Connect with us

Βιομηχανία

EEAA: Δράσεις και τεχνολογικές εφαρμογές για ανακύκλωση γυαλιού

Η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (EEAA), με εμπειρία 15 ετών στην ανακύκλωση στη χώρα μας, εντείνει τις προσπάθειές της για την συστηματικότερη ανακύκλωση γυάλινων συσκευασιών και παράλληλα εφαρμόζει σύγχρονες πρακτικές αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, με γνώμονα την άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση του κοινού.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ήδη, η εμπιστοσύνη στα έργα του Μπλε κώδωνα αυξάνεται συνεχώς και το γεγονός αυτό αντανακλάται και στους αριθμούς: σχεδόν 19.000 επιχειρήσεις σε 230 δήμους χρησιμοποιούν 8.762 Μπλε κώδωνες για την ανακύκλωση γυάλινων συσκευασιών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΕΑΑ έχει προγραμματίσει τέσσερις κύκλους ενημερώσεων σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της χώρας που θα υλοποιούνται περιοδικά, και για τρείς μήνες σε 230 δήμους στοχεύοντας να καλύψει 19.000 επιχειρήσεις.

Με στόχο την αποτελεσματικότητα των ενεργειών της καθώς και τη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών της, εκτός από το ενημερωτικό και τεχνικό υλικό που διανέμει στις επιχειρήσεις, λαμβάνει υπόψη και την εμπειρία των χρηστών μέσω σύντομων συνεντεύξεων σχετικά με το πρόγραμμα, στις οποίες καταγράφονται και λαμβάνονται υπ’ όψιν τυχόν παρατηρήσεις ή παράπονα.

Παράλληλα, η ΕΕΑΑ αξιοποιεί τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες και εισάγει νέο application (εφαρμογή για smartphones, android και ios), καινοτόμο και φιλικό στον χρήστη, το οποίο εντοπίζει τον πλησιέστερο τοποθετημένο κώδωνα σε χάρτη, με την χρήση GPS. Πρόκειται για ένα εργαλείο επικοινωνίας που τέθηκε σε ισχύ το 2017 και διατίθεται δωρεάν από το App Store (Ανακύκλωση Γυαλιού). Επίσης, περιέχει πληροφορίες όπως γενικά στοιχεία για το πρόγραμμα, τον αριθμό τοποθετημένων κωδώνων, καθώς και τον αριθμό των εξυπηρετούμενων επιχειρήσεων.

Στην ίδια κατεύθυνση, η ιστοσελίδα www.herrcoglass.gr περιγράφει αναλυτικά το πρόγραμμα γυαλιού, προσφέροντας στον επισκέπτη της  την δυνατότητα εύρεσης του πλησιέστερου κώδωνα με την χρήση GPS.

Ακόμη ένα εργαλείο είναι η έναρξη λειτουργίας του call center της Ανακύκλωσης. Πρόκειται για τον τηλεφωνικό αριθμό 80 1111 9999 (και στο glass@herrco.gr) , στον οποίο οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν αιτήματα για τοποθέτηση νέου κώδωνα ή άλλο ανάλογο αίτημα. Χαρακτηριστικό της αμεσότητας της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι πως τα αιτήματα φτάνουν στην ΕΕΑΑ και τον συμβεβλημένο εργολάβο της περιοχής σε 5 λεπτά, ενώ εντός 3 ημερών ο Μπλε Κώδωνας έχει τοποθετηθεί.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4 × 1 =

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

AccountAbility: 7 τάσεις αλλάζουν το επιχειρηματικό «σύμπαν»

Oι επιχειρηματικοί ηγέτες αναγνωρίζουν τη στενή σχέση μεταξύ ανταγωνιστικότητας και βιωσιμότητας στην οικονομική απόδοση δημιουργώντας τάσεις που επηρεάζουν το παγκόσμιο επιχειρηματικό οικοσύστημα, με ολοένα περισσότερες εταιρείες να ακολουθούν αυτές τις αναδυόμενες τάσεις.

Της Σοφίας Εμμανουήλ

semmanouil@gmail.com

Οι αναδυόμενες αυτές τάσεις έχουν ως επίκεντρο την κυκλική οικονομία, τη δέσμευση για πρωτοβουλίες γύρω από την Κλιματική Αλλαγή και τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η παγκόσμια κοινότητα αναγνωρίζει τη βιωσιμότητα ως επιχειρηματική επιταγή μακροπρόθεσμου ορίζοντα, σημειώνει και ο οργανισμός AccountAbility που έχει εκδώσει τα πρότυπα ΑΑ 1000 και εντοπίζει επτά προκλήσεις για τις επιχειρήσεις το 2019.

  1. Συνεργασία στη δράση για το κλίμα
  2. Συνεισφορά στην επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs)
  3. Mέτρηση του αντίκτυπου των πρωτοβουλιών αειφορίας
  4. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και μείωση των κινδύνων στην αλυσίδα εφοδιασμού
  5. Μετάβαση στην κυκλική οικονομία
  6. Αξιοποίηση της ταχείας αστικοποίησης με την ανάπτυξη βιώσιμων πόλεων
  7. Επένδυση στην αυτοματοποίηση ως μέσο για τη βιωσιμότητα

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το κλίμα, οι επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν τις δράσεις τους δεσμευόμενες με συγκεκριμένους στόχους. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η κλιματική αλλαγή θα βλάψει τις οικονομίες των χωρών, ανεξαρτήτως αν είναι αναδυόμενες ή αναπτυγμένες, με τις ΗΠΑ να ενδέχεται να χάσουν το 10% του ΑΕΠ τους, αν δεν κάνουν σημαντικές αλλαγές στην πολιτική τους. Ενδεικτικά, η 24η Διεθνής Διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP24) τον Δεκέμβριο του 2018 αναγνώρισε τον ιδιωτικό τομέα όχι ως ένοχο για τις κλιματικές αλλαγές αλλά ως απαραίτητο εταίρο, που μπορεί να δημιουργήσει κέρδη από την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών. Στο ίδιο πλαίσιο αναπτύχθηκε το πρότυπο TCFD για τη δημοσιοποίηση χρηματοοικονομικών πληροφοριών σχετικών με το κλίμα ενώ δυναμική αποκτά και η πρωτοβουλία Science Based Targets, μια συνεργασία μεταξύ του CDP, του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών, του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Πόρων, του Παγκόσμιου Ταμείου για την Άγρια Ζωή και του We Mean Business Coalition, που θέτει στόχους με βάση την επιστήμη στην επιχειρηματική πρακτική με ορίζοντα το 2020.

Αναφορικά με την επίτευξη των SDGs οι αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, η πίεση από τις κυβερνήσεις για ανάληψη πρωτοβουλιών και τα επενδυτικά συμφέροντα οδηγούν τις εταιρείες να κάνουν ουσιαστική μετατόπιση της στρατηγικής τους στην αειφόρο ανάπτυξη. Οι SDGs αναμένεται να δημιουργήσουν ευκαιρίες σε μια αγορά 12 τρις. δολ. σε τέσσερις βασικές βιομηχανίες, τρόφιμα και γεωργία, πόλεις, ενέργεια και υλικά και υγεία και ευεξία. Είναι δε ενδεικτικό ότι σε σύμπραξη με το CSR Europe τo Ελληνικό Δίκτυο για την ΕΚΕ (CSR Hellas) ανέλαβε μια σημαντική πρωτοβουλία με στόχο να γίνει πιο αποτελεσματική η προσπάθεια για την επίτευξη των SDGs σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω του συντονισμού των δράσεων κυβερνήσεων, επιχειρηματικού κόσμου και κοινωνίας των πολιτών. Το CSR Hellas, εθνικός εταίρος του CSR Europe στην Ελλάδα, κάλεσε τους CEOs όλων των μελών του να ενώσουν τη φωνή και τις δυνάμεις τους με άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και επιχειρηματικούς φορείς, στέλνοντας ένα δυναμικό ελληνικό «παρών» στην Πρόσκληση για μία Νέα Ευρωπαϊκή Συμφωνία προς ένα Βιώσιμο Μέλλον σε όλη την Οικουμένη, μέσω της συνυπογραφής του CEOs Call to Action & Collaboration. Με την Πρόσκληση αυτή, οι ηγέτες των επιχειρήσεων/φορέων καθιστούν σαφές πως είναι έτοιμοι να ενδυναμώσουν τον διάλογο και να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία τους με την κοινωνία.

Η εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών για την επίτευξη των SDGs έχουν φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για μέτρηση των αποτελεσμάτων, για διαχείριση και παρακολούθηση των επιδόσεων. Οι αρχές ΑΑ 1000 είναι ένα πρακτικό πρότυπο προς αυτή την κατεύθυνση, όπως αναφέρει ο οργανισμός AccountAbility στην έκθεσή του. Το ίδιο ισχύει για το Social Capital Protocol του Παγκόσμιου Επιχειρηματικού Συμβουλίου για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Ανάπτυξη (WBCSD) και άλλα πρότυπα.

Οι πιέσεις από τους καταναλωτές, τις ομάδες ακτιβιστών και τις ρυθμιστικές αρχές οδηγούν τις εταιρείες να αυξάνουν τη διαφάνεια στις αλυσίδες εφοδιασμού τους με στόχο την καλύτερη λογοδοσία σε θέματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβέρνησης (ESG). Η ανάπτυξη τεχνολογιών όπως Big Data, Block Chain, Internet of Things, τεχνητή νοημοσύνη κ.ο.κ., μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της επιβάρυνσης των εταιρειών, στον μετριασμό των κινδύνων και στην επίτευξη της διαφάνειας που απαιτεί η αγορά.

Η αυξανόμενη συνειδητοποίηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκύπτουν οδηγούν τις κυβερνήσεις, τους καταναλωτές και τους οργανισμούς να επανεξετάσουν το σημερινό «γραμμικό» οικονομικό σύστημα και να στραφούν προς μια «κυκλική» οικονομία, με την κατανάλωση να ακολουθεί το μοντέλο της επαναχρησιμοποιήσιμης των υλικών. Ο ιδιωτικός τομέας ήδη πρωτοπορεί σε καινοτόμες λύσεις κυκλικής οικονομίας ενώ οι κυβερνήσεις σε διεθνές επίπεδο προωθούν σημαντικές πολιτικές και οικονομικές επενδύσεις για να διευκολύνουν αυτό το κίνημα.

Η αστικοποίηση

Ας σημειωθεί ότι εταιρείες όπως η Nestlé και η Mars αντιμετωπίζουν αναταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας τους, καθώς οι αγρότες μικρής κλίμακας μεταναστεύουν στις πόλεις. Οι εταιρείες logistics όπως η UPS και η FedEx ανησυχούν για την αύξηση του όγκου και της πολυπλοκότητας των δραστηριοτήτων τους λόγω της συμφόρησης που δημιουργείται και της ανεπάρκειας υποδομών. Αυτά τα παραδείγματα καταδεικνύουν τις συνεχείς αλλαγές που καλούνται να αντιμετωπίσουν όλες οι επιχειρήσεις στον κόσμο και υπογραμμίζουν την ανάγκη επαναξιολόγησης και ανασχεδιασμού των δραστηριοτήτων τους για να επιβιώσουν, πόσο μάλλον να ευημερήσουν σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Ενδεικτικές είναι και οι εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών – τόσο των αγαθών όσο και των ανθρώπων – όπου η αυτοματοποίηση προοιωνίζεται κοινωνικοοικονομικά οφέλη. Ο κλάδος είναι ηγέτης του σύγχρονου πολιτισμού αλλά η ανάπτυξή του έχει συνδεθεί με δαπανηρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Για παράδειγμα, οι πρόωροι θάνατοι που σχετίζονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση υπολογίζονται σε 3,7 εκατ. (ΠΟΥ, 2012) ενώ οι μεταφορές θεωρούνται υπεύθυνες για το 15% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πιο συγκεκριμένα, πάνω από το 20% των συνολικών εκπομπών CO₂ από καύση καυσίμων παγκοσμίως. Λύσεις σε αυτά τα θέματα έρχεται να δώσει η τεχνολογία. Η καινοτομία, η ηλεκτροκίνηση, η κοινή χρήση οχημάτων και η αυτοματοποίηση φέρνουν επανάσταση στον τομέα των μεταφορών συμβάλλοντας στην άμβλυνση ζητημάτων βιωσιμότητας όπως η κλιματική αλλαγή και εξασφαλίζοντας υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

G20: Οι γυναίκες αναλαμβάνουν δράση για το Κλίμα

Για πρώτη φορά, 22 χρόνια μετά την υπογραφή των Συμφωνιών του Κιότο, το Women’s Forum απευθύνει έκκληση προς τις χώρες μέλη της G20, ώστε να συμπεριληφθούν και οι γυναίκες στην προσπάθεια για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Γιατί αυτό είναι επείγον:

Οι γυναίκες, σε σχέση με τους άντρες, έχουν 14 φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν, κατά τη διάρκεια καταστροφών που σχετίζονται με το κλίμα.

Το 80% των περιβαλλοντικών μεταναστών, σήμερα, είναι γυναίκες.

Οι γυναίκες δεν πρέπει να θεωρούνται μόνο θύματα, έχουν την ικανότητα να προσφέρουν καινοτόμες λύσεις, καθώς και σχέδια για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Για αυτό το λόγο, το Women’s Forum θέσπισε τον Χάρτη των 5 Ισχυρών Δεσμεύσεων – ένα κάλεσμα προς τις G20 του Κιότο –  τον οποίο υπέγραψαν οι εταιρείες που υποστηρίζουν την ομάδα εργασίας του Women’s Forum, “Daring Circle Women & Climate”, με τη συμμετοχή περίπου 50 ηγετών και ειδικών.  Οι εταιρίες που το υπέγραψαν είναι η BNP Paribas και η L’Oréal, καθώς επίσης και η Engie. Η υπογραφή του Χάρτη πραγματοποιήθηκε με την τεχνογνωσία της KMPG σε συνεργασία με την Eco-Act.

Ο Χάρτης παρουσιάστηκε στην Ιαπωνική κυβέρνηση και τους αρχηγούς των κρατών και των κυβερνήσεων των χωρών μελών της G20 στις 27 Ιουνίου 2019.

«Οι γυναίκες πρέπει να γίνουν πραγματικοί συντελεστές αλλαγής και να συμβάλουν σε μια πιο πράσινη και βιώσιμη οικονομία», αναφέρει η Chiara Corazza, Διευθύνων Σύμβουλος του Women’s Forum.

Εκτός από τον Χάρτη, το Women’s Forum έχει επιπλέον επιλέξει 15 απτά έργα που έχουν αποδειχθεί επιτυχημένα και μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω, για να έχουν μεγαλύτερη επίδραση.

«Στην Ινδία, η BNP Paribas χρηματοδοτεί την εγκατάσταση βιοχωνευτών σε αγροτικές οικογένειες, επιτρέποντάς τους να ανακτήσουν τα λύματα από τις κτηνοτροφικές τους μονάδες και να τα μετατρέψουν σε αέριο για το μαγείρεμα και σε φυσικά λιπάσματα για τους αγρούς τους. Αυτοί οι βιοχωνευτές αποτελούν ιδιοκτησία των γυναικών σε κάθε οικογένεια, και έχουν οδηγήσει σε 4 φορές μείωση της υλοτομίας, η οποία έπαιρνε στις γυναίκες κατά μέσο όρο 1 έως 3 ώρες την ημέρα, για να ολοκληρώσουν αυτή τη διαδικασία. Η εγκατάσταση των βιοχωνευτών, έχει επίσης συμβάλει και στην αντιμετώπιση της αποψίλωσης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Κάθε ένας από τους 13.000 βιοχωνευτές που χρηματοδοτούνται από την BNP Paribas μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 7 τόνους ανά έτος, με αποτέλεσμα η τράπεζα να έχει ουδέτερο αποτύπωμα ως προς την εκπομπή άνθρακα για τις δικές της διαδικασίες», εξηγεί ο Laurence Pessez, επικεφαλής του τμήματος ΕΚΕ για την BNP Paribas.

«Για να είναι πιο αποτελεσματικές και πραγματικά συμμετοχικές οι δράσεις για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, πρέπει επειγόντως να συμπεριληφθεί σε αυτές, το ζήτημα του φύλου και, επομένως, οι γυναίκες, οι οποίες επηρεάζονται ιδιαίτερα από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Αυτό είναι κάτι που ιδιαίτερα στη L’Oréal το βλέπουμε μέσα από τα προγράμματα βιωσιμότητας που αναπτύσσουμε για να υποστηρίξουμε τις γυναίκες που συμμετέχουν στην παραγωγή των φυσικών μας συστατικών, αλλά και που μας φέρνουν επίσης καινοτόμες λύσεις», αναφέρει η Alexandra Palt, Επικεφαλής του τμήματος Εταιρικής Υπευθυνότητας της L’Oréal και Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος L’Oréal.

«Βλέπουμε όλο και περισσότερες δομημένες πρωτοβουλίες, τις οποίες οι πελάτες μας μπορούν εύκολα να παρακολουθούν και να επεκτείνουν, ανεξάρτητα από το μέγεθος των ομάδων. Το κλειδί είναι να κατανοήσουμε ότι αυτά τα ζητήματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις προσδοκίες των ενδιαφερόμενων μελών, που διασφαλίζουν το μελλοντικό επιχειρηματικό μοντέλο αυτών των Ομίλων», αναφέρει η Marie Guillemot, επικεφαλής του τομέα των Τηλεπικοινωνιών, των Μέσων Ενημέρωσης και των Τεχνολογιών και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της KPMG στη Γαλλία.

Περισσότερα

15# Ζωή στη Στεριά

Συνεργασία WWF France και Ομίλου Michelin

Η υπεύθυνη προμήθεια φυσικού καουτσούκ και η βιώσιμη κινητικότητα είναι στο επίκεντρο της απόφασης του WWF France και του Ομίλου Michelin να ανανεώνουν τη συνεργασία τους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, με βάση την πρόοδο που σημειώθηκε κατά την πρώτη φάση της συνεργασίας τους, το WWF Γαλλίας και ο Όμιλος Michelin ανανέωσαν την κοινή τους δέσμευση για ακόμα 4 χρόνια. Ο κοινός στόχος είναι να ληφθούν μέτρα προς μία βιώσιμη αγορά φυσικού καουτσούκ και να αναπτυχθεί ένα πιλοτικό έργο στην Ινδονησία, καθώς και η επέκταση της συνεργασίας προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας και της προστασίας της βιοποικιλότητας.

Συνεργασία «Μηδενικής αποψίλωσης των δασών»

Η πρώτη φάση της συνεργασίας, η οποία ξεκίνησε το 2015, αφορούσε τον καθορισμό της έννοιας του βιώσιμου φυσικού καουτσούκ, την ανάπτυξη πρακτικών για τις προμήθειες και την προώθηση των βέλτιστων πρακτικών ανάμεσα στους βασικούς παράγοντες της αγοράς και τους διεθνείς οργανισμούς. Χάρη σε αυτή τη συνεργασία, ο Όμιλος Michelin  δημοσίευσε την πολιτική του σχετικά με το βιώσιμο φυσικό καουτσούκ. Στη συνέχεια, αρκετοί βασικοί παίκτες της αγοράς ακολούθησαν το παράδειγμα της Michelin, με τη δέσμευση ότι θα συμβάλλουν προς την κατεύθυνση της μηδενικής αποψίλωσης των δασών.

Σε αυτό το πλαίσιο, το WWF France και ο όμιλος Michelin ανέπτυξαν μαζί ένα πιλοτικό πρόγραμμα στην Ινδονησία. Εγκατεστημένο σε ζώνες που έχουν υποστεί ζημιές και αποτελούν προτεραιότητα για το WWF, λόγω της πλούσιας βιοποικιλότητας τους αλλά και της μικρής απόστασής τους από το πάρκο Bukit Tigapuluh, το έργο αυτό, αποσκοπεί στη διατήρηση και αποκατάσταση του δάσους, αναπτύσσοντας υπεύθυνες πρακτικές για την καλλιέργεια καουτσούκ, από τις οποίες θα ωφεληθούν τόσο οι τοπικές κοινότητες όσο και τα οικοσυστήματα. Το έργο έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο, ιδίως με τη δημιουργία ενός προγράμματος που εμπλέκει και τις τοπικές κοινότητες, την κατασκευή χωριών, τη μείωση παράνομων πρακτικών για την αποψίλωση των δασών στην περιοχή και την προστασία περίπου 10.000 επιπλέον εκταρίων για τους ελέφαντες, παρά τις πολλές κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που παρουσιάζει το τοπικό πλαίσιο.

Η ανανέωση της υπάρχουσας συνεργασίας μεταξύ της Michelin και του WWF France θα επιτρέψει τη συνέχιση αυτού του έργου, ώστε να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ της τοπικής οικονομικής ανάπτυξης, οφέλη για τις τοπικές κοινότητες και η διατήρηση του δάσους και της βιοποικιλότητας.

Προώθηση Παγκόσμια Πλατφόρμας για το Βιώσιμο Φυσικό Καουτσούκ

Η συνεργασία αυτή συνέβαλε στην ίδρυση, το Μάρτιο του 2019, της Παγκόσμιας Πλατφόρμας για το Βιώσιμο Φυσικό Καουτσούκ, της όποιας ιδρυτικά μέλη είναι η Michelin και το WWF. Αποστολή της πλατφόρμας, στην οποία συμμετέχουν ακόμα 39 μέλη, είναι ο μετασχηματισμός των βιώσιμων πρακτικών για την αγορά και την παραγωγή της συγκεκριμένης βασικής πρώτης ύλης, όπου όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, σε όλη την αλυσίδα παραγωγής, από τον παραγωγό ως τον καταναλωτή,  θα συνεργαστούν, προκειμένου να διατηρηθούν τα δάση και τα οικοσυστήματα που απειλούνται από μη βιώσιμες πρακτικές.

Η ανανέωση της υπάρχουσας συνεργασίας, θα πρέπει να επιτρέψει να γίνουν αλλαγές στον κορμό τόσο της  αγοράς όσο και της παραγωγής καουτσούκ, αξιοποιώντας αυτή την πλατφόρμα.

Αειφόρος κινητικότητα και προστασία της βιοποικιλότητας

Τέλος, η νέα αυτή συνεργασία περιλαμβάνει δυο ακόμα γραμμές δράσης: Τη βιώσιμη κινητικότητα και  την προστασία της βιοποικιλότητας. Το WWF France θα υποστηρίξει τον Όμιλο Michelin να ευθυγραμμίσει το στόχο του για την μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου, με τη Συμφωνία του Παρισιού, ώστε να παραμείνει κάτω από τους 2 °C. Παράλληλα, θα συνεργαστούν με τους διεθνείς παράγοντες στον τομέα της Κινητικότητας και της κλιματικής αλλαγής για να ευθυγραμμίσουν τα μηνύματά τους σχετικά με την κινητικότητα του αύριο. Το WWF France θα υποστηρίξει την ανάπτυξη αλλά και την εφαρμογή της στρατηγικής του Ομίλου Michelin για τη βιοποικιλότητα μέχρι το 2030.

«Φιλοδοξούμε να αναπτύξουμε τη βιώσιμη κινητικότητα ,ενισχύοντάς την με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών και της κοινωνίας των πολιτών. Επομένως, η παγκόσμια συνεργασία μας με το WWF μας επιτρέπει να σημειώσουμε ουσιαστική και ταχεία πρόοδο σε βασικά θέματα, όπως η προστασία των τροπικών δασών και της βιοποικιλότητας. Η αξιολόγηση των κοινών μας δράσεων από το 2015 είναι πολύ ενθαρρυντική», δήλωσε σχετικά η Hélène Paul, Michelin Group Purchasing Director.

Από την πλευρά του ο Jean Bakouma, Forests Manager, WWF France, σημείωσε: «Ο Όμιλος Michelin είναι ένας από τους κορυφαίους αγοραστές φυσικού καουτσούκ στον κόσμο και μπορεί να οδηγήσει ουσιαστικά στο μετασχηματισμό των φυτειών καουτσούκ και της αγοράς καουτσούκ. Είμαστε υπερήφανοι για αυτή τη συνεργασία, η οποία έχει ήδη αποδώσει απτά αποτελέσματα τόσο στην αγορά καουτσούκ όσο και στη γή. Η ανανέωση αυτής της συνεργασίας αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για την εφαρμογή καλών πρακτικών σε αυτόν τον τομέα για τη διαφύλαξη των δασών και της βιοποικιλότητας».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ