Connect with us

SDG's

11η Έκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας WIND με 20 δεσμεύσεις

Με νέα στρατηγική που περιλαμβάνει “20 δεσμεύσεις για το 2020’’ η WIND υλοποιεί με συνέπεια την 16ετή στρατηγική της για την εταιρική υπευθυνόητα με κύριο μέλημα τη διαρκή βελτίωση της επίδρασής της στην Κοινωνία, τους Ανθρώπους, το Περιβάλλον, τους Πελάτες και την Οικονομία.

H εταιρεία δημοσίευσε την έκθεσή της με μία ξεχωριστή βιωματική εμπειρία εθελοντισμού σε συνεργασία με την Ethelon ετοιμάζοντας 1.000 πακέτα φαγητού για το Κέντρο Ημερήσιάς Υποδοχής Αστέγων της οργάνωσης Praksis στην Αθήνα. Η ενεργή συμμετοχή στη δωρεά είχε στόχο να εμπνεύσει τον εθελοντισμό, αξία που διαπνέει το μεγαλύτερο μέρος των κοινωνικών δράσεων της WIND σε επίπεδο Εταιρικής Υπευθυνότητας και ενισχύει τη διάδοση του μηνύματος της κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο… μία έμπρακτη εφαρμογή της συνδεσιμότητας.

Εξάλλου, σημείο αναφοράς της Έκθεσης, όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας, είναι ο όρος “connectivity”. Σαν μια κλωστή, ένα λεπτό νήμα, καθένας από την ομάδα της WIND με τις πράξεις του συνδέει και συνδέεται με τους Ανθρώπους, το Περιβάλλον, την Κοινωνία, τους Πελάτες και την Οικονομία δημιουργώντας ένα μεγάλο δίκτυο που συνεχώς επεκτείνεται και εξελίσσεται για να προσφέρει το αγαθό της επικοινωνίας και της συνδεσιμότητας στον ψηφιακό κόσμο απ’ άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα.

Νέα στρατηγική, ‘’20 Δεσμεύσεις για το 2020’’  

Η νέα στρατηγική που χαράζει η WIND –η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που υιοθετεί μία παγκόσμια προσέγγιση- αποτελείται από 20 δεσμεύσεις για το 2020 στο πλαίσιο της μακροχρόνιας δέσμευσής της για διαρκή συνεισφορά στην ελληνική κοινωνία και οικονομία με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, εναρμονιζόμενη πλήρως με την Ατζέντα των Ηνωμένων Εθνών ως το 2030 (SDGs).

Mε την θέσπιση των 20 στόχων η WIND δεσμεύεται μέχρι το 2020 για:

τη διαρκή εκπαίδευση των ανθρώπων της, για την ισορροπημένη εργασιακή σχέση και για την ευκαιρία σε περισσότερες γυναίκες να αναλαμβάνουν θέσεις υψηλής διοικητικής ευθύνης.

τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μέσω της μείωσης των εκπομπών και της κατανάλωσης ενέργειας, της μείωσης των αποβλήτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και της δημιουργίας του πρώτου κλιματικά ουδέτερου καταστήματός

τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος πλοήγησης για τα παιδιά, μέσω του προγράμματος kids@safety και τον ψηφιακό μετασχηματισμό απομακρυσμένων νησιών μέσω του προγράμματος «Ερχόμαστε Κοντά»

την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και τη συνεργασία της με εγχώριους προμηθευτές, αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό και τις πρώτες ύλες της χώρας και τις συνεχείς επενδύσεις στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες με στόχο την προσφορά  μιας εξαιρετικής εμπειρίας επικοινωνίας στους συνδρομητές.

Όπως σημειώνει στον πρόλογο της 11ης ετήσιας Έκθεσης Εταιρικής Υπευθυνότητας ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της WIND Ελλάς, Νάσος Ζαρκαλής: “H στρατηγική μας για την Εταιρική Υπευθυνότητα ξεδιπλώνεται με μια σειρά από δράσεις που αγγίζουν άμεσα και θετικά την ελληνική κοινωνία, όπως οφείλει να κάνει η WIND ως μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας, με κρίσιμο οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα’’.

Στη φωτογραφία: Κωσταπάνος Μηλιαρέσης – Co-Founder, CEO and BoD member Ethelon, Μαρί ΧάλακαΔιευθύντρια Ανεύρεσης Πόρων της PRAKSIS και ο Γιώργος Τσαπρούνης–  Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων WIND Ελλάς

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Lucy Xu: Από την πόλη των ευκαιριών (Νέα Υόρκη) στην Aθήνα

“Όπου υπάρχει μια κρίση, εγώ βλέπω μια ευκαιρία” λέει η Lucy Xu, ιδρύτρια της εταιρείας The Port, η οποία παραχώρησε συνέντευξη στο csrindex.gr ενόψει της ομιλίας της στο 17ο ετήσιο συνέδριο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στις 7 Νοεμβρίου.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ

semmanouil@gmail.com

Μετακομίσατε από τη Νέα Υόρκη, μια πόλη με σημαντική επίδραση στο εμπόριο, την οικονομία, τα ΜΜΕ, την τέχνη, τη μόδα, για να έρθετε στην Αθήνα μια από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο. Τι ήταν αυτό που βάρυνε στη …ζυγαριά και σας ώθησε σε αυτή την απόφαση;

Για εμένα, η απάντηση είναι απλή, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και, φυσικά, ο ήλιος και η θάλασσα είναι μικρά μόνο κομμάτια αυτής της εξίσωσης.

Πέρασα το πρώτο μισό της ζωής μου μεγαλώνοντας ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς (της Κίνας και της Αμερικής), και αυτό με βοήθησε να ανακαλύψω το καινοτόμο κενό που δημιουργείται όταν συνδυάζεις διαφορετικούς τρόπους ζωής και σκέψης. Είναι η δύναμη του να ζεις σε αυτό το κενό μεταξύ των κόσμων που μου δίνει την ώθηση να συνεχίζω. Αυτό το κενό εμπνέει νέες προοπτικές, ενεργοποιεί την ικανότητα εφαρμογής της αντικειμενικότητας ενός «ξένου» στους κόσμους με τους οποίους είσαι εξοικειωμένος και έπειτα σου δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματα του κάθε πολιτισμού και περιβάλλοντος.

Από επαγγελματική οπτική, ο τομέας ενασχόλησής μου εκτείνεται στο μάρκετινγκ και την τεχνολογία. Είμαι ευγνώμων που έχω αποκτήσει όλες αυτές τις εμπειρίες και την εξάσκηση – από ένα πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Wharton, μέχρι το να εργάζομαι για μεγάλους συνεταιρισμούς όπως η IBM και την ενασχόλησή μου με νεοφυείς επιχειρήσεις. Μετά από κάποια χρόνια λοιπόν στη Νέα Υόρκη, ένιωσα ότι η ψυχή μου λαχταρούσε κάτι περισσότερο – μια ευκαιρία να δοκιμάσω τις ικανότητές μου σε μια εντελώς διαφορετική αγορά με πολύ διαφορετικούς πόρους.

Για πολλούς, μπορώ να κατανοήσω πώς μπορεί να φανεί όλη αυτή η πορεία μου κοιτάζοντάς την “προς τα πίσω”, αλλά ανέκαθεν αγαπούσα τις προκλήσεις και επιζητούσα ενεργά το ρίσκο. Όπου υπάρχει μια κρίση, εγώ βλέπω μια ευκαιρία. Ο μόνος τρόπος να ανακαινίσεις πλήρως ένα κτήριο είναι να το κατεδαφίσεις πρώτα. Εδώ, η κάθε μέρα είναι μια έμπνευση. Βρίσκομαι ενώπιον της απτής ελπίδας της νέας γενιάς της Ελλάδας, καθώς και του επόμενου κύματος φωτεινών παγκόσμιων μυαλών που επιλέγουν να κάνουν ένα άλμα εμπιστοσύνης και να χτίσουν τη ζωή τους εδώ.

Μιλήστε μας λίγο για την εταιρεία σας. Πότε συστάθηκε και ποιο είναι σήμερα το προφίλ της;

Το The Port είναι μια συμβουλευτική εταιρεία μάρκετινγκ και επιχειρηματικότητας, η οποία συνεργάζεται με ελληνικές και αμερικάνικες επιχειρήσεις για να δημιουργήσει στρατηγικές μάρκετινγκ που απευθύνονται σε παγκόσμιο κοινό. Το όραμά μας είναι να ενθαρρύνουμε μια διεθνή νοοτροπία και να χτίσουμε έναν κόσμο συνεργασίας μέσω της ανταλλαγής και κατανόησης των βέλτιστων πόρων και πρακτικών.

Ίδρυσα το The Port στις αρχές του 2018, έχοντας εμπνευσθεί από την ανάπτυξη του τοπικού τεχνολογικού οικοσυστήματος και την ανάγκη για διεθνή εμπειρία και επαγγελματισμό που θα βοηθούσε να επεκταθούν οι τοπικές επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο. Αυτή η ανάγκη, συνδυαζόμενη με την εισροή άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ που εισήλθαν στο ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα ως άμεση επένδυση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδιώτες επενδυτές, σήμανε την κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσει μια επιχείρηση, η οποία θα εξοπλίσει το επερχόμενο κύμα επιχειρηματιών, με τις βέλτιστες πρακτικές που θα χρειαστούν για να εκκινήσουν και να κλιμακώσουν τις επιχειρηματικές ιδέες τους.

Σήμερα, το The Port συνεργάζεται με αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις τόσο της Ελλάδας όσο και της Αμερικής υποστηρίζοντας την επέκτασή τους και κατασκευάζοντας τις πρωτοβουλίες τους στο μάρκετινγκ. Συνεργαζόμαστε με πελάτες διαφόρων βιομηχανιών – συμπεριλαμβανομένων και των B2B SaaS, αλλά και των βιομηχανιών της τεχνολογίας, των μεταφορών, του τουρισμού, της σίτισης, της αγροτεχνολογίας, και άλλες βιομηχανίες που προέρχονται από την αμερικανική και την ελληνική αγορά. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τους τωρινούς μας πελάτες και τα πρότζεκτ μας εδώ.

Πόσους εργαζόμενους-συνεργάτες έχετε και ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας στόχοι για το μέλλον;

Αυτή τη στιγμή, έχουμε πέντε μέλη στην ομάδα μας και τρεις συνεργαζόμενους οργανισμούς που λειτουργούν σε πολλαπλές ζώνες ώρας. Η μακρινή ομάδα μας έχει έδρα τη Φιλαδέλφεια και τη Νέα Υόρκη, και οι συνεργάτες μας όπως η Dodo Design και η Outside Tech διανέμονται σε ολόκληρο τον κόσμο και παρέχουν επιπλέον υποστήριξη σε εκτεταμένα έργα ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν την παγκόσμια προοπτική του The Port για την οικοδόμηση brand και εκστρατειών. Τοπικά εδώ στην Ελλάδα, έχουμε και τη βοήθεια σπουδαίων ανερχόμενων ταλέντων, όπως η Ελίζα Τουλή, η οποία μας βοήθησε να προσαρμόσουμε στα δεδομένα της χώρας την ιστοσελίδα μας και τη συνολική παρουσία της εταιρείας μας.

Στο μέλλον θα συνεχίσουμε να χτίσουμε την επιχείρηση μας: να δουλεύουμε με τοπικές πρωτοβουλίες workshops στην Αθήνα με κοινότητες όπως το Stone Soup, masterclasses στην Θεσσαλονίκη με φανταστικούς accelerators της περιοχής όπως το OK!Thess και να δουλέψουμε με τοπικούς επιχειρηματίες και startups. Μακροπρόθεσμα, η ομάδα μας θα προσπαθήσει να φέρει την επόμενη πρωτοβουλία του οράματος του The Port στη ζωή: να διευκολύνει την εισροή ξένου κεφαλαίου και χρηματοδότησης στην τοπική ελληνική αγορά. Είμαστε σε θέση να εργαστούμε για την επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς έχουμε ήδη θέσει τις βάσεις με την εισαγωγή των βέλτιστων πρακτικών και πόρων από το εξωτερικό. Με αυτή τη νέα ώθηση, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εκτελούμε την αποστολή μας. Να υποστηρίζουμε δηλαδή επιχειρήσεις κάθε επιπέδου ανάπτυξης στην προσέλκυση παγκόσμιου κοινού και στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας, μέσω της συμβουλευτικής μάρκετινγκ, της επιχειρηματικής συμβουλευτικής και της ανταλλαγής γνώσεων και κεφαλαίων μεταξύ των παγκόσμιων τεχνολογικών αγορών.

Τι πιστεύετε ότι διαφοροποιεί την The Port από άλλες εταιρείες του ανταγωνισμού;

Οι βασικές αξίες της εταιρείας μας είναι οι εξής: αισιοδοξία, συνεργασία, προσαρμοστικότητα και επαγγελματισμός – και όλα αυτά στο πλαίσιο μιας παγκόσμιας νοοτροπίας. Από αυτό έρχονται οι τρεις σημαντικοί διαφοροποιητικοί παράγοντες των υπηρεσιών του The Port: η παγκόσμια προοπτική, το δίκτυο και η εμπειρία μας.

Ο χρόνος που έχω περάσει στην Ελλάδα μου έχει διδάξει ότι από κάθε αγορά και πολιτισμό υπάρχουν πλεονεκτήματα που πρέπει να παρατηρηθούν, διδάγματα που πρέπει να περάσουν και ευκαιρίες που πρέπει να ληφθούν. Συγκεκριμένα, το The Port στηρίζεται στην καλλιεργημένη σχέση μεταξύ αφενός του αμερικανικού επαγγελματισμού και πρακτικής κριτικής σκέψης, αφετέρου της δημιουργικότητας και της αίσθησης της αφήγησης που είναι εγγενώς ελληνική.

Η Αθήνα βρίσκεται στο δρόμο για να γίνει παγκόσμιος τεχνολογικός κόμβος, αλλά για να φτάσουμε εκεί, πρέπει να κοιτάξουμε πέρα από τα σύνορά μας για να κατανοήσουμε τις βασικές δεξιότητες και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχουν ήδη καθιερώσει άλλοι ηγέτες και αγορές. Για το λόγο αυτό, στο The Port, η αποστολή μας είναι να υιοθετήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές από τη γη των ευκαιριών (την πατρίδα μου, την Αμερική, και συγκεκριμένα την πρωτεύουσα της έντονης ζωής και της κινητικότητας, τη Νέα Υόρκη) και να την συνδυάσουμε με το DNA της αφηγηματικότητας που προέρχεται από την καθιερωμένη γη της δημιουργικότητας και της καινοτομίας (Ελλάδα). Με αυτά τα δύο στοιχεία μαζί, προσπαθούμε να εξοπλίσουμε τις επιχειρήσεις με τους αναγκαίους πόρους για να κατασκευάσουν ένα ισχυρό, αξιόπιστο, παγκόσμιο brand.

Ποια είναι η θέση της Εταιρικής Υπευθυνότητας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης στη δουλειά σας;

Το όραμά μας είναι να εμπνεύσουμε μια διεθνή νοοτροπία και να χτίσουμε έναν κόσμο συνεργασίας μέσω της ανταλλαγής και της κατανόησης των καλύτερων πόρων και πρακτικών. Και, φυσικά, η Εταιρική Υπευθυνότητα και η Αειφόρος Ανάπτυξη είναι ζωτικής σημασίας για να πραγματοποιήσουμε αυτό το όραμα σε τοπικό επίπεδο και να εφοδιάσουμε το οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας της χώρας με την εκπαίδευση, τη στρατηγική μάρκετινγκ και τη νοοτροπία που απαιτείται για να είναι αυτό ανταγωνιστικό σε παγκόσμιο επίπεδο.

Διενεργούμε τοπικά workshop σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (στο κυρίαρχο τοπικό επιταχυντή της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, OK!Thess) για να συνεργαστούμε με φιλόδοξους αναπτυσσόμενους επιχειρηματίες, εκπαιδεύοντάς τους στις βασικές αρχές του ανακαθορισμού του οράματός τους, κατασκευάζοντας τις στρατηγικές τους στο μάρκετινγκ, βοηθώντας τους να εξελιχθούν, και πολλά περισσότερα. Θα μας βρείτε επίσης να παρέχουμε συμβουλές και καθοδήγηση σε τοπικές εκδηλώσεις όπως το Startup Weekend Thessaloniki και το Tech and the City.

Επιπροσθέτως, παρέχουμε ειδικές τιμές και επιπλέον παροχές για συγκεκριμένα εγχειρήματα ή πρωτοβουλίες και των δύο αγορών με βιώσιμο και/ή μη κερδοσκοπικό σκοπό. Στη Νέα Υόρκη, συνεργαστήκαμε στενά με τη BeSomeone Worldwide για να τους βοηθήσουμε να δημιουργήσουν και να προωθήσουν τα προγράμματά τους σε ΗΠΑ, Νεπάλ και Τανζανία. Στην Ελλάδα, το πιο πρόσφατο πρότζεκτ μας ήταν με τη Sustainable Food Movement, για να κατασκευάσουμε και να λανσάρουμε την ιστοσελίδα ενός από τα νεότερα brand τους, το οποίο συνεργάζεται με τοπικά εστιατόρια και καταστήματα τροφίμων, για να εξαλείψει τα απόβλητα τροφίμων σε όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Στο συμβουλευτικό μας σώμα περιλαμβάνεται και η Αθηνά Νουσιοπούλου, Συντονιστής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ISOMAT Ελλάδας, η οποία μας βοηθά να οικοδομήσουμε τοπικές πρωτοβουλίες ΕΚΕ σε κάθε μελλοντικό βήμα που κάνουμε.

Η Εταιρική Υπευθυνότητα και η Αειφόρος Ανάπτυξη είναι θεμελιώδεις για την εκτέλεση των εργασιών μας. Ως εταιρεία που εξαρτάται από τους αναδυόμενους ηγέτες, είναι προς το συμφέρον αλλά και την εταιρική μας ευθύνη να καλλιεργούμε την επόμενη γενιά.

Η Αθήνα έχει μακρά ιστορία. Ως marketer πιστεύετε ότι οι ελληνικές εταιρείες “αφηγούνται” αποτελεσματικά αυτή την ιστορία όταν αναζητούν πελάτες στο εξωτερικό;

 Η αφήγηση ιστοριών βρίσκεται πράγματι στο ελληνικό DNA. Είναι κάτι που χρονολογείται στην εποχή ήδη του Ομήρου και της Οδύσσειας (δεν είναι βέβαια σύμπτωση ότι μέχρι και σήμερα, η ιστορία του Οδυσσέα παραμένει ένα από τα αρχαιότερα, πιο αξιοθαύμαστα και σε μεγάλη εκτίμηση έργα της λογοτεχνίας). Ένα ακόμη διακεκριμμένο ελληνικό χαρακτηριστικό που επιτρέπει αυτή την ισχυρή ικανότητα αφήγησης, είναι η γοητεία και το πάθος που είναι φυσικό για τον ελληνικό πολιτισμό στον πυρήνα του.

Όταν εργαζόμαστε με τις ελληνικές επιχειρήσεις, μια από τις βασικές προκλήσεις που τους βοηθάμε να ξεπεράσουν, είναι το να εκμεταλλευτούν όλη αυτή τη φυσική ενέργεια αφήγησης και να την ανακατευθύνουν με έναν εστιασμένο τρόπο που θα συμβαδίζει με τις μη ελληνικές αγορές. Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον, οι διαφορετικοί πολιτισμοί θα επικοινωνούν φυσικά με διαφορετικούς τρόπους και τα μηνύματα θα λαμβάνονται διαφορετικά ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο μεταδίδονται. Και δεύτερον, η άνοδος της τεχνολογίας στη σημερινή εποχή επιβάλλει όλο και περισσότερη προσοχή από το ακροατήριό μας.

Αυτό σημαίνει ότι, ως ιδρυτές, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ιστορία που καλλιεργούσαμε από την πρώτη κιόλας σύλληψη των ιδεών μας – αυτή που αναγνωρίζουμε εμείς και οι ομάδες μας – δεν είναι απαραιτήτως και η ίδια με αυτή που θα αντιληφθούν οι υπόλοιποι. Για να βελτιωθεί αυτό, και να δημιουργήσουμε μηνύματα που ανταποκρίνονται καλύτερα με τους πελάτες στο εξωτερικό, προτείνουμε την υιοθέτηση μιας πολύ στοχευμένης και σωστά εκτιμώμενης προσέγγισης στην οικοδόμηση όλων τα εξωτερικών μηνυμάτων και της επικοινωνίας – μια προσέγγιση που ξεκινά με την εξακρίβωση των Κατηγοριών Αγοραστών. Μόλις κατανοήσουμε τις κατηγορίες των αγοραστών μας, μπορούμε να αντιληφθούμε πώς να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά – και πώς ακριβώς να μοιραστούμε την ιστορία μας μαζί τους. Και αυτό αφορά το οτιδήποτε, από το μήκος του pitch των πωλήσεων, μέχρι την αργκό και τη γραμματική που μπορεί να χρειαστεί για τη μετάφραση από τα Greeklish στα παγκόσμια Αγγλικά.

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι μεγαλύτερες αδυναμίες τους (και αντίστοιχα τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα) ως προς την διείσδυση σε ξένες αγορές;

 Όσον αφορά τις δυνατότητες και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, υπάρχουν τέσσερις κύριοι παράγοντες. Πρώτον, ο ισχυρός ελληνικός πολιτισμός ο οποίος βασίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις δημιουργεί βαθύτερους δεσμούς από ότι οι πολιτισμοί που βασίζονται σε συναλλαγές και οδηγεί σε εντονότερη ανθρώπινη δραστηριότητα από άλλες αγορές. Δεύτερον, τα τελευταία χρόνια, παρατηρούμε ότι η ελληνική δύναμη της δημιουργικότητας σε όλους τους τομείς, αρχίζει να μεταφράζεται και να τροφοδοτεί σύγχρονα σχέδια, καινοτομίες και brands. Τρίτον, μια βαθιά ριζωμένη κουλτούρα έχει δημιουργήσει ένα θεμέλιο ακλόνητης αυτοπεποίθησης και αντοχής που είναι, σε μεγάλο βαθμό, ασύγκριτο με άλλες αγορές. Και από αυτό, έρχονται οι τολμηροί και γενναίοι σύγχρονοι εκπρόσωποι του Οδυσσέα, έτοιμοι να ξεκινήσουν τα νέα τους προσωπικά εγχειρήματα. Τέλος, υπάρχει μια δύναμη που είναι κοντά στην καρδιά μου, δεδομένης της κινεζικής ανατροφής μου, η οποία είναι η εκπαίδευση. Το γεγονός ότι η εκπαίδευση αποτελεί βασική αξία στην ελληνική κουλτούρα σημαίνει ότι θα είναι μια φυσική επέκταση που θα οδηγήσει σε μια νέα εποχή σύγχρονης επαγγελματικής κατάρτισης και ανάπτυξης τόσο στο οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας όσο και πέρα από αυτό.

Όσον αφορά τα πλεονεκτήματα που μπορεί να μάθει και να υιοθετήσει η τοπική αγορά από άλλες αγορές, υπάρχουν τρεις τομείς δραστηριοποίησης. Πρώτον, αρχίζοντας να δημιουργεί μια ισχυρότερη κατανόηση και πιο φιλική σχέση βασισμένη στην ανατροφοδότηση. Σε μέρη όπως οι ΗΠΑ, έχουμε μια κουλτούρα έντονα βασισμένη στην ανατροφοδότηση, η οποία στηρίζεται στην κατανόηση της αρχής ότι η ανατροφοδότηση οδηγεί σε βελτίωση. Η αρχή αυτή έχει βοηθήσει να υπενθυμίσουμε στους επιχειρηματίες και τους επαγγελματίες να μην είναι ποτέ «υπερβολικά παντρεμένοι με το προϊόν ή τις ιδέες τους» γιατί η καινοτομία και η ανάπτυξη ανθίζουν στο χώρο της ελευθερίας της ανατροφοδότησης.

Δεύτερον, να μην υποτιμάται ποτέ η δύναμη του καθαρού μάρκετινγκ. Δεν μιλάμε για ψηφιακό μάρκετινγκ ή εξάντληση των χρημάτων σας σε διαφημίσεις Facebook, αλλά καθαρό, συνεπές μάρκετινγκ, που προέρχεται από μια πολύ μελετημένη και στοχευμένη στρατηγική. Επειδή, ειδικά στις αγορές του εξωτερικού, το μάρκετινγκ είναι αυτό που βοηθάει τις φαινομενικά ξένες επιχειρήσεις να αρχίσουν να δημιουργούν ένα ισχυρό, αξιόπιστο, παγκόσμιο brand. Τέλος, είναι η ενθάρρυνση της διαφορετικής σκέψης και η διατήρηση μιας παγκόσμιας νοοτροπίας που ωθεί τις ομάδες σε νέα επίπεδα δημιουργικότητας και σε ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Και πάλι όμως, σε διαφορετικές αγορές, όπως η Νέα Υόρκη, θεωρούμε δεδομένη την τεράστια δύναμη της βούλησης και της καινοτομίας, η οποία θρέφεται από μια μεγάλη ποικιλία προοπτικών που ενοποιούνται σε μία αγορά. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός – η δύναμη να βρίσκονται μαζί διαφορετικά φύλα, περιβάλλοντα και νοοτροπίες σε συμβούλια, ομάδες και δίκτυα, δημιουργεί νέες οδούς σκέψης που δεν θα μπορούσαν ποτέ να υπάρξουν προηγουμένως.

Περισσότερα

SDG's

3ο Συνέδριο Βιωσιμότητας του Economist

Πέφτει σήμερα η αυλαία του 3ου Συνεδρίου Βιωσιμότητας του Economist για τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο, που λαμβάνει χώρα 16 και 17 Οκτωβρίου στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (υπό την Αιγίδα της ΑΕ του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου).

Τη συμβολή του δικτύου SDSN στην προώθηση των στόχων του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη ανέδειξε κατά την ομιλία του ο συνιδρυτής του UN SDSN Greece και καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Ανδρέας Παπανδρέου. Αναφέρθηκε στη σημασία του γεγονότος ότι το βραβείο Νόμπελ Οικονομικών Επιστημών απονεμήθηκε φέτος σε τρεις οικονομολόγους που προσέγγισαν πειραματικά την καταπολέμηση της παγκόσμιας φτώχειας. Οι προκλήσεις του διασυνδεδεμένου κόσμου μας απαιτούν μια ολιστική προσέγγιση, τόνισε ο κ. Παπανδρέου, ενώ επεσήμανε ότι οι επιχειρήσεις οφείλουν να συνειδητοποιήσουν τον κοινωνικό τους ρόλο. Τέλος, αναφέρθηκε στις επόμενες πρωτοβουλίες του SDSN Greece και του παγκόσμιου δικτύου SDSN.

Γιάννης Στουρνάρας, Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας
«Η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια αλλά προϋπόθεση για την πορεία μας στο μέλλον», διεμήνυσε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας στο 3ο Συνέδριο Βιωσιμότητας του Economist, τονίζοντας ότι ο μετασχηματισμός της παγκόσμιας οικονομίας, στο πλαίσιο της απεξάρτησης του ενεργειακού συστήματος από τον άνθρακα, δεν μπορεί παρά να έχει θετικό πρόσημο.

Ο διοικητής της ΤτΕ επεσήμανε ότι οι δεσμεύσεις των κρατών για μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν είναι ικανές να συγκρατήσουν την άνοδο της θερμοκρασίας στον στόχο του 1,5 βαθμού Κελσίου έως το 2100, με το σενάριο των 3 βαθμών να φαίνεται πιθανότερο, τη στιγμή που είμαστε ήδη περίπου 1 βαθμό Κελσίου πάνω από τα επίπεδα της προβιομηχανικής περιόδου.

Ο κ. Στουρνάρας υπογράμμισε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος είναι από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη κεντρική τράπεζα που ασχολήθηκε και ασχολείται συστηματικά με το θέμα της κλιματικής αλλαγής, σημειώνοντας ότι το 2009 σύστησε την Επιτροπή Μελέτης Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής (ΕΜΕΚΑ). Ο ίδιος στάθηκε στον ρόλο του χρηματοπιστωτικού συστήματος, ο οποίος «πρέπει να είναι καταλυτικός», υπογραμμίζοντας ότι οι κεντρικές τράπεζες υποστηρίζουν τη διαφάνεια και τη δημοσιοποίηση στοιχείων που θα επιτρέψουν στις αγορές να αναλάβουν ηγετικό ρόλο στη διαδικασία, ώστε με σωστή πληροφόρηση να ενσωματώνουν στις τιμές το κόστος του επιχειρείν, τον κίνδυνο που συνδέεται με την κλιματική αλλαγή, και κυρίως να αξιολογούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Ευρύτερα, ο κ. Στουρνάρας στάθηκε στο γεγονός ότι ο ιδιωτικός τομέας χρειάζεται να αναγνωρίζει πως και η δική του βιωσιμότητα βασίζεται στη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα της κοινωνίας και του περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργεί. Ανέδειξε επίσης ως κρίσιμη τη συνδρομή του ασφαλιστικού τομέα.

Γιώργος Κουμουτσάκος, αναπλ. Υπουργός μεταναστευτικής πολιτικής, Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

Για μίνι κρίση στο μεταναστευτικό έκανε λόγο από το βήμα του Economist ο αναπλ. υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιώργος Κουμουτσάκος, τονίζοντας ότι καταγράφεται αύξηση των μεταναστευτικών ροών κατά 200% μέσα σε 4 μήνες. Εξάλλου, «η κατάσταση στη Συρία συνεχίζει να παράγει ροή μεταναστών προς τα δυτικά».

Ο κ. Κουμουτσάκος επεσήμανε ότι η κυβέρνηση επιταχύνει με νομοθετική ρύθμιση τις διαδικασίες ασύλου και αυστηροποιεί τη μεταναστευτική πολιτική της Ελλάδας. «Σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά και σεβασμός του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών και της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας το νέο δόγμα στη στρατηγική του ελληνικού κράτους: «δημοκρατική αυστηρότητα». Ο αναπλ. υπουργός Προστασίας του Πολίτη, υπογράμμισε ότι οι τάσεις αύξησης των μεταναστευτικών ροών είχαν ήδη αρχίσει να είναι αισθητές από τον περασμένο Μάιο. Περιγράφοντας την κατάσταση που παρέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση στον τομέα του, μίλησε για «υπερχείλιση» των κέντρων υποδοχής (100% στη Μόρια, 500% στη Σάμο) και για μηδενικές επιστροφές μεταναστών που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση ασύλου (75.000 εκκρεμείς αιτήσεις).

Ο ίδιος αναγνώρισε την «αδημονία των πολιτών» για άμεσα αποτελέσματα, τονίζοντας ωστόσο ότι μέσα σε 2,5 μήνες δεν μπορούν να φανούν τα βήματα στην αλλαγή της νοοτροπίας και της πολιτικής, όπως ο ίδιος τα περιέγραψε. «Δεν δραματοποιούμε, ούτε ωραιοποιούμε την κατάσταση», σημείωσε ο κ. Κουμουτσάκος, προσθέτοντας με νόημα ότι «είναι και δουλειά της Ευρώπης να προστατεύσει τα σύνορά της».

Christian Kälin, Ιδρυτής και πρόεδρος, Andan Foundation
Περίπου 2 εκατ. άνθρωποι εγκαταλείπουν το σπίτι τους λόγω της κλιματικής αλλαγής, υπογράμμισε από το βήμα του Economist ο ιδρυτής και πρόεδρος του Andan Foundation Christian Kälin, ο οποίος περιέγραψε πτυχές του μεταναστευτικού προβλήματος ως συστατικά μιας μείζονος παγκόσμιας κρίσης χωρίς προηγούμενο. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Kalin, ο μέσος χρόνος διαμονής των προσφύγων στα κέντρα υποδοχής είναι 17 χρόνια. «Δημιουργείται μια ολόκληρη γενιά σε αυτά τα κέντρα, μια γενιά χωρίς μέλλον, χωρίς σπίτι». Ο ίδιος τάχθηκε υπέρ μιας νέας ανθρωπιστικής προσέγγισης στο ζήτημα, η οποία δεν θα αντιμετωπίζει τους πρόσφυγες ως άτομα που χρήζουν ειδικής φροντίδας, αλλά αντιθέτως θα τους ενδυναμώνει ώστε να σταθούν στα πόδια τους. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για την ανάγκη δημιουργίας ασφαλών κοινοτήτων για τους πρόσφυγες, οι οποίες θα διευρύνουν τις δυνατότητές τους, ως τη μοναδική μακροπρόθεσμη προοπτική για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Σπύρος Κουβέλης, programme director, SDGs Centre for Governance and Public Law
Την πεποίθηση ότι η διακυβέρνηση δεν αφορά αποκλειστικά τη δημόσια διοίκηση αλλά και τους ίδιους τους πολίτες, οι οποίοι θα πρέπει να συμμετέχουν, εξέφρασε κατά την εισήγησή του στο 3ο Συνέδριο Βιωσιμότητας του Economist στην Αθήνα ο διευθυντής προγράμματος του SDGs Centre for Governance and Public Law και πρώην υφυπουργός Εξωτερικών Σπύρος Κουβέλης. Στο πλαίσιο αυτό, έφερε διεθνή παραδείγματα, όπως η διαχείριση κρίσης μετά το περιστατικό της Φουκουσίμα στην Ιαπωνία: «Οι ντόπιοι πληθυσμοί συνεργάστηκαν πολύ στενά με τις τοπικές αρχές προκειμένου να απομακρύνουν τα συντρίμμια από το τσουνάμι και υπήρχε μια άλλη κοινότητα πιο δίπλα που δεν το έκανε αυτό. Φανταστείτε τι συνέβη στη μία και τι συνέβη στην άλλη κοινότητα. Ο ρόλος των πολιτών ήταν πολύ σημαντικός». Μεταξύ άλλων, αναφερόμενος στο μεταναστευτικό, ο κ. Κουβέλης εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο συνδυασμός της ενσωμάτωσης των μεταναστών με την ικανοποίηση των αναγκών σε τοπικό επίπεδο για βιώσιμη ανάπτυξη «μπορεί να μας δώσει τη δυνατότητα να στήσουμε μια ανθεκτική κοινωνία».

Φαλή Βογιατζάκη, πρόεδρος Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας
Στον ιδιαίτερο φυσικό πλούτο της Ελλάδας αναφέρθηκε –μεταξύ άλλων– στην ομιλία που παρέθεσε στο 3ο συνέδριο Βιωσιμότητας του Economist στην Αθήνα η πρόεδρος του Μουείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας Φαλή Βογιατζάκη, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο ο αρχαίος πολιτισμός της χώρας μας και οι πολιτιστικές μας παραδόσεις επιδρούν στις σημερινές αντιλήψεις και πράξεις μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Η κ. Βογιατζάκη ανέδειξε τον ρόλο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο όραμα, τις πρωτοβουλίες και τις συνεργασίες του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Η κλιματική αλλαγή μέσα από το φακό του National Geographic

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ