Connect with us

Έρευνες / Μελέτες

Πράσινο Marketing και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα – Έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Κέντρου Αειφορίας

images (4)

Για δεύτερη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010, στο αμφιθέατρο «Άγγελος Γουλανδρής» του Κέντρου ΓΑΙΑ, η εκδήλωση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (The Athens Laboratory of Research in Marketing – ALΑRM), που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Αειφορίας (CSE) με θέμα «Πράσινο Marketing και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα».

Στο πλαίσιο της εσπερίδας ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της μοναδικής για τη χώρα μας έρευνας, που υλοποιείται σε ετήσια βάση και περιλαμβάνει πανελλαδικό δείγμα 700 καταναλωτών. Η έρευνα, που υλοποιείται για δεύτερη χρονιά, δίνει τη δυνατότητα έγκυρης χαρτογράφησης και μελέτης με τον πλέον επιστημονικό τρόπο της αντίληψης, στάσης και συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι στις Πράσινες Εταιρείες και στα Πράσινα Προϊόντα.

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της έρευνας  έδειξαν ότι αυξάνεται σημαντικά η  αναγνωρισιμότητα των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων/επιχειρήσεων και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να ανταμείψουν μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη επιχείρηση και τα πράσινα προϊόντα παρά την οικονομική κρίση.

O Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (ALΑRM) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Αυλωνίτης σημειώνει ότι «Παρά τα ενθαρρυντικά αυτά αποτελέσματα, η πλειοψηφία των καταναλωτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις δεσμεύονται σε περιβαλλοντικές πολιτικές κυρίως για οικονομικά οφέλη και ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό εμφανίζει δυσπιστία στους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς των επιχειρήσεων. Επίσης, παρά τη σημασία της πιστοποίησης, είναι μικρή η εξοικείωση του καταναλωτικού κοινού με περιβαλλοντικά λογότυπα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσπαθήσουν να βελτιώσουν την αναγνωρισιμότητα των πιστοποιήσεων πράσινων προϊόντων και η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο χτισίματος μιας νέας επιχειρηματικής κουλτούρας, προσανατολισμένης σε πράσινες μεθόδους λειτουργίας μέσα από τη χρήση κατάλληλων μεθόδων παραγωγής και διάθεσης προϊόντων».

Aπό την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE) Νίκος Αυλώνας δήλωσε ότι «Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές παρά την οικονομική κρίση φαίνεται να ανταμείβουν όλο και περισσότερο τα πράσινα προϊόντα και τις επιχειρήσεις, ενώ δίνουν έμφαση τόσο στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων όσο και στη μείωση των αποβλήτων. Το CSE σε συνεργασία με τον ελβετικό οργανισμό myclimate πρωτοστατεί στην Ελλάδα με πρακτικές λύσεις για τη δημιουργία πράσινων προϊόντων/επιχειρήσεων, πιστοποιώντας τα ως κλιματικά ουδέτερα αλλά και μειώνοντας το ανθρακικό τους αποτύπωμα».

Παράλληλα, έγινε παρουσίαση πρακτικών Πράσινου Marketing από τις εταιρείες Αυγά ΒΛΑΧΑΚΗΣ, ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, ΓΑΙΑ, ΟΤΕ, APIVITA Natural Products, Coca-Cola Hellas και INTERAMERICAN, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης μαζί με την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν τα περιοδικά «AdBusiness», GEO – Εκδόσεις Λυμπέρης, «Επιστημονικό Μάρκετινγκ» και «Marketing Week», η εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», η ιστοσελίδα naftemporiki.gr και τα τηλεοπτικά κανάλια ΣΚΑΪ και sbc. Χορηγός δημοσιότητας της εκδήλωσης είναι η εταιρεία Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων Advocate Burson/Marsteller. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών (ΣΕΒ), της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI).

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έρευνες / Μελέτες

500 άνθρωποι την εβδομάδα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι οι θάνατοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημείωσαν πτώση 2% τον περασμένο χρόνο ακολουθώντας  αντίστοιχη μείωση του 2016  και μια αύξηση 1% του 2015.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ETSC ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του να μειωθούν οι θάνατοι κατά 50% τη δεκαετία μέχρι το 2020 μοιάζει τώρα ανέφικτος να πραγματοποιηθεί. Η Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 χωρών Μελών, συγκεντρωτικά μείωσε τον αριθμό των θανάτων κατά 20% την περίοδο 2010-2017 που υπολείπεται της μείωσης κατά 38% που χρειάζεται για να επιτευχθεί ο στόχος του 2020.

Σχολιάζοντας την δημοσιοποίηση των τελευταίων στοιχείων ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, είπε: «Για 4 κατά σειρά έτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πενιχρά αποτελέσματα για την Οδική Ασφάλεια. Και για 4 κατά σειρά έτη δεν έχουν ληφθεί νέα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να αντιμετωπίσουν τη μάστιγα των τροχαίων θανάτων και τραυματισμών. Είναι ώρα για δράση, το ETSC περιμένει ανυπόμονα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προχωρήσει, με ένα σύνολο νομοθετικών ρυθμίσεων για την Οδική Ασφάλεια που αναμένεται από καιρό. Κάνουμε επίκληση για ασφαλέστερα πρότυπα για τα οχήματα όπως η προσαρμογή σε Automated Emergency Braking (ΑEB) και Intelligent Speed Assistance (ISA), καλύτερες υποδομές κανόνων ασφάλειας και ένα στιβαρό πλαίσιο για ασφαλή εφαρμογή αυτοματοποιημένης οδήγησης εντός εβδομάδων κ όχι μηνών. Είναι επίσης η στιγμή να δούμε ένα νέο μακροπρόθεσμο πλαίσιο για την επόμενη δεκαετία με μια ξεκάθαρη στρατηγική για τη μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας, κάθε βδομάδα».

Οι χώρες Μέλη επίσης έχουν έναν κρίσιμο ρόλο να διαδραματίσουν, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ειδικά με μέτρα, που μπορεί να εφαρμοστούν βραχυπροθέσμα, τέτοια όπως αυξημένα επίπεδα αστυνόμευσης. Η Εσθονία και η Σλοβενία είναι παραδείγματα χωρών Μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχουν δραματικά μειώσει τους θανάτους τα τελευταία χρόνια.

Περισσότερα

SDG's

Οι υποχρεώσεις λογοδοσίας δίνουν ώθηση στις εκδόσεις Αειφορίας

Τις 100 αναμένεται να προσεγγίσουν οι εταιρείες που θα εκδώσουν απολογισμούς εταιρικής υπευθυνότητας για την περίοδο 2017/2018 στη χώρα μας, ως αποτέλεσμα των αυξημένων υποχρεώσεων λογοδοσίας που έχουν θεσπιστεί – με ενδεικτική την ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/95.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Οι εκθέσεις εταιρικής ευθύνης που δημοσιεύονται στην Ελλάδα αυξάνονται με διψήφιο ρυθμό, τάση που αναμένεται να ενισχυθεί σε ένα περιβάλλον προκλήσεων, σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο – με την Κλιματική Αλλαγή, την εξάντληση των φυσικών πόρων και τις επιπτώσεις της βιομηχανικής δραστηριότητας στα οικοσυστήματα να αναδύουν κινδύνους και άρα υποχρεώσεις γνωστοποίησης.

Η “Ατζέντα 2030” των Ηνωμένων Εθνών και οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs ) σε συνδυασμό με τους 169 ειδικότερους στόχους αναφέρονται στις σημαντικότερες προκλήσεις της εποχής μας. Η συνεισφορά των επιχειρήσεων για την επίτευξη των SDGs είναι καθοριστικής σημασίας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, τόσο για τις ίδιες τις επιχειρήσεις όσο και για τις τοπικές αγορές στις οποίες λειτουργούν και για τις κοινωνίες που επηρεάζουν με τη δραστηριότητά τους.

Προφανώς οι SDGs αφορούν όλους, τις κυβερνήσεις, τον ιδιωτικό και δημόσιο φορέα, την ακαδημαϊκή κοινότητα και την κοινωνία στο σύνολό της.

Η ραγδαία αύξηση των απολογισμών εταιρικής υπευθυνότητας δείχνει ότι ότι ο ιδιωτικός τομέας και κυρίως οι μεγάλες επιχειρήσεις, αφυπνίζονται. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Ετήσιας Έρευνας του Κέντρου Αειφορίας (CSE) για τις Εκθέσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα, που παρουσίασε ο Νίκος Αυλώνας, Πρόεδρος Κέντρου Αειφορίας (CSE) και Επισκέπτης Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών – MBA International, μιλώντας για τη διαχρονική πορεία της Εταιρικής Υπευθυνότητας στο πρόσφατο 1ο Συνέδριο της Ναυτεμπορικής για την Εταιρική Υπευθυνότητα, το οποίο έλαβε χώρα στις 28/3 με την υποστήριξη του csrindex.gr, ως χορηγού επικοινωνίας.

Σύμφωνα με την έρευνα του CSE, που διεξάγεται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI – Corporate Responsibility Index), της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ) και της WIND, ενώ το 2011 – 2012 44 εταιρείες στην Ελλάδα εξέδιδαν απολογισμούς εταιρικής ευθύνης, την περίοδο 2013 – 2014 έγιναν 54. Αυτή είναι και μια περίοδος ουσιαστικών αλλαγών στην αγορά, καθώς εκδίδεται η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/95/ΕΕ για την υποχρεωτική ετήσια δημοσίευση στοιχείων σχετικών με την Εταιρική Ευθύνη ενώ το 2013 είχαμε επίσης των έκδοση GRI G4.

Τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν επίσης ότι το 2014 οι ελληνικές εταιρείες διέθεσαν κονδύλι 40 εκατ. ευρώ σε δράσεις ΕΚΕ.

Το επόμενο έτος, το 2015, είχαμε την ανακοίνωση των SDGs, τον Οκτώβριο του 2016 είχαμε την έκδοση των GRI Standards και στις 30 Ιουνίου την ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/95/ΕΕ. Επιπλέον, μόλις τον περασμένο Ιούλιο δημοσιεύθηκε σχετική εγκύκλιος του υπουργείου ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον κ. Αυλώνα, το 2015, τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησαν ένα σχέδιο για την επίτευξη ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους, σχεδιάζοντας μια διαδρομή για τα επόμενα 15 χρόνια προς την εξάλειψη της ακραίας φτώχειας, την καταπολέμηση της ανισότητας και της αδικίας και την προστασία του πλανήτη μας.

Την περίοδο 2016 – 2017 πάνω από 80 εταιρείες δημοσίευσαν εκθέσεις εταιρικής υπευθυνότητας. Σε σχέση με την περίοδο 2012 οι εταιρείες που έχουν εκδώσει Έκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας και ασχολήθηκαν στρατηγικά και συστηματικά με την ΕΚΕ αυξήθηκαν κατά 37% παρά την εκτεταμένη οικονομική κρίση. Στα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας ξεχωρίζουμε ότι για το 20% των εταιρειών, η Έκθεση που εκδόθηκε μέσα στην χρονική περίοδο που εξετάζει η έρευνα είναι η πρώτη. Ποσοστό 48% από τις 79 εταιρείες που έχουν εκδώσει Έκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας σημείωσαν αύξηση του κύκλου εργασιών τους κατά το 2016 συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Το 78% των εκθέσεων έχουν συνταχθεί με βάση τις εκδόσεις του προτύπου του GRI και ποσοστό 21% συμπεριλαμβάνουν αναφορά στα SDGs στις εκθέσεις τους.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών την περίοδο 2017 – 2018 εκτιμάται ότι η αυξητική τάση των απολογισμών εταιρικής υπευθυνότητας θα συνεχιστεί και κατά την εκτίμηση του CSE τουλάχιστον 95 εταιρείες στην Ελλάδα αναμένεται να δημοσιεύσουν απολογισμό.

Εν κατακλείδι, οι τρεις πιο σημαντικές τάσεις σύμφωνα με τον κ. Αυλώνα είναι οι εξής:

  • Αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα 2 χρόνια οι Εκθέσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας, ενώ η νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία θα ενισχύσει αυτή την τάση και για τις μεσαίου μεγέθους εταιρείες.
  • Τα GRI Standards έχουν επικρατήσει ενώ η ένταξη των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης στις Εκθέσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας και κατ’ επέκταση στη στρατηγική είναι σημαντική τάση. Το Integrated Reporting είναι εξαιρετικά χαμηλό στην Ελλάδα και δεν φαίνεται να αναπτύσσεται.

Κερδισμένες θα είναι οι εταιρείες που επενδύουν σε ολοκληρωμένες στρατηγικές ΕΚΕ με μετρήσιμα αποτελέσματα και με έμφαση στις ανησυχίες των πελατών, των εργαζομένων και της κοινωνίας.

Περισσότερα

Έρευνες / Μελέτες

QNF: The Most Sustainable Companies In Greece

Συνολικά 21 εταιρείες εντάσσονται στην λίστα των The Most Sustainable Companies In GREECE, μιας ελίτ εταιρειών της ελληνικής αγοράς που ξεχωρίζουν για την υποδειγματική τους στάση σε θέματα λογοδοσίας, κοινωνικής και περιβαλλοντικής συμπεριφοράς και βιώσιμων επενδύσεων, οι οποίες μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη.

Σε ειδική εκδήλωση για την ανάδειξη των The Most Sustainable Companies in GREECE έδωσε το παρόν ο Mermer Schnappauf, μέλος του German Council for Sustainable Development. Με αποφθέγματα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη μίλησε για την πρόοδο των ελληνικών επιχειρήσεων σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και ανέδειξε την βιώσιμη χρηματοδότηση στο πλαίσιο της νέα πολιτικής της ΕΕ – στην οποία αναφέρεται πρόσφατο άρθρο του csrindex (Αλλάζει ο τρόπος προσέγγισης της χρηματοδότησης – Η ΕΕΤ σε ρόλο πρεσβευτή βιωσιμότητας).

Ο κ. Schnappauf βρέθηκε στην Αθήνα στο πλαίσιο της συνεργασίας του Γερμανικού Συμβουλίου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη με το Quality Net Foundation (QNF). Εξάλλου, ο Ελληνικός Κώδικας Βιωσιμότητας είναι η πρώτη εθνική προσαρμογή του Κώδικα Βιωσιμότητας του Γερμανικού Συμβουλίου και αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο προσαρμοσμένο στις ανάκες της ελληνικής αγοράς. Το QNF έχει εισάγει τέσσερα επίπεδα ωριμότητας, που προσθέτουν αξιοπιστία στον Κώδικα, σύμφωνα με τον κ. Schnappauf, που έδειξε εντυπωσιασμένος από την ικανότητα των ελληνικών εταιρειών να προσαρμόζονται σε μεθοδολογίες που τις βοηθούν να προσεγγίσουν καλύτερα τη βιώσιμη ανάπτυξη, όπως αυτή του ελληνικού Κώδικα ο οποίος:

  1. Ενθαρρύνει την ελληνική αγορά να μετρήσει τις κοινωνικοοικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων,
  2.  Ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων μέσω της βιωσιμότητας,
  3. Βοηθά στη συγκριτική αξιολόγηση των πιο βιώσιμων ελληνικών εταιρειών και
  4. Συμβάλει στη δημιουργία ενός Ελληνικού Καταλόγου Επιχειρηματικής Αειφορίας. Αυτός ο επιχειρηματικός δείκτης έχει επιρροή στις τράπεζες, τους επενδυτές και την αγορά γενικότερα.

Η συνεργασία του Γερμανικού Συμβουλίου Βιώσιμης Ανάπτυξης με το QNF είναι μια σημαντική πρωτοβουλία για την ελληνική αγορά, σύμφωνα με τον Schnappauf, που αναφέρθηκε επίσης – στην εκδήλωση που διοργάνωσε χθες στο Παλαιό Χρηματιστήριο το QNF – στην βιώσιμη χρηματοδότηση, η οποία περνά μέσα από κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια σύμφωνα με την νέα προσέγγιση της ΕΕ, η οποία αλλάζει τα δεδομένα στον τρόπο που γίνονταν μέχρι σήμερα οι επενδύσεις.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ανάδειξη των The Most Sustainable Companies In Greece.

Όπως σημείωσε σχετικά η Χρυσούλα Εξάρχου, “το Sustainability Performance Directory,  είναι ο πρώτος  Επιχειρηματικός Δείκτης  Βιώσιμης Ανάπτυξης για την ελληνική αγορά  και αποτελεί ενα πλαίσιο αναφοράς για τη διαχείριση της μη χρηματοοικονομικής πληροφορίας. Μπορεί να λειτουργεί ως απάντηση προς όλους τους φορεις (ΓΕΜΗ, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, τράπεζες, Δίκτυα Υπεύθυνων Προμηθευτών) και συγχρόνως να εντάσσει τις επιχειρήσεις σε μια ομάδα πρωτοπόρων οργανισμών που αναγνωρίζονται από τους καταναλωτές και την αλυσίδα των ενδιαφερόμενων μερών τους. Μέσω του Sustainability Performance Directory γίνεται η ανάδειξη των THE MOST SUSTAINABLE COMPANIES  ως αποτέλεσμα τεχνικής αξιολόγησης που είναι πολύ σημαντική καθώς εισάγει τη φιλοσοφία της αποτύπωσης και της μέτρησης των μη χρηματοοικονομικών δεδομένων στην ελληνική επιχειρηματική αγορά”.

Η επιβεβαίωση της τελικής αξιολόγησης των επιχειρήσεων πραγματοποιείται από Ανεξάρτητη Κριτική Επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν ως μέλη οι κ.κ.:

Παναγιώτης Αλεξάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, πρώην πρόεδρος Χρηματιστηρίου Αθηνών

Χαρούλα Απαλαγάκη, Γενική Γραμματέας Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών

Ξενοφών Αυλωνίτης, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιοαγοράς

Βασίλης Γκόβαρης , Εκτελεστικός Δ/ντης Όμιλος Ελληνικά Χρηματιστήρια

Σοφία Εφραίμογλου-Κουνενάκη, Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και Επικεφαλής του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος

Στην χθεσινή εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν μέλη της επιτροπής, παρουσιάστηκε η μεθοδολογία αξιολόγησης και οι εταιρείες της ομάδας THE MOST SUSTAINABLE COMPANIES IN GREECE.

Πρόκειται για τις εταιρείες:

 

SUSTAINABILITY LEADERS
1 Α.Ε. ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ TITAN
2 ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
3 ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ – Τομέας Έλασης Αλουμινίου
4 ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε.
5 ΟΤΕ Όμιλος Εταιρειών
6 MYTILINEOS
7 WIND ΕΛΛΑΣ
TOP SUSTAINABLE COMPANIES
8 ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ
9 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣ
10 ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK ERGASIAS Α.Ε.
11 IMERYS ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ
12 INTERAMERICAN
13 MSD ΕΛΛΑΔΑΣ
14 QUEST ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.
SUSTAINABLE COMPANIES
15 ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε. – ΒΙΑΝ Α.Ε
16 ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ΥΓΕΙΑ
17 ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ  Α.Ε.Γ.Α.
18 ΠΟΛΥΕΚΟ Α.Ε.
19 ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. (ΠΑΕΓΑΕ)
20 ENEL GREEN POWER HELLAS Α.Ε.
21 LIDL HELLAS & ΣΙΑ Ο.Ε.

Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ