Connect with us

Γενικά

Υποστήριξη και αμφισβήτηση της ΕΚΕ

images (1)

Λόγοι υποστήριξης της ΕΚΕ

Tα επιχειρήματα υπέρ της ΕΚΕ μπορούν να ταξινομηθούν σε τέσσερις κατηγορίες:

Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τα επιχειρήματα, τα οποία στηρίζονται στη μείωση του κόστους και του κινδύνου που απορρέει από τις δράσεις ΕΚΕ. Αναφέρεται ότι η ΕΚΕ επιτρέπει στην επιχείρηση να αντιληφθεί τα πλεονεκτήματα σε σχέση με τη φορολογία που της επιβάλλεται ή ακόμα και να αποφύγει κάποιες αυστηρές ρυθμίσεις, επιφέροντας έτσι, τη μείωση του κόστους της. Ακόμα, της επιτρέπει να μειώσει τον κίνδυνο της ύπαρξης φαινομένων αντιπαλότητας από τα ενδιαφερόμενα μέρη της.

Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τα επιχειρήματα που στηρίζονται στη ενίσχυση της νομιμοποίησης και της φήμης της εταιρείας. Μέσω της ανάπτυξης δραστηριοτήτων ΕΚΕ, μια επιχείρηση αποκτά τη δυνατότητα ενίσχυσης της νομιμότητας και της φήμη της, καθότι αποδεικνύει έτσι, ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των ενδιαφερόμενων μερών και ταυτόχρονα να λειτουργεί αποδοτικά. Ως εκ τούτου, αυτή μπορεί να γίνει αντιληπτή ως μέλος της κοινότητάς της, επιτρέποντας ακόμα και την τιμωρία της για ορισμένες δραστηριότητές της κατά περίπτωση.

Η τρίτη κατηγορία περιλαμβάνει τα επιχειρήματα που στηρίζονται στην οικοδόμηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Με τη υιοθέτηση ορισμένων δράσεων ΕΚΕ, μια επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να οικοδομήσει ισχυρές σχέσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη και να κερδίσει την υποστήριξή τους. Με αυτό τον τρόπο χαμηλώνει τα επίπεδα του κύκλου εργασιών των εργαζομένων, αποκτά πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη δεξαμενή ταλέντων και ενισχύει την αφοσίωση των πελατών. Κατά συνέπεια, διαθέτει πλέον τη δυνατότητα να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της.

Τέλος, η τέταρτη κατηγορία περιλαμβάνει τα επιχειρήματα που στηρίζονται στη δημιουργία συνεργατικής αξίας. Οι δραστηριότητες ΕΚΕ είναι οι μόνες που μπορούν να δώσουν σε μια επιχείρηση ευκαιρίες μέσα από τις οποίες θα καταφέρει να εκπληρώσει τις ανάγκες των ενδιαφερόμενων μερών της και την ίδια στιγμή, να συνεχίσει να επιδιώκει τους στόχους της για αύξηση των κερδών της, δημιουργώντας τελικά win-win καταστάσεις.

Αμφισβήτηση της ΕΚΕ

Ως αποτέλεσμα της μεγάλης συζήτησης που έχει ανοίξει γύρω από το θέμα της ΕΚΕ, είναι και η δημιουργία ενός κλίματος διχογνωμίας και διαφωνίας, κυρίως πριν από δεκαετίες, κατά τις οποίες δεν ήταν ευδιάκριτη η έννοια της ΕΚΕ και εμφανής η αναγκαιότητα της ύπαρξής της. Έτσι, υπάρχουν απόψεις που τάσσονταν κατά της ΕΚΕ, συνοδευόμενες από τα αντίστοιχα επιχειρήματα.

• Μοναδική ευθύνη της διοίκησης είναι να μεγιστοποιήσει τα κέρδη των ιδιοκτητών ή των μετόχων της και, ως εκ τούτου, τα κοινωνικά θέματα δεν έγκεινται στη ανησυχία των ανθρώπων των επιχειρήσεων και επομένως, αυτά τα προβλήματα πρέπει να επιλυθούν από την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος της ελεύθερης αγοράς. Σε αντίθετη περίπτωση, υπεύθυνο είναι το κράτος μέσα από τη νομοθεσία και όχι η επιχείρηση.

• Οι επιχειρήσεις δεν είναι εξοπλισμένες για να χειριστούν τις κοινωνικές δραστηριότητες και οι διευθυντές είναι προσανατολισμένοι προς τη χρηματοδότηση και τις επιχειρήσεις και δεν έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία, δηλαδή τις κοινωνικές δεξιότητες, ώστε να παίρνουν αποφάσεις προσανατολισμένες προς την κοινωνία. Επιπρόσθετα, η επιχείρηση έχει ήδη αρκετή δύναμη από μόνη της, και επομένως, δεν υπάρχει λόγος να αποκτήσει τη δυνατότητα να ασκήσει πρόσθετη δύναμη, όπως η κοινωνική δύναμη.

• Έντονη αμφιβολία εκφράζεται ως προς την ιδέα ότι οι εταιρείες έχουν ευθύνη να ενεργούν σύμφωνα με το δημόσιο συμφέρον και μάλιστα ότι θα επωφεληθούν από κάτι τέτοιο. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες είναι ευθυγραμμισμένο το ιδιωτικό συμφέρον με το δημόσιο, η ιδέα της ΕΚΕ δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί, καθώς οι εταιρείες που προσπαθούν με όλες τους τις δυνάμεις να αυξήσουν τα κέρδη τους, θα καταλήξουν να ενισχύουν την κοινωνική πρόνοια. Στις περιπτώσεις όμως, που τα κέρδη της εταιρείας και της κοινωνικής πρόνοιας είναι σε άμεση αντίθεση, η έκκληση προς την ΕΚΕ θα είναι σχεδόν πάντα αναποτελεσματική γιατί τα στελέχη της εταιρείας είναι απίθανο να δρουν εθελοντικά για το δημόσιο συμφέρον και ενάντια στα συμφέροντα των μετόχων. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ο κίνδυνος η έμφαση στην ΕΚΕ να καθυστερήσει ή να αποθαρρύνει την κοινωνία να λάβει αποτελεσματικά μέτρα για την ενίσχυση της κοινωνικής πρόνοιας, με αποτέλεσμα να αγνοηθούν οι πραγματικές λύσεις, εφόσον θα αναμένεται από τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν εκείνες τα προβλήματα αυτά.

• Γενικότερη είναι η αμφισβήτηση ως προς τα κίνητρα της ΕΚΕ, καθότι υποστηρίζεται ότι αποτελούν αποκλειστικά επικοινωνιακό τρικ μέσω του οποίου αποσπούν την προσοχή του αγοραστικού κοινού από τη φύση και το προϊόν τους, όπως στην περίπτωση των βιομηχανιών καπνού ή γρήγορου φαγητού, ή από εσωτερικές πρακτικές που δεν συνάδουν με τις επιταγές της υπεύθυνης επιχείρησης, όπως είναι οι εργασιακές συνθήκες.

Δημιουργείται λοιπόν, έντονος προβληματισμός ως προς την ΕΚΕ σχετικά με ζητήματα, όπως το κατά πόσο μεταβιβάζονται οι ευθύνες του κράτους να παρέχει κοινωνική πρόνοια στους πολίτες που το έχουν ανάγκη, στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, στο κατά πόσο οι φιλανθρωπικές αυτές δράσεις των επιχειρήσεων αποτελούν πραγματικές ή πρόσκαιρες λύσεις στα προβλήματα και στο κατά πόσο τα κίνητρα τους δεν είναι αγνά, αλλά αποσκοπούν μέσω των πράξεων αυτών σε απώτερο ίδιον συμφέρον.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CSR HELLAS

Grant Thornton: 1ο πιστοποιημένο σεμινάριο Integrated Reporting στην Ελλάδα

Η Grant Thornton, ως στρατηγικός συνεργάτης του Integrated Reporting Council (IIRC) στην Ελλάδα, διοργανώνει την Τρίτη 10 και την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017 την πρώτη πιστοποιημένη εκπαίδευση στη χώρα μας, για την ανάπτυξη Εκθέσεων Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης.

Οι Εκθέσεις Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης (Integrated Reports) συνδυάζουν πληροφόρηση για τα πιο σημαντικά στοιχεία – τόσο χρηματοοικονομικά όσο και μη χρηματοοικονομικά – μιας εταιρείας ή οργανισμού, ώστε τελικά να διαμορφώνεται μία συνολική άποψη για το πώς η εταιρεία δημιουργεί αξία για τους επενδυτές αλλά και για τα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη.

Προκειμένου οι Εκθέσεις Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης να παρουσιάζονται με ένα δομημένο αλλά και φιλικό προς τον χρήστη τρόπο, έχει αναπτυχθεί το νέο Πλαισίο Οδηγιών (Integrated Reporting Framework) από το International Integrated Reporting Council (IIRC). 

Το πιστοποιημένο σεμινάριο της Grant Thornton για την ανάπτυξη Εκθέσεων Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης (Integrated Report) στοχεύει:

Να ενημερώσει σχετικά με τις διεθνείς τάσεις στις εταιρικές εκθέσεις και απολογισμούς

Να παρουσιάσει και αναλύσει το διεθνές πρότυπο <IR>, ως εργαλείο για την ανάπτυξη μιας Έκθεσης Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης

Να εξηγήσει τα στάδια που πρέπει να εφαρμοστούν, προκειμένου να επιτευχθεί ένας ολοκληρωμένος τρόπος ανάπτυξης εκθέσεων

Να προσφέρει κατευθύνσεις για την αξιολόγηση των εσωτερικών διαδικασιών καταγραφής και αναφοράς

Να ενημερώσει σχετικά με τις νέες απαιτήσεις για τη μη χρηματοοικονομική πληροφόρηση (ν.4403/2016)

Ειδικός συνεργάτης της Grant Thornton στην παροχή του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι o εκπαιδευτικός οργανισμός Altium Training, ο οποίος προσφέρει προγράμματα για διεθνώς αναγνωρισμένες επαγγελματικές πιστοποιήσεις σε ιδιώτες και επιχειρήσεις σε τομείς όπως η χρηματοοικονομική πληροφόρηση, λογιστική,  φορολογία και marketing.

Tο σεμινάριο για την ανάπτυξη Εκθέσεων Ολοκληρωμένης Πληροφόρησης τελεί υπό την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR Hellas).

Περισσότερα

Γενικά

Η Εταιρική Υπευθυνότητα στην Ελλάδα της μακροχρόνιας κρίσης

του Γρηγόρη Αντωνιάδη Προέδρου Δ.Σ. Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος

Σχεδόν σε κάθε έρευνα που διαβάζουμε τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται πλήγμα εμπιστοσύνης απέναντι σε παραδοσιακούς θεσμούς, ΜΜΕ, επιχειρήσεις, ακόμα και ΜΚΟ. Παράλληλα, εξαιτίας του ταχύτατα εξελισσόμενου digitization, συντελείται τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ενημερώνονται και επικοινωνούν, χωρίς πάντα να μπορούν να ξεχωρίσουν τα πραγματικά στοιχεία/ γεγονότα/δεδομένα από τη φαντασία/ άκριτη αναμετάδοση/παραπληροφό- ρηση, αλλά και το περιεχόμενο από την εμπορική επικοινωνία. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια χώρα που βιώνει μακροχρόνια οικονομική κρίση και που ο αριθμός των ανέργων, των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και των προσφύγων είναι δυσανάλογος με το μέγεθός της και «βαρύς» για τις δυνάμεις της.

Οι επιχειρήσεις αποτελούν κομμάτι της κοινωνίας μέσα στην οποία επιχειρούν. Είναι λογικό, στη σημερινή πραγματικότητα, ο τομέας της Εταιρικής Υπευθυνότητας να αποκτά ειδικό βάρος τόσο για την κοινωνία, όσο και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Και είναι πλέον δεδομένο ότι δεν αρκούν τα καλά οικονομικά αποτελέσματα για την αναγνώριση και την επιτυχία μιας επιχείρησης, αλλά είναι εξίσου σημαντικός και ο τρόπος με τον οποίο η επιχείρηση αναφέρεται στους συνανθρώπους μας και στο περιβάλλον. Ο τρόπος αυτός είναι που αποτελεί την προστιθέμενη αξία της και τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

• Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών qed, «το πλειοψηφικό κοινωνικό αίτημα για ενέργειες ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις, προκύπτει από την απογοήτευση των πολιτών από το κράτος (ιδιαιτέρως δε στο ρόλο του ως εργοδότη) και κατά συνέπεια από τη μετατόπιση των προσδοκιών για προστασία και προάσπιση των αναγκών της κοινωνίας, από το κράτος/δημόσιο, προς τον ιδιωτικό τομέα και ιδιαίτερα τις μεγάλες επιχειρήσεις. Στο σύγχρονο ορισμό της επιχειρηματικότητας φαίνεται να προστίθενται όχι μόνο εμπορικά και οικονομικά αλλά και κοινωνικά KPIs».

• Σήμερα, οι επιχειρήσεις αποτελούν έναν από τους λίγους πιθανούς «εγγυητές» για τους πολίτες και την κοινωνία.

• Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας, θεσμοθετώντας το 2000, στο πλαίσιο του κοινωνικού του ρόλου, τα Αριστεία, τα πρώτα βραβεία Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα. Σε μια εποχή που η κοινωνική προσφορά συνδεόταν με τη φιλανθρωπία, ο ΣΔΕ οραματίστηκε επιχειρήσεις που διαδραματίζουν έναν ρόλο που ξεπερνά την απλή επιχειρηματική δραστηριότητα από επιλογή και όχι από υποχρέωση. Και δικαιώθηκε. Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη διοργάνωση, η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί πρακτική των περισσότερων επιχειρήσεων, είναι στρατηγική επιλογή που ενσωματώνεται στην καθημερινή πρακτική και τη φιλοσοφία τους, γίνεται αντικείμενο ενασχόλησης εξειδικευμένων στελεχών και συνδέεται άρρηκτα με το marketing, την επικοινωνία και την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Παράλληλα, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διαμόρφωση της εικόνας των εταιρειών και επηρεάζει τις επιλογές του καταναλωτή. Τέλος, αποτελεί κρίσιμη λειτουργία για την υποστήριξη του κοινωνικού ιστού που κινδυνεύει με ρήξη.

• Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, γίνονται ολοένα και πιο ενεργές κοινωνικά, αναλαμβάνοντας τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου σήμερα και ενός πιο βιώσιμου αύριο.

• Τα 193 κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησαν το 2015 ένα πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης που περιλαμβάνει 17 Στόχους. Η κατανόηση αυτών των στόχων και η διαμόρφωση των επιχειρηματικών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα με άξονα αυτούς, είναι ζωτικής σημασίας, διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα του 2017, στην οποία πολλοί από τους βασικούς άξονες βιωσιμότητας αποτελούν πολύ σημαντικά προβλήματα. Για παράδειγμα, η ανεργία και το προσφυγικό είναι μεγάλα θέματα που, στην παρούσα τουλάχιστον συγκυρία, δεν μπορεί να επιλύσει το κράτος. Οι ανάγκες είναι τόσες πολλές και τόσο μεγάλες που χρειάζονται συμμαχίες για να υπάρξει αποτέλεσμα.

• Οι συνέργειες, ο συνδυασμός δράσεων άμεσης ανακούφισης, αλλά και μακροπρόθεσμου οφέλους, η συνάντηση των αναγκών με την προσφορά, η καλλιέργεια του εθελοντισμού στις εταιρείες, οι συνεργασίες χωρίς στεγανά και καχυποψία και κυρίως, η αισιοδοξία και η πίστη στο καλό, μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα.

• Στο ΣΔΕ πιστεύουμε βαθιά στην εταιρική υπευθυνότητα και στη δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαμορφώσουν, σε συνεργασία με φορείς, ΜΚΟ, το δημόσιο και την κοινωνία των πολιτών, δράσεις που αποτελούν στίγμα αισιοδοξίας και ελπίδας και βοηθούν στην πράξη.

• Για αυτό σχεδιάσαμε την πρωτοβουλία Open Doors, μία πρωτοβουλία που έχει σκοπό τη διάχυση γνώσεων, τη δημιουργία ευκαιριών, την παροχή έμπρακτης υποστήριξης και την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, τόσο προς τα μέλη μας, όσο και προς την ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας, την εκπαιδευτική κοινότητα, τους νέους και τις ευπαθείς ομάδες. Μια πρωτοβουλία που περιλαμβάνει προγράμματα και δράσεις που σχεδιάζει ή υποστηρίζει ο ΣΔΕ και που υλοποιούνται είτε από τον ίδιο είτε σε συνεργασία με σημαντικούς συνεργάτες και αρωγούς.

• Για αυτό και θα συνεχίσουμε με συνέπεια, μέσω των Αριστείων, να φέρνουμε «μπροστά» τις επιχειρήσεις εκείνες που με τις δράσεις τους δίνουν «πίσω» στην κοινωνία. Γιατί το καλό δεν είναι υποχρέωση, είναι επιλογή που αξίζει να αναγνωρίζεται, να επιβραβεύεται και να γίνεται παράδειγμα προς μίμηση.

Πηγή: ΛΕΥΚΩΜΑ ΕΚΕ 2017

Περισσότερα

Γενικά

Η Συμβολή της ΕΚΕ στην Κοινωνική & Οικονομική Προστασία

του Ιωάννη Ε. Νικολάου, Επίκουρου Καθηγητή Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Oι ραγδαίες συνέπειες της οικονομικής κρίσης ανέγειραν αρκετά κρίσιμα ζητήματα για την υπευθυνότητα της επιχειρηματικής κοινότητας, του τραπεζικού συστήματος καθώς και του πολιτικού κόσμου σε αυτή την κρίση.

Ειδικότερα για τις εταιρείες είναι εμφανές, καθημερινά, η κριτική για το ρόλο και την ευθύνη τους στη σημερινή οικονομική κατάσταση. Η απαξίωση του επιχειρηματικού κόσμου δεν είναι ένα εντελώς πρωτόγνωρο γεγονός ή μόνο απόρροια της οικονομικής κρίσης, αλλά αποτελεί ένα χαρακτηριστικό αρκετών ευρωπαϊκών χωρών συνδεδεμένο με διάφορα θρησκευτικά και κοινωνικά γνωρίσματα.

Οι απαντήσεις των εταιρειών σε τέτοιου είδους επικρίσεις πραγματοποιούνται κυρίως διαμέσου της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ). Δηλαδή εθελοντικών εταιρικών πρακτικών που εξασφαλίζουν ότι οι εταιρείες συμπεριφέρονται ως καλοί πολίτες (good citizenship) εντός ενός πλαισίου ηθικών αξιών. Η συζήτηση περί της έννοιας ΕΚΕ είναι δυνατόν να διακριθεί σε δυο κλασικές τάσεις με κριτήριο τη γεωγραφική προέλευση: την Ευρωπαϊκή και την Αμερικάνικη τάση.

Η Ευρωπαϊκή τάση θεμελιώνεται σε θεσμικά κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EC 347/2002), όπου η ΕΚΕ αφομοιώνει τα θεμελιώδη συστατικά στοιχεία της αειφόρου ανάπτυξης όπως είναι η οικονομική ανάπτυξη, η περιβαλλοντική διατήρηση και η κοινωνική δικαιοσύνη. Η υπερατλαντική τάση προκρίνει τη διαβάθμιση των εταιρικών ευθυνών έναντι της κοινωνίας και της οικονομίας.

Ο βασικός εμπνευστής της, οικονομολόγος Archie Carroll, θεωρεί ότι οι εταιρείες τοποθετούν όπως είναι φυσικό στη βάση των ευθυνών τους τα οικονομικά θέματα. Το αρχικό τους μέλημα είναι οι οικονομικές υποχρεώσεις (λ.χ. πληρωμές στους προμηθευτές, τους εργαζόμενους, και τα ενοίκια) ώστε εύρυθμα και απρόσκοπτα να λειτουργούν. Ακολούθως, οι εταιρείες συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας.

Προφανώς αυτό να προκαλεί αίσθηση σε ορισμένους αναγνώστες με μικρή εξοικείωση στον επιχειρηματικό κόσμο, μιας και φαίνεται αδιανόητο να επέρχεται η νομιμότητα των οικονομικών ζητημάτων.

Η παραδοχή αυτή είναι όμως άκρως ρεαλιστική μιας και οι εταιρείες πρώτιστα θα εκπληρώσουν τις οικονομικές υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές (για την απόκτηση πρώτων υλών) και τους εργαζόμενους (για τη λειτουργία της παραγωγής) για να διασφαλίσουν τη λειτουργία τους και εν συνεχεία θα εξοφλήσουν τους φόρους τους (λ.χ. ΦΠΑ) ή θα χρηματοδοτήσουν προγράμματα για την προσαρμογή τους στην περιβαλλοντική νομοθεσία.

Η κατανόηση αυτής της προτεραιότητας μπορεί να γίνει με έναν απλό παραλληλισμό, τηρούμενων των αναλογιών, όπως είναι η συμπεριφορά ενός νοικοκυριού που αρχικά θα κατανέμει χρήματα για τη διατροφή και τη στέγαση και εν συνεχεία σε φόρους, όπως ΕΝΦΙΑ και φόρος εισοδήματος. Τρίτη σε σειρά ευθύνης για τις εταιρείες είναι η μέριμνα για ηθικά ζητήματα τα οποία αφορούν τους εργαζόμενους, την κοινωνία και το περιβάλλον και δεν καθορίζονται ρητά από τη νομοθεσία.

Τέλος, στην κορυφή της πυραμίδας των εταιρικών ευθυνών τοποθετείται η φιλανθρωπία, όπως είναι η αναστήλωση ενός σχολείου ή η χρηματοδότηση ανέγερσης ενός νοσοκομείου στην τοπική κοινωνία όπου δραστηριοποιούνται οι εταιρείες.

Ανεξαρτήτως της προελεύσεως, σε γενικές γραμμές η ΕΚΕ έχει τριπλό ρόλο στις σύγχρονες οικονομίες:

Α) ενδυναμώνοντας το κοινωνικό κεφάλαιο και θωρακίζοντας με ένα προστατευτικό πλέγμα ασφαλείας τα αδύναμα μέλη της κοινωνίας,

Β) συμβάλλοντας στην οικονομία λειτουργώντας εντός πλαισίου ηθικών αξιών, και

Γ) σεβόμενες το φυσικό περιβάλλον κατά τη λειτουργία τους. Ασφαλώς το αρχικό κόστος εφαρμογής των πρακτικών ΕΚΕ εξισορροπείται με οφέλη όπως είναι η βελτίωση της φήμης, η αναβάθμιση των σχέσεων με τις τοπικές κοινωνίες, η ενδυνάμωση των δεσμών με τους πελάτες και τους προμηθευτές, και η αύξηση των εσόδων.

Τα οφέλη όμως δεν οριοθετούνται μοναχά εντός στενού εταιρικού πλαισίου, αλλά επεκτείνονται στην κοινωνία και την οικονομία τονώνοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών για τη λειτουργία των εταιρειών. Γεγονός που συμβάλλει στη σταθεροποίηση των οικονομικών συναλλαγών και στη μείωση του κόστους συναλλαγών. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η συμβολή στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος κυρίως με επιδόσεις που υπερβαίνουν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας. Καταλήγοντας, η ΕΚΕ αποτελεί ουσιαστικά ένα εθελοντικό εργαλείο που υπό ορισμένες προϋποθέσεις είναι δυνατόν να δημιουργήσει αξία στην εταιρεία, στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην κοινωνία εν γένει. Σήμερα, τέτοιου είδους εργαλεία είναι αναγκαία μιας και διανύουμε το όγδοο έτος της οικονομικής κρίσης και το διαμορφωμένο οικονομικό περιβάλλον αποδυναμώνει την ικανότητα των φορέων και των δομών του κράτους να συμβάλλουν σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΚΕ μπορεί σε σταθερή βάση να διαδραματίζει κοινωνικό ρόλο, εντούτοις δεν θα πρέπει να αποτυπωθεί λαθεμένα στην αντίληψή μας ότι οι εταιρείες θα αποτελέσουν υποκατάστατο της κρατικής πολιτικής στα κοινωνικά ζητήματα. Κρίσιμο είναι ότι η ΕΚΕ εξασφαλίζει επιστροφή μέρους της αξίας των εταιρειών σε ομάδες που εμπλέκονται στη λειτουργία της, βοηθάει στην επίλυση κοινωνικών και περιβαλλοντικών θεμάτων,διασφαλίζει τις εταιρείες να λειτουργούν ως καλοί πολίτες και τονώνει την εμπιστοσύνη των πολιτών στους δρώντες του οικονομικού συστήματος.

Πηγή: Λεύκωμα ΕΚΕ 2017

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ