Connect with us

7# Φτήνη & Καθαρή Ενέργεια

ΕΚ: Στόχος το 35% σε ενεργειακή απόδοση και μερίδιο ΑΠΕ ως το 2030

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε την επίτευξη δεσμευτικών στόχων σε επίπεδο ΕΕ, ύψους 35% για την ενεργειακή απόδοση, τουλάχιστον 35% για το μερίδιο της κατανάλωσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και 12% για το μερίδιο της κατανάλωσης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών από ανανεώσιμες πηγές. Όλοι αυτοί οι στόχοι πρέπει να επιτευχθούν έως το 2030.

Για να επιτευχθούν αυτοί οι πανευρωπαϊκοί στόχοι, ζητείται από τα κράτη μέλη της ΕΕ να ορίσουν δικούς τους εθνικούς στόχους.

Ενεργειακή απόδοση

Όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση το ΕΚ ψήφισε υπέρ της επίτευξης δεσμευτικού στόχου ύψους τουλάχιστον 35% σε επίπεδο ΕΕ και ενδεικτικών εθνικών στόχων. Για την επίτευξη αυτού του στόχου θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η προβλεπόμενη κατανάλωση ενέργειας το 2030 σύμφωνα με το μοντέλο PRIMES (προσομοίωση της κατανάλωσης ενέργειας και του συστήματος παροχής ενέργειας στην ΕΕ). Το σχέδιο οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση εγκρίθηκε με 485 ψήφους υπέρ, 132 κατά και 58 αποχές.

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: δεσμευτικός στόχος 35%

Το σχέδιο οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εγκρίθηκε με 492 ψήφους υπέρ, 88 κατά και 107 αποχές. Το ΕΚ ψήφισε υπέρ της επίτευξης στόχου 35% για το 2030 σε ό,τι αφορά το μερίδιο της κατανάλωσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Θα πρέπει επίσης να καθοριστούν εθνικοί στόχοι, από τους οποίους τα κράτη μέλη θα μπορούν να αποκλίνουν κατά 10% κατ’ ανώτατο όριο και υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Μεταφορές: προηγμένα βιοκαύσιμα και σταδιακή κατάργηση μέχρι το 2021 της χρήσης του φοινικέλαιου ως βιοκαύσιμο

Το 2030, κάθε κράτος μέλος θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι το 12% της ενέργειας που καταναλώνεται στις μεταφορές προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Η συνεισφορά των αποκαλούμενων βιοκαυσίμων «πρώτης γενιάς» (αυτά τα οποία παράγονται από τρόφιμα και καλλιέργειες τροφίμων) πρέπει να περιοριστεί στα επίπεδα του 2017 και στο 7% κατ’ ανώτατο όριο στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Οι ευρωβουλευτές ζήτησαν επίσης την απαγόρευση της χρήσης φοινικέλαιου ως βιοκαύσιμο από το 2021.

Το μερίδιο των προηγμένων βιοκαυσίμων (τα οποία έχουν μικρότερο αντίκτυπο στη χρήση γης από αυτά που βασίζονται σε καλλιέργειες τροφίμων), των αερίων καυσίμων κίνησης μη βιολογικής προέλευσης και της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να φτάσει τουλάχιστον το 1,5% το 2021 και το 10% το 2030.

Σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα

Το 90% των πρατηρίων καυσίμων κατά μήκος του κεντρικού δικτύου που έχει δημιουργηθεί από τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1315/2013 (κεντρικό δίκτυο ΔΕΔ-Μ) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα ως το 2022 με προσβάσιμα από το κοινό σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Βιομάζα

Το ΕΚ ζητάει τα καθεστώτα στήριξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από βιομάζα να σχεδιάζονται έτσι ώστε να μην ενθαρρύνεται η ανάρμοστη χρήση της βιομάζας για την παραγωγή ενέργειας. Τα κράτη μέλη πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την υφιστάμενη βιώσιμη προσφορά βιομάζας, ενώ για την παραγωγή ενέργειας θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην καύση των αποβλήτων και καταλοίπων.

Παράλληλα, τα καθεστώτα στήριξης της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να βασίζονται στην αγορά και να διασφαλίζουν ότι οι παραγωγοί λαμβάνουν υπόψη την προσφορά και τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και το πιθανό κόστος ενσωμάτωσης του συστήματος ή τους περιορισμούς των δικτύων.

Καταναλωτές-αυτοπαραγωγοί ενέργειας

Το ΕΚ ενέκρινε τις τροπολογίες για τους καταναλωτές-αυτοπαραγωγούς προκειμένου να εξασφαλίσει ότι θα έχουν το δικαίωμα να εγκαθιστούν συστήματα παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στις εγκαταστάσεις τους (για αυτοκατανάλωση) χωρίς να υπόκεινται σε καμία επιβάρυνση, τέλος ή φόρο.

Το ΕΚ ζητάει από τα κράτη μέλη να εκτιμήσουν τους υφιστάμενους φραγμούς στην κατανάλωση ενέργειας που παράγεται στις εγκαταστάσεις των καταναλωτών, να προωθήσουν την κατανάλωση αυτήν και να διασφαλίσουν ότι οι καταναλωτές, ιδίως τα νοικοκυριά, μπορούν να ενταχθούν στις κοινότητες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας χωρίς να υπόκεινται σε αδικαιολόγητους όρους ή διαδικασίες.

Εθνικοί στόχοι και ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Κάθε κράτος μέλος θα πρέπει να υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έως την 1η Ιανουαρίου 2019 και κάθε δέκα χρόνια εφεξής, ένα ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα. Το πρώτο σχέδιο θα καλύπτει την περίοδο 2021-2030. Τα ακόλουθα σχέδια θα καλύπτουν την ακριβώς επόμενη δεκαετή περίοδο που έπεται της λήξης της περιόδου που καλύφθηκε από το προηγούμενο σχέδιο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογεί τα ολοκληρωμένα εθνικά σχέδια για την ενέργεια και το κλίμα και θα μπορεί να διατυπώνει συστάσεις και να λαμβάνει διορθωτικά μέτρα εάν κρίνει ότι έχει σημειωθεί ανεπαρκής πρόοδος ή ότι έχουν ληφθεί ανεπαρκείς ενέργειες.

Το σχέδιο κανονισμού για τη διακυβέρνηση της Ενεργειακής Ένωσης εγκρίθηκε με 466 ψήφους υπέρ, 139 κατά και 38 αποχές.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

7# Φτήνη & Καθαρή Ενέργεια

H WATT+VOLT στηρίζει τους πυρόπληκτους της Αττικής

Η WATT+VOLT, με αίσθημα αλληλεγγύης και κοινωνικής ευθύνης προς τους συνανθρώπους μας αλλά και ως ένδειξη σεβασμού, στηρίζει έμπρακτα τους κατοίκους του Νομού Αττικής που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου 2018.

H εταιρεία προχώρησε σε πάγωμα των οφειλών των πληγέντων πελατών της μέχρι 30/09 και σε διαγραφή οφειλών (ανταγωνιστικό σκέλος χρεώσεων ενέργειας) για καταναλώσεις έως και 31/07 των κατοίκων και επιχειρήσεων που έχουν καταστραφεί ή υποστεί υλικές ζημιές τα σπίτια ή οι εγκαταστάσεις τους. Επιπλέον, η WATT+VOLT δίνει τη δυνατότητα στους πληγέντες να μεταφερθούν στο πρόγραμμα «WATT+VOLT Care» ώστε να επωφεληθούν των προνομιακών τιμών του (οι λεπτομέρειες θα δοθούν αναλυτικά στους δικαιούχους).

Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η WATT+VOLT στηρίζει τους πυροπαθείς και τις οικογένειές τους με την ελπίδα να συμβάλλει κατά το δυνατό στην ανακούφισή τους.

Περισσότερα

7# Φτήνη & Καθαρή Ενέργεια

ZeniΘ: Στο πλευρό των πυρόπληκτων

Η ΖeniΘ είναι από τις εταιρείες που βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο πλευρό των πυρόπληκτων.

Η εταιρεία κινητοποιήθηκε άμεσα προκειμένου να συνεισφέρει στις ανάγκες των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής και των οικογενειών των των θυμάτων μετά τα τραγικά γεγονότα της 23ης Ιουλίου.

Σε μια πρώτη κίνηση, με στόχο την έμπρακτη στήριξή τους, η εταιρεία προσέφερε, σε συνεννόηση με το Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου, 22 τριφασικές γεννήτριες προς κάλυψη των άμεσων ενεργειακών αναγκών κατοικιών στις πυρόπληκτες περιοχές.

Περισσότερα

7# Φτήνη & Καθαρή Ενέργεια

Hyundai: Διπλή νίκη στα Auto Express New Car Awards 2018

Το Kona Electric κατέκτησε το βραβείο του πιο οικονομικού Ηλεκτρικού Οχήματος της Χρονιάς (Affordable Electric Car of the Year) και αντίστοιχα το IONIQ Plug-In του πιο οικονομικού υβριδικού αυτοκινήτου της χρονιάς (Affordable Hybrid Car of the Year) στα βραβεία Auto Express New Car Awards του 2018.

Η Hyundai Motor αποτελεί έναν από τους λίγους κατασκευαστές που προσφέρουν στους πελάτες τους πλήρη γκάμα οικολογικών τεχνολογιών και κινητήρων από υβριδικούς και plug-in υβριδικούς έως πλήρως ηλεκτρικούς και κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Το Hyundai Kona Electric ανταγωνίσθηκε τα Nissan Leaf και Volkswagen e-Golf και βραβεύθηκε από τους κριτές για τη μεγάλη αυτονομία των 480 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση και την προσιτή του τιμή.
Ο Steve Fowler, Aρχισυντάκτης της Auto Express, δήλωσε σχετικά: “Το να λανσάρεις ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV σημαίνει ότι η Hyundai έχει εισέλθει σε δύο από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της αγοράς. Το Kona Electric, σε αντίθεση με αρκετούς από τους ανταγωνιστές του, διαθέτει αυτονομία 480 χιλιομέτρων, ώστε να μπορεί να κινηθεί περισσότερο με μία μόνο φόρτιση. Με την προσθήκη μιας προσιτής τιμής αποδεικνύεται ότι τα mainstream ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν πλέον μια βιώσιμη επιλογή. Το Kona Electric αποτελεί ένα εξαιρετικό πακέτο, γι ‘αυτό και κατέκτησε το βραβείο του πιο οικονομικού Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018”.

Σε ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται επίσης ότι το IONIQ Plug-In ξεπέρασε υβριδικά οχήματα, όπως το Toyota Prius, στην κατηγορία «Οικονομικό Υβριδικό», εντυπωσιάζοντας με την αποτελεσματικότητα, την άνεση και τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά του. “Ο χρόνος μας στον πραγματικό κόσμο με ένα Hyundai IONIQ PHEV αποκάλυψε ότι είναι ένα πολύ αποδοτικό αυτοκίνητο με κατά μέσο όρο πάνω από 80mpg και σχεδόν αβίαστα πάνω από 6.400 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές ρύπων CO2 26g / km ενισχύουν τα πράσινα διαπιστευτήρια του IONIQ PHEV, που σαφώς αποτελεί ένα ευρύχωρο, άνετο και πολύ καλά εξοπλισμένο hatchback κατακτώντας επ’ άξια το βραβείο του πιο οικονομικού Υβριδικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2018”.

Ο Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product της Hyundai Motor Europe, δήλωσε: “Τα δύο αυτά βραβεία Auto Express για το νέο μας Kona Electric και το IONIQ Plug-In αποδεικνύουν ότι η στρατηγική μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να αποδίδει. Η Hyundai καλύπτει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών εναλλακτικής κίνησης αυτοκινήτων, παρέχοντας στους πελάτες της την δυνατότητα να επιλέξουν την καλύτερη δυνατή λύση για τις ανάγκες τους. Μελλοντικά μέχρι το 2025 αναμένουμε σε παγκόσμιο επίπεδο 18 ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Ενώ ορισμένοι κατασκευαστές κατασκευάζουν πρότυπα ηλεκτρικών οχημάτων, η Hyundai κατακτά βραβεία για πραγματικά μοντέλα παραγωγής!”.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ