Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

Bayer: Δράση για τη δέσμευση άνθρακα

Η γεωργία μπορεί τώρα να έχει μια άλλη λύση για να επηρεάσει θετικά την κλιματική αλλαγή, χάρη σε μια νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε η Bayer. Ξεκινώντας αυτόν τον μήνα, η Bayer θα αρχίσει να επιβραβεύει τους αγρότες στη Βραζιλία και τις ΗΠΑ για τη δημιουργία «πιστώσεων» άνθρακα, υιοθετώντας «έξυπνες» πρακτικές για το κλίμα – όπως η καλλιέργεια χωρίς τη χρήση σκαπτικών μηχανημάτων και η χρήση κάλυψης στις καλλιέργειες – σχεδιασμένες να βοηθήσουν τη γεωργία να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Η πρωτοποριακή πρωτοβουλία Carbon της Bayer είναι το αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας που επικυρώνει μια επιστημονική προσέγγιση και μεθοδολογία για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, αναγνωρίζεται ο κεντρικός ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν οι παραγωγοί και η γη τους, συμβάλλοντας στη δημιουργία διαρκών, θετικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και είναι η πιο πρόσφατη δέσμευση της εταιρείας στο στρατηγικό πλάνο βιωσιμότητας, που στοχεύει ειδικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% το 2030.

«Οι παραγωγοί είναι άκρως ευαισθητοποιημένοι για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη διαχείριση των εκτάσεων που καλλιεργούν», δήλωσε ο Brett Begemann, Chief Operating Officer του Τομέα Επιστήμης Γεωργίας της Bayer AG. «Η ζωή και η διαβίωσή τους εξαρτώνται από τον καιρό και επηρεάζονται πρωτίστως από ξηρασία, πλημμύρες και ακραίες συνθήκες. Αν κάποιος έχει έννομο συμφέρον για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, είναι οι αγρότες και δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε νέα επιχειρηματικά μοντέλα όπως αυτή η μοναδική πρωτοβουλία Carbon για να τους βοηθήσουμε σε αυτόν τον αγώνα».

Το έδαφος είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους δέσμευσης του άνθρακα.

Δίνοντας κίνητρα στους παραγωγούς να μειώσουν τη χρήση σκαπτικών μηχανημάτων, να υιοθετήσουν τη χρήση αζώτου με ακρίβεια ή καλλιεργειών κάλυψης εδάφους, βοηθάμε στην περαιτέρω δέσμευση του άνθρακα στο έδαφος, τη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων και τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Ενώ σήμερα οι αγρότες ανταμείβονται αποκλειστικά για την παραγωγή τροφίμων, ζωοτροφών και ινών, όσοι συμμετέχουν στην πρωτοβουλία Carbon της Bayer θα έχουν την ευκαιρία να ανταμειφθούν για τις βέλτιστες πρακτικές διαχείρισης των αγροκτημάτων και για άλλες προσπάθειες στην κατεύθυνση της αειφορίας.

Για την περίοδο 2020/2021, το πρόγραμμα θα συμπεριλάβει περίπου 1.200 παραγωγούς στη Βραζιλία και τις ΗΠΑ. Και στις δύο χώρες, οι παραγωγοί θα λάβουν βοήθεια για την εφαρμογή έξυπνων κλιματικών πρακτικών και η Bayer θα αποκτήσει τις δεσμευμένες ποσότητες άνθρακα που δημιουργούνται από αυτές τις πρακτικές σε διαφανείς τιμές. Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με εταιρείες όπως η Embrapa στη Βραζιλία για την οικοδόμηση μιας βιώσιμης αγοράς άνθρακα για οικογένειες.

Η Bayer σχεδιάζει να επεκτείνει το πρόγραμμα και σε επιπλέον παραγωγούς σε ΗΠΑ και τη Βραζιλία και αργότερα σε άλλες περιοχές του κόσμου με προσαρμοσμένες προσεγγίσεις που θα επιτρέψουν στους παραγωγούς να επιλέξουν τις πρακτικές για το κλίμα και τον τρόπο εφαρμογής τους που λειτουργεί καλύτερα για αυτούς. Στην Ευρώπη, διερευνούμε πώς αυτή η καινοτόμος προσέγγιση θα μπορούσε να προσαρμοστεί στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Νέας Πράσινης Συμφωνίας.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Διακρίσεις για την ELPEDISON από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης & το CR Index 2019 – 2020

Το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης απένειμε στην ELPEDISON το βραβείο CRI Silver, στο πλαίσιο του CR Index 2019-2020, αναγνωρίζοντας τις πρακτικές της σε σχέση με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την ουσιαστική συνεισφορά της στην Κοινωνία και το Περιβάλλον.

Παράλληλα, η Εταιρεία απέσπασε Έπαινο στην κατηγορία Περιβάλλον, επιβεβαιώνοντας τις συνεχείς επενδύσεις της για την υιοθέτηση των πλέον περιβαλλοντικά βιώσιμων πρακτικών και για την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων που συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Εταιρείας και των πελατών της.  

Το CR Index αποτελεί έναν εκ των σημαντικότερων και διεθνώς αναγνωρισμένων δεικτών μέτρησης της απόδοσης επιχειρήσεων στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), ενώ χρησιμοποιείται ως εθνικός δείκτης ΕΚΕ σε πολλές χώρες ανά την Ευρώπη (βλ. link).

http://www.cri.org.gr/

Ως ένα κορυφαίο εργαλείο αξιολόγησης, το CR Index είναι σημείο αναφοράς για τη συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε 4 επιμέρους τομείς: Κοινωνία, Περιβάλλον, Εργαζόμενοι και Αγορά, ενώ παράλληλα, αποτελεί απαραίτητο βήμα για τη διαδικασία του επίσημου Sustainability Reporting/Απολογισμός Αειφόρου Ανάπτυξης, στην οποία η ELPEDISON σκοπεύει να εισέλθει μέσα στο επόμενο έτος.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΜΟΔΑ: Η πανδημία βάζει τη βιωσιμότητα ψηλά στην ατζέντα

Οι καταναλωτές θέλουν οι επιχειρήσεις και τα brand μόδας να ενεργούν υπεύθυνα και να λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους αναβαθμίζοντας αυτό το κριτήριο στις επιλογές αγοράς τους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η τάση των καταναλωτών να πριμοδοτούν τις υπεύθυνες εταιρείες αποκτά ειδικό βάρος σε μια περίοδο που οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους δημιουργώντας πιέσεις στην βιομηχανία για μεγαλύτερη δέσμευση στην αειφορία. 

Ας σημειωθεί ότι ειδικότερα στην Ελλάδα, που οι επιχειρήσεις επέδειξαν αντανακλαστικά στην υγειονομική κρίση, τελικά αυτό που διαπιστώνεται, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, είναι ότι οι εταιρείες που αναπτύσσουν συστηματικά δράσεις για τους ανθρώπους τους, την κοινωνία ή το περιβάλλον αποτελούν ένα περιορισμένο ποσοστό εταιρειών. 

Σε έρευνα της McKinsey σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές είπαν ότι η πανδημία κάνει ακόμη πιο σημαντική την ανάγκη οι εταιρείες να αναλάβουν δράση για να περιορίσουν τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους στην κλιματική αλλαγή. Σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στη μείωση της ρύπανσης και σε ποσοστό 67% θεωρούν τη χρήση βιώσιμων υλικών έναν σημαντικό παράγοντα αγοράς προϊόντων συγκεκριμένης μάρκας. 

Επιπλέον, οι καταναλωτές περιμένουν ότι οι εταιρείες μόδας φροντίζουν τους υπαλλήλους τους (55%), καθώς και τους εργαζόμενους στις γραμμές παραγωγής που διατηρούν στην Ασία (38%) κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη οι μάρκες να διατηρούν αυστηρούς κανόνες δεοντολογίας παρά την κρίση.

Οι αναλυτές της McKinsey σημειώνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη και διαφάνεια στη σχέση με τους καταναλωτές, καθώς το 70% επιλέγει μάρκες που εμπιστεύεται κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 75% θεωρεί μια αξιόπιστη μάρκα ως σημαντικό παράγοντα αγοράς, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν με μικρότερες ή λιγότερο γνωστές μάρκες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Αναθεώρηση της αγοραστικής συμπεριφοράς

Με το 88% των καταναλωτών να αναμένουν αργή ανάκαμψη η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις μάρκες μόδας κρίνεται χαμηλή. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες για τη μόδα αλλάζουν με πάνω από το 60% να αναφέρουν ότι δαπανούν λιγότερο για είδη μόδας κατά τη διάρκεια της κρίσης, και περίπου οι μισοί λένε ότι η τάση θα συνεχιστεί και μετά την κρίση. Οι καταναλωτές μειώνουν  σε πρώτη φάση τις δαπάνες για αξεσουάρ και κοσμήματα και μετά αυτές για ενδύματα και υποδήματα. Ταυτόχρονα ισχυροποιείται το ψηφιακό κανάλι αφού πάνω από 4 στους 10 που δεν χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για αγορές ειδών μόδας το έπραξαν εν μέσω πανδημίας και το 28% αναφέρει ότι στο εξής θα επισκέπτεται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα.

Μια άλλη διαπίστωση στην έρευνα της McKinsey είναι ότι η νοοτροπία των καταναλωτών δεν συνδέεται πλέον στενά με τον κύκλο της μόδας, αφού περίπου 65% ενδιαφέρεται περισσότερο για ανθεκτικά είδη μόδας και πάνω από 70% σχεδιάζει να διατηρήσει τα ρούχα που έχει ήδη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με ένα 57% να σχεδιάζει να επιδιορθώσει ορισμένα για να παρατείνει τη χρήση τους. Μάλιστα στις νεώτερες γενιές των Ευρωπαίων περίπου 50% δείχνει ενδιαφέρον για αγορά μεταχειρισμένων ειδών μόδας εν μέσω πανδημίας. 

Συνολικά, η καταναλωτική συμπεριφορά υποδηλώνει ότι η κρίση του Covid-19 θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία επανατοποθέτησης για τους παίκτες στους τομείς ένδυσης, υποδημάτων και πολυτελών ειδών, να ενισχύσει τις δεσμεύσεις τους για βιωσιμότητα και να επιταχύνει τις αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως η μειωμένη εποχικότητα και η υιοθέτηση κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Η AXA στηρίζει το σημαντικό έργο του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας

Τόσο λόγω της υψηλής συχνότητάς τους όσο και εξαιτίας των πολυδιάστατων επιπτώσεών τους οι πυρκαγιές κατατάσσονται στις σημαντικότερες φυσικές καταστροφές της χώρας μας.

Οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και σε εκτάρια καμένης ελλαδικής γης και το δημόσιο οικονομικό κόστος αποκατάστασης των ζημιών που προκαλούνται από αυτές καθιστούν αναγκαία τη συντεταγμένη συλλογική δράση σε επίπεδο πρόληψης και προστασίας. Παράλληλα, οι ραγδαίες εξελίξεις που παρατηρούνται σε επίπεδο αλλαγής των κλιματικών παραμέτρων και ειδικότερα η αύξηση της θερμοκρασίας, η ελάττωση της θερινής βροχόπτωσης και της σχετικής υγρασίας έρχονται να εντείνουν αυτή την κατάσταση, αυξάνοντας περαιτέρω την πιθανότητα εκδήλωσής τους.

Παραμένοντας πιστή στη μακρόχρονη στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητάς της, η ΑΧΑ συνεχίζει να στηρίζει ενέργειες που επικεντρώνονται στην πρόληψη κινδύνων, δίνοντας ιδιαίτερα έμφαση σε εκείνους που σχετίζονται με το περιβάλλον, τις φυσικές καταστροφές και την κλιματική αλλαγή. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η απόφασή της να στηρίξει το αξιόλογο έργο του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας, το οποίο επικεντρώνεται στη μείωση των δασικών πυρκαγιών και την προστασία των πολιτών, του περιβάλλοντος και των οικισμών σε περίπτωση εκδήλωσής τους.

Λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΧΑ Ασφαλιστικής κ. Ερρίκος Μοάτσος, ο Διευθυντής Προϊόντων, Marketing και Επικοινωνίας, κ. Χαράλαμπος Αναστασιάδης και η Διευθύντρια Επικοινωνίας, κ. Λένα Πλαΐτη, βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις του Εθελοντικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου Αφιδνών για να παραδώσουν 45 αντιπυρικές στολές στα μέλη του Συλλόγου, καθώς και να συζητήσουν με τους εθελοντές για το σύνολο της δράσης τους, για τον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς και για τα μέσα που διαθέτουν για την προστασία του δασικού πλούτου και ευρύτερα του φυσικού περιβάλλοντος σε μια περιοχή που βρίσκεται τόσο κοντά στον αστικό ιστό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AXA Ελλάδος, κ. Ερρίκος Μοάτσος, δήλωσε για την ενέργεια αυτή: «Συνεχίζουμε την υπεύθυνη δράση μας σε ό,τι αφορά στην πρόληψη κινδύνων και ενώνουμε δυνάμεις με μία ιδιαίτερα αξιόλογη ομάδα συμπολιτών μας, η οποία ενεργεί εθελοντικά για την προστασία όλων μας, προσφέροντας πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας.

Σήμερα, όπου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία σειρά παγκόσμιων μετασχηματισμών που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή, η έμπρακτη στήριξη όσων δρουν με κίνητρο το συλλογικό συμφέρον είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Ευχαριστώ θερμά τον Σύλλογο Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας για την ουσιαστική προφορά τόσων χρόνων.»

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας, κ. Νίκος Κατσιμπέρης, ανέφερε: «Οι έννοιες της πρόληψης κινδύνων και της ανθρώπινης προστασίας που διέπουν το σύνολο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ΑΧΑ και η σταθερή δέσμευσή της να λειτουργεί με γνώμονα το κοινό καλό την έχουν οδηγήσει σε μια σειρά στοχευμένων δράσεων για το περιβάλλον που συνδέονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του ελλαδικού χώρου.

Η έμπρακτή στήριξή της στο Σύλλογο μας, με την προμήθεια των 45 επιχειρησιακών αντιπυρικών στολών, μας δίνει δύναμη για να συνεχίσουμε το δύσκολο έργο που έχουμε αναλάβει ως εθελοντές, νιώθοντας περισσότερη ασφάλεια. Ευχαριστούμε θερμά την ΑΧΑ για την πολύτιμη συνεισφορά της τόσο σε ό,τι αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και σε εκείνη της κοινωνίας εν γένει.»

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ