Connect with us

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Deutsche Telekom – Όμιλος ΟΤΕ: Πώς απαντούν στο χάσμα δεξιοτήτων

Mε το 25% των θέσεων εργασία στο προσεχές μέλλον να απαιτούν γνώσεις STEM, όπως αναφέρουν μελέτες, πρωτοβουλίες όπως αυτή του ιδρύματος της Deutsche Telekom που φέρνει στην Ελλάδα το πρόγραμμα Junior Engineer Academy, αποκτούν ιδιαίτερη σημασία αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τη συμβολή των εταιρειών τεχνολογίας, όπως ο Όμιλος ΟΤΕ – του οποίου η Deutsche Telekom είναι βασικός μέτοχος – στην ποιοτική εκπαίδευση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που ανοίγουν πόρτες στην αγορά εργασίας.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το csrindex.gr επικοινώνησε με στελέχη του Ομίλου ΟΤΕ καθώς και του Ελληνικού Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού STEM Education (που έχει στρατηγική συνεργασία με την COSMOTE, τα τελευταία έξι χρόνια), με τον οποίο συνεργάζεται το ίδρυμα της Deutsche Telekom για το πρόγραμμα Junior Engineer Academy (JEA), προκειμένου να διερευνήσει την αξία που φέρνει στην ελληνική αγορά. Ας σημειωθεί ότι το πρόγραμμα, που ιδρύθηκε στην Γερμανία το 2005 και συμμετέχουν σ` αυτό πάνω από 100 γερμανικά σχολεία, στη χώρα μας θα έχει διάρκεια δύο έτη και θα υλοποιηθεί σε σχολεία όλης της χώρας, απευθυνόμενο σε μαθητές δευτέρας και τρίτης Γυμνασίου.

Μιλώντας για τα προγράμματα STEM που τρέχουν στην Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια, ο πρόεδρος του Stem Education, Γιάννης Σομαλακίδης, αναφέρει στο csrindex.gr ότι “όσοι μαθητές έχουν παρακολουθήσει προγράμματα STEM έχουν μια καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων της φυσικής, των μαθηματικών και της πληροφορικής και κατά συνέπεια, σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις”.

Στη φωτογραφία ο Γιάννης Σομαλακίδης, Πρόεδρος του STEM Education

Προσθέτει ότι στόχος των προγραμμάτων του STEM Education είναι να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ανθρώπων, που χρησιμοποιώντας στοιχεία από όλες τις θετικές επιστήμες, σε συνδυασμό μεταξύ τους, να αποκτήσουν την ικανότητα να επιλύουν προβλήματα (problem solvers) και να συμμετέχουν με αξιώσεις στον μελλοντικό ψηφιακό κόσμο που διαμορφώνεται με ταχύτατο ρυθμό.

Ζητούμενο είναι ωστόσο εάν οι νέοι αποκτώντας τις παραπάνω δεξιότητες θα βρουν στην Ελλάδα τις θέσεις εργασίας στις οποίες θα αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους ή θα φύγουν στο εξωτερικό για καλύτερες προοπτικές καριέρας. Απαντώντας στο ερώτημα, ο κ. Σομαλακίδης επικαλείται στοιχεία του WRO, του κύριου φορέα διεξαγωγής διαγωνισμών εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ο οποίος λειτουργεί κατά τα τελευταία 10 χρόνια. Όπως σημειώνει ανατρέχοντας σε στοιχεία από το 2009 και μετά, “οι πρώτοι έλληνες μαθητές που συμμετείχαν σε Ολυμπιάδες ρομποτικής διανύουν τη δεδομένη χρονική στιγμή τα τελευταία έτη των σπουδών τους και μόλις ξεκινούν να προετοιμάζονται για την αγορά εργασίας… Οι συμμετέχοντες σε Ολυμπιάδες Ρομποτικής φοιτούν αυτή τη στιγμή σε κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και, κυρίως, σε πολυτεχνικές σχολές και σχολές πληροφορικής”.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον κ. Σομαλακίδη, τα χαρακτηριστικά που θα διαφοροποιούν αυτούς τους νέους στην ελληνική, αλλά και σε οποιαδήποτε αγορά είναι ότι:

Γνωρίζουν ότι η μάθηση μπορεί να γίνει συναρπαστική, ειδικά όταν είναι συμμετοχική, χειροπιαστή και ομαδική

Γνωρίζουν ότι για να επιτύχουν κάτι θα πρέπει να προσπαθήσουν (και να ξαναπροσπαθήσουν!) σκληρά, καθώς επίσης ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχουν περισσότερες από μία λύσεις

Γνωρίζουν ότι στους διαγωνισμούς μας οι συμμετέχοντες δεν συναγωνίζονται άλλον παρά τον ίδιο τους τον εαυτό, κι αγαπούν να αυτοαξιολογούνται και να προσπαθούν να γίνουν καλύτεροι.

Το πρόγραμμα

Στο πλαίσιο του προγράμματος JEA θα δημιουργηθούν συνολικά 16 σχολεία, ένα εκ των οποίων θα υποστηριχθεί από την COSMOTE, μέσω ξεχωριστής συμφωνίας με τον STEM Education. Και τα 16 σχολεία έχουν εφοδιαστεί με τον απαραίτητο εξοπλισμό (3D εκτυπωτές, εργαλεία, μπαταρίες, Arduino uno κλπ.), τον οποίο θα αξιοποιήσουν περισσότεροι από 1.500 μαθητές και 45 εκπαιδευτικοί, ειδικά εκπαιδευμένοι για τις ανάγκες του προγράμματος.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του προγράμματος, είναι η δημιουργία καναλιών επικοινωνίας με επιχειρήσεις και πανεπιστήμια, ενώ οι γνώσεις που θα αποκτηθούν μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα αξιοποιηθούν για την εξέλιξη του.

Σύμφωνα με τον Ekkehard Winter, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ιδρύματος της Deutsche Telekom, η προετοιμασία των νέων από μικρή ηλικία για την ψηφιακή κοινωνία και τον επαγγελματικό στίβο, είναι ένας από τους βασικούς στόχους του ιδρύματος, που στο STEM Education έχει βρει έναν ικανό εταίρο για την υλοποίηση αυτού του στόχου στην Ελλάδα. Μάλιστα το ελληνικό δίκτυο είναι το δεύτερο δίκτυο Junior Engineer Academy εκτός Γερμανίας, μετά την επιτυχημένη συνεργασία του Ιδρύματος της Deutsche Telekom με το Κροατικό Ινστιτούτο Νεανικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας.

Από την πλευρά του Ομίλου ΟΤΕ, η Υποδιευθύντρια Εταιρικής Υπευθυνότητας, Σταυρούλα Αγγελόπουλου, σημειώνει ότι η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων, συνεισφέρει στην υλοποίηση του οράματος του ομίλου, για έναν κόσμο καλύτερο για όλους μέσω της τεχνολογίας, ενώ μέσα από τις πρωτοβουλίες του πάνω από 19.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα έχουν αναπτύξει δεξιότητες STEM.

Τα προγράμματα ρομποτικής που στηρίζονται από την Cosmote

Αξίζει να αναφερθεί ότι στους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργανώνει ο WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE από το 2015 έως σήμερα:

  • Οι συμμετοχές των μαθητών από όλη την Ελλάδα, έχουν ξεπεράσει τις 18.000, ενώ πάνω από το 20% των ελληνικών σχολείων συμμετέχουν στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής.
  • Περισσότεροι από 1.500 εκπαιδευτικοί παρακολουθούν κάθε χρόνο τα δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια κατάρτισης στην εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Έχουν αναπτυχθεί online βιβλία κατάρτισης  για εκπαιδευτικούς σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Έχουν διατεθεί δωρεάν περίπου 500 εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής σε σχολεία της χώρας μας από την COSMOTE.

Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σημειώνεται επίσης ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής του, που έχει στον πυρήνα της τη βιώσιμη ανάπτυξη, ο Όμιλος ΟΤΕ έχει θέσει ψηλά στην ατζέντα του τη δημιουργία ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην νέα ψηφιακή εποχή και το περιβάλλον, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ.

Ειδικότερα, με το πρόγραμμα “Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο”, βοηθά τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να εξοικειωθούν με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι στα τελευταία 7 χρόνια, από το 2012 που υλοποιείται το πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει πάνω από 11.000 άτομα. Παράλληλα, ο Όμιλος ΟΤΕ υλοποιεί μια σειρά προγραμμάτων καλύπτοντας μεγάλο μέρος των αναγκών της κοινωνίας σε ψηφιακές δεξιότητες. Στο πλαίσιο αυτό στηρίζει την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη νέα ψηφιακή εποχή μέσω του προγράμματος #GrowYourBusiness ενώ διοργανώνει τον διαγωνισμό COSMOTE Hackathon που στοχεύει στην προώθηση ταλαντούχων ανθρώπων που ειδικεύονται στον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό, την επικοινωνία και την επιχειρηματικότητα. Ευκαιρία για παρακολούθηση ψηφιακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων έχουν και όσοι απευθύνονται στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ ενώ η καινοτομία υπηρετείται από τον όμιλο και με άλλα προγράμματα που προσφέρουν υποτροφίες, οικονομική υποστήριξη, κίνητρα κ.α..

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Η Λουξ στήριξε την 16η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

Η Λουξ στήριξε ως χορηγός τις σχολικές ομάδες της Πάτρας που έλαβαν μέρος στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, η οποία διοργανώθηκε για 16η συνεχή χρονιά από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas.

Για ακόμη μία χρονιά, ταλαντούχοι μαθητές υπό την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους, έθεσαν υψηλούς στόχους και η Λουξ στήριξε δυναμικά την αξιόλογη προσπάθειά τους.

Ειδικότερα, οι ομάδες που έλαβαν μέρος στη διοργάνωση εργάστηκαν επί 5 ολόκληρους μήνες, έτσι ώστε να διεκδικήσουν μία θέση στον τελικό που έλαβε χώρα 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη Γκιούρ της Ουγγαρίας. H Λουξ «ταξίδεψε» μέχρι την Ουγγαρία, με την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, στο πλευρό των δυο τοπικών ομάδων από την Πάτρα, που κατάφεραν να διακριθούν νωρίτερα στον 11ο Εθνικό διαγωνισμό WRO Hellas. Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας ήταν οι «Smart Cities».

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί οικειοθελή δέσμευση για τη Λουξ και βασικό συστατικό της φιλοσοφίας της, για αυτό και η εταιρεία  υποστηρίζει έμπρακτα και με ιδιαίτερη ευαισθησία δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, που βελτιώνουν σημαντικά την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO η Υπ.Παιδείας

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως συμμετείχε στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO στο Παρίσι στις 13 και 14 Νοεμβρίου, με κύρια θέματα τις δυνατότητες προώθησης διεθνών συνεργειών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, τον αναπτυξιακό στόχο 4 του ΟΗΕ για ποιοτική εκπαίδευση, το πλαίσιο δράσης της εκπαίδευσης 2030, καθώς και το δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων.

Η κα Κεραμέως εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό στον πολιτικό διάλογο της Ολομέλειας της Γενικής Διάσκεψης της UNESCO. Στην εθνική της παρέμβαση, μίλησε για προτεραιότητες της χώρας αναφορικά με τον τομέα της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο και των στόχων της UNESCO, ενδεικτικά τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, τη μεγαλύτερη αυτονομία σχολείων και πανεπιστημίων, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων.

Επίσης, συμμετείχε στη συνάντηση των Υπουργών Παιδείας, με κύριο θέμα τη σημασία της κινητικότητας στην ανώτατη εκπαίδευση και την περαιτέρω ενίσχυση διεθνών συμπράξεων στον ακαδημαϊκό χώρο. Σε παράλληλη εκδήλωση του Ινστιτούτου Στατιστικής της UNESCO, η Υπουργός συζήτησε με εκπροσώπους χωρών-μελών την ανάγκη συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων εκπαιδευτικής φύσης για την αποτελεσματικότερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σε γεύμα εργασίας που παρέθεσε η Υπουργός Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης της Νορβηγίας, συζητήθηκε το Διαβατήριο της UNESCO για τα προσόντα των προσφύγων. Περαιτέρω, στο περιθώριο των εργασιών της UNESCO, η κα Κεραμέως πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με τους Υπουργούς Παιδείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και της Σερβίας, με τους οποίους συζήτησε δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Η Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση στο Γαλλικό Προεδρικό Μέγαρο με τον σύμβουλο του Γάλλου Προέδρου Μακρόν Clément Beaune, με τον οποίο συνομίλησε εκτενώς για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής των δύο χωρών.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Οι προοπτικές της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη από τη σειρά επιστημονικών ημερίδων του «Education Evolution» που διοργάνωσε η Socialinnov, ο εκπαιδευτικός βραχίονας του Found.ation, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και με βασικό υποστηρικτή την Microsoft Ελλάδος.

H ημερίδα «Education Evolution: Οι προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή» πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή εισηγητών από τον εκπαιδευτικό και επιχειρησιακό κόσμο, και παρουσία περισσότερων από 250 εκπαιδευτικών δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων καθώς και φοιτητών παιδαγωγικών σχολών.

Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα που περιλάμβανε ομιλίες, πάνελ και εργαστήρια γεννήθηκε ένας γόνιμος διάλογος σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των νέων τεχνολογικών εργαλείων στις αίθουσες διδασκαλίας. Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η Ευγενία Μπόζου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν 10 ομιλίες και 9 εργαστήρια που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων μέχρι αργά το απόγευμα. Οι ομιλητές τόνισαν την επίδραση της τεχνολογίας στην κοινωνία και την ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, αλλά και τη σημασία της εκπαίδευσης ως αρωγός αλλαγής και εξέλιξης.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε το πάνελ με εκπροσώπους σημαντικών ελληνικών εταιρειών, οι οποίοι ανέλυσαν τι ζητά η αγορά εργασίας από τους υπαλλήλους και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για το μέλλον. Το πρόγραμμα των ομιλιών ολοκληρώθηκε με το πάνελ για τις ψηφιακές τάξεις, όπου εκπρόσωποι σχολείων αναφέρθηκαν σε θέματα καινοτομίας και τεχνολογίας, και παρουσίασαν πρακτικές αξιοποίησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων στη διδακτική τους καθημερινότητα.

Εκτός όμως από το θεωρητικό πλαίσιο, το Education Evolution έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν δωρεάν εργαστήρια πάνω σε σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν να εντάξουν στη διδασκαλία τους και να κάνουν το μάθημα τους πιο σύγχρονο, δυναμικό και διαδραστικό, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία και επιτρέποντας στους μαθητές τους να αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ