Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

Grohe: Παραγωγή χωρίς χρήση άνθρακα μέχρι το 2020

Με στόχο να γίνει η πρώτη βιομηχανία στον τομέα των ειδών υγιεινής που η παραγωγή θα γίνεται χωρίς τη χρήση άνθρακα μέχρι το 2020, η GROHE επεκτείνει την υλοποίηση της πρωτοβουλίας «GROHE goes ZERO», που ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο.

Οι πέντε μονάδες παραγωγής της εταιρείας σε όλο τον κόσμο καθώς και τα κέντρα υλικοτεχνικής υποστήριξης στη Γερμανία μετασχηματίστηκαν ώστε να λειτουργούν με φυσικό αέριο, ενώ από τον Απρίλιο του 2020, η εταιρεία θα αντισταθμίσει τις αναπόφευκτες εκπομπές διοξειδίου άνθρακα μέσω δύο μεγάλων ανταποδοτικών έργων. Τονίζεται ότι η επένδυση στην αειφορία είναι βασική προτεραιότητα της εταιρικής στρατηγικής της Grohe εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, ήδη από το 2000, η κορυφαία εταιρεία στον κόσμο για πλήρεις λύσεις μπάνιου και για εξαρτήματα κουζίνας, δεσμευόμενη στις «αρχές και τις κατευθυντήριες γραμμές για τη βιωσιμότητα», προχωρά στη συνεχή αναβάθμιση όλων των προϊόντων, διαδικασιών και υπηρεσιών όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση των πόρων. Από τότε, η GROHE έχει θέσει νέα βιομηχανικά πρότυπα, εφαρμόζοντας την προσέγγισή της για τη βιωσιμότητα που ενσωματώνει ολικά στους εργαζομένους, προμηθευτές, πελάτες, στις διαδικασίες, στα προϊόντα, αλλά και στην κοινωνική συμβολή της εταιρείας.

«Περισσότερο από ποτέ, οι βιομηχανίες όπως η GROHE ζητούν να αναλάβουν ευθύνες και να επιτύχουν ακόμα μεγαλύτερη βιωσιμότητα», αναφέρει ο Thomas Fuhr, διευθύνων σύμβουλος της Grohe AG, για να προσθέσει: «Επί χρόνια, εμείς επενδύουμε όχι μόνο στην έρευνα και την ανάπτυξη, προκειμένου να παράγουμε με έξυπνο τρόπο βιώσιμες λύσεις, αλλά και σε μεγάλο βαθμό σε μια αλυσίδα αξίας που εξοικονομεί πόρους. Με την πρωτοβουλία «Grohe Goes Zero», δίνουμε τώρα ένα παράδειγμα για ολόκληρο τον κλάδο: Είμαστε ενεργοί στην αντιμετώπιση της πρόκλησης του διοξειδίου του άνθρακα με την ολοένα και μεγαλύτερη αποφυγή εκπομπών και, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, αντισταθμίζοντάς τες».

Η πρωτοβουλία για την αειφορία συνδέεται άμεσα με πολυάριθμα μέτρα που λαμβάνουν χώρα στα εργοστάσια GROHE, προωθώντας τη μακροπρόθεσμη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και εξοικονόμηση πόρων: Η εταιρεία έχει επενδύσει σε θερμοηλεκτρικούς σταθμούς και σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, και της έχει απονεμηθεί το ασημένιο πιστοποιητικό του γερμανικού συμβουλίου αειφόρου οικοδομής για την επέκταση του εργοστασίου στο Klaeng της Ταϊλάνδης, ενώ έχτισε ένα υπερσύγχρονο εργαστήριο δοκιμών στο Χέμερ της Γερμανίας. Παράλληλα η εταιρεία χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που αυξάνουν τη βιωσιμότητα και την εξοικονόμηση, όπως η 3D διαδικασία εκτύπωσης μετάλλων που ξεκίνησε φέτος.

Ως αποτέλεσμα, η GROHE κατάφερε να αυξήσει την ενεργειακή της αποδοτικότητα κατά 24% και να μειώσει την εκπομπή αερίων θερμοκηπίου κατά περίπου 40% από το 2014, οπότε και ξεκίνησε τις παραπάνω διαδικασίες το 2014.

Η GROHE υποστηρίζει δύο έργα νερού στην Ινδία και το Μαλάουι

Η υλοποίηση δύο μεγάλων ανταποδοτικών έργων είναι ένα σημαντικό βήμα για να αντισταθμιστούν οι πολύ αναπόφευκτες εκπομπές CO2: Στο βόρειο τμήμα της Ινδίας, η λειτουργία μιας υδροηλεκτρικής ενέργειας αντικαθιστά την ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται κυρίως από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα. Στην αφρικανική ενδοχώρα του Μαλάουι, ένα έργο επισκευάζει και συντηρεί γεωτρήσεις που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή πόσιμου νερού. Με τη βοήθεια επιλεγμένων έργων αντιστάθμισης, η GROHE θα υποστηρίξει δραστηριότητες που βασίζονται σε εξαιρετικά αυστηρά κριτήρια, όπως το χρυσό πρότυπο, το οποίο αναπτύχθηκε υπό την αιγίδα της WWF. Εκτός από την αποφυγή διοξειδίου του άνθρακα, τα μέτρα συμβάλλουν επίσης σε μια πιο βιώσιμη, οικολογική και κοινωνική ανάπτυξη των περιοχών γύρω από τα έργα.

«Με την GROHE goes ZERO, επεκτείνουμε περαιτέρω την ηγετική μας θέση ως ενός από τα πλέον βιώσιμα εμπορικά σήματα στον τομέα των ειδών υγιεινής», λέει ο Thomas Fuhr.»Αλλά ταυτόχρονα, δεν έχουμε επιτύχει σε όλους τους στόχους αειφορίας μας. Μπορούμε και πρέπει να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι», πρόσθεσε.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Χ.Αντωνίου (Daikin): Η βιομηχανία κλιματισμού επενδύει σε μείωση εκπομπών CO2

Η βιομηχανία κλιματισμού βρίσκεται μπροστά σε προκλήσεις, καθώς καλείται μεταξύ άλλων να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 79% ως το 2030, όπως προβλέπει η νομοθεσία F-Gas και να αντικαταστήσει χημικά στα ψυκτικά μέσα που επιδρούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ως εκ τούτου απαιτούνται επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες αλλά και ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, θέματα για τα οποία απαντά στα ερωτήματα του csrindex η Χριστίνα Αντωνίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Daikin Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

H αυξημένη χρήση κλιματιστικού, που μπορεί να φθάνει στο 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου – σε συνδυασμό με τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19% – επιβαρύνει το πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη και εγείρει προκλήσεις για τη βιομηχανία ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει την ανάγκη ενημέρωσης των καταναλωτών και προώθησης κινήτρων για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν το πλαίσιο της συζήτησής μας με την Χριστίνα Αντωνίου, επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα της Daikin, το ευρωπαϊκό ερευνητικό κέντρο της οποίας επένδυσε 13 εκατ. ευρώ.

EΡ: Η κλιματική αλλαγή, κυρίως το καλοκαίρι με τις αυξημένες θερμοκρασίες, οδηγεί σε αυξημένη χρήση κλιματισμού και άρα επιβάρυνση του προβλήματος υπερθέρμανσης του πλανήτη και υποβάθμισης της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Ποιοι είναι πραγματικά οι κίνδυνοι που αναδύονται;

ΑΠ: Η κλιματική αλλαγή είναι μία πραγματικότητα που αποδεικνύεται πλέον σε καθημερινή βάση, όπως και η αναγκαιότητα χρήσης των κλιματιστικών μηχανημάτων ανεξαρτήτου εποχής.

Οι προτάσεις της Daikin στην βελτίωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων είναι δύο:

1ον Η χρήση του νέου ψυκτικού μέσου R32 με GWP=675. Η συνολική επίδραση του νέου αυτού ψυκτικού μέσου είναι ιδιαιτέρως μειωμένη σε σχέση με το R410a που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια, ενώ μπορεί να ανακυκλωθεί πολύ πιο εύκολα.

2ον Η χρήση της αντλίας θερμότητας για θέρμανση, ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθώς εκμεταλλεύεται τη θερμότητα του περιβάλλοντος και διαθέτει τους υψηλότερους βαθμούς απόδοσης από όλες τις λύσεις θέρμανσης.

ΕΡ: Οι καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και απολαμβάνουν κίνητρα για ορθές πρακτικές χρήσης του κλιματισμού (σε συνδυασμό ίσως και με άλλες ενέργειες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων);

ΑΠ: Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ μεγάλες προσπάθειες από το κράτος αλλά και τον κλάδο μας ώστε να ενημερωθούν οι καταναλωτές για τις βέλτιστες διαθέσιμες λύσεις, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα «Αλλάζω κλιματιστικό», το 2009, το οποίο προήγαγε την αντικατάσταση των παλαιών κλιματιστικών με νέας τεχνολογίας inverter και το «Εξοικονομώ κατ’ οίκο» ενεργό από το 2013 μέχρι σήμερα, το οποίο προωθεί την χρήση της αντλίας θερμότητας ως λύση θέρμανσης.

ΕΡ: Υπάρχουν μελέτες που να δείχνουν τον αντίκτυπο της βιομηχανίας κλιματισμού και να προβλέπουν με σχετική αξιοπιστία τις διαστάσεις των προβλημάτων στο μέλλον; 

ΑΠ: Το βασικό θέμα που προβληματίζει την παγκόσμια κοινότητα είναι η αύξηση των εκπομπών του CO2 μέσα από την κατανάλωση της ενέργειας και πως αυτή επιδρά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και κατ’ επέκταση στην κλιματική αλλαγή.

Οι περιβαλλοντικές μελέτες μετρούν τις επιδράσεις όλων των αγορών, όπως για παράδειγμα αυτές από την κατασκευή και λειτουργία των κτιρίων, η οποία ανέρχεται σχεδόν στο 1/3 επί του συνόλου της παγκόσμιας ενεργειακής κατανάλωσης. Ο κλιματισμός εκεί σίγουρα παίζει ένα σημαντικό ρόλο αφού μπορεί να επηρεάσει μέχρι και το 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου.

Επίσης ο κλάδος επηρεάζεται από τις επιπτώσεις των διάφορων χημικών, όπως είναι τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19%, κυρίως βέβαια από τις αναπτυσσόμενες χώρες (Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ…).

Φυσικά η αγορά είναι δυναμική με έντονη δραστηριότητα επηρεασμένη από σκληρές νομοθεσίες, που καθιστά την πρόβλεψη του μέλλοντος πρακτικά αδύνατη.

ΕΡ: Πώς διαχειρίζεται η βιομηχανία αυτή την τάση; Ποια είναι τα πρότυπα που έχει υιοθετήσει;

ΑΠ: Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς η βιομηχανία του κλιματισμού είναι στο επίκεντρο πολλών μεταρρυθμίσεων, καθώς καλείται διαρκώς σε αναβάθμιση των προϊόντων τόσο ενεργειακά όσο και με χρήση πιο οικολογικών ψυκτικών μέσων.

Ειδικότερα η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αντιληφθεί την σημαντικότητα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 και έχει θεσμοθετήσει πολύ σκληρούς νόμους. Όπως για παράδειγμα την νομοθεσία F-Gas σύμφωνα με την οποία καλείται ο κλάδος σε μείωση των ρύπων σε CO2 κατά 79% το 2030.

Γι’ αυτό το λόγο η Daikin ήταν η πρώτη εταιρεία κλιματισμού που μίλησε για το ψυκτικό μέσο R32. Μάλιστα προκειμένου να εδραιωθεί το R32 όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, απελευθέρωσε εκατοντάδες πατέντες σε όλη την αγορά.

ΕΡ: Τι επενδύσεις γίνονται στον τομέα του R&D; Τι ύψους είναι και σε ποιους τομείς αφορούν;

ΑΠ: Στην Daikin διαθέτουμε 3 ερευνητικά κέντρα σε 3 ηπείρους, Ιαπωνία, Ευρώπη και Αμερική, ενώ ετοιμάζεται και ένα αντίστοιχο στην Κίνα. Σε αυτά τα ερευνητικά κέντρα εργαζόμαστε συστηματικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα βελτιώνουν τις συνθήκες λειτουργίας των προϊόντων με τις λιγότερες επιπτώσεις για το περιβάλλον, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για το ιδανικό κλίμα σε όλες τις διαστάσεις του.

Μόνον το Ευρωπαϊκό ερευνητικό μας κέντρο είναι μία επένδυση 13 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 200 μηχανικούς, οι οποίοι εργάζονται στην τελειοποίηση του νέου VRV με R32.

ΕΡ: Δεδομένων των προκλήσεων που αναδύονται στο σύγχρονο περιβάλλον δίνεται η αίσθηση ότι τα νομικά πρότυπα δεν αρκούν για να πείσουν ότι μια εταιρεία λειτουργεί υπεύθυνα. Πώς τοποθετείστε σε αυτό τον προβληματισμό;

ΑΠ: Τα νομικά πρότυπα δημιουργούν το πλαίσιο εργασίας και ανάπτυξης των εταιρειών. Από εκεί και πέρα η εταιρική ηθική και οι αξίες που πρεσβεύουν οι εταιρίες χαρακτηρίζουν την ευθύνη τους απέναντι στους πελάτες τους.

Στην Daikin πιστεύουμε σε τρείς βασικές αξίες:

  • Στις αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις, για να διασφαλίσουμε ένα ευχάριστο επαγγελματικό περιβάλλον,
  • Στην απόλυτη αξιοπιστία, για να εργαζόμαστε από κοινού σε μία βάση εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας,
  • Στην επιχειρηματική διοίκηση, για να μπορέσουν από κοινού εταιρία και εργαζόμενοι να δουλέψουν σε μικρές ή μεγάλες αλλαγές,

Τις οποίες εφαρμόζουμε σε κάθε ευκαιρία.

ΕΡ: Τι μερίδα των εταιρειών στη βιομηχανία του κλιματισμού αναπτύσσει δράση και πέρα από τα κανονιστικά/ρυθμιστικά/νομικά πλαίσια, κατά τη γνώμη σας;

ΑΠ: Πιστεύω ότι ο κλάδος του κλιματισμού έχει πολλά περιθώρια προς βελτίωση της εξωστρέφειας και ανάπτυξης περισσότερων δράσεων με επίκεντρο την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Το πρώτο Sustainability Report από τη LeasePlan

Η LeasePlan κυκλοφόρησε το πρώτο Sustainability Report, υπογραμμίζοντας την πρόοδό της όσον αφορά τη γενική στρατηγική βιωσιμότητάς της, συμπεριλαμβανομένης της φιλοδοξίας της να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων από όλο τον στόλο της έως το 2030.  

Η στρατηγική βιωσιμότητας της LeasePlan εστιάζει σε τρεις βασικούς τομείς: τη διαμόρφωση του μέλλοντος της μετακίνησης με χαμηλές εκπομπές ρύπων, την ενίσχυση της συμβολής της στην κοινωνική ευημερία και τη μείωση του αντικτύπου της στο περιβάλλον. 

Το Sustainability Report, παρέχει αναλυτικές πληροφορίες για τις δραστηριότητες της εταιρείας σε κάθε έναν από τους τομείς αυτούς, καθώς και έναν πίνακα βαθμολογίας στον οποίο περιγράφεται η πορεία της.

Ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan Corporation, δήλωσε:

«Η κλιματική αλλαγή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως ανθρωπότητα, και καθώς οι οδικές μεταφορές αντιστοιχούν περίπου στο 20% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, είμαστε αποφασισμένοι να συνεισφέρουμε. Γι’ αυτό, θέλουμε να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές ρύπων από ολόκληρο τον στόλο μας, που περιλαμβάνει 1,9 εκατομμύρια οχήματα, έως το 2030, ξεκινώντας με τα οχήματα των εργαζομένων μας. Αυτοί είναι, βέβαια, φιλόδοξοι στόχοι, γι’ αυτό αποφασίσαμε να δημοσιεύσουμε το πρώτο Sustainability Report. Θέλουμε να παρέχουμε διαφάνεια στους πελάτες μας, τους επενδυτές μας και άλλους ενδιαφερόμενους σχετικά με το πώς εξελίσσεται η πορεία μας για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και πού μπορούμε να βελτιωθούμε. Το σύνθημά μας είναι απλό: εάν κάτι μπορεί να διατυπωθεί σε έκθεση (report), είναι μετρήσιμο, τότε μπορούμε να λογοδοτήσουμε».

Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά:

«Η LeasePlan, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο διαμορφώνει το μέλλον κάνοντας κάθε φορά πρώτη τα επόμενα βήματα. Αυτή τη φορά ανοίγουμε το δρόμο, ενάντια στην κλιματική αλλαγή, προχωρώντας όχι μόνο στο σχεδιασμό αλλά και στην παρουσίαση της προόδου της στρατηγικής βιωσιμότητας της εταιρείας. Το Sustainability Report δείχνει πώς οδηγούμαστε στην επίτευξη του μεγάλου μας στόχου, να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές ρύπων από ολόκληρο τον στόλο μας παγκοσμίως, ξεκινώντας από τα οχήματα των υπαλλήλων μας. Καθώς ειλικρινές μέλημά μας είναι νικητής σε αυτόν τον αγώνα να είναι ο πλανήτης και, κατ’ επέκταση, οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαμε να μην παρέχουμε πλήρη διαφάνεια σε κάθε βήμα αυτής της διαδρομής».

Τα βασικά στοιχεία βιωσιμότητας που καλύπτει το Sustainability Report περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Παρουσίαση μιας λύσης με πλήρη πακέτα ηλεκτροκίνησης για πελάτες σε 12 χώρες παγκοσμίως. Ένα αυξανόμενο ποσοστό του στόλου της LeasePlan περιλαμβάνει πλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EVs), γεγονός που υποδεικνύει τη συνεχή δέσμευση των πελατών στη στρατηγική μηδενικών εκπομπών ρύπων της εταιρείας
  • Κυκλοφορία του πρώτου Πλαισίου Πράσινου Ομολόγου (Green Bond Framework) της LeasePlan, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση ή την αναχρηματοδότηση της αγοράς Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων με συσσωρευτή (BEVs). Το ομόλογο ύψους 500 εκατ. ευρώ προσέλκυσε πάνω από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ από περίπου 260 επενδυτές
  • Οργάνωση δεκάδων εκπαιδευτικών εκδηλώσεων ηλεκτροκίνησης για τους ενδιαφερόμενους και δημοσίευση πολλών πληροφοριών και οδηγών, όπως το δημοφιλές Sustainable Fleet Benchmark (Σημείο Αναφοράς Βιώσιμου Στόλου), ώστε να όλοι να λαμβάνουν εμπεριστατωμένες αποφάσεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

Η Έκθεση για τη βιωσιμότητα 2018/19 της LeasePlan είναι πλέον διαθέσιμη και μπορείτε να πραγματοποιήσετε λήψη εδώ: https://www.leaseplan.com/el-gr/nea-apo-thn-leaseplan/sustainability-report-strathgikh-viwsimothtas-ths-leaseplan/

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Τέλος η Κλιματική Αλλαγή…περάσαμε στην Κλιματική Κρίση

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ