Connect with us

Εταιρείες Συμβούλων

Adecco: Ο ρόλος της εργαζόμενης μητέρας στην αγορά εργασίας

Με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας, ο Όμιλος Adecco σκιαγραφεί τον ρόλο της εργαζόμενης μητέρας στη σύγχρονη αγορά εργασίας και καταγράφει τους τρόπους με τους οποίους εταιρείες και εργαζόμενοι μπορούν να επιτύχουν την ισορροπία στον διττό αυτό ρόλο.

Η πρόοδος που έχει σημειωθεί τις τελευταίες δεκαετίες αναφορικά με τη θέση της γυναίκας και ειδικότερα της μητέρας στην αγορά εργασίας είναι αδιαμφισβήτητη. Ωστόσο, η συζήτηση για την αντιμετώπιση των δύο φύλων στον εργασιακό χώρο και για το εάν εν τέλει παρέχονται οι ίδιες ευκαιρίες στα στελέχη, ανεξαρτήτως φύλου, παραμένει επίκαιρη και «ζωντανή».

Στη σύγχρονη εποχή, οι γυναίκες έχουν εισέλθει δυναμικά στον εργασιακό στίβο. Ταυτόχρονα, φαίνεται ότι η πίεση για τις εργαζόμενες μητέρες, οι οποίες καλούνται να είναι «πολύ καλές σε όλα», τόσο στον ρόλο της μητέρας όσο και σε αυτόν της επαγγελματία, έχει γίνει εντονότερη. Η ανταπόκριση στους πολλαπλούς ρόλους είναι πλέον μία καθημερινή πρόκληση, στην οποία η σύγχρονη γυναίκα ανταποκρίνεται, όπως φαίνεται, σε μεγάλο βαθμό με επιτυχία με αποτέλεσμα το παλαιότερο δίλημμα, καριέρα ή οικογένεια, να τείνει να εξαλειφθεί. Με ποιους τρόπους, όμως, μπορούμε να επιτύχουμε το επιθυμητό μέτρο, ώστε η εργαζόμενη μητέρα να μην καταβάλλεται από το άγχος, αλλά να μπορεί να συνδυάσει δημιουργικά και αποτελεσματικά την επαγγελματική εξέλιξη και την προσωπική/οικογενειακή ζωή;

Ο Όμιλος Adecco, με την πεποίθηση ότι οι ίσες ευκαιρίες για όλους στο εργασιακό περιβάλλον είναι αδιαπραγμάτευτες, απαριθμεί κάποια βασικά βήματα προκειμένου εργοδότες και εργαζόμενοι να υποστηρίξουν τον διττό ρόλο του εργαζόμενου γονιού, συμβάλλοντας στην περαιτέρω πρόοδο και εξέλιξη της αγοράς εργασίας.

Τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες για να κρατήσουν τα ταλαντούχα στελέχη τους και να τα υποστηρίξουν στον διττό ρόλο τους:

Αξιολόγηση των αναγκών του προσωπικού και δημιουργία εξατομικευμένων προγραμμάτων worklife balance

Η ενεργός πλέον παρουσία των γυναικών στην αγορά εργασίας έχει αυξήσει τις προκλήσεις στην επίτευξη ισορροπίας επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και για τα δύο φύλα. Τώρα που η γυναίκα-μητέρα-επαγγελματίας διεκδικεί και πρέπει να έχει ίσες ευκαιρίες με τον άντρα–πατέρα–επαγγελματία, οι εταιρείες θα πρέπει να αναπτύσσουν αποτελεσματικά προγράμματα για να τους υποστηρίζουν, ώστε να παραμένουν παραγωγικοί.

Σε πρώτο στάδιο: Αξιολογείστε την κατάσταση στην εταιρεία. Πού βρίσκονται οι γονείς, άνδρες και γυναίκες, μέσα στον οργανισμό, σε ποια βαθμίδα, ποιες θέσεις; Ποια είναι η απόδοσή τους; Πώς διαχειρίζονται τον διττό ρόλο τους;

Σε δεύτερο στάδιο: Συζητήστε θέματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην επαγγελματική και την οικογενειακή τους ζωή. Πώς οι ίδιοι θα ένιωθαν πιο αποδοτικοί στους δύο ρόλους τους.

Στόχος: Η αναγνώριση της πραγματικής κατάστασης σε αντίθεση με αυτό που υποθέτουμε ή ίσως ελπίζουμε πως ισχύει. Η αναγνώριση αυτή είναι που θα οδηγήσει σε αποτελεσματικές λύσεις.

Σχεδιασμός στρατηγικής

Οι περισσότερες εταιρείες περιορίζουν τις ενέργειές τους στην υποστήριξη των νέων μητέρων. Φυσικά, αυτές οι ενέργειες είναι απαραίτητες αλλά δεν επαρκούν. Το να είσαι εργαζόμενος γονιός είναι μια ιδιότητα που διαρκεί τουλάχιστον 18 χρόνια και φυσικά αφορά εξίσου τους άντρες και τις γυναίκες. Ο σχεδιασμός λοιπόν της στρατηγικής του οργανισμού θα πρέπει να γίνεται με βάση αυτήν την πραγματικότητα.

Ρεαλιστικές προσδοκίες

Η επιχείρηση πρέπει να επιδεικνύει ευαισθησία σε θέματα οικογένειας και να έχει ρεαλιστικές απαιτήσεις και προσδοκίες από το προσωπικό.

Ευελιξία

Είτε πρόκειται για εργασία από το σπίτι, για ευελιξία στο ωράριο ή στις ημέρες εργασίας, κάθε εργαζόμενος γονιός μπορεί να αποδώσει καλύτερα στους δύο ρόλους του, εάν νιώθει πως έχει την ευελιξία να οργανώσει ο ίδιος το πρόγραμμά του με τον καλύτερο για εκείνον τρόπο.

Τι πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι γονείς για να επιτύχουν την επιθυμητή ισορροπία στον διττό ρόλο τους:

Δεν υπάρχει ένας κοινός τρόπος αποτελεσματικής διαχείρισης του διττού ρόλου, ούτε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο για το πώς θα έπρεπε να είναι και τι θα έπρεπε να κάνει ένας εργαζόμενος γονιός. Η «τέλεια» ισορροπία μεταξύ οικογενειακής/προσωπικής και επαγγελματικής ζωής δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, εάν φυσικά υποθέσουμε πως μπορεί ποτέ να επιτευχθεί. Πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε όμως πιο λειτουργική την καθημερινότητα;

Αναγνώριση και αποδοχή των δυσκολιών που δημιουργεί ο διπλός ρόλος

Αρχικά, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως είμαστε άνθρωποι και οι δυνάμεις μας δεν είναι ανεξάντλητες. Επίσης, πως η ημέρα έχει μόνο 24 ώρες. Κάποιες φορές, δεν μπορούν να γίνουν όλα και κάποιες άλλες δεν μπορούν να γίνουν όλα τέλεια. Κάποιες φορές, πρέπει απλά να λέμε «όχι». Αν μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε την κατάσταση και να την αποδεχθούμε θα μπορέσουμε να θέσουμε και οι ίδιοι ρεαλιστικούς στόχους και να έχουμε ρεαλιστικές προσδοκίες, που θα μας επιτρέψουν να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας και με αυτά που προσφέρουμε, περιορίζοντας τις καθόλου χρήσιμες ενοχές.

Διαχείριση χρόνου και ιεράρχηση προτεραιοτήτων

Σκεφτείτε τι είναι πραγματικά σημαντικό κάθε στιγμή. Μεγιστοποιήστε τον χρόνο που απασχολείστε με αυτά που για εσάς είναι πραγματικά σημαντικά, ελαχιστοποιήστε αντίστοιχα τον χρόνο που σπαταλάτε σε ασήμαντα θέματα.

Αναζήτηση υποστήριξης από το επαγγελματικό περιβάλλον

Οι εταιρείες είναι στις μέρες μας πολύ περισσότερο εξοικειωμένες με την ανάγκη επίτευξης ισορροπίας μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, καθώς έχει αποδειχθεί πως κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο, τόσο για την ψυχική όσο και για τη σωματική υγεία των εργαζομένων τους, ενώ ταυτόχρονα έχει θετική επίδραση στις επιδόσεις τους στην εργασία. Η επιδίωξη αυτής της ισορροπίας είναι με άλλα λόγια αυτονόητη. Και στις περιπτώσεις που δεν είναι, ο εργαζόμενος θα πρέπει να μπορεί να τη διεκδικεί.

Αναζήτηση υποστήριξης από το οικογενειακό ή/ και φιλικό περιβάλλον

Μιλήσαμε για την αναγκαία υποστήριξη από το επαγγελματικό περιβάλλον, αλλά και το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον πρέπει να παίζει εξίσου υποστηρικτικό ρόλο. Με τους δύο γονείς εργαζόμενους και πολλές φορές σε ρόλους απαιτητικούς, χρειάζεται να υπάρχει πολύ καλή συνεννόηση και κατανόηση των αναγκών.

Με αφορμή την Ημέρα της Μητέρας, τρία στελέχη του Ομίλου Adecco και μητέρες μοιράζονται την προσωπική τους εμπειρία σχετικά με το πώς καταφέρνουν να είναι και μητέρες και γυναίκες καριέρας.

«Ο διπλός ρόλος της μητέρας εργαζόμενης σίγουρα δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμος και τα όρια προσωπικού και επαγγελματικού χώρου είναι δυσδιάκριτα πολλές φορές. Απαιτείται καθημερινή προσωπική προσπάθεια και επιμονή προκειμένου να τηρηθούν οι ισορροπίες και να κερδίσεις τον σεβασμό τόσο στην εργασία όσο και στην οικογένεια. Συχνά, νοιώθεις ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να προλάβεις να κάνεις όλα αυτά που θέλεις και πρέπει να γίνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Συχνά, οι 24 ώρες δεν είναι αρκετές. Αυτό που χρειάζεται είναι σωστή προτεραιοποίηση και οργάνωση της καθημερινότητας, ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή διαχείριση χρόνου. Αντίστοιχα, βέβαια, την ίδια διαχείριση χρόνου πρέπει να επιδιώκει και ο πατέρας εργαζόμενος, του οποίου τον διττό ρόλο δεν πρέπει να υποτιμούμε, καθώς στις μέρες μας είναι εξίσου απαιτητικός. Πρέπει να μιλάμε λοιπόν για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι γονείς και όχι οι μητέρες μόνο».

Γεωργία Αλεξοπούλου, Recruitment Manager, Adecco Group Greece

«Ως εργαζόμενη μητέρα, συχνά είναι δύσκολο να ισορροπήσεις στους δύο αυτούς πολύ σημαντικούς ρόλους. Πολλές φορές, ο ένας λειτουργεί καταχρηστικά πάνω στον άλλο, με αποτέλεσμα να νιώθουμε ανεπαρκείς σε έναν από αυτούς ή, ακόμα χειρότερα, κάποιες φορές και στους δύο. Θέλει πολλή δουλειά με τον εαυτό σου για να μπορέσεις να βρεις τις απαραίτητες ισορροπίες, αλλά ούσα εργαζόμενη μητέρα, νιώθω ιδιαίτερα τυχερή που έχω τη δυνατότητα να μεγαλώνω δύο παιδιά – χρήσιμα μέλη της κοινωνίας, να τους προσφέρω και να δέχομαι τόση αγάπη, να νιώθω όλα αυτά τα μοναδικά συναισθήματα που μόνο η μητρότητα μπορεί να σου προκαλέσει, ενώ ταυτόχρονα μπορώ να απολαμβάνω την οικονομική ανεξαρτησία, τον ενθουσιασμό και τη δυνατότητα να παραμένω δημιουργική και παραγωγική στην εργασία μου».

Βίκυ Στοιχειού, Accounting Manager, Adecco Group Greece

«Η κοινωνία στο παρελθόν επέβαλε στη γυναίκα να θέτει σε προτεραιότητα το «σπίτι» και όχι την καριέρα, παρόλο που η ίδια η οικογένειά της επένδυε πολλά για την εκπαίδευση και την ανατροφή της με σκοπό την ανεξαρτησία της. Πλέον, σε μεγάλο βαθμό, η αντίληψη αυτή έχει εκλείψει. Εξάλλου, οι οικονομικές επιπτώσεις του να συντηρείται μια οικογένεια από ένα μόνο εισόδημα υποχρεώνουν την πλειοψηφία των γυναικών να παραμένουν ενεργές στην αγορά εργασίας. Αλλά δεν είναι μόνο αυτή η αιτία. Οι γυναίκες έχουν φιλοδοξίες, τις οποίες δεν χρειάζεται πια να παραβλέπουν. Οι φιλοδοξίες αυτές αποτελούν ισχυρή κινητήρια δύναμη για μια μητέρα που επιλέγει να εργαστεί, ειδικά όταν έχει επενδύσει πολύ χρόνο και κόπο για ανάπτυξη των γνώσεων της, των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων της και έχει χτίσει ένα επαγγελματικό προφίλ αξιόλογο για την αγορά εργασίας».

Ευαγγελία Ίσαρη, Marketing & Communications Director, Adecco Group Greece

Τέλος, στην πρόοδο που έχει σημειωθεί αναφορικά με τη θέση της εργαζόμενης μητέρας στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, αναφέρθηκε και ο Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Adecco Ελλάδας: «Τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερες εταιρείες και οργανισμοί έχουν αναπτύξει πολιτικές που στόχο έχουν την ενδυνάμωσή τους με ταλαντούχα στελέχη, καταπολεμώντας στερεότυπα που στο παρελθόν κρατούσαν τα ταλέντα που ανήκαν σε συγκεκριμένες κατηγορίες εκτός αγοράς εργασίας. Ένα τέτοιο στερεότυπο αποτελεί και η αμφισβήτηση της ικανότητας μιας μητέρας να αποδίδει στην εργασία της. Είναι απαραίτητο για κάθε οργανισμό που θέλει να αναπτύσσεται και να πετυχαίνει να δίνει πραγματικά σημασία στην ποιότητα ζωής των εργαζομένων του, οι οποίοι θα πρέπει κάθε στιγμή να αισθάνονται σημαντικοί στον χώρο εργασίας τους».

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δράσεις

Εθελοντική Δράση της The Nielsen Company

Την Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018, εθελοντές εργαζόμενοι της εταιρείας The Nielsen Company συμμετείχαν σε μια συλλογική δράση με ιδιαίτερη αξία για την Παιδόπολη «Άγιος Ανδρέας”, που λειτουργεί ως Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας για παιδιά από 4-12 ετών και φιλοξενεί 33 παιδιά.

Στο πλαίσιο του Nielsen Global Impact Day οι εργαζόμενοι της Nielsen συμμετείχαν στην ανάπλαση των εξωτερικών χώρων της Παιδόπολης.

Τη δράση αυτή αγκάλιασαν και οι παρακάτω εταιρείες με τις δωρεές τους σε Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής & Περιποίησης για τα παιδιά:

Chipita, ΕΛΑΪΣ UNILEVER HELLAS, Korres, ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής Α.Ε., Papoutsanis, Perfetti, Reckitt Benckiser, SARANTIS GROUP, Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ.

Επιπλέον την ίδια ημέρα άλλη ομάδα εργαζομένων της Nielsen προσέφερε εθελοντική εργασία στο Make a Wish, ενώ οι εθελοντές της Nielsen εκτός Αθηνών, συμμετείχαν σε δράσεις του οργανισμού Χαμόγελο του Παιδιού σε Θεσσαλονίκη, Χανιά & Ηράκλειο.

Περισσότερα

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Deloitte Ελλάδος Platinum Global Partner του SingularityU Greece Summit 2018

Με στόχο την εύρεση και ανάδειξη καινοτόμων λύσεων για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία η Deloitte Ελλάδος, στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής συνεργασίας της εταιρείας με το Singularity University, είναι Platinum Global Partner του SingularityU Greece Summit, που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 19 και 20 Νοεμβρίου 2018.

Συγκεκριμένα, η συνεργασία της Deloitte με το Singularity University, εκπαιδευτικό ίδρυμα της Silicon Valley, αποτελεί έναν ακόμα τρόπο συμβολής της εταιρείας στην εύρεση και ανάδειξη καινοτομιών, μέσα από νέες τεχνολογίες, ικανές να συμβάλουν στη δημιουργία υπηρεσιών που θα προσφέρουν λύσεις σε σημαντικές προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία. Το Singularity University αποτελεί μια παγκόσμια κοινότητα σκέψης, έρευνας και επιχειρηματικών δράσεων που εξοικειώνει την κοινωνία με τη ραγδαία εξέλιξη και επίδραση της τεχνολογίας.

Το SingularityU Greece Summit 2018 θα δώσει την ευκαιρία σε όλους τους συμμετέχοντες να γνωρίσουν νέες ιδέες που αναμένεται να αναδιαμορφώσουν την καθημερινότητά μας στο άμεσο μέλλον, να παρακολουθήσουν ομιλητές παγκόσμιας εμβέλειας να συζητούν για τη σημασία της καινοτομίας και των εκθετικών τεχνολογιών, καθώς και να γνωριστούν με επιχειρηματίες που δημιουργούν τις τάσεις του μέλλοντος.

O Δημήτρης Κουτσόπουλος, CEO της Deloitte Ελλάδος, δήλωσε σχετικά: «Στη Deloitte γνωρίζουμε καλά ότι η καινοτομία ξεκινάει έχοντας οραματιστεί το μέλλον και ως Platinum Global Partner του Singularity θα είμαστε μαζί για να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και την ελληνική κοινωνία να υιοθετήσουν το πνεύμα της καινοτομίας και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες των νέων τεχνολογιών».

Στο επερχόμενο SingularityU Greece Summit, ένας από τους ομιλητές για την Deloitte θα είναι ο Larry Keeley, President & Co-Founder στο Doblin Group και Managing Director της Deloitte Consulting. Ο Larry Keeley εργάστηκε για περισσότερο από τρεις δεκαετίες ως επιστήμονας καινοτομίας, έχοντας διδάξει χιλιάδες μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές για τη σημασία της καινοτομίας. Αποτελεί έναν παγκοσμίως αναγνωρισμένο δάσκαλο, ομιλητή, συγγραφέα και στοχαστή, ο οποίος υπερασπίζεται ένθερμα το συνδυασμό του στρατηγικού σχεδιασμού και της επιχειρηματικότητας.

Περισσότερα

Δράσεις

Αυξάνεται το κονδύλι της ΕΚΕ

Οι 4 στις 10 εταιρείες δαπανούν από 200.000 ευρώ μέχρι 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για προγράμματα ΕΚΕ, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής της πρωτοβουλίας “Leading Employers in Greece”.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Οι εταιρείες στη χώρα μας – κυρίως οι μεγάλου μεγέθους και λιγότερο οι μικρομεσαίες – αντιλαμβάνονται πλέον ότι ο αντίκτυπος των δραστηριοτήτων τους στην κοινωνία και στο περβάλλον σχετίζεται άμεσα με την απόδοσή τους και αναλαμβάνουν πιο συντονισμένες δράσεις για να αυξήσουν τη θετική επιρροή τους.

Η αύξηση των κονδυλίων για δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) δείχνει αυτήν ακριβώς την τάση. Ειδικότερα, μελέτη της ICAP Group έδειξε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως 200.000 ευρώ ετησίως σε προγράμματα και δράσεις ΕΚΕ. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από 200.000 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από 1 εκατ. ευρώ έως και 5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στον συνολικό προϋπολογισμό των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, με μερίδιο 39% το 2018. Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Ανθρώπινο Δυναμικό

Ειδικότερα, το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κ.α.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ». Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) λένε ότι εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα. Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%)

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κ.α.) με ποσοστό 58%.

Αγορά

Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια».

Τα οφέλη

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν από τις πρακτικές της ΕΚΕ. Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

Βαθμός εφαρμογής

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της ΕΚΕ και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ανασταλτικοί Παράγοντες

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.

Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ICAP σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνει ότι η ΕΚΕ κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, αλλά το ασταθές και γεμάτο προκλήσεις οικονομικό περιβάλλον αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή αυτών των δράσεων. O κ. Κωνσταντέλλος προσθέτει μεταξύ άλλων: “…Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος… Συμπερασματικά, η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ”.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ