Aλιευτικό Καταφύγιο Νέας Κρήνης: Στον άξονα προτεραιότητας για τη βιώσιμη αλιεία

Date:

Share post:

Κατόπιν συνεργασίας του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γεώργιου Γεωργαντά και του αρμόδιου Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Σίμου Κεδίκογλου, ο Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων & Υποδομών Δημήτριος Παπαγιαννίδης, υπέγραψε την ένταξη της Πράξης «Αλιευτικό καταφύγιο Νέας Κρήνης» στον Άξονα Προτεραιότητας 1: «Προώθηση της περιβαλλοντικά βιώσιμης, αποδοτικής ως προς τη χρήση των πόρων, καινοτόμου, ανταγωνιστικής και βασιζόμενης στη γνώση αλιείας» του Ε.Π. «Αλιεία και Θάλασσα» και στο Μέτρο 3.1.23, προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης 6.601.400 ευρώ ενός από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα του προγράμματος.

Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και εντάσσεται στην κατηγορία των έργων υπό τμηματοποίηση (phasing) κατάσταση 3 του Σχεδίου Δράσης, καθόσον πληροί όλες τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί από τις σχετικές εγκυκλίους της Εθνικής Αρχής Συντονισμού.

Το αλιευτικό καταφύγιο πρόκειται να κατασκευαστεί στην παράκτια ζώνη της περιοχής Νέας Κρήνης του Δήμου Καλαμαριάς, από το ύψος της οδού Βρυούλων μέχρι την οδό Αιολίας περίπου, σε συνέχεια της νομίμως υφιστάμενης επιχωμάτωσης που πραγματοποιήθηκε για το σκοπό αυτό το 1996 κατά την κατασκευή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η ακριβής θέση του Αλιευτικού Καταφυγίου Νέας Κρήνης καθορίζεται σύμφωνα με την Απόφαση Αριθ.:59280 του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ΦΕΚ/Τεύχος Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων και Πολεοδομικών Θεμάτων/Α.Φ.:3/15-01-2015.

Επίσης στον Δήμο Καλαμαριάς και σε παρακείμενο χώρο λειτουργεί η μαρίνα Θεσσαλονίκης  (Αρετσού)  η οποία με την υπ. αριθμ. 4417/317690/12-11-2021 Απόφαση Γεν. Γραμματέα Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έχει καθοριστεί ως λιμένας – τόπος εκφόρτωσης/μεταφόρτωσης σκαφών παράκτιας αλιείας και ξιφία, σύμφωνα με το άρθρο 22 του Καν. 1967/2006 (Μεσογείου). Λόγω του περιορισμένου χώρου που υπάρχει στη μαρίνα Αρετσούς για τα αλιευτικά σκάφη, μεγάλος αριθμός αυτών είτε αγκυροβολούν εκτός της μαρίνας (όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν), όπου όμως δεν υπάρχει καμία σχετική υποδομή, είτε χρησιμοποιούν άλλα απομακρυσμένα αλιευτικά καταφύγια. Επιπλέον η μαρίνα προβλέπεται να ιδιωτικοποιηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και για το λόγο αυτό οι αλιείς θα πρέπει να εγκαταλείψουν την ανατολική λιμενολεκάνη, στην οποία με μεγάλες δυσκολίες ελλιμενίζουν τα σκάφη τους και συνεπώς να μετεγκατασταθούν στη νέα αλιευτική υποδομή, η σκοπιμότητα της οποίας χαρακτηρίζεται σημαντική και επείγουσα.

Το φυσικό αντικείμενο της Πράξης περιλαμβάνει την κατασκευή ενός προσήνεμου μώλου (κυματοθραύστη), δύο υπήνεμων μώλων εγκάρσια προς την ακτή, εσωτερικού κρηπιδώματος και κατά συνέπεια τη δημιουργία λειτουργικής λιμενολεκάνης έκτασης 20.476μ2 και συνολικού μήκους κρηπιδωμάτων 462μ. Επίσης περιλαμβάνεται η κατασκευή κτίσματος Η/Μ χώρων με τα απαραίτητα δίκτυα Το αλιευτικό καταφύγιο πρόκειται να κατασκευαστεί στην παράκτια ζώνη της περιοχής Νέας Κρήνης του Δήμου Καλαμαριάς, από το ύψος της οδού Βρυούλων μέχρι την οδό Αιολίας περίπου, σε συνέχεια της νομίμως υφιστάμενης επιχωμάτωσης που πραγματοποιήθηκε για το σκοπό αυτό το 1996 κατά την κατασκευή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η ακριβής θέση του Αλιευτικού Καταφυγίου Νέας Κρήνης καθορίζεται σύμφωνα με την Απόφαση Αριθ.:59280 του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ΦΕΚ/Τεύχος Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων και Πολεοδομικών Θεμάτων/Α.Φ.:3/15-01-2015.

Επίσης στον Δήμο Καλαμαριάς και σε παρακείμενο χώρο λειτουργεί η μαρίνα Θεσσαλονίκης  (Αρετσού)  η οποία με την υπ. αριθμ. 4417/317690/12-11-2021 Απόφαση Γεν. Γραμματέα Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,  έχει καθοριστεί ως λιμένας – τόπος εκφόρτωσης/μεταφόρτωσης σκαφών παράκτιας αλιείας και ξιφία, σύμφωνα με το άρθρο 22 του Καν. 1967/2006 (Μεσογείου). Λόγω του περιορισμένου χώρου που υπάρχει στη μαρίνα Αρετσούς για τα αλιευτικά σκάφη, μεγάλος αριθμός αυτών είτε αγκυροβολούν εκτός της μαρίνας (όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν), όπου όμως δεν υπάρχει καμία σχετική υποδομή, είτε χρησιμοποιούν άλλα απομακρυσμένα αλιευτικά καταφύγια. Επιπλέον η μαρίνα προβλέπεται να ιδιωτικοποιηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και για το λόγο αυτό οι αλιείς θα πρέπει να εγκαταλείψουν την ανατολική λιμενολεκάνη, στην οποία με μεγάλες δυσκολίες ελλιμενίζουν τα σκάφη τους και συνεπώς να μετεγκατασταθούν στη νέα αλιευτική υποδομή, η σκοπιμότητα της οποίας χαρακτηρίζεται σημαντική και επείγουσα. 

Το φυσικό αντικείμενο της Πράξης  περιλαμβάνει την κατασκευή ενός προσήνεμου μώλου (κυματοθραύστη), δύο υπήνεμων μώλων εγκάρσια προς την ακτή, εσωτερικού κρηπιδώματος και κατά συνέπεια τη δημιουργία λειτουργικής λιμενολεκάνης έκτασης 20.476μ2 και συνολικού μήκους κρηπιδωμάτων 462μ. Επίσης περιλαμβάνεται η κατασκευή κτίσματος Η/Μ χώρων με τα απαραίτητα δίκτυα ύδρευσης, ηλεκτρισμού και πυρόσβεσης για την ασφάλεια των ελλιμενιζόμενων σκαφών. 

Ακόμη η Πράξη περιλαμβάνει υποέργα αρχαιολογικών εργασιών χερσαίου και θαλάσσιου χώρου, φωτοσήμανσης του καταφυγίου από το Πολεμικό Ναυτικό, τις απαραίτητες συνδέσεις με τα Δίκτυα Κοινής Ωφέλειας (Ο.Κ.Ω.) για την ύδρευση και ηλεκτροφωτισμό του καταφυγίου. Επίσης προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου – βασικού μελετητή και τέλος προβλέπεται υποέργο για τη διερεύνηση της ποιότητας και του τρόπου διάθεσης των βυθοκορημάτων.  

Με την ολοκλήρωση της Πράξης επιτυγχάνεται η κατασκευή ενός σύγχρονου και πλήρως εξοπλισμένου  αλιευτικού καταφυγίου, χωρητικότητας 83 επαγγελματικών σκαφών (25 μεγάλα γρι- γρι και μηχανότρατες και 55 σκάφη παράκτιας αλιείας),  που θα καλύπτει τις ανάγκες των αλιέων του Δήμου Καλαμαριάς και όλου του στόλου της ευρύτερης περιοχής της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. 

Η λειτουργία και συντήρηση της Πράξης είναι αρμοδιότητα του Δήμου Καλαμαριάς ο οποίος  υποχρεούται και δεσμεύεται για την θέση σε λειτουργία του καταφυγίου μετά την ολοκλήρωση και παράδοσή  του από το Φορέα Υλοποίησης.   

Σοφία Εμμανουήλ
Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Related articles

CSR HELLAS: Η σύνδεση της εκπαίδευσης με τη βιώσιμη ανάπτυξη 

Αναγγελία του βαρόμετρου ESG από την έδρα «Θεόδωρος Παπαλεξόπουλος» του ALBA Graduate Business School σε συνεργασία με το CSR HELLAS.

Enel Green Power: Πολυδρώμενο για παιδιά και νέους στην Κάρυστο

Η Enel Green Power σε συνεργασία με τον Ποδηλατικό Όμιλο Καρυστίας «Άνεμος» υπό την Αιγίδα του Δήμου Καρύστου, διοργάνωσε παιδικές αθλητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. 

TÜV NORD: Απολογισμός εταιρικής υπευθυνότητας και βιωσιμότητας 

Από το 2020 η βιωσιμότητα συγκαταλέγεται στις βασικές αξίες ανάπτυξης του ομίλου, ενώ με το πλάνο “Strategy2025", η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης.

Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας στην Πρόεδρο της ΜΕΒΓΑΛ

H εκτός συνόρων παρουσία της ΜΕΒΓΑΛ, μίας από τις πρώτες εξαγωγικές εταιρείες τροφίμων της Ελλάδας, ξεκίνησε το 1985, με πρώτη χώρα την Ιταλία.