Connect with us

Πρόσωπα

Η Chief Officer Ανθρώπινου Δυναμικού Ομίλου ΟΤΕ στο «Game Changer in Women of Influence»

Για την ενδυνάμωση των γυναικών στη νέα ψηφιακή εποχή αλλά και τις ασυνείδητες προκαταλήψεις που υπάρχουν για τους άνδρες και τις γυναίκες στον εργασιακό χώρο, μίλησε, μεταξύ άλλων, η Chief Officer Ανθρώπινου Δυναμικού Ομίλου ΟΤΕ, Έλενα Παπαδοπούλου, στο συνέδριο «Game Changer in Women of Influence».

Συμμετέχοντας στο πάνελ «Rethinking the values to equality in the workplace», η επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού του Ομίλου ΟΤΕ στάθηκε ιδιαίτερα στις αλλαγές που φέρνει η τεχνολογία και επηρεάζουν τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε: «η διαχείριση της τεχνολογίας απαιτεί διαφορετικές ικανότητες, που είναι πιο κοντά στα έμφυτα ταλέντα των γυναικών, όπως η ευελιξία, η συνεργασία με ανθρώπους ποικίλων ειδικοτήτων, η φαντασία και η δημιουργικότητα. Γι’ αυτό και η τεχνολογία είναι ένας τομέας στον οποίο οι γυναίκες μπορούν να διαπρέψουν».

Η Chief Officer Ανθρώπινου Δυναμικού Ομίλου ΟΤΕ ανέφερε πως οι ασυνείδητες προκαταλήψεις, που έχουν όλοι οι άνθρωποι, οφείλονται κυρίως στον τρόπο που μεγαλώνουμε, το σύστημα εκπαίδευσης και την κοινωνία. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε η κα Παπαδοπούλου: «οι προκαταλήψεις αυτές διαμορφώνουν τις αντιλήψεις μας για τα δύο φύλα με αποτέλεσμα οι ίδιες οι γυναίκες, ασυνείδητα, να μειώνουμε τις προσδοκίες μας για το τι μπορούμε να πετύχουμε. Το αποτέλεσμα είναι να διστάζουμε να διεκδικήσουμε αυτά που αξίζουμε, ή να χάνουμε το κίνητρό μας για να πετύχουμε».

Εκφράζοντας την αισιοδοξία της για τη νέα γενιά, μέσα από την εμπειρία της από τις περίπου 2.500 προσλήψεις νέων ανθρώπων, στις οποίες έχει προχωρήσει ο Όμιλος ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια, έχει διαπιστώσει ότι σταδιακά εξισορροπούνται όλο και περισσότερο οι ρόλοι των δύο φύλων, όχι μόνο στον εργασιακό στίβο, αλλά στην οικογένεια και στην κοινωνία.

Κλείνοντας την ομιλία της, η κ. Παπαδοπούλου υπογράμμισε: «Οι επιλογές που έχει μια γυναίκα όσον αφορά τις σπουδές της είναι πολλές, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου της τεχνολογίας. Ως κοινωνία, οφείλουμε να εκπαιδεύουμε τα μέλη μας ότι το φύλο δεν δύναται να είναι τροχοπέδη στο μέλλον κανενός».

Το συνέδριο «Game Changer in Women of Influence» διοργανώθηκε για δεύτερη χρονιά από την 24MEDIA και την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας, Συμεών Γ. Τσομώκος ΑΕ, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, με κορυφαία ονόματα από την επιχειρηματική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Στόχος του συνεδρίου είναι να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα της συμμετοχής των γυναικών στην οικονομία και την κοινωνία, ώστε να αλλάξει η νοοτροπία που εμποδίζει την πρόσβασή τους σε θέσεις υψηλής επιρροής και κύρους.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Γ.Τσαπρούνης (WIND): “Η λογοδοσία πρέπει να γίνει κουλτούρα” – ΕΚΕ, κυβερνοασφάλεια και υπηρεσίες στα ακριτικά νησιά

Γ. Τσαπρούνης

Ο Γιώργος Τσαπρούνης, Ανώτερος Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της WIND Ελλάς, εξηγεί στο csrindex.gr γιατί οι επενδυτές ζητούν sustainability report, μιλά για τις προκλήσεις στον τομέα των νέων τεχνολογιών και περιγράφει τις δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας της εταιρείας του, από την ασφάλεια στο διαδίκτυο μέχρι τις παροχές σε νησιώτες και ηλικιωμένους.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

ΕΡ: Πρόσφατα ανακοινώσατε μια νέα πρωτοβουλία στο πλαίσιο του προγράμματος kids@safety, το οποίο εγκαινιάσατε το 2010. Πως προσεγγίζετε σήμερα το πρόβλημα της έκθεσης των παιδιών στους κινδύνους του διαδικτύου και ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας συνεργάτες σε αυτή τη δράση;

ΑΠ: Ήμασταν η πρώτη εταιρεία τηλεπικοινωνιών που έφτιαξε ένα τέτοιο πρόγραμμα. Από τότε έχουμε συνεγραστεί με πάρα πολλούς φορείς. Για παράδειγμα, με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συνεργαζόμαστε πάρα πολύ στενά έχοντας φτιάξει το cyber kids app, το application που μπορεί να κατεβάσει κανείς στο κινητό του για να ενημερώνεται. Έχει επίσης ένα ειδικό κουμπί, το cyber alert, το οποίο μπορεί να πατήσει κάποιος για να έρθει απευθείας σε επαφή με τους Αξιωματικούς της Δίωξης. Αυτό το είχαμε φτιάξει εμείς και το είχαμε προσφέρει στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

ΕΡ: Με τον κ. Σφακιανάκη έχετε μακρά συνεργασία;

ΑΠ: Ναι από τότε που ήταν στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Είχαμε συνεργαστεί επίσης με το saferinternet.gr και την κυρία Άρτεμις Σαμαρά κάνοντας πολλές παρουσιάσεις σε σχολεία, σε φορείς.

ΕΡ: Με το saferinternet.gr έχουν συνεργαστεί όλες οι εταιρείες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, ειδικά στο πλαίσιο δράσεων για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, που κορυφώνονται την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (6 Φεβρουαρίου).

ΑΠ: Όχι τόσο. Ως κύριοι συνεργάτες του saferinternet.gr είχαμε συνεργαστεί με την κ. Σαμαρά εμείς και η Alpha Bank.

ΕΡ: Πάντως αυτό το διάστημα προωθείτε πολλές δράσεις το kids@safety, την καμπάνια για την προστασία των παιδιών από πορνογραφικό υλικό κ.α.

ΑΠ: Ίσως είναι το πιο δραστήριο εξάμηνο σε θέματα sustainability. Παρουσιάσαμε μια καμπάνια για την προστασία των ανηλίκων από πορνογραφικό υλικό, μια τολμηρή δράση, στην οποία επιστημονικός μας συνεργάτης είναι ο καθηγητής ο κ. Ασκητής. Στοχεύουμε στους γονείς, καθαρά… διότι δυστυχώς διαπιστώνουμε έλλειψη γνώσης. Εδώ έχουμε δύο διαφορετικά άκρα: κάποιοι γονείς επειδή δεν ξέρουν πώς να διαχειριστούν τα θέματα του διαδικτύου ή δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν με τα παιδιά το απαγορεύουν και λένε: Δεν θα μπεις στο διαδίκτυο, δεν θα έχεις tablet, δεν θα έχεις ηλεκτρονικό υπολογιστή και κάποιοι άλλοι το βλέπουν ως …parking. Λένε: πάρε την ταμπλέτα, πάρε το κινητό… Έτσι το παιδί είναι ήσυχο, δεν ενοχλεί. Αυτό που προσπαθούμε εμείς να κάνουμε μέσα από τις δράσεις μας – όπως η καμπάνια για την προστασία από πορνογραφικό υλικό, η Διαδικτυακή Ακαδημία Γονέων και μία σειρά δωρεάν σεμιναρίων (περίπου 15 σεμινάρια) που πραγματοποιεί η ΜΚΟ iDialogue, με το CSI Institute και τον κ. Σφακιανάκη ως κύριο ομιλητή, σε όλη την Ελλάδα – είναι να βάλουμε τα σωστά πρότυπα.

ΕΡ: Απευθύνεστε αποκλειστικά σε γονείς;

ΑΠ: Ναι. Ενώ στο παρελθόν είχαμε κάνει κάποιες δράσεις για παιδιά βλέπουμε ότι τα παιδιά είναι πολύ πιο εύκολο να καταλάβουν. Αυτοί που δεν καταλαβαίνουν δυστυχώς είναι οι γονείς. Χρειάζονται περισσότερη βοήθεια και ενημέρωση. Γιατί αυτοί πρέπει να βρεθούν μαζί με τα παιδιά και να αναζητήσουν μαζί αυτούς τους ψηφιακούς δρόμους, όπως τους ονομάζουμε εμείς. Κι όσο η τεχνολογία προχωρά.. που σίγουρα η τεχνολογία είναι ό,τι πιο καλό στην εποχή μας… τα δίκτυα νέας γενιάς μεγαλώνουν, οι ταχύτητες δεκαπλασιάζονται… όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον εξαιρετικό για αναζήτηση είτε γνώσης είτε ψυχαγωγίας είτε δουλειάς Ταυτόχρονα όμως πρέπει να θέσεις τις σωστές στα παιδιά από νωρίς. Όταν το παιδί φτάσει στη Β` Γυμνασίου και δεν έχει βάσεις και εμπιστοσύνη στους γονεί του το`χεις χάσει. Είναι αργά. Αυτό το παιδί δεν ακούει. Υπάρχει ένας τοίχος μεταξύ γονιού και παιδιού. Αυτός είναι ο μεγάλος στόχος του kids@safty, του παλαιότερου προγράμματος ενημέρωσης για την ασφάλεια στο διαδίκτυο που υπάρχει στη χώρα μας. Υπάρχει ενημερωτικό site, υπάρχουν πάρα πολλές δράσεις στο facebook…

ΕΡ: Αυτός είναι ο βασικός πυλώνας του προγράμματός σας;

ΑΠ: Σωστά. Το kids@safty. Και σίγουρα δεν σταματάμε εδώ. Γιατί τα πράγματα εξελίσσονται. Δεν είναι στατικά. Δεν μπορείς να πεις ότι ένα πρόβλημα που υπάρχει σήμερα θα υπάρχει το ίδιο και μετά από ένα χρόνο.

ΕΡ: Ως εταιρεία τι έχετε επενδύσει σε αυτό το πρόγραμμα;

ΑΠ: Αυτό που λέω πάρα πολλές φορές είναι ότι δεν θέλουμε τα προγράμματα Κοινωνικής Ευθύνης να τα αποτιμούμε με χρήματα, αν και επενδύουμε σημαντικά κεφάλαια. Μπορώ να πω ένα ποσό αλλά δεν είναι αυτό που έχει σημασία. Πάντως είναι μια σημαντική επένδυση, ανάμεσα στα δύο πιο σημαντικά προγράμματα κοινωνικής ευθύνης που τρέχουμε.

ΕΡ: Το πρώτο είναι η παροχή internet σε απομακρυσμένα νησιά;

ΑΠ: Ναι, πρόσφατα, πριν τα Χριστούγεννα πήγαμε στη Σίκινο.

ΕΡ: Ποια παροχές δίνετε στους κατοίκους των απομακρυσμένων νησιών;

ΑΠ: Δίνουμε σε όλους τους νησιώτες δωρεάν επικοινωνία και internet. Φτιάχνουμε τις υποδομές μας ώστε οι νησιώτες να έχουν την υπηρεσία που έχει ένας Αθηναίος. Αν δηλαδή κάποιος Αθηναίος έχει στο κινητό του internet 10 Mbps ταχύτητα, ανάλογη να έχει και ο κάτοικος της Σικίνου ή της Ανάφης (που ήταν το παλαιότερο πρόγραμμα) ή και ενός νέου νησιού που θα ανακοινώσουμε σε λίγο διάστημα.

ΕΡ: Στα νησιά αυτά θα πρέπει να επενδύσετε σε νέες υποδομές για να προσφέρετε τις συγκεκριμένες υπηρεσίες;

ΑΠ: Πρέπει να βελτιώσουμε παλιές υποδομές γιατί φανταστείτε ότι κάθε υποδομή είναι και μια μικρή επιχείρηση. Δεν βγάζει ποτέ το κόστος της. Δηλαδή, οποιαδήποτε επένδυση κάνουμε τώρα στη Σίκινο δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να κάνει απόσβεση. Αλλά δεν το βλέπουμε έτσι. Εμείς βελτιώνουμε τις υποδομές μας σε τεχνολογία αιχμής και ταυτόχρονα δίνουμε αυτή την παροχή προς όλους τους κατοίκους.

ΕΡ: Σ` αυτά τα νησιά όμως υπάρχουν και πολλοί κάτοικοι μεγάλης ηλικίας. Πως εξοικειώνονται με τις τεχνολογίες αιχμής;

ΑΠ: Εκεί είναι το εκπληκτικό. Το πώς οι κάτοικοι μεγάλης ηλικίας υποδέχονται τις νέες τεχνολογίες. Να σας πω ένα μικρό παράδειγμα. Το να μάθει μία γιαγιά με πολύ απλό τρόπο να κάνει ένα skype call και να βλέπει το εγγονάκι της για μας είναι απίστευτα απλό. Γι` αυτή τη γιαγιά εκεί δεν υπάρχει πιο ευτυχισμένη στιγμή. Εμείς το ζήσαμε…

ΕΡ: Υπάρχει πάντως γενικότερα ένα έλλειμμα ενημέρωσης και εξοικείωσης της Τρίτης Ηλικίας με τις νέες τεχνολογίες.

ΑΠ: Τεράστιο.

ΕΡ: Ωστόσο υπάρχει ζήτηση υπηρεσιών από αυτή τη μερίδα καταναλωτών άρα υπάρχει και ανάγκη για ενημέρωση. Τι κάνετε γι` αυτό;

ΑΠ: Πράγματι. Μερικές φορές αυτοί οι άνθρωποι ντρέπονται και από πλευράς εταιρειών δεν υπάρχει η δέουσα προσοχή.

ΕΡ: Αυτό είναι ένα θέμα που σας απασχολεί; Επεξεργάζεστε λύσεις;

ΑΠ: Ασφαλώς μας απασχολεί και αυτά τα πιλοτικά προγράμματα που τρέχουμε στα απομακρυσμένα νησιά μας έχουν δώσει ιδέες για να κάνουμε περισσότερα. Γι` αυτό και όταν πηγαίνουμε σε κάποιο νησί, δεν πάμε ν` αφήσουμε την υποδομή και να φύγουμε. Αφήνουμε κάποιον ή κάποιους συνεργάτες μας για 10-15 ημέρες, οι οποίοι συναναστρέφονται τους ανθρώπους στο καφενείο, στο σπίτι… Οι κάτοικοι τους κερνάνε, οι γιαγιάδες τους φτιάχνουν τυρόπιτα κι αυτοί τους δείχνουν πώς να χειρίζονται απλά πράγματα, να κάνουν κλήσεις, να μπαίνουν λίγο στο internet και να μην χάνουν την επαφή με τον έξω κόσμο και να μιλούν ζωντανά με τα παιδιά τους είτε αυτά βρίσκονται στο κοντινότερο μεγάλο νησί ή στην Αθήνα ή και πολλές φορές στο εξωτερικό. Αυτά τα τρία είναι τα σημαντικότερα πράγματα γι` αυτούς τους ανθρώπους. Οι νέοι έχουν άλλες ανησυχίες άλλα ενδιαφέροντα…

ΕΡ: Σκέφτεστε να σχεδιάσετε ένα αντίστοιχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε μια άλλη κλίμακα ώστε να ενημερώσετε για τις νέες τεχνολογίες περισσότερους ανθρώπους αυτών των ηλικιών;

ΑΠ: Δουλεύουμε κάποια πράγματα αυτή την περίοδο και ελπίζουμε να επανέλθουμε με κάτι με πολύ μεγαλύτερο…

ΕΡ: Μετά τη Σίκινο σε ποιο άλλο νησί θα υλοποιήσετε αντίστοιχο πρόγραμμα;

ΑΠ: Δεν μπορούμε να το ανακοινώσουμε ακόμη.

ΕΡ: Ένα ακόμη νησί θα είναι μέσα στο 2018;

ΑΠ: Όχι. Θα είναι δύο ή τρία.

ΕΡ: Το άλλο μεγάλο κεφάλαιο στις δράσης ΕΚΕ που αναπτύσσετε είναι το …τρέξιμο. Έχετε δημιουργήσει κουλτούρα γύρω από το δρομικό κίνημα.

ΑΠ: Πράγματι. Το 2011 αρχίσαμε και χαιρόμαστε που μετά από τόσα χρόνια πάρα πολλές εταιρείες είτε μικρές είτε πολύ μεγάλες κάνουν παρόμοια πράγματα κι έτσι μεγαλώνει και αυτό το πρόγραμμα στήριξης κοινωνικών ομάδων. Εμείς από την πρώτη στιγμή είχαμε βάλει δύο βασικούς πυλώνες: ο ένας ήταν ότι είναι ένας αγώνας για όλους και γι` αυτό είχαμε δώσει έμφαση στα 5 και στα 10 χλμ. στον Μαραθώνιο. Είχαμε προσπαθήσει να τους σηκώσουμε όλους από τον καναπέ τους να τρέξουν, να περπατήσουν με τις οικογένειές τους κι αυτό το πετύχαμε. Ο δεύτερος πυλώνας ήταν ο τομέας της κοινωνικής ευθύνης. Τρέχαμε για καλό σκοπό. Από την πρώτη ημέρα σε όλους τους αγώνες τρέχαμε για έναν οργανισμό και μάλιστα για παιδιά. Είπαμε ότι υπάρχουν πάρα πολλές ανάγκες μέσα στην κρίση. Το πιο ευάλωτο τμήμα της κοινωνίας είναι τα παιδιά, επομένως όλοι οι φορείς που έχουμε στηρίξει από το 2011 μέχρι σήμερα είναι φορείς που ασχολούνται με το παιδί. Και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα. Αυτό είναι αυστηρό κριτήριο.

ΕΡ: Θα ήθελα να περάσουμε και στα θέματα της λογοδοσίας, μια μεγάλη πρόκληση που αναδύεται για τις επιχειρήσεις σήμερα. Πως την αντιμετωπίζετε και πως αναβαθμίζετε την ποιότητα της πληροφόρησης στον απολογισμό σας;

ΑΠ: Δημοσιεύουμε Απολογισμό επί σειρά ετών. Είναι πιστοποιημένος, σύμφωνα με διεθνή πρότυπα, μέχρι και ο εσωτερικός έλεγχος της εταιρείας ελέγχει τα στοιχεία τα οποία δημοσιεύονται στον Απολογισμό. Είμαστε από τις ελάχιστες εταιρείες στην Ελλάδα που το τμήμα εσωτερικού ελέγχου πιστοποιεί τον απολογισμό.

ΕΡ: Για την κατάσταση στην αγορά και τον βαθμό εξοικείωσης των επιχειρήσεων με τα θέματα λογοδοσίας τι έχετε να πείτε;

ΑΠ: Αυτό που έχω πει πάρα πολλές φορές είναι ότι ναι, ο επιχειρηματικός κόσμος έχει κάνει μεγάλα βήματα. Όλο και περισσότερες εταιρείες, μεγάλες είτε μικρότερες, μπαίνουν στη διαδικασία έκδοσης Απολογισμού, δηλαδή λογοδοσίας. Φανταστείτε όμως πόσο καλύτερο θα ήταν για την κοινωνία μας αν έμπαινε υποχρεωτικά σε αυτή τη διαδικασία ο δημόσιος και ευρύτερος δημόσιος φορέας. Δηλαδή γιατί ένα υπουργείο ή μία δημόσια υπηρεσία να μην εκδίδει έναν πιστοποιημένο και ελεγμένο Απολογισμό, σύμφωνα με τα διεθνή standards, τα GRI, ΙSO, ανάλογα με το τι θα επιλέξει ο καθένας.

ΕΡ: Εκ των πραγμάτων, αυτό δεν είναι κάτι που θα γίνει στο πλαίσιο των Παγκόσμιων και των Εθνικών Στόχων για βιώσιμη ανάπτυξη;

ΑΠ: Πρέπει να γίνει. Δική μου πρόταση, το λέω εδώ και χρόνια, είναι να γίνει… Εμείς το λέμε, έχει ειπωθεί σε πάρα πολλά συνέδρια, πρέπει και τα ΜΜΕ σιγά – σιγά να σπρώχνουν προς αυτή την κατεύθυνση, ο ΣΕΒ θα το κάνει επίσημα πρόταση και ήδη το έχουμε αναφέρει σε κάποιες περιπτώσεις. Υπάρχει μία άρνηση. Γιατί δεν έχουμε μάθει πρώτα από όλα ως Έλληνες να ελέγχουμε τους εαυτούς μας… Να ελέγχουμε αν μπορούμε να κάνουμε τα πράγματα καλύτερα. Έχουμε ένα ψυχολογικό δίλημμα απέναντι στον έλεγχο γενικότερα.

ΕΡ: Μιλάτε για το θέμα της εμπιστοσύνης;

ΑΠ: Το έχουμε ανάγκη ως κοινωνία. Όπως σε μια ιδιωτική εταιρεία υπάρχει λογοδοσία, υπάρχουν κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης, υπάρχει εσωτερικός έλεγχος, υπάρχει το sustainability report που βγαίνει κάθε τέλος του χρόνου με πολύ αυστηρές διαδικασίες. Γιατί να μην διευρυνθεί αυτή η πρακτική; Δεν βρίσκω το λόγο. Είναι θέμα κουλτούρας.

ΕΡ: Υπάρχει και το θέμα των επενδυτών στο πλαίσιο όλης αυτής της αλλαγής που προωθείται, με την επανατοποθέτηση των στρατηγικών των επιχειρήσεων ως προς την προσέγγιση της ανάπτυξης με γνώμονα την βιωσιμότητα. Το χρηματοπιστωτικό σύστημα θέτει πλέον κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια στις χορηγήσεις. Μπορείτε να μα μιλήσετε για την εμπειρία της WIND σε αυτόν τον τομέα;

ΑΠ: Μόλις πρόσφατα, πριν από περίπου δέκα ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της BlackRock – μιλάμε για το μεγαλύτερο επενδυτικό fund στον κόσμο – είπε επίσημα σε ένα οικονομικό συνέδριο ότι πλέον αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής των επενδύσεών μας σε οποιοδήποτε κλάδο το sustainability. Επιλέγουμε να επενδύσουμε σε εταιρείες που έχουν sustainable business και φυσικά εκδίδουν απολογισμούς, έχουν υιοθετήσει διεθνή πρότυπα κ.ο.κ. Εμείς το έχουμε δει στην πράξη διότι οι μέτοχοί μας είναι funds. Επομένως αυτά τα funds δίνουν μεγάλη σημασία στο να έχει η εταιρεία όλα αυτά τα πράγματα που οδηγούν στο sustainability… Βγήκαμε στις διεθνείς αγορές δύο φορές και συγκεντρώσαμε κεφάλαια για επενδύσεις. Οι επενδυτές στο εξωτερικό από τα πράγματα που ζητάνε να δούνε είναι το sustainability report της εταιρείας. Επομένως στον επενδυτικό κόσμο, τον διεθνή επενδυτικό κόσμο αρχίζει και γίνεται βασικό κριτήριο το sustainability.

ΕΡ: Πότε αντιληφθήκατε αυτή την τάση και πώς επηρέασε την στρατηγική σας;

ΑΠ: Η αλήθεια είναι ότι εμείς είχαμε λίγο προηγηθεί της ανάγκης. Είχαμε αρχίσει να εκδίδουμε απολογισμό με διεθνή standards με διαβεβαιώσεις κ.ο.κ. και στη συνέχεια είδαμε ότι και η επενδυτική κοινότητα πηγαίνει προς τα κει. Μπορεί να είχαμε προηγηθεί 1-2 χρόνια.

ΕΡ: Η WIND εκδίδει απολογισμούς σχεδόν μια δεκαετία. Συνεργάζεστε με την εταιρεία περισσότερα χρόνια.

ΑΠ: Είμαι 17 χρόνια στην εταιρεία

ΕΡ: Υπάρχει γενικότερα ισχυρή δέσμευση των εργαζομένων στη WIND; Ποιος είναι ο μέσος όρος θητείας των στελεχών και πως αντιμετωπίζονται θέματα όπως η εργασιακή ανασφάλεια, η συνεχής εκπαίδευση και ανάπτυξη;      

ΑΠ: Πάνω από 10 χρόνια είναι ο μέσος όρος θητείας των στελεχών αλλά και οι εργαζόμενοι δουλεύουν πάνω από 12 έτη κατά μέσον όρο στην εταιρεία… Πιστεύω ότι οι νέες τεχνολογίες δεν θα απειλήσουν την αγορά εργασίας αφού πίσω από τις μηχανές βρίσκονται άνθρωποι. Η WIND προσλαμβάνει ανθρώπους. Οι νέες τεχνολογίες θέλουν υψηλή εξειδίκευση και οι εταιρείες δεν βρίσκουν εργαζόμενους με σχετικές δεξιότητες… από την άλλη μεριά πολλοί ταλαντούχοι νέοι έχουν φύγει… Γι` αυτό προσπαθούμε να χτίσουμε στελέχη μέσω ενός προγράμματος, του Young Talents. Στο πρόγραμμα αυτό μαζί με τους συνεργάτες μας, όπως π.χ. η workable, τρέχουμε διαδικασίες και καλούμε αυτούς που έχουν τελειώσει το πανεπιστήμιο και δεν έχουν εργασιακή εμπειρία να κάνουν αίτηση. Περνούν διάφορα στάδια αξιολόγησης και στο τέλος καταλήγουμε με 10 άτομα. Αυτά είναι τα young talents, μπαίνουν στην εταιρεία, πάνε σε διαφορετικά τμήματα ώστε να αποκτήσουν εμπειρία και πάντα έχουν έναν μέντορα, που τους συμβουλεύει, τους καθοδηγεί και τους βοηθά σε όλο αυτό τον κύκλο μέσα στην εταιρεία…

ΕΡ: Αυτά τα παιδιά προσλαμβάνονται από την εταιρεία;

ΑΠ: Κανονικά. Προσλαμβάνονται σαν κανονικοί εργαζόμενοι. Το θετικό είναι ότι όλα τα young talents του πρώτου κύκλου απορροφήθηκαν από την εταιρεία και σήμερα εργάζονται και προσφέρουν πολύ καλό έργο και τώρα είναι σε εξέλιξη ο δεύτερος κύκλος. Με αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να δώσουμε εμπειρία και γνώση σε νέους εργαζόμενους, χτίζουμε στελέχη.

ΕΡ: Εν κατακλείδι, ποιοι είναι οι στόχοι που θέτετε για το μέλλον στην εταιρεία και τι θα σας έδινε προσωπική ικανοποίηση αναφορικά με τα θέματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της βιώσιμης ανάπτυξης;

ΑΠ: Η αγορά οδηγείται σε ολοκληρωμένους παίκτες. Π.χ. η WIND προσφέρει κινητό, σταθερό, internet, internet υψηλών ταχυτήτων, πολύ σύντομα και τηλεόραση. Επομένως ένας πελάτης, ένα νοικοκυριό, θα μπορεί να καλύπτει το σύνολο των αναγκών του – όσο περίπλοκες κι αν είναι αυτές – από έναν πάροχο. Πλέον περνάμε σε καθετοποιημένες δομές. Π.χ. με τα δίκτυα νέας γενιάς φθάσαμε να πουλάμε χονδρική στον ΟΤΕ. Αλλάζει δηλαδή η αγορά διότι χτίζουμε τα δίκτυα νέας γενιάς, που φέρνουν στην αγορά μια επανάσταση.

Προσωπικά, θα χαρώ πολύ σε λίγα χρόνια να δω τον δημόσιο τομέα να εκδίδει sustainability report. Πιστεύω ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ την κοινωνία μας να αρχίσουμε να περνάμε στο DNA μας την κουλτούρα του ελέγχου και της λογοδοσίας.

Περισσότερα

Έρευνες / Μελέτες

Στο Forbes η έρευνα του Κέντρου Αειφορίας (CSE) για τη θετική επίδραση της ΕΚΕ στα οικονομικά αποτελέσματα

Στο αμερικάνικο Forbes, ένα από τα διεθνώς πιο έγκυρα μέσα ενημέρωσης, δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας του Κέντρου Αειφορίας (CSE) που αναδεικνύει τις τάσεις στην Εταιρική Υπευθυνότητα στη Βόρεια Αμερική και στον Καναδά για το 2017.

Το δημοσίευμα αφορά συνέντευξη του Προέδρου του Κέντρου Αειφορίας (CSE), Νίκου Αυλώνα για την πρόσφατη έρευνα, η οποία πραγματοποιείται ετησίως από το Κέντρο Αειφορίας με σκοπό να αποτυπώνει τις νέες τάσεις και τελευταίες πρακτικές των επιχειρήσεων στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της καινοτόμου έρευνας για τις Fortune 500 εταιρείες είναι η θετική επίδραση της εταιρικής υπευθυνότητας στα συνολικά οικονομικά τους αποτελέσματα. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εταιρείες αναγνωρίζουν τη σημασία μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής βιωσιμότητας, καθώς και της εκπόνησης Έκθεσης Εταιρικής Υπευθυνότητας που περιλαμβάνει συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους. Ως αποτέλεσμα, βελτιώνεται σημαντικά η φήμη τους και αυξάνεται η εμπιστοσύνη των επενδυτών, των μετόχων και των πελατών.

Η αυξανόμενη δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων στην Εταιρική Υπευθυνότητα επιβεβαιώνεται και από πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Αειφορίας στην Ελλάδα, που θα δημοσιοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2018 και δείχνει αισθητή βελτίωση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στη χώρα μας, παρά την εκτεταμένη οικονομική κρίση, με αύξηση 36% στην έκδοση Εκθέσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας  από τις ελληνικές επιχειρήσεις σε σχέση με το 2012.

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σε πρόσφατα events του CSE στη Ν.Υόρκη και στο Τορόντο. Επίσης το Κέντρο Αειφορίας (CSE) είναι επίσημος εκπαιδευτικός συνεργάτης του GRI στην Ελλάδα και οργανώνει μια σειρά από προγράμματα όπως το The New GRI Standards Certified Training on Sustainability Reporting στις 12-13 Φεβρουαρίου 2018 και το Certified Sustainability (CSR) Practitioner Program, Advanced Edition 2018 στις 26-26 Μαρτίου 2018.

Περισσότερα

Πρόσωπα

Α. Γκορτζής: Η πολιτεία αγνοεί τις αξίες της επιχειρηματικής υπευθυνότητας

Τα τελευταία χρόνια η επιχειρηματική ηθική σε πείσμα των καιρών έχει αποκτήσει μια ευρύτερη αναγνώριση στην κοινωνία του Ελληνικού Επιχειρείν. Οι εταιρείες εν έτη 2017 έχουν συνειδητοποιήσει στην πλειονότητά τους ότι οι πρακτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δεν είναι ad hoc ενέργειες μέσα στο έτος αλλά απαιτούν μια ολιστική προσέγγιση. Προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν οργανισμοί όπως το EBEN οι οποίοι έχουν το Know-how προκειμένου να καθοδηγήσουν τις εταιρείες. Να τις συμβουλέψουν και να τους «δανείσουν» το μοντέλο τους μέσα από το οποίο η κάθε εταιρεία μπορεί να τοποθετήσει πρακτικές στη λειτουργία της προς το συμφέρον της κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιείται. Θέλοντας να αναδείξουμε το έργο οργανισμών σαν το EBEN, επικοινωνήσαμε με τον Πρόεδρό του στην Ελλάδα κ. Αντώνη Γκορτζή και του ζητήσαμε να μας απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις σχετικά με την εταιρική υπευθυνότητα στην Ελληνική Αγορά.

Συνέντευξη στον Νίκο Μωράκη 

Κύριε Γκορτζή, μιλήστε μας για το EBEN. Την ιστορία του και τη δραστηριότητά του στην Ελληνική αγορά.

Το EBEN έχει μια ιστορία 17 χρόνια και ιδρύθηκε από καθηγητές πανεπιστημίων με σκοπό να αναδείξουν τα business ethics στο ευρύτερο επιχειρείν. Η απόφασή τους ότι η επιχειρηματική ηθική πρέπει να είναι κομμάτι τις εκπαίδευσης, τους ώθησε να εντάξουν το συγκεκριμένο θέμα στην ακαδημαϊκή τους ύλη με αποτέλεσμα σήμερα να είναι βασικό μάθημα και να διδάσκεται σε όλα τα πανεπιστήμια.

Το 2005, έχοντας μια μακρά εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα ο οργανισμός με προσέγγισε με την πρόταση να συστήσουμε αυτές τις καινοτόμες πρακτικές και στην ελληνική αγορά. Η ανταπόκρισή μου ήταν κάτι παραπάνω από θετική καθώς όχι μόνο δέχθηκα να αναλάβω το συγκεκριμένο εγχείρημα αλλά μετά από συνεννόηση μαζί τους και συγκεντρώνοντας την ομάδα μου, κατέθεσα και το λεγόμενο μοντέλο του EBEN. Έτσι ως το πρώτο μέλος του οργανισμού – μη ακαδημαϊκός αλλά practitioner – εγκαινιάσαμε το μοντέλο που σαν στόχο είχε να δίνει οδηγίες σε οργανισμούς και επιχειρήσεις με σκοπό να βελτιώσουν τις πρακτικές τους σε θέματα επιχειρηματικής ηθικής. Δεν προσπαθήσαμε να δυσκολέψουμε τις εργασίες των εταιρειών, αντιθέτως επιλέξαμε να βελτιώσουμε τις υπάρχουσες διαδικασίες τους. Το ένα σκέλος του μοντέλου εμπεριείχε τους κανόνες, το corporate governance, με τους οποίους μια επιχείρηση θα πρέπει να διοικείται. Το δεύτερο σκέλος τις οδηγίες για να είναι μια εταιρεία τυπική και σωστή σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας και φυσικά ο κώδικας δεοντολογίας. Μάλιστα σημείο αναγνώρισης του έργου μας ήταν η θετική ανταπόκριση του ΕΒΕΑ να παρουσιάσουμε το μοντέλο στα μέλη του προκειμένου να συμμετέχουν. Μια θετική εξέλιξη που βοήθησε να “διαδοθεί” η δουλειά μας.

Διαβάστε επίσης: Κοινή δέσμευση η ατζέντα 2030 του ΟΗΕ 

Τι δικλίδες ασφαλείας είχατε δημιουργήσει προκειμένου να μην κατηγορηθείτε για εμπορευματοποίηση μιας τόσο ηθικά λεπτής διαδικασίας;

Από την πρώτη μέρα διευκρινίσαμε στις εταιρείες που έδειξαν ενδιαφέρον για το μοντέλο μας ότι δεν θα δεχόμαστε ό,τι μας λένε αλλά θα αξιολογούμε κάθε ενέργειά τους. Συγκεκριμένα κάθε φορά που έπρεπε να γίνει αξιολόγηση καλούσαμε κριτές από το European Foundation of Quality Management οι οποίοι χρειαζόντουσαν τουλάχιστον 1 με 2 μέρες για να κάνουν τη δουλειά τους. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία ξεχωρίζαμε ποιες εταιρείες ήταν περισσότερο τυπικές και κοντά στις οδηγίες του μοντέλου μας και ανάλογα τις επιβραβεύαμε σε εκδήλωσή μας μία φορά το χρόνο. Προσωπικά θα ήθελα να είναι ακόμα πιο αυστηρά τα κριτήρια αξιολόγησής αλλά εδώ βρισκόμαστε αντιμέτωποι με θέματα βιωσιμότητας. Καθώς είμαστε ΜΚΟ τα έσοδά μας είναι περιορισμένα με αποτέλεσμα αν θέλουμε να αυξήσουμε τις απαιτήσεις μας να πρέπει να αυξήσουμε και τη συμμετοχή των εταιρειών κάτι που δεν σκοπεύουμε καθώς δεν θέλουμε να τις επιβαρύνουμε παραπάνω οικονομικά για μια τέτοια πιστοποίηση.

Μιλήστε μας για τα βραβεία που διοργανώνετε.

Κάθε χρόνο για τις πιστοποιήσεις μας “τρέχουν” 25 εταιρείες ελληνικές και ξένες. Οι δράσεις των εταιρειών χωρίζονται σε 3 στάδια. Σε αυτές που συμπληρώνουν το 20% των απαιτήσεων του μοντέλου μας δείχνοντας κάποιο ενδιαφέρον για να γίνουν καλύτερες (bronze award), σε αυτές που συμπληρώνουν το 50% των απαιτήσεων μας δείχνοντας ότι βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο (silver award) και σε εκείνες που συμπληρώνουν πάνω από το 70% των απαιτήσεων μας δείχνοντας ότι έχουν πετύχει το σκοπό τους (gold award). Τα βραβεία τα διοργανώνουμε ανελλιπώς από το 2007 και το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού το στελεχώνουν κυρίως ακαδημαϊκοί κάτι που αρχίζει να αλλάζει κυρίως στην Ελλάδα καθώς σιγά σιγά οι λεγόμενοι Practitioners, όπως εγώ, αναλαμβάνουν θέσεις.

Εσείς πότε αναλάβατε Πρόεδρος του EBEN;

Το 2008 είχα την τιμή να με εκλέξουν Πρόεδρο του EBEN για όλη την Ευρώπη για μια τετραετία. Ήμουν τότε ο πρώτος πρόεδρος του Οργανισμού χωρίς ακαδημαϊκό background και φυσικά ως πρόεδρος φρόντισα να φέρω τα δύο μεγάλα event που διοργανώνονται κάθε χρόνο και στην Ελλάδα. Το πρώτο το 2009 που ήταν το ετήσιο συνέδριο στο οποίο μπορούν να παρευρεθούν όλα τα μέλη – το μήνα Ιούνιο – για τρεις μέρες στους χώρους του DEREE College και το δεύτερο τον περασμένο Σεπτέμβρη που είναι αυστηρά μόνο για ακαδημαϊκούς. Το concept του τριήμερου συνεδρίου είναι βασισμένο σε μια θεματική ενότητα πάνω στην οποία γίνονται διάφορα workshops από ακαδημαϊκούς τα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν όσοι συμμετέχουν. Παράλληλα Practitioners με καθηγητές αλλά και πιστοποιημένα μέλη συμμετέχουν σε ανοιχτές συζητήσεις προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις και φυσικά πραγματοποιείται και η κεντρική γενική συνέλευση του οργανισμού. Το δεύτερο event που πραγματοποιεί ο Οργανισμός, όπως σας ανέφερα και προηγουμένως, είναι μόνο για τους καθηγητές μέλη της κοινότητας και έχει ερευνητικό χαρακτήρα. Πέρα από τις ενέργειές μας σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας, φροντίζουμε να κρατάμε και το ερευνητικό κομμάτι ζωντανό. Μια από τις δράσεις μας είναι μια υποτροφία που δίνουμε σε φοιτητές που κάνουν το μεταπτυχιακό τους και τους ζητάμε να συντάξουν μια εργασία σχετικά με την επιχειρηματική ηθική. Η καλύτερη εργασία κερδίζει ένα ταξίδι με όλα τα έξοδα πληρωμένα στο ετήσιο συνέδριο του Οργανισμού με τον φοιτητή να έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει τα ευρήματά του στο κοινό. Μια μοναδική εμπειρία που πιστεύουμε ότι “εμπνέει” τον καθένα να συμμετέχει και να ασχολείται με θέματα επιχειρηματικής ηθικής. Μια πρωτοβουλία μας που από φέτος έχει ενισχυθεί και με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας για όποιο μεταπτυχιακό ενδιαφέρει το νικητή.

Ο κ. Γκορτζής, Πρόεδρος EBEN, εξηγεί στο δημοσιογράφο του csrindex.gr Νίκο Μωράκη το μοντέλο του οργανισμού όπως και τα κριτήρια αξιολόγησης των εταιρείων που συμμετέχουν.

Πιστεύετε ότι η ΕΚΕ βρίσκεται στο κέντρο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα; Είναι μέρος της εταιρικής κουλτούρας των επιχειρήσεων;

Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Αν πάω πίσω στο 2001 όταν φτιάξαμε για πρώτη φορά τα αριστεία κοινωνικής προσφοράς, πάρα πολλές εταιρείες είχαν την εντύπωση ότι δρούσαν με δομές εταιρικής υπευθυνότητας. Κάτι που δεν έκαναν και το μπέρδευαν ως εργαλείο Marketing. Εμείς τους εξηγήσαμε ότι αυτά τα πράγματα για να γίνουν σωστά πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένες οδηγίες. Τότε δημιουργήθηκε η τάση προς αυτή την κατεύθυνση. Ίσως λόγω κρίσης κάποιες εταιρείες να έχουν συρρικνώσει τις δράσεις τους. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που δυστυχώς το ζούμε και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Εκεί που προσωπικά εγώ έχω παράπονο είναι ότι κανείς από τους πολιτικούς ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε για τις αξίες της επιχειρηματικής υπευθυνότητας.

Το κράτος στο εξωτερικό βοηθάει;

Αν μιλήσουμε για τους Ολλανδούς, τότε ναι. Η HEDA για παράδειγμα, το Ελληνοολλανδικό Επιμελητήριο διοργανώνει συνέδρια πάνω στο κομμάτι των business ethics. Tο ίδιο το κράτος στην Ολλανδία φροντίζει να υποστηρίζει στις δικές του δομές παρόμοιες πρωτοβουλίες. Βάζει “πλάτη” με αποτέλεσμα και οι επιχειρήσεις να ακολουθούν το πρότυπο της κυβέρνησης.

Υπάρχει καινοτομία στις δράσεις της ΕΚΕ και αν ναι από ποιους κλάδους εκφράζεται;

Ναι υπάρχει. Λόγω της αύξησης του ενδιαφέροντος από τις εταιρείες τα τελευταία χρόνια πολλές από αυτές που έχουν περάσει στην κουλτούρα τους την επιχειρηματική ηθική προσπαθούν να διαφοροποιηθούν από τους υπόλοιπους αναλαμβάνοντας δράσεις out of the box. Έχουν αρχίσει και ψάχνονται να κάνουν διάφορες δράσεις οι οποίες ακολουθούν άλλους δρόμους από αυτούς που ακολουθούσαν παλαιότερα χρόνια. Ίσως και σχετικές με την πραγματικότητα της κρίσης.

Τέλος κ. Γκορτζή, ποια πιστεύετε ότι είναι η εικόνα που έχει ο καταναλωτής;

Γίνονται έρευνες που δείχνουν ότι υπάρχουν άτομα τα οποία επηρεάζεται η απόφασή τους βάσει των ενεργειών ΕΚΕ από τους οργανισμούς. Μια σπουδαία εξέλιξη, καθώς μην ξεχνάμε ότι ο μέσος άνθρωπος πλέον πρώτον έχει καλύτερη μόρφωση και δεύτερον διαμέσου της τεχνολογίας έχει άμεση γνώση για το τι κάνει ο κάθε οργανισμός. Είναι πολύ πιο ενημερωμένος. Φαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων που επηρεάζονται από τις ενέργειες οι οποίες είναι καθαρά πάνω σε θέματα εταιρικής υπευθυνότητας. Σίγουρα δεν βλέπουν το μηχανισμό που υπάρχει πίσω από αυτές τις πράξεις αλλά μπορούν και σχηματίζουν μια άποψη για την εικόνα της εταιρείας που ενδιαφέρονται.

Περισσότερα

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ