Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

“Αειφόρος κατανάλωση και παραγωγή” στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

environment.jpg

Το ξέρεις ότι με την ανακύκλωση γλιτώνουμε γυάλινα σκουπίδια που μπορεί να κάνουν μέχρι και 1.000.000 χρόνια να διαλυθούν;

Στις 5 Ιουνίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ από το 1972 για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.

Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι « Αειφόρος κατανάλωση και παραγωγή» και το επίσημο σύνθημα «Επτά δισεκατομμύρια όνειρα. Ένας πλανήτης. Κατανάλωσε με προσοχή».

Ως αειφόρος παραγωγή και κατανάλωση νοείται η χρήση αγαθών και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στην κάλυψη των φυσικών αναγκών και συμβάλλουν σε καλύτερη ποιότητα ζωής, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η μείωση της χρήσης των φυσικών πόρων, των τοξικών υλικών και της παραγωγής αποβλήτων και ρύπων, έτσι ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η δυνατότητα ικανοποίησης των αναγκών των μελλοντικών γενεών.

Εσείς γνωρίζατε ότι:

-Για κάθε κουτάκι αλουμινίου που ανακυκλώνουμε, εξοικονομούμε ενέργεια που χρειάζεται μία τηλεόραση για 3 ώρες λειτουργίας;

-Για κάθε 5 λίτρα χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών που ανακυκλώνουμε, παράγουμε 4 λίτρα καύσιμα βιοντίζελ. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούμε φυσικούς πόρους και συμβάλλουμε στην πράσινη ανάπτυξη.

-Σώζουμε 17 δέντρα για κάθε τόνο χαρτιού που φτιάχνουμε από παλιό χρησιμοποιημένο χαρτί.

-Ξοδεύουμε 50% λιγότερο νερό για κάθε τόνο ανακυκλωμένου χαρτιού.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Κλιματική Αλλαγή: Οι πυρκαγιές αυξάνουν το επίπεδο συναγερμού

Οι πυρκαγιές στην Αθήνα και στην Βικτόρια (Αυστραλία), οι λιμοί και οι συγκρούσεις στην Κένυα, η έλλειψη τροφής στις χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και μια σειρά από άλλα φαινόμενα αναδεικνύουν την κλιματική αλλαγή σε κοινή απειλή για τους ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)    

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι μελλοντικός κίνδυνος ασφάλειας αλλά τρέχων και υπαρκτός. Οι δυσμενείς επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος και των οικοσυστημάτων – όπως η λειψυδρία, η ξηρασία, η απερήμωση και η υποβάθμιση της γης – φέρνουν κινδύνους για το περιβάλλον και την υγιή διαβίωση ανθρώπων και ζώων αναβαθμίζοντας παράλληλα την επισιτιστική ανασφάλεια και θέτοντας σε κίνδυνο την πρόοδο που έχουν φέρει η οικονομική ανάπτυξη και οι νέες τεχνολογίες. Παρενέργειες όπως οι συγκρούσεις για τα τρόφιμα, το νερό και τη γη επεκτείνονται και απειλούν να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή στη Γη.

Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είναι “πιο ευάλωτη” στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ασφάλεια, ωστόσο αυξάνεται το επίπεδο συναγερμού και σε άλλες περιοχές.

Είναι ενδεικτικό ότι μια ματιά σε πρόσφατες έρευνες και εκθέσεις που αφορούν ζητήματα κινδύνου καταδεικνύει ότι η κλιματική αλλαγή ανεβαίνει στη λίστα ρίσκου που μετρά ο επιχειρηματικός κόσμος.

Η έρευνα της ασφαλιστικής Allianz Global Corporate & Specialty σε 1.911 εμπειρογνώμονες από 80 χώρες ανέδειξε μεν στους κορυφαίους επιχειρηματικούς κινδύνους για το 2018, τις παύσεις επιχειρήσεων (42%) και τα περιστατικά στον κυβερνοχώρο (40%), προβάλλοντας δε και τη δυναμική του κλιματικού ρίσκου που μπήκε για πρώτη φορά στο top 10 των κινδύνων. Η κλιματική αλλαγή και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την αυξημένη μεταβλητότητα του καιρού (10%) βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή.

Άλλη μια έρευνα του Thomson Reuters Foundation σε 8.000 συμμετέχοντες έδειξε ότι οκτώ στους δέκα (84%) θεωρούν την αλλαγή του κλίματος ως “καταστροφικό κίνδυνο” και σχεδόν εννέα στους δέκα δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι να διαφοροποιήσουν το βιοτικό τους επίπεδο για να αποτρέψουν μελλοντική καταστροφή από την κλιματική αλλαγή.

Σύμφωνα με το ίδρυμα Global Challenges Foundation, που συντάσσει την έκθεση Global Catastrophic Risks, πολλοί άνθρωποι θεωρούν σήμερα την αλλαγή του κλίματος ως μεγαλύτερη απειλή από άλλες όπως οι επιδημίες, η αύξηση του πληθυσμού, η χρήση όπλων μαζικής καταστροφής και η τεχνητή νοημοσύνη. Εφιστά δε την προσοχή στο χάσμα που υπάρχει με τα ζητήματα του κλίματος και του περιβάλλοντος, ανάμεσα στο τι περιμένουν οι άνθρωποι από τους πολιτικούς και τι κάνουν οι πολιτικοί.

Επίσης το 85% των ανθρώπων πιστεύει ότι τα Ηνωμένα Έθνη χρειάζονται μεταρρυθμίσεις για να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις παγκόσμιες απειλές ενώ περίπου το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν πως μπορεί να είναι καιρός να δημιουργήσουμε έναν νέο παγκόσμιο οργανισμό ειδικά σχεδιασμένο για να αντιμετωπίσει το ευρύ φάσμα των παγκόσμιων κινδύνων. Επίσης σχεδόν το 60% δήλωσε ότι είναι έτοιμο να αφήσει τη χώρα του και να εγκαταλείψει την περιουσία του για να συμβεί αυτό.

Διαχείριση κινδύνου

Επομένως η ανάγκη αξιολόγησης των κινδύνων και η ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισής τους είναι επιτακτική και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο καθώς και τα Ηνωμένα Έθνη.

Η δήλωση της Αυστραλιανής Γερουσίας τον περασμένο μήνα ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένας τρέχων και υπαρκρός εθνικός κίνδυνος για την ασφάλεια, είχε σαφή στόχο να αναδείξει την επείγουσα αυτή ανάγκη. Και σαφώς η ενίσχυση των πυροσβεστικών δυνάμεων και του στρατού, οι έκτατες ενισχύσεις και οι αποζημιώσεις, δεν είναι τα μέσα που θα δώσουν τις λύσεις στα συγκεκριμένα προβλήματα.

Υπάρχει μια σύγκλιση των απόψεων επιστημόνων παγκοσμίως ότι η αλλαγή του κλίματος θα αναδείξει προκλήσεις για τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά συστήματα. Όπου τα θεσμικά όργανα και οι κυβερνήσεις δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν τις προκλήσεις και να απορροφήσουν τους κραδασμούς από τις μεταβολές του κλίματος, οι κίνδυνοι για τη σταθερότητα κρατών και κοινωνιών θα αυξηθούν. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη η αλλαγή του κλίματος είναι ο τελικός “πολλαπλασιαστής απειλής” που επιδεινώνει τις ήδη εύθραυστες ισορροπίες και συμβάλλει ενδεχομένως σε έξαρση κοινωνικών εντάσεων και αναταραχών.

Η πρώτη μελέτη που έγινε από τον ΟΗΕ για το θέμα της κλιματικής αλλαγής και της ασφάλειας άρχισε το 2008 από τον Jan Egeland, Ειδικό Απεσταλμένο του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή, που επικέφθηκε την περιοχή Σαχέλ, την στεπική λωρίδα γης νότια της ερήμου Σαχάρα. Δέκα χρόνια μετά οι ακραίες κλιματολογικές συνθήκες, ως συνέπεια της αλλαγής του κλίματος έχουν περιορίσει τη διαθεσιμότητα πόρων οδηγώντας σε μετανάστευση και συγκρούσεις τον τοπικό πληθυσμό.

Ως συνέχεια αυτής της αρχικής εργασίας του ΟΗΕ, συντάχθηκε η έκθεση “Αλλαγή του κλίματος και πιθανές επιπτώσεις στον τομέα της ασφάλειας”. Ακολούθησαν και άλλες πρωτοβουλίες ενώ ανατύχθηκαν συνεργασίες με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την προώθηση μεθοδολογιών που βοηθούν στον προσδιορισμό των κατάλληλων συνδυασμών ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων για την μείωση των απειλών για την ασφάλεια.

Σε φάση δοκιμών βρίσκεται ένας συνδυασμός διαφορετικών προσεγγίσεων για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων και τη βελτίωση της διαχείρισης των πόρων, την ανάπτυξη του κοινωνικού κεφαλαίου και των μηχανισμών έγκαιρης προειδοποίησης, την κατάρτιση, την παρακολούθηση και στην ανάπτυξη των τοπικών θεσμών. Ωστόσο ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος. Οι πρωτοβουλίες πρέπει να είναι άμεσες και τα μέτρα αποτελεσματικά σε όλο το φάσμα των απειλών και των πιθανών παγκόσμιων καταστροφών, από τη χρήση πυρηνικών όπλων έως την οικολογική κατάρρευση, τις συνέπειες των αστεροειδών και τη γεωμηχανική για τον έλεγχο του κλίματος.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Hyundai: Σχεδιασμένο για ηλεκτροκίνηση το νέο Tucson

Το νέο Hyundai Tucson, αποτελεί το πρώτο μοντέλο της γκάμας της εταιρείας που θα εφοδιαστεί με έναν υψηλής απόδοσης κατανάλωσης καυσίμου 48V ήπιο υβριδικό κινητήρα – και ένα από τα πρώτα σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία – που διαθέτει τη νέα τεχνολογία και συμβάλλει στη δέσμευση της μάρκας για ένα πιο φιλικό περιβάλλον στο μέλλον.

Η παραγωγή του νέου compact SUV ξεκινάει το καλοκαίρι του 2018 και θα κυκλοφορήσει άμεσα στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Nέο Tucson έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ευρώπη για να ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας. Επιπρόσθετα της αναβαθμισμένης γκάμας κινητήρων, όλοι οι κινητήρες του πληρούν τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6d Temp. Το νέο Tucson προσφέρει επίσης ανανεωμένη σχεδίαση και ένα ευρύτερο φάσμα προηγμένων τεχνολογιών και χαρακτηριστικών ευκολίας για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του μοντέλου σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς αποτελεί το best selling μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη τα έτη 2016 και 2017.

«Με το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης για το best-selling μοντέλο μας, επεκτείνουμε περαιτέρω τη στρατηγική της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση, ώστε να προσφέρουμε τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον για ακόμα περισσότερους πελάτες”, δήλωσε ο Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product της Hyundai Motor Europe.

Εξοικονόμηση καυσίμου με μέγιστη οδηγική απόλαυση

Για πρώτη φορά ένα Hyundai, το νέο Tucson, εφοδιάζεται με ένα 48V ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, το οποίο διατίθεται σε συνδυασμό με τον 2.0 λίτρων Diesel κινητήρα. Η τεχνολογία του σχεδιάστηκε για ηλεκτροκίνηση και περιλαμβάνει μια μπαταρία λιθίου-ιόντων 48-volt 0,44 kW / h, μία Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), έναν μετατροπέα LDC (DC / DC χαμηλής τάσης) και ένα inverter. Η MHSG υποστηρίζει τον κινητήρα με ισχύ έως και 12 kW, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα μεταβαίνει αυτόματα από τη λειτουργία «κινητήρα» στη λειτουργία «γεννήτριας». Η MHSG βοηθάει τον κινητήρα αποφορτίζοντας την μπαταρία και μειώνοντας το φορτίο του κινητήρα με μικρή επιτάχυνση ή παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης στον κινητήρα σε συνθήκες υψηλής επιτάχυνσης. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και της πέδησης, η ενέργεια ανακτάται για να επαναφορτιστεί η μπαταρία. Με αυτό τον τρόπο, το σύστημα βελτιώνει σημαντικά την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2 του κινητήρα χωρίς να θυσιάζει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση.

Χάρη στο νέο σύστημα ηλεκτροκίνησης, οι πελάτες θα επωφεληθούν από το κόστος αγοράς και το μειωμένο κόστος μετακίνησης, που αφορά στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2.

Με αυτή την τεχνολογία, η Hyundai στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων CO2 έως και 7% σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο με μετατροπή σε NEDC*.
Ο κινητήρας Diesel 2.0lt είναι ο πιο ισχυρός στη γκάμα του νέου Tucson και αποδίδει 137 kW / 186 ίππους. Διατίθεται με τετρακίνηση και μπορεί να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή προαιρετικά με το νέο αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Την άνοιξη του 2019, η 48V υβριδική τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη στο νέο Tucson με νέο πετρελαιοκινητήρα Smart Stream 1,6 λίτρων.

* Οι εκπομπές ρύπων CO2 και η κατανάλωση καυσίμου βασίζονται σε εσωτερικούς στόχους σύμφωνα με τους κανονισμούς WLTP και μετατρέπονται σε NEDC.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Μόνο με προσιτά ECVs θα βγει το στοίχημα για μείωση ρύπων

Η ΕΕ έχει προτείνει την αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο πλαίσιο των φιλόδοξων ενεργειακών στόχων της με ορίζοντα το 2030 ωστόσο οι υψηλές τιμές φαίνεται να αποτελούν αντικίνητρο για τους καταναλωτές συντηρώντας τη ζήτηση σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ειδικά σε χώρες με χαμηλό ΑΕΠ, όπως η Ελλάδα.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν είναι προσιτά στο ευρύ κοινό εξαιτίας των υψηλών τιμών, με αποτέλεσμα ένα εργαλείο της σύγχρονης τεχνολογίας που θα μπορούσε να συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών CO2 να μένει ανεκμετάλλευτο.

Είναι ενδεικτικό ότι μια αναλυτική ματιά στις επιδόσεις των χωρών της ΕΕ δείχνει ότι οι πωλήσεις είναι πολύ πιο χαμηλές στις χώρες με χαμηλό ΑΕΠ. Το πρόβλημα προκύπτει από τη στιγμή που θα συνδέσουμε αυτή την κατάσταση με τα νέα μέτρα για τις εκπομπές ρύπων και ειδικότερα τα αυστηρά όρια που θα ισχύσουν μετά το 2020. Το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει μεγάλη αυτονομία, οι μπαταρίες είναι ακριβές, ενώ δεν υπάρχει η ανάλογη υποδομή φόρτισης στις περισσότερες χώρες. Επιπροσθέτως οι κυβερνήσεις των κρατών μελών δεν έχουν θεσπίσει ακόμη κίνητρα για τους καταναλωτές.

Ειδικότερα, η μελέτη της ACEA, που δείχνει ότι η οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να αποτελεί ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για τους πελάτες της βιομηχανίας αυτής σε ολόκληρη την ΕΕ, συγκρίνει τα τοπικά δεδομένα σχετικά με την διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (electrically-chargeable vehicles – ECVs) με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το μερίδιο αγοράς τους είναι κοντά στο 0% στις χώρες με ΑΕΠ κάτω από 18.000 ευρώ, ενώ δεν ξεπερνά το 0,75% στα μισά από τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Καθώς τα μέλη των επιτροπών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ετοιμάζονται να ψηφίσουν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα μετά το 2020 σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, η ACEA προειδοποιεί ότι οι στόχοι πρέπει να είναι ρεαλιστικοί, λαμβάνοντας υπόψη τι μπορούν πραγματικά να αγοράσουν οι άνθρωποι.

“Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν πρέπει να παραβλέψει ότι η αγορά καθοδηγείται κυρίως από πελάτες”, εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert σημειώνοντας ότι μια μετατόπιση του καταναλωτικού κοινού στα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα συμβεί έτσι απλά, χωρίς να αντιμετωπιστεί η οικονομική προσιτότητα αυτών των αυτοκινήτων.

Η Επιτροπή πρότεινε ένα “σημείο αναφοράς” για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα επίπεδα του 15% έως το 2025 και στο 30% της αγοράς μέχρι το 2030. Για να δούμε αυτό το στόχο σε μια ρεαλιστική βάση αρκεί να λάβουμε υπόψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν μόλις το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων της αγοράς στην ΕΕ για το 2017. “Ανησυχούμε ότι ορισμένοι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής δεν έχουν καθόλου ρεαλιστικές προσδοκίες όσον αφορά το ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς”, σημείωσε ο κ. Jonnaert, για να προσθέσει ότι με την τρέχουσα πρόταση της Επιτροπής για σημείο αναφοράς, θα πρέπει η αγορά να κάνει άλμα από μερίδιο κάτω του 1% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σήμερα σε 30% σε διάστημα μικρότερο των 12 ετών. Και το Κοινοβούλιο προτείνει ακόμη πιο επιθετικούς στόχους, φτάνοντας μέχρι το 50%!

Τα ευρήμτα της μελέτης της ACEA δείχνουν επίσης ότι η αγορά τρέχει με δύο ταχύτητες. Υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και στην Δυτική Ευρώπη, αλλά και έντονο χάσμα μεταξύ Βορρά και Νότου. Για παράδειγμα τα μερίδια είναι εξαιρετικά χαμηλά για την Ελλάδα (0,2%), την Ιταλία (0,2%) και την Ισπανία (0,6%) ενώ αντίθετα μερίδιο αγοράς ECV πάνω από 1,8% παρατηρείται μόνο σε χώρες με ΑΕΠ άνω των 35.000 ευρώ.

Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου τονίζουν ότι οι ευρωβουλευτές δεν πρέπει να ξεχνούν τον αντίκτυπο και ότι η αναγκαστική ώθηση στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε κοινωνικό αποκλεισμό πολλές χώρες της ΕΕ, μειώνοντας την κινητικότητα των ανθρώπων που το χρειάζονται περισσότερο.

Προκειμένου να αντισταθμιστεί αυτή η εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά, πάνω από το 50% όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται στη Δυτική Ευρώπη θα έπρεπε να είναι ηλεκτρικά προκειμένου να επιτευχθεί μέσος όρος 30% έως το 2030, όπως προτείνει η Επιτροπή.

Πάντως είναι γεγονός ότι η μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και της ηλιακής ενέργειας θα μπορούσαν να σταματήσουν την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο μέχρι το 2020, όπως έχει εκτιμήσει έκθεση του Ινστιτούτου Γκράνταμ στο Ιμπίριαλ Κόλετζ του Λονδίνου. Η μελέτη αυτή εξηγεί ότι τα ρυπογόνα καύσιμα μπορούν να χάσουν το 10% του μεριδίου αγοράς τους προς όφελος της ηλιακής ενέργειας και των “καθαρών” οχημάτων μέσα σε μία δεκαετία.

Η βιομηχανία

Σημειώνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ απασχολεί σήμερα 13,3 εκατομμύρια άτομα – ή το 6,1% του απασχολούμενου πληθυσμού της ΕΕ – με άμεσες ή έμμεσες θέσεις εργασίας. Οι 3,4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύουν πάνω από το 11% της συνολικής απασχόλησης στην μεταποίηση στην ΕΕ. Επίσης τα μηχανοκίνητα οχήματα επιστρέφουν μια αξία περίπου 413 δις. ευρώ σε φορολογικές εισφορές στην ΕΕ των 15. Ο κλάδος αποτελεί επίσης βασική κινητήρια δύναμη της γνώσης και της καινοτομίας και αντιπροσωπεύει τον πρωταγωνιστή του R&D στην Ευρώπης, με επενδύσεις 54 δις. ευρώ ετησίως. Επίσης η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα ύψους 90,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ