Connect with us

Δράσεις

Αυξάνεται το κονδύλι της ΕΚΕ

Οι 4 στις 10 εταιρείες δαπανούν από 200.000 ευρώ μέχρι 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για προγράμματα ΕΚΕ, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής της πρωτοβουλίας “Leading Employers in Greece”.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Οι εταιρείες στη χώρα μας – κυρίως οι μεγάλου μεγέθους και λιγότερο οι μικρομεσαίες – αντιλαμβάνονται πλέον ότι ο αντίκτυπος των δραστηριοτήτων τους στην κοινωνία και στο περβάλλον σχετίζεται άμεσα με την απόδοσή τους και αναλαμβάνουν πιο συντονισμένες δράσεις για να αυξήσουν τη θετική επιρροή τους.

Η αύξηση των κονδυλίων για δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) δείχνει αυτήν ακριβώς την τάση. Ειδικότερα, μελέτη της ICAP Group έδειξε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως 200.000 ευρώ ετησίως σε προγράμματα και δράσεις ΕΚΕ. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από 200.000 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από 1 εκατ. ευρώ έως και 5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στον συνολικό προϋπολογισμό των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, με μερίδιο 39% το 2018. Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Ανθρώπινο Δυναμικό

Ειδικότερα, το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κ.α.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ». Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) λένε ότι εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα. Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%)

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κ.α.) με ποσοστό 58%.

Αγορά

Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια».

Τα οφέλη

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν από τις πρακτικές της ΕΚΕ. Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

Βαθμός εφαρμογής

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της ΕΚΕ και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ανασταλτικοί Παράγοντες

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.

Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ICAP σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνει ότι η ΕΚΕ κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, αλλά το ασταθές και γεμάτο προκλήσεις οικονομικό περιβάλλον αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή αυτών των δράσεων. O κ. Κωνσταντέλλος προσθέτει μεταξύ άλλων: “…Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος… Συμπερασματικά, η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ”.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η Huawei ολοκληρώνει την προσφορά της για την στήριξη των πυρόπληκτων

Την έμπρακτη στήριξη της στην ελληνική κοινωνία και τους ανθρώπους που αποδεδειγμένα χρειάζονται κοινωνική αλληλεγγύη επιβεβαίωσε για μία ακόμα αφορά η Huawei, με την παράδοση ποσού ύψους €20.000 σε πυρόπληκτες οικογένειες της Αττικής.

Η Huawei, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) της εταιρείας, ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρωτοβουλία του ΣΕΒ για στήριξη των συμπολιτών μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική το προηγούμενο καλοκαίρι.

Το συνολικό ποσό που συγκεντρώθηκε από τις εταιρείες – μέλη του ΣΕΒ προσέγγισε τα €400.000, με την προσφορά της Huawei να καλύπτει ένα σημαντικό μέρος αυτού.

O κος Άκης Σκέρτσος, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, ευχαρίστησε θερμά την Huawei και ανέφερε σχετικά: «Η Huawei, ήταν από την πρώτη στιγμή δίπλα στην πρωτοβουλία του ΣΕΒ, συμμετέχοντας σε όλες τις φάσεις αυτής της προσπάθειας που ολοκληρώθηκε την Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019 με την προσφορά της ενίσχυσης σε 13 οικογένειες, που πληρούσαν συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια».

Ο κος Jacky Chen, Managing Director της Huawei Τεχνολογίες Ελλάδος, δήλωσε: «Στην Huawei στηρίζουμε ένθερμα ενέργειες κοινωνικής προσφοράς και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι όπου μέσω του ετήσιου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) της εταιρείας είμαστε παρόντες σε σημαντικά θέματα της ελληνικής κοινωνίας που απαιτούν στήριξη και κοινωνική αλληλεγγύη. Με την ίδια αποτελεσματικότητα που επιτελούμε το επιχειρηματικό μας έργο θέλουμε να συνεισφέρουμε και στην κοινωνία, γιατί θεωρούμε τους δύο αυτούς τομείς αναπόσπαστους στο έργο μίας υπεύθυνης εταιρείας».

Περισσότερα

1# Μηδενική Φτώχεια

Η Anytime υποστηρίζει τον Ξενώνα Βρεφών των Παιδικών Χωριών SOS

Η Anytime, ακολουθώντας την κουλτούρα εταιρικής υπευθυνότητας που έχει αναπτύξει η INTERAMERICAN, προχώρησε σε μια ιδιαίτερη ενέργεια με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους πελάτες της και τους ακολούθους της στα social media.

Επισκέφθηκε τα Παιδικά Χωριά SOS, προσεγγίζοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία και ενδιαφέρον τον Ξενώνα Βρεφών SOS στο Μαρούσι, προκειμένου να συναντήσει τους ανθρώπους του, που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για τα παιδιά, ενώ παράλληλα θέλησε να «ξεναγήσει» ψηφιακά το κοινό στον ειδικά διαμορφωμένο, φιλόξενο χώρο του Ξενώνα.

Για τις ανάγκες αυτής της ξενάγησης, η Anytime δημιούργησε μια σειρά videos, στα οποία ο Ανδρέας Μποζώνης, Υπεύθυνος του Ξενώνα Βρεφών SOS και η Έλσα Σταθοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εύρεσης Πόρων των Παιδικών Χωριών SOS, εξηγούν την αποστολή τους και μιλούν για τα παιδιά που φιλοξενούνται στον Ξενώνα. Οι άνθρωποι του οργανισμού μιλούν, ακόμη, για τα θέματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και για την προσπάθεια δημιουργίας μιας ομαλής συνέχειας με προοπτική στη ζωή των παιδιών.

Επιπλέον, σε συνέχεια της έμπρακτης και μακρόχρονης υποστήριξης της INTERAMERICAN στα Παιδικά Χωριά SOS, η Anytime για ακόμη μια χρονιά προσέφερε 10.000 ευρώ στον οργανισμό για τις ανάγκες ηλεκτροδότησης και θέρμανσης του Ξενώνα Βρεφών.

O Ξενώνας Βρεφών SOS στο Μαρούσι Αττικής είναι ένα πρόγραμμα αποκατάστασης και θεραπείας βρεφών και παιδιών ως 5 ετών, που έχουν υποστεί κακοποίηση ή σοβαρή παραμέληση ή έχουν εγκαταλειφθεί στα μαιευτήρια. Σκοπός της λειτουργίας του Ξενώνα είναι η άμεση προστασία των παιδιών προσφέροντάς τους ένα ασφαλές σπίτι, καθώς και η υποστήριξη των βιολογικών οικογενειών τους με στόχο την ασφαλή επιστροφή των παιδιών σε αυτές. Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, ο Ξενώνας φροντίζει για την επιλογή, την εκπαίδευση και την υποστήριξη αναδόχων οικογενειών που θα αναλάβουν τη φροντίδα των παιδιών.

Η Anytime καλεί τους ακολούθους της στα social media να ενισχύσουν με την επικοινωνία τους αυτή την ενέργεια, στηρίζοντας έμπρακτα τα Παιδικά Χωριά SOS με την αποστολή ενός SMS ή καλώντας σε συγκεκριμένο τηλεφωνικό αριθμό.

Παιδικά Χωριά SOS

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

H ΜΕΒΓΑΛ στηρίζει τα παιδιά της Χ.Α.Ν.Θ.

Για τη συνδρομή της στο κοινωνικό έργο της Χ.Α.Ν.Θ. τιμήθηκε η ΜΕΒΓΑΛ, σε μία εκδήλωση που η Αδελφότητα διοργάνωσε στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ στη Θεσσαλονίκη, με στόχο να παρουσιάσει έναν απολογισμό των προγραμμάτων κοινωνικής προφοράς που υλοποιεί και να τιμήσει τους χορηγούς που το στηρίζουν.

Η ΜΕΒΓΑΛ, εδώ και δύο χρόνια, έχει σταθερή χορηγική συνεργασία με τη Χ.Α.Ν.Θ., τόσο στον αθλητικό τομέα όσο και στις εκπαιδευτικές της δραστηριότητες. Στα πλαίσια δράσεων εταιρικής κοινωνικές ευθύνης που η εταιρεία εφαρμόζει, συμμετέχει ενεργά στο πολυδιάστατο κοινωνικό έργο της Χ.Α.Ν.Θ., με πολλούς τρόπους.

Η εταιρεία χορηγεί τα γνωστά για την υψηλή τους ποιότητα και διατροφική αξία φρέσκα γαλακτοκομικά προϊόντα της (γάλα, γιαούρτι, τυροκομικά) και με αυτόν τον τρόπο καλύπτει πλήρως τις ανάγκες όλων των παιδιών του Παιδικού Σταθμού και του Νηπιαγωγείου της Χ.Α.Ν.Θ., με αποκλειστικό μέλημα τη σωστή διατροφή τους.

Παράλληλα η ΜΕΒΓΑΛ είναι πολύτιμος αρωγός και συμπαραστάτης του Τομέα Αθλητισμού της Χ.Α.Ν.Θ. με το αγαπημένο σοκολατούχο «Topino», καθώς ενισχύει τις αγωνιστικές δραστηριότητες όλων των τμημάτων υποδομής που λειτουργούν. Η συνεργασία ΜΕΒΓΑΛ – Χ.Α.Ν.Θ. θα συνεχιστεί σε όλη της διάρκεια της εκπαιδευτικής και αγωνιστικής χρονιάς 2018-2019, τόσο με τη χορηγική υποστήριξη των Ακαδημιών Μπάσκετ, Βόλεϊ και Χάντμπολ της Χ.Α.Ν.Θ., όσο και με την προσφορά προϊόντων για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας του Παιδικού Σταθμού και Νηπιαγωγείου.

Η Αντιπρόεδρος & Δ/νουσα Σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ, κα Μαίρη Χατζάκου, παραλαμβάνοντας το βραβείο τόνισε πως η ΜΕΒΓΑΛ, ως εταιρεία τροφίμων που ανήκουν στην κατηγορία της υγιεινής διατροφής, δίνει προτεραιότητα σε δραστηριότητες που προάγουν τον αθλητισμό και την ευζωία, και στηρίζει δράσεις που αφορούν το παιδί και την οικογένεια.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ