Connect with us

Έρευνες / Μελέτες

500 άνθρωποι την εβδομάδα χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι οι θάνατοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημείωσαν πτώση 2% τον περασμένο χρόνο ακολουθώντας  αντίστοιχη μείωση του 2016  και μια αύξηση 1% του 2015.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ETSC ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του να μειωθούν οι θάνατοι κατά 50% τη δεκαετία μέχρι το 2020 μοιάζει τώρα ανέφικτος να πραγματοποιηθεί. Η Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 χωρών Μελών, συγκεντρωτικά μείωσε τον αριθμό των θανάτων κατά 20% την περίοδο 2010-2017 που υπολείπεται της μείωσης κατά 38% που χρειάζεται για να επιτευχθεί ο στόχος του 2020.

Σχολιάζοντας την δημοσιοποίηση των τελευταίων στοιχείων ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, είπε: «Για 4 κατά σειρά έτη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πενιχρά αποτελέσματα για την Οδική Ασφάλεια. Και για 4 κατά σειρά έτη δεν έχουν ληφθεί νέα μέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να αντιμετωπίσουν τη μάστιγα των τροχαίων θανάτων και τραυματισμών. Είναι ώρα για δράση, το ETSC περιμένει ανυπόμονα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προχωρήσει, με ένα σύνολο νομοθετικών ρυθμίσεων για την Οδική Ασφάλεια που αναμένεται από καιρό. Κάνουμε επίκληση για ασφαλέστερα πρότυπα για τα οχήματα όπως η προσαρμογή σε Automated Emergency Braking (ΑEB) και Intelligent Speed Assistance (ISA), καλύτερες υποδομές κανόνων ασφάλειας και ένα στιβαρό πλαίσιο για ασφαλή εφαρμογή αυτοματοποιημένης οδήγησης εντός εβδομάδων κ όχι μηνών. Είναι επίσης η στιγμή να δούμε ένα νέο μακροπρόθεσμο πλαίσιο για την επόμενη δεκαετία με μια ξεκάθαρη στρατηγική για τη μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται σοβαρά στους δρόμους μας, κάθε βδομάδα».

Οι χώρες Μέλη επίσης έχουν έναν κρίσιμο ρόλο να διαδραματίσουν, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, ειδικά με μέτρα, που μπορεί να εφαρμοστούν βραχυπροθέσμα, τέτοια όπως αυξημένα επίπεδα αστυνόμευσης. Η Εσθονία και η Σλοβενία είναι παραδείγματα χωρών Μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχουν δραματικά μειώσει τους θανάτους τα τελευταία χρόνια.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

AccountAbility: 7 τάσεις αλλάζουν το επιχειρηματικό «σύμπαν»

Oι επιχειρηματικοί ηγέτες αναγνωρίζουν τη στενή σχέση μεταξύ ανταγωνιστικότητας και βιωσιμότητας στην οικονομική απόδοση δημιουργώντας τάσεις που επηρεάζουν το παγκόσμιο επιχειρηματικό οικοσύστημα, με ολοένα περισσότερες εταιρείες να ακολουθούν αυτές τις αναδυόμενες τάσεις.

Της Σοφίας Εμμανουήλ

semmanouil@gmail.com

Οι αναδυόμενες αυτές τάσεις έχουν ως επίκεντρο την κυκλική οικονομία, τη δέσμευση για πρωτοβουλίες γύρω από την Κλιματική Αλλαγή και τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η παγκόσμια κοινότητα αναγνωρίζει τη βιωσιμότητα ως επιχειρηματική επιταγή μακροπρόθεσμου ορίζοντα, σημειώνει και ο οργανισμός AccountAbility που έχει εκδώσει τα πρότυπα ΑΑ 1000 και εντοπίζει επτά προκλήσεις για τις επιχειρήσεις το 2019.

  1. Συνεργασία στη δράση για το κλίμα
  2. Συνεισφορά στην επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs)
  3. Mέτρηση του αντίκτυπου των πρωτοβουλιών αειφορίας
  4. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και μείωση των κινδύνων στην αλυσίδα εφοδιασμού
  5. Μετάβαση στην κυκλική οικονομία
  6. Αξιοποίηση της ταχείας αστικοποίησης με την ανάπτυξη βιώσιμων πόλεων
  7. Επένδυση στην αυτοματοποίηση ως μέσο για τη βιωσιμότητα

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το κλίμα, οι επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν τις δράσεις τους δεσμευόμενες με συγκεκριμένους στόχους. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η κλιματική αλλαγή θα βλάψει τις οικονομίες των χωρών, ανεξαρτήτως αν είναι αναδυόμενες ή αναπτυγμένες, με τις ΗΠΑ να ενδέχεται να χάσουν το 10% του ΑΕΠ τους, αν δεν κάνουν σημαντικές αλλαγές στην πολιτική τους. Ενδεικτικά, η 24η Διεθνής Διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP24) τον Δεκέμβριο του 2018 αναγνώρισε τον ιδιωτικό τομέα όχι ως ένοχο για τις κλιματικές αλλαγές αλλά ως απαραίτητο εταίρο, που μπορεί να δημιουργήσει κέρδη από την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών. Στο ίδιο πλαίσιο αναπτύχθηκε το πρότυπο TCFD για τη δημοσιοποίηση χρηματοοικονομικών πληροφοριών σχετικών με το κλίμα ενώ δυναμική αποκτά και η πρωτοβουλία Science Based Targets, μια συνεργασία μεταξύ του CDP, του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών, του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Πόρων, του Παγκόσμιου Ταμείου για την Άγρια Ζωή και του We Mean Business Coalition, που θέτει στόχους με βάση την επιστήμη στην επιχειρηματική πρακτική με ορίζοντα το 2020.

Αναφορικά με την επίτευξη των SDGs οι αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, η πίεση από τις κυβερνήσεις για ανάληψη πρωτοβουλιών και τα επενδυτικά συμφέροντα οδηγούν τις εταιρείες να κάνουν ουσιαστική μετατόπιση της στρατηγικής τους στην αειφόρο ανάπτυξη. Οι SDGs αναμένεται να δημιουργήσουν ευκαιρίες σε μια αγορά 12 τρις. δολ. σε τέσσερις βασικές βιομηχανίες, τρόφιμα και γεωργία, πόλεις, ενέργεια και υλικά και υγεία και ευεξία. Είναι δε ενδεικτικό ότι σε σύμπραξη με το CSR Europe τo Ελληνικό Δίκτυο για την ΕΚΕ (CSR Hellas) ανέλαβε μια σημαντική πρωτοβουλία με στόχο να γίνει πιο αποτελεσματική η προσπάθεια για την επίτευξη των SDGs σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω του συντονισμού των δράσεων κυβερνήσεων, επιχειρηματικού κόσμου και κοινωνίας των πολιτών. Το CSR Hellas, εθνικός εταίρος του CSR Europe στην Ελλάδα, κάλεσε τους CEOs όλων των μελών του να ενώσουν τη φωνή και τις δυνάμεις τους με άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και επιχειρηματικούς φορείς, στέλνοντας ένα δυναμικό ελληνικό «παρών» στην Πρόσκληση για μία Νέα Ευρωπαϊκή Συμφωνία προς ένα Βιώσιμο Μέλλον σε όλη την Οικουμένη, μέσω της συνυπογραφής του CEOs Call to Action & Collaboration. Με την Πρόσκληση αυτή, οι ηγέτες των επιχειρήσεων/φορέων καθιστούν σαφές πως είναι έτοιμοι να ενδυναμώσουν τον διάλογο και να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία τους με την κοινωνία.

Η εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών για την επίτευξη των SDGs έχουν φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για μέτρηση των αποτελεσμάτων, για διαχείριση και παρακολούθηση των επιδόσεων. Οι αρχές ΑΑ 1000 είναι ένα πρακτικό πρότυπο προς αυτή την κατεύθυνση, όπως αναφέρει ο οργανισμός AccountAbility στην έκθεσή του. Το ίδιο ισχύει για το Social Capital Protocol του Παγκόσμιου Επιχειρηματικού Συμβουλίου για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Ανάπτυξη (WBCSD) και άλλα πρότυπα.

Οι πιέσεις από τους καταναλωτές, τις ομάδες ακτιβιστών και τις ρυθμιστικές αρχές οδηγούν τις εταιρείες να αυξάνουν τη διαφάνεια στις αλυσίδες εφοδιασμού τους με στόχο την καλύτερη λογοδοσία σε θέματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβέρνησης (ESG). Η ανάπτυξη τεχνολογιών όπως Big Data, Block Chain, Internet of Things, τεχνητή νοημοσύνη κ.ο.κ., μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της επιβάρυνσης των εταιρειών, στον μετριασμό των κινδύνων και στην επίτευξη της διαφάνειας που απαιτεί η αγορά.

Η αυξανόμενη συνειδητοποίηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκύπτουν οδηγούν τις κυβερνήσεις, τους καταναλωτές και τους οργανισμούς να επανεξετάσουν το σημερινό «γραμμικό» οικονομικό σύστημα και να στραφούν προς μια «κυκλική» οικονομία, με την κατανάλωση να ακολουθεί το μοντέλο της επαναχρησιμοποιήσιμης των υλικών. Ο ιδιωτικός τομέας ήδη πρωτοπορεί σε καινοτόμες λύσεις κυκλικής οικονομίας ενώ οι κυβερνήσεις σε διεθνές επίπεδο προωθούν σημαντικές πολιτικές και οικονομικές επενδύσεις για να διευκολύνουν αυτό το κίνημα.

Η αστικοποίηση

Ας σημειωθεί ότι εταιρείες όπως η Nestlé και η Mars αντιμετωπίζουν αναταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας τους, καθώς οι αγρότες μικρής κλίμακας μεταναστεύουν στις πόλεις. Οι εταιρείες logistics όπως η UPS και η FedEx ανησυχούν για την αύξηση του όγκου και της πολυπλοκότητας των δραστηριοτήτων τους λόγω της συμφόρησης που δημιουργείται και της ανεπάρκειας υποδομών. Αυτά τα παραδείγματα καταδεικνύουν τις συνεχείς αλλαγές που καλούνται να αντιμετωπίσουν όλες οι επιχειρήσεις στον κόσμο και υπογραμμίζουν την ανάγκη επαναξιολόγησης και ανασχεδιασμού των δραστηριοτήτων τους για να επιβιώσουν, πόσο μάλλον να ευημερήσουν σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Ενδεικτικές είναι και οι εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών – τόσο των αγαθών όσο και των ανθρώπων – όπου η αυτοματοποίηση προοιωνίζεται κοινωνικοοικονομικά οφέλη. Ο κλάδος είναι ηγέτης του σύγχρονου πολιτισμού αλλά η ανάπτυξή του έχει συνδεθεί με δαπανηρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Για παράδειγμα, οι πρόωροι θάνατοι που σχετίζονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση υπολογίζονται σε 3,7 εκατ. (ΠΟΥ, 2012) ενώ οι μεταφορές θεωρούνται υπεύθυνες για το 15% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πιο συγκεκριμένα, πάνω από το 20% των συνολικών εκπομπών CO₂ από καύση καυσίμων παγκοσμίως. Λύσεις σε αυτά τα θέματα έρχεται να δώσει η τεχνολογία. Η καινοτομία, η ηλεκτροκίνηση, η κοινή χρήση οχημάτων και η αυτοματοποίηση φέρνουν επανάσταση στον τομέα των μεταφορών συμβάλλοντας στην άμβλυνση ζητημάτων βιωσιμότητας όπως η κλιματική αλλαγή και εξασφαλίζοντας υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Πρόσκοποι: Κορυφαία ΜΚΟ σύμφωνα με την έρευνα ΘΑΛΗΣ ΙΙ

Οι Πρόσκοποι (Σώμα Ελλήνων Προσκόπων) κατέκτησαν την υψηλότερη διάκριση για τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες προς την κοινωνία, σύμφωνα με την έρευνα «ΘΑΛΗΣ ΙΙ: Χαρτογράφηση και αξιολόγηση Ελληνικών Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων».

Οι Πρόσκοποι αξιολογήθηκαν σε τρία πεδία δραστηριοποίησης: Εκπαίδευση, Περιβάλλον/Πολιτική Προστασία και Μετανάστευση/Πρόσφυγες. Και στα τρία πεδία συγκέντρωσαν την υψηλότερη βαθμολογία και αξιολογήθηκαν με τέσσερα (4) αστέρια, την υψηλότερη αξιολόγηση που συγκεντρώθηκε από τις Μ.Κ.Ο. που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Το πεδίο ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ είχε τρεις υποκατηγορίες: Δράσεις για την Α’ βάθμια Εκπαίδευση, Δράσεις για τη Β’ βάθμια Εκπαίδευση & Δράσεις για την εκπαίδευση νέων (18-24 ετών). Και στα τρία πεδία δράσης (τόσο στις βασικές όσο και στις υποκατηγορίες), οι Πρόσκοποι αξιολογήθηκαν με 4 αστέρια στις κατηγορίες Οργάνωση και Διαφάνεια.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ανάμεσα στους συμμετέχοντες οργανισμούς, οι Πρόσκοποι είναι ο κορυφαίος φορέας με τους περισσότερους τακτικούς εθελοντές με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους.

Ο Γενικός Έφορος των Προσκόπων, Χριστόφορος Μητρομάρας, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Οι Έλληνες Πρόσκοποι εδώ και 109 χρόνια έχουν προσφέρει ανιδιοτελώς εκατομμύρια ώρες κοινωνικής εθελοντικής προσφοράς, αποτέλεσμα το οποίο αντικατοπτρίζεται και στη σχετική έρευνα. Τα αποτελέσματά της πρέπει να τα λάβουμε πολύ σοβαρά υπ’ όψιν, για το μέλλον των Φορέων/Οργανώσεων και Μ.Κ.Ο. στην Ελλάδα. Πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα το γεγονός ότι από τις 700 καταγεγραμμένες Οργανώσεις, μόλις 225 δέχτηκαν να απαντήσουν το ερωτηματολόγιο και μόλις 107 το ολοκλήρωσαν. Επαναλαμβάνουμε ως Πρόσκοποι, ότι πρέπει άμεσα να οριστεί νομοθετικό θεσμικό πλαίσιο που να διέπει εθελοντικούς φορείς και Μ.Κ.Ο., με διακριτούς και ξεκάθαρους ρόλους».

Η έρευνα «ΘΑΛΗΣ ΙΙ: Χαρτογράφηση και αξιολόγηση Ελληνικών Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων» υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου σε συνεργασία με το HIGGS και με χρηματοδότηση από το ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα, το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση. Το πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ ΙΙ: Χαρτογράφηση και Αξιολόγηση Ελληνικών Μ.Κ.Ο. ξεκίνησε να υλοποιείται την άνοιξη του 2018 με στόχο να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο αρχείο Μ.Κ.Ο. με κατηγοριοποίηση των τομέων δραστηριοποίησής τους.

Περισσότερα

Δράσεις

Αυξάνεται το κονδύλι της ΕΚΕ

Οι 4 στις 10 εταιρείες δαπανούν από 200.000 ευρώ μέχρι 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για προγράμματα ΕΚΕ, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής της πρωτοβουλίας “Leading Employers in Greece”.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Οι εταιρείες στη χώρα μας – κυρίως οι μεγάλου μεγέθους και λιγότερο οι μικρομεσαίες – αντιλαμβάνονται πλέον ότι ο αντίκτυπος των δραστηριοτήτων τους στην κοινωνία και στο περβάλλον σχετίζεται άμεσα με την απόδοσή τους και αναλαμβάνουν πιο συντονισμένες δράσεις για να αυξήσουν τη θετική επιρροή τους.

Η αύξηση των κονδυλίων για δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) δείχνει αυτήν ακριβώς την τάση. Ειδικότερα, μελέτη της ICAP Group έδειξε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως 200.000 ευρώ ετησίως σε προγράμματα και δράσεις ΕΚΕ. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από 200.000 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από 1 εκατ. ευρώ έως και 5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στον συνολικό προϋπολογισμό των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, με μερίδιο 39% το 2018. Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Ανθρώπινο Δυναμικό

Ειδικότερα, το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κ.α.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ». Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) λένε ότι εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα. Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%)

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κ.α.) με ποσοστό 58%.

Αγορά

Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια».

Τα οφέλη

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν από τις πρακτικές της ΕΚΕ. Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

Βαθμός εφαρμογής

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της ΕΚΕ και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ανασταλτικοί Παράγοντες

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.

Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ICAP σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνει ότι η ΕΚΕ κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, αλλά το ασταθές και γεμάτο προκλήσεις οικονομικό περιβάλλον αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή αυτών των δράσεων. O κ. Κωνσταντέλλος προσθέτει μεταξύ άλλων: “…Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος… Συμπερασματικά, η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ”.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ