Connect with us

Ανά Κλάδο

Όμιλος Τσάκου και Εταιρική Υπευθυνότητα

logo1

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Αναμφισβήτητα η περιβαλλοντική βιωσιμότητα είναι η πιο θεμελιώδης έννοια στο σύγχρονο κόσμο: η απόλυτη πρόκληση έγκειται στο πώς θα οικοδομηθεί μια οικονομία, η οποία θα είναι σε θέση να υποστηρίζει τον εαυτό της συνεχώς. Το ζήτημα του πώς θα ανταποκριθεί η εταιρεία στις ανάγκες του παρόντος χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα των μελλοντικών γενεών ικανοποίησης των αναγκών τους, αποτελούν σημαντικές περιβαλλοντικές, κοινωνικές, οικονομικές και εταιρικές προκλήσεις.

Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί υψίστη ηθική ευθύνη για τον Όμιλο, στρατηγικής σημασίας προτεραιότητα και αναπόσπαστο μέρος των δραστηριοτήτων του στο παρόν και στο μέλλον.

Ένθερμος υποστηρικτής αυτής της φιλοσοφίας έχει υπάρξει ο Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, σε συνέχεια της στήριξης του οράματος του αείμνηστου Γεώργιος P.Livanos, συνιδρυτή της HELMEPA, την Ελληνική Θαλάσσια Ένωση Περιβαλλοντικής Προστασίας. Αυτό το κληροδότημα έχει συνεχιστεί από τα παιδιά του καπετάν Τσάκου, Νικόλα& Μαρία, οι οποίοι έχουν συμμετοχή στο Διοικητικό Συμβούλιο της HELMEPA εδώ και πολλά χρόνια. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της προεδρίας του, στην Helmepa, ο Νικόλας Τσάκος δημιούργησε την INTERMEPA, έναν διεθνή οργανισμό για τη διάδοση της ιδέας της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος σε παγκόσμιο επίπεδο. Αργότερα, υποστήριξε την έναρξη άλλων MEPAs, όπως της PHILMEPA στις Φιλιππίνες και της URUMEPA στην Ουρουγουάη.

Ο Όμιλος Τσάκου έχει δεσμευτεί και αφιερωθεί στην εφαρμογή μιας αποτελεσματικής στρατηγικής για τη διαχείριση των κινδύνων, μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με αυτήν την ισχυρή δέσμευση, ο Όμιλος έχει θεσπίσει και εφαρμόζει ένα Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σε όλη τον οργανισμό. Το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης αναπτύχθηκε σύμφωνα με ένα ευρύ φάσμα διαδικασιών ασφάλειας και την ενίσχυση τους μέσα από ασκήσεις και δοκιμές συναγερμού, επιτυγχάνοντας έτσι, μια αποτελεσματική στρατηγική διαχείρισης κινδύνου (risk management strategy). Ο Όμιλος κατευθύνει όλες τις προσπάθειες και την δραστηριότητά του για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για την ασφάλεια στη θάλασσα, υλοποιώντας πρωτοβουλίες της βιομηχανίας, όπως η δέσμευση της ΕΕ για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και της Clean Power για τις μεταφορές με εναλλακτικές στρατηγικές καυσίμων. Επιπλέον, ο Όμιλος έχει θεσπίσει διαδικασίες για τη διαχείριση και την παρακολούθηση αυτών των πτυχών, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 14001 : 2004.

Ο Όμιλος Τσάκου μέσω της ανάπτυξης και εφαρμογής του Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, έχει δεσμευτεί να:

• Συμμορφωθεί με τη σχετική περιβαλλοντική νομοθεσία, τους κανονισμούς και άλλες απαιτήσεις.
• Παρέχει επαρκούς πόρους για την επίτευξη και επίμονη εφαρμογή των καθορισμένων στόχων.
• Καθιερώσει μέτρα προστασίας έναντι όλων των προσδιορισθέντων κινδύνων για το περιβάλλον.
• Παρέχει κατάλληλη και συνεχή εκπαίδευση σε όλο το προσωπικό, επί του σκάφους και στην ξηρά, του οποίου η εργασία μπορεί να έχει σημαντική επίπτωση στο περιβάλλον.
• Αναπτύξει και εφαρμόσει μια αποτελεσματική πολιτική διαχείρισης για τα απόβλητα (υπολείμματα), με την καλύτερη εφικτή ελαχιστοποίηση και διαχείριση τους, καθώς και των καταλοίπων και εκπομπών, τα οποία παράγονται από τις συνεχείς λειτουργίες της εταιρείας. Η πραγματική εξοικονόμηση επιτυγχάνεται μέσω της ενεργειακής αποδοτικότητας και της μείωσης των αποβλήτων.
• Βελτιώνει συνεχώς τις συνολικές περιβαλλοντικές επιδόσεις του ομίλου και να ανανεώνει αδιαλείπτως και να επικαιροποιεί τους στόχους για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του, πέρα από το πλαίσιο των εφαρμοστέων κανονιστικών απαιτήσεων.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Κύριο μέλημα του Ομίλου είναι η επίτευξη της ασφάλειας επί του σκάφους, προκειμένου να προστατεύσει τη ζωή και την ευημερία του συνόλου του προσωπικού και να διατηρήσει την ακεραιότητα του πλοίου και του φορτίου του. Η ασφάλεια εξασφαλίζεται μέσω της διεξοδικής προληπτικής διαχείρισης των τραυματισμών, ζημιών ή απωλειών. Η αποτελεσματική διαχείριση του κινδύνου πραγματοποιείται μέσω της αναγνώρισης, αξιολόγησης, ποσοτικοποίησης και προληπτικής διαχείρισής του.

Θεμελιώδες στοιχείο για τη διαχείριση των κινδύνων είναι να τεθούν αναχώματα κατά των πιθανών κινδύνων. Δεσμευμένος σε αυτή την στρατηγική ο Όμιλος, έχει συγγράψει το δικό του σύνολο από πολιτικές και διαδικασίες αξιολόγησης του κινδύνου για να συμπεριλάβει όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας.

Ο Όμιλος έχει προσδιορίσει με σαφήνεια τη δέσμευσή του απέναντι στους πελάτες του, αποκτώντας εθελοντικά πιστοποίηση από τα αναγνωρισμένα Διεθνή Πρότυπα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001, Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης ISO 14001 και τη διαχείριση της υγείας του προσωπικού ISO 18001 OHSA .

Ο Όμιλος Τσάκου αποφάσισε, από την αρχή, να συνάψει σύμβαση με μία από τις κορυφαίες ταξικές κοινωνίες για να παρουσιαστεί ως φορέας διαπίστευσης σε όλη την εταιρεία και τα πλοία της. Το Lloyds Register επελέγη, για το υψηλό πρότυπο ελέγχου. Οι πελάτες του Ομίλου Τσάκου λαμβάνουν την πιο επαγγελματική και εξειδικευμένη διαθέσιμη εξυπηρέτηση.

Ο Όμιλος Τσάκος είναι πλήρως προσηλωμένος στην προσπάθεια του να προσλαμβάνει και να αναπτύσσει υψηλής ειδίκευσης ανθρώπινο δυναμικό στην ξηρά και στη θάλασσα και συνεχώς επενδύει στην επίτευξη βέλτιστων επιπέδων εκπαίδευσης που απαιτείται στη σύγχρονη και άκρως απαιτητική σημερινή βιομηχανία θαλάσσιων μεταφορών.

Η επίδοση της Εταιρείας συνεχώς αξιολογείται και λαμβάνονται δυναμικές πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση της συνεχούς βελτίωσης, με σκοπό να ικανοποιήσει πλήρως τις προσδοκίες των πελατών της .

Με τις σκέψεις για την υγεία, την ασφάλεια, την ποιότητα και την προστασία του περιβάλλοντος ανάμεσα στις σημαντικότερες μέσα στη βιομηχανία, η ικανοποίηση των πελατών αποτελεί τον τελικό στόχο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

Η βασική κινητήρια δύναμη για την επιτυχία του Ομίλου  είναι οι άνθρωποί του. Ο Όμιλος Τσάκου έχει στόχο πάντα την προσέλκυση, ανάπτυξη και διατήρηση του καλύτερα εξειδικευμένου προσωπικού για τη διαχείριση και διεύθυνση του στόλου και των συναφών δραστηριοτήτων του.

Ο Όμιλος  προσπαθεί συνεχώς να εμπνεύσει, να κινητοποιήσει και να προωθήσει μια ενεργή κουλτούρα ασφάλειας σε όλο τον Όμιλο και το στόλο του. Μια δέσμευση για τις ασφαλείς λειτουργίες του πλοίου και την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος, τονίζεται στα πλαίσια των διαδικασιών του Ομίλου και στο πρόγραμμα σπουδών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων του στην Αθήνα και τις Φιλιππίνες και σε άλλα κέντρα στρατολόγησης νεοσύλλεκτου προσωπικού σε όλο τον κόσμο.

Θεματικές παρουσιάσεις και σεμινάρια πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, όλο το χρόνο στα κεντρικά γραφεία της Αθήνας σε ένα πλήρως εξοπλισμένο αμφιθέατρο 100 θέσεων, στο οποίο συμμετέχουν και οι ναυτικοί και το προσωπικό στα γραφεία της εταιρείας. Κάθε εβδομάδα τα θέματα ποικίλλουν ώστε να καλυφθούν όλες οι πτυχές της βιομηχανίας μεταφορών στους ωκεανούς. Κάθε συνεδρία διεξάγεται από κορυφαίους ειδικούς στον εκάστοτε σχετικό τομέα. Επιπλέον, οι τεχνικές οπτικοακουστικής κατάρτισης χρησιμοποιούνται για την περαιτέρω εκπαίδευσή των συμμετεχόντων. Κάθε σεμινάριο κατάρτισης βιντεοσκοπείται και αναπαραγωγές του, αποστέλλονται σε όλα τα σκάφη εντός του στόλου, διασφαλίζοντας ότι το προσωπικό στη θάλασσα παραμένει πλήρως ενημερωμένο. Επιπλέον, μια συμφωνία-κατάρτιση είχε συνάψει ο Όμιλος με την LLOYD’S REGISTER, ώστε να προωθήσει ένα πιο εξελιγμένο και εξειδικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, τόσο για τη Διοίκηση όσο και για το προσωπικό του πλοίου.

ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Η ηθική ευθύνη για την προώθηση της κοινωνικής πρόνοιας των εργαζομένων του Ομίλου Τσάκου είναι πλήρως εδραιωμένη στην εταιρική φιλοσοφία. Ιδρυτή της στρατηγικής αυτής ήταν η Δρ Ειρήνη Σαρόγλου – Τσάκου, η οποία αφιέρωσε ένα μεγάλο μέρος της επαγγελματικής ζωής της, για να προωθήσει και να διασφαλίσει την καλή διαβίωση των εργαζομένων της εταιρείας με έναν δυναμικό τρόπο.

Η Δρ Ειρήνη Τσάκου είναι ένθερμος υποστηρικτής του οράματος του καπετάν Τσάκου και έχει προσφέρει τις επαγγελματικές υπηρεσίες της, όχι μόνο στο πλαίσιο του Ομίλου, αλλά γενικά σε όλη τη ναυτιλιακή κοινότητα. Η Δρ Τσάκου έχει δημοσιεύσει μια σειρά βιβλίων ιατρικής για πρόληψη σε όλη τη διάρκεια των ετών, τα οποία διανέμονται στο προσωπικό ξηράς και πλοίων.

Επιπλέον, και ως μέσο για την ενίσχυση της ιατρικής ενημέρωσης, η Δρ Τσάκου έχει παράσχει εκπαιδευτικές διαλέξεις και μαθήματα κατάρτισης ιατρικής ευαισθητοποίησης στο προσωπικό του Ομίλου σε ξηρά και θάλασσα, με ένα δομημένο και μακροχρόνιο συνεπή τρόπο, για να επιμορφώσει και εκπαιδεύσει κάθε συνεργάτη, ώστε να ζει με έναν υγιή προληπτικό τρόπο, να αναπτύσσει την ικανότητα να εντοπίζει συνθήκες απειλητικές για τη ζωή του και να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά, κάνοντας χρήση των τεχνικών πρώτων βοηθειών σε επείγοντα ιατρικά περιστατικά.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Η ραχοκοκαλιά του Ομίλου είναι οι άνθρωποί του. Οι ναυτικοί και οι εργαζόμενοι ξηράς συνάδελφοί τους, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο στις πολυετείς προσπάθειες του Ομίλου να διεξάγει τις δραστηριότητές του με ασφάλεια και με σεβασμό προς το περιβάλλον.

Αποτελεί ηθική  υποχρέωση και στρατηγική προτεραιότητα του Ομίλου Τσάκου, να εφαρμόσει μια σταθερή στρατηγική επιβράβευσης, βράβευσης και παροχής ωφελειών στους ναυτικούς και τους υπαλλήλους του για την παραδειγματική επίδοση και δέσμευσή τους. Η εν λόγω στρατηγική περιλαμβάνει μια σειρά από κίνητρα για bonus, συμπληρωματικό πρόγραμμα ασφάλισης, διάφορα προγράμματα οικονομικής στήριξης, βραβεία για ειδικές κατηγορίες απόδοσης, τόσο επί του πλοίου όσο και στην ξηρά και χορηγία για τα έξοδα εκπαίδευσης των παιδιά των εργαζομένων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

«ΟΠΑΠ Forward»: 21 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον δεύτερο κύκλο

Ο ΟΠΑΠ, πιστός στη στρατηγική του να δημιουργεί αξία για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία, υλοποιεί για δεύτερο συνεχόμενο έτος το πρόγραμμα «ΟΠΑΠ Forward», που έχει ως στόχο να συμβάλλει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης.

Οι 21 νέες αναπτυσσόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επιλέχθηκαν και συμμετέχουν στον δεύτερο κύκλο του προγράμματος και τα αποτελέσματα του πρώτου κύκλου, παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση, χθες Πέμπτη 24 Μαΐου 2018.

Οι νέες 21 μικρομεσαίες επιχειρήσεις του προγράμματος «ΟΠΑΠ Forward» είναι οι: ΑΓΑΝ, Βιοαγρός ΑΕ, ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ, ΕΨΑ, Ιωνική, Μακεδονική, Παπουτσάνης, Coffee Island, Colors, eazybnb, e-fresh.gr, greekyogurt.gr, Green Family AE, Inart, Macpac SA, Manifest, Medbest S.A., Pelopac, Pitenis, Pobuca και Terra Creta.

Πρόκειται για εταιρείες που εκπροσωπούν επτά παραγωγικούς και εξωστρεφείς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του λιανικού και χονδρικού εμπορίου, της βιομηχανίας ποτών και τροφίμων, της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου, των υπηρεσιών, των βιομηχανικών προϊόντων και των καλλυντικών. Από τις επιχειρήσεις αυτές, το 65% βρίσκεται στην περιφέρεια και το 25% εξάγει περίπου το ήμισυ της παραγωγής τους.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Ντάμιαν Κόουπ, δήλωσε: «Εδώ και 60 χρόνια, ο ΟΠΑΠ αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε χέρι-χέρι με την Ελλάδα, ενεργώντας ως υπεύθυνος και αξιόπιστος εταίρος της κοινωνίας, της οικονομίας και του αθλητισμού. Στρατηγική μας κατεύθυνση είναι να δημιουργούμε ένα καλύτερο αύριο για τη νέα γενιά – το μέλλον της χώρας. Με το πρόγραμμα «ΟΠΑΠ Forward», στηρίζουμε έμπρακτα την απασχόληση και την ανάπτυξη, προσφέροντας μια μοναδική προοπτική σε δυναμικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ήδη, στον πρώτο χρόνο του προγράμματος, δημιουργήθηκαν περισσότερες από 2.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, ενώ ο συνολικός τζίρος των εταιρειών αυξήθηκε κατά 25 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα, εγκαινιάζουμε το δεύτερο κύκλο του προγράμματος που αριθμεί πλέον 40 εταιρείες συνολικά».

O Α’ Αντιπρόεδρος του ΟΠΑΠ, Σπύρος Φωκάς, υπογράμμισε: «Η ανταπόκριση της επιχειρηματικής κοινότητας στην πρωτοβουλία του ΟΠΑΠ είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που Έλληνες επιχειρηματίες δείχνουν δυναμισμό και όραμα και αναζητούν λύσεις, που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις τους να θέσουν στέρεες βάσεις για το μέλλον τους. Αυτή είναι η νοοτροπία που χρειάζεται η αγορά μας για να εξελιχθεί και να ξεπεράσει τη σημερινή δύσκολή συγκυρία, δίνοντας απαντήσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η οικονομία και η κοινωνία μας – και ιδιαίτερα η νέα γενιά».

Ο Chief Customer Officer του ΟΠΑΠ, Πετρ Ματεγιόφσκι, επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα έως τώρα αποτελέσματα του πρωτοποριακού αυτού προγράμματος. Μέσα από 120 ώρες στρατηγικής καθοδήγησης, 90 συμβουλευτικές συνεδρίες, πρόσβαση σε υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς και συνεργάτες αλλά και 40 επαφές με αγορές το εξωτερικού, οι εταιρείες που συμμετείχαν κατάφεραν να δημιουργήσουν τα δικά τους success stories, να ενισχύσουν τη θέση τους στη διεθνή αγορά και κατ’ επέκταση να αυξήσουν τον τζίρο τους και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας».

Ο πρώτος χρόνος επιτυχίας του «ΟΠΑΠ Forward»

Στον πρώτο κύκλο του προγράμματος εντάχθηκαν οι εταιρείες Alvion Pharmaceuticals, Anassa, Bläuel, Cream Team, Diving Status, Doctoranytime, Evrofarma, Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη, Madame Shoushou, Nannuka, Nanophos, ΝΗΣΟΣ, Plex.Earth, Pockee, Provertia, Radiki, Τυροκομική εταιρεία Ρούσσας, Spotawheel και Τσιλιλής.

Με την προσθήκη των 21 μικρομεσαίων επιχειρήσεων, το «ΟΠΑΠ Forward» πλέον αριθμεί τις 40 συνολικά. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με τον διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό Endeavor. Όλες τους λαμβάνουν εξειδικευμένη και ολοκληρωμένη υποστήριξη, αλλά και πρόσβαση σε ένα δίκτυο υψηλόβαθμων στελεχών της αγοράς, που τις βοηθούν να ξεπεράσουν τυχόν εμπόδια και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και να εξελιχθούν σε μεγάλες και επιτυχημένες επιχειρήσεις που καινοτομούν, εξάγουν και αλλάζουν τα δεδομένα στον κλάδο τους.

Οι επιχειρήσεις που παρακολούθησαν τον πρώτο κύκλο του προγράμματος, πέτυχαν να αυξήσουν τον συνολικό τους τζίρο κατά 20% (25 εκατ. ευρώ). Ταυτόχρονα, δημιούργησαν 111 άμεσες νέες θέσεις εργασίας, ενώ μέσω των σχετικών συνεργασιών και συνεργειών που αναπτύχθηκαν στην αγορά, υποστηρίζουν 2.236 νέες έμμεσες θέσεις απασχόλησης.

Ολοκληρωμένη υποστήριξη στις επιχειρήσεις

Η υποστήριξη που παρέχει το πρόγραμμα «ΟΠΑΠ Forward» στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις περιλαμβάνει:

Ολοκληρωμένη καθοδήγηση μέσω ενός δικτύου επιτυχημένων επιχειρηματιών και υψηλόβαθμων στελεχών της αγοράς.

Εκπαιδευτικά σεμινάρια σε τομείς όπως η στρατηγική, η διαχείριση οικονομικών και ανθρώπινου δυναμικού, το marketing και οι πωλήσεις, το branding και η επικοινωνία.

Πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα.

Πρόσβαση σε διεθνείς αγορές,

Δράσεις δικτύωσης τόσο με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, όσο και με άλλους επιχειρηματίες

Στη φωτογραφία: Εκπρόσωποι των 40 εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «ΟΠΑΠ Forward», με τη Διοίκηση του ΟΠΑΠ (Πετρ Ματεγιόφσκι Chief Customer Οfficer, Ντάμιαν Κόουπ Διευθύνων Σύμβουλος, Σπύρος Φωκάς Αντιπρόεδρος Α’)

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Δέσμευση βιωσιμότητας από την Chiquita

Στόχος είναι να μην πετάμε ούτε μία μπανάνα», τονίζει ο Andrew Biles, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Chiquita.

Oι μπανάνες βρίσκονται στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των πιο σημαντικών καλλιεργειών τροφίμων μετά το ρύζι, το σιτάρι και τον αραβόσιτο, και αποτελούν βασική τροφή για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Με αυτό το δεδομένο, επιδίωξη της εταιρείας είναι να καταφέρει μέχρι το 2020 να μην απορρίπτει ούτε μία μπανάνα κατά τη διαδικασία παραγωγής. Πρόκειται για μία δέσμευση βιωσιμότητας της Chiquita απέναντι στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και τους ανθρώπους που διαμένουν στις χώρες, όπου η εταιρεία διαθέτει φυτείες.

Τι συμβαίνει με τα προϊόντα που δεν εναρμονίζονται με τα πρότυπα εξαγωγής;

Μεγάλη προσπάθεια απαιτείται για την τήρηση της παραπάνω δέσμευσης τόσο από τους εργαζόμενους όσο κι από τα ανώτερα στελέχη της εταιρείας. Όπως είναι φυσικό, το 5% με 20% των μπανανών κάθε χρόνο δεν πληροί τα πρότυπα ποιότητας των εξαγωγών. Προκειμένου να μην χαθεί αυτό το μέρος της καλλιέργειας, πωλείται σε τοπικές αγορές ή δωρίζεται. «Προσπαθούμε να διασφαλίζουμε ότι οι μπανάνες που δεν μπορούν να εξαχθούν, αξιοποιούνται με διαφορετικό τρόπο», δηλώνει ο Andrew Biles. Για παράδειγμα:

Οι μπανάνες που δεν είναι ευπαρουσίαστες και δεν μπορούν να τοποθετηθούν στα ράφια των καταστημάτων, αλλά εξακολουθούν να είναι κατάλληλες για βρώση, μετατρέπονται σε πολτό μπανάνας. Η Chiquita διαθέτει εργοστάσιο επεξεργασίας πολτού στην Κόστα Ρίκα, όπου 65,000 τόνοι μπανάνας από τον Παναμά και την Κόστα Ρίκα, μετατρέπονται κάθε χρόνο σε πολτό και αλεύρι μπανάνας. Το 2016 η Chiquita πούλησε, στην εταιρεία Inversiones y productos agroindustriales (Inprosaστην Ονδούρα 16,000 τόνους μη εξαγόμενων μπανανών.

Η Chiquita προσφέρει τις χτυπημένες μπανάνες στους αγρότες, οι οποίοι τις χρησιμοποιούν για να ταΐσουν τα ζώα τους.

Αξιοποίηση ακόμα και των μη βρώσιμων προϊόντων του φρούτου

Ακόμα και τα μη βρώσιμα μέρη του φρούτου δεν πετιούνται. Για παράδειγμα:

  • Τα φύλλα μπανάνας, οι κορμοί και οι μίσχοι παραμένουν στο έδαφος, προστατεύοντάς το από τη διάβρωση, διατηρώντας την υγρασία του και εμποδίζοντας την ανάπτυξη ζιζανίων.
  • Το λίπασμα στις φυτείες αποτελεί μία αγαπημένη τροφή για πουλιά, ελάφια, έντομα και άλλα ζώα.

Η συνεχιζόμενη προσπάθεια ανανέωσης της γονιμότητας των γεωργικών εκτάσεων σύμφωνα με τους στόχους βιωσιμότητας αποφέρει ήδη αποτελέσματα: στις μη ανανεωμένες καλλιεργήσιμες εκτάσεις στην Κόστα Ρίκα και στον Παναμά η συγκέντρωση αποβλήτων φυτικών υλικών αγγίζει το 15%, τη στιγμή που το ποσοστό στις εκτάσεις όπου έχει γίνει ανανέωση του γεωργικού εδάφους δεν ξεπερνάει το 5%. Ο Andrew Biles σχολιάζει: «Σήμερα έχει γίνει ανανέωση της γονιμότητας του εδάφους στο 54% της γεωργικής γης που βρίσκεται στην ιδιοκτησία μας. Στόχος μας είναι αυτό το ποσοστό να φτάσει το 76% μέχρι το 2020».

Μετατρέποντας τα απόβλητα των φρούτων σε ενέργεια

Το καινοτόμο σύστημα βιοαντιδραστήρα της Chiquita στην εγκατάσταση “Chiquita Tropical Ingredients” στην Κόστα Ρίκα καθιστά δυνατή την αξιοποίηση μέρους του ενεργειακού δυναμικού των απορριφθέντων υλικών των φρούτων. Παρέχει μία βιώσιμη πηγή ενέργειας για την εγκατάσταση, ένα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά λίπασμα για τους αγρότες της περιοχής και λειτουργεί ως φίλτρο επεξεργασίας του νερού, ωφελώντας την εταιρεία, τις κοινότητες γύρω από τις φυτείες αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. 

Πώς λειτουργεί ο βιοαντιδραστήρας;

Ο βιοαντιδραστήρας, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Κόστα Ρίκα, λειτουργεί χωρίς καύσιμα ή ηλεκτρισμό. Στην πραγματικότητα όλη η δουλειά γίνεται από τη βαρύτητα και τις φυσικές βακτηριακές διεργασίες. Το απόβλητο νερό διοχετεύεται στον βιοαντιδραστήρα μέσω υπόγειων σωληνώσεων. Ένα ειδικό εργαλείο διαχωρίζει τα μεγάλα στερεά σωματίδια που δεν είναι κατάλληλα για τον βιοαντιδραστήρα, τα οποία συγκεντρώνονται σε ειδικές δεξαμενές. Στη συνέχεια, τα λύματα περνούν από φίλτρο ανοξείδωτου χάλυβα με σκοπό την απομάκρυνση τυχόν υπολειπόμενων στερεών σωματιδίων, τα οποία επίσης συγκρατούνται στις ίδιες δεξαμενές. Τα στερεά απόβλητα που συγκεντρώνονται, χρησιμοποιούνται ως οργανικό λίπασμα από τους τοπικούς αγρότες.

Τα λύματα εισέρχονται στους έξι διασυνδεδεμένους θαλάμους του βιοαντιδραστήρα, όπου οι αναερόβιοι μικροοργανισμοί (χαμηλής οξυγόνωσης) μετατρέπουν τη βιομάζα σε βιοαέριο. Το βιοαέριο, το οποίο αποτελείται από μεθάνιο και διοξείδιο του άνθρακα, συσσωρεύεται και αποθηκεύεται σε μεγάλους ελαστικούς σάκους.

Ο βιοαντιδραστήρας παρέχει σημαντικά ωφέλη:

  • Το σύστημα αποδίδει 500-600 κυβικά μέτρα βιοαερίου την ημέρα, ποσότητα αρκετή για να αντικαταστήσει το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) και το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνεται στην κουζίνα της καφετέριας και στα διοικητικά γραφεία της εγκατάστασης.
  • Με τη μείωση του οργανικού φορτίου που εισέρχεται στις λιμνοθάλασσες, εξασφαλίζεται ότι τα λύματα που εξέρχονται από την εγκατάσταση ανταποκρίνονται στα όρια εκροής που καθορίζονται από τις αρχές της Κόστα Ρίκα.
  • Οι οσμές που προέρχονται από τις δεξαμενές μειώνονται σημαντικά, αφού ο βιοαντιδραστήρας είναι κλειστό σύστημα που εμποδίζει τις οσμές να φτάσουν στην ατμόσφαιρα.
  • Τα υπολείμματα του βιοαντιδραστήρα είναι πλούσια σε φυτικές θρεπτικές ουσίες. Η Chiquita προγραμματίζει να εκπαιδεύσει τους αγρότες της περιοχής για τη χρήση αυτών των υπολειμμάτων για τη γονιμοποίηση των καλλιεργειών τους.

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

PRAKSIS και Citi Foundation ανανέωσαν τη συνεργασία τους

Το πρόγραμμα στήριξης επιχειρηματικότητας PRAKSIS Business Coaching Center, που υλοποιεί εδώ και 4 χρόνια η PRAKSIS, και το Citi Foundation ανανεώνουν την αποτελεσματική συνεργασία τους μέχρι και τον Ιούλιο 2019.

Στόχος της συνεργασίας είναι η υποστήριξη τουλάχιστον 240 επίδοξων επιχειρηματιών, παρέχοντάς τους όλα τα εφόδια και τα εργαλεία που χρειάζονται προκειμένου να υλοποιήσουν την επιχειρηματική τους ιδέα.

Το Citi Foundation είναι αποκλειστικός χρηματοδότης – δωρητής του προγράμματος PRAKSIS Business Coaching Center από τον Αύγουστο 2016, στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας «Pathways to Progress», ενός τριετούς προγράμματος επένδυσης 100 εκατομμυρίων δολαρίων και εθελοντικής συμμετοχής 10.000 εργαζομένων της Citi, με στόχο να υποστηρίξει την επαγγελματική κατάρτιση και απασχόληση 500.000 νέων σε όλον τον κόσμο για να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της σύγχρονης ανταγωνιστικής αγοράς εργασίας.

Μέχρι σήμερα, η συνεργασία των δύο οργανισμών στην Ελλάδα έχει συνεισφέρει θετικά στη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Μέσα σε ενάμιση χρόνο, 130 νέοι επιχειρηματίες έλαβαν εξατομικευμένη συμβουλευτική, business coaching και εκπαίδευση σε θέματα επιχειρηματικότητας. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία 49 νέων επιχειρήσεων και 112 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στα σχέδια των επιχειρηματιών είναι η δημιουργία επιπλέον 144 θέσεων εργασίας μέσα στους επόμενους 6 μήνες.

Ο πρόεδρος της PRAKSIS, Αλέξης Μαργαλιάς αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα της συνεργασίας δηλώνει: «Η ανανέωση της συνεργασίας μας με το Citi Foundation είναι πολύτιμη και καθοριστική, κυρίως για την εξέλιξη του PRAKSIS Business Coaching Center προκειμένου να προσφέρει ακόμη υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών σε άτομα από κοινωνικά ευάλωτες και ευπαθείς ομάδες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να χτίσουν ένα καλύτερο αύριο για τους ίδιους, τις οικογένειές τους και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Να κάνουν τις ιδέες τους πράξη».

Ο Αιμίλιος Κυριάκου, Citi Country Officer Ελλάδος και Κύπρου, δηλώνει: «Mέσω της παγκόσμιας πρωτοβουλίας Pathways to Progress του Ιδρύματος Citi, παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας για κοινωνική προσφορά συνεχίζοντας την στήριξη μας στην οικοδόμηση της επιχειρηματικής νοοτροπίας. Στην Ελλάδα συγκεκριμένα διευκολύνουμε την πρόσβαση μη προνομιούχων νέων σε εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως το βραβευμένο Business Coaching Center της PRAKSIS. Πιστεύουμε ότι προσφέροντας ίσες ευκαιρίες για μάθηση και εκπαίδευση βοηθάμε τους νέους μας να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, τις επιχειρηματικές τους ιδέες και εν τέλει, να συνεισφέρουν στην ευημερία της ελληνικής κοινωνίας».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ