Connect with us

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Covid-19, η πρώτη “κρίση βιωσιμότητας” του 21ου αιώνα

Πέρα από την μεγαλύτερη ύφεση από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Covid-19 “χρεώνεται” και την πρώτη κρίση “βιωσιμότητας” του 21ου αιώνα, με την εστίαση στις προκλήσεις της Κλιματικής Αλλαγής, ενεργώντας ως κώδωνας κινδύνου για τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων προκειμένου να δώσουν προτεραιότητα σε μια πιο βιώσιμη προσέγγιση των επενδύσεων – Έκθεση της J.P. Morgan Research, έδειξε ότι 7 στους 10 επενδυτές θεωρούν ότι η πανδημία θα αλλάξει τον τρόπο που λαμβάνονται επενδυτικές αποφάσεις. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Πάνω από έξι μήνες μετά την εμφάνιση της πανδημίας Covid-19, ο αριθμός των κρουσμάτων έχει ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια παγκοσμίως και η παγκόσμια οικονομία πλήττεται από τα περιοριστικά μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της νόσου.

Ο ιός έχει κάνει την εμφάνιση του σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου και τα μέτρα για την αναχαίτιση της ραγδαίας μετάδοσής του έχουν οδηγήσει σε ένα από τα πιο καταστροφικά οικονομικά γεγονότα των τελευταίων 125 ετών, μια περίοδο που περιλαμβάνει δύο Παγκόσμιους Πολέμους, τη Μεγάλη Ύφεση και την Παγκόσμια οικονομική κρίση. Ως αποτέλεσμα του μεγάλου αντίκτυπου που είχε ο Covid-19 στις οικονομίες σε σύντομο χρονικό διάστημα, πολλοί υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και επενδυτές βλέπουν την κρίση ως κάλεσμα αφύπνισης που επιταχύνει την ανάγκη για μια διαφορετική προσέγγιση στις επενδύσεις, λαμβάνοντας υπόψη αναδυόμενους κινδύνους όπως η πανδημία και ζητήματα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.

“Μακροπρόθεσμα, ο Covid-19 θα μπορούσε να αποδειχθεί μια σημαντική καμπή για επενδύσεις σε ESG, ή στρατηγικές που λαμβάνουν υπόψη την περιβαλλοντική, την κοινωνική και την διάσταση της διακυβέρνησης μιας εταιρείας παράλληλα με τις παραδοσιακές οικονομικές μετρήσεις”, σύμφωνα με τους Jean-Xavier Hecker και Hugo Dubourg, επικεφαλής του τμήματος ESG & Βιωσιμότητας στην JP Morgan EMEA Equity Research. Οδηγήθηκαν σε αυτό το συμπέρασμα κατόπιν έρευνας της J.P. Morgan σε επενδυτές από 50 διεθνείς οργανισμούς που αντιπροσωπεύουν υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία συνολικού ύψους 12,9 τρισ. δολ.. Η έρευνα εστίασε στο πώς οι επενδυτές εκτιμούν ότι ο Covid-19 θα επηρεάσει το μέλλον των επενδύσεων ESG.

Πάνω από 70% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι είναι μάλλον πιθανό, πιθανό ή πολύ πιθανό η εμφάνιση της πανδημίας να αυξήσει την ευαισθητοποίηση για την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με την αλλαγή του κλίματος και την βιοποικιλότητα την επόμενη τριετία. 

Οι αναλυτές της JP Morgan πιστεύουν ότι οι πανδημίες και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι θεωρούνται παρόμοιοι κίνδυνοι όσον αφορά τον αντίκτυπο, αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική παράμετρο που πρέπει να σταθμίσουν οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων. Εξάλλου, οι επιπτώσεις της πανδημίας στην πραγματική οικονομία και το χρηματοπιστωτικό σύστημα επισημαίνουν τα όρια των περισσότερων μοντέλων πρόβλεψης, τα οποία δεν αντιμετωπίζουν επαρκώς τους μη γραμμικούς, περίπλοκους συστημικούς κινδύνους, όπως εξηγούν οι Hecker και Dubourg.

Καθώς η δράση και η συνειδητοποίηση των κινδύνων μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας είναι πιθανό να αυξηθούν στο μέλλον, μετά την κρίση του Covid-19, αναδύεται ένας θετικός καταλύτης για ESG. Αυτή τη γνώμη συμμερίζεται η πλειοψηφία (55%) των ερωτηθέντων στην έρευνα της J.P. Morgan. Μόνο το ένα τέταρτο (27%) των επενδυτών αναμένει αρνητικό αντίκτυπο, ενώ το 18% έχει ουδέτερη θέση.

Πρόκειται για μια θετική ανατροπή των προσδοκιών, που έρχεται σε αντίθεση με τη διαίσθηση ότι οι καιροί της κρίσης μετατοπίζουν την εστίαση σε βραχυπρόθεσμα οικονομικά και χρηματοοικονομικά ζητήματα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το ερώτημα που τέθηκε στους επενδυτές αφορούσε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τριών ετών κι επομένως οι επενδυτές είναι πιθανό να κάνουν διάκριση μεταξύ πιθανών αρνητικών επιπτώσεων τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες και του θετικού αντίκτυπου μακροπρόθεσμα, όπως εξηγούν τα στελέχη της JP Morgan.

Η τάση στην αγορά

Σημειώνεται δε η αυξητική τάση των επενδύσεων ESG σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, γεγονός που οδηγεί στην πρόβλεψη ότι τα υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία που διέπονται από αρχές ESG ενδέχεται σύντομα να αντιπροσωπεύουν το 44% των υπό διαχείριση περιουσιακών στοιχείων παγκοσμίως. Εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 45 τρισ. δολ. περίπου στο τέλος του 2020.

Σημειώνεται πάντως ότι τα funds που επενδύουν με βάση αρχές ESG αντιπροσωπεύουν μερίδιο περίπου 2% της αγοράς. Όσον αφορά τις γεωγραφικές περιοχές, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 90% της αγοράς το 2018.

Η Ευρώπη ήταν ιστορικά ένας αδιαφιλονίκητος ηγέτης στη βιώσιμη χρηματοδότηση, αλλά η δεσπόζουσα θέση της αμφισβητείται τώρα από άλλες περιοχές, με τη Βόρεια Αμερική να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή.

Η Ασία εμφάνιζε υστέρηση στις επενδύσεις ESG, αλλά η τάση αυτή αλλάζει ενώ η Ιαπωνία ήταν από τις πρώτες χώρες που μυήθηκαν στις αρχές ESG προωθώντας αλλαγές με ειδικό βάρος, όπως η υπογραφή των Αρχών για Υπεύθυνες Επενδύσεις το 2015 από το Ταμείο Επενδύσεων Συντάξεων της Ιαπωνικής Κυβέρνησης.

Οι αναλυτές της JP Morgan σημειώνουν επίσης την σταθερή αύξηση των εισροών στα προϊόντα ESG από το 2016, τάση που δεν ακολουθεί τις συνολικές εκροές στον κλάδο. Οι εισροές στα προϊόντα ESG αυξάνονται τόσο με την έναρξη νέων κεφαλαίων όσο και με την επανατοποθέτηση κεφαλαίων εκτός ESG. Τα πράσινα ομόλογα είναι μακράν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά, με προσδοκίες για εκδόσεις ύψους 350 δισ. δολ. το 2020, με αύξηση 36% σε σύγκριση με το 2019.

Τα περιουσιακά στοιχεία στα ETFs που διέπονται από αρχές ESG υπερδιπλασιάστηκαν τον τελευταίο χρόνο φτάνοντας τα 80 δισ. δολ., με ενδεικτικό το ESG MSCI USA του iShares (ESGU), το οποίο ξεκίνησε το 2016, προσέλκυσε εισροές περίπου 6,7 δισ. δολ. και είδε τα συνολικά υπό διαχείριση κεφάλαιά του να αυξάνονται πάνω από 30 φορές το προηγούμενο έτος. Χάρη στις μεγάλες πρόσφατες εισροές το fund έχει γίνει το μεγαλύτερο ESG ETF στον κόσμο, σύμφωνα με τους Marko Kolanovic και Bram Kaplan, Global Quantitative και Derivatives Strategists αντίστοιχα της J.P. Morgan και συγγραφείς του ETF Handbook του οίκου.

Πώς προσεγγίζει η J.P. Morgan το ESG Investing

Το 2020, η J.P. Morgan ενίσχυσε το δυναμικό της με στελέχη εξειδικευμένα στα κριτήρια ESG ενώ ταυτόχρονα προωθεί υπεύθυνες επενδύσεις μέσω δεικτών ESG και του πλαισίου επιλογής μετοχών ESGQ, που υπεραποδίδουν το 2020, καθώς η μειωμένη έκθεση σε βασικά εμπορεύματα περιόρισε τον κίνδυνο από την κατάρρευση του πετρελαίου και άλλων τιμών εμπορευμάτων. 

Πέρα από τα προϊόντα JP Morgan, η Morningstar που παρακολουθεί 206 αμοιβαία κεφάλαια και ETF, αναφέρει ότι τα βιώσιμα funds υπεραπέδωσαν το πρώτο τρίμηνο, με το 70% να κατατάσσεται στα κορυφαία των αντίστοιχων κατηγοριών τους. Το J.P. Morgan ESG Index Suite (JESG) που δημιουργήθηκε το 2018 διαθέτει πλέον περισσότερα από 13 δισ. δολ. επενδεδυμένα σε περιουσιακά στοιχεία ενώ ο οίκος αναπτύσσει από το 2019 και τα ΕSG Global High Yield Corporate Index (JESG GHYCI) και Asia Credit ESG Index (JESG JACI). Τα περιουσιακά στοιχεία των δεικτών JESG αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. δολ. μέχρι το τέλος του έτους.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

3# Καλή Υγεία & Ευημερία

Schneider Electric: Το πρώτο Innovation Hub στην Ανατολική Ευρώπη

Η Schneider Electric, πρωτοπόρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό της διαχείρισης ενέργειας και του αυτοματισμού, εγκαινιάζει το πρώτο της Innovation Hub στην Ανατολική Ευρώπη, αναμένοντας επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο.

Το Innovation Hub είναι ένας εκθεσιακός χώρος που επιτρέπει στους επισκέπτες να ζήσουν ζωντανά την εμπειρία των IoT τεχνολογιών της εταιρείας. Ο νέος αυτός χώρος, βρίσκεται στο εργοστάσιο της Schneider Electric στο Πλόβντιβ της Βουλγαρίας. 

Με αυτό το βήμα, η εταιρεία ενισχύει τις δραστηριότητές της στην περιοχή, όπου ήδη συγκεντρώνεται μεγάλο μέρος τους, με ένα κοινό κέντρο εξυπηρέτησης στη Ρουμανία, ένα περιφερειακό κέντρο διανομής στην Ουγγαρία και ένα κέντρο ικανοτήτων, το Smart Grid, στη Σερβία.

Στα τέλη του 2019, ο χώρος παραγωγής στη Βουλγαρία έλαβε το υψηλότερο επίπεδο βιομηχανικής πιστοποίησης στην εταιρεία, το Smart Factory. Για να επιτευχθεί αυτό, η επιχείρηση κάλυψε ένα φιλόδοξο σύνολο κριτηρίων, όπως το ελάχιστο επίπεδο αυτοματισμού στο 65%, συστήματα διαχείρισης κτιρίων και ενέργειας, πολύ αποτελεσματική συντήρηση μέσω μιας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας και πολλά ακόμη. «Στην καρδιά αυτής της επιτυχίας βρίσκεται η δική μας πλατφόρμα EcoStruxure με βάση το IoT. Αποτελείται από τρία κύρια επίπεδα (συνδεδεμένες συσκευές, edge control και λογισμικό, εφαρμογές και υπηρεσίες) τα οποία επιτρέπουν την κατασκευή διαφορετικών αρχιτεκτονικών στην κλίμακα που απαιτείται για κάθε χώρο, τη διαχείριση και τη συλλογή δεδομένων, καθώς και την εργασία με προληπτικά και διαγνωστικά εργαλεία συντήρησης. «Δημιουργήσαμε το Κέντρο Καινοτομίας με στόχο να επιτρέψουμε σε όλους τους συνεργάτες, τους πελάτες, τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευόμενους και νέους μηχανικούς της περιοχής, να ζήσουν αυτές τις νέες τεχνολογίες ζωντανά», δήλωσε ο Pert Hermann, Γενικός Διευθυντής της περιοχής.

«Η επιτυχία μας δείχνει ότι η ψηφιοποίηση και η ωριμότητα των επιχειρήσεων στην Ανατολική Ευρώπη είναι ήδη στο απαιτούμενο επίπεδο. Η πρόσφατη κατάσταση της απαραίτητης απόστασης απέδειξε ότι η ικανότητα απομακρυσμένης παρακολούθησης των διαδικασιών ενός εργοστασίου είναι απαραίτητη στις μέρες μας. Παράλληλα με τις καθημερινές μας εργασίες, είμαστε πλέον έτοιμοι να φιλοξενήσουμε επισκέψεις στο Κέντρο καινοτομίας και στο Smart Factory από όλη την περιοχή» δήλωσε η Διευθύντρια του εργοστασίου Maria Topchiyska. Η συνδεσιμότητα, καθώς και οι λειτουργίες απομακρυσμένης διαχείρισης και ελέγχου που παρέχονται από τα έξυπνα συστήματα της εταιρείας, αποτέλεσαν βασικό παράγοντα για την ομαλή προσαρμογή στο νέο περιβάλλον.

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Η Coca-Cola λανσάρει την πρώτη καμπάνια μετά τo lockdown

Η Coca-Cola λανσάρει τη νέα καμπάνια, “Open Like Never Before”, η οποία αποτελεί την πρώτη επικοινωνιακή ενέργεια του brand, παγκοσμίως, μετά τις αλλαγές που έφερε ο COVID-19 και βασίζεται στην πεποίθηση ότι δε χρειάζεται να επιστρέψουμε στην κανονικότητα: αντ ‘αυτού, μπορούμε να προχωρήσουμε, μαζί, και να χτίσουμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, η Coca-Cola επέλεξε να απέχει από κάθε επικοινωνιακή ενέργεια, εστιάζοντας τους πόρους της στην πιο σημαντική προτεραιότητα: τους ανθρώπους. Από εκείνη τη στιγμή, παγκοσμίως, η The Coca-Cola Company μαζί με τους τοπικούς εμφιαλωτές της και το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) έχει συνεισφέρει πάνω από 100 εκατ. δολάρια σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για την ανακούφιση των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο από τον COVID-19. Παράλληλα σε τοπικό επίπεδο, η Coca-Cola στη Ελλάδα σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη υλοποίησε ένα ολιστικό πρόγραμμα κοινωνικής συνεισφοράς που αφορούσε στην προσφορά 5 πλήρως εξοπλισμένων Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, αντιδραστηρίων για την υλοποίηση 12.000 διαγνωστικών ελέγχων κορωνοϊού καθώς και στην έμπρακτη υποστήριξη του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι plus» του Δήμου Αθηναίων. 

Η καμπάνια “Open Like Never Before” έρχεται να σηματοδοτήσει μία νέα αρχή. Ξεκινά με ένα manifesto που δημιουργήθηκε ειδικά για την Coca-Cola, από τον βραβευμένο καλλιτέχνη – ποιητή, George The Poet.

H πανδημία προκάλεσε δυσκολίες και απώλειες, αλλά ταυτόχρονα ανέδειξε αμέτρητες πράξεις ανιδιοτέλειας, θάρρους και καλοσύνης και μας βοήθησε να εκτιμήσουμε πράγματα που ενδεχομένως θεωρούσαμε δεδομένα. Αυτό το manifesto,  προασπίζει την αισιοδοξία και μας προσκαλεί να είμαστε “ανοιχτοί όπως ποτέ ξανά” για να εκτιμήσουμε όλα όσα έχουμε γύρω μας. 

Η Λίλιαν Νεκταρίου, Franchise Country Director, για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα της Coca-Cola Hellas αναφέρει: «To “Open Like Never Before” δεν είναι απλώς μια καμπάνια. Είναι η έκφραση του εταιρικού μας σκοπού. Ο πρωταρχικός μας στόχος είναι να «δροσίσουμε» τον κόσμο και να κάνουμε τη διαφορά στις τοπικές κοινωνίες. Πιστεύουμε ότι, μετά την πανδημία, μπορούμε να βγούμε πιο δυνατοί και να χτίσουμε μαζί ένα καλύτερο μέλλον».

Η νέα καμπάνια υποστηρίζεται και από ένα πρόγραμμα ενεργειών με στόχο τη στήριξη της αγοράς, το οποίο θα εκτυλιχθεί στη διάρκεια αυτής και της επόμενης χρονιάς. Μεταξύ άλλων, θα υπάρχουν διαδικτυακές ενέργειες σχεδιασμένες για να μας υπενθυμίσουν τις όμορφες στιγμές που έχουμε περάσει στους αγαπημένους μας χώρους καφεστίασης & φιλοξενίας, μια καινοτόμος πλατφόρμα που θα επιτρέπει στους συνεργάτες μας να δημιουργούν προσαρμοσμένες διαφημίσεις καθώς και ενέργειες με στόχο την προσέλκυση πελατών. Παράλληλα, η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποιεί το πρόγραμμα «Future Loading» σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη, στρατηγικού συνεργάτη της κοινωνικής αυτής πρωτοβουλίας, με στόχο τη στήριξη των μικρών επιχειρήσεων καφεστίασης και φιλοξενίας (Ho.Re.Ca) και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας στον κλάδο.

Περισσότερα

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Συνεργασία LafargeHolcim και IBM για αειφόρες λύσεις οδοποιίας

Η LafargeHolcim ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την IBM Services, προκειμένου οι δύο εταιρίες να αναπτύξουν περαιτέρω την πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα για τη βελτιστοποίηση της μελέτης έργων οδοποιίας, “ORIS”.

Η λύση αυτή μπορεί να μειώσει το κόστος των έργων οδοποιίας έως και κατά το ένα τρίτο καθώς και τις εκπομπές άνθρακα κατά το ήμισυ, τριπλασιάζοντας ταυτόχρονα την ανθεκτικότητα και τη διάρκεια ζωής των δρόμων.

Η πλατφόρμα ORIS προσφέρει τη δυνατότητα στις αρμόδιες αρχές υποδομών και τους επενδυτές και υπεύθυνους έργων να βελτιώνουν την κατασκευή και τη βιωσιμότητα των δρόμων, καθώς και να αντιμετωπίζουν προκλήσεις μέσω της έξυπνης μελέτης έργων. Πρόκειται για μία εξαιρετικά επίκαιρη λύση, επειδή οι κυβερνήσεις σχεδιάζουν πακέτα κινήτρων για την αναβίωση της οικονομικής δραστηριότητας μετά την πανδημία του ιού COVID-19 ανταποκρινόμενοι παράλληλα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Κάθε χρόνο κατασκευάζονται κατά μέσο όρο 700.000 χιλιόμετρα νέων δρόμων σε όλο τον κόσμο. Η βελτίωση της ποιότητας και της αντοχής των δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ποσότητας εκπομπών άνθρακα που παράγονται από τις μεταφορές. Δεδομένου ότι οι δρόμοι διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία, το κλίμα, τους τύπους οχημάτων και τους όγκους κυκλοφορίας που εξυπηρετούν, ο προσδιορισμός του πλέον αειφόρου και οικονομικά αποδοτικού μίγματος δομικών υλικών και τεχνολογιών στην πρώιμη φάση της μελέτης αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Η πλατφόρμα ORIS αξιολογεί τις μελέτες οδοποιίας από διαφορετικές οπτικές γωνίες και προτείνει αποδοτικούς τρόπους κατασκευής και συντήρησης σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα υλικών και τις δυνατότητες σε τοπικό επίπεδο. Παράλληλα, υποστηρίζει τις δημόσιες πολιτικές που προστατεύουν τους φυσικούς πόρους, προάγοντας την κυκλική οικονομία στην οδοποιία.

«Επιταχύνουμε την ψηφιοποίηση των λύσεων που προσφέρουμε για αειφόρες κατασκευές υψηλής απόδοσης» δήλωσε ο Marcel Cobuz, Επικεφαλής Περιφέρειας Ευρώπης, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και Υπεύθυνος στη LafargeHolcim για την καινοτομία σε παγκόσμιο επίπεδο. «Με λύσεις καθολικής εμβέλειας όπως η πλατφόρμα ORIS, είμαστε αποφασισμένοι να πρωτοπορούμε στις βιώσιμες κατασκευές, καθώς και στην υπεύθυνη κατανάλωση φυσικών πόρων στην οδοποιία και όχι μόνο. Έχουμε ήδη ξεκινήσει πιλοτικά έργα με διάφορους εταίρους, όπως αρχές οδοποιίας, διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τεχνικές εταιρείες, για τη χρήση της πλατφόρμας ORIS τόσο σε ανεπτυγμένες όσο και σε αναδυόμενες αγορές», πρόσθεσε.

Η LafargeHolcim θα αξιοποιήσει το χαρτοφυλάκιο ψηφιακών προϊόντων, υβριδικών cloud, ψηφιακών υπηρεσιών σχεδιασμού της IBM καθώς και την εξειδίκευσή της στη μηχανική εκμάθηση, την τεχνητή νοημοσύνη, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things) και την ανάλυση δεδομένων, με στόχο να βελτιώσει περαιτέρω την τεχνογνωσία αναφορικά με το τσιμέντο και το έτοιμο σκυρόδεμα, καθώς και τις λύσεις και τα προϊόντα που προσφέρει, όπως προκατασκευασμένα προϊόντα σκυροδέματος, άσφαλτος και κονιάματα. 

«Οι λύσεις που βασίζονται σε δεδομένα και ψηφιακές τεχνολογίες έχουν τη δυνατότητα να μετασχηματίσουν τον τομέα της οδοποιίας, υιοθετώντας πιο αειφόρες, οικονομικά αποδοτικές και χαμηλότερου ανθρακικού αποτυπώματος τεχνικές που προωθούν την κυκλική οικονομία. Η πλατφόρμα ORIS διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην υπόδειξη κατάλληλων και εξειδικευμένων μεθόδων οδοποιίας, ελαχιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο το κόστος, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις καθυστερήσεις των έργων» ανέφερε ο Hervé Rolland, Αντιπρόεδρος για τις Βιομηχανικές Λύσεις της IBM Ευρώπης.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ