Connect with us

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

DIAGEO: Πρόγραμμα για νέους LEARNING FOR LIFE

Η DIAGEO, κορυφαία εταιρεία premium αλκοολούχων ποτών στον κόσμο, υλοποιεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα την πρωτοβουλία LEARNING FOR LIFE σε συνεργασία με την Ανθρωπιστική Οργάνωση PRAKSIS. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να βοηθήσει τους νέους να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και συγκεκριμένα στους κλάδους Τουρισμού και Ψυχαγωγίας, μέσω της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους. Το LEARNING FOR LIFE υλοποιείται στο πλαίσιο των προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της DIAGEO, και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων.

Το LEARNING FOR LIFE ξεκίνησε πιλοτικά στις 18 Φεβρουαρίου και θα έχει διάρκεια 7 εβδομάδων. Απευθύνεται σε νέους ηλικίας 18-35 ετών που ανήκουν σε εργασιακά ευάλωτες ομάδες και περιλαμβάνει δύο στάδια: βασική εκπαίδευση (διάρκειας 3 εβδομάδων) και πρακτική άσκηση (διάρκειας 4 εβδομάδων). Στο πρώτο στάδιο, οι 18 μαθητευόμενοι συμμετέχουν σε δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων από επαγγελματίες barista, bartenders, ειδικούς στο κρασί και την μπίρα, καθώς και σεμινάρια για την ενδυνάμωση της προσωπικότητας και των διαπροσωπικών τους ικανοτήτων (life skills).

Στο δεύτερο στάδιο, παρέχεται στους συμμετέχοντες πρακτική άσκηση με απώτερο στόχο την ομαλή ενσωμάτωσή τους στην αγορά εργασίας και τη δημιουργία μελλοντικών ευκαιριών απασχόλησης.
Τη βασική εκπαίδευση και εξειδίκευση των νέων στο bartending και τον καφέ έχει αναλάβει, σε συνεργασία με την DIAGEO, το Bar Academy, καθιερωμένο κέντρο δια βίου μάθησης, που εξειδικεύεται στην εκπαίδευση bartenders. Παράλληλα, η «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» και το «Κτήμα Κοκοτού» θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες γνώσεις και βιωματική εκπαίδευση σε θέματα μπίρας και κρασιού, αντίστοιχα, ενώ το τελευταίο στάδιο του προγράμματος, η πρακτική άσκηση, θα πραγματοποιηθεί χάρη στη συνεργασία των επιχειρήσεων: Όμιλος Momentum, Zambri, Lagonissi Grand Resort και GRECOTEL, οι οποίοι θα παράσχουν εργασιακή ευκαιρία στους αποφοίτους.

Το LEARNING FOR LIFE κατέχει σημαντική θέση στις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της DIAGEO σε παγκόσμιο επίπεδο. Ξεκίνησε το 2008 από τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική και πλέον έχει αναπτυχθεί σε πάνω από 40 χώρες. Πάνω από 90 τέτοια προγράμματα έχουν πραγματοποιηθεί παγκοσμίως με πάνω από 160.000 νέους να έχουν εκπαιδευτεί μέσω της πρωτοβουλίας. Με την υλοποίηση του προγράμματος LEARNING FOR LIFE, η DIAGEO επιβεβαιώνει τον υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο λειτουργίας της και τη συνεχή στήριξη της ελληνικής κοινωνίας. Με στόχο να εμπνεύσει και να μεταμορφώσει τις ζωές των κοινωνικά ευάλωτων ανθρώπων, το LEARNING FOR LIFE αντανακλά επίσης τη βασική δέσμευση της εταιρείας για την προαγωγή της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών, ως μέρος ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, μέσω της προσφοράς σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες κάθε χώρας στην οποία δραστηριοποιείται.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

ΜμΕ: Καταλύτης βιωσιμότητας, αλλά μόλις 15% δημοσιεύει έκθεση αειφορίας

Καθώς οι μικρού και μεσαίου μεγέθους εταιρείες (ΜμΕ) διαδραματίζουν βασικό ρόλο στις οικονομίες όλων των χωρών του κόσμου, η συμμετοχή τους στην προσπάθεια επίτευξης των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs) είναι καθοριστικής σημασίας.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Η ενσωμάτωση των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης στις επιχειρηματικές στρατηγικές των ΜμΕ είναι καταλύτης, αφού οι μικρές και μεσαίου μεγέθους εταιρείες είναι οι μοχλοί της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης συμβάλλοντας σημαντικά στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ οι ΜμΕ αντιπροσωπεύουν περίπου το 99% όλων των επιχειρήσεων. Επιπλέον, συμβάλλουν στο 70% περίπου της συνολικής απασχόλησης. Στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, οι ΜμΕ συμβάλλουν στο 45% της συνολικής απασχόλησης και στο 33% του ΑΕΠ. Αυτά τα στοιχεία δείχνουν σαφώς ότι ο ρόλος των ΜμΕ στην αειφορία έχει τεράστια σημασία για την υλοποίηση της ατζέντας βιώσιμης ανάπτυξης και αποδεικνύει ότι ΜμΕ και αειφορία πάνε μαζί.

Το reporting

Την ίδια στιγμή, διεθνείς οργανισμοί επισημαίνουν ότι ένας μικρός αριθμός ΜμΕ έχουν υιοθετήσει και ενσωματώσει αρχές βιωσιμότητας στις επιχειρηματικές τους στρατηγικές και στις καθημερινές λειτουργίες τους. Σύμφωνα δε με τη βάση δεδομένων του GRI, οι εκθέσεις βιώσιμης ανάπτυξης των ΜμΕ αντιπροσώπευαν μόλις το 10,22% του συνολικού αριθμού των εκθέσεων βιωσιμότητας που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια του 2017 ενώ το 2018 το ποσοστό αυτό ανήλθε σε 15%. Αν και σημειώνεται πρόοδος και οι ρυθμοί επιταχύνονται τίθεται το ερώτημα γιατί η αειφορία δεν εδραιώνεται στις ΜμΕ. Οι λόγοι είναι πολλοί και ποικίλλουν ανά χώρα και τομέα. Ορισμένοι από αυτούς εντοπίζονται σε: έλλειψη ευαισθητοποίησης των εργαζομένων σχετικά με τη σημασία της βιωσιμότητας, έλλειψη ευαισθητοποίησης των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων για τα οφέλη των πρακτικών βιωσιμότητας, έλλειψη πρόσβασης σε οικονομικούς πόρους, έλλειψη πληροφόρησης κ.α..

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ΜμΕ έχουν τη δυνατότητα να αποτελέσουν το θεμέλιο της ατζέντας για την βιώσιμη ανάπτυξη τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλά προκειμένου να ενσωματωθούν με επιτυχία οι αρχές και οι πρακτικές βιωσιμότητας στο πλαίσιο της επιχειρηματικής κουλτούρας των ΜμΕ, αυτές πρέπει να κατανοήσουν τις αναδυόμενες ευκαιρίες και τη σημασία τους. Σε πολλές περιπτώσεις μέχρι σήμερα, το μήνυμα και η αφήγηση των στόχων για την αειφόρο ανάπτυξη δεν κατανοήθηκαν με αποτέλεσμα να υπάρχει κενό ως προς την υλοποίηση των στόχων. Το σημαντικό είναι ότι οι ΜμΕ πρέπει να χρησιμοποιήσουν τη βιωσιμότητα ως δύναμη ανάπτυξης και να προσαρμοστούν στο ψηφιακό περιβάλλον.

Στην Ελλάδα

Και σ` αυτή την κατεύθυνση γίνονται βήματα. Ειδικότερα στην Ελλάδα ενδεικτική είναι η πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη e-shops για 100.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις – μέλη, όπως ανακοίνωσε χθες ο πρόεδρός του, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, στο πλαίσιο των Βραβείων Βιώσιμης – Καινοτόμου και Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας.

 

Στην εκδήλωση, που έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο κ. Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε σε σειρά πρωτοβουλιών του μεγαλύτερου Επιμελητηρίου της χώρας για την ψηφιακή μετάβαση και την στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, από την ψηφιακή υπογραφή μέχρι την αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου. Ζήτησε μάλιστα στήριξη από την κυβέρνηση ώστε οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να καταστούν βιώσιμες, καθώς σε συνέχεια της κρίσης πολλές είναι ακόμη στο χείλος του γκρεμού, όπως είπε. Εστίασε κυρίως στην ανάγκη μείωσης της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών που θα φέρουν αλυσιδωτές θετικές αντιδράσεις από την αύξηση του κατώτατου μισθού μέχρι την αύξηση της κατανάλωσης και την τόνωση της ρευστότητας στην αγορά, σε συνδυασμό με τη ροή χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

Τα βραβεία

Η εκδήλωση κορυφώθηκε με την απονομή συνολικά δεκαεπτά βραβείων που τιμούν μικρομεσαίους επιχειρηματίες για τις πρωτοβουλίες τους στην καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Ειδικότερα, τα Βραβεία ΕΕΑ απονεμήθηκαν στις εταιρείες: Φάρμα Μπράλου, Pharmacy 295 IKE, Monemvasia Winery – Τσιμπίδη, το ψητοπωλείο “Ο Θανάσης”, On Line Data ΑΕ για τη δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας “Lotify”, Εταιρεία Μελετών Ακουστικής Δ. Παπαδόπουλος & ΣΙΑ ΟΕ ACC, “Οίκος Parthenis”, The Wandering Workshop — Toys Made of Dreams και την εταιρεία “Aνεμοσκορπίσματα – ΡΑΝΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ»

Στην “Ειδική Κατηγορία Βραβείων” που περιλαμβάνει συνολικά 7 κατηγορίες, τα βραβεία απονεμήθηκαν ανά κατηγορία ως εξής: στον Βλάση Σταθοκωστόπουλο για την πολύχρονη προσφορά του στον χώρο της εστίασης, στη Μαρία Αποστολοπούλου για την πρώτη θέση εισαγωγής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στον αρχιφύλακα Γιάννη Πάπαρη για την αυτοθυσία του και την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο, στη Μικροζυθοποιία Septem Ο.Ε. για τη συμβολή της στην ανάπτυξη του επιχειρείν, στην ΕΛΙΞΗ Α.Ε. για τη συμβολή της στην ανάπτυξη του επιχειρείν, στη Μικροζυθοποιία Κυκλάδων Τήνου «Αλέξανδρος Κουρής & ΣΙΑ Ο.Ε.» για τη συμβολή της στην ανάπτυξη του επιχειρείν και στη Vivechrom Dr. Stefanos D. Pateras SA για τη στήριξή της στο ανθρώπινο δυναμικό της.

Τέλος το βραβείο κοινού απέσπασε η μπύρα Νήσος της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων Τήνου «Αλέξανδρος Κουρής & ΣΙΑ Ο.Ε.»

Οι προκλήσεις

Εν κατακλείδι, μολονότι το ατομικό αποτύπωμα των μικρών επιχειρήσεων δείχνει χαμηλό, ο συνολικός τους αντίκτυπος κατά μία έννοια υπερβαίνει τον αντίκτυπο των μεγάλων επιχειρήσεων. Για παράδειγμα, οι ΜμΕ αντιπροσωπεύουν το 60-70% της βιομηχανικής ρύπανσης στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτες σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας από την κτηνοτροφία, τις κατασκευές, τη μεταποίηση και την επεξεργασία αποβλήτων μέχρι τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών. Έτσι, η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των ΜμΕ τόσο στον τομέα της μεταποίησης όσο και στις υπηρεσίες αποτελεί βασικό παράγοντα επιτυχίας της πράσινης οικονομίας.

Ειδικότερα στην Ελλάδα, όπου οι ΜμΕ αντιπροσωπεύουν το 99,9% του συνόλου των επιχειρήσεων, καλύπτουν το 69,9% της οικονομικής προστιθέμενης αξίας και το 85,1% της απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, τα παραπάνω θέματα αποκτούν ιδιαίτερη σημασία. Επομένως θα πρέπει να κλείσει το κενό της ενημέρωσης σχετικά με τις ευκαιρίες που υπάρχουν γι` αυτές τις εταιρείες, καθώς υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη εσφαλμένη αντίληψη ότι η προστασία του περιβάλλοντος συνδέεται με τεχνική πολυπλοκότητα, επιβαρύνσεις και το κόστος. Επίσης ακόμη και όταν υπάρχει επίγνωση διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες δεξιότητες για την αξιοποίηση των ευκαιριών ενώ η έλλειψη πόρων οδηγεί συχνά τις ΜμΕ να αντιμετωπίζουν κινδύνους και να μην είναι πρόθυμες να επενδύσουν.

Περισσότερα

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Mercedes-Benz Ελλάς: Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας

Σημαντική πρόοδο εμφανίζεται να έχει πετύχει η Mercedes-Benz Ελλάς αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς της στόχους, σύμφωνα με τον Απολογισμό Εταιρικής Υπευθυνότητας που δημοσίευσε χθες.

Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές (φωτοβολταϊκά) που αντιστοιχεί στο 28,5% της συνολικής της ανάγκης σε ηλεκτρική ενέργεια, αύξησε τον αριθμό των οχημάτων με τουλάχιστον ένα προηγμένο σύστημα οδικής ασφάλειας που πουλήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το 2017 και έχει παραδώσει Κώδικα Ηθικής Ακεραιότητας στο 100% των εργαζόμενών της. Η εταιρεία έχει συνεισφέρει στη δημιουργία 781 θέσεων εργασίας στο Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο Διανομέων και Επισκευαστών, εκπαίδευσε 332 άτομα σε θέματα οδηγικής συμπεριφοράς και ασφαλούς οδήγησης, τα τελευταία οκτώ έτη, διέθεσε το 89% του συνολικού προϋπολογισμού αγορών σε εγχώριους προμηθευτές και αξιολόγησε το 100% των εργαζόμενών της με βάση οκτώ Συμπεριφοριακά χαρακτηριστικά, ένα εκ των οποίων είναι η Συμμόρφωση με θέματα Ακεραιότητας. Επίσης δεν δέχθηκε κανένα παράπονο για θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, περιβάλλοντος ή παραπλανητικής διαφήμισης

Ο Απολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας της Mercedes-Benz Ελλάς, της μοναδικής εταιρείας στον κλάδο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα που εκδίδει σχετικό Απολογισμό, έχει αναπτυχθεί ακολουθώντας τις Κατευθυντήριες Οδηγίες GRI Standards του Global Reporting Initiative (σε επίπεδο συμφωνίας ‘Core’) και αντανακλά την εξωστρέφεια της εταιρείας και τη δέσμευσή της για υπεύθυνη ανάπτυξη σε πέντε τομείς Εταιρικής Υπευθυνότητας: Ακεραιότητα, Χώρα, Εργαζόμενοι, Πελάτες και Περιβάλλον. Σε αυτόν παρουσιάζει τη φιλοσοφία της, τις ενέργειές της, τα επιτεύγματά της, καθώς και τις περιοχές για περαιτέρω βελτίωση, κάνοντας αναφορά σε 29 μελλοντικούς στόχους, 67 δημοσιοποιήσεις GRI και συνολικά σε 205 ποσοτικούς δείκτες (από 195 την προηγούμενη χρονιά).

Περισσότερα

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Όμιλος Coca-Cola HBC: 15 εκατ. ευρώ για πιο “πράσινη” συσκευασία

Με συνολική επένδυση 15 εκατ. ευρώ ο Όμιλος Coca-Cola HBC θα αντικαταστήσει το πλαστικό περιτύλιγμα από όλες τις πολυσυσκευασίες αλουμινίου των προϊόντων του, σε όλες τις αγορές της Ευρώπης, μέχρι το 2021.

Ο Όμιλος Coca-Cola HBC ανακοίνωσε πως ξεκινά την αντικατάσταση του πλαστικού στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου με ανακυκλώσιμο χαρτόνι τεχνολογίας KeelClip™ σε όλη την Ευρώπη. Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιείται για πρώτη φορά στον κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών, και υπηρετεί το όραμα για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα και τη δέσμευση στην ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων συσκευασίας, ως προς την ανακυκλωσιμότητα και το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ο νέος τύπος συσκευασίας KeelClip™, επιπλέον της αντικατάστασης του πλαστικού ελαχιστοποιεί και την ποσότητα χαρτιού που απαιτείται.

Η εφαρμογή του KeelClip™ θα ξεκινήσει στην Ιρλανδία και την Πολωνία, στην αρχή της ερχόμενης χρονιάς, και θα χρησιμοποιηθεί σε όλες τις πολυσυσκευασίες αλουμινίου έως 8 κουτιών, ενώ οι μεγαλύτερες πολυσυσκευασίες θα τοποθετούνται σε χάρτινα κιβώτια. Η πρωτοβουλία αυτή θα εξοικονομήσει συνολικά 2.000 τόνους πλαστικού και 3.000 τόνους CO2, σε ετήσια βάση.

Ο Marcel Martin, Group Supply Chain Director του Ομίλου Coca-Cola HBC δήλωσε σχετικά: «Το KeelClip™ αποτελεί την πιο πρόσφατη επένδυσή μας σε καινοτόμες βιώσιμες λύσεις συσκευασίας. Παράλληλα με τις 4 μάρκες νερού που φέτος παρουσιάσαμε σε 100% ανακυκλωμένα PET μπουκάλια, την αυξημένη χρήση PET και τη διαρκή μείωση του βάρους των συσκευασιών μας σε όλο το φάσμα των προϊόντων μας, το KeelClip™ είναι ακόμα μια απόδειξη της δέσμευσής μας προς την επίτευξη των στόχων μας για έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα (World Without Waste)».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ