Connect with us

Ασφάλειες

ΑΧΑ: Προκλήσεις και ηθικά διλήμματα της αυτόνομης οδήγησης

AXA

Στο τρίγωνο «άνθρωπος – όχημα – υποδομές» ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός στον οποίο οφείλεται (με σημαντική διαφορά) η πρόκληση τροχαίων συμβάντων. Με αυτό το δεδομένο, η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Έρευνες που έχει πραγματοποιήσει η ΑΧΑ αποδεικνύουν ότι ακόμα και με μερική παρέμβαση της τεχνολογίας στην οδήγηση, το επίπεδο ασφάλειας αυξάνεται σημαντικά. Συγκεκριμένα σε οχήματα που φέρουν αυτόματο σύστημα έκτακτης πέδησης παρατηρούνται 30% – 69% λιγότερες εμπρόσθιες συγκρούσεις, ενώ τα οχήματα που έχουν ESP (electronic stability program) παρουσιάζουν μειωμένα τροχαία κατά 40% (ως αποτέλεσμα μειωμένων πλαγιολισθήσεων ή εσφαλμένων χειρισμών από τους οδηγούς).

AXA

Οι χρήστες των οδών είναι ακόμα επιφυλακτικοί στο να εμπιστευθούν ένα πλήρως αυτόνομο όχημα. Έρευνες που πραγματοποίησε η ΑΧΑ στη Γερμανία και την Ελβετία δείχνουν ότι το 50% των οδηγών δεν πιστεύουν ότι ένας υπολογιστής θα είχε την ικανότητα να στρίβει και να κινείται σωστά, ενώ περισσότεροι από 60% των οδηγών (άνδρες και γυναίκες) είπαν ότι δεν θέλουν να αποδεσμευτούν από την ευχαρίστηση της οδήγησης.

1 στους 3 Ελβετούς και 1 στους 4 Γερμανούς πιστεύουν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα οδηγούν με περισσότερη ασφάλεια από τους σημερινούς οδηγούς, ενώ περίπου το 50% των οδηγών ηλικίας 18 – 34 ετών αναφέρουν ότι αντί να οδηγούν, κατά τη μετακίνησή τους, θα προτιμούσαν να διαβάζουν, να κοιμούνται και να ασχολούνται με τα ενδιαφέροντά τους γενικώς.

Οι σημερινοί χρήστες των δρόμων τοποθετούν πολύ ψηλά τον πήχη για τα αυτόνομα οχήματα σε σχέση με τους σημερινούς οδηγούς λέγοντας ότι για να τα θεωρούν ασφαλή δεν θα πρέπει απλώς να προκαλούν λιγότερα ατυχήματα, αλλά θα πρέπει να μην προκαλούν καθόλου ατυχήματα.

AXA

Σε ένα μοναδικό παγκόσμιο event που φιλοξένησε η ΑΧΑ στην Ελβετία (πολεμικό αεροδρόμιο Dübendorf, Ζυρίχη) οι καλεσμένοι είχαν τη δυνατότητα να δουν και να ακούσουν αναλύσεις για τρεις προσομοιώσεις τροχαίων ατυχημάτων, βγαλμένων από τη νέα εποχή, όπου τα οχήματα θα κινούνται αυτόνομα.

Σε αυτή τη νέα εποχή η ασφάλιση θα αφορά νέους κινδύνους, για τους οποίους η ΑΧΑ καταβάλει σημαντική προσπάθεια να είναι προετοιμασμένη, ώστε να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Οι άνθρωποι που παρακολούθησαν το event στη Ζυρίχη, συμμετείχαν σε ανάλυση των τριών σεναρίων που ακολουθούν.

Σενάριο 1 – Hackers εισβάλουν κακόβουλα στο λογισμικό ενός αυτόνομου οχήματος

Ένα αυτόνομο όχημα πλησιάζει άλλο όχημα το οποίο είναι ακινητοποιημένο – πιθανώς σε κάποιο φανάρι ή μποτιλιάρισμα. Υπό κανονικές συνθήκες ο εγκέφαλος του αυτόνομου οχήματος θα έδινε εντολή για επιβράδυνση. Σε αυτή την περίπτωση όμως έχει προσβληθεί από κακόβουλο λογισμικό κάποιου hacker. Το αυτόνομο όχημα, αντί να μειώσει ταχύτητα, αυξάνει και συγκρούεται σφοδρά με το ακινητοποιημένο όχημα προκαλώντας πιθανώς, τραυματισμούς.

Σενάριο 2 – Βράχος 120 κιλών πέφτει από ψηλά, το αυτόνομο όχημα αδυνατεί να τον αναγνωρίσει

Η σημερινή πραγματικότητα λέει πως ένα αυτόνομο όχημα δεν έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει δυνητικούς κινδύνους, όπως ένας βράχος 120 κιλών έτοιμος να κυλήσει από μία πλαγιά, δίπλα στο δρόμο. Στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε από την ΑΧΑ το όχημα δεν άλλαξε πορεία για να αποφύγει τον βράχο με αποτέλεσμα αυτός να περάσει μέσα από το παρμπρίζ στην καμπίνα των επιβατών.

Σενάριο 3 – Το αυτόνομο όχημα αποφασίζει ότι το να τραυματιστεί (πιθανώς) θανάσιμα ένας άνθρωπος είναι καλύτερο απ’ το να τραυματιστούν βαριά περισσότεροι

Σήμερα, σε περίπτωση που ένα τροχαίο δε μπορεί να αποφευχθεί ο οδηγός καλείται να αντιδράσει με γνώμονα τη συνείδησή του για να προκαλέσει τις μικρότερες δυνατές απώλειες (σε επίπεδο τραυματισμών και ζημιών). Στο μέλλον, τα αυτόνομα οχήματα θα αποφασίζουν, με βάση τον δικό τους «κώδικα», προς τα πού πρέπει να κινηθούν για να προκαλέσουν τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στη Ζυρίχη, το αυτόνομο όχημα άλλαξε πορεία, «προτιμώντας» να χτυπήσει ένα ATV, με μεγάλη πιθανότητα να τραυματίσει θανάσιμα τον αναβάτη του (προστατεύοντας όμως έτσι τους δικούς του επιβάτες) και όχι να συγκρουστεί με ένα άλλο αυτοκίνητο και να ρισκάρει να τραυματιστούν περισσότεροι επιβάτες (ελαφρά ή βαριά), στα δύο οχήματα.

Στη διάρκεια της ημέρας οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν σε διαδρομή εντός του αεροδρομίου με αυτόνομο όχημα, λαμβάνοντας μια σημαντική εμπειρία για το πώς θα είναι το μέλλον της μετακίνησης.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ασφάλειες

ΠαΠει: Αναγνώριση του έργου της Interamerican στον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς αναγνώρισε σε πρόσφατη εκδήλωση την προσφορά της Interamerican στο θέμα του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού των παιδιών.

H Interamerican, ως οργανισμός χρηματοοικονομικών-ασφαλιστικών προϊόντων, ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ανάπτυξη της σχετικών γνώσεων. Η εταιρεία έχει παρουσιάσει, ήδη, δύο εύχρηστες εικονογραφημένες εκδόσεις για τον οικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών, βασισμένες στην επιστημονική προσέγγιση και εργασία του Νικολάου Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και ιδρυτή του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού (Hellenic Financial Literacy Institute), στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας του Ινστιτούτου με την εταιρεία και του ερευνητικού αντικειμένου του Interamerican Research Center, που λειτουργεί από το 2016.

Πρόσφατα, σε εορταστική εκδήλωση που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, πριν τα Χριστούγεννα, για τα παιδιά του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού του, διανεμήθηκαν -μετά από προσφορά της εταιρείας- πολλά αντίτυπα των βιβλίων του Ν. Φίλιππα. Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, καθηγητής Άγγελος Κότιος εξήρε αυτή την πρωτοβουλία της Interamerican με τη συνεργασία του συγγραφέα καθηγητή και τη συνέδεσε με την ευρύτερη ανάγκη βασικής εκπαίδευσης και κουλτούρας που πρέπει να δομείται από τις μικρές ηλικίες, περί τα χρηματοοικονομικά θέματα.

Όπως επισημαίνει ο καθηγητής Ν. Φίλιππας, «εταιρείες με πολυεπίπεδες δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας οφείλουν να συμβάλλουν στη δημιουργία μίας νέας γενιάς ενημερωμένων πολιτών, όπως πράττει η Interamerican. Η χρηματοοικονομική άγνοια κοστίζει ακριβά. Ο χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός αποτελεί σήμερα ένα οξύ κοινωνικό πρόβλημα, καθώς οι περισσότεροι πολίτες φαίνεται να έχουν σχετική ή ακόμα και πλήρη άγνοια για βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και χρηματοοικονομικά προϊόντα. Δύο στους τρείς πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο χαρακτηρίζονται ως χρηματοοικονομικά αναλφάβητοι, αφού αδυνατούν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις  ανατοκισμού, πληθωρισμού και  διασποράς του κινδύνου».

Η Interamerican μελετά συστηματικά το φαινόμενο του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού μέσω του Interamerican Research Center και σχεδιάζει την αντιμετώπιση του, στο πλαίσιο της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Παράλληλα, για τον οικονομικό προγραμματισμό της ατομικής και οικογενειακής ζωής, η εταιρεία διαθέτει μία ομάδα «αιχμής» χρηματοοικονομικών συμβούλων (financial planners) στο εταιρικό της δίκτυο πωλήσεων. Στο σημερινό πολύπλοκο περιβάλλον, ο ρόλος των financial planners καθίσταται εξαιρετικά σημαντικός, δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν και να αναλύουν τις εξατομικευμένες ανάγκες και στόχους των ατόμων και των οικογενειών τους, προτείνοντας αποταμιευτικά-επενδυτικά χαρτοφυλάκια προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.

Στη φωτογραφία: Στιγμιότυπο από την εορταστική εκδήλωση του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με τους Άγγελο Κότιο, πρύτανη και Νίκο Φίλιππα, καθηγητή και συγγραφέα των βιβλίων που διανεμήθηκαν στα παιδιά.

Περισσότερα

Ασφάλειες

Συνεργασία Interamerican – Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΕΜΠ

Σύμφωνο συνεργασίας, με εκατέρωθεν δεσμεύσεις για κοινές πρωτοβουλίες που θα στοχεύουν στην πρόληψη και τον περιορισμό των οδικών ατυχημάτων και των πολλαπλών συνεπειών τους -οικονομικών, δημογραφικών, κοινωνικών- υπέγραψαν η Interamerican και το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).

Το κοινό ενδιαφέρον της εταιρείας και του επιστημονικού, ερευνητικού φορέα για την αντιμετώπιση του πολύ σημαντικού κοινωνικού προβλήματος των οδικών ατυχημάτων, που μεταφράζεται σε ανθρώπινα θύματα -απώλειες σε ζωές και βαρείς τραυματισμούς, με μόνιμες αναπηρίες- είναι δεδομένο, καθώς απολογιστικά η Ελλάδα κατατάσσεται στις χειρότερες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με βάση τους σχετικούς δείκτες. Αποστολή του Παρατηρητηρίου είναι να ενισχύσει τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με σύγχρονη γνώση, συλλογή και ανάλυση δεδομένων και με επιστημονική υποστήριξη της λήψης αποφάσεων, όσον αφορά στις πολιτικές και τα λαμβανόμενα μέτρα. Αντίστοιχα σκοπός της Interamerican, ως εταιρείας που διαχειρίζεται κινδύνους, με γνώμονα την εταιρική υπευθυνότητα και σε συνάφεια με την επιχειρησιακή δραστηριότητά της στην ασφάλιση οχημάτων όπου κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, είναι η ανάπτυξη ενεργειών για τη μείωση των οδικών ατυχημάτων.

Σε αυτό το πλαίσιο, με την κοινή παραδοχή ότι οι αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων εντοπίζονται στον ανθρώπινο παράγοντα, στα ίδια τα οχήματα και στις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, Interamerican και Παρατηρητήριο ΕΜΠ συμφώνησαν στη σύμπραξη για την ανάδειξη των θεμάτων οδικής ασφάλειας, μέσω:

  • της ανταλλαγής τεχνογνωσίας: της συλλογής, επεξεργασίας και ανταλλαγής στοιχείων που αφορούν σε ανάλυση ατυχημάτων, σε βάσεις δεδομένων, σε οδικές υποδομές και περιβάλλον κυκλοφορίας, σε οδικές συμπεριφορές και χαρακτηριστικά οδηγών, μοτοσικλετιστών, καθώς και πεζών, σε ειδικότερες αιτίες πρόκλησης ατυχημάτων με αυξανόμενη συχνότητα, όπως η απόσπαση προσοχής (π.χ. χρήση κινητού τηλεφώνου) και η οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, σε αστυνόμευση/έλεγχο της παραβατικότητας και εφαρμογή ΚΟΚ, σε χρήση έξυπνων συστημάτων και τεχνολογικών/ψηφιακών εφαρμογών στα οχήματα, σε στρατηγικές οδικής ασφάλειας και σε συγκριτικές έρευνες,
  • της από κοινού συνέργιας με φορείς του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα που εμπλέκονται στον τομέα της οδικής ασφάλειας
  • της οργάνωσης εκδηλώσεων ενημέρωσης, εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης.

Την αναγκαιότητα τεκμηρίωσης των υποθέσεων για τον σχεδιασμό οργανωμένης αντιμετώπισης του φαινομένου, ανάδειξης της καινοτομίας – των νέων τεχνολογιών και του τρόπου που θα επηρεάσουν τις συμπεριφορές των χρηστών/οδηγών, καθώς επίσης ανάπτυξης ευρύτερων συνεργιών μεταξύ των ενδιαφερομένων και συνδεομένων άμεσα ή έμμεσα φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο Γιώργος Γιαννής, Kαθηγητής ΕΜΠ, εκ μέρους του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΕΜΠ και ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Ιnteramerican. Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος της εταιρείας τονίζει τη σημασία της υπεύθυνης συνεισφοράς στη μείωση των θανάτων από τα οδικά ατυχήματα, ως αξίας που περιέχει η ασφαλιστική αποστολή.

Tα στοιχεία

Είναι χαρακτηριστικό πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κατά το 2016 έφθασαν τους 819, έναντι 793 το 2015 (αύξηση 3%) και οι τραυματισμοί τους 13.800, έναντι 14.096 αντίστοιχα (μείωση -2%). Όσον αφορά στα εμπλεκόμενα οχήματα, το 40% είναι Ι.Χ., το 35% δίκυκλα (περιλαμβάνει κατά 1,4% ποδήλατα), το 7% φορτηγά και οι υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων βρίσκονται κάτω από το 2%. Οι θάνατοι αφορούν κατά 38,8% σε άτομα άνω των 55 ετών και κατά 32,2% σε άτομα 15-34 ετών.

Πρακτικές της Interamerican για την οδική ασφάλεια

Η Interamerican, μετά από έναν πολυετή κύκλο ενημερωτικής εκστρατείας υπό τον τίτλο «ασφαλής οδήγηση, μονόδρομος στη ζωή σου» σε αστικά κέντρα, έχει στρέψει τις πρακτικές της για την αύξηση της οδικής ασφάλειας -παράλληλα με την ενημέρωση- στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και την ενσωμάτωση στοιχείων και παραμέτρων στα ασφαλιστικά προϊόντα της  που βελτιώνουν τη συμπεριφορά των οδηγών («πώς οδηγώ») καθώς και τη χιλιομετρική χρήση του οχήματος («πόσο οδηγώ»). Στόχος είναι τα νέα προϊόντα να παρέχουν κίνητρα ασφαλέστερης οδήγησης και περιορισμού της χρήσης, ταυτόχρονα με την πιο δίκαιη και αντικειμενική τιμολόγηση της ασφάλισης.

Πέραν αυτής της στρατηγικής, με την οποία η εταιρεία αποβλέπει στην ουσιαστικά αποτελεσματικότερη διαχείριση και τον περιορισμό του κινδύνου, κατά το 2017 υποστήριξε ως χορηγός την καμπάνια «Μην πίνεις όταν οδηγείς» της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, ως εταιρικό μέλος την καμπάνια του οργανισμού «Συμμαχία για την Ελλάδα», που είχε εκπαιδευτικό χαρακτήρα για παιδιά, συνεργάστηκε υποστηρικτικά με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ), ενώ υποστήριξε εκδήλωση για την οδική ασφάλεια στο αμφιθέατρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου (Drive Safe) και ημερίδα του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μέσω της Anytime

Φωτογραφία: Ο Γιώργος Γιαννής, καθηγητής – διευθυντής Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ και ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΙΝΤΕRAMERICAN.

Περισσότερα

Ασφάλειες

Σύμφωνο υποστηρικτικής συνεργασίας Ιnteramerican – ΚΕΘΕΑ

Σύμφωνο συνεργασίας υπέγραψε πρόσφατα η Interamerican με το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), με το οποίο η εταιρεία πέρα από την παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας της υγείας που θα συνεχίσει να προσφέρει στον κοινωνικό οργανισμό και κατά το 2018, δεσμεύθηκε να υποστηρίξει και το Στέκι Νέων του Δικτύου Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης του ΚΕΘΕΑ.

Σημειώνεται ότι η πολυετής σχέση που έχει αναπτύξει η Ιnteramerican με το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) – χρονολογείται από το 2008 – έχει επαναλαμβανόμενο, ουσιαστικό αποτέλεσμα από το 2014, με τη χορηγία από την εταιρεία ειδικού προγράμματος ιατρικών εξετάσεων για άτομα υπό απεξάρτηση, που ανανεώνεται σε ετήσια βάση.

Στο πλαίσιο του πρόσφατου μνημονίου προβλέπονται και από κοινού ενημερωτικές πρωτοβουλίες για θέματα σχετικά με την εξάρτηση – από την ενημέρωση και την πρόληψη μέχρι τη διαχείριση περιστατικών χρήσης και την απεξάρτηση.

Το Στέκι Νέων, που εδρεύει στο κέντρο της Αθήνας στην πλατεία Εξαρχείων, απευθύνεται σε εφήβους, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ποικίλες δραστηριότητες για την ενίσχυση ενός υγιούς τρόπου ζωής, εστιασμένες στην ψυχαγωγία, τη δημιουργία και την εκπαίδευση μέσω σειράς προγραμμάτων. Στόχος είναι η ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, η διερεύνηση ιδιαιτέρων θεμάτων (σεξουαλικής συμπεριφοράς, διατροφής κ.ά.).  Από το Στέκι, που συνεργάζεται και με τη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση, επωφελούνται ετησίως περισσότεροι από 70 έφηβοι. Γενικότερα, από τις 120 μονάδες του ΚΕΘΕΑ πανελλαδικά παρέχονται υπηρεσίες θεραπευτικής παρέμβασης σε περίπου 15.000 άτομα ετησίως.

Κατά το 2017, η Ιnteramerican υποστήριξε με υπηρεσίες υγείας από την ιδιόκτητη κλινική Αθηναϊκή Mediclinic 33 άτομα που παραπέμφθηκαν από το ΚΕΘΕΑ. Συνολικά, από την κλινική έχουν λάβει υπηρεσίες κλινικών και διαγνωστικών εξετάσεων 208 υπό απεξάρτηση άτομα, ενώ η εταιρεία έχει υποστηρίξει κατ’ επανάληψη την οργάνωση εκδηλώσεων αποφοίτησης ατόμων από τα θεραπευτικά προγράμματα του οργανισμού, καθώς και εκδηλώσεων σε θεραπευτικές μονάδες του οργανισμού. Επίσης, το ΚΕΘΕΑ αξιοποιεί τη δωρεάν παρακολούθηση καλλιτεχνικών δρωμένων στο πλαίσιο του προγράμματος “Art & Therapy”, που υλοποιεί η Ιnteramerican με τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών από το 2014 για κοινωφελείς οργανισμούς (απεξάρτησης, ψυχικών νόσων, ΑμΕΑ). Ανταποδοτικά, το Κέντρο Συμβουλευτικής και Θεραπείας Οικογένειας του προγράμματος ΚΕΘΕΑ Στροφή έχει ανταποκριθεί σε κάλεσμα της Ιnteramerican για την ενημέρωση γονέων που εργάζονται στην εταιρεία.

Στη φωτογραφία: Στιγμιότυπο από εκδήλωση ενημέρωσης των εργαζομένων της Interamerican από το Κέντρο Συμβουλευτικής και Θεραπείας Οικογένειας του ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ.

Περισσότερα

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ