Connect with us

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Deutsche Telekom – Όμιλος ΟΤΕ: Πώς απαντούν στο χάσμα δεξιοτήτων

Mε το 25% των θέσεων εργασία στο προσεχές μέλλον να απαιτούν γνώσεις STEM, όπως αναφέρουν μελέτες, πρωτοβουλίες όπως αυτή του ιδρύματος της Deutsche Telekom που φέρνει στην Ελλάδα το πρόγραμμα Junior Engineer Academy, αποκτούν ιδιαίτερη σημασία αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τη συμβολή των εταιρειών τεχνολογίας, όπως ο Όμιλος ΟΤΕ – του οποίου η Deutsche Telekom είναι βασικός μέτοχος – στην ποιοτική εκπαίδευση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που ανοίγουν πόρτες στην αγορά εργασίας.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το csrindex.gr επικοινώνησε με στελέχη του Ομίλου ΟΤΕ καθώς και του Ελληνικού Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού STEM Education (που έχει στρατηγική συνεργασία με την COSMOTE, τα τελευταία έξι χρόνια), με τον οποίο συνεργάζεται το ίδρυμα της Deutsche Telekom για το πρόγραμμα Junior Engineer Academy (JEA), προκειμένου να διερευνήσει την αξία που φέρνει στην ελληνική αγορά. Ας σημειωθεί ότι το πρόγραμμα, που ιδρύθηκε στην Γερμανία το 2005 και συμμετέχουν σ` αυτό πάνω από 100 γερμανικά σχολεία, στη χώρα μας θα έχει διάρκεια δύο έτη και θα υλοποιηθεί σε σχολεία όλης της χώρας, απευθυνόμενο σε μαθητές δευτέρας και τρίτης Γυμνασίου.

Μιλώντας για τα προγράμματα STEM που τρέχουν στην Ελλάδα τα τελευταία τρία χρόνια, ο πρόεδρος του Stem Education, Γιάννης Σομαλακίδης, αναφέρει στο csrindex.gr ότι “όσοι μαθητές έχουν παρακολουθήσει προγράμματα STEM έχουν μια καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων της φυσικής, των μαθηματικών και της πληροφορικής και κατά συνέπεια, σημειώνουν υψηλότερες επιδόσεις”.

Στη φωτογραφία ο Γιάννης Σομαλακίδης, Πρόεδρος του STEM Education

Προσθέτει ότι στόχος των προγραμμάτων του STEM Education είναι να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ανθρώπων, που χρησιμοποιώντας στοιχεία από όλες τις θετικές επιστήμες, σε συνδυασμό μεταξύ τους, να αποκτήσουν την ικανότητα να επιλύουν προβλήματα (problem solvers) και να συμμετέχουν με αξιώσεις στον μελλοντικό ψηφιακό κόσμο που διαμορφώνεται με ταχύτατο ρυθμό.

Ζητούμενο είναι ωστόσο εάν οι νέοι αποκτώντας τις παραπάνω δεξιότητες θα βρουν στην Ελλάδα τις θέσεις εργασίας στις οποίες θα αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους ή θα φύγουν στο εξωτερικό για καλύτερες προοπτικές καριέρας. Απαντώντας στο ερώτημα, ο κ. Σομαλακίδης επικαλείται στοιχεία του WRO, του κύριου φορέα διεξαγωγής διαγωνισμών εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ο οποίος λειτουργεί κατά τα τελευταία 10 χρόνια. Όπως σημειώνει ανατρέχοντας σε στοιχεία από το 2009 και μετά, “οι πρώτοι έλληνες μαθητές που συμμετείχαν σε Ολυμπιάδες ρομποτικής διανύουν τη δεδομένη χρονική στιγμή τα τελευταία έτη των σπουδών τους και μόλις ξεκινούν να προετοιμάζονται για την αγορά εργασίας… Οι συμμετέχοντες σε Ολυμπιάδες Ρομποτικής φοιτούν αυτή τη στιγμή σε κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και, κυρίως, σε πολυτεχνικές σχολές και σχολές πληροφορικής”.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον κ. Σομαλακίδη, τα χαρακτηριστικά που θα διαφοροποιούν αυτούς τους νέους στην ελληνική, αλλά και σε οποιαδήποτε αγορά είναι ότι:

Γνωρίζουν ότι η μάθηση μπορεί να γίνει συναρπαστική, ειδικά όταν είναι συμμετοχική, χειροπιαστή και ομαδική

Γνωρίζουν ότι για να επιτύχουν κάτι θα πρέπει να προσπαθήσουν (και να ξαναπροσπαθήσουν!) σκληρά, καθώς επίσης ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχουν περισσότερες από μία λύσεις

Γνωρίζουν ότι στους διαγωνισμούς μας οι συμμετέχοντες δεν συναγωνίζονται άλλον παρά τον ίδιο τους τον εαυτό, κι αγαπούν να αυτοαξιολογούνται και να προσπαθούν να γίνουν καλύτεροι.

Το πρόγραμμα

Στο πλαίσιο του προγράμματος JEA θα δημιουργηθούν συνολικά 16 σχολεία, ένα εκ των οποίων θα υποστηριχθεί από την COSMOTE, μέσω ξεχωριστής συμφωνίας με τον STEM Education. Και τα 16 σχολεία έχουν εφοδιαστεί με τον απαραίτητο εξοπλισμό (3D εκτυπωτές, εργαλεία, μπαταρίες, Arduino uno κλπ.), τον οποίο θα αξιοποιήσουν περισσότεροι από 1.500 μαθητές και 45 εκπαιδευτικοί, ειδικά εκπαιδευμένοι για τις ανάγκες του προγράμματος.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του προγράμματος, είναι η δημιουργία καναλιών επικοινωνίας με επιχειρήσεις και πανεπιστήμια, ενώ οι γνώσεις που θα αποκτηθούν μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος θα αξιοποιηθούν για την εξέλιξη του.

Σύμφωνα με τον Ekkehard Winter, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ιδρύματος της Deutsche Telekom, η προετοιμασία των νέων από μικρή ηλικία για την ψηφιακή κοινωνία και τον επαγγελματικό στίβο, είναι ένας από τους βασικούς στόχους του ιδρύματος, που στο STEM Education έχει βρει έναν ικανό εταίρο για την υλοποίηση αυτού του στόχου στην Ελλάδα. Μάλιστα το ελληνικό δίκτυο είναι το δεύτερο δίκτυο Junior Engineer Academy εκτός Γερμανίας, μετά την επιτυχημένη συνεργασία του Ιδρύματος της Deutsche Telekom με το Κροατικό Ινστιτούτο Νεανικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας.

Από την πλευρά του Ομίλου ΟΤΕ, η Υποδιευθύντρια Εταιρικής Υπευθυνότητας, Σταυρούλα Αγγελόπουλου, σημειώνει ότι η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων, συνεισφέρει στην υλοποίηση του οράματος του ομίλου, για έναν κόσμο καλύτερο για όλους μέσω της τεχνολογίας, ενώ μέσα από τις πρωτοβουλίες του πάνω από 19.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα έχουν αναπτύξει δεξιότητες STEM.

Τα προγράμματα ρομποτικής που στηρίζονται από την Cosmote

Αξίζει να αναφερθεί ότι στους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που διοργανώνει ο WRO Hellas με στρατηγικό συνεργάτη την COSMOTE από το 2015 έως σήμερα:

  • Οι συμμετοχές των μαθητών από όλη την Ελλάδα, έχουν ξεπεράσει τις 18.000, ενώ πάνω από το 20% των ελληνικών σχολείων συμμετέχουν στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής.
  • Περισσότεροι από 1.500 εκπαιδευτικοί παρακολουθούν κάθε χρόνο τα δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια κατάρτισης στην εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Έχουν αναπτυχθεί online βιβλία κατάρτισης  για εκπαιδευτικούς σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική.
  • Έχουν διατεθεί δωρεάν περίπου 500 εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής σε σχολεία της χώρας μας από την COSMOTE.

Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης

Σημειώνεται επίσης ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής του, που έχει στον πυρήνα της τη βιώσιμη ανάπτυξη, ο Όμιλος ΟΤΕ έχει θέσει ψηλά στην ατζέντα του τη δημιουργία ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην νέα ψηφιακή εποχή και το περιβάλλον, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ.

Ειδικότερα, με το πρόγραμμα “Πρόσβαση στον Ψηφιακό Κόσμο”, βοηθά τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να εξοικειωθούν με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι στα τελευταία 7 χρόνια, από το 2012 που υλοποιείται το πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει πάνω από 11.000 άτομα. Παράλληλα, ο Όμιλος ΟΤΕ υλοποιεί μια σειρά προγραμμάτων καλύπτοντας μεγάλο μέρος των αναγκών της κοινωνίας σε ψηφιακές δεξιότητες. Στο πλαίσιο αυτό στηρίζει την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη νέα ψηφιακή εποχή μέσω του προγράμματος #GrowYourBusiness ενώ διοργανώνει τον διαγωνισμό COSMOTE Hackathon που στοχεύει στην προώθηση ταλαντούχων ανθρώπων που ειδικεύονται στον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό, την επικοινωνία και την επιχειρηματικότητα. Ευκαιρία για παρακολούθηση ψηφιακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων έχουν και όσοι απευθύνονται στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του Ομίλου ΟΤΕ ενώ η καινοτομία υπηρετείται από τον όμιλο και με άλλα προγράμματα που προσφέρουν υποτροφίες, οικονομική υποστήριξη, κίνητρα κ.α..

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Υποτροφία για την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο των δράσεων που πραγματοποιεί για την υποστήριξη και ενίσχυση των νέων παραγωγών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσφέρει μια πλήρη υποτροφία στο Ι.ΙΕΚ της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, με έναρξη φοίτησης το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. 

Το πρόγραμμα σπουδών αφορά την ειδικότητα «Διαχειριστής Γεωργοκτηνοτροφικών Εκμεταλλεύσεων», είναι διετούς φοίτησης, ενώ η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και δικαιολογητικών λήγει στις 26 Ιουνίου. Η αναλυτική προκήρυξη είναι διαθέσιμη εδώ και για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Ι.ΙΕΚ της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής. Μία σημαντική αλλαγή είναι ότι από φέτος το πρόγραμμα υποτροφιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας δεν απευθύνεται μόνο σε παιδιά οικογενειών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρίας, αλλά είναι ανοιχτή προς όλους τους νέους που θέλουν να ασχοληθούν με την αγροτική δραστηριότητα. 

Η βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής παραγωγής αποτελεί προτεραιότητα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Από το 2008 υλοποιεί το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού στη χώρα μας, έχοντας επιτύχει όχι μόνο την πλήρη κάλυψη των παραγωγικών αναγκών της με εγχώριο κριθάρι, αλλά έχει προχωρήσει και σε εξαγωγές βύνης κριθαριού, συστήνοντας το ελληνικό κριθάρι ως πρώτη ύλη για παραγωγή μπίρας στο εξωτερικό.

Το πρόγραμμα Υποτροφιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό  της εταιρίας για υποστήριξη του πρωτογενούς τομέα και έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας νέας γενιάς αγροτών με σύγχρονες γνώσεις καλλιέργειας και καινοτόμο αντίληψη για την αγροτική παραγωγή. Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσονται επίσης τα σεμινάρια επιμόρφωσης των παραγωγών  που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρίας τα οποία υλοποιούνται ανελλιπώς από το 2014.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Webinar για μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το eBay

Η eBay διοργάνωσε ένα ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο για τις ΜμΕ και τους Έλληνες πωλητές με στόχο να τους ενημερώσει για τις προοπτικές και τα οφέλη που μπορούν να έχουν μέσα από τη χρήση της πλατφόρμας. 

Το σεμινάριο διεξλήχθη στα Αγγλικά μέσα από την πλατφόρμα του zoom, στις 26 Μαΐου 2020, στις 19:00 μ.μ. και κάλυψε τα ακόλουθα θέματα:

Τα υποστηρικτικά μέτρα της eBay για την ενίσχυση των Ελλήνων πωλητών της πλατφόρμας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού

Τη διαχείριση των παραγγελιών και την επικοινωνία με τους καταναλωτές 

Τις κατηγορίες που καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις αυτή τη στιγμή και τα οφέλη που μπορεί να επιφέρει η ανάπτυξη ορισμένων κατηγοριών

Τις ευκαιρίες που παρέχει η eBay για τις νέες επιχειρήσεις που ξεκινάνε να δραστηριοποιούνται μέσα από την πλατφόρμα

Ο Ilya Kretov, Γενικός Διευθυντής της eBay στις αναδυόμενες αγορές ήταν ένας από τους ομιλητές του διαδικτυακού σεμιναρίου μαζί με τον Dolev Rottenberg, Business Development Manager της eBay στις αναδυόμενες αγορές. Στη συνέχεια, εκπρόσωποι των εθνικών ταχυδρομείων της Ουκρανίας και της Βουλγαρίας, παρουσίασαν τη δική τους οπτική για τα οφέλη, τις προοπτικές και τις ευκαιρίες που παρέχει η πλατφόρμα της eBay.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Η L’Oréal καινοτομεί στον φοιτητικό διαγωνισμό Brandstorm

Η ομάδα LAST DROP – αποτελούμενη από τους Βασίλη Δανιηλίδη, Γιώργο Φουρκιτάκη και Γιώργο Δάιο – ανακηρύχθηκε νικήτρια του ελληνικού τελικού του διεθνούς φοιτητικού διαγωνισμού καινοτομίας L’Oréal Brandstorm, κερδίζοντας μια θέση στο διεθνή τελικό, που θα διεξαχθεί τον Ιούνιο.

Η ομάδα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο διεθνή τελικό του διαγωνισμού L’Oréal Brandstorm 2020  επιλέχθηκε από 3 ομάδες φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της πανδημίας και για πρώτη φορά, ο εθνικός τελικός πραγματοποιήθηκε ψηφιακά.

Οι τρεις ομάδες που έφτασαν στον τελικό, παρουσίασαν ψηφιακά την ιδέα τους στην επιτροπή κρίσης, που αποτελείτο από διοικητικά στελέχη της  L’Oréal Hellas και συγκεκριμένα τους Alex Davison, Γενικό Διευθυντή, Εύα Γεωργίου, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού, Γιώργο Χριστοδούλου, Διευθυντή Operations, Πάνη Κοροπούλη, Γενικό Διευθυντή Κλάδου Προϊόντων Ευρείας Διανομής και Φιλύρα Παπακώστα, Γενική Διευθύντρια Κλάδου Δερμοκαλλυτικών Προϊόντων.

Με σύνθημα «Δημιουργούμε ένα μέλλον χωρίς πλαστικό για τη βιομηχανία της ομορφιάς», οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν την επόμενη βιώσιμη καινοτομία για το τμήμα προϊόντων ευρείας διανομής της L’Oréal, που θα βοηθήσει στη μείωση ή εξάλειψη της χρήσης πλαστικού. Στόχος είναι να βρεθούν νέες συσκευασίες και επιχειρηματικές λύσεις, ενώ παράλληλα να αλλάξει η συμπεριφορά των καταναλωτών, ευαισθητοποιώντας τους γύρω από τη σημασία της μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων.

Η νικήτρια ελληνική ομάδα προκρίθηκε στον διεθνή τελικό L’Oréal Brandstorm 2020, που θα πραγματοποιηθεί ψηφιακά στις 23 και 24 Ιουνίου. Στον τελικό αυτό, η ελληνική ομάδα θα διαγωνιστεί για το τελικό βραβείο που δεν είναι άλλο από μιας τρίμηνη πρακτική στο Station F, το μεγαλύτερο campus για startups στον κόσμο και συνεργάτη της L’Oréal, όπου θα μπορούν να αναπτύξουν την ιδέα τους.

Ο φετινός διαγωνισμός ευθυγραμμίζεται πλήρως με το πρόγραμμα βιωσιμότητας του Ομίλου L’Oréal, Sharing Beauty With All  και με τις δεσμεύσεις του για βιώσιμη καινοτομία. Το πρόγραμμα αυτό έχει ως πυλώνες του τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στις φόρμουλες των προϊόντων, την προστασία της βιοποικιλότητας μέσω πολιτικών βιώσιμων προμηθειών, την ανάπτυξη συσκευασιών με βελτιωμένο περιβαλλοντικό προφίλ και τη δέσμευση για μηδενική αποψίλωση δασών.

Το Brandstorm, είναι ο διαγωνισμός καινοτομίας της L’Oréal, που πραγματοποιείται από το 1992 σε πάνω από 60 χώρες και έχει προσελκύσει 200.000 φοιτητές παγκοσμίως. Φέτος, η L’Oréal, ανταποκρινόμενη στις νέες ανάγκες που έφερε η πανδημία του ιού COVID-19, προχώρησε στην ψηφιακή υλοποίηση του διαγωνισμού, θέτοντας σε προτεραιότητα τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας τόσο των συμμετεχόντων όσο και των εργαζομένων της. 

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ