Connect with us

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

4ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας

Στις δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες τεχνολογίες στην αγροτική παραγωγή και την ορθή διατήρηση της τροφής, επικεντρώθηκαν μεταξύ άλλων οι εργασίες του 4ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας (4th Global Agripreneurs Summit), την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε η ανακοίνωση των δέκα startups οι οποίες περνούν στην τελική φάση του Διαγωνισμού Future Agro Challenge, που θα γίνει την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου, στο Περίπτερο 6. Οι ομάδες που προχώρησαν είναι οι εξής: SwarmFarm Robotics, NASEKOMO, Eleos Robotics, Credifimento, Qvevri.xyz, Centaur Analytics, Smart Meter Anywhere, DigiAgri, GreenFingers Mobile και Biome Makers.

Στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον διατροφικό τομέα και σε επίπεδο παραγωγής αλλά και σε επίπεδο καλλιέργειας, επικεντρώθηκε η Begona Perez-Villarreal από το EIT Food Innovation Hub for Southern Europe. «Ο αγροδιατροφικός τομέας αποτελεί έναν από τους κλάδους που αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από την κλιματική αλλαγή. Η συζήτηση για αυτές τις αλλαγές πρέπει να ξεκινήσει άμεσα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο του ελέγχου της ποιότητας των τροφίμων έριξε φως η ανοιχτή συζήτηση με θέμα το blockchain και τις εφαρμογές του στην αλυσίδα τροφής. Ο CEO της εταιρείας StopFakeFood, Augustas Alesiunas έθιξε την ανάγκη να γνωρίζουμε τι πραγματικά τρώμε. «Για αυτόν τον λόγο το blockchain είναι το ιδανικό εργαλείο» σημείωσε.

Ο Νίκος Δεδούσης από την Τράπεζα Πειραιώς στάθηκε στις δράσεις της τράπεζας για τη στήριξη της αγροτικής παραγωγής στην Ελλάδα, δηλώνοντας ότι η τράπεζα είναι έτοιμη να χρηματοδοτήσει κάθε καινοτόμα ιδέα, η οποία διαθέτει ένα ολοκληρωμένο business plan.

Ιδιαίτερης σημασίας ήταν και η τοποθέτηση του προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, Αθανάσιου Σαββάκη, καθώς έθιξε την ανάγκη για μια καθετοποιημένη διοχέτευση γνώσεων, ιδεών και τεχνολογιών, από την ακαδημαϊκή έρευνα στον παραγωγό.

Σε ανοιχτές συζητήσεις που αφορούν τεχνολογίες αιχμής, όπως είναι η χρήση κβαντικής υπολογιστικής, και την εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλά και των ρομπότ, τέθηκαν τα ζητήματα του μέλλοντος, στα οποία η θέση του αγρότη στο χωράφι θα συμβαδίζει με τις σύγχρονες εξελίξεις.

Σημειώνεται ότι το 4ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας διοργανώνεται από τους Industry Disruptors – Game Changers, σε συνεργασία με τη ΔΕΘ HELEXPO στο πλαίσιο του Digital Greece, με την υποστήριξη της Αμερικανικής Πρεσβείας, του ΕΙΤ Food, της Τράπεζας Πειραιώς, του οργανισμού Global Open Data for Agriculture and Nutrition (GODAN), του SANAD Fund, της εταιρίας Wind, του Οργανισμού People’s Trust και της εταιρίας Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Τελεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Εξάλειψη των πλαστικών μίας χρήσης στα ξενοδοχεία της Accor σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2022

Η Accor ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία “Global Tourism Plastics Initiative» του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (UNEP) και να αποκλείσει όλα τα πλαστικά αντικείμενα μίας χρήσης από τα ξενοδοχεία της μέχρι το τέλος του 2022. Η εν λόγω δράση της Accor στοχεύει στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στην ενίσχυση των προσπαθειών για την καταπολέμηση της ρύπανσης από πλαστικά των ωκεανών και άλλων φυσικών πόρων, ενώ αποτελεί ένα σημαντικό βήμα τόσο για την παγκόσμια βιομηχανία φιλοξενίας όσο και για τον Όμιλο, ο οποίος παραμένει προσηλωμένος στην αειφορία εδώ και πολλά χρόνια.

“Γνωρίζουμε τις σημαντικές επιπτώσεις που έχουμε στον πλανήτη μας, καθώς και την ευθύνη μας να δημιουργήσουμε απτά οφέλη για τους εργαζομένους, τους επισκέπτες, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας, καθώς και τις κοινότητες που μας φιλοξενούν”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor. “Αυτό που μας καθοδηγεί είναι η συνείδηση και η κοινωνική ευαισθητοποίηση που επιδεικνύει κάθε άνθρωπος που προσπαθεί να είναι υπεύθυνος πολίτης. Αφορά στο να είναι κανείς συνειδητοποιημένος και να παρουσιάζει κοινωνική συνείδηση και συνέπεια”.

Καλωσορίζοντας περισσότερα από 120 εκατομμύρια επισκέπτες και σερβίροντας πάνω από 200 εκατομμύρια γεύματα κάθε χρόνο, η Accor αντιμετωπίζει τον ρόλο της ως υπεύθυνος “εταιρικός πολίτης” πολύ σοβαρά και εργάζεται αδιάκοπα στο πλαίσιο του αειφόρου αναπτυξιακού προγράμματός της εδώ και 25 χρόνια. Επιπροσθέτως της προηγούμενης δέσμευσης του Ομίλου να εξαλείψει τα πλαστικά καλαμάκια, τους αναδευτήρες μίας χρήσης, καθώς και τις μπατονέτες, η νέα δέσμευση του Ομίλου περιλαμβάνει:

Την αφαίρεση των ατομικών πλαστικών προϊόντων περιποίησης καθώς και των φλιτζανιών μέχρι το τέλος του 2020.
Την εξάλειψη όλων των εναπομείναντων πλαστικών αντικειμένων μίας χρήσης από τα δωμάτια, τους συνεδριακούς χώρους, τα εστιατόρια και τους χώρους αναψυχής (spa, γυμναστήρια κ.λπ.) μέχρι το τέλος του 2022.

Ως πλαστικά μίας χρήσης ορίζονται τα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται μόνο μία φορά και στη συνέχεια απορρίπτονται. Για παράδειγμα πλαστικά καλαμάκια, μπατονέτες, αναδευτήρες καφέ, πλαστικά φλιτζάνια, πλαστικές σακούλες για άπλυτα ή για τη συσκευασία επιπλέον μαξιλαριών, πλαστικά μπουκάλια νερού, όλες οι πλαστικές συσκευασίες (για φαγητό, προϊόντα καλωσορίσματος κ.λπ.), πλαστικά πιάτα και σερβίτσια, πλαστικά δώρα και προϊόντα καλωσορίσματος στο δωμάτιο (προϊόντα περιποίησης, παντόφλες, μολύβια κ.ά.), πλαστικές κάρτες δωματίου. Για κάθε πλαστικό αντικείμενο θα προταθούν εναλλακτικες βιώσιμες επιλογές λαμβάνοντας υπόψη τον κύκλο ζωής κάθε προϊόντος προκειμένου να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές περιβαλλοντικές επιδόσεις για κάθε λύση που θα εφαρμοστεί στα ξενοδοχεία του Ομίλου.

Καταναλώνοντας περισσότερα από 200 εκατομμύρια πλαστικά αντικείμενα μίας χρήσης κάθε χρόνο, τα ξενοδοχεία της Accor ήδη μειώνουν σημαντικά τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον. Αρκετές μονάδες έχουν αναπτύξει αποτελεσματικές λύσεις επιλέγοντας πιο βιώσιμες εναλλακτικές. Για παράδειγμα:

Το 94% των ξενοδοχείων της Accor έχει εξαλείψει τη χρήση σε καλαμάκια, μπατονέτες και αναδευτήρες. Η δράση για το υπόλοιπο 6% (το οποίο εντοπίζεται κυρίως στην Κίνα) θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Μαρτίου του 2020.
Ποσοστό 89% των μονάδων του brand ibis χρησιμοποιεί δοχεία που ξαναγεμίζουν με προϊόντα περιποίησης όπως το σαμπουάν. Αυτό σημαίνει ότι 2.087 ξενοδοχεία της οικογένειας ibis έχουν ήδη σταματήσει τη χρήση πλαστικών μίας χρήσης σε αυτά τα προϊόντα. Τα ξενοδοχεία ibis στη Λατινική Αμερική θα ακολουθήσουν την ίδια πρωτοβουλία το τρέχον έτος.
Ένα άλλο παράδειγμα των δράσεων των brands της Accor είναι τα νέα πρότυπα κατασκευής και ανακαίνισης που έχει υιοθετήσει η Fairmont. Τα ξενοδοχεία της περιλαμβάνουν ενσωματωμένα φίλτρα νερού στις βρύσες ώστε να εξαλείψουν πλήρως το εμφιαλωμένο νερό.
Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω, το νέο brand της Accor, Greet, δημιουργήθηκε για να απαντήσει στις ανάγκες των επισκεπτών έχοντας στο DNA του μια πλήρως απαλλαγμένη από πλαστικά φιλοσοφία. Στα δωμάτια και sτους κοινόχρηστους χώρους των ξενοδοχείων καταγράφεται μηδενικό ποσοστό πλαστικών μίας χρήσης όπως επίσης και στα σκεύη που χρησιμοποιούνται στο πρωινό με επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία για το βούτυρο και τις μαρμελάδες. Μέσα στο 2020 η Accor σχεδιάζει να ανοίξει ακόμα 10 Greet ξενοδοχεία επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Επιπλέον, πολλά ξενοδοχεία από το portfolio της Accor με ηγετικά brands παγκοσμίως, όπως τo Νovotel Paris les Halles, το Novotel Yangon Max στη Μιανμάρ, το Sofitel Bogota, πολλές μονάδες στο Μπαλί και το Λομπόκ στην Ινδονησία και το Ibis Styles São Paulo Anhem έχουν αναλάβει ήδη ανεξάρτητη δράση οδεύοντας προς μια 100% απαλλαγμένη από πλαστικά μίας χρήσης πραγματικότητα.

Ένας εκ των κυριότερων στόχων της Accor, εκτός από το να βρίσκει εναλλακτικές στο πλαστικό και να μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, είναι να μετατρέψει προς το καλύτερο την κοινή νοοτροπία παγκοσμίως υιοθετώντας τη λογική: μείωση, επανάχρηση και ανακύκλωση. Tα κεντρικά του Ομίλου θα ηγηθούν των καλύτερων πρακτικών και οι ξενοδοχειακές μονάδες θα ενισχύσουν τις τοπικές πρωτοβουλίες τους και τις εναλλακτικές τους για τους επισκέπτες.

Η πρωτοβουλία «Global Tourism Plastics Initiative” του Προγράμματος Περιβάλλοντος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ellen MacArthur, δείχνει τον δρόμο στη μάχη ενάντια στα πλαστικά απορρίμματα και τη ρύπανση. Κυβερνήσεις αλλά και επιχειρήσεις, όπως η Accor, δεσμεύονται σε μια σειρά φιλόδοξων στόχων. Θα εργαστούμε για να εξαλείψουμε τα πλαστικά αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε, καινοτομούμε έτσι ώστε όλα τα πλαστικά που χρειαζόμαστε να σχεδιάζονται για να μπορούν να επαναχρησιμοποιούνται με ασφάλεια, να ανακυκλώνονται ή να κομποστοποιούνται και επαναχρησιμοποιούμε όσα πραγματικά χρειαζόμαστε προκειμένου να μην επιβαρύνουμε το περιβάλλον. Τον Σεπτέμβριο του 2019, η Accor Ολλανδίας έκανε ήδη ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση υπογράφοντας το ”International Tourism Plastic Pledge» του Οργανισμού MVO Netherland στοχεύοντας να γίνει το συντομότερο δυνατό μέρος και της παγκόσμιας πρωτοβουλίας “Global Tourism Plastics Initiative”.

“Η ρύπανση από πλαστικά είναι μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας και ο τουρισμός παίζει σημαντικό ρόλο στη λύση του προβλήματος” δήλωσε η Ligia Noronha, Διευθύντρια του Oικονομικού Τμήματος του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του ΟΗΕ και πρόσθεσε σχετικά: “Μέσω της πρωτοβουλίας Global Tourism Plastics Intitiative, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο και προορισμοί ενθαρρύνονται ώστε να καινοτομήσουν, να εξαλείψουν τη χρήση πλαστικών ή να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίον τα χρησιμοποιούν ώστε να προάγουν την ανακύκλωση και να μειώσουν τη ρύπανση παγκοσμίως”.

“Οι δράσεις μας δεν σταματούν εδώ. Είμαστε ένας καινοτόμος Όμιλος από τη φύση μας και διαρκώς αναζητούμε περισσότερους τομείς στους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την επίπτωσή μας στο περιβάλλον παγκοσμίως βοηθώντας παράλληλα τις τοπικές κοινωνίες στις προσπάθειές τους να δημιουργήσουν ένα πιο υγιές και βιώσιμο μέλλον”, ανέφερε ο Sébastien Bazin. “Καθώς εργαζόμαστε για να εκπληρώσουμε τις δεσμεύσεις μας, είμαστε ευγνώμονες στους αφοσιωμένους εργαζομένους μας που μοιράζονται με εμάς την ίδια φιλοσοφία για έναν καλύτερο κόσμο για τους επισκέπτες μας”.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Εκδήλωση ΕΔΟΚ για το πρόγραμμα Signed by Nature

Πολύς λόγος γίνεται το τελευταίο διάστημα για την ανάγκη αειφόρου παραγωγής κρέατος σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ειδικά στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας. 

Η εκτακτική αιγοπροβατοτροφία που εφαρμόζεται στη χώρα μας, σε συνδυασμό με την υψηλή διατροφική και γευστική αξία του ελληνικού αιγοπρόβειου κρέατος αποτελεί την απάντηση σε αυτή ακριβώς την ανάγκη, όπως υπογραμμίστηκε στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΔΟΚ στο πλαίσιο του προγράμματός της Signed by Nature. 

Την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, προλόγισε ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος, Λευτέρης Γίτσας, υπογραμμίζοντας ότι με το Signed by Nature, η ΕΔΟΚ έρχεται να απαντήσει στην ενοχοποίηση και τη στοχοποίηση της κτηνοτροφίας καθώς η εκτατικη εκτροφή προβάτων και αιγών, που εφαρμόζεται στην χώρα  μας  καλύπτει τους προβληματισμούς των νέων, κυρίως, καταναλωτών, οι οποίοι αγωνιούν  για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της  παραγωγής  κρέατος και  για την ευζωία των ζώων. 

Πρόσθεσε δε ότι τα μέτρα τα οποία θα ληφθούν για την κτηνοτροφία σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας, για τη χώρα μας θα είναι πολύ ηπιότερα λόγω των φυσικών πλεονεκτημάτων της εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας και ως εκ τούτου τα προϊόντα μας  θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά. «Έχουμε τη δυνατότητα, τις επιπτώσεις  από τα μέτρα που θα παρθούν για την μείωση του  περιβαλλοντικού αποτυπώματος  να τις   μετατρέψουμε από πρόβλημα ,σε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία» επεσήμανε ο κ. Γίτσας καταλήγοντας ότι «η κρεοπαραγωγική αιγοπροβατοτροφία είναι μια αειφόρος διαδικασία με την υπογραφή της φύσης και πολλαπλά οφέλη για όλους».

Στην εκδήλωσε συμμετείχε η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Φωτεινή Αραμπατζή, η οποία κατά τη διάρκεια της ομιλίας της εξήρε την αξία και την ιδιαιτερότητα του ελληνικού αιγοπρόβειου κρέατος λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «αν υπήρχαν Όσκαρ διατροφής, τότε αναμφίβολα το ελληνικό αιγοπρόβειο θα κέρδιζε κάθε χρόνο το Όσκαρ κρέατος».

 Η κ. Αραμπατζή τόνισε ότι «όσο μικρό είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ελληνικής αιγοπροβατοτροφίας τόσο μεγάλο είναι το κοινωνικό και πολιτισμικό αποτύπωμά της» υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση και το ΥπΑΑΤ δίνουν βαρύτητα και στο αναπτυξιακό αποτύπωμά της κτηνοτροφίας με πολλές πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σε βάθος τετραετίας. «Προς την κατεύθυνση αυτή» τόνισε η κ. Αραμπατζή, «είναι νευραλγικής σημασίας τόσο η εξωστρέφεια όσο και η προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ελληνικής εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας. Σε συνδυασμό βεβαίως, με την παραγωγή εξειδικευμένων προϊόντων ποιότητας όπως ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά προϊόντα, Τρόφιμα Ειδικής Διατροφικής Χρήσης, Λειτουργικά Τρόφιμα, την πιστοποίηση, την τυποποίηση, το μάρκετινγκ, το branding. Με μια φράση θα έλεγα: αιγοπροβατοτροφία που δεν είναι απλά προσανατολισμένη στην αγορά αλλά φροντίζει να ανταποκρίνεται στη ζήτηση».

Τέλος, η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δήλωσε ότι «με την ΕΔΟΚ είμαστε σε ανοιχτή γραμμή και σε στενή συνεργασία όπως βεβαίως και με το σύνολο των συνεταιρισμών, των επιχειρήσεων και των κτηνοτρόφων και φυσικά στηρίζουμε απόλυτα τέτοιες, αναγκαίες και ωφέλιμες, πρωτοβουλίες όπως το Signed by Nature».

Στην υψηλή διατροφική αξία του αιγοπρόβειου κρέατος εκτατικής εκτροφής στάθηκε η Βίκυ Κωστοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της ΕΔΟΚ και συντονίστρια του προγράμματος Signed by Nature, λέγοντας ότι «Στο πρόγραμμα διαρκώς δίνουμε το μήνυμα ότι παράγεται μόνο υψηλής ποιότητας κρέατος και μέσα του έχει το DNA της μεσογειακής διατροφής». Αφού περιέγραψε όλες τις δράσεις του τριετούς προγράμματος, που περιλαμβάνουν εκδηλώσεις σε Ελλάδα, Γερμανία και Σουηδία, την έκδοση ενός παιδικού βιβλίου, την παραγωγή ενός βίντεο διάρκειας 20 λεπτών που απεικονίζει την ελληνική εκτακτική αιγοπροβατοτροφία και άλλες πρωτοβουλίες που θα ενημερώσουν και τη νεότερη γενιά για την αξία του ποιοτικού αιγοπρόβειου κρέατος, κατέληξε: «Ελπίζω να γίνουμε πρεσβευτές αυτής της καμπάνιας, να άρουμε τους μύθους για το κρέας και να προσδώσουμε μια θετική εικόνα, διασκεδάζοντας  τις όποιες ανησυχίες των καταναλωτών».

Η εικόνα που παρουσιάζει η αιγοπροβατοτροφία στη χώρα μας, δεν είναι ανάλογη της αξίας της, καθώς, έχει εγκαταλειφθεί σε σημαντικό βαθμό. Όπως τόνισε ο Ιωσήφ Μπιζέλης, καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου «είναι πολύ σημαντικό το αιγοπρόβειο κρέας να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει και να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο». 

Ο καθηγητής της Σχολής Επιστημών των Ζώων στο Τμήμα Ζωικής Παραγωγής εξήγησε ότι η εκτατική εκτροφή ζώων ήταν στενά συνδεδεμένη με την οικονομική και κοινωνική ζωή της κάθε περιοχής στη χώρα. «Σήμερα αυτό εκλείπει και θα έλεγα ότι αυτό είναι η πηγή των προβλημάτων» τόνισε. «Στα νησιά και τις ορεινές και ημιορεινές περιοχές καταρρέει η εκτατική κτηνοτροφία και μαζί της καταρρέει και το οικοσύστημα» συμπλήρωσε ο κύριος Μπιζέλης. «Με ένα εκτατικό σύστημα εκτροφής μπορούμε να παράγουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας» είπε, προσθέτοντας ότι πρέπει να επικαιροποιηθεί και το νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να δημιουργηθούν αυτά τα νέα προϊόντα. 

Η εικόνα της αιγοπροβατοτροφίας, όμως, διαμορφώνεται και από την αγορά. Όπως είπε ο Γιάννης Μπαξεβάνης, Executive chef και μέλος της Μπριγάδας, «ελάχιστα ξενοδοχεία προσφέρουν φρέσκο ελληνικό αιγοπρόβειο κρέας. Εισάγουμε πολλές χιλιάδες τόνους κατεψυγμένου αρνιού, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα στην παραγωγή αιγοπρόβειου κρέατος». Ο κ. Μπαξεβάνης είπε ότι δεν κατανοεί για ποιόν λόγο ξενοδοχεία και εστιατόρια χρησιμοποιούν εισαγόμενα προϊόντα στην ελληνική κουζίνα, παρότι οι ξένοι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα για να δοκιμάσουν ελληνικά προϊόντα. «Αν τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια  χρησιμοποιούσαν ελληνικά προϊόντα, ας αναλογιστούμε πόσοι άνθρωποι θα είχαν δουλειά χάρη σε αυτό» είπε ο κ. Μπαξεβάνης, που πρόσθεσε ότι «επικρατεί ξενομανία και πρέπει να πείσουμε το καταναλωτικό κοινό να αγοράζει ελληνικά προϊόντα».   

Στην υψηλή διατροφική αξία του αιγοπρόβειου κρέατος στάθηκε ο Δημήτρης Πέτσιος, Κλινικός Διαιτολόγος, ο οποίος αναφέρθηκε σε κάποιους μύθους που πρέπει να διαψευσθούν. «Το κρέας αιγοειδών είναι στην πραγματικότητα χαμηλότερο σε θερμίδες, κορεσμένα λίπη και χοληστερόλη από το βόειο κρέας, το χοιρινό, το αρνί και το κοτόπουλο (με πέτσα)» τόνισε ενώ πρόσθεσε ότι περιέχει την ίδια σχεδόν ποσότητα πρωτεΐνης και περισσότερο σίδηρο από το βόειο κρέας. Ακόμη, εξήγησε ότι το κατσικίσιο αλλά και το πρόβειο κρέας, αποτελούν καλύτερες πηγές του συνενζύμου Q10, L- καρνιτίνης, και CLA, συστατικά όπου βοηθάνε σε πολλαπλά συστήματα του ανθρώπου. Όπως ανέφερε ο κ. Πέτσιος, «στην εκτατική εκτροφή ειδικά δεν χρειάζεται η χρήση αντιβιοτικών» ενώ όσον αφορά την ελληνική παραγωγή αιγοπρόβειου, στο κρέας βρίσκουμε θρεπτικά συστατικά που δεν συναντώνται σε καμία άλλη χώρα, χάρη στη διατροφή αιγών και προβάτων. 

«Το πρόγραμμα Signed by Nature απαντά απολύτως στα ερωτήματα της κοινωνίας για την εκτατική αιγοπροβατοτροφία» επεσήμανε ο Γιώργος Πεχλιβανίδης, Γεωπόνος, επικεφαλής τμήματος συστημάτων ποιότητας της Novacert, ο οποίος ανέδειξε επίσης την ανάγκη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σχολιάζοντας ότι σήμερα οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ καλά ενημερωμένοι και λαμβάνουν υπόψη το κοινωνικό πρόσωπο των εταιρειών απαιτώντας από τις τελευταίες υπευθυνότητα και επιχειρηματική ευσυνειδησία. Συνοψίζοντας τις τοποθετήσεις όλων των ομιλητών, ο κ. Πεχλιβανίδης είπε ότι «Η παραγωγή κρέατος αιγοπροβατοτροφίας, παρά τα προβλήματα του κλάδου, τηρεί τις σύγχρονες απαιτήσεις για κατανάλωση προϊόντων αειφόρου παραγωγής».

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Διεθνές συνέδριο από το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά»

Το πρόγραμμα «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» και η  HELEXPO συνδιοργανώνουν διεθνές συνέδριο με θέμα «Νέα Γεωργία – Νέος Συνεργατισμός. Προς ένα σύγχρονο υπόδειγμα συνεταιρισμών για τη νέα γενιά». 

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020 (10:00 π.μ. – 18.00 μ.μ.) στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και βρίσκεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. 

Το συνεταιριστικό γίγνεσθαι στην Ελλάδα αποτελεί τα τελευταία χρόνια αντικείμενο συζήτησης και επαναδιαπραγμάτευσης από ειδικούς του χώρου, οικονομολόγους και θεσμικούς εκπροσώπους. 

Σκοπός του συνεδρίου είναι να συμβάλει σε ένα νέο, υγιή, δημιουργικό διάλογο σχετικά με το ρόλο του συνεταιρισμού ως μοχλού ανάπτυξης του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας καλά παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Απευθύνεται σε όλους όσους δραστηριοποιούνται στον αγροτικό τομέα και έχουν ενδιαφέρον για τους συνεταιρισμούς. 

 Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,   Έλληνες και ξένοι εμπειρογνώμονες, από την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, συνεταιριστές και ερευνητές, θα μοιραστούν γνώσεις και εμπειρίες ώστε να διαμορφώσουν μια νέα πλατφόρμα για το σχεδιασμό ανταγωνιστικών συνεταιριστικών σχημάτων, τα οποία μέσω της λειτουργίας τους θα αποτελέσουν εργαλεία ανάπτυξης για τον κλάδο και τη χώρα συνολικά. 

Για δωρεάν εγγραφή στο συνέδριο και περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.coopsconference2020.gr

Μέγας Δωρητής του συνεδρίου και αποκλειστικός δωρητής του Προγράμματος «Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά» είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), ενώ Αργυρός Χορηγός του συνεδρίου  είναι η Τράπεζα Πειραιώς.

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ