Connect with us

Ασφάλειες

ΑΧΑ: Προκλήσεις και ηθικά διλήμματα της αυτόνομης οδήγησης

AXA

Στο τρίγωνο «άνθρωπος – όχημα – υποδομές» ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός στον οποίο οφείλεται (με σημαντική διαφορά) η πρόκληση τροχαίων συμβάντων. Με αυτό το δεδομένο, η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Έρευνες που έχει πραγματοποιήσει η ΑΧΑ αποδεικνύουν ότι ακόμα και με μερική παρέμβαση της τεχνολογίας στην οδήγηση, το επίπεδο ασφάλειας αυξάνεται σημαντικά. Συγκεκριμένα σε οχήματα που φέρουν αυτόματο σύστημα έκτακτης πέδησης παρατηρούνται 30% – 69% λιγότερες εμπρόσθιες συγκρούσεις, ενώ τα οχήματα που έχουν ESP (electronic stability program) παρουσιάζουν μειωμένα τροχαία κατά 40% (ως αποτέλεσμα μειωμένων πλαγιολισθήσεων ή εσφαλμένων χειρισμών από τους οδηγούς).

AXA

Οι χρήστες των οδών είναι ακόμα επιφυλακτικοί στο να εμπιστευθούν ένα πλήρως αυτόνομο όχημα. Έρευνες που πραγματοποίησε η ΑΧΑ στη Γερμανία και την Ελβετία δείχνουν ότι το 50% των οδηγών δεν πιστεύουν ότι ένας υπολογιστής θα είχε την ικανότητα να στρίβει και να κινείται σωστά, ενώ περισσότεροι από 60% των οδηγών (άνδρες και γυναίκες) είπαν ότι δεν θέλουν να αποδεσμευτούν από την ευχαρίστηση της οδήγησης.

1 στους 3 Ελβετούς και 1 στους 4 Γερμανούς πιστεύουν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα οδηγούν με περισσότερη ασφάλεια από τους σημερινούς οδηγούς, ενώ περίπου το 50% των οδηγών ηλικίας 18 – 34 ετών αναφέρουν ότι αντί να οδηγούν, κατά τη μετακίνησή τους, θα προτιμούσαν να διαβάζουν, να κοιμούνται και να ασχολούνται με τα ενδιαφέροντά τους γενικώς.

Οι σημερινοί χρήστες των δρόμων τοποθετούν πολύ ψηλά τον πήχη για τα αυτόνομα οχήματα σε σχέση με τους σημερινούς οδηγούς λέγοντας ότι για να τα θεωρούν ασφαλή δεν θα πρέπει απλώς να προκαλούν λιγότερα ατυχήματα, αλλά θα πρέπει να μην προκαλούν καθόλου ατυχήματα.

AXA

Σε ένα μοναδικό παγκόσμιο event που φιλοξένησε η ΑΧΑ στην Ελβετία (πολεμικό αεροδρόμιο Dübendorf, Ζυρίχη) οι καλεσμένοι είχαν τη δυνατότητα να δουν και να ακούσουν αναλύσεις για τρεις προσομοιώσεις τροχαίων ατυχημάτων, βγαλμένων από τη νέα εποχή, όπου τα οχήματα θα κινούνται αυτόνομα.

Σε αυτή τη νέα εποχή η ασφάλιση θα αφορά νέους κινδύνους, για τους οποίους η ΑΧΑ καταβάλει σημαντική προσπάθεια να είναι προετοιμασμένη, ώστε να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Οι άνθρωποι που παρακολούθησαν το event στη Ζυρίχη, συμμετείχαν σε ανάλυση των τριών σεναρίων που ακολουθούν.

Σενάριο 1 – Hackers εισβάλουν κακόβουλα στο λογισμικό ενός αυτόνομου οχήματος

Ένα αυτόνομο όχημα πλησιάζει άλλο όχημα το οποίο είναι ακινητοποιημένο – πιθανώς σε κάποιο φανάρι ή μποτιλιάρισμα. Υπό κανονικές συνθήκες ο εγκέφαλος του αυτόνομου οχήματος θα έδινε εντολή για επιβράδυνση. Σε αυτή την περίπτωση όμως έχει προσβληθεί από κακόβουλο λογισμικό κάποιου hacker. Το αυτόνομο όχημα, αντί να μειώσει ταχύτητα, αυξάνει και συγκρούεται σφοδρά με το ακινητοποιημένο όχημα προκαλώντας πιθανώς, τραυματισμούς.

Σενάριο 2 – Βράχος 120 κιλών πέφτει από ψηλά, το αυτόνομο όχημα αδυνατεί να τον αναγνωρίσει

Η σημερινή πραγματικότητα λέει πως ένα αυτόνομο όχημα δεν έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει δυνητικούς κινδύνους, όπως ένας βράχος 120 κιλών έτοιμος να κυλήσει από μία πλαγιά, δίπλα στο δρόμο. Στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε από την ΑΧΑ το όχημα δεν άλλαξε πορεία για να αποφύγει τον βράχο με αποτέλεσμα αυτός να περάσει μέσα από το παρμπρίζ στην καμπίνα των επιβατών.

Σενάριο 3 – Το αυτόνομο όχημα αποφασίζει ότι το να τραυματιστεί (πιθανώς) θανάσιμα ένας άνθρωπος είναι καλύτερο απ’ το να τραυματιστούν βαριά περισσότεροι

Σήμερα, σε περίπτωση που ένα τροχαίο δε μπορεί να αποφευχθεί ο οδηγός καλείται να αντιδράσει με γνώμονα τη συνείδησή του για να προκαλέσει τις μικρότερες δυνατές απώλειες (σε επίπεδο τραυματισμών και ζημιών). Στο μέλλον, τα αυτόνομα οχήματα θα αποφασίζουν, με βάση τον δικό τους «κώδικα», προς τα πού πρέπει να κινηθούν για να προκαλέσουν τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στη Ζυρίχη, το αυτόνομο όχημα άλλαξε πορεία, «προτιμώντας» να χτυπήσει ένα ATV, με μεγάλη πιθανότητα να τραυματίσει θανάσιμα τον αναβάτη του (προστατεύοντας όμως έτσι τους δικούς του επιβάτες) και όχι να συγκρουστεί με ένα άλλο αυτοκίνητο και να ρισκάρει να τραυματιστούν περισσότεροι επιβάτες (ελαφρά ή βαριά), στα δύο οχήματα.

Στη διάρκεια της ημέρας οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν σε διαδρομή εντός του αεροδρομίου με αυτόνομο όχημα, λαμβάνοντας μια σημαντική εμπειρία για το πώς θα είναι το μέλλον της μετακίνησης.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ασφάλειες

Η Ιnteramerican στηρίζει τον Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό

Το 2ο Συνέδριο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, που οργανώνεται στις 20 Απριλίου στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, υποστηρίζει χορηγικά η Ιnteramerican, στο πλαίσιο της εστίασής της στη χρηματοοικονομική εκπαίδευση των πολιτών.

Το Συνέδριο οργανώνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, με το οποίο η εταιρεία συνεργάζεται στενά για την προαγωγή της γνώσης περί τα χρηματοοικονομικά θέματα, που άπτονται του ατομικού – οικογενειακού οικονομικού και ασφαλιστικού προγραμματισμού και συνδέονται με την καλλιέργεια αποταμιευτικής, ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής συνείδησης.

Η Ιnteramerican έχει αναπτύξει σχετικά μία δέσμη πρωτοβουλιών, έχοντας εκδώσει και δύο εικονογραφημένα βιβλία του Νίκου Φίλιππα, καθηγητή χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και επιστημονικού υπευθύνου του Ιnteramerican Research Center. Τα βιβλία αποσκοπούν στη βασική χρηματοοικονομική εκπαίδευση των παιδιών – που μαζί με τους ηλικιωμένους και τους πολίτες που βρίσκονται στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης, αποτελούν κοινωνικές ομάδες ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.

Στο Συνέδριο, που τελεί υπό την αιγίδα του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών, θα μιλήσει ειδικότερα για τον ασφαλιστικό αλφαβητισμό ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της Ιnteramerican, ενώ την ουσιαστικότητα των θεμάτων που θα αναπτυχθούν, υπογραμμίζει η συμμετοχή ως κεντρικής ομιλήτριας της Dr Adele Atkinson, senior policy analyst within the OECD Financial Education and Consumer Protection Unit, η οποία θα αναλύσει τις εθνικές στρατηγικές για τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση, τη σχετική εργαλειοθήκη και το δίκτυο του ΟΟΣΑ. Ακόμη, θα μιλήσουν οι: Παναγιώτης Ανδρέου, αναπληρωτής καθηγητής χρηματοοικονομικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου της Κύπρου, Όλγα Κεφαλογιάννη, βουλευτής Α’ Αθηνών, Άγγελος Κόττιος, πρύτανης Πανεπιστημίου Πειραιώς, Γιώργος Πάνος, καθηγητής χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Γλασκώβης Adam Smith Business School και ο καθηγητής Νίκος Φίλιππας. Την εκδήλωση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Δημήτρης Μαρκόπουλος. Τα θέματα που θα αναπτύξουν οι ομιλητές αφορούν στην αντιμετώπιση του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού των γυναικών, τις αναγκαίες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, τον ρόλο των επιχειρήσεων κ.λπ.

Επισημαίνεται ότι ο Απρίλιος έχει καθιερωθεί διεθνώς ως μήνας προώθησης του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού. Η Ιnteramerican υποστηρίζει τη διανομή των βιβλίων του Νίκου Φίλιππα, με τη συνεργασία του Ελληνικού Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικών Σπουδών, σε σχολικές βιβλιοθήκες. Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση των πολιτών συνδέεται άμεσα με δύο (για την αντιμετώπιση της φτώχειας και για την ποιοτική εκπαίδευση) από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και γι’ αυτό, η εταιρεία έχει εντάξει σπονδυλωτά συνδεόμενες πρακτικές για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στο ευρύ σχέδιο εταιρικής υπευθυνότητας που υλοποιεί.

Περισσότερα

Ασφάλειες

INTERLIFE “προσφέρω …αλλιώς”: Ενίσχυση Κοινωνικών Παντοπωλείων

Με κίνητρο την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο στην περίοδο των εορτών του Πάσχα, η INTERLIFE Ασφαλιστική προχώρησε, για άλλη μια φορά, στη δωρεά τριών τόνων τροφίμων που διατέθηκαν σε Κοινωνικά Παντοπωλεία και Συσσίτια.

Συγκεκριμένα, αποδέκτες της προσφοράς ήταν, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων που έχει δημιουργήσει μόνιμες κοινωνικές δομές άμεσης αντιμετώπισης της φτώχειας στους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας & Περάματος, στο Δήμο Πειραιά, στο Δήμο Νίκαιας και στο Δήμο Κορίνθου, οι Δομές Παροχής Βασικών Αγαθών Δήμου Ιλίου και Δήμου Δάφνης – Υμηττού, το Συσσίτιο και Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Καλαμαριάς για το Πρόγραμμα Σίτισης «Γεύμα & Φροντίδα», η Ιερά Μητρόπολη Σταυρουπόλεως και Νεαπόλεως Θεσσαλονίκης για τα πρωινά γεύματα παιδιών στην ενορία Αγίου Αθανασίου στον Εύοσμο, το Κοινωνικό Παντοπωλείο «Παιδική Αγκαλιά» στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης και το Κοινωνικό Παντοπωλείου του Δήμου Πάργας στο Καναλλάκι Πρεβέζης.

Η πρωτοβουλία αυτή συντάσσεται στην ενίσχυση ευπαθών ομάδων της κοινωνίας που πλήττονται ιδιαίτερα από την Οικονομική Κρίση, μέσα από το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Προσφέρω Αλλιώς» που υλοποιεί η εταιρία.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Generali: Προμηθεύσου και εσύ την υφασμάτινη τσάντα για τα ψώνια σου!

Generali

Η Generali με αφορμή τη νέα νομοθεσία που ισχύει στη χώρα μας από τις αρχές του έτους, σχετικά με τη χρήση πλαστικής σακούλας και στο πλαίσιο της εταιρικής της υπευθυνότητας, είχε την πολύ έξυπνη ιδέα να δημιουργήσει υφασμάτινες τσάντες και να τις διαθέσει σε συνεργάτες της Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, προκειμένου να συμβάλλει σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Οι τσάντες είναι εύκολες στη χρήση, μικρές σε όγκο αν διπλωθούν σωστά για να μπορείτε να τις έχετε παντού μαζί σας – στα ψώνια σας και τις καθημερινές εργασίες – και μπορούν να αντικαταστήσουν έως και 400 πλαστικές σακούλες το χρόνο συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των επιβλαβών πλαστικών.

Αν είστε συνεργάτης της Generali και θέλετε να κάνετε ένα δώρο ουσίας στους ασφαλισμένους σας – μια συμβολική κίνηση για την αξία της πρόληψης σε όλες τις μορφές της – προμηθευτείτε δωρεάν την τσάντα πολλαπλών χρήσεων συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα που θα βρείτε στο oneview/ e-βιβλιοθήκη στέλνοντάς την στο marketing@generali.gr. Αν πάλι είστε κοντά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Ηλία Ηλιού 35-37 & Πυθέου στην Αθήνα επισκεφτείτε τους και θα τις βρείτε σε ειδικά stand προς διάθεση.

Γνωρίζατε ότι:

  • Η Ελλάδα κατέχει το αρνητικό ρεκόρ μεγαλύτερης χρήσης πλαστικής σακούλας στην Ευρωπαϊκή Ένωση με περίπου 400 σακούλες κατά κεφαλήν ανά έτος;
  • Στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. σακούλες ανά έτος;
  • 1 στις 10 σακούλες που παίρνει ο αγοραστής από το ταμείο δεν χρησιμοποιείται για τη μεταφορά προϊόντων;
  • Μόλις 1 στα 25 νοικοκυριά χρησιμοποιεί συστηματικά επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για τις αγορές του;

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ