Connect with us

SDG's

11η Έκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας WIND με 20 δεσμεύσεις

Με νέα στρατηγική που περιλαμβάνει “20 δεσμεύσεις για το 2020’’ η WIND υλοποιεί με συνέπεια την 16ετή στρατηγική της για την εταιρική υπευθυνόητα με κύριο μέλημα τη διαρκή βελτίωση της επίδρασής της στην Κοινωνία, τους Ανθρώπους, το Περιβάλλον, τους Πελάτες και την Οικονομία.

H εταιρεία δημοσίευσε την έκθεσή της με μία ξεχωριστή βιωματική εμπειρία εθελοντισμού σε συνεργασία με την Ethelon ετοιμάζοντας 1.000 πακέτα φαγητού για το Κέντρο Ημερήσιάς Υποδοχής Αστέγων της οργάνωσης Praksis στην Αθήνα. Η ενεργή συμμετοχή στη δωρεά είχε στόχο να εμπνεύσει τον εθελοντισμό, αξία που διαπνέει το μεγαλύτερο μέρος των κοινωνικών δράσεων της WIND σε επίπεδο Εταιρικής Υπευθυνότητας και ενισχύει τη διάδοση του μηνύματος της κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο… μία έμπρακτη εφαρμογή της συνδεσιμότητας.

Εξάλλου, σημείο αναφοράς της Έκθεσης, όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας, είναι ο όρος “connectivity”. Σαν μια κλωστή, ένα λεπτό νήμα, καθένας από την ομάδα της WIND με τις πράξεις του συνδέει και συνδέεται με τους Ανθρώπους, το Περιβάλλον, την Κοινωνία, τους Πελάτες και την Οικονομία δημιουργώντας ένα μεγάλο δίκτυο που συνεχώς επεκτείνεται και εξελίσσεται για να προσφέρει το αγαθό της επικοινωνίας και της συνδεσιμότητας στον ψηφιακό κόσμο απ’ άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα.

Νέα στρατηγική, ‘’20 Δεσμεύσεις για το 2020’’  

Η νέα στρατηγική που χαράζει η WIND –η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που υιοθετεί μία παγκόσμια προσέγγιση- αποτελείται από 20 δεσμεύσεις για το 2020 στο πλαίσιο της μακροχρόνιας δέσμευσής της για διαρκή συνεισφορά στην ελληνική κοινωνία και οικονομία με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, εναρμονιζόμενη πλήρως με την Ατζέντα των Ηνωμένων Εθνών ως το 2030 (SDGs).

Mε την θέσπιση των 20 στόχων η WIND δεσμεύεται μέχρι το 2020 για:

τη διαρκή εκπαίδευση των ανθρώπων της, για την ισορροπημένη εργασιακή σχέση και για την ευκαιρία σε περισσότερες γυναίκες να αναλαμβάνουν θέσεις υψηλής διοικητικής ευθύνης.

τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μέσω της μείωσης των εκπομπών και της κατανάλωσης ενέργειας, της μείωσης των αποβλήτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και της δημιουργίας του πρώτου κλιματικά ουδέτερου καταστήματός

τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος πλοήγησης για τα παιδιά, μέσω του προγράμματος kids@safety και τον ψηφιακό μετασχηματισμό απομακρυσμένων νησιών μέσω του προγράμματος «Ερχόμαστε Κοντά»

την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και τη συνεργασία της με εγχώριους προμηθευτές, αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό και τις πρώτες ύλες της χώρας και τις συνεχείς επενδύσεις στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες με στόχο την προσφορά  μιας εξαιρετικής εμπειρίας επικοινωνίας στους συνδρομητές.

Όπως σημειώνει στον πρόλογο της 11ης ετήσιας Έκθεσης Εταιρικής Υπευθυνότητας ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της WIND Ελλάς, Νάσος Ζαρκαλής: “H στρατηγική μας για την Εταιρική Υπευθυνότητα ξεδιπλώνεται με μια σειρά από δράσεις που αγγίζουν άμεσα και θετικά την ελληνική κοινωνία, όπως οφείλει να κάνει η WIND ως μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας, με κρίσιμο οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα’’.

Στη φωτογραφία: Κωσταπάνος Μηλιαρέσης – Co-Founder, CEO and BoD member Ethelon, Μαρί ΧάλακαΔιευθύντρια Ανεύρεσης Πόρων της PRAKSIS και ο Γιώργος Τσαπρούνης–  Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων WIND Ελλάς

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

16# Ειρήνη, Δικαιοσύνη & Ισχυροί Θεσμοί

Η Star Hellas Πρέσβειρα Πολιτισμού 2020 – 2021

Επισήμως, το Γραφείο Προέδρου της Ακαδημίας Ελληνικών Βραβείων Τέχνης ανακοίνωσε την Πρέσβειρα Πολιτισμού για το 2020 – 2021. 

Η Ραφαέλα Πλαστήρα, η οποία κατέχει τον τίτλο της Σταρ Ελλάς 2019 θα είναι νέα Πρέσβειρα Πολιτισμού. 

Η ωραιότερη γυναίκα της χώρας – γεννημένη στην Ολλανδία με καταγωγή από τα Τρίκαλα –  επικράτησε με σημαντική διαφορά στην τρίτη φάση της ψηφοφορίας ανάμεσα στις υπόλοιπες τέσσερις υποψήφιες και ξεχώρισε τόσο για την προσωπικότητά της όσο και για το κοινωνικό έργο με το οποίο επιθυμεί να ασχοληθεί, και αφορά την τρίτη ηλικία, τα παιδιά και την κακοποίηση των γυναικών. 

Αν και είναι μόλις 20 ετών, σκοπεύει σε σύντομο χρονικό διάστημα να ασχοληθεί με την υποκριτική τέχνη που λατρεύει, παράλληλα με την ενασχόλησή της ως μοντέλο. Στα σχέδιά της είναι μια διεθνής διάκριση και καριέρα, καθώς πέρα από τα προσόντα που ήδη διαθέτει, μιλάει άπταιστα Ολλανδικά, Γερμανικά και Αγγλικά. 

Η Ραφαέλα, ως νέα Πρέσβειρα Πολιτισμού, δήλωσε γα την εκλογή της: «Η συγκίνηση μου είναι τεράστια καθώς στα 20 χρόνια μου κατάφερα να λάβω αυτόν τον τόσο σημαντικό τίτλο. Θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους που με την ψήφο τους μου έδειξαν προκαταβολικά την εμπιστοσύνη τους για ένα καλύτερο αύριο. Θα βάλω τα δυνατά μου ακόμα μια φορά για να κάνω την Ελλάδα περήφανη με τον όνομα μου! Σας ευχαριστώ πολύ!» 

Επισήμως, με τον νέο της τίτλο, θα εμφανιστεί στην απονομή των βραβείων «Προσωπικότητες 2020» που θα πραγματοποιηθεί στις 29 Ιουνίου στον Κήπο του Θεάτρου Χυτήριο (Ιερά Οδός 44, Αθήνα) .

Η τελετή απονομής τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και  είναι αφιερωμένη στη μνήμη του συνθέτη Γιάννη Σπανού. 

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Το lockdown αύξησε την προσφορά αλλά μείωσε και τη σπατάλη τροφίμων;

Αυξήθηκε η προσφορά τροφίμων την περίοδο του lockdown αλλά η σπατάλη παραμένει σημαντικό πρόβλημα, όπως δείχνουν στοιχεία που παραχώρησε στο csrindex η Τράπεζα Τροφίμων αλλά και οι κ.κ. Προκόπης Κ. Θεοδωρίδης, Αν. Καθηγήτη Μάρκετινγκ και Θεοφάνης Β. Ζαχαράτος, Υποψήφιος Διδάκτορας από το Πανεπιστήμιο Πατρών που διενήργησαν πανελλαδική έρευνα για το θέμα. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Είναι ενδεικτικό ότι από την αρχή του έτους οι προσφορές στην Τράπεζα Τροφίμων ξεπερνούν τους 630 τόνους (βλ. πίνακα), με αύξηση 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ειδικά τον Απρίλιο, εν μέσω καραντίνας σημειώθηκε ρεκόρ, με σχεδόν 260 τόνους, τον Μάιο οι προσφορές ξεπέρασαν τους 140 ενώ τον Ιούνιο ήδη σε λίγες ημέρες οι προσφορές ξεπερνούν τους 25 τόνους.

Η προσφορά, που καταδεικνύει τα αυξημένα αντανακλαστικά της κοινωνίας για κάλυψη των έκτακτων αναγκών που ανέδειξε η πανδημία στις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, σε μεγάλο βαθμό αφορά και σε προϊόντα τα οποία δεσμεύθηκαν στα ράφια των κλειστών καταστημάτων. Λόγω του lockdown σημαντικές προμήθειες τροφίμων, ειδικά από τις εταιρείες εστίσης, θα μπορούσαν να καταλήξουν στα σκουπίδια εάν δεν υπήρχε ο μηχανισμός για την αξιοποίησή τους και τη διάθεσή τους σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.  

Ο Προκόπης Κ. Θεοδωρίδης, Αν. Καθηγήτης Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, που παρακολουθεί το θέμα της σπατάλης τροφίμων τα τελευταία 2,5 με 3 χρόνια, αναφέρει στο csrindex ότι εν μέσω πανδημίας δεν σημειώθηκε μεγάλη αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά, ειδικά μετά και τις αλλαγές που δρομολόγησε η οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας. “Δεν έχει αλλάξει η συμπεριφορά μας απέναντι σε αυτό που πετάμε” τονίζει αναφερόμενος στα στοιχεία της έρευνας που εκπόνησε με τον υποψήφιο Διδάκτορα Θεοφάνη Β. Ζαχαράτο, που έδειξαν ότι “οι 6 στους 10 πετάμε σκουπίδια”. Εξηγεί ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι κυρίως στα αστικά κέντρα και στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις, καθώς οι κάτοικοι στην επαρχία σε μεγάλο βαθμό ανακυκλώνουν τα τρόφιμα. 

Σημειώνει πάντως ότι τα τελευταία χρόνια ο καταναλωτής έχει γίνει πιο προσεκτικός. Τόσο η κρίση που προηγήθηκε όσο και το πρόσφατο lockdown βοήθησαν να συνειδητοποιήσουμε περισσότερο το θέμα της σπατάλης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Θεοδωρίδη, 75% των καταναλωτών αναφέρουν σήμερα ότι έχουν επίγνωση της σπατάλης, όταν το 2014 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 42%.

Σημειώνει επίσης ότι έχει αλλάξει η συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με τη χρήση της λίστας, με το αντίστοιχο ποσοστό να έχει διπλασιαστεί στο ίσιο διάστημα. Εν κατακλείδι, σημειώνει ότι φαίνεται να πετάμε λιγότερα τρόφιμα αλλά το γεγονός ότι δεν μετράται ο όγκος αυτών που πετάμε καθιστά δυσχερή την πρόβλεψη για την εξέλιξη του φαινομένου. 

Τα συμπεράσματα της έρευνας

Σύμφωνα με την έρευνα, κατά τη διάρκεια του lockdown το 36% των καταναλωτών δεν πετούσε τρόφιμα, ενώ ένας στους δύο δήλωσε ότι προγραμματίζει τα γεύματα της επόμενης εβδομάδας αναγνωρίζοντας (σε ποσοστό 74,7%) τι είναι σπατάλη τροφίμων.

Η πανελλαδική έρευνα, που έλαβε χώρα τον Απρίλιο σε δείγμα 2205 νοικοκυριών έδειξε ότι οι καταναλωτές αναγκάζονται να πετάνε πιο συχνά γαλακτοκομικά (38,7%), φρούτα και λαχανικά (28%), αλλαντικά (26%), καθώς και ψωμιά και είδη φούρνου (15,1%). Ρωτήθηκαν επίσης πόση προσπάθεια χρειάστηκε να καταβάλουν στην κρίση για να μην πετούν τρόφιμα, με σχεδόν 7 στους 10 να αναφέρουν ότι κατέβαλαν σημαντική (43,8%) ή μέτρια προσπάθεια (28,8%). Επίσης έχει ενδιαφέρον ότι σχεδόν 3 στα 10 νοικοκυριά (27,4%) είπαν ότι μέσα στην κρίση κατανάλωσαν συνειδητά “ληγμένα” τρόφιμα. 

Στη διάρκεια του lockdown το πρόβλημα της σπατάλης τροφίμων μειώθηκε σύμφωνα με το 40% των νοικοκυριών (εκ των οποίων 8% το πιστεύει σθεναρά ενώ 32% συμφωνεί). Πάντως στον τομέα της διαχείρισης των ληγμένων τροφίμων, πάνω από τους μισούς καταναλωτές (53,6%) λένε ότι τα πετάνε στα σκουπίδια, το 24,8% τα ανακυκλώνει και ένα 16,9% λέει ότι τα καταναλώνει. Στο ερώτημα για το μοντέλο μείωσης της σπατάλης τροφίμων στις τρέχουσες συνθήκες, το μεγαλύτερο ποσοστό (42,3%) αναφέρει ότι καταρτίζει λίστα με τα αγαθά που χρειάζεται. Υψηλό ποσοστό (36,3%) αναφέρεται στην αποθήκευση και συντήρηση, ακολουθεί η εκδοχή του μαγειρέματος των αναγκαίων ποσοτήτων (35,5%) ή η κατανάλωση του μαγειρεμένου φαγητού τις επόμενες ημέρες (33,2%). 

Τα στοιχεία της Τράπεζας Τροφίμων

Το Ίδρυμα της Τράπεζας Τροφίμων, που έχει συμπληρώσει 25 χρόνια παρουσίας στην αγορά, ως ο κατεξοχήν φορέας με τεχνογνωσία και αποκλειστικό σκοπό την καταπολέμηση της πείνας και της σπατάλης, έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στα συγκεκριμένα θέματα. Ξεκίνησε από τον Γεράσιμο Βασιλόπουλο σε μια πολύ διαφορετική εποχή, που η σπατάλη τροφίμων δεν ήταν πρόβλημα. Σε συνέχεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης ωστόσο ο ρόλος του Ιδρύματος αναβαθμίστηκε, εκ των συνθηκών. Η αύξηση της ανεργίας και οι άλλες παρενέργειες της οικονομικής κρίσης, οδήγησαν σημαντική μερίδα του πληθυσμού στο φάσμα της φτώχειας. Ως αποτέλεσμα, αυξήθηκαν οι κοινωνικές ανισότητες και ανάγκες για τροφή στις πιο ευπαθείς ομάδες. Έτσι αναπτύχθηκαν τα συσσίτια, τα οποία δυστυχώς είναι ακόμη αναγκαία, καθώς τα οικονομικά προβλήματα παραμένουν βραχνάς για πολλά νοικοκυριά στην Ελλάδα ενώ το προσφυγικό-μεταναστευτικό ζήτημα διόγκωσε τα προβλήματα.

Τράπεζας Τροφίμων: Όγκος τροφίμων που συγκεντρώθηκαν το 2020 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

70.326 KGR

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

42.916 KGR

ΜΑΡΤΙΟΣ

99.189 KGR

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

258.727 KGR

ΜΑΙΟΣ

141.670 KGR

ΙΟΥΝΙΟΣ

25.304 KGR

ΣΥΝΟΛΟ

638.132 KGR

Ας σημειωθεί ότι τα συσσίτια στηρίζονται από την ιδιωτική πρωτοβουλία και κυρίως από εθελοντές και συνταξιούχους. Έτσι την περίοδο των περιοριστικών μέτρων όλα “πάγωσαν”, όπως μας εξηγεί στο csrindex, εκ μέρους της Τράπεζας Τροφίμων, ο Δημήτρης Νέντας. Η κατάσταση περιγράφεται ως σοκ, ειδικά το πρώτο δεκαήμερο, που διέκοψαν τη λειτουργία τους Ιδρύματα και κοινοφελείς οργανισμοί. Κάποιοι φορείς, όπως π.χ. τα γηροκομεία συνέχισαν να λειτουργούν αλλά με εξαιρετικά αυστηρά πρωτόκολλα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Νέντα, σταδιακά η κατάσταση άλλαξε. Οι φορείς αναπροσάρμοσαν τη λειτουργία τους και καθώς οι κοινωνικές ανάγκες γίνονταν όλο και πιο έντονες, παρακινήθηκαν και άρχισαν να προσφέρουν τρόφιμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις συσσιτίων σταμάτησε το μαγείρεμα και τα τρόφιμα προσφέρονταν σε σακούλα.

Όπως σημειώνει ο κ. Νέντας, λίγο πριν εμφανιστεί η υγειονομική κρίση η χώρα είχε αρχίσει να στέκεται στα πόδια της. Έτσι πολλοί από αυτούς που πήγαιναν στα συσσίτια είχαν αρχίσει να βρίσκουν μεροκάματα. Αλλά το lockdown τους γύρισε πίσω στα συσσίτια. Μετά τις δύο πρώτες εβδομάδες των περιοριστικών μέτρων οι ανάγκες για τρόφιμα αυξήθηκαν. Και μπορεί να θεωρούμε ότι οι εικόνες που «ταξιδεύουν» από την Ισπανία, με τις ουρές των νεόπτωχων στα συσσίτια δεν μας αφορούν, αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουμε εφεδρίες (όπως η Ισπανία) κι αυτό μας καθιστά πιο ευάλωτους σε ένα ενδεχόμενο παράτασης της οικονομικής αβεβαιότητας. Υπό αυτές τις συνθήκες είναι πιθανόν τον Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο το πρόβλημα να δείξει τις διαστάσεις του.    

Πάντως η προφορά των εταιρειών στην Τράπεζα Τροφίμων το τελευταίο διάστημα είναι συγκινητική, τόσο από εταιρείες τροφίμων όσο και από τον ΣΕΒΤ. Το κλείσιμο της horeca οδήγησε στις εγκαταστάσεις της Τράπεζας Τροφίμων πολλές από τις συσκευασίες brands της αγοράς στο κανάλι B2B οι οποίες έμεναν αδιάθετες. Επίσης ένας άλλος παράγοντας που ανέδειξε τη δυναμική του εν μέσω πανδημίας ήταν η αλλαγή του μοντέλου κατανάλωσης.

Ο καταναλωτής στις πρώτες εβδομάδες στρεφόταν σε ξηρά τροφή και προϊόντα που μπορούσε να στοκάρει. Έτσι, αυξήθηκαν οι δωρεές σε προϊόντα ψυγείου και αναψυκτικά. Κι ενώ το 2019 οι προσφορές κατά μ.ο. δεν ξεπερνούσαν τους 90 τόνους, τον Απρίλιο του 2020 ξεπέρασαν τους 250. Συνολικά την περίοδο του lockdown προσφέρθηκαν προϊόντα όπως τυριά, γάλατα, γιαούρτια, τοματοπολτός, αναψυκτικά, ροφήματα, ζυμαρικά κ.α.. Και οι προσφορές συνεχίζονται, αυξημένες κατά μ.ο. σε σχέση με πέρυσι πάνω από 50%. Η Τράπεζα Τροφίμων διαθέτει δύο δωμάτια ψυγείων, για να συντηρεί τα προϊόντα. Τον Απρίλιο γέμισαν 3 φορές πάνω από τον περσινό μ.ο. ενώ τον Μάιο η προσφορά έφτασε μία φορά πάνω από την αντίστοιχη περσινή.

Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι καθώς η κατάσταση στην αγορά ομαλοποιείται, οι εταιρείες κάνουν πιο αξιόπιστες προβλέψεις για την κατανάλωση, γεγονός που θα οδηγήσει σε ισορροπία της προσφοράς με τη ζήτηση και άρα σε δυνητικά μικρότερα πλεονάσματα. Με την προϋπόθεση ότι τον Σεπτέμβριο το περιβάλλον θα είναι σταθερό, θα υπάρχει επάρκεια αποθέματος τροφίμων αλλά στην περίπτωση δεύτερου κύματος πανδημίας θα προκύψουν δυσκολίες. 

Τα στελέχη της Τράπεζας Τροφίμων πάντως δηλώνουν έτοιμα να διαχειριστούν τη ζήτηση. Και ήδη βρίσκονται σε επαφές με επιχειρήσεις, οι οποίες στο πλαίσιο προγραμμάτων ΕΚΕ συνδράμουν το έργο του Ιδρύματος, το οποίο σημειωτέον χρειάζεται και χρήματα, προκειμένου να δημιουργήσει ένα καλύτερο μίγμα, να αγοράσει συμπληρωματικά τρόφιμα και να ενισχύσει το σύστημα του συνεισφέροντας ταυτόχρονα στην αντιμετώπιση του φαινομένου της σπατάλης τροφίμων. 

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Πρόσκοποi: Πρωτοβουλίες για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, που καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου, επιδιώκει να υπενθυμίσει στην κοινωνία την ανάγκη για την προστασία της βιοποικιλότητας του πλανήτη, των πηγών ενέργειας και των φυσικών πόρων, εστιάζοντας κάθε χρόνο σε διαφορετική θεματική. Το ειδικό θέμα του φετινού εορτασμού είναι η «Βιοποικιλότητα». 

Οι Έλληνες Πρόσκοποι διαχρονικά, υλοποιούν τα προγράμματά τους και τις περισσότερες δράσεις τους στην ύπαιθρο,  ευαισθητοποιώντας τα μέλη τους σχετικά με τα οφέλη του περιβάλλοντος αλλά και τους κινδύνους που αυτό αντιμετωπίζει.  Παράλληλα, επειδή η ζωή στην πόλη έχει τεράστια επίδραση στην ατμοσφαιρική ρύπανση, μέσω της βιωματικής μάθησης και του προσωπικού παραδείγματος φροντίζουν να αναδεικνύουν μικρά αλλά και μείζονα ζητήματα που χρήζουν προσοχής. 

Όλες οι δραστηριότητες των Προσκόπων αντανακλούν την αγάπη και τον σεβασμό προς τη φύση. Αναλυτικότερα:

  • Επενδύουν 84.000 ώρες ετησίως τα 350 Προσκοπικά Συστήματα σε βιωματική εκπαίδευση στη φύση 
  • Το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας αναγνωρίζοντας την υπερεκατονταετή προσφορά της Προσκοπικής Κίνησης στην προστασία των δασών και της φύσης, έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την υλοποίηση δράσεων και ενεργειών για την προστασία των δασών, την προώθηση της ανακύκλωσης και την ευαισθητοποίηση των νέων για θέματα προστασίας του δασικού και φυσικού περιβάλλοντος.
  • Έλαβαν την πρωτοβουλίες για την Προστασία του Υμηττού, σε συνεργασία με του Υπουργείο Περιβάλλοντος, τον  Σύνδεσμο Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ) κα.
  • Δενδροφυτεύουν, περιποιούνται και καθαρίζουν τα υπάρχοντα δάση και αστικά δασύλλια προσπαθώντας να πολλαπλασιάσουν τους φυσικούς πνεύμονες-καθαριστές του πλανήτη μας. 
  • Συνεργασία με WWF Ελλάς για συμμετοχή σε πρόγραμμα citizens science για «υιοθεσία» παραλιών και μέτρηση απορριμμάτων.
  • Συνεργάζονται με καταξιωμένες ΜΚΟ και αναγνωρισμένους θεσμικούς Φορείς αναφορικά με την κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση νέων για την προστασία του περιβάλλοντος
  • Πρωτοστατούν σε κοινωνικές πρωτοβουλίες όπως το Let’s Do It Greece, το Earth Hour κα
  • Φροντίζουν να μετακινούνται πάντα ομαδικά και προτιμούν μέσα μεταφοράς με τις λιγότερες εκπομπές καυσαερίων, όπως τα τραίνα.
  • Δεν καίνε ποτέ τα σκουπίδια τους στη διάρκεια των δράσεων υπαίθρου, αλλά τα μεταφέρουν και τα εναποθέτουν στις υποδεικνυόμενες δομές.
  • Έχουν δημιουργήσει την Προσκοπική Ομάδα Διάσωσης Αγρίας Ζωής (με τη χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου) έχοντας εκπαιδευτεί πάνω από 150 νέοι στη διάσωση Αγρίων Ζώων. 
  • Υποστηρίζουν το έργο της Πολιτικής Προστασίας σε θέματα πρόληψης και προστασίας δασικών εκτάσεων 
  • Συμμετέχουν σε εθελοντικές φυλάξεις δασικών εκτάσεων και άλσος στις πόλεις. 
  • Εφαρμόζουν την επαναχρησιμοποίηση και ανακυκλώνουν όλα τα μη οργανικά απορρίμματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Πρόγραμμα Ανακύκλωσης Συσκευών και Αξεσουάρ που υλοποιούν οι Πρόσκοποι σε συνεργασία με την Vodafone εδώ και 12 χρόνια, έχουν ανακυκλώσει συνολικά πάνω από 57.000 συσκευές! Αξίζει αν σημειωθεί το Πρόγραμμα βραβεύτηκε το 2019 με το bronze βραβείο για την Συνεργασία Επιχείρησης – ΜΚΟ στο θεσμό των Hellenic Responsible Business Awards.
  • Έχουν δημιουργήσει ειδικό επιτραπέζιο παιχνίδι σε συνεργασία με την εταιρεία Desyllas Games με οικολογικό περιεχόμενο, εκπαιδεύοντας τα παιδιά στη προστασία του περιβάλλοντος.

Η Προσκοπική Κίνηση, εδώ και 110 χρόνια, εκπαιδεύει, ευαισθητοποιεί και τροφοδοτεί την ελληνική κοινωνία με νέους που λειτουργούν ως υπεύθυνοι πολίτες και αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο μέσα σε αυτήν. Γι’ αυτό και οι Πρόσκοποι, ως Πρεσβευτές των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, προσπαθούν, σε κάθε εκδήλωση της καθημερινότητάς τους, να σκέπτονται την παράμετρο Βιοποικιλότητας. 

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ