο που αναγνωρίζει τα κύρια συστατικά της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Επισημαίνεται ακόμα, ότι η ΕΚΕ εντάσσεται στην πολιτική ακόμα και επίσημων κρατικών φορέων. Ενδεικτική είναι η προώθηση της έννοιας της επιχειρηματικής αριστείας μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» κατά τη διάρκεια του Γ’ ΚΠΣ και η διοργάνωση ημερίδας με τίτλο «Κλιματική Αλλαγή και Πράσινη Επιχειρηματικότητα» του Υπουργείου Εξωτερικών.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΕΚΕ

Συμβουλές από τα Παιδικά Χωριά SOS

Τις θλιβερές αυτές μέρες που διανύουμε έχουμε όλοι γίνει μάρτυρες τραγικών στιγμών και απωλειών συνανθρώπων μας, αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τα παιδικά χωριά SOS.

Χρώματα μαύρα, που έρχονται να σκεπάσουν τη συνηθισμένη καθημερινότητα και τη χαρά των παιδιών – αυτές ακριβώς τις στιγμές είναι που τα παιδιά μάς χρειάζονται περισσότερο από ποτέ δίπλα τους.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση αυτές τις στιγμές αξίζει να αναρωτηθούμε πώς μπορούμε να προστατέψουμε τα παιδιά που είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, από την έκθεση σε όλες αυτές τις σκληρές εικόνες και τα ακούσματα. Τα παιδιά βλέπουν, ακούν, ρωτούν… Πώς να το διαχειριστούμε;

«Σε περιόδους και γεγονότα κρίσης, δύο σημαντικές διαστάσεις που οφείλουμε να λαμβάνουμε υπόψη μας είναι η τραυματική εμπειρία και οι πιθανές συνέπειές της, καθώς και η αποτελεσματική επικοινωνία» επισημαίνει ο Διευθυντής της Παιδαγωγικής Υπηρεσίας των Παιδικών Χωριών SOS, Παναγιώτης Σοφίος, Ψυχολόγος. «Μια φυσική καταστροφή, όπως οι πρόσφατες πυρκαγιές, μπορεί να διακινήσει πολλά και έντονα συναισθήματα στα παιδιά, διαταράσσοντας την ψυχική τους ισορροπία. Η ατμόσφαιρα στην ευρύτερη κοινότητα, στο σπίτι, στα πρόσωπα των δικών τους ανθρώπων και στις συζητήσεις τους, προκαλούν μεγάλη συναισθηματική επιβάρυνση με κίνδυνο να προκληθούν τραυματικές εμπειρίες, ακόμα κι αν τα ίδια τα παιδιά δεν ήταν άμεσα παρόντα στην περιοχή της καταστροφής. Διαταραχές άγχους, προβλήματα στον ύπνο, φοβίες, πανικός, παρατεταμένη λύπη, μελαγχολία ή κατάθλιψη είναι ορισμένοι από τους πιθανούς κινδύνους. Οι γονείς είναι απαραίτητο να βρίσκονται δίπλα στα παιδιά με σκοπό να τα βοηθήσουν να καταλάβουν, να εκφράσουν και να διαχειριστούν τη φόρτιση που βιώνουν», προσθέτει.

Ο Παναγιώτης Σοφίος συνεχίζει τονίζοντας ότι «τα παιδιά ζουν την καθημερινότητα όπως όλοι μας και αναπόφευκτα εκτίθενται σε εικόνες και ακούσματα τόσο από τα μέσα επικοινωνίας όσο και από τις συζητήσεις των ενηλίκων και των φίλων τους. Στις ερωτήσεις των παιδιών είναι σημαντικό να είμαστε “παρόντες”, δηλαδή να συγκεντρωθούμε στη στιγμή, να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε το συναίσθημα του παιδιού, το τι πραγματικά θέλει να μάθει ρωτώντας μας. Είναι επίσης σημαντικό να έχουμε βλεμματική επαφή μαζί του στη διάρκεια της συζήτησης και να προσπαθήσουμε να ανταποκριθούμε με ειλικρίνεια και στο επίπεδο που το παιδί είναι σε θέση να κατανοήσει και να διαχειριστεί. Το βοηθάμε να βάλει σε λόγια το συναίσθημά του και την όποια ανησυχία βιώνει, ενώ παράλληλα ανταποκρινόμαστε σε αυτό παρέχοντάς του την ασφάλεια που αναζητά…».

Περισσότερα

ΕΚΕ

Χρήσιμες πληροφορίες για την ψυχική υγεία των πυρόπληκτων

Χρηστικό φυλλάδιο για ψυχολογική υποστήριξη στους πληγέντες από πυρκαγιά δημιούργησε η Δρ. Phoebe Demeter Speis. Όπως αναφέρεται “είναι πολύ βασικό τα άτομα να γνωρίζουν πως κάποιες αντιδράσεις στρες είναι φυσιολογικές και θα παρέλθουν σταδιακά, να φροντίσουν τον εαυτό τους, να είναι κοντά με τους οικείους τους, να είναι ενεργά ώστε να έχουν κάθε ευκαιρία για ανάκαμψη και προσαρμογή. Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι θα ανακάμψουν μετά από μία καταστροφή χωρίς εξειδικευμένη βοήθεια, κάποιοι θα χρειαστούν επιπλέον στήριξη”.

Περισσότερα

ΕΚΕ

Οι άνθρωποι που βοήθησαν τους κατοίκους να σωθούν στο Μάτι

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ