Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Procter & Gamble γνωστοποίησε ότι έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στα ευρωπαϊκά προγράμματα βιώσιμης ανάπτυξης στο πλαίσιο των στόχων που έχει θέσει για το Ambition 2030.
Η P&G προωθεί την κυκλική οικονομία για το ανακυκλωμένο πλαστικό στην Ευρώπη μέσω της χρήσης ρητίνης (από κυκλικές διαδικασίες παραγωγής), στις συσκευασίες των προϊόντων για τα μαλλιά (τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο – PET) και στα μπουκάλια των υγρών απορρυπαντικών Ariel (συνεργασία για την παροχή ανακυκλωμένου πολυαιθυλενίου υψηλής πυκνότητας – HDPE). Επιπλέον γιορτάζει αξιοσημείωτες διακρίσεις στην προσπάθειά της να ηγηθεί του κλάδου στη συσκευασία, τη διαλογή, και την τροφοδοσία ανακυκλωμένης ρητίνης (PCR) με το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail, το οποίο έχει κερδίσει το βραβείο στην κατηγορία Circular Economy Innovation of the Year στα βραβεία “Edie Sustainability Leaders Awards” στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και την ετικέτα “1000 Efficient Solutions Label” από το Solar Impulse Foundation. Οι μάρκες Lenor, Unstoppables και Fairy θα αποτελέσουν τις πρώτες εμπορικές εφαρμογές του προγράμματος έξυπνων συσκευασιών HolyGrail στην Ευρώπη. Το Ariel Cold Wash και το Fairy, στο πλαίσιο του προγράμματος Fairycology, έχουν λάβει επίσης την ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation, καθώς αποτελούν λύσεις βιώσιμου καθαρισμού μέσω της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και νερού, χωρίς συμβιβασμούς.
Το «Ambition 2030» της P&G έχει ως στόχο του να δημιουργήσει και να εμπνεύσει έναν θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον και την κοινωνία μέσα από τις μάρκες, την εφοδιαστική αλυσίδα και τους εργαζομένους, ενώ παράλληλα θα δημιουργεί αξία για την Εταιρεία και τους καταναλωτές.
«Το 2020 είναι μια χρονιά όπου η δράση – η συλλογική δράση – θα μας τοποθετήσει στη σωστή τροχιά» ανέφερε η Virginie Helias, Επικεφαλής Βιωσιμότητας της P&G. «Για την P&G, το 2020 θα είναι μια χρονιά ανανεωτικής δράσης, όπου θα ενεργοποιήσουμε τους στόχους του Ambition 2030 σε όλες μας τις μάρκες, μέσω καινοτομίας και συνεργασιών. Στόχος δεν είναι απλώς να μειώσουμε τον αντίκτυπό μας, αλλά να αποτελέσουμε και μια δύναμη αλλαγής υπέρ του περιβάλλοντος, για την αντιμετώπιση των προκλήσεων των πλαστικών απορριμμάτων, της λειψυδρίας και της απώλειας της βιοποικιλότητας. Θα ηγηθούμε σε όλα αυτά τα μέτωπα για να προωθήσουμε την αλλαγή σε μεγάλη κλίμακα, αλλά και για ένα μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα», πρόσθεσε.
Η κατηγορία περιποίησης μαλλιών της P&G δεσμεύεται στη χρήση ανακυκλωμένης ρητίνης , αυξάνοντας το ανακυκλωμένο περιεχόμενο στις συσκευασίες
Η κατηγορία περιποίησης μαλλιών της P&G θα δοκιμάσει νέες συσκευασίες με ανακυκλωμένο πλαστικό για τα προϊόντα Pantene, ξεκινώντας με τα διαφανή μπουκάλια της συγκεκριμένης μάρκας. Το υλικό κατασκευάζεται μέσω προηγμένης ανακύκλωσης PET, η οποία πραγματοποιείται μέσω μιας προηγμένης διαδικασίας διάσπασης του πολυμερούς σε μονομερή, κάτι που σημαίνει ότι το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συσκευασίες καλλυντικών επανειλημμένα. Το νέο υλικό, το οποίο θα παρασκευάζεται από την Indorama Ventures, είναι κατάλληλο για όλες τις μάρκες που συσκευάζονται σε μπουκάλια από PET. Μέσω της δέσμευσής της για τη χρήση του υλικού αυτού, η P&G προωθεί μια νέα κυκλική εφοδιαστική αλυσίδα, δημιουργώντας μια τελική αγορά για ανακυκλωμένα πλαστικά.
Το Ariel σχεδιάζει να εξοικονομήσει το ισοδύναμο 200 εκατομμυρίων μπουκαλιών από πρωτογενές πλαστικό σε πέντε χρόνια χάρη στη νέα συνεργασία μεταξύ της P&G και της Viridor στον τομέα της κυκλικής οικονομίας.
Η P&G και μια εταιρεία ανακύκλωσης και ανάκτησης ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, η Viridor, έχουν συνάψει μια πενταετή συμφωνία συνεργασίας, η οποία προβλέπει την ανακύκλωση και την επανεπεξεργασία πλαστικού από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE) για χρήση στα μπουκάλια απορρυπαντικών πλυντηρίου Ariel. Μεταξύ άλλων η P&G έχει αναλάβει για το brand δέσμευση ότι όλες οι συσκευασίες θα είναι ανακυκλώσιμες έως το 2022 και ότι η χρήση πλαστικών θα μειωθεί κατά 30% έως το 2025.
Στις τεχνολογίες Ariel Cold Wash και τις τεχνολογίες του Fairy απονεμήθηκε η ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation
Στις καινοτόμες τεχνολογίες του Ariel, οι οποίες προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα καθαρισμού σε χαμηλές θερμοκρασίες, και στο Fairy με το πρόγραμμα “Fairycology” έχει απονεμηθεί η ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation. Αυτή η καινοτόμα ετικέτα έχει ως στόχο της να απεικονίσει και να ενθαρρύνει τις τεχνολογίες που προστατεύουν το περιβάλλον, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν την καθαρή οικονομική ανάπτυξη. Οι τεχνολογίες Ariel Cold Wash έχουν αναγνωριστεί για το ότι αποτελούν λύσεις βιώσιμου καθαρισμού, χάρη στην εξαιρετική τους απόδοση σε κρύο νερό, κάτι που συμβάλλει στη σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, μέσω της μείωσης της θερμοκρασίας στο πλυντήριο. Το Fairy έχει αναγνωριστεί ως η βέλτιστη λύση, καθώς απαιτεί λιγότερη ενέργεια, λιγότερο νερό και δημιουργεί λιγότερα απορρίμματα.
Το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail 2.0 έλαβε την ετικέτα 1000 Efficient Solutions Label από το Solar Impulse Foundation, αλλά και το βραβείο Circular Economy Innovation of the Year στα βραβεία Edie Sustainability Leaders Awards 2020.
Το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail έχει βραβευθεί στην κατηγορία Circular Economy Innovation of the Year για τις σημαντικές αλλαγές που θα μπορούσε να φέρει στις συσκευασίες, τη διαλογή, την τροφοδοσία ανακυκλωμένης ρητίνης (PCR) και για πολλά άλλα. Το HolyGrail 2.0 είναι η δεύτερη φάση του προγράμματος που θα εξερευνήσει μια πιθανή δοκιμαστική αγορά το 2021, μέσω της δημιουργίας μιας μεγάλης κοινοπραξίας εταιρειών σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας (με περισσότερους από 115 εταίρους).
Οι μάρκες Lenor, Unstoppables και Fairy θα γίνουν οι πρώτες μάρκες που θα εφαρμόσουν το πρόγραμμα έξυπνων συσκευασιών HolyGrail
Η P&G ηγείται του προγράμματος HolyGrail υπό την αιγίδα του Ellen MacArthur Foundation από το 2016. Πρόκειται για μια συνεργατική προσπάθεια, η οποία σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζει η ανακύκλωση των πλαστικών: την ανεπαρκή διαλογή στις εγκαταστάσεις ανακύκλωσης. Οι νέες συσκευασίες ενισχυτικών αρωμάτων Unstoppables και Lenor υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Γερμανίας έως τον Οκτώβριο του 2020 και, στη συνέχεια, θα φτάσουν και στα ράφια της υπόλοιπης Ευρώπης. Το Fairy θα αποτελέσει τη δεύτερη μάρκα που θα ενσωματώσει τα ψηφιακά υδατογραφήματα HolyGrail στις συσκευασίες των προϊόντων της στην Ευρώπη. Καθώς τα ψηφιακά υδατογραφήματα δεν είναι ορατά από το ανθρώπινο μάτι, αλλά ανιχνεύονται από τις συσκευές οπτικής σάρωσης και τα smartphone, η τεχνολογία αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί, σε επόμενο στάδιο, και για την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των καταναλωτών από τις διάφορες μάρκες.