Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

Χ.Αντωνίου (Daikin): Η βιομηχανία κλιματισμού επενδύει σε μείωση εκπομπών CO2

Η βιομηχανία κλιματισμού βρίσκεται μπροστά σε προκλήσεις, καθώς καλείται μεταξύ άλλων να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 79% ως το 2030, όπως προβλέπει η νομοθεσία F-Gas και να αντικαταστήσει χημικά στα ψυκτικά μέσα που επιδρούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ως εκ τούτου απαιτούνται επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες αλλά και ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, θέματα για τα οποία απαντά στα ερωτήματα του csrindex η Χριστίνα Αντωνίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Daikin Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

H αυξημένη χρήση κλιματιστικού, που μπορεί να φθάνει στο 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου – σε συνδυασμό με τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19% – επιβαρύνει το πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη και εγείρει προκλήσεις για τη βιομηχανία ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει την ανάγκη ενημέρωσης των καταναλωτών και προώθησης κινήτρων για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν το πλαίσιο της συζήτησής μας με την Χριστίνα Αντωνίου, επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα της Daikin, το ευρωπαϊκό ερευνητικό κέντρο της οποίας επένδυσε 13 εκατ. ευρώ.

EΡ: Η κλιματική αλλαγή, κυρίως το καλοκαίρι με τις αυξημένες θερμοκρασίες, οδηγεί σε αυξημένη χρήση κλιματισμού και άρα επιβάρυνση του προβλήματος υπερθέρμανσης του πλανήτη και υποβάθμισης της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Ποιοι είναι πραγματικά οι κίνδυνοι που αναδύονται;

ΑΠ: Η κλιματική αλλαγή είναι μία πραγματικότητα που αποδεικνύεται πλέον σε καθημερινή βάση, όπως και η αναγκαιότητα χρήσης των κλιματιστικών μηχανημάτων ανεξαρτήτου εποχής.

Οι προτάσεις της Daikin στην βελτίωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων είναι δύο:

1ον Η χρήση του νέου ψυκτικού μέσου R32 με GWP=675. Η συνολική επίδραση του νέου αυτού ψυκτικού μέσου είναι ιδιαιτέρως μειωμένη σε σχέση με το R410a που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια, ενώ μπορεί να ανακυκλωθεί πολύ πιο εύκολα.

2ον Η χρήση της αντλίας θερμότητας για θέρμανση, ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθώς εκμεταλλεύεται τη θερμότητα του περιβάλλοντος και διαθέτει τους υψηλότερους βαθμούς απόδοσης από όλες τις λύσεις θέρμανσης.

ΕΡ: Οι καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και απολαμβάνουν κίνητρα για ορθές πρακτικές χρήσης του κλιματισμού (σε συνδυασμό ίσως και με άλλες ενέργειες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων);

ΑΠ: Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ μεγάλες προσπάθειες από το κράτος αλλά και τον κλάδο μας ώστε να ενημερωθούν οι καταναλωτές για τις βέλτιστες διαθέσιμες λύσεις, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα «Αλλάζω κλιματιστικό», το 2009, το οποίο προήγαγε την αντικατάσταση των παλαιών κλιματιστικών με νέας τεχνολογίας inverter και το «Εξοικονομώ κατ’ οίκο» ενεργό από το 2013 μέχρι σήμερα, το οποίο προωθεί την χρήση της αντλίας θερμότητας ως λύση θέρμανσης.

ΕΡ: Υπάρχουν μελέτες που να δείχνουν τον αντίκτυπο της βιομηχανίας κλιματισμού και να προβλέπουν με σχετική αξιοπιστία τις διαστάσεις των προβλημάτων στο μέλλον; 

ΑΠ: Το βασικό θέμα που προβληματίζει την παγκόσμια κοινότητα είναι η αύξηση των εκπομπών του CO2 μέσα από την κατανάλωση της ενέργειας και πως αυτή επιδρά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και κατ’ επέκταση στην κλιματική αλλαγή.

Οι περιβαλλοντικές μελέτες μετρούν τις επιδράσεις όλων των αγορών, όπως για παράδειγμα αυτές από την κατασκευή και λειτουργία των κτιρίων, η οποία ανέρχεται σχεδόν στο 1/3 επί του συνόλου της παγκόσμιας ενεργειακής κατανάλωσης. Ο κλιματισμός εκεί σίγουρα παίζει ένα σημαντικό ρόλο αφού μπορεί να επηρεάσει μέχρι και το 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου.

Επίσης ο κλάδος επηρεάζεται από τις επιπτώσεις των διάφορων χημικών, όπως είναι τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19%, κυρίως βέβαια από τις αναπτυσσόμενες χώρες (Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ…).

Φυσικά η αγορά είναι δυναμική με έντονη δραστηριότητα επηρεασμένη από σκληρές νομοθεσίες, που καθιστά την πρόβλεψη του μέλλοντος πρακτικά αδύνατη.

ΕΡ: Πώς διαχειρίζεται η βιομηχανία αυτή την τάση; Ποια είναι τα πρότυπα που έχει υιοθετήσει;

ΑΠ: Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς η βιομηχανία του κλιματισμού είναι στο επίκεντρο πολλών μεταρρυθμίσεων, καθώς καλείται διαρκώς σε αναβάθμιση των προϊόντων τόσο ενεργειακά όσο και με χρήση πιο οικολογικών ψυκτικών μέσων.

Ειδικότερα η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αντιληφθεί την σημαντικότητα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 και έχει θεσμοθετήσει πολύ σκληρούς νόμους. Όπως για παράδειγμα την νομοθεσία F-Gas σύμφωνα με την οποία καλείται ο κλάδος σε μείωση των ρύπων σε CO2 κατά 79% το 2030.

Γι’ αυτό το λόγο η Daikin ήταν η πρώτη εταιρεία κλιματισμού που μίλησε για το ψυκτικό μέσο R32. Μάλιστα προκειμένου να εδραιωθεί το R32 όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, απελευθέρωσε εκατοντάδες πατέντες σε όλη την αγορά.

ΕΡ: Τι επενδύσεις γίνονται στον τομέα του R&D; Τι ύψους είναι και σε ποιους τομείς αφορούν;

ΑΠ: Στην Daikin διαθέτουμε 3 ερευνητικά κέντρα σε 3 ηπείρους, Ιαπωνία, Ευρώπη και Αμερική, ενώ ετοιμάζεται και ένα αντίστοιχο στην Κίνα. Σε αυτά τα ερευνητικά κέντρα εργαζόμαστε συστηματικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα βελτιώνουν τις συνθήκες λειτουργίας των προϊόντων με τις λιγότερες επιπτώσεις για το περιβάλλον, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για το ιδανικό κλίμα σε όλες τις διαστάσεις του.

Μόνον το Ευρωπαϊκό ερευνητικό μας κέντρο είναι μία επένδυση 13 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 200 μηχανικούς, οι οποίοι εργάζονται στην τελειοποίηση του νέου VRV με R32.

ΕΡ: Δεδομένων των προκλήσεων που αναδύονται στο σύγχρονο περιβάλλον δίνεται η αίσθηση ότι τα νομικά πρότυπα δεν αρκούν για να πείσουν ότι μια εταιρεία λειτουργεί υπεύθυνα. Πώς τοποθετείστε σε αυτό τον προβληματισμό;

ΑΠ: Τα νομικά πρότυπα δημιουργούν το πλαίσιο εργασίας και ανάπτυξης των εταιρειών. Από εκεί και πέρα η εταιρική ηθική και οι αξίες που πρεσβεύουν οι εταιρίες χαρακτηρίζουν την ευθύνη τους απέναντι στους πελάτες τους.

Στην Daikin πιστεύουμε σε τρείς βασικές αξίες:

  • Στις αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις, για να διασφαλίσουμε ένα ευχάριστο επαγγελματικό περιβάλλον,
  • Στην απόλυτη αξιοπιστία, για να εργαζόμαστε από κοινού σε μία βάση εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας,
  • Στην επιχειρηματική διοίκηση, για να μπορέσουν από κοινού εταιρία και εργαζόμενοι να δουλέψουν σε μικρές ή μεγάλες αλλαγές,

Τις οποίες εφαρμόζουμε σε κάθε ευκαιρία.

ΕΡ: Τι μερίδα των εταιρειών στη βιομηχανία του κλιματισμού αναπτύσσει δράση και πέρα από τα κανονιστικά/ρυθμιστικά/νομικά πλαίσια, κατά τη γνώμη σας;

ΑΠ: Πιστεύω ότι ο κλάδος του κλιματισμού έχει πολλά περιθώρια προς βελτίωση της εξωστρέφειας και ανάπτυξης περισσότερων δράσεων με επίκεντρο την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Διακρίσεις για την ELPEDISON από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης & το CR Index 2019 – 2020

Το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης απένειμε στην ELPEDISON το βραβείο CRI Silver, στο πλαίσιο του CR Index 2019-2020, αναγνωρίζοντας τις πρακτικές της σε σχέση με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την ουσιαστική συνεισφορά της στην Κοινωνία και το Περιβάλλον.

Παράλληλα, η Εταιρεία απέσπασε Έπαινο στην κατηγορία Περιβάλλον, επιβεβαιώνοντας τις συνεχείς επενδύσεις της για την υιοθέτηση των πλέον περιβαλλοντικά βιώσιμων πρακτικών και για την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων που συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Εταιρείας και των πελατών της.  

Το CR Index αποτελεί έναν εκ των σημαντικότερων και διεθνώς αναγνωρισμένων δεικτών μέτρησης της απόδοσης επιχειρήσεων στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), ενώ χρησιμοποιείται ως εθνικός δείκτης ΕΚΕ σε πολλές χώρες ανά την Ευρώπη (βλ. link).

http://www.cri.org.gr/

Ως ένα κορυφαίο εργαλείο αξιολόγησης, το CR Index είναι σημείο αναφοράς για τη συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε 4 επιμέρους τομείς: Κοινωνία, Περιβάλλον, Εργαζόμενοι και Αγορά, ενώ παράλληλα, αποτελεί απαραίτητο βήμα για τη διαδικασία του επίσημου Sustainability Reporting/Απολογισμός Αειφόρου Ανάπτυξης, στην οποία η ELPEDISON σκοπεύει να εισέλθει μέσα στο επόμενο έτος.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΜΟΔΑ: Η πανδημία βάζει τη βιωσιμότητα ψηλά στην ατζέντα

Οι καταναλωτές θέλουν οι επιχειρήσεις και τα brand μόδας να ενεργούν υπεύθυνα και να λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους αναβαθμίζοντας αυτό το κριτήριο στις επιλογές αγοράς τους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η τάση των καταναλωτών να πριμοδοτούν τις υπεύθυνες εταιρείες αποκτά ειδικό βάρος σε μια περίοδο που οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους δημιουργώντας πιέσεις στην βιομηχανία για μεγαλύτερη δέσμευση στην αειφορία. 

Ας σημειωθεί ότι ειδικότερα στην Ελλάδα, που οι επιχειρήσεις επέδειξαν αντανακλαστικά στην υγειονομική κρίση, τελικά αυτό που διαπιστώνεται, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, είναι ότι οι εταιρείες που αναπτύσσουν συστηματικά δράσεις για τους ανθρώπους τους, την κοινωνία ή το περιβάλλον αποτελούν ένα περιορισμένο ποσοστό εταιρειών. 

Σε έρευνα της McKinsey σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές είπαν ότι η πανδημία κάνει ακόμη πιο σημαντική την ανάγκη οι εταιρείες να αναλάβουν δράση για να περιορίσουν τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους στην κλιματική αλλαγή. Σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στη μείωση της ρύπανσης και σε ποσοστό 67% θεωρούν τη χρήση βιώσιμων υλικών έναν σημαντικό παράγοντα αγοράς προϊόντων συγκεκριμένης μάρκας. 

Επιπλέον, οι καταναλωτές περιμένουν ότι οι εταιρείες μόδας φροντίζουν τους υπαλλήλους τους (55%), καθώς και τους εργαζόμενους στις γραμμές παραγωγής που διατηρούν στην Ασία (38%) κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη οι μάρκες να διατηρούν αυστηρούς κανόνες δεοντολογίας παρά την κρίση.

Οι αναλυτές της McKinsey σημειώνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη και διαφάνεια στη σχέση με τους καταναλωτές, καθώς το 70% επιλέγει μάρκες που εμπιστεύεται κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 75% θεωρεί μια αξιόπιστη μάρκα ως σημαντικό παράγοντα αγοράς, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν με μικρότερες ή λιγότερο γνωστές μάρκες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Αναθεώρηση της αγοραστικής συμπεριφοράς

Με το 88% των καταναλωτών να αναμένουν αργή ανάκαμψη η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις μάρκες μόδας κρίνεται χαμηλή. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες για τη μόδα αλλάζουν με πάνω από το 60% να αναφέρουν ότι δαπανούν λιγότερο για είδη μόδας κατά τη διάρκεια της κρίσης, και περίπου οι μισοί λένε ότι η τάση θα συνεχιστεί και μετά την κρίση. Οι καταναλωτές μειώνουν  σε πρώτη φάση τις δαπάνες για αξεσουάρ και κοσμήματα και μετά αυτές για ενδύματα και υποδήματα. Ταυτόχρονα ισχυροποιείται το ψηφιακό κανάλι αφού πάνω από 4 στους 10 που δεν χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για αγορές ειδών μόδας το έπραξαν εν μέσω πανδημίας και το 28% αναφέρει ότι στο εξής θα επισκέπτεται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα.

Μια άλλη διαπίστωση στην έρευνα της McKinsey είναι ότι η νοοτροπία των καταναλωτών δεν συνδέεται πλέον στενά με τον κύκλο της μόδας, αφού περίπου 65% ενδιαφέρεται περισσότερο για ανθεκτικά είδη μόδας και πάνω από 70% σχεδιάζει να διατηρήσει τα ρούχα που έχει ήδη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με ένα 57% να σχεδιάζει να επιδιορθώσει ορισμένα για να παρατείνει τη χρήση τους. Μάλιστα στις νεώτερες γενιές των Ευρωπαίων περίπου 50% δείχνει ενδιαφέρον για αγορά μεταχειρισμένων ειδών μόδας εν μέσω πανδημίας. 

Συνολικά, η καταναλωτική συμπεριφορά υποδηλώνει ότι η κρίση του Covid-19 θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία επανατοποθέτησης για τους παίκτες στους τομείς ένδυσης, υποδημάτων και πολυτελών ειδών, να ενισχύσει τις δεσμεύσεις τους για βιωσιμότητα και να επιταχύνει τις αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως η μειωμένη εποχικότητα και η υιοθέτηση κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Η AXA στηρίζει το σημαντικό έργο του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας

Τόσο λόγω της υψηλής συχνότητάς τους όσο και εξαιτίας των πολυδιάστατων επιπτώσεών τους οι πυρκαγιές κατατάσσονται στις σημαντικότερες φυσικές καταστροφές της χώρας μας.

Οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και σε εκτάρια καμένης ελλαδικής γης και το δημόσιο οικονομικό κόστος αποκατάστασης των ζημιών που προκαλούνται από αυτές καθιστούν αναγκαία τη συντεταγμένη συλλογική δράση σε επίπεδο πρόληψης και προστασίας. Παράλληλα, οι ραγδαίες εξελίξεις που παρατηρούνται σε επίπεδο αλλαγής των κλιματικών παραμέτρων και ειδικότερα η αύξηση της θερμοκρασίας, η ελάττωση της θερινής βροχόπτωσης και της σχετικής υγρασίας έρχονται να εντείνουν αυτή την κατάσταση, αυξάνοντας περαιτέρω την πιθανότητα εκδήλωσής τους.

Παραμένοντας πιστή στη μακρόχρονη στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητάς της, η ΑΧΑ συνεχίζει να στηρίζει ενέργειες που επικεντρώνονται στην πρόληψη κινδύνων, δίνοντας ιδιαίτερα έμφαση σε εκείνους που σχετίζονται με το περιβάλλον, τις φυσικές καταστροφές και την κλιματική αλλαγή. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η απόφασή της να στηρίξει το αξιόλογο έργο του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας, το οποίο επικεντρώνεται στη μείωση των δασικών πυρκαγιών και την προστασία των πολιτών, του περιβάλλοντος και των οικισμών σε περίπτωση εκδήλωσής τους.

Λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΧΑ Ασφαλιστικής κ. Ερρίκος Μοάτσος, ο Διευθυντής Προϊόντων, Marketing και Επικοινωνίας, κ. Χαράλαμπος Αναστασιάδης και η Διευθύντρια Επικοινωνίας, κ. Λένα Πλαΐτη, βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις του Εθελοντικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου Αφιδνών για να παραδώσουν 45 αντιπυρικές στολές στα μέλη του Συλλόγου, καθώς και να συζητήσουν με τους εθελοντές για το σύνολο της δράσης τους, για τον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς και για τα μέσα που διαθέτουν για την προστασία του δασικού πλούτου και ευρύτερα του φυσικού περιβάλλοντος σε μια περιοχή που βρίσκεται τόσο κοντά στον αστικό ιστό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AXA Ελλάδος, κ. Ερρίκος Μοάτσος, δήλωσε για την ενέργεια αυτή: «Συνεχίζουμε την υπεύθυνη δράση μας σε ό,τι αφορά στην πρόληψη κινδύνων και ενώνουμε δυνάμεις με μία ιδιαίτερα αξιόλογη ομάδα συμπολιτών μας, η οποία ενεργεί εθελοντικά για την προστασία όλων μας, προσφέροντας πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας.

Σήμερα, όπου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία σειρά παγκόσμιων μετασχηματισμών που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή, η έμπρακτη στήριξη όσων δρουν με κίνητρο το συλλογικό συμφέρον είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Ευχαριστώ θερμά τον Σύλλογο Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας για την ουσιαστική προφορά τόσων χρόνων.»

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας, κ. Νίκος Κατσιμπέρης, ανέφερε: «Οι έννοιες της πρόληψης κινδύνων και της ανθρώπινης προστασίας που διέπουν το σύνολο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ΑΧΑ και η σταθερή δέσμευσή της να λειτουργεί με γνώμονα το κοινό καλό την έχουν οδηγήσει σε μια σειρά στοχευμένων δράσεων για το περιβάλλον που συνδέονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του ελλαδικού χώρου.

Η έμπρακτή στήριξή της στο Σύλλογο μας, με την προμήθεια των 45 επιχειρησιακών αντιπυρικών στολών, μας δίνει δύναμη για να συνεχίσουμε το δύσκολο έργο που έχουμε αναλάβει ως εθελοντές, νιώθοντας περισσότερη ασφάλεια. Ευχαριστούμε θερμά την ΑΧΑ για την πολύτιμη συνεισφορά της τόσο σε ό,τι αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και σε εκείνη της κοινωνίας εν γένει.»

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ