Connect with us

SDG's

Απονομή βραβείων επιχειρηματικής ηθικής EBEN GR

Η 12η Τελετή Απονομής Responsible Management Excellence Awards By EBEN έλαβε χώρα στο κτήριο «Κωστής Παλαμάς» ΕΚΠΑ.

Στο θεσμό αριστείας του EBEN GR και στη σημασία της επιχειρηματικής ηθικής για την αγορά στο τρέχον περιβάλλον αναφέρθηκε στο χαιρετισμό του ο Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος του ΕΒΕΝ GR. Στην επιχειρηματική ηθική αναφέρθηκε στην ομιλία του και ο Ευγένιος Γιαρένης (στρατιωτικός Δικαστής, Διδάκτωρας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο) ενώ για την κοινωνική υπευθυνότητα μίλησε ο Γρηγόρης Αντωνιάδης (Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος) καθώς και Αθηνά Βουνάτσου (Senior Advisor ΣΕΒ εκπρόσωπος ΣΕΒ στην επιτροπή Υλοποίησης Δράσεων του ΕΣΕΔ) που έδωσε έμφαση στην Εταιρική Διακυβέρνηση.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, που παρακολούθησαν σημαντικοί παράγοντες του επιχειρηματικού κόσμου, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, μέλη του EBEN όπως και εκπρόσωποι οργανισμών με ενεργό δράση στον τομέα της κοινωνικής υπευθυνότητας και επιχειρηματικής ηθικής, παρουσιάστηκε αναλυτικά το μοντέλο RME Model – EBEN απο τον Δρ Ν.Τσάκωνα, Πρόεδρο ACE, ενώ στη διαδικασία της πιστοποίησης και στο ρόλο της για τις εταιρείες αναφέρθηκε η Τζελίνα Καρελλά, Γενική Γραμματέα ΕΒΕΝ- ACE.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του έργου του Ambassadors Club of EBEN ACE o εκπρόσωπος της HELMEPA Κ. Τριανταφύλλου παρέδωσε recognition certificates προς τις εταιρείες ATHENIAN SEA CARRIERS, ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ, ΙΝΤΡΑΛΟΤ, ΕΥΔΑΠ (Διεύθυνση ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ) και SEFCO ZEELANDIA που συμμετείχαν στην δράση ACE Καθαρισμός παραλίας Μαραθώνα.

Στην συνέχεια παρουσιάστηκε το booklet του ACE με θέμα «Σεβασμός προς το περιβάλλον» που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την DIRECTION BUSINESS NETWORK. Το booklet περιλαμβάνει στοιχεία για τις δράσεις των 11 εταιρειών που συμμετέχουν καθώς και για το σημαντικό έργο του Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, της HELMEPA, της Ένωσης Πτυχιούχων Περιβαλλοντολόγων Ελλάδας και του CLUB OF HAMBURG. Tο EBEN απένειμε Recognition Certificates στους παραπάνω Οργανισμούς που παρέλαβαν εκπρόσωποι των Assistant Executive Director HELMEPA, Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη και Ένωση Περιβαλλοντολόγων Ελλάδας. Ακολούθησε η παρουσίαση του φοιτητικού διαγωνισμού με θέμα «Η Επιχειρηματική Ηθική για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις» που διεξήχθη με υποστηρικτή την Alpha Bank. Η αξιολόγηση των εργασιών πραγματοποιήθηκε από Ακαδημαϊκή Επιτροπή με επικεφαλής τον Ιωάννη Φίλο, Καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου τελικώς διακρίθηκε ο Κωνσταντίνος Γεωργιακάκης.

Στην συνέχεια η Γεν. Γραμματέας του EBEN GR Τζελίνα Καρελλά ανακοίνωσε τα ονόματα των εταιρειών που έλαβαν την Πιστοποίηση για το 2019 και ακολούθησε η απονομή των βραβείων

Ειδικότερα, οι εταιρείες που πιστοποιήθηκαν ανά επίπεδο (με αλφαβητική σειρά) είναι οι εξής:

BRONZE AWARDS

ELYSIAN LUXURY HOTEL & SPA

SILVER AWARDS

ELVICTOR GROUP

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

GOLD AWARDS

ATHENIAN SEA CARRIERS LTD

ENTERPRISES SHIPPING & TRADING SA

E.YΔ.ΑΠ. Α.Ε ( ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ )

SEFCO ZEELANDIA S.A

TSAKOS GROUP OF COMPANIES

PLATINUM AWARDS

ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ   PLATINUM ΓΙΑ ΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

VODAFONE PLATINUM ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ VODAFONE «ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΣΥΝΔΕΕΙ»

OLYMPIC AWARDS

KYNISKAS OLYMPIC WREΑTH: OMΙΛΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΣΕΤΗ (ΟΦΕΤ) UNI-PHARMA SA , INTERMED SA

RHETORIC OLYMPIC WREΑTH: INTRALOT S.A

KOTINOS OLYMPIC WREΑTH: ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ Α.Ε.Γ.Α

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Συνεργασία ΑΒ Βασιλόπουλος με Φυσικό Αέριο

Σε μια καινοτόμα συνεργασία με πολλαπλά οφέλη για τους καταναλωτές προχωρά το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προσφέροντας επιπλέον προνόμια στους πελάτες και των δύο εταιρειών. 

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ένας ενεργειακός πάροχος ενώνει τις δυνάμεις του με μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ, χρησιμοποιώντας προηγμένα εργαλεία πιστότητας και επιβράβευσης πελατών. Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας συμπράττει με την ΑΒ Βασιλόπουλος και προσφέρει διπλό όφελος με κάθε νέα σύνδεση ηλεκτρισμού ή φυσικού αερίου για όλους τους κατόχους της κάρτας πιστότητας ΑΒ Plus. Έτσι, κάθε κάτοχος της κάρτας AB Plus, με κάθε νέο συμβόλαιο σε ρεύμα ή φυσικό αέριο, κερδίζει 2.000 πόντους, που αντιστοιχούν σε επιταγές έκπτωσης ΑΒ Plus αξίας 60 ευρώ ή ακόμη και 4.000 πόντους δηλαδή 120 ευρώ σε επιταγές έκπτωσης AB Plus με συμβόλαια double play. Οι επιταγές έκπτωσης AB Plus  μπορούν να εξαργυρωθούν για άμεσες αγορές σε οποιοδήποτε από τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος σε όλη την Ελλάδα.

Επιπλέον προνόμια απολαμβάνουν οι νέοι πελάτες του Φυσικού Αερίου Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, καθώς οι δικαιούχοι της προσφοράς θα μπορούν να έχουν όλη την ημέρα ηλεκτρικό ρεύμα σε τιμή χαμηλότερη και από τη νυχτερινή ή φυσικό αέριο με χαμηλότερη τιμή κατά 20%, απολαμβάνοντας παράλληλα την ξεγνοιασιά και τη συνολική εμπειρία εξυπηρέτησης που προσφέρει σταθερά το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.

Με αφορμή τη νέα αυτή συνεργασία, ο Γενικός Διευθυντής Γιάννης Μητρόπουλος δήλωσε: «Όλοι εμείς, η ομάδα του Φυσικού Αερίου, προσπαθούμε διαρκώς να δημιουργούμε και να προσφέρουμε αξία στους Καταναλωτές κάνοντας κάθε επαφή μεταξύ μας μια ευχάριστη εμπειρία. Η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος και το ευρύ δίκτυο καταστημάτων της, με περισσότερα από 500 σημεία σε όλη την Ελλάδα, αλλά και το πλέον επιτυχημένο πρόγραμμα πιστότητας μέσω της κάρτας ΑΒ Plus, που αριθμεί πάνω από 2.500.000 ενεργά μέλη, αποτελεί μια πραγματική καινοτομία και εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο τα προνόμια που παρέχουμε στους καταναλωτές. Έτσι, εκτός από ανταγωνιστικά προϊόντα για κάθε ενεργειακή ανάγκη, προσφέρουμε επιπλέον οφέλη και υπηρεσίες προσαρμοσμένες σε αυτά που μας ζητάνε οι ίδιοι οι πελάτες. Αξιοποιώντας το πλέον επιτυχημένο σχήμα πιστότητας ΑΒ Plus, πρωτοπορούμε μαζί, δημιουργούμε μια στρατηγική συνεργασία και ενισχύουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας».

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Πρόσκληση σε ημερίδα της ΕΡΤ με θέμα την «Διαχείριση Απορριμμάτων & Ανακύκλωση»

Η ΕΡΤ διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα με θέμα την «Διαχείριση Απορριμμάτων και Ανακύκλωση» την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2020, ώρες 10.00-13.00, στο στούντιο B του Ραδιομεγάρου για τους εργαζόμενους/ες της ΕΡΤ αλλά και το κοινό που επιθυμεί να παρακολουθήσει (Απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής έως την Πέμπτη 20/2 στο email: csr@ert.gr).

Θα παρουσιάσουν:

  • ο κ. Γραφάκος Μανώλης, Γ.Γ. Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας – ΥΠΕΝ
  • ο κ. Σιδέρης Ιωάννης, Δ/νων Σύμβουλος του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης – ΕΟΑΝ και
  • η κα Γιαννάκη Σοφία, Μηχανικός Περιβάλλοντος, εργαζόμενη του Δήμου Αγίας Παρασκευής στη Διεύθυνση Καθαριότητας & Διαχείρισης Απορριμμάτων, υπεύθυνη του Κινητού Πράσινου Σημείου του Δήμου που επισκέπτεται την ΕΡΤ κάθε Πέμπτη πρωί

Η ΕΡΤ στηρίζει την καμπάνια του ΟΗΕ για τους «Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και την Ατζέντα 2030».

Η συγκεκριμένη εκδήλωση διοργανώνεται με αφορμή τη δέσμευση στον Στόχο «Δράση για το Κλίμα», προκειμένου να ενημερωθεί το κοινό και οι εργαζόμενοι/ες της ΕΡΤ για τους τρόπους σωστής ανακύκλωσης και το τοπίο διαχείρισης απορριμμάτων στην Ελλάδα.

Οι κύριοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης που ενισχύονται μέσω της δράσης της ΕΡΤ στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης είναι οι εξής τέσσερις: Ισότητα Φύλων, Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή, Δράση για το Κλίμα και Συνεργασία για τους Στόχους.

#ΣυμμΕΡΤέχουμε Σωστά στην Ανακύκλωση!

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Β. Αδαμίδου (Lidl): Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας

Η Lidl Hellas, η εταιρεία που πρώτη απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από το δίκτυό της, στοχεύει σε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και υιοθετεί μοντέλο περιορισμού της σπατάλης τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής, αντίθετα με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού, που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν, όπως τονίζει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας της Lidl Hellas, που ξεκινάει από τους παραγωγούς, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή, περιγράφει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas, αναλύοντας τους στόχους που έχει θέσει η εταιρεία σε τομείς όπως τα προϊόντα, το περιβάλλον και η κοινωνία. 

ΕΡ: Τα τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς έχει εστιάσει περισσότερο στα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής του ομίλου με ορίζοντα τα επόμενα χρόνια;

ΑΠ: Στη Lidl Ελλάς στόχος μας είναι η αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου μέσω μιας υπεύθυνης χρήσης φυσικών πόρων και μιας σύγχρονης οικονομίας που συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη και την ευημερία των πολιτών. Εφαρμόζουμε ένα ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας που ξεκινάει από τους παραγωγικούς πόρους, τη γεωργία και την κτηνοτροφία, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση εμπορευμάτων, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή και την κοινωνία. Εξάλλου, η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει πάνω απ’ όλα τη βιώσιμη κοινωνία. Γι’ αυτό και ενσωματώνουμε πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας στην καθημερινή λειτουργία μας, μέσα από την αλληλεγγύη, τη στήριξη, και την ενδυνάμωση, κυρίως των λιγότερο προνομιούχων συμπολιτών μας, στοχεύοντας στη διαμόρφωση ενός καλύτερου αύριο για όλους. Με προσανατολισμό στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών καθορίσαμε τα ουσιαστικά θέματα για τη διαμόρφωση της δικής μας Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης που ενσωματώνει συγκεκριμένες αξίες και πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και αφορά στα 5 ακόλουθα πεδία: τα προϊόντα μας, το περιβάλλον, τους εργαζομένους μας, την κοινωνία και τους εξωτερικούς μας συνεργάτες. 

EΡ: Ποιοι είναι, πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι που έχουν τεθεί;

ΑΠ: Ως μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων, έχουμε επίγνωση της ευθύνης που μας αναλογεί, η οποία ολοένα και μεγαλώνει λόγω του μεγέθους, αλλά και της παρουσίας μας σε πολλά σημεία της χώρας. 

Απόδειξη πως είμαστε όχι μόνο κοινωνοί του μηνύματος της βιώσιμης ανάπτυξης αλλά και πρωτεργάτες στην υιοθέτηση των τακτικών της, είναι οι πρωτοβουλίες που έχουμε πάρει. Συγκεκριμένα εδώ και 2 χρόνια περίπου η Lidl Ελλάς, πρώτη, απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από τα καταστήµατά της αντικαθιστώντας την µε µια νέα σακούλα πολλαπλών χρήσεων, ανθεκτικότερη, η οποία αποτελείται κατά 80% από ανακυκλωµένα υλικά, είναι 100% ανακυκλώσιµη και στην οποία µπορούν να τοποθετηθούν προϊόντα βάρους 10 κιλών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι είμαστε η μόνη εταιρία στην Ελλάδα που από την πρώτη στιγμή χρέωνε την πλαστική σακούλα για αποφυγή σπατάλης πλαστικού. Εκτός από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας µιας χρήσης, µειώσαµε το πάχος στα πλαστικά µπουκάλια αναψυκτικού και το πλαστικό περίβληµα του χαρτιού υγείας που είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική μείωση πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού. 

Είμαστε η πρώτη εταιρία λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, που καταργήσαμε στις 31.12.2019, 2 χρόνια νωρίτερα από την Ευρωπαϊκή οδηγία, οριστικά από τα καταστήματά μας τα πλαστικά μίας χρήσης, όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού κατά 20% στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και να γίνουν όλες (100%) οι συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανακυκλώσιμες. 

Η προσπάθεια μας για ένα καλύτερο αύριο αποτυπώνεται και στη συμμετοχή της Lidl Ελλάς στην ξεχωριστή για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία προστασίας του περιβάλλοντος της Σαντορίνης “Plastic Free Santorini”. Πρόκειται για μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργού Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, του Δημάρχου Σαντορίνης, κ. Αντώνη Σιγάλα και του Προέδρου της Διοίκησης της Lidl Ελλάς, κ. Ιακώβου Ανδρεανίδη, που έχει ως στόχο την ανακήρυξη της Σαντορίνης ως ενός νησιού με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό. Με αυτήν, η Σαντορίνη γίνεται η καρδιά μιας σπείρας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού σε όλη την Ελλάδα, με στόχο να απλωθεί σταδιακά σε όλες τις Κυκλάδες και τα νησιά του Αιγαίου. 

Για τον καθορισμό των κριτηρίων ποιότητας στα προϊόντα μας προσανατολιζόμαστε σταθερά στις τελευταίες εξελίξεις και τα νεότερα δεδομένα που αφορούν την υγεία, την επιστήμη και την τεχνολογία. Έτσι τοποθετούμε συνέχεια στο μικροσκόπιο την γκάμα των  προϊόντων της ιδιωτικής μας ετικέτας, δίχως να ξεχνάμε ποτέ τον λόγο για τον οποίο οι πελάτες μας εμπιστεύονται τα προϊόντα μας. 

Έχοντας σαν βάση τα επιστημονικά ευρήματα, έχουμε ως στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε αλάτι και ζάχαρη και της ποσότητας των κορεσμένων λιπαρών οξέων, με στόχο 20% λιγότερη ζάχαρη και αλάτι μέχρι το 2025. Επιπλέον, στόχος μας είναι να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση των συντηρητικών ή να τα αποφύγουμε εντελώς. Στην ουσία, βελτιστοποιούμε τη σύσταση των προϊόντων μας χωρίς να θυσιάσουμε τη γεύση τους. Μόνο στις περιπτώσεις που το επιδιωκόμενο γευστικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς αρώματα ή αν η χρήση των εκχυλισμάτων και των φυσικών αρωμάτων δεν είναι αρκετή, τότε μόνο εξετάζουμε τη χρήση τεχνητών αρωμάτων.

Επιθυμούμε να προσφέρουμε ολοένα και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία χαρακτηρίζονται από περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Μέσα από τη διαμόρφωση της γκάμας μας στηρίζουμε τις προσπάθειες αναγνωρισμένων προτύπων πιστοποίησης όπως το Fairtrade, το UTZ, το Bio ή Rainforest Alliance και προσφέρουμε αντίστοιχα πιστοποιημένα προϊόντα που φέρουν τα ανάλογα σήματα. Εδώ και χρόνια, η Lidl δεσμεύεται για την προώθηση της βιώσιμης καλλιέργειας του καφέ, του κακάο και του τσαγιού. Τα φρούτα και τα λαχανικά αλλά και τα άνθη και τα φυτά που εμπορευόμαστε διαθέτουν όλα την πιστοποίηση GLOBAL G.A.P., Fairtrade ή του ολλανδικού Milieu Project Sierteel. Μεριμνούμε ιδιαιτέρως και για τα προϊόντα ζωικής προέλευσης (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, ψάρια) στηρίζοντας τα πρότυπα πιστοποίησης, όπως MSC, BIO και ASC.

ΕΡ: Με ποια εργαλεία προωθείτε τη βιώσιμη διαχείριση πόρων;

ΑΠ: Ενσωματώνουμε τις αρχές της κυκλικής οικονομίας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, θέτοντας προδιαγραφές οικολογικού σχεδιασμού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναλαμβάνοντας μέτρα για να «κλείσει» ο κύκλος ζωής των προϊόντων φυτικής και ζωικής προέλευσης και αναπτύσσοντας προϊόντα και υπηρεσίες που συνεισφέρουν στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων. Mε γνώμονα την ολιστική υπεύθυνη διαχείριση διασφαλίζουμε ότι οι πρώτες ύλες της παραγωγής που δεν θα καταναλωθούν, θα εξοικονομηθούν και ότι αυτά που ίσως περισσέψουν, δεν θα πεταχτούν αλλά θα αξιοποιηθούν, ενώ με σύμμαχο την τεχνολογία οι παραγγελίες μας εξασφαλίζουν το σωστό απόθεμα και τη λιγότερη σπατάλη τροφίμων. Δεν λειτουργούμε απλά με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν. Φυσικά, κι εμείς εδώ και χρόνια δωρίζουμε όσα τρόφιμα και μη τρόφιμα περισσεύουν σε ΜΚΟ κι άλλες ευπαθείς ομάδες. Όμως για να μπορούμε να μιλάμε πραγματικά για μείωση της σπατάλης τροφίμων, αυτή οφείλει να γίνεται στην πηγή. Για αυτό εμείς σχεδιάζουμε προσεκτικά από το πρώτο στάδιο του ολιστικού μοντέλου υπεύθυνης διαχείρισης που είναι οι πρώτες ύλες, να παράγουμε μόνο όσα χρειάζονται προς κατανάλωση οπότε δεν φτάνουμε καν στο τελικό στάδιο του να έχουμε να διαχειριστούμε μεγάλες ποσότητες τροφίμων για υπεύθυνη διαχείριση. Φροντίζουμε λοιπόν ώστε να μην «παράγουμε» αρχικά σπατάλη τροφίμων, και όχι απλά να την «μειώνουμε» στο τελικό στάδιο κάνοντας προϊοντικές δωρεές ή μετατρέποντάς την σε ζωοτροφές, βιοαέριο και λίπασμα.  

ΕΡ: Σε επίπεδο ομίλου, με ποιους από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης έχετε συνδέσει κατά βάση τη στρατηγική σας;

ΑΠ: Η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας μας βασίζεται στο Μοντέλο Υπευθυνότητας της Lidl, το οποίο αποτελείται από 4 επίπεδα: τους πόρους, την εφοδιαστική αλυσίδα, τη λειτουργία και τους πελάτες. Κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα συνδέεται με διαφορετικούς παγκόσμιους στόχους, προκειμένου το σύνολο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας να χαρακτηρίζεται από υπευθυνότητα και να είναι προσανατολισμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι δύο κύριοι στρατηγικοί πυλώνες που έχουν αναδειχθεί στο πλαίσιο υπευθυνότητας της εταιρίας μας είναι η κοινωνία και το περιβάλλον. Δράσεις οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του πυλώνα κοινωνία, όπως προϊοντικές δωρεές, υποτροφίες, δράσεις για μείωση food waste, κ.λπ. συνδέονται με τον 2ο, 3ο, 4ο και 12ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης και οι δράσεις για το περιβάλλον, όπως μείωση πλαστικού, δράσεις ευασισθητοποίησης για μείωση του ατομικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, κ.λ.π. συνδέονται με τον 13ο, 14ο και 15ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης.

ΕΡ: Ο Στόχος 14 συνδέεται με το Project Stop. Θέλετε να μας μιλήσετε λίγο γι’ αυτό;

ΑΠ: Το Project Stop (Stop Ocean Plastics) είναι μια ηγετική πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την πρόληψη της συσσώρευσης πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς και συνεργάζεται πρωτίστως με τοπικές κοινότητες στην Ινδονησία. Συνεργάζεται με πόλεις και τοπικές κοινότητες για τη δημιουργία αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων, προκειμένου να προλαμβάνεται η ρύπανση των ωκεανών με πλαστικά απορρίμματα, στα ανοιχτά των ακτών της νοτιοανατολικής Ασίας. Το Project Stop έχει τη στήριξη εταίρων από τον κλάδο της βιομηχανίας, αλλά και κρατικών φορέων. Ένας από αυτούς είναι ο όμιλος Schwarz, στον οποίο ανήκει και η Lidl. 

ΕΡ: Πόσο σημαντικές είναι οι συνεργασίες στην υλοποίηση προγραμμάτων τέτοιας έκτασης;

ΑΠ: Δεν είναι μόνο η ηθική μας υποχρέωση, αλλά κυρίως η ευθύνη μας απέναντι στις μελλοντικές γενιές να επιταχύνουμε εκείνες τις πρακτικές που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο αύριο ξεκινώντας από σήμερα. Μόνο με συνέργειες και ενωμένες δυνάμεις μας δίνεται η δυνατότητα να μετατρέψουμε την αλυσίδα αξίας σε αλυσίδα επιτυχίας ευθύνης.

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ