Connect with us

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

AXA: «Η γόπα σου έσωσε τη γόπα»

Για ακόμα μια χρονιά, εργαζόμενοι και συνεργάτες της ΑΧΑ ένωσαν τις δυνάμεις τους και με μότο «Η γόπα σου έσωσε τη γόπα» συμμετείχαν ενεργά στην 3η και τελευταία δράση μιας σειράς εθελοντικών πρωτοβουλιών που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Εβδομάδας Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΑΧΑ, καθαρίζοντας την παραλία Γλύστρα στο Λαγονήσι.
Τα αποτσίγαρα, μαζί με αντικείμενα όπως μαχαιροπίρουνα, πιάτα, κυπελάκια, καλαμάκια και περιέκτες τροφίμων αντιστοιχούν στο 86% των πλαστικών μιας χρήσης που συναντάμε πιο συχνά στις παραλίες. Συγκεκριμένα, τα αποτσίγαρα αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες πηγές μόλυνσης των ελληνικών θαλασσών. Με την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος στο επίκεντρο, η ΑΧΑ διοργάνωσε τον καθαρισμό της παραλίας Γλύστρα του Δήμου Σαρωνικού μεταδίδοντας με αυτόν τον τρόπο ένα ουσιαστικό μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Μπορεί όμως μια γόπα από ένα τσιγάρο να σώσει ένα ψάρι – γόπα; Την Παρασκευή 12 Ιουλίου, 97 εθελοντές της ΑΧΑ συγκεντρώθηκαν στην παραλία όπου αρχικά ενημερώθηκαν από τους εξειδικευμένους εκπροσώπους της περιβαλλοντικής ομάδας iSea για τον σωστό διαχωρισμό των ευρημάτων/ απορριμμάτων καθώς και για τη σπουδαιότητα του καθαρισμού της ακτογραμμής. Στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν στην πράξη όλα όσα έμαθαν, περνώντας στη συλλογή των απορριμμάτων κατά μήκος ολόκληρης της παραλίας.
Οι ομάδες που σχηματίστηκαν καθάρισαν 476 μέτρα παραλιακού μετώπου και συγκέντρωσαν συνολικά 39 σάκους απορριμμάτων, βάρους 300 κιλών. Ένα μετρήσιμο αποτέλεσμα το οποίο αποτελεί την έναρξη συλλογής στοιχείων από την ΑΧΑ για το μετρήσιμο αντίκτυπο των εθελοντικών δράσεων που πρόκειται να ακολουθήσουν.
Το έργο της εθελοντικής ομάδας ΑΧΑ ενισχύθηκε από τη συμμετοχή των νέων εθελοντών του Δήμου Σαρωνικού «Young Volunteers in Action», ενώ παράλληλα είχαν και την πολύτιμη καθοδήγηση της Χριστίνας Κονταξή, εξειδικευμένης Περιβαλλοντολόγου, μέλος της Ομάδας Blue Growth της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η εθελοντική δράση ολοκληρώθηκε με τους εθελοντές να τοποθετούν στην κατασκευή σε σχήμα «γόπας – ψαριού» όλα τα αποτσίγαρα που είχαν συλλέξει. Η πρωτότυπη αυτή κατασκευή σχεδιάστηκε για να οπτικοποιήσει το σπουδαίο αποτέλεσμα που μπορεί να έχει η πρόληψη στην προστασία του περιβάλλοντος και το αντίκτυπο της κάθε μας κίνηση και πως αυτή καταλήγει σε εμάς. Η κατασκευή μετά το πέρας της δράσης δωρίστηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Σαρωνίδας. Στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας είναι κάθε εθελοντική δράση να έχει τη δυναμική να ευαισθητοποιήσει και να παρακινήσει ένα ευρύτερο μέρος του κοινού. Για τον λόγο αυτό κάθε δράση θα συνδέεται με μια digital καμπάνια με τους ανθρώπους της ΑΧΑ να αποτελούν πρεσβευτές υπεύθυνης συμπεριφοράς. Η αρχή γίνεται με τη digital καμπάνια «Η γόπα σου έσωσε τη γόπα». Ο κ. Γιώργος Χονδρός και η κ. Γεωργία Κρεββατά, εργαζόμενοι της ΑΧΑ και ενεργά μέλη της εθελοντικής ομάδας της, δήλωσαν: «Η μεγαλύτερη απειλή για τις παραλίες μας είναι το πιστεύω ότι θα τις σώσει κάποιος άλλος. Στην ΑΧΑ αφήσαμε τέτοιου είδους περιθώρια και τα κάναμε πράξη». «Η δράση αυτή είναι συνδεμένη με τις ανάγκες, το ήθος και τα όνειρα κάθε ενεργού πολίτη για ένα καθαρό και υγιές περιβάλλον».

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Δράσεις από την Περιφέρεια Κρήτης για βιώσιμο τουρισμό

Mετά από μελέτες 2,5 ετών που διεξήγαγε η Περιφέρεια Κρήτης μέσω του έργου Blueislands ξεκινούν οι δράσεις για την μείωση των αποβλήτων που παράγονται από τον τουρισμό.

H καμπάνια εντάσσεται στο ευρωπαϊκό έργο BLUEISLANDS-Interreg Med για την πρόληψη αποβλήτων, την προστασία των ακτών και θαλασσών, την αποφυγή μίας χρήσης πλαστικών και ανεξέλεγκτης απόρριψης αποτσίγαρων.

Στο πλαίσιο αυτό έγιναν στοχευμένες ενημερωτικές εκδηλώσεις για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τα απορρίμματα, στο πλήθος των τουριστών που απολάμβαναν το υποβρύχιο θέαμα στις αίθουσες του Ενυδρείου του ΕΛΚΕΘΕ. Θα ακολουθήσουν αυτή την εβδομάδα δράσεις στο Ρέθυμνο ενώ έχουν προγραμματιστεί μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου περιοδείες και σε άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα BLUEISLANDS στοχεύει στον εντοπισμό, αντιμετώπιση και μετριασμό των επιπτώσεων της εποχικής διακύμανσης των αποβλήτων που παράγονται στα νησιά της Μεσογείου ως αποτέλεσμα του τουρισμού.

Κατά τη θερινή περίοδο, τα μεσογειακά νησιά φιλοξενούν έναν πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό λόγω του τουρισμού, κάτι επωφελές για τις τοπικές οικονομίες, αλλά γεγονός που θέτει επίσης μεγάλο φορτίο στις τοπικές υποδομές, ειδικά για τα συστήματα διαχείρισης αποβλήτων. Με τη βελτίωση των γνώσεων σχετικά με τις ροές αποβλήτων, την οικοδόμηση κοινών κατευθυντήριων γραμμών και τη βελτίωση των συνεργιών μεταξύ των κοινοτήτων των νησιών MED, το πρόγραμμα BLUEISLANDS στοχεύει στην προώθηση βιώσιμων μορφών τουρισμού.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

AccountAbility: 7 τάσεις αλλάζουν το επιχειρηματικό «σύμπαν»

Oι επιχειρηματικοί ηγέτες αναγνωρίζουν τη στενή σχέση μεταξύ ανταγωνιστικότητας και βιωσιμότητας στην οικονομική απόδοση δημιουργώντας τάσεις που επηρεάζουν το παγκόσμιο επιχειρηματικό οικοσύστημα, με ολοένα περισσότερες εταιρείες να ακολουθούν αυτές τις αναδυόμενες τάσεις.

Της Σοφίας Εμμανουήλ

semmanouil@gmail.com

Οι αναδυόμενες αυτές τάσεις έχουν ως επίκεντρο την κυκλική οικονομία, τη δέσμευση για πρωτοβουλίες γύρω από την Κλιματική Αλλαγή και τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η παγκόσμια κοινότητα αναγνωρίζει τη βιωσιμότητα ως επιχειρηματική επιταγή μακροπρόθεσμου ορίζοντα, σημειώνει και ο οργανισμός AccountAbility που έχει εκδώσει τα πρότυπα ΑΑ 1000 και εντοπίζει επτά προκλήσεις για τις επιχειρήσεις το 2019.

  1. Συνεργασία στη δράση για το κλίμα
  2. Συνεισφορά στην επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs)
  3. Mέτρηση του αντίκτυπου των πρωτοβουλιών αειφορίας
  4. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και μείωση των κινδύνων στην αλυσίδα εφοδιασμού
  5. Μετάβαση στην κυκλική οικονομία
  6. Αξιοποίηση της ταχείας αστικοποίησης με την ανάπτυξη βιώσιμων πόλεων
  7. Επένδυση στην αυτοματοποίηση ως μέσο για τη βιωσιμότητα

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το κλίμα, οι επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν τις δράσεις τους δεσμευόμενες με συγκεκριμένους στόχους. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η κλιματική αλλαγή θα βλάψει τις οικονομίες των χωρών, ανεξαρτήτως αν είναι αναδυόμενες ή αναπτυγμένες, με τις ΗΠΑ να ενδέχεται να χάσουν το 10% του ΑΕΠ τους, αν δεν κάνουν σημαντικές αλλαγές στην πολιτική τους. Ενδεικτικά, η 24η Διεθνής Διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP24) τον Δεκέμβριο του 2018 αναγνώρισε τον ιδιωτικό τομέα όχι ως ένοχο για τις κλιματικές αλλαγές αλλά ως απαραίτητο εταίρο, που μπορεί να δημιουργήσει κέρδη από την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών. Στο ίδιο πλαίσιο αναπτύχθηκε το πρότυπο TCFD για τη δημοσιοποίηση χρηματοοικονομικών πληροφοριών σχετικών με το κλίμα ενώ δυναμική αποκτά και η πρωτοβουλία Science Based Targets, μια συνεργασία μεταξύ του CDP, του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών, του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Πόρων, του Παγκόσμιου Ταμείου για την Άγρια Ζωή και του We Mean Business Coalition, που θέτει στόχους με βάση την επιστήμη στην επιχειρηματική πρακτική με ορίζοντα το 2020.

Αναφορικά με την επίτευξη των SDGs οι αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, η πίεση από τις κυβερνήσεις για ανάληψη πρωτοβουλιών και τα επενδυτικά συμφέροντα οδηγούν τις εταιρείες να κάνουν ουσιαστική μετατόπιση της στρατηγικής τους στην αειφόρο ανάπτυξη. Οι SDGs αναμένεται να δημιουργήσουν ευκαιρίες σε μια αγορά 12 τρις. δολ. σε τέσσερις βασικές βιομηχανίες, τρόφιμα και γεωργία, πόλεις, ενέργεια και υλικά και υγεία και ευεξία. Είναι δε ενδεικτικό ότι σε σύμπραξη με το CSR Europe τo Ελληνικό Δίκτυο για την ΕΚΕ (CSR Hellas) ανέλαβε μια σημαντική πρωτοβουλία με στόχο να γίνει πιο αποτελεσματική η προσπάθεια για την επίτευξη των SDGs σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω του συντονισμού των δράσεων κυβερνήσεων, επιχειρηματικού κόσμου και κοινωνίας των πολιτών. Το CSR Hellas, εθνικός εταίρος του CSR Europe στην Ελλάδα, κάλεσε τους CEOs όλων των μελών του να ενώσουν τη φωνή και τις δυνάμεις τους με άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και επιχειρηματικούς φορείς, στέλνοντας ένα δυναμικό ελληνικό «παρών» στην Πρόσκληση για μία Νέα Ευρωπαϊκή Συμφωνία προς ένα Βιώσιμο Μέλλον σε όλη την Οικουμένη, μέσω της συνυπογραφής του CEOs Call to Action & Collaboration. Με την Πρόσκληση αυτή, οι ηγέτες των επιχειρήσεων/φορέων καθιστούν σαφές πως είναι έτοιμοι να ενδυναμώσουν τον διάλογο και να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία τους με την κοινωνία.

Η εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών για την επίτευξη των SDGs έχουν φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για μέτρηση των αποτελεσμάτων, για διαχείριση και παρακολούθηση των επιδόσεων. Οι αρχές ΑΑ 1000 είναι ένα πρακτικό πρότυπο προς αυτή την κατεύθυνση, όπως αναφέρει ο οργανισμός AccountAbility στην έκθεσή του. Το ίδιο ισχύει για το Social Capital Protocol του Παγκόσμιου Επιχειρηματικού Συμβουλίου για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Ανάπτυξη (WBCSD) και άλλα πρότυπα.

Οι πιέσεις από τους καταναλωτές, τις ομάδες ακτιβιστών και τις ρυθμιστικές αρχές οδηγούν τις εταιρείες να αυξάνουν τη διαφάνεια στις αλυσίδες εφοδιασμού τους με στόχο την καλύτερη λογοδοσία σε θέματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβέρνησης (ESG). Η ανάπτυξη τεχνολογιών όπως Big Data, Block Chain, Internet of Things, τεχνητή νοημοσύνη κ.ο.κ., μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της επιβάρυνσης των εταιρειών, στον μετριασμό των κινδύνων και στην επίτευξη της διαφάνειας που απαιτεί η αγορά.

Η αυξανόμενη συνειδητοποίηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκύπτουν οδηγούν τις κυβερνήσεις, τους καταναλωτές και τους οργανισμούς να επανεξετάσουν το σημερινό «γραμμικό» οικονομικό σύστημα και να στραφούν προς μια «κυκλική» οικονομία, με την κατανάλωση να ακολουθεί το μοντέλο της επαναχρησιμοποιήσιμης των υλικών. Ο ιδιωτικός τομέας ήδη πρωτοπορεί σε καινοτόμες λύσεις κυκλικής οικονομίας ενώ οι κυβερνήσεις σε διεθνές επίπεδο προωθούν σημαντικές πολιτικές και οικονομικές επενδύσεις για να διευκολύνουν αυτό το κίνημα.

Η αστικοποίηση

Ας σημειωθεί ότι εταιρείες όπως η Nestlé και η Mars αντιμετωπίζουν αναταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας τους, καθώς οι αγρότες μικρής κλίμακας μεταναστεύουν στις πόλεις. Οι εταιρείες logistics όπως η UPS και η FedEx ανησυχούν για την αύξηση του όγκου και της πολυπλοκότητας των δραστηριοτήτων τους λόγω της συμφόρησης που δημιουργείται και της ανεπάρκειας υποδομών. Αυτά τα παραδείγματα καταδεικνύουν τις συνεχείς αλλαγές που καλούνται να αντιμετωπίσουν όλες οι επιχειρήσεις στον κόσμο και υπογραμμίζουν την ανάγκη επαναξιολόγησης και ανασχεδιασμού των δραστηριοτήτων τους για να επιβιώσουν, πόσο μάλλον να ευημερήσουν σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Ενδεικτικές είναι και οι εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών – τόσο των αγαθών όσο και των ανθρώπων – όπου η αυτοματοποίηση προοιωνίζεται κοινωνικοοικονομικά οφέλη. Ο κλάδος είναι ηγέτης του σύγχρονου πολιτισμού αλλά η ανάπτυξή του έχει συνδεθεί με δαπανηρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Για παράδειγμα, οι πρόωροι θάνατοι που σχετίζονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση υπολογίζονται σε 3,7 εκατ. (ΠΟΥ, 2012) ενώ οι μεταφορές θεωρούνται υπεύθυνες για το 15% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πιο συγκεκριμένα, πάνω από το 20% των συνολικών εκπομπών CO₂ από καύση καυσίμων παγκοσμίως. Λύσεις σε αυτά τα θέματα έρχεται να δώσει η τεχνολογία. Η καινοτομία, η ηλεκτροκίνηση, η κοινή χρήση οχημάτων και η αυτοματοποίηση φέρνουν επανάσταση στον τομέα των μεταφορών συμβάλλοντας στην άμβλυνση ζητημάτων βιωσιμότητας όπως η κλιματική αλλαγή και εξασφαλίζοντας υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Η Tissot τιμάει την ποδηλασία

Εξαιρετικά απλό, και αναγνωρισμένο παγκόσμια, το ποδήλατο αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο η Tissot προσεγγίζει τον κόσμο, την ανθρωπότητα και την αστική ζωή.

Η Tissot, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, υποστηρίζει αυτό το πνεύμα της ελευθερίας, έναν πράσινο τρόπο μετακίνησης και τον τρόπο ζωής που σχετίζεται με την ποδηλασία. Ως παραδοσιακά καινοτόμος, η Tissot είναι ικανή να αναγνωρίσει οτιδήποτε καινούριο και επαναστατικό. Παρόλο που η επανάσταση της ποδηλασίας δεν είναι θεαματική, είναι σημαντική.

Ελευθερία

Ποδήλατο για την πόλη ή ποδήλατο για τη φύση. Αναδιπλούμενο, ή ηλεκτρικό. Σε αλουμίνιο ή από ατσάλι. Για δρόμους ή μονοπάτια. Η ποδηλασία κερδίζει οπαδούς για πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του 1930, όταν έγινε πραγματικά προσβάσιμο σε όλους. Πλέον δεν είναι μόνο ένα μέσο μετακίνησης, αλλά και ένα μέσο ψυχαγωγίας, άθλησης, ή τρόπος ζωής. Έχει αποκτήσει μια νέα υπόσταση, ξεπερνώντας τον καθαρά χρηστικό σκοπό του, και έχει γίνει διαθέσιμο σε όλες τις κουλτούρες, ηλικίες και ομάδες. Με την άνοδο του ενδιαφέροντος για την οικολογία και το περιβάλλον, ενστερνίζεται πλέον τις αξίες της ελευθερίας που έχει χάσει το αυτοκίνητο. Το ποδήλατο μπορεί να σας πάει παντού, χωρίς περιορισμούς, και χωρίς όρια.

Απόδοση

Η μεγάλη επιτυχία των αγώνων επαγγελματικής ποδηλασίας λειτουργεί προσθετικά στη δημοφιλία του αθλήματος. Ως χορηγός των παγκοσμίων πρωταθλημάτων της Διεθνούς Ποδηλατικής Ένωσης και του Tour de France, και ως επίσημος χρονομέτρης των παγκόσμιων ποδηλατικών πρωταθλημάτων δρόμου, πίστας, mountain bike και BMX, η Tissot συνεργάζεται με αυτό το άθλημα για πάνω από 50 χρόνια. Είναι ένα σπορ εξαιρετικά δημοφιλές, το οποίο φέρνει κοντά εκατομμύρια οπαδών ανά τον κόσμο, ενώ έχει γίνει ακόμα πιο ξεχωριστό, απευθυνόμενο σε ένα unisex κοινό. Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο αερόβιας άσκησης, αντοχής, χωρίς επιβλαβείς επιπτώσεις στις αρθρώσεις, ενώ την ίδια στιγμή, η ποδηλασία είναι και μια κοινωνική ενασχόληση με φίλους και γνωστούς, που ξεπερνάει πλέον άλλες ομαδικές δραστηριότητες, όπως το golf.

Παγκόσμιος χαρακτήρας

Η Tissot είχε ανέκαθεν ένα παγκόσμιο όραμα, το οποίο εφαρμόζει ακούραστα στη διαδικασία της ωρολογοποιίας από το 1853. Η μάρκα προσφέρει στο κοινό μεγάλη ποικιλία μοντέλων, πάντα στη σωστή τιμή και με την αναγνωρισμένη Ελβετική ποιότητα. Είτε πρόκειται για μηχανικά ή quartz ρολόγια, για άντρες και για γυναίκες, σε σπορ, casual, ή επίσημες περιστάσεις, η τεχνογνωσία της μάρκας, που μετράει περισσότερα από 166 χρόνια, υποστηρίζει όλους τους οπαδούς των δύο τροχών.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ