Connect with us

Γενικά

Κατηγορίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

electronics-industry-faces-csr

Κατηγορίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Η εξωτερική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αναφέρεται στην επέκταση της ευθύνης της εταιρείας στην τοπική κοινότητα και αφορά ένα ευρύ σύνολο ενδιαφερόμενων μερών, οι οποίοι είναι όχι μόνο οι εργαζόμενοι και οι μέτοχοι αλλά και οι επιχειρηματικοί εταίροι, οι προμηθευτές, οι πελάτες, οι δημόσιες αρχές και οι Μη Κυβερνητικοί Οργανισμοί (ΜΚΟ) που εκπροσωπούν τις τοπικές κοινότητες ή ασχολούνται με το περιβάλλον.

Τοπικές Κοινότητες

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αφορά την ένταξη των εταιρειών στο τοπικό περιβάλλον τους είτε αυτό είναι στην Ευρώπη είτε στον υπόλοιπο κόσμο. Οι εταιρείες συνεισφέρουν στις κοινότητές τους παρέχοντας θέσεις εργασίας, μισθούς, κοινωνικές παροχές καθώς και φόρους. Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες εξαρτώνται από την υγεία, τη σταθερότητα και την ευημερία των κοινοτήτων μέσα στις οποίες λειτουργούν. Επίσης, υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ εταιρειών και του τοπικού φυσικού περιβάλλοντός τους. Ορισμένες βασίζονται σε ένα καθαρό περιβάλλον για την παραγωγή τους ή την προσφορά των υπηρεσιών τους (καθαρός αέρας, καθαρά ύδατα, δρόμοι χωρίς κίνηση).

Επιχειρηματικοί Εταίροι, Προμηθευτές και Καταναλωτές

Μακροπρόθεσμα, η οικοδόμηση σχέσεων με τους επιχειρηματικούς εταίρους και τους προμηθευτές ενδέχεται να οδηγήσει σε δίκαιες τιμές, όρους και προσδοκίες καθώς και |ποιότητα και αξιόπιστη παράδοση ή εκτέλεση. Οι εταιρείες που οικοδομούν σχέσεις διαρκείας με τους πελάτες, εστιάζοντας όλη την οργάνωσή τους στην κατανόηση των αναγκών και των επιθυμιών των πελατών και παρέχοντάς τους ανώτερη ποιότητα, ασφάλεια, αξιοπιστία και εξυπηρέτηση, αναμένεται ότι θα είναι πιο προσοδοφόρες.

Ανθρώπινα Δικαιώματα

Αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ότι ο αντίκτυπος των δραστηριοτήτων μιας εταιρείας στα ανθρώπινα δικαιώματα των εργαζομένων και στις τοπικές κοινότητες ξεπερνά το πεδίο των εργατικών δικαιωμάτων. Οι εθελοντικοί κώδικες συμπεριφοράς μπορούν να συμβάλλουν στην προώθηση διεθνών εργασιακών προτύπων, η αποτελεσματικότητα ωστόσο εξαρτάται από τη σωστή εφαρμογή και την επαλήθευσή τους.

Παγκόσμιες Περιβαλλοντικές Ανησυχίες

Μέσω των διασυνοριακών συνεπειών πολλών περιβαλλοντικών προβλημάτων που συνδέονται με τις επιχειρήσεις και της κατανάλωσης πόρων από ολόκληρο τον κόσμο, οι εταιρείες διαδραματίζουν επίσης ενεργό ρόλο στο παγκόσμιο περιβάλλον.

Προώθηση Σκοπού (Cause promotion): Η επιχείρηση προσφέρει χρήματα / προϊόντα / υπηρεσίες για κάποιο κοινωνικό σκοπό και την ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από αυτό.

Επιπλέον η επιχείρηση μπορεί να πάρει την πρωτοβουλία από μόνη της, να είναι ο βασικός χορηγός σε μια ήδη υπάρχουσα πρωτοβουλία κάποιου οργανισμού ή να είναι ένας από τους χορηγούς.

Μάρκετινγκ Σκοπού (Cause related marketing): Συνδέονται οι πωλήσεις ενός συγκεκριμένου προϊόντος με ένα ποσοστό από τα έσοδά του, το οποίο προσφέρεται σε συγκεκριμένο σκοπό. Το cause – related marketing γίνεται συνήθως για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Η συμφωνία είναι αμοιβαίως συμφέρουσα καθώς κερδίζει τόσο η επιχείρηση όσο και ο οργανισμός με τον οποίο συνεργάζεται. Επιπλέον, ο καταναλωτής έχει την ευκαιρία να βοηθήσει τον συγκεκριμένο σκοπό χωρίς να χρειασθεί να δώσει ο ίδιος χρήματα και παράλληλα χωρίς να πάρει τίποτα σε αντάλλαγμα.

Κοινωνικό Μάρκετινγκ (Corporate social marketing): Συνδράμει στην αλλαγή της συμπεριφοράς του κοινού όσο αφορά σε κάποιο θέμα και συνήθως υπάρχει συνεργασία με κάποιο δημόσιο φορέα.

Εταιρική Φιλανθρωπία (Corporate philanthropy): Είναι η προσφορά χρημάτων σε κάποιο φιλανθρωπικό οργανισμό/σκοπό. Αυτή η ενέργεια είναι η πιο παραδοσιακή μορφή Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Εταιρικός εθελοντισμός (Community volunteering): Η επιχείρηση υποστηρίζει και προτρέπει εργαζομένους και συνεργάτες να προσφέρουν τον χρόνο τους σε κάποιο σκοπό, συνήθως σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας. Η ενέργεια μπορεί να ξεκινήσει από την επιχείρηση αυτήν καθ΄αυτήν ή να γίνει σε συνεργασία με κάποιον οργανισμό.

Κοινωνικά Υπεύθυνες Επιχειρηματικές Πρακτικές (Socially responsible business practices): Πρόκειται για πρακτικές που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση της ζωής σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας και το περιβάλλον.

Εκτός των παραπάνω και σύμφωνα με τη σύγχρονη διεθνή βιβλιογραφία η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μπορεί να διακριθεί σε 3 κατηγορίες ανεξάρτητα με το αν επιβάλλεται από την τοπική κοινωνία καθώς και αν όλοι οι συμμετέχοντες ευνοούνται από τα οφέλη της εφαρμογής των συγκεκριμένων προγραμμάτων.

Οι τρεις προαναφερθείσες κατηγορίες είναι οι εξής:

Στρατηγική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Στρατηγική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη συνδυάζει τα κοινωνικά οφέλη με τους άμεσους στρατηγικούς στόχους μιας επιχείρησης. Με την Στρατηγική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, η επιχείρηση πραγματοποιεί φιλανθρωπίες προς την κοινωνία με στόχο την ενίσχυση των μακροπρόθεσμων οικονομικών τους στόχων. Συνεπώς η κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά των επιχειρήσεων αποσκοπεί στην μεγιστοποίηση του κέρδους. Η συγκεκριμένη επιχειρηματική συμπεριφορά αναπτύχθηκε κατά την περίοδο του 1980 και πρακτικά μπορεί αρχικά η υιοθέτηση της να σήμαινε βραχυπρόθεσμες απώλειες σε ότι αφορά τον προϋπολογισμό μιας επιχείρησης. Ωστόσο μακροπρόθεσμα τα οφέλη της επιχείρησης μπορούν να καταγραφούν από τα οικονομικά δεδομένα όπως είναι αποτελέσματα χρήσης, λόγω της βελτίωσης της εικόνας της επιχείρησης έναντι της κοινωνίας. Για αυτόν τον λόγο η Στρατηγική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αντιμετωπίζεται ως επένδυση στην δημιουργία καλής φήμης έναντι των πελατών αλλά και των εν δυνάμει πελατών οι οποίοι είναι αυτοί που ενισχύουν την χρηματοοικονομική απόδοση της επιχείρησης.

Η εφαρμογή της Στρατηγικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προκαλεί κάποια ερωτήματα από τα προβλήματα που προκύπτουν αναφορικά με την ικανοποίηση όλων των συμφερόντων και των συμμετεχόντων καθώς κάποια από αυτά προσκρούουν μεταξύ τους. Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα βραχυπρόθεσμα κέρδη των εταιρειών των οποίων τα στελέχη περιλαμβάνουν στην στρατηγική τους κοινωνικούς στόχους, άλλες φορές αυξάνονται και άλλες φορές μειώνονται. Ωστόσο άλλες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις που επενδύουν σε πρακτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αποδίδουν μακροπρόθεσμα.

Ηθική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Ηθική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη έχει ως σκοπό, πέρα από την ικανοποίηση των οικονομικών και νομικών υποχρεώσεων στο κοινωνικό σύνολο, να περιλαμβάνει ενέργειες οι οποίες να αποφεύγουν οποιασδήποτε βλάβης στην κοινωνία είτε οικονομική, πνευματική ή ψυχολογική. Οποιαδήποτε εταιρεία δεν εκπληρώνει τα ηθικά της καθήκοντα λειτουργεί ως ανεύθυνος οργανισμός. Τα στελέχη της επιχείρησης γνωρίζουν ότι θα πρέπει να υπάρχει συμμόρφωση στα ιδανικά, ακόμα και αν βραχυπρόθεσμα καθυστερεί την εμφάνιση του κέρδους ή του άμεσου θετικού αποτελέσματος, καθώς αν προβεί σε ενέργειες που αγνοούν αυτές τις πρακτικές (π.χ. περιβαλλοντική μόλυνση της τοπικής κοινωνίας) μεταγενέστερα θα υπάρξει μείωση στα κέρδη των μετόχων καθώς υποβαθμίζεται η ευρύτερη εικόνα της επιχείρησης. Πρακτικά μια επιχείρηση η οποία στηρίζεται στην ηθική, αποκτά μεγαλύτερη φερεγγυότητα και δημιουργεί εικόνα εμπιστοσύνης έναντι των πελατών, των προμηθευτών, των εργαζομένων κτλ.

Ανθρωπιστική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Με τον όρο «Ανθρωπιστική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη», η επιχείρηση δεν αποσκοπεί μόνο στην αποφυγή δημιουργίας κοινωνικής βλάβης αλλά ενισχύει τις προσπάθειες βελτίωσης και εξάλειψης των κοινωνικών προβλημάτων, όπως χαμηλό βιοτικό επίπεδο, ναρκωτικά, εγκληματικότητα, έλλειψη παιδείας. Τα παραπάνω συμβάλλουν στην ύπαρξη κοινωνικής ανισότητας και υποβαθμίζουν τους όρους ζωής. Η Ανθρωπιστική Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη περιλαμβάνει ενέργειες, πολιτικές και δράσεις οι οποίες αποσκοπούν στην άμεση επέμβαση του οργανισμού μέσω της κατανομής πόρων βάσει των υπαρχουσών κοινωνικών αναγκών. Τέτοιες ενέργειες της Ανθρωπιστικής Εταιρικής Ευθύνης είναι οι πολιτικές προστασίας του περιβάλλοντος, οι δωρεές σε φιλανθρωπικά ιδρύματα, η συμμετοχή της επιχείρησης σε προγράμματα εύρεσης εργασίας για μακροχρόνια ανέργους, καθώς και διάφορες άλλες δραστηριότητες που η συνιστώσα τους αποσκοπεί στη βελτίωση των όρων και των συνθηκών ζωής.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

SDG's

Επιτείνεται η στρατηγική επένδυση των εταιρειών στην EKE

Για όγδοη συνεχόμενη χρονιά, η Διεύθυνση Οικονομικών Ερευνών και Κλαδικών Μελετών της ICAP πραγματοποίησε δειγματοληπτική έρευνα για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής πρωτοβουλίας της ΙCAP “Leading Employers in Greece” (δείτε το e-book για το 2018) που εστιάζει στην ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, αξία των ευρύτερων πρακτικών Διοίκησης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού αλλά και των προγραμμάτων Κοινωνικής Δράσης και Προσφοράς.

Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου εταιρειών ICAP δήλωσε: «Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις κατανοούν ότι η στρατηγική προσέγγιση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) είναι σημαντική για την ανάπτυξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους. Ιδιαίτερα, οι μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις φαίνεται να την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 86% των επιχειρήσεων (του δείγματος), ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι 1 στις 2 επιχειρήσεις αύξησαν την δαπάνη για ενέργειες ΕΚΕ το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο, οι εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό, αφού το 51% θεωρεί ότι ο βαθμός διείσδυσης / εφαρμογής των πρακτικών της εξακολουθεί να κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Ως το κυριότερο όφελος των επιχειρήσεων που έχουν από τις πρακτικές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων (87%) θεωρεί την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.).

Tα μεγαλύτερα κονδύλια δαπανήθηκαν για δράσεις που σχετίζονται με την Κοινωνία, καταλαμβάνοντας μερίδιο 36%, ποσοστό αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την περσινή έρευνα. Κυριότερες δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την κατηγορία αυτή είναι οι δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή και είδος και η ανταπόκριση σε έκτακτες καταστάσεις (πυρκαγιές, φυσικά φαινόμενα κ.α). Χαρακτηριστικό παράδειγμα του τελευταίου είναι η καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής το 2018, που προκάλεσε μαζική κινητοποίηση επιχειρήσεων, μη κυβερνητικών οργανισμών και φορέων, αναδεικνύοντας αξίες όπως η αλληλεγγύη, ο εθελοντισμός και η συνεργασία.

Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι οι σύγχρονες επιχειρήσεις πρέπει να θεωρούν τα προγράμματα ΕΚΕ που εφαρμόζουν ως υποχρέωση τους προς την κοινωνία και να τα αντιμετωπίζουν ως επένδυση και όχι ως πρόσθετο κόστος. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας θα αποτελέσουν τα μέτρα για την αύξηση της διείσδυσης των δράσεων της ΕΚΕ στη χώρα μας».

Περισσότερα

CSR HELLAS

Grant Thornton: 1ο πιστοποιημένο σεμινάριο Integrated Reporting στην Ελλάδα

Η Grant Thornton, ως στρατηγικός συνεργάτης του Integrated Reporting Council (IIRC) στην Ελλάδα, διοργανώνει την Τρίτη 10 και την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017 την πρώτη πιστοποιημένη εκπαίδευση στη χώρα μας, για την ανάπτυξη Εκθέσεων Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης.

Οι Εκθέσεις Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης (Integrated Reports) συνδυάζουν πληροφόρηση για τα πιο σημαντικά στοιχεία – τόσο χρηματοοικονομικά όσο και μη χρηματοοικονομικά – μιας εταιρείας ή οργανισμού, ώστε τελικά να διαμορφώνεται μία συνολική άποψη για το πώς η εταιρεία δημιουργεί αξία για τους επενδυτές αλλά και για τα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη.

Προκειμένου οι Εκθέσεις Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης να παρουσιάζονται με ένα δομημένο αλλά και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο, έχει αναπτυχθεί το νέο Πλαισίο Οδηγιών (Integrated Reporting Framework) από το International Integrated Reporting Council (IIRC). 

Το πιστοποιημένο σεμινάριο της Grant Thornton για την ανάπτυξη Εκθέσεων Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης (Integrated Report) στοχεύει:

Να ενημερώσει σχετικά με τις διεθνείς τάσεις στις εταιρικές εκθέσεις και απολογισμούς

Να παρουσιάσει και αναλύσει το διεθνές πρότυπο <IR>, ως εργαλείο για την ανάπτυξη μιας Έκθεσης Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης

Να εξηγήσει τα στάδια που πρέπει να εφαρμοστούν, προκειμένου να επιτευχθεί ένας ολοκληρωμένος τρόπος ανάπτυξης εκθέσεων

Να προσφέρει κατευθύνσεις για την αξιολόγηση των εσωτερικών διαδικασιών καταγραφής και αναφοράς

Να ενημερώσει σχετικά με τις νέες απαιτήσεις για τη μη χρηματοοικονομική πληροφόρηση (ν.4403/2016)

Ειδικός συνεργάτης της Grant Thornton στην παροχή του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι o εκπαιδευτικός οργανισμός Altium Training, ο οποίος προσφέρει προγράμματα για διεθνώς αναγνωρισμένες επαγγελματικές πιστοποιήσεις σε ιδιώτες και επιχειρήσεις σε τομείς όπως η χρηματοοικονομική πληροφόρηση, λογιστική,  φορολογία και marketing.

Tο σεμινάριο για την ανάπτυξη Εκθέσεων Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης τελεί υπό την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR Hellas).

Περισσότερα

Γενικά

Η Εταιρική Υπευθυνότητα στην Ελλάδα της μακροχρόνιας κρίσης

του Γρηγόρη Αντωνιάδη Προέδρου Δ.Σ. Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος

Σχεδόν σε κάθε έρευνα που διαβάζουμε τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται πλήγμα εμπιστοσύνης απέναντι σε παραδοσιακούς θεσμούς, ΜΜΕ, επιχειρήσεις, ακόμα και ΜΚΟ. Παράλληλα, εξαιτίας του ταχύτατα εξελισσόμενου digitization, συντελείται τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ενημερώνονται και επικοινωνούν, χωρίς πάντα να μπορούν να ξεχωρίσουν τα πραγματικά στοιχεία/ γεγονότα/δεδομένα από τη φαντασία/ άκριτη αναμετάδοση/παραπληροφό- ρηση, αλλά και το περιεχόμενο από την εμπορική επικοινωνία. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια χώρα που βιώνει μακροχρόνια οικονομική κρίση και που ο αριθμός των ανέργων, των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και των προσφύγων είναι δυσανάλογος με το μέγεθός της και «βαρύς» για τις δυνάμεις της.

Οι επιχειρήσεις αποτελούν κομμάτι της κοινωνίας μέσα στην οποία επιχειρούν. Είναι λογικό, στη σημερινή πραγματικότητα, ο τομέας της Εταιρικής Υπευθυνότητας να αποκτά ειδικό βάρος τόσο για την κοινωνία, όσο και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Και είναι πλέον δεδομένο ότι δεν αρκούν τα καλά οικονομικά αποτελέσματα για την αναγνώριση και την επιτυχία μιας επιχείρησης, αλλά είναι εξίσου σημαντικός και ο τρόπος με τον οποίο η επιχείρηση αναφέρεται στους συνανθρώπους μας και στο περιβάλλον. Ο τρόπος αυτός είναι που αποτελεί την προστιθέμενη αξία της και τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

• Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών qed, «το πλειοψηφικό κοινωνικό αίτημα για ενέργειες ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις, προκύπτει από την απογοήτευση των πολιτών από το κράτος (ιδιαιτέρως δε στο ρόλο του ως εργοδότη) και κατά συνέπεια από τη μετατόπιση των προσδοκιών για προστασία και προάσπιση των αναγκών της κοινωνίας, από το κράτος/δημόσιο, προς τον ιδιωτικό τομέα και ιδιαίτερα τις μεγάλες επιχειρήσεις. Στο σύγχρονο ορισμό της επιχειρηματικότητας φαίνεται να προστίθενται όχι μόνο εμπορικά και οικονομικά αλλά και κοινωνικά KPIs».

• Σήμερα, οι επιχειρήσεις αποτελούν έναν από τους λίγους πιθανούς «εγγυητές» για τους πολίτες και την κοινωνία.

• Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας, θεσμοθετώντας το 2000, στο πλαίσιο του κοινωνικού του ρόλου, τα Αριστεία, τα πρώτα βραβεία Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα. Σε μια εποχή που η κοινωνική προσφορά συνδεόταν με τη φιλανθρωπία, ο ΣΔΕ οραματίστηκε επιχειρήσεις που διαδραματίζουν έναν ρόλο που ξεπερνά την απλή επιχειρηματική δραστηριότητα από επιλογή και όχι από υποχρέωση. Και δικαιώθηκε. Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη διοργάνωση, η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί πρακτική των περισσότερων επιχειρήσεων, είναι στρατηγική επιλογή που ενσωματώνεται στην καθημερινή πρακτική και τη φιλοσοφία τους, γίνεται αντικείμενο ενασχόλησης εξειδικευμένων στελεχών και συνδέεται άρρηκτα με το marketing, την επικοινωνία και την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Παράλληλα, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διαμόρφωση της εικόνας των εταιρειών και επηρεάζει τις επιλογές του καταναλωτή. Τέλος, αποτελεί κρίσιμη λειτουργία για την υποστήριξη του κοινωνικού ιστού που κινδυνεύει με ρήξη.

• Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, γίνονται ολοένα και πιο ενεργές κοινωνικά, αναλαμβάνοντας τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου σήμερα και ενός πιο βιώσιμου αύριο.

• Τα 193 κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησαν το 2015 ένα πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης που περιλαμβάνει 17 Στόχους. Η κατανόηση αυτών των στόχων και η διαμόρφωση των επιχειρηματικών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα με άξονα αυτούς, είναι ζωτικής σημασίας, διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα του 2017, στην οποία πολλοί από τους βασικούς άξονες βιωσιμότητας αποτελούν πολύ σημαντικά προβλήματα. Για παράδειγμα, η ανεργία και το προσφυγικό είναι μεγάλα θέματα που, στην παρούσα τουλάχιστον συγκυρία, δεν μπορεί να επιλύσει το κράτος. Οι ανάγκες είναι τόσες πολλές και τόσο μεγάλες που χρειάζονται συμμαχίες για να υπάρξει αποτέλεσμα.

• Οι συνέργειες, ο συνδυασμός δράσεων άμεσης ανακούφισης, αλλά και μακροπρόθεσμου οφέλους, η συνάντηση των αναγκών με την προσφορά, η καλλιέργεια του εθελοντισμού στις εταιρείες, οι συνεργασίες χωρίς στεγανά και καχυποψία και κυρίως, η αισιοδοξία και η πίστη στο καλό, μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα.

• Στο ΣΔΕ πιστεύουμε βαθιά στην εταιρική υπευθυνότητα και στη δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαμορφώσουν, σε συνεργασία με φορείς, ΜΚΟ, το δημόσιο και την κοινωνία των πολιτών, δράσεις που αποτελούν στίγμα αισιοδοξίας και ελπίδας και βοηθούν στην πράξη.

• Για αυτό σχεδιάσαμε την πρωτοβουλία Open Doors, μία πρωτοβουλία που έχει σκοπό τη διάχυση γνώσεων, τη δημιουργία ευκαιριών, την παροχή έμπρακτης υποστήριξης και την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, τόσο προς τα μέλη μας, όσο και προς την ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας, την εκπαιδευτική κοινότητα, τους νέους και τις ευπαθείς ομάδες. Μια πρωτοβουλία που περιλαμβάνει προγράμματα και δράσεις που σχεδιάζει ή υποστηρίζει ο ΣΔΕ και που υλοποιούνται είτε από τον ίδιο είτε σε συνεργασία με σημαντικούς συνεργάτες και αρωγούς.

• Για αυτό και θα συνεχίσουμε με συνέπεια, μέσω των Αριστείων, να φέρνουμε «μπροστά» τις επιχειρήσεις εκείνες που με τις δράσεις τους δίνουν «πίσω» στην κοινωνία. Γιατί το καλό δεν είναι υποχρέωση, είναι επιλογή που αξίζει να αναγνωρίζεται, να επιβραβεύεται και να γίνεται παράδειγμα προς μίμηση.

Πηγή: ΛΕΥΚΩΜΑ ΕΚΕ 2017

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ