Connect with us

Δράσεις

Αυξάνεται το κονδύλι της ΕΚΕ

Οι 4 στις 10 εταιρείες δαπανούν από 200.000 ευρώ μέχρι 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για προγράμματα ΕΚΕ, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής της πρωτοβουλίας “Leading Employers in Greece”.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Οι εταιρείες στη χώρα μας – κυρίως οι μεγάλου μεγέθους και λιγότερο οι μικρομεσαίες – αντιλαμβάνονται πλέον ότι ο αντίκτυπος των δραστηριοτήτων τους στην κοινωνία και στο περβάλλον σχετίζεται άμεσα με την απόδοσή τους και αναλαμβάνουν πιο συντονισμένες δράσεις για να αυξήσουν τη θετική επιρροή τους.

Η αύξηση των κονδυλίων για δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) δείχνει αυτήν ακριβώς την τάση. Ειδικότερα, μελέτη της ICAP Group έδειξε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως 200.000 ευρώ ετησίως σε προγράμματα και δράσεις ΕΚΕ. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από 200.000 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από 1 εκατ. ευρώ έως και 5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα κονδύλια που αφορούν το Ανθρώπινο Δυναμικό καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στον συνολικό προϋπολογισμό των εταιρειών για δράσεις ΕΚΕ, με μερίδιο 39% το 2018. Θα πρέπει να τονιστεί ότι η κατηγορία του Ανθρώπινου Δυναμικού καταλαμβάνει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο, με τα ποσοστά της να κυμαίνονται άνω του 30% από το πρώτο έτος εκπόνησης της έρευνας (2011), ενώ τα τελευταία έτη το ποσοστό της κινείται ανοδικά (2016: 34%, 2017: 37%). Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο καθώς δράσεις που αφορούν την Κοινωνία καταλαμβάνουν μερίδιο 26%, ενώ ακολουθούν το Περιβάλλον με 21% και η Αγορά με 14%.

Ανθρώπινο Δυναμικό

Ειδικότερα, το 89% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι παρέχει ίσες ευκαιρίες προς όλους τους εργαζομένους (ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας κ.α.) σε βαθμό «πολύ» ή «πάρα πολύ». Επιπλέον, το 84% των επιχειρήσεων προσφέρει δυνατότητες εκπαίδευσης ή βελτίωσης των δεξιοτήτων του προσωπικού. Και οι δυο αυτές δράσεις αποτελούν προτεραιότητα για τις εταιρείες, καθώς συγκεντρώνουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά που διαχρονικά κινούνται υψηλότερα του 80%. Ακολουθεί η παροχή πρόσθετης ιατροφαρμακευτικής κάλυψης στο προσωπικό, όπου παραπάνω από τις μισές εταιρείες του δείγματος (55%) λένε ότι εφαρμόζουν τη συγκεκριμένη δράση στο μέγιστο βαθμό («πάρα πολύ»).

Κοινωνία

Η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών του δείγματος (73%) δήλωσε ότι πραγματοποιεί δωρεές και χορηγίες σε χρήμα ή/και είδος σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντικό βαθμό. Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αρχίζουν να αυξάνουν τις δράσεις τους στον συγκεκριμένο τομέα. Σε αρκετά σημαντικό βαθμό φαίνεται να υποστηρίζονται τόσο οι δράσεις σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες (66%), όσο και οι καλλιτεχνικές, αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις (53%)

Περιβάλλον

Οι εταιρείες εμφανίζονται ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το 75% των εταιρειών του δείγματος εφαρμόζουν εσωτερικά προγράμματα ανακύκλωσης σε μεγάλο βαθμό («πολύ» ή «πάρα πολύ»). Ακολουθεί η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης αποβλήτων (74%) και η ένταξη στην επιχείρηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης σύμφωνα με εθνικά/διεθνή πρότυπα (π.χ. ISO 14001, EMAS κ.α.) με ποσοστό 58%.

Αγορά

Οι δράσεις ΕΚΕ που αφορούν την αγορά φαίνεται να υιοθετούνται σε ικανοποιητικό βαθμό από τις επιχειρήσεις του δείγματος. Ωστόσο, παρατηρούνται αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις έρευνες των προηγούμενων ετών. Η εφαρμογή συστήματος διαχείρισης-διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων (π.χ. ISO 9000 κλπ.) ακολουθείται σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό («πολύ» και «πάρα πολύ») από το 85% των εταιρειών, αν και το εν λόγω ποσοστό εμφανίζεται μειωμένο κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2016 που είχε ανέλθει στο 94%. Προγράμματα ΕΚΕ που αναφέρονται στους καταναλωτές (π.χ. διαδικασίες μέτρησης και διαχείρισης παραπόνων κλπ.) εφαρμόζει σε «πολύ» ή «πάρα πολύ» μεγάλο βαθμό το 67% των εταιρειών. Αντιθέτως, η χρήση κριτηρίων ΕΚΕ στην επιλογή προμηθευτών ή συνεργατών εξακολουθεί να εφαρμόζεται σε περιορισμένη σχετικά κλίμακα, αφού το 55% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει τη συγκεκριμένη δράση από «καθόλου» έως «μέτρια».

Τα οφέλη

Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αξιολόγησαν με το μεγαλύτερο βαθμό σημαντικότητας («πάρα πολύ» και «πολύ») την ενίσχυση και προστασία της εταιρικής εικόνας (φήμη, brands κλπ.) ως το κυριότερο όφελος που έχουν από τις πρακτικές της ΕΚΕ. Ακολούθησαν με ποσοστό 86% τόσο η συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο όσο και η προσέλκυση και διατήρηση υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού, γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις φαίνεται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ΕΚΕ για την κοινωνία και για τους εργαζομένους τους.

Βαθμός εφαρμογής

Οι μεγάλες εταιρείες της εγχώριας οικονομίας αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της ΕΚΕ και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται «πολύ» ή «πάρα πολύ» σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων του δείγματος ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων.

Ανασταλτικοί Παράγοντες

Ως οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην υλοποίηση πρακτικών ΕΚΕ αναδείχθηκαν η τρέχουσα οικονομική συγκυρία και το οικονομικό κόστος, οι οποίοι κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στην αξιολόγηση των εταιρειών του δείγματος, με 22% και 20% αντίστοιχα, όπως άλλωστε και στην περσινή έρευνα. Ακολουθεί η έλλειψη κινήτρων με 18% και η ελλιπής ενημέρωση των πολιτών για την έννοια της ΕΚΕ με 15%.

Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ICAP σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνει ότι η ΕΚΕ κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, αλλά το ασταθές και γεμάτο προκλήσεις οικονομικό περιβάλλον αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή αυτών των δράσεων. O κ. Κωνσταντέλλος προσθέτει μεταξύ άλλων: “…Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος… Συμπερασματικά, η ΕΚΕ δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ”.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Βραβεία

Merck: Βραβείο “Future Insight” ύψους έως 1 εκατ. ευρώ

Η Merck, δυναμική εταιρεία επιστημών και τεχνολογίας, ανακοίνωσε ένα νέο βραβείο έρευνας, το βραβείο «Future Insight» μέχρι 1 εκατ. ευρώ, το οποίο θα απονέμεται κάθε χρόνο για τα επόμενα 35 χρόνια.

Το βραβείο θα παρουσιαστεί σε ερευνητές οι οποίοι θα συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη καινοτομιών σημαντικών για το μέλλον της ανθρωπότητας στις κατηγορίες της υγείας, της διατροφής και της ενέργειας.

«Καθώς συζητάμε για το μέλλον της επιστήμης και της τεχνολογίας στο συνέδριο “Curious 2018 – Future Insight”, αυτό είναι το κατάλληλο σημείο για να ανακοινώσουμε το «Future Insight Prize”. Με αυτό το βραβείο επιδιώκουμε να παρακινήσουμε την πρωτοπόρο επιστήμη και την καινοτόμο ανάπτυξη σημαντικών προϊόντων ή τεχνολογιών, για να «ζωντανέψουμε» σημαντικά οράματα προς όφελος της ανθρωπότητας», δήλωσε ο Stefan Oschmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και CEO της Merck, όταν ανακοίνωσε το βραβείο στο συνέδριο. Η εκδήλωση αυτή στο Darmstadt, της οποίας η Merck είναι ο κύριος χορηγός, διεξήχθη για πρώτη φορά και συγκέντρωσε παγκοσμίως γνωστούς επιστήμονες, μεταξύ των οποίων και πέντε βραβευθέντες με βραβείο Nobel.

Το νέο βραβείο θα απονεμηθεί για πρώτη φορά στο συνέδριο «Curious 2019» του επόμενου έτους. Θα αφορά στην κατηγορία Υγεία και σε ένα προϊόν προστασίας από πανδημία (Pandemic Protector) – ένα προϊόν προσανατολισμένο στο μέλλον που θα επιτρέπει την ταχεία προστασία έναντι των νεοεμφανιζόμενων παθογόνων παραγόντων. Το προϊόν “Pandemic Protector” θα πρέπει να καθιστά εφικτή την ταχεία ανάλυση αναδυόμενων παθογόνων παραγόντων, να συντελεί στην αντιμετώπιση ή πρόληψη ασθενειών και στην προστασία της ανθρωπότητας από την εκδήλωση μιας νέας παγκόσμιας μάστιγας.

Μια ερευνητική ομάδα θα παρακολουθεί την επιστημονική δραστηριότητα παγκοσμίως με σκοπό την επιλογή των πιθανών υποψηφίων για το βραβείο. Οι εμπειρογνώμονες στα σχετικά πεδία είναι επίσης ελεύθεροι να προτείνουν τους υποψηφίους τους. Οι επιλεγμένοι επιστήμονες θα προσεγγιστούν και θα κληθούν να υποβάλλουν τη συμμετοχή τους σε μία κριτική επιτροπή διακεκριμένων επιστημόνων και διευθυντικών στελεχών, που προέρχονται από τη Merck και εκτός αυτής. Ο νικητής του αντίστοιχου βραβείου θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το χρηματικό έπαθλο για περαιτέρω έρευνα στο συγκεκριμένο πεδίο.

Το βραβείο “Future Insight” για τα επόμενα χρόνια θα απονεμηθεί για τα ακόλουθα τρία θέματα:

2020: Multi Drug Resistance Breaker – Επίλυση του προβλήματος της αντιβακτηριακής αντοχής σε πολλαπλά αντιβακτηριακά (κατηγορία υγεία)

2021: Food Generator – Τεχνολογία που συμβάλλει στη διατροφή του αυξανόμενου πληθυσμού στον κόσμο (κατηγορία διατροφή)

2022: CO2-to-Fuel Converter – Παραγωγή καυσίμου με φωτοκαταλυτική μετατροπή ατμοσφαιρικού CO2 (κατηγορία ενέργεια)

Όλα τα μελλοντικά ερευνητικά προγράμματα που θα λάβουν αυτό το βραβείο θα πρέπει να συμβάλλουν στο να τεθεί η επιστημονική και τεχνολογική βάση για τη μεταγενέστερη υλοποίηση των αποκαλούμενων “dream products”, στο πρώτο έτος του “Pandemic Protector”. Τα προϊόντα που προβλέπονται είναι προϊόντα προσανατολισμένα στο μέλλον τα οποία θα γίνουν πραγματικότητα με το βραβείο. Η ίδια αρχή ισχύει και για τα προϊόντα Multi-Drug Resistance Breaker, Food Generator και CO2-to-Fuel Converter. Κανένα από τα βραβευθέντα προγράμματα δεν προορίζεται να συνδεθεί ή να συμβάλλει άμεσα σε οποιονδήποτε από τους τρεις επιχειρηματικούς τομείς της Merck.

Περισσότερα

Ψυχαγωγία

Creta Maris Beach Resort: 5η Αναφορά Βιωσιμότητας

Έχοντας στον πυρήνα της φιλοσοφίας του τον άνθρωπο, την προστασία του περιβάλλοντος και τη συνεισφορά στην τοπική κοινωνία, το Creta Maris Beach Resort δημοσίευσε την 5η κατά σειρά Αναφορά Βιωσιμότητaς.

Tο πρόγραμμα Βιωσιμότητας του Creta Maris Beach Resort αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες λειτουργίας του ξενοδοχείου και περιλαμβάνει σειρά πολυεπίπεδων δράσεων που στοχεύουν:

– στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών εργασίας,

– στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών φιλοξενίας με περιβαλλοντικό πρόσημο,

– στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα οικολογικής φύσεως

– στην εν γένει βιώσιμη λειτουργία του ξενοδοχείου.

Τομείς του προγράμματος αυτού είναι η παροχή υπηρεσιών με έντονο άρωμα της Κρητικής παράδοσης, η βιώσιμη κηπουρική και παραγωγή βιολογικών προϊόντων και γευμάτων, η ανακύκλωση, η προστασία του περιβάλλοντος, η στήριξη και συνεργασία με την τοπική οικονομία και κοινωνία, η συστηματική εξοικονόμηση ενέργειας, η ανάδειξη του τοπικού πολιτισμού και την γαστρονομίας, σε συνδυασμό με τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών του ξενοδοχείου.

Συγκεκριμένα, και βάση του Προγράμματος Βιωσιμότητας το 2017, επετεύχθη εξοικονόμηση ενέργειας κατά μέσο όρο 580.000 Kwh, ενώ ανακυκλώθηκαν συνολικά 10.200 κιλά χαρτιού, 23.590 κιλά γυαλιού, 1.210 κιλών αλουμινίου – σιδήρου, καθώς και άλλων υλικών όπως μπαταρίες, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, λαμπτήρες και μαγειρικά έλαια.

Επίσης, το ξενοδοχείο επέλεξε να συμμετάσχει στο πρόγραμμα ανακύκλωσης σαπουνιών «Green Soap» της οργάνωσης «Καθαρά Χέρια», με στόχο να γίνει ένα ξενοδοχείο μηδενικών αποβλήτων, ενώ εκτός από τη γνωστή διαδικασία της κομποστοποίησης, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Food 4 Feed», το ξενοδοχείο συμβάλει στην μετατροπή των τροφικών αποβλήτων του σε ζωοτροφές.

Η απασχόληση 329 Κρητικών εργαζόμενων, δηλαδή του 92% του συνολικού αριθμού των απασχολούμενων στο ξενοδοχείο, έδωσε τη δυνατότητα να επιστρέψουν 5 εκατομμύρια ευρώ στην τοπική κοινωνία της Κρήτης, ενώ η προτίμηση Ελλήνων και Κρητικών παραγωγών, συνεισέφερε περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια ευρώ στην εθνική και τοπική οικονομία.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου κ. Ανδρέας Μεταξάς, δήλωσε σχετικά:

Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι, γιατί κάνουμε το λόγο μας πράξη. Έχοντας στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας τον Άνθρωπο, την προστασία του περιβάλλοντος και την υποστήριξη των κοινωνιών εντός των οποίων λειτουργούμε, στα ξενοδοχεία του ομίλου μας έχουμε εντάξει την βιωσιμότητα στον πυρήνα της λειτουργίας μας, προωθώντας την τοπική κουλτούρα και στηρίζοντας την τοπική παραγωγή, έτσι ώστε οι επισκέπτες μας να πάρουν μαζί τους ‘’ένα κομμάτι Ελλάδα’’ και να το μεταφέρουν στον τόπο τους.

Με αφορμή τη δημοσίευση της 5ης Αναφοράς Βιωσιμότητας, δεσμεύομαι προσωπικά ότι θα συνεχίσουμε, να συνεισφέρουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην τοπική και εθνική οικονομία, δίνοντας προστιθέμενη αξία στον ελληνικό τουρισμό και οικονομική ενδυνάμωση στις τοπικές κοινωνίες.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία δημοσιεύτηκαν στον ετήσιο Απολογισμό Αειφορίας, που εκδίδει το Creta Maris από το 2013 μέχρι και σήμερα, ο οποίος είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα του www.cretamaris.gr (CretaMaris/Sustainability Report/2017).

Περισσότερα

Βιομηχανία

Κάλεσμα από τη Lanes για τον αγώνα “Race for the Cure”

Η Lanes, για 3η συνεχή χρονιά, στέκεται στο πλευρό του Πανελλήνιου Συλλόγου Γυναικών με καρκίνο του Μαστού, Άλμα Ζωής, ανανεώνοντας και φέτος το αγωνιστικό της ραντεβού με το “Race for the Cure”.

Με μήνυμα «Παίρνουμε θέση στον αγώνα», καλεί το κοινό να γίνει μέλος της Lanes Running Team και να στηρίξει τις γυναίκες που δίνουν καθημερινά το δικό τους αγώνα ενάντια στον καρκίνο του Μαστού.

Την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου θα στηθεί το περίπτερο της Lanes στο Ζάππειο, με έναν κατακόκκινο σάκο του μποξ να έχει κεντρική θέση. Ο σάκος συμβολίζει το φόβο, την άγνοια και την προκατάληψη και μας καλεί να τον χτυπήσουμε όσες περισσότερες φορές μπορούμε μέσα σε 30’’! Γι’ αυτή τη συμβολική κίνηση, η Lanes θα χαρίζει 1 ευρώ στο Άλμα Ζωής.

Τη συμμετοχή της Lanes Running Team στηρίζουν οι αθλητές του στίβου Λίλυ Αλεξούλη, Μιχάλης Αναστασάκης, Ιάσωνας Θανόπουλος, Παναγιώτης Ματζουρογιάννης, Οδυσσέας Μουζενίδης, Πάρης Μπατζάβαλης και Ελισάβετ Πεσιρίδου, τους οποίους η Lanes συμπληρώνει σε κάθε αγωνιστική τους προσπάθεια.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ