Connect with us

5# Ισότητα των Φύλων

Bertha Benz: The Journey That Changed Everything

Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και η Mercedes-Benz αναγνωρίζοντας το σημαντικό ρόλο που έπαιξε μία γυναίκα στη διάδοση του αυτοκινήτου δημιούργησε μία μικρού μήκους ταινία για να τιμήσει τη Bertha Benz. Tην πρώτη γυναίκα οδηγό αυτοκινήτου στην ιστορία!
Σε μια εποχή που η λέξη «αυτοκίνητο» δεν υπήρχε ακόμα, η 39χρόνη τότε Bertha Benz με συνοδηγούς τους γιούς της κάλυψε 100 χιλιόμετρα, απόσταση τεράστια και ιδιαίτερα απαιτητική για τα δεδομένα της εποχής. Ταξίδεψε από την πόλη Mannheim μέχρι τη γενέτειρά της Pforzheim με μια άμαξα την οποία «κινούσαν μυστηριώδεις δυνάμεις» σύμφωνα με τα δημοσιεύματα στις εφημερίδες της εποχής, που δεν ήταν άλλες από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Με την κίνησή της αυτή, την ευρηματικότητα και το θάρρος της έστρεψε την προσοχή στην εφεύρεση του άντρα της Carl Benz και η εξέλιξη του αυτοκινήτου πήρε το δρόμο που όλοι γνωρίζουμε.
Απολαύστε την μικρού μήκους ταινία “Bertha Benz: The Journey That Changed Everything”

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1# Μηδενική Φτώχεια

Η ΕΚΕ της INTERAMERICAN “μοχλός” για τη Βιώσιμη Ανάπτυξή της

H Eταιρεία έχει υιοθετήσει και ενσωματώσει στη στρατηγική της την επιταγή των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

του Γιάννη Ρούντου, Διευθυντή Εταιρικών Σχέσεων & Υπευθυνότητας Ομίλου INTERAMERICAN

Σε επίπεδο παγκόσμιας διαβούλευσης ηγετών των μεγάλων χωρών, αλλά και πρωτοβουλιών Διεθνών Κέντρων αποφάσεων και επιρροής -όπως ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών και η Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου– η Βιώσιμη Ανάπτυξη (Sustainable Development) βρίσκεται, σήμερα, στο επίκεντρο των συζητήσεων και δεσμεύσεων για άμεσες πρακτικές που θα συμβάλουν στην ανασύνθεση των κοινωνιών, την αποκατάσταση ισορροπιών και τη διασφάλιση της προοπτικής για έναν καλύτερο κόσμο.

Το πλαίσιο έχει χαραχθεί: οι Αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου (Global Compact) και οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε., οι αποφάσεις των Διεθνών Κέντρων για την Κλιματική Αλλαγή, οι Διακηρύξεις και Πρωτοβουλίες Διεθνών Φορέων, συνθέτουν ένα πεδίο αναφοράς και σύγκλισης των σχετικών προσπαθειών. Σε αυτό το πεδίο, οι επιχειρήσεις έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης. Πλέον, για τις πιο ώριμες σε βαθμό συνειδητοποίησης, οργάνωσης και σχεδιασμού επιχειρήσεις, η υπευθυνότητα ορίζει τον δρόμο προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και αναδεικνύει τον ενεργό ρόλο της κάθε επιχείρησης μέσα στο οικονο- μικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Στην Ελλάδα, η INTERAMERICAN έχει κάθε λόγο να υπογραμμίζει ως στρατηγική επιλογή της αυτή την κατεύθυνση, έχοντας δημιουργήσει ένα πληθωρικά σημαντικό «περιεχόμενο» ανταπόκρισης σε ανάλογες προτεραιότητες και πρωτοβουλιών, με μοχλό την ευθύνη έναντι των stakeholders και γνώμονα την εμπεριστατωμένη ουσιαστικότητα των θεμάτων που απασχολούν τον ίδιο τον οργανισμό, αλλά και τους συμμετόχους του. Για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, ο εν λόγω τομέας είναι, ίσως, ο μοναδικός με τόσο ευδιάκριτη την πρωτοπορία της Εταιρείας, τόσο όσον αφορά στον χρόνο ωρίμανσης όσο και σε εύρος πρακτικής έκφρασης. Μόλις κατά τα τελευταία χρόνια ορισμένες εταιρείες της ασφαλιστικής αγοράς παρουσιάζουν δείγματα ενδιαφέροντος για την αναγκαιότητα μιάς στρατηγικά ενσωματωμένης, με επιχειρησιακό σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Πέραν αυτών των λίγων εταιρειών, τη θέση τους στον προθάλαμο εισαγωγής στις έννοιες του responsibility και sustainability διεκδικούν κάποια πρωτόλεια «προγραμμάτων ΕΚΕ» (αδόκιμος ο χαρακτηρισμός), ως περιστασιακές και αποσπασματικές ενέργειες ή ως παραφυάδες της περιοχής του «ολοκληρωτικού» marketing, που είναι πάντα έτοιμο να οικειοποιηθεί με τη λογική των δικών του εμπορικών «μέτρων» και την εταιρική υπευθυνότητα. Ταυτόχρονα και πολύ περισσότερο, λείπουν απελπιστικά στην ασφαλιστική αγορά οι απολογιστικές Εκθέσεις. Οι μοναδικές εξαιρέσεις πάλι, χαρακτηρίζονται από το πρώιμο στάδιο ύλης προς αξιολόγηση και αδυναμία συγκριτικών στοιχείων αναφορικότητας, περιοδικότητας και απολογιστικής προόδου.

Οφείλω, ωστόσο, να τονίσω την ενθαρρυντική διαπίστωση πως στην ευρύτερη επιχειρηματική κοινότητα αναδεικνύονται σοβαρές και εξελίξιμες, βάσει μοντέλων και στρατηγικής με συνέχεια και συνέπεια, πολιτικές Εταιρικής Ευθύνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης, σε περιβάλλον διαχείρισης εταιρικών υποθέσεων και ευρύτερου επιχειρησιακού σχεδιασμού. Ως προς αυτό, ο ρόλος ορισμένων θεσμικών φορέων και πρωτοβουλιών είναι δημιουργικά καθοριστικός και πρέπει να εξαρθεί η μεγάλη, κομβικής σημασίας συνεισφορά του Δικτύου CSR Hellas για την ανάπτυξη σχετικής κουλτούρας, γνώσης, αλληλεπίδρασης και πρακτικών στον κόσμο των επιχειρήσεων.

Εφαρμογή των SDGs στην Πράξη & Λογοδοσία

Στην INTERAMERICAN, ήδη -όπως φαίνεται και στην τελευταία Έκθεση- έχουμε υιοθετήσει και ενσωματώσει πλήρως στην εταιρική στρατηγική την επιταγή των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. (UN Sustainable Development Goals). Πρακτικά, άλλωστε, με το ευρύτατο φάσμα των επιχειρηματικών – οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών της, η Εταιρεία εφάπτεται, ήδη, των 15 από τους 17 Στόχους – σε αρκετούς μάλιστα από χρόνια και πριν, ακόμη, αυτοί αποτελέσουν διεθνή κατευθυντήριο κώδικα. Εστιάζουμε εμφαντικά στην καλύτερη υγεία (Στόχος 3), την αντιμετώπιση της φτώχειας (Στόχος 1), την αξιοπρεπή εργασία και οικονομική ανάπτυξη (Στόχος 8), την καινοτομία και τις υποδομές (Στόχος 9), την ποιοτική εκπαίδευση (Στόχος 4) και τον πολιτισμό -έχοντας δεσμευθεί έναντι θεσμών και για την προστασία των Μνημείων της Παγκόσμιας Κληρονομιάς- ενώ οι συνεργασίες (Στόχος 17) με κοινωνικούς φορείς και λοιπούς εταίρους ξεπερνούν τις είκοσι, με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα για τη δημιουργία κοινωνικής αξίας. Παράλληλα, είναι σημαντικό ότι ενδυναμώνεται συνεχώς η κουλτούρα της εταιρικής κοινωνίας για την υπευθυνότητα.

Ειδικότερα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, η Εταιρεία έχει δείξει τον δρόμο από το 2004 με οργανωμένη προσέγγιση (το σχέδιο πέντε πυλώνων «Πράξεις Ζωής» βρίσκεται στο 15 ο έτος υλοποίησης, ενώ εξελίσσεται και επικαιροποιείται συνεχώς), αλλά και με τακτικές, πιστοποιημένες με εξωτερική επαλήθευση Εκθέσεις Εταιρικής Ευθύνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης από το 2008 (έως σήμερα, εννέα Εκθέσεις), που σταδιακά έχουν εξελιχθεί και ανταποκρίνονται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο απαιτήσεων λογοδοσίας.

Η περυσινή Έκθεση, που συντάχθηκε σύμφωνα με το νέο πρότυπο Global Reporting Initiative Standards, διακρίθηκε μεταξύ των τριών κορυφαίων σε πληρότητα στην Ελλάδα. Εξάλλου, η Εταιρεία από το 2017 έχει εναρμονιστεί κανονιστικά με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 95/2014 και τον νέο νόμο 4403/2016 ενσωμάτωσής της στο Εθνικό Δίκαιο, για την υποχρέωση συμπερίληψης Μη Χρηματοοικονομικών Πληροφοριών (NFR) στις ετήσιες οικονομικές Εκθέσεις της. Η INTERAMERICAN εξέδωσε πέρυσι υποδειγματικά αναλυτική σχετική αναφορά, ενοποιημένη με την οικονομική Έκθεση και την επαναλαμβάνει και φέτος, ανεξάρτητα από την παράλληλη, λεπτομερέστερη και αυτοτελή Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης που εκδίδει ανά διετία.

Διεθνείς Δεσμεύσεις

Οι δεσμευτικές διασυνδέσεις, που έχουμε συνάψει βήμα βήμα ξεκινώντας πριν από 13 χρόνια, κυρώνουν τον στρατηγικό προσανατολισμό μας στη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Η INTERAMERICAN, πέρα από κύριο μέλος του Global Compact για την Ελλάδα από το 2008, αποτελεί και ιδρυτικό μέλος του νεοσύστατου φορέα Global Compact Network Hellas (2019), που προτάσσει την εφαρμογή των δέκα Αρχών του Οικουμενικού Συμφώνου. Η επιλογή μας να προ- σανατολιστούμε στις σύγχρονες επιταγές για τη βιωσιμότητα της Εταιρείας, υποστηρίζοντας έτσι την αποστολή «να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να ζήσουν με περισσότερη ασφάλεια, περισσότερα χρόνια και καλύτερα», αυτονόητα μάς εντάσσει σε αυτό το κορυφαίο παγκόσμιο κίνημα. Εταιρικός στόχος είναι η περαιτέρω εμβάθυνση σε στρατηγικές, πολιτικές και διαδικασίες που υποστηρίζουν την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον.

Το Οικουμενικό Σύμφωνο παρέχει ένα σαφές πλαίσιο για την πρακτική προσέγγιση αυτού του προορισμού. Είναι σημαντικό για την INTERAMERICAN, όπως και για κάθε μέλος της νέας οντότητας, να συνεισφέρει με προτάσεις αξίας προσαρμοσμένες στις προτεραιότητες για την Ελλάδα.

Ακόμη, η Εταιρεία αποτελεί και κύριο μέλος του δικτύου CSR Hellas από το 2007, ενώ έχει ενταχθεί στην Οικονομική Πρωτοβουλία του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Ο.Η.Ε. (UNEPFI) -η μοναδική από την ελληνική ασφαλιστική αγοράαπό το 2006.

Στο πλαίσιο αυτό, η INTERAMERICAN είναι και ιδρυτικό μέλος της παγκόσμιας πρωτοβουλίας για τις Αρχές της Αειφόρου Ασφάλισης του UNEPFI (Principles for Sustainable Insurance – PSI, 2012). Επίσης, από το 2015 έχουμε συνταχθεί με τον Ελληνικό Κώδικα Βιωσιμότητας, με αξιολόγηση ως «The Most Sustainable Company».

Το Κοινωνικό Προϊόν

Σημαντικό αποδεικτικό στοιχείο υπευθυνότητας αποτελεί η οικονομική αξία που η Εταιρεία διανέμει. Η INTERAMERICAN αποδίδει ιδιαίτερα υψηλό Κοινωνικό Προϊόν (μισθοί και παροχές, εισφορές σε ταμεία, φόροι, μέρισμα σε μετόχους, επενδύσεις σε εξοπλισμό, αμοιβές διαμεσολάβησης και προμηθευτών, δαπάνες ενεργειών Ε.Κ.Ε.).

Η οικονομική αξία που διανεμήθηκε κατά το 2018 ανήλθε στα 196,90 εκατ. ευρώ, ενώ το 2017 είχε φθάσει τα 173,64 εκατ. και το 2016 τα 144,45 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός, οι δεσμεύσεις σε πρότυπα και οργανισμούς στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς και η λογοδοσία Εταιρικής Ευθύνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης, στην INTERAMERICAN έχουν αναπτυχθεί κατά την τελευταία 15ετία ανεξάρτητα, αυτόνομα και παράλληλα με τις ανάλογες πρωτοβουλίες και τον σχεδιασμό της μητρικής εταιρείας, με γνώμονα την προσαρμογή στις τοπικές κοινωνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές συνθήκες και ανάγκες. Φυσικά, ως προς τη στρατηγική και τις πολιτικές μας, είμαστε απολύτως ευθυγραμμισμένοι με την ACHMEA στα βασικά σημεία.

Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing Ιουνίου 2019

Περισσότερα

1# Μηδενική Φτώχεια

5 παιδιά που άλλαξαν τον κόσμο

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Barbie και ESA ενθαρρύνουν γυναίκες αστροναύτες

Η Barbie και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος ESA συνεργάζονται για να ενθαρρύνουν τα κορίτσια σε όλη την Ευρώπη να γίνουν η επόμενη γενιά αστροναυτών, μηχανικών και διαστημικών επιστημόνων, επισημαίνοντας τα επιτεύγματα της μοναδικής εν ενεργεία γυναίκας αστροναύτη στην Ευρώπη, Samantha Cristoforetti και παρουσιάζοντάς την ως την πρώτη Barbie κούκλα αστροναύτη της ESA.

Η 42χρονη Samantha Cristoforetti είναι αεροπόρος, μηχανικός, αστροναύτης και η πρώτη Ιταλίδα γυναίκα μέλος του πληρώματος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος. Η ίδια αναφέρει: “η συνεργασία με την Barbie ελπίζω να βοηθήσει τα νεαρά κορίτσια και αγόρια να ονειρεύονται το μέλλον τους χωρίς όρια”. Αυτή η συνεργασία αποτελεί μέρος του Barbie Dream Gap Project, τη δέσμευση της Barbie στην καταπολέμηση της διάκρισης λόγω φύλου. Η έρευνα έχει εντοπίσει ότι από την ηλικία των πέντε ετών, πολλά κορίτσια είναι πιθανό να μη θεωρούν το φύλο τους ως έξυπνο και έτσι χάνουν την αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους – αυτό ονομάζεται Dream Gap. Η συνεργασία αυτή υπογραμμίζει το γεγονός ότι μόνο το 15% των εν ενεργεία αστροναυτών είναι γυναίκες και ότι καμία γυναίκα δεν έχει προσγειωθεί ποτέ στο φεγγάρι. Η συνεργασία αυτή αποτελεί μέρος της ανάδειξης των γυναικείων προτύπων που εμπνέουν τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να μπορέσουν να γίνουν ό,τι ονειρεύονται, βοηθώντας παράλληλα στην εξάλειψη του Dream Gap.

Ενόψει της 50ης επετείου από την προσελήνωση του Apollo 11, θα κυκλοφορήσει μια σειρά από ολιγόλεπτα βίντεο που απευθύνονται σε γονείς και νεαρά κορίτσια, παρουσιάζοντας τη Samantha Cristoforetti να υποδέχεται 4 κορίτσια από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος, στην Κολωνία της Γερμανίας. Εκεί, πέρασαν χρόνο μαζί, συνομιλώντας με τη Samantha Cristoforetti για το επάγγελμα του αστροναύτη.

Η Isabel Ferrer, European Director of Marketing της Barbie, αναφέρει: “Είμαστε υπερήφανοι που ξεκινήσαμε αυτή τη συνεργασία με την ESA, με στόχο να ενθαρρύνουμε τα κορίτσια να γίνουν η επόμενη γενιά αστροναυτών, μηχανικών και επιστημόνων διαστήματος. Η Barbie πάντα εμπνέει τα κορίτσια λέγοντάς τους πως μπορούν να γίνουν ό,τι ονειρεύονται, δίνοντάς τους την ευκαιρία, μέσα από το παιχνίδι, να αλληλοεπιδράσουν με διαφορετικούς ρόλους και αμέτρητα επαγγέλματα ενθαρρύνοντας τη φαντασία και την αυτο-έκφραση τους. Γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι τα κορίτσια να έχουν πρότυπα και αυτή η νέα συνεργασία μας βοηθάει να το μεταφέρουμε σ’ ένα νέο αστρονομικό επίπεδο”.

Η Ersilia Vaudo-Scarpetta, Chief Diversity Officer του ESA, δήλωσε: “Ενώ τα αγόρια και τα κορίτσια επιτυγχάνουν τα ίδια αποτελέσματα στην επιστήμη και τα μαθηματικά, λίγα κορίτσια ονειρεύονται να γίνουν επιστήμονες ή μηχανικοί στον τομέα της διαστημικής. Οι κοινωνικοί & πολιτιστικοί παράγοντες καθώς και η στάση του οικογενειακού περιβάλλοντος απέναντι στην επιστήμη και τα επιστημονικά επαγγέλματα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό. Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος είναι να ενθαρρύνουν τα κορίτσια να ενημερώνονται για θέματα που άπτονται των πεδίων STEM και ειδικότερα για τις διαστημικές επιστήμες, καθώς χρειαζόμαστε μια ποικιλία ταλέντων που θα οραματιστούν και θα υλοποιήσουν μελλοντικές δράσεις στο διάστημα. Είμαστε, λοιπόν, υπερήφανοι για αυτή τη συνεργασία του ESA με την Barbie, προβάλλοντας αστροναύτες-πρότυπα που θα εμπνεύσουν και θα ενθαρρύνουν τα κορίτσια να πιστεύουν στον εαυτό τους, να κοιτάζουν τον ουρανό και να ονειρεύονται”.

Έρευνα που διεξήχθη από τη Barbie τον Ιούνιο του 2019 σε 2.000 γονείς κοριτσιών ηλικίας 3-10 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, διαπίστωσε ότι υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των γονέων γύρω από τα επιτεύγματα των ανδρών σε σχέση με των γυναικών στη διαστημική βιομηχανία ενώ υπάρχει και ομοφωνία μεταξύ των γονέων ότι η γνώση τους σχετικά με σημαντικά γυναικεία διαστημικά επιτεύγματα είναι ελλιπής.

Επίσης, η πλειοψηφία των γονέων θα επιθυμούσε να γνωρίζει περισσότερα για το διάστημα και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το STEM, βοηθώντας έτσι στην ενημέρωση των παιδιών τους. Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι οι περισσότεροι γονείς δήλωσαν ότι η κόρη τους δείχνει ενδιαφέρον να ακολουθήσει ένα επάγγελμα που σχετίζεται με το STEM, αλλά σε περίπτωση που ήθελε να γίνει αστροναύτης, δεν γνωρίζουν τον τρόπο να υποστηρίξουν αυτή την επιλογή. Με συντριπτική πλειοψηφία, οι γονείς συμφώνησαν ότι τα επιτεύγματα των γυναικών στο διάστημα πρέπει να αναγνωρίζονται ισάξια με εκείνα των ανδρών.

Η Barbie σε συνεργασία με την Dr Elizabeth Kilbey, Σύμβουλο Ψυχολογίας σε οικογένειες με μικρά παιδιά, δημοσίευσε μια σειρά χρήσιμων συμβουλών για το STEM, με σκοπό να βοηθήσει τους γονείς να ενθαρρύνουν τα νεαρά κορίτσια να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα στις διαστημικές επιστήμες. Η ίδια σχολιάζει: “Το να είσαι γονιός είναι μια σκληρή δουλειά, αλλά η καλύτερη ανταμοιβή είναι όταν ‘’καλλιεργείς’’ τα όνειρα και τις φιλοδοξίες των παιδιών σου. Ειδικά όταν πρόκειται για τις κόρες μας, θέλουμε αυτά τα όνειρα να μην περιορίζονται. Αυτή η έρευνα δείχνει ότι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να αναπτύξουν τις γνώσεις τους γύρω από τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το STEM και τα θετικά γυναικεία πρότυπα που προβάλλουν, δείχνοντας έτσι στις κόρες μας πως ο ουρανός είναι το όριο όταν πρόκειται για το μέλλον τους”.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ