Connect with us

CSR HELLAS

CSR Hellas: Η Υπεύθυνη επιχειρηματικότητα σε δράση

CSR.jpg

Με μεγάλη επιτυχία και τη συμμετοχή πάνω από 250 συνέδρων, προσωπικοτήτων του επιχειρηματικού κόσμου από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ολοκληρώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 2015, το επετειακό συνέδριο Growing on Ethics / Last Call to Action for Europe 2020”. Το Συνέδριο διοργάνωσε το CSR Hellas (Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη), καλώντας τις ελληνικές επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις σημαντικές δεσμεύσεις της Ευρωπαϊκής Διακήρυξης για την ΕΚΕ (Enterprise 2020 Manifesto) με στόχο τη δημιουργία μιας πιο δίκαιης και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνίας. Το περιοδικό “ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ MARKETING” και το Insurancedaily.gr ήταν χορηγοί επικοινωνίας.

Στο συνέδριο, οι συζητήσεις κινήθηκαν γύρω από 4 άξονες, οι οποίοι αποτελούν βασικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικής Διακήρυξης για την ΕΚΕ (Enterprise 2020 Manifesto):

  • Ηγεσία και Επιχειρηματική Ηθική
  • Διαφάνεια και Ανθρώπινα Δικαιώματα
  • Καινοτομία, Αειφορία και Βιώσιμη Ανάπτυξη
  • Απασχολησιμότητα, Δεξιότητες και Προσόντα

Η Celia Moore, Chairperson του CSR Europe και εκ των ομιλητών του Συνεδρίου, δηλώνει: «Θα εργαστούμε για να χτίσουμε κουλτούρα συνεργασίας στην Ευρώπη που θα μπορεί να προσαρμόζεται στις οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές και να οικοδομήσουμε συνθήκες συλλογικότητας και οικονομικής βιωσιμότητας.  Ανυπομονούμε να εργαστούμε με το CSR Hellas πάνω σε αυτήν τη σημαντική θεματολογία για το μέλλον της Ευρώπης».

Η Μαρία Αλεξίου, Πρόεδρος του CSR Hellas (Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη) δηλώνει: «Η Διακήρυξη μας αφορά όλους γιατί θέτει τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο και, στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναλάβουν δράση συμβάλλοντας, με τις δυνάμεις που διαθέτουν, στη δημιουργία της Ελλάδας που όλοι θέλουμε».

Οι επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι θα ανταποκριθούν στους στόχους της Ευρωπαϊκής Διακήρυξης για την ΕΚΕ (Enterprise 2020 Manifesto) προσβλέπουν στο να:

  • Υιοθετήσουν τη διαφάνεια και το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ως πάγια εταιρική τους πρακτική.
  • Επιταχύνουν την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που θα προωθούν μοντέλα αειφόρου επιχειρηματικής ανάπτυξης,
  • Προσπαθήσουν για το μικρότερο δυνατό οικολογικό αποτύπωμα, τη βέλτιστη απασχολησιμότητα και τα μεγαλύτερα δυνατά κοινωνικά οφέλη, μέσω μιας μεσο-μακροπρόθεσμης επιχειρησιακής στρατηγικής,
  • Συμμετέχουν σε πλατφόρμες συνεργασίας με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, με στόχο την ευημερία του κοινωνικού συνόλου.

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε  η βράβευση των νικητήριων ομάδων του 2ου Φοιτητικού Διαγωνισμού για την ΕΚΕ «Νίκος Αναλυτής» με θέμα εργασιών «Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στο Επιχειρείν, ως μοχλός ανάπτυξης». Πρόκειται για ένα θεσμό που συνδιοργανώνεται από κοινού με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

10# Λιγότερες Ανισότητες

Eργαστήρια για επιχειρήσεις στο πλαίσιο του CEASE

Το CSR HELLAS, στο πλαίσιο συμμετοχής του στο Ευρωπαϊκό διακρατικό πρόγραμμα CEASE για την καταπολέμηση της βίας βάσει φύλου, υλοποίησε με μεγάλη επιτυχία 5 εκπαιδευτικά εργαστήρια με θέμα «Ενδοοικογενειακή βία και εργασιακό περιβάλλον» στις επιχειρήσεις-μέλη του, που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους και την υποστήριξή τους στο πρόγραμμα.

Οι συγκεκριμένες εταιρείες είναι ΑΒ Βασιλόπουλος, ΔΕΗ, ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Ελληνικά Πετρέλαια, Όμιλος Υγεία, OTE, Παπαστράτος, Τιτάν, TÜV Austria Hellas, Τράπεζα Πειραιώς και Vodafone. Στελέχη αυτών των εταιρειών, που είναι αρμόδια ή έρχονται σε επαφή με το προσωπικό, εκπαιδεύτηκαν στην έννοια της ενδοοικογενειακής βίας, στις επιπτώσεις που έχει στην εργασιακή ζωή των θυμάτων, στην αναγνώριση των προειδοποιητικών σημαδιών της βίας, στην υποστήριξη και διαχείριση εργαζόμενων-θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας και στην κατανόηση του ρόλου τους για την καταπολέμηση του φαινομένου.

Το περιεχόμενο των εκπαιδεύσεων έχει μια ολιστική προσέγγιση στοχεύοντας μέσω βιωματικών και διαδραστικών μεθόδων μάθησης: στην κατανόηση του θέματος, στην παροχή πρακτικών εργαλείων/τρόπων υποστήριξης και ενδυνάμωσης εργαζομένων-θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας εντός του πλαισίου εργασίας τους, με παράλληλη πληροφόρηση για θέματα όπως: οι προεκτάσεις της ενδοοικογενειακής βίας στα παιδιά, οι μηχανισμοί υποστήριξης στην Ελλάδα και η νομική διαδικασία που ακολουθείται. Συνολικά εκπαιδεύτηκαν περίπου 100 στελέχη στο διάστημα Ιούνιος – Ιούλιος 2019, με σκοπό να καλυφθεί το κενό που υπάρχει αναφορικά με την εκπαίδευση στελεχών επιχειρήσεων στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Συνεργάτης στις εκπαιδεύσεις ήταν ο Δήμος Αθηναίων με τον Ξενώνα Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών – Θυμάτων Βίας & των παιδιών τους και το Τμήμα Πολιτικών Ισότητας και Αντιμετώπισης Διακρίσεων της Δ/νσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης ενώ συνοδοιπόροι ήταν το ΚΕΘΙ με το Συμβουλευτικό Κέντρο Αθήνας και οι ΜΚΟ Διοτίμα και Ελίζα. Η έμφυλη βία, στην οποία εντάσσεται η ενδοοικογενειακή, είναι μια από τις αιτίες που οδηγούν στην ανισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών. Δράσεις όπως αυτή της εκπαίδευσης στελεχών επιχειρήσεων με στόχο την υποστήριξη γυναικών που υφίστανται βία (καθώς σχεδόν το 90% των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας είναι γυναίκες), είναι ζωτικής σημασίας ώστε όλοι, από τη θέση που βρισκόμαστε, να συνεισφέρουμε προκειμένου να σπάσει ο κύκλος της βίας και μακροπρόθεσμα να αλλάξουν τα κοινωνικά πρότυπα που δημιουργούν διακρίσεις. Πρόκειται για ζήτημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με βάση τον Στόχο #5 “Ισότητα μεταξύ των φύλων” στα πλαίσια των προκλήσεων που τίθενται από τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Δεδομένου ότι στην Ευρώπη 1 στις 3 γυναίκες έχει υποστεί σωματική ή/και σεξουαλική ή/και ψυχολογική βία και με το 87% των γυναικών να απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που συγχρηματοδοτεί το πρόγραμμα CEASE, έχει αναγνωρίσει τη σημασία της εμπλοκής των επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση του φαινομένου, ενισχύοντας τις προσπάθειες εκπαίδευσης, συνεργασίας, πληροφόρησης και ανάληψης δράσης για την αντιμετώπισή του, που είναι μια από τις προτεραιότητες της. Τέλος, το CSR HELLAS προτίθεται να επεκτείνει την υλοποίηση αυτών των εκπαιδεύσεων σε όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις, ενώ αναμένεται το φθινόπωρο να ολοκληρωθεί η δημιουργία ενός σχετικού e-learning εκπαιδευτικού εργαλείου.

Περισσότερα

CSR HELLAS

Πρότυπο για επιχειρηματικό “ethos”. Ο Π. Θεοφανόπουλος μιλά στο csrindex

Ένα νέο πρότυπο που πιστοποιεί την εφαρμογή αρχών ΕΚΕ και Βιώσιμης Ανάπτυξης και φέρει το σήμα “ETHOS”, δημιουργήθηκε από τη στρατηγική συνεργασία του ελληνικού φορέα πιστοποίησης Eurocert με το ελληνικό δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη CSR Hellas.

της Σοφίας Εμμανουήλ seemmanouil@gmail.com

Το νέο σήμα, στο πλαίσιο της συνεργασίας Eurocert και CSR Hellas, το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως το φθινόπωρο, βασίστηκε στις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact) και όπως εξηγεί στο “csrindex.gr” ο Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος της Eurocert, πιστοποιεί τις επιχειρήσεις σε τομείς όπως: Σεβασμός ανθρωπίνων δικαιωμάτων / διακρίσεις, Δικαιώματα εργαζομένων, Ποιότητα εξυπηρέτησης πελάτη, Υγεία & ασφάλεια, Περιβάλλον, Καταπολέμηση διαφθοράς / δωροδοκίας και Τοπική κοινωνία.

“Η πιστοποίηση με βάση το σχήμα αυτό αναδεικνύει το κοινωνικό προφίλ μιας επιχείρησης και επισφραγίζει τη δέσμευση της διοίκησής της στην τήρηση των αρχών της Βιώσιμης Ανάπτυξης και για διακυβέρνηση με σεβασμό προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, τους εργαζόμενους, την κοινωνία, τον πελάτη και το περιβάλλον”, τονίζει ο κ. Θεοφανόπουλος. Στα κύρια οφέλη από την επιθεώρηση του Σήματος ETHOS προσθέτει επίσης τη δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος στην αγορά, ειδικά για τις εταιρείες με εξαγωγική δραστηριότητα, το γεγονός ότι αποτελεί βασικό εργαλείο για τη διαμόρφωση και τη διαχείριση της στρατηγικής βιωσιμότητας μιας επιχείρησης, στοχεύει στην κινητοποίηση και ενεργό συμμετοχή του προσωπικού, συμβάλει στη συνεχή βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο και προσδίδει προστιθέμενη αξία στις αρχές βιωσιμότητας και κοινωνικής υπευθυνότητας που ήδη εφαρμόζει μια εταιρεία.

Η διαδικασία

Αναφορικά με τη διαδικασία οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις συμπληρώνουν μια αίτηση, ακολουθεί επιθεώρηση από εγκεκριμένο επιθεωρητή βάσει του ειδικού checklist της Eurocert, συμπληρώνεται ερωτηματολόγιο από το οποίο υπολογίζεται το συνολικό σκορ και μετά την τεχνική ανασκόπηση από H/O και ειδική επιτροπή του CSR Hellas απονέμεται το σήμα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιτυχής αξιολόγηση οδηγεί στην απονομή του σήματος αξιολόγησης εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Εthos 3 επιπέδων: Ethos (για υποψήφιες επιχειρήσεις με σκορ >60%), Ethos Gold (>75%) και Ethos Platinum (>90%).

Οι πρώτες πιστοποιήσεις

Κατά το χρονικό διάστημα της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προτύπου η Eurocert, ελληνικός φορέας πιστοποίησης, ολοκλήρωσε την πιστοποίηση της αλυσίδας των ξενοδοχειακών μονάδων “Yes Hotels” σύμφωνα με το Σχήμα Αξιολόγησης Συστήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και απένειμε σε αυτές το σήμα “Ethos”. Τα ξενοδοχεία του Ομίλου που ολοκλήρωσαν επιτυχώς την αξιολόγηση είναι τα Semiramis Hotel, Periscope Hotel, TwentyOne Hotel, Kefalari Suites Hotel και New Hotel.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η EUROCERT αποτελεί από τους πρώτους φορείς πιστοποίησης για την κατάταξη των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, κατέχοντας το μεγαλύτερο σχετικό μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Ωστόσο το ETHOS – Σχήμα Αξιολόγησης Συστήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δεν αφορά μόνο τον τουριστικό τομέα. Περιλαμβάνει μια σειρά από απαιτήσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και αφορά σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου. “Η πρώτη εφαρμογή του γίνεται στον ιδιαίτερα ενδιαφέροντα για τη χώρα μας κλάδο του τουρισμού, αλλά ως Πρότυπο Συστήματος εφαρμόζεται σε όλους τους κλάδους της επιχειρηματικής δραστηριότητας”, τονίζει ο κ. Θεοφανόπουλος εξηγώντας ότι το “ethos” σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί από το σύνολο των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους και κυρίως για να απαντήσει στις ανάγκη εκπαίδευσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων γύρω από την αξία των μη χρηματοοικονομικών στοιχείων τους.

Περισσότερα

CSR HELLAS

CSR Hellas: Πρωτοβουλία για στήριξη των πυρόπληκτων

Το CSR HELLAS ανέλαβε πρωτοβουλία για την κάλυψη των στοιχειωδών πρώτων αναγκών όπως αυτές διαμορφώνονται μετά από επικοινωνία με την Πολιτική Προστασία του Δήμου-Ραφήνας-Πικερμίου.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στις δύσκολες ώρες που περνά η Αττική και με έναν βαρύ απολογισμό με ανθρώπινες απώλειες και υλικές καταστροφές  θα πρέπει όλοι να ενώσουμε δυνάμεις και να υποστηρίξουμε άμεσα τους πληγέντες.

Το CSR HELLAS εκπροσωπώντας την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την κάλυψη των στοιχειωδών πρώτων αναγκών όπως αυτές διαμορφώνονται μετά από επικοινωνία με την Πολιτική Προστασία του Δήμου-Ραφήνας-Πικερμίου και οι οποίες, σε αυτή τη φάση, εστιάζονται αποκλειστικά σε:

Κλινοσκεπάσματα (σεντόνια & κουβέρτες),

Ράντζα και

Sleeping-bags

Η συνολική ποσότητα είναι περίπου εκατό (100).

Το CSR Hellas πρότεινε  τη συγκέντρωση χρημάτων από τα μέλη του στο λογαριασμό του Σωματείου, προκειμένου το CSR HELLAS να αναλάβει την άμεση προμήθεια των πιο πάνω ειδών και τη διάθεσή τους στις αρμόδιες αρχές του δήμου. Το εκτιμώμενο κόστος της συνολικής δαπάνης ανέρχεται σε 16.000€ υπολογιζόμενα με τα ακόλουθα ενδεικτικά κόστη:

κλινοσκεπασμάτων: 15,00 – 35,00 € (Μέση τιμή 25,00€)

βαμβακερών κουβερτών: 25,00 – 45,00 € (Μέση τιμή 35,00€)

ράντζων: 50,00 – 100,00 € (Μέση τιμή 75,00€)

Sleeping-bags: 15,00 – 35,00 (Μέση τιμή 25,00€)

Με νεότερα μηνύματα το CSR HELLAS δεσμεύεται να ενημερώνει για τυχόν επιπλέον ανάγκες που μπορεί να προκύψουν καθώς και για τυχόν ευρύτερη πρωτοβουλία που θα αναλάβει.

Στοιχεία λογαριασμού:

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: ΑΤΤΙΚΗ-[ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ]

ΤΡΑΠΕΖΑ: Eurobank S.A.

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ: Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Λογ/σμος : 0026.0012.39.0200286174

IBAN: GR5702600120000390200286174

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ