Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

Grohe: Παραγωγή χωρίς χρήση άνθρακα μέχρι το 2020

Με στόχο να γίνει η πρώτη βιομηχανία στον τομέα των ειδών υγιεινής που η παραγωγή θα γίνεται χωρίς τη χρήση άνθρακα μέχρι το 2020, η GROHE επεκτείνει την υλοποίηση της πρωτοβουλίας «GROHE goes ZERO», που ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο.

Οι πέντε μονάδες παραγωγής της εταιρείας σε όλο τον κόσμο καθώς και τα κέντρα υλικοτεχνικής υποστήριξης στη Γερμανία μετασχηματίστηκαν ώστε να λειτουργούν με φυσικό αέριο, ενώ από τον Απρίλιο του 2020, η εταιρεία θα αντισταθμίσει τις αναπόφευκτες εκπομπές διοξειδίου άνθρακα μέσω δύο μεγάλων ανταποδοτικών έργων. Τονίζεται ότι η επένδυση στην αειφορία είναι βασική προτεραιότητα της εταιρικής στρατηγικής της Grohe εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, ήδη από το 2000, η κορυφαία εταιρεία στον κόσμο για πλήρεις λύσεις μπάνιου και για εξαρτήματα κουζίνας, δεσμευόμενη στις «αρχές και τις κατευθυντήριες γραμμές για τη βιωσιμότητα», προχωρά στη συνεχή αναβάθμιση όλων των προϊόντων, διαδικασιών και υπηρεσιών όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση των πόρων. Από τότε, η GROHE έχει θέσει νέα βιομηχανικά πρότυπα, εφαρμόζοντας την προσέγγισή της για τη βιωσιμότητα που ενσωματώνει ολικά στους εργαζομένους, προμηθευτές, πελάτες, στις διαδικασίες, στα προϊόντα, αλλά και στην κοινωνική συμβολή της εταιρείας.

«Περισσότερο από ποτέ, οι βιομηχανίες όπως η GROHE ζητούν να αναλάβουν ευθύνες και να επιτύχουν ακόμα μεγαλύτερη βιωσιμότητα», αναφέρει ο Thomas Fuhr, διευθύνων σύμβουλος της Grohe AG, για να προσθέσει: «Επί χρόνια, εμείς επενδύουμε όχι μόνο στην έρευνα και την ανάπτυξη, προκειμένου να παράγουμε με έξυπνο τρόπο βιώσιμες λύσεις, αλλά και σε μεγάλο βαθμό σε μια αλυσίδα αξίας που εξοικονομεί πόρους. Με την πρωτοβουλία «Grohe Goes Zero», δίνουμε τώρα ένα παράδειγμα για ολόκληρο τον κλάδο: Είμαστε ενεργοί στην αντιμετώπιση της πρόκλησης του διοξειδίου του άνθρακα με την ολοένα και μεγαλύτερη αποφυγή εκπομπών και, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, αντισταθμίζοντάς τες».

Η πρωτοβουλία για την αειφορία συνδέεται άμεσα με πολυάριθμα μέτρα που λαμβάνουν χώρα στα εργοστάσια GROHE, προωθώντας τη μακροπρόθεσμη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και εξοικονόμηση πόρων: Η εταιρεία έχει επενδύσει σε θερμοηλεκτρικούς σταθμούς και σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, και της έχει απονεμηθεί το ασημένιο πιστοποιητικό του γερμανικού συμβουλίου αειφόρου οικοδομής για την επέκταση του εργοστασίου στο Klaeng της Ταϊλάνδης, ενώ έχτισε ένα υπερσύγχρονο εργαστήριο δοκιμών στο Χέμερ της Γερμανίας. Παράλληλα η εταιρεία χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που αυξάνουν τη βιωσιμότητα και την εξοικονόμηση, όπως η 3D διαδικασία εκτύπωσης μετάλλων που ξεκίνησε φέτος.

Ως αποτέλεσμα, η GROHE κατάφερε να αυξήσει την ενεργειακή της αποδοτικότητα κατά 24% και να μειώσει την εκπομπή αερίων θερμοκηπίου κατά περίπου 40% από το 2014, οπότε και ξεκίνησε τις παραπάνω διαδικασίες το 2014.

Η GROHE υποστηρίζει δύο έργα νερού στην Ινδία και το Μαλάουι

Η υλοποίηση δύο μεγάλων ανταποδοτικών έργων είναι ένα σημαντικό βήμα για να αντισταθμιστούν οι πολύ αναπόφευκτες εκπομπές CO2: Στο βόρειο τμήμα της Ινδίας, η λειτουργία μιας υδροηλεκτρικής ενέργειας αντικαθιστά την ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται κυρίως από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα. Στην αφρικανική ενδοχώρα του Μαλάουι, ένα έργο επισκευάζει και συντηρεί γεωτρήσεις που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή πόσιμου νερού. Με τη βοήθεια επιλεγμένων έργων αντιστάθμισης, η GROHE θα υποστηρίξει δραστηριότητες που βασίζονται σε εξαιρετικά αυστηρά κριτήρια, όπως το χρυσό πρότυπο, το οποίο αναπτύχθηκε υπό την αιγίδα της WWF. Εκτός από την αποφυγή διοξειδίου του άνθρακα, τα μέτρα συμβάλλουν επίσης σε μια πιο βιώσιμη, οικολογική και κοινωνική ανάπτυξη των περιοχών γύρω από τα έργα.

«Με την GROHE goes ZERO, επεκτείνουμε περαιτέρω την ηγετική μας θέση ως ενός από τα πλέον βιώσιμα εμπορικά σήματα στον τομέα των ειδών υγιεινής», λέει ο Thomas Fuhr.»Αλλά ταυτόχρονα, δεν έχουμε επιτύχει σε όλους τους στόχους αειφορίας μας. Μπορούμε και πρέπει να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι», πρόσθεσε.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Διακρίσεις για την ELPEDISON από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης & το CR Index 2019 – 2020

Το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης απένειμε στην ELPEDISON το βραβείο CRI Silver, στο πλαίσιο του CR Index 2019-2020, αναγνωρίζοντας τις πρακτικές της σε σχέση με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την ουσιαστική συνεισφορά της στην Κοινωνία και το Περιβάλλον.

Παράλληλα, η Εταιρεία απέσπασε Έπαινο στην κατηγορία Περιβάλλον, επιβεβαιώνοντας τις συνεχείς επενδύσεις της για την υιοθέτηση των πλέον περιβαλλοντικά βιώσιμων πρακτικών και για την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων που συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Εταιρείας και των πελατών της.  

Το CR Index αποτελεί έναν εκ των σημαντικότερων και διεθνώς αναγνωρισμένων δεικτών μέτρησης της απόδοσης επιχειρήσεων στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), ενώ χρησιμοποιείται ως εθνικός δείκτης ΕΚΕ σε πολλές χώρες ανά την Ευρώπη (βλ. link).

http://www.cri.org.gr/

Ως ένα κορυφαίο εργαλείο αξιολόγησης, το CR Index είναι σημείο αναφοράς για τη συγκριτική αξιολόγηση των επιδόσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε 4 επιμέρους τομείς: Κοινωνία, Περιβάλλον, Εργαζόμενοι και Αγορά, ενώ παράλληλα, αποτελεί απαραίτητο βήμα για τη διαδικασία του επίσημου Sustainability Reporting/Απολογισμός Αειφόρου Ανάπτυξης, στην οποία η ELPEDISON σκοπεύει να εισέλθει μέσα στο επόμενο έτος.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

ΜΟΔΑ: Η πανδημία βάζει τη βιωσιμότητα ψηλά στην ατζέντα

Οι καταναλωτές θέλουν οι επιχειρήσεις και τα brand μόδας να ενεργούν υπεύθυνα και να λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους αναβαθμίζοντας αυτό το κριτήριο στις επιλογές αγοράς τους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η τάση των καταναλωτών να πριμοδοτούν τις υπεύθυνες εταιρείες αποκτά ειδικό βάρος σε μια περίοδο που οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους δημιουργώντας πιέσεις στην βιομηχανία για μεγαλύτερη δέσμευση στην αειφορία. 

Ας σημειωθεί ότι ειδικότερα στην Ελλάδα, που οι επιχειρήσεις επέδειξαν αντανακλαστικά στην υγειονομική κρίση, τελικά αυτό που διαπιστώνεται, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, είναι ότι οι εταιρείες που αναπτύσσουν συστηματικά δράσεις για τους ανθρώπους τους, την κοινωνία ή το περιβάλλον αποτελούν ένα περιορισμένο ποσοστό εταιρειών. 

Σε έρευνα της McKinsey σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές είπαν ότι η πανδημία κάνει ακόμη πιο σημαντική την ανάγκη οι εταιρείες να αναλάβουν δράση για να περιορίσουν τις επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους στην κλιματική αλλαγή. Σε ποσοστό 88% οι καταναλωτές πιστεύουν ότι πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στη μείωση της ρύπανσης και σε ποσοστό 67% θεωρούν τη χρήση βιώσιμων υλικών έναν σημαντικό παράγοντα αγοράς προϊόντων συγκεκριμένης μάρκας. 

Επιπλέον, οι καταναλωτές περιμένουν ότι οι εταιρείες μόδας φροντίζουν τους υπαλλήλους τους (55%), καθώς και τους εργαζόμενους στις γραμμές παραγωγής που διατηρούν στην Ασία (38%) κατά τη διάρκεια της κρίσης του Covid-19. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη οι μάρκες να διατηρούν αυστηρούς κανόνες δεοντολογίας παρά την κρίση.

Οι αναλυτές της McKinsey σημειώνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί εμπιστοσύνη και διαφάνεια στη σχέση με τους καταναλωτές, καθώς το 70% επιλέγει μάρκες που εμπιστεύεται κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 75% θεωρεί μια αξιόπιστη μάρκα ως σημαντικό παράγοντα αγοράς, ενώ οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν με μικρότερες ή λιγότερο γνωστές μάρκες κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Αναθεώρηση της αγοραστικής συμπεριφοράς

Με το 88% των καταναλωτών να αναμένουν αργή ανάκαμψη η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις μάρκες μόδας κρίνεται χαμηλή. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτικές δαπάνες για τη μόδα αλλάζουν με πάνω από το 60% να αναφέρουν ότι δαπανούν λιγότερο για είδη μόδας κατά τη διάρκεια της κρίσης, και περίπου οι μισοί λένε ότι η τάση θα συνεχιστεί και μετά την κρίση. Οι καταναλωτές μειώνουν  σε πρώτη φάση τις δαπάνες για αξεσουάρ και κοσμήματα και μετά αυτές για ενδύματα και υποδήματα. Ταυτόχρονα ισχυροποιείται το ψηφιακό κανάλι αφού πάνω από 4 στους 10 που δεν χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για αγορές ειδών μόδας το έπραξαν εν μέσω πανδημίας και το 28% αναφέρει ότι στο εξής θα επισκέπτεται λιγότερο τα φυσικά καταστήματα.

Μια άλλη διαπίστωση στην έρευνα της McKinsey είναι ότι η νοοτροπία των καταναλωτών δεν συνδέεται πλέον στενά με τον κύκλο της μόδας, αφού περίπου 65% ενδιαφέρεται περισσότερο για ανθεκτικά είδη μόδας και πάνω από 70% σχεδιάζει να διατηρήσει τα ρούχα που έχει ήδη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με ένα 57% να σχεδιάζει να επιδιορθώσει ορισμένα για να παρατείνει τη χρήση τους. Μάλιστα στις νεώτερες γενιές των Ευρωπαίων περίπου 50% δείχνει ενδιαφέρον για αγορά μεταχειρισμένων ειδών μόδας εν μέσω πανδημίας. 

Συνολικά, η καταναλωτική συμπεριφορά υποδηλώνει ότι η κρίση του Covid-19 θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία επανατοποθέτησης για τους παίκτες στους τομείς ένδυσης, υποδημάτων και πολυτελών ειδών, να ενισχύσει τις δεσμεύσεις τους για βιωσιμότητα και να επιταχύνει τις αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία, όπως η μειωμένη εποχικότητα και η υιοθέτηση κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Η AXA στηρίζει το σημαντικό έργο του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας

Τόσο λόγω της υψηλής συχνότητάς τους όσο και εξαιτίας των πολυδιάστατων επιπτώσεών τους οι πυρκαγιές κατατάσσονται στις σημαντικότερες φυσικές καταστροφές της χώρας μας.

Οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και σε εκτάρια καμένης ελλαδικής γης και το δημόσιο οικονομικό κόστος αποκατάστασης των ζημιών που προκαλούνται από αυτές καθιστούν αναγκαία τη συντεταγμένη συλλογική δράση σε επίπεδο πρόληψης και προστασίας. Παράλληλα, οι ραγδαίες εξελίξεις που παρατηρούνται σε επίπεδο αλλαγής των κλιματικών παραμέτρων και ειδικότερα η αύξηση της θερμοκρασίας, η ελάττωση της θερινής βροχόπτωσης και της σχετικής υγρασίας έρχονται να εντείνουν αυτή την κατάσταση, αυξάνοντας περαιτέρω την πιθανότητα εκδήλωσής τους.

Παραμένοντας πιστή στη μακρόχρονη στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητάς της, η ΑΧΑ συνεχίζει να στηρίζει ενέργειες που επικεντρώνονται στην πρόληψη κινδύνων, δίνοντας ιδιαίτερα έμφαση σε εκείνους που σχετίζονται με το περιβάλλον, τις φυσικές καταστροφές και την κλιματική αλλαγή. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η απόφασή της να στηρίξει το αξιόλογο έργο του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας, το οποίο επικεντρώνεται στη μείωση των δασικών πυρκαγιών και την προστασία των πολιτών, του περιβάλλοντος και των οικισμών σε περίπτωση εκδήλωσής τους.

Λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΧΑ Ασφαλιστικής κ. Ερρίκος Μοάτσος, ο Διευθυντής Προϊόντων, Marketing και Επικοινωνίας, κ. Χαράλαμπος Αναστασιάδης και η Διευθύντρια Επικοινωνίας, κ. Λένα Πλαΐτη, βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις του Εθελοντικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου Αφιδνών για να παραδώσουν 45 αντιπυρικές στολές στα μέλη του Συλλόγου, καθώς και να συζητήσουν με τους εθελοντές για το σύνολο της δράσης τους, για τον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς και για τα μέσα που διαθέτουν για την προστασία του δασικού πλούτου και ευρύτερα του φυσικού περιβάλλοντος σε μια περιοχή που βρίσκεται τόσο κοντά στον αστικό ιστό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AXA Ελλάδος, κ. Ερρίκος Μοάτσος, δήλωσε για την ενέργεια αυτή: «Συνεχίζουμε την υπεύθυνη δράση μας σε ό,τι αφορά στην πρόληψη κινδύνων και ενώνουμε δυνάμεις με μία ιδιαίτερα αξιόλογη ομάδα συμπολιτών μας, η οποία ενεργεί εθελοντικά για την προστασία όλων μας, προσφέροντας πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας.

Σήμερα, όπου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία σειρά παγκόσμιων μετασχηματισμών που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή, η έμπρακτη στήριξη όσων δρουν με κίνητρο το συλλογικό συμφέρον είναι πιο αναγκαία από ποτέ. Ευχαριστώ θερμά τον Σύλλογο Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας για την ουσιαστική προφορά τόσων χρόνων.»

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εθελοντών Αφιδνών Δασοπροστασίας, κ. Νίκος Κατσιμπέρης, ανέφερε: «Οι έννοιες της πρόληψης κινδύνων και της ανθρώπινης προστασίας που διέπουν το σύνολο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της ΑΧΑ και η σταθερή δέσμευσή της να λειτουργεί με γνώμονα το κοινό καλό την έχουν οδηγήσει σε μια σειρά στοχευμένων δράσεων για το περιβάλλον που συνδέονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες του ελλαδικού χώρου.

Η έμπρακτή στήριξή της στο Σύλλογο μας, με την προμήθεια των 45 επιχειρησιακών αντιπυρικών στολών, μας δίνει δύναμη για να συνεχίσουμε το δύσκολο έργο που έχουμε αναλάβει ως εθελοντές, νιώθοντας περισσότερη ασφάλεια. Ευχαριστούμε θερμά την ΑΧΑ για την πολύτιμη συνεισφορά της τόσο σε ό,τι αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και σε εκείνη της κοινωνίας εν γένει.»

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ