Connect with us

ΜΚΟ / Ιδρύματα / Σωματεία

ΕΛΕΠΑΠ: Εορτασμός 80 χρόνων προσφοράς

Σε μια λαμπρή και συγκινητική εκδήλωση, η ΕΛΕΠΑΠ -Ελληνική Εταιρία Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Προσώπων, γιόρτασε την Παρασκευή 2 Μαρτίου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, τα 80 χρόνια λειτουργίας και προσφοράς της στα παιδιά και τους ενήλικες με κινητική αναπηρία και νευροαναπτυξιακά προβλήματα, παρουσία του Εξοχότατου Προέδρου της Δημοκρατίας κου Προκόπιου Παυλόπουλου.

Οικοδέσποινα στον εορτασμό των 80 χρόνων προσφοράς της ΕΛΕΠΑΠ, η πρόεδρός της κα Μαριάννα Μόσχου, η οποία μεταξύ άλλων τόνισε: «Τα εμπόδια δεν μας σταματούν , αντίθετα μας πεισμώνουν και μας κάνουν πιο δυνατούς. Έναν έναν κατακτάμε τους στόχους μας και με συλλογική δουλειά, συνεργασία και κοινή προσπάθεια, βλέπουμε τα οράματά μας να υλοποιούνται. Παρά τις δυσκολίες των καιρών σχεδιάζουμε και δουλεύουμε ασταμάτητα όλοι μαζί, γονείς εργαζόμενοι, εθελοντές, διεύθυνση και διοίκηση και στα 6 Παραρτήματα. Δεν σταματάμε! Δεν εφησυχάζουμε!…. Χωρίς εσάς, τους πολύτιμους συμπαραστάτες και συνοδοιπόρους, ΔΕΝ θα τα καταφέρναμε, ΟΜΩΣ, παρά το ζήλο και την υπερπροσπάθεια! Η εκδήλωση σήμερα είναι ΤΙΜΗ σε ΣΑΣ όλους! Με σεβασμό, ευγνωμοσύνη και συγκίνηση , σας την αφιερώνουμε…»

Το σπουδαίο έργο της ΕΛΕΠΑΠ, επιβράβευσε στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας: «Η συνεισφορά της ΕΛΕΠΑΠ στο κοινωνικό σύνολο είναι, διαχρονικώς, τεράστια. Ιδίως δε σήμερα, μέσα στη βαθιά κοινωνική και οικονομική κρίση που μαστίζει τον Τόπο μας και το Λαό μας, η συνεισφορά αυτή προσλαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, στο μέτρο που η ΕΛΕΠΑΠ αναπληρώνει ιδανικά τα μεγάλα κενά της κρατικής δραστηριότητας για τα παιδιά με αναπηρίες. Και ας μη ξεχνάμε ότι η υποχρέωση του Κράτους για την προστασία των παιδιών με αναπηρίες κατοχυρώνεται από το ίδιο το Σύνταγμα, όπως προκύπτει ιδίως από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 21 παρ.1 και 6.  Θερμά συγχαρητήρια σε όλους εκείνους που στηρίζουν αφιλοκερδώς και με αυταπάρνηση, το έργο της ΕΛΕΠΑΠ. Εκτός δε από τον έπαινό μας, τους αξίζει , στο ακέραιο , η ευγνωμοσύνη μας….».

Η εκδήλωση αποτέλεσε ωστόσο και έναν ελάχιστο φόρο τιμής στους Μεγάλους Ευεργέτες και Χορηγούς της ΕΛΕΠΑΠ που τη στηρίζουν σε βάθος χρόνου, στους τόσο δύσκολους, οικονομικά καιρούς. Και εκείνοι που τους βράβευσαν ήταν τα ίδια τα παιδιά. Η Αμάντα, ο Σπύρος , η Ιωάννα, ο Παναγιώτης, ο Ρένος , ο Παναγιώτης και ο Δημήτρης, συνοδευόμενοι από τους θεραπευτές τους, πρόσφεραν τις αναμνηστικές πλακέτες στους βραβευόμενους:  Ίδρυμα Ωνάση,  Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος,  Limmat Stiftung, Gaslog, Εθνική Τράπεζα, Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών/Συν-ένωσις, Οικογένεια Γεώργιου Γιουρούκου, Τράπεζα Πειραιώς, Plesch Stiftung, Όμιλο ΟΤΕ, Οίκο Ζολώτα, Pantelis & Costis Lemos, Libra Group. Συγκινητικές οι δηλώσεις των εκπροσώπων των χορηγών, που δεσμεύτηκαν για συνεχή στήριξη του έργου της ΕΛΕΠΑΠ και στο μέλλον.

Στα πλαίσια της πολύτιμης πολυετούς εθελοντικής προσφοράς τους τιμήθηκαν επίσης: η κα Μαίρη Καρέλλα-Διαμαντοπούλου, Πρόεδρος μέχρι το 2010 και έκτοτε Επίτιμη Πρόεδρος του Ιδρύματος , η Παιδονευρολόγος και Επιστημονική Υπεύθυνη του Κέντρου Βρεφών της ΕΛΕΠΑΠ, κα Λένα Σκουτέλη και η αγαπημένη, πιστή εθελόντρια, κα Τούλα Σταύρου.

 

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την ευγενική φιλοξενία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Τα παιδιά της χορωδίας της ΕΛΕΠΑΠ και της Ελληνογερμανικής Αγωγής συνόδεψε η κα Νατάσα Μποφίλου.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ελλάδα

ΙΟΑΣ: Οδηγός για οδηγούς της 3ης ηλικίας



Δεν είναι εύκολο να δοθεί ένας σαφής ορισμός για το ποιοι θεωρούνται ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου. Συχνά η ηλικία συνταξιοδότησης (65+) χρησιμοποιείται ως εναρκτήρια ηλικία, ενώ άλλες φορές μπορεί να είναι και η ηλικία των 50+. Καθώς ο μέρος όρος ηλικίας αυξάνεται συνεχώς και τα άτομα εμφανίζουν καλύτερη υγεία, το κατώτερο όριο ηλικίας για την ομάδα των μεγαλύτερων σε ηλικία χρηστών της οδού σήμερα βρίσκεται περίπου στην ηλικία των 75 ετών. Ωστόσο, με τη χρήση άκαμπτων ορίων ηλικίας δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η γήρανση είναι μια διαδικασία που δεν αρχίζει στην ίδια ηλικία για όλους και δεν εξελίσσεται με τον ίδιο ρυθμό. Μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις ικανότητες οδήγησης μεταξύ ατόμων της ίδιας ηλικίας, καθώς και στις σωματικές και πνευματικές τους ικανότητες. Είναι πολύ πιθανό κάποιος 80χρόνος να είναι σε καλύτερη κατάσταση από ό, τι κάποιος 40 ετών.

Τροχαία δυστυχήματα & ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου

Οι ηλικιωμένοι (> 64 ετών) αποτελούν μέρος της ευάλωτης ομάδας χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού και θανάτου σε τροχαίο συμβάν, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης σωματικής τους ευπάθειας, και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο και ως πεζοί.

Ειδικότερα, το ποσοστό συμβάντων ανά όχημα/χλμ. για τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τους νεότερους. Οι οδηγοί αυτοί αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες από ένα συμβάν, και, τέλος, ευθύνονται για τα περισσότερα από τα τροχαία συμβάντα στα οποία εμπλέκονται (SWOV, 2005). Η γήρανση του παγκόσμιου πληθυσμού εντείνει τη σοβαρότητα του προβλήματος, καθώς ο αριθμός των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2050, ενώ ακόμη μεγαλύτερη αύξηση αναμένεται για τα άτομα άνω των 80 ετών (ΟΟΣΑ, 2001).

Στην Ευρώπη παρατηρείται μια αύξηση στο Μ.Ο. ηλικίας των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων. Παρόλο που το 2017 το 34% των θυμάτων ήταν ηλικίας 25-49 ετών, το 49% ήταν ηλικίας άνω των 50. Ενώ το 2010 το 18% των θυμάτων τροχαίων θεωρούνταν ηλικιωμένοι, το 2017 ο αριθμός αυτός έφτασε το 28%. Στην Ελλάδα, το 26% των θανόντων σε τροχαία δυστυχήματα για το 2017 είναι 65+ , ενώ στην κατηγορία των πεζών το 59% είναι ηλικιωμένοι (EΛΣΤΑΤ, 2017).

Χαρακτηριστικά οδηγών της Τρίτης Ηλικίας

Λειτουργικοί περιορισμοί

Καθώς οι άνθρωποι γερνούν, εμφανίζονται λειτουργικοί περιορισμοί και διαταραχές, όπως μειωμένες οπτικές ή ακουστικές ικανότητες, αυξημένοι χρόνοι αντίδρασης, δυσκολίες προσοχής και άνοια. Η μειωμένη κινητικότητα αφορά στην επιβράδυνση των κινήσεων, στη μείωση της μυϊκής δύναμης, στη μείωση του συντονισμού και στην ιδιαίτερα έντονη μείωση της ικανότητας προσαρμογής σε ξαφνικές αλλαγές στη σωματική θέση. Αυτή η τελευταία πτυχή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ποδηλάτες και τους πεζούς, αλλά και για όσους χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σωματική ευαλωτότητα

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί είναι σωματικά πιο ευάλωτοι: οι τραυματισμοί τους είναι σοβαρότεροι σε περίπτωση σύγκρουσης με την ίδια δύναμη πρόσκρουσης και ο ρυθμός θνησιμότητας είναι περίπου τριπλάσιος για ένα άτομο 75 ετών σε σχέση με ένα 18χρονο. Γι’ αυτόν το λόγο, οι μεγαλύτερης ηλικίας πεζοί ή ποδηλάτες αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος. Προστατευτικές συσκευές, όπως κράνη για ποδηλάτες και αναβάτες (ελαφρών) μοτοποδηλάτων, ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι για τους οδηγούς, μπορούν να περιορίσουν τη σοβαρότητα της βλάβης. Διάφορες μελέτες και έρευνες σύγκρουσης έδειξαν ότι οι μεγαλύτερη σε ηλικία οδηγοί έχουν ιδιαίτερα προβλήματα με τη στροφή αριστερά στις διασταυρώσεις. Σε γενικές γραμμές, οι διασταυρώσεις είναι περίπλοκες καταστάσεις κυκλοφορίας που συνεπάγονται πίεση χρόνου και την ανάγκη διαίρεσης της προσοχής μεταξύ διαφόρων καθηκόντων. Διάφοροι αισθητηριακοί, αντιληπτικοί, γνωστικοί και κινητικοί περιορισμοί, που αποτελούν μέρος της φυσιολογικής διαδικασίας γήρανσης και διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία, ευθύνονται για τα παραπάνω προβλήματα της Τρίτης Ηλικίας (SWOV, 2005).

Τι μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια των ηλικιωμένων οδηγών ;

Οι λειτουργικοί περιορισμοί και οι διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία δεν οδηγούν αυτομάτως σε μη ασφαλή κυκλοφοριακή συμπεριφορά. Ορισμένες συμπεριφορές μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους, όπως το να γνωρίζει κάποιος τους προσωπικούς περιορισμούς του και τις δυσκολίες του ή να οδηγεί π.χ. όταν οι δρόμοι έχουν λιγότερη κίνηση, να αποφεύγει να οδηγεί νύχτα ή σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, η μεγαλύτερη οδηγική τους εμπειρία μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες καταστάσεις, καθώς και το γεγονός ότι πλέον δεν ενδίδουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές (αυξημένη ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, κλπ.) και τηρούν συχνότερα τον Κ.Ο.Κ. (Brouwer & Davidse, 2002). Σημαντικό επίσης είναι να γίνονται τακτικά έλεγχοι των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων όσον αφορά στην ικανότητά τους να οδηγούν. Η δημιουργία υποδομών που λαμβάνουν υπόψιν τις ανάγκες και τους περιορισμούς των ηλικιωμένων είναι επίσης σημαντική, όπως και οι αντίστοιχες προσαρμογές στα οχήματα. Πολύ σημαντικός είναι και ο ρόλος της εκπαίδευσης, όπου οι ηλικιωμένοι θα ενημερώνονται για τους περιορισμούς που επέρχονται λόγω ηλικίας, τι χρειάζεται ώστε να οδηγούν με ασφάλεια για τους ίδιους και τους άλλους χρήστες της οδού καθώς και ποιοι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης υπάρχουν.

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τους οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας:

  • Προσπάθεια διατήρησης, μέσω δραστηριοτήτων, καλής σωματικής και πνευματικής κατάστασης
  • Τακτικοί προληπτικοί ιατρικοί έλεγχοι σε σχέση και με την οδηγική ικανότητα
  • Έγκαιρη αντιμετώπιση των ιατρικών παθήσεων πριν αυτές επιδεινωθούν και δημιουργήσουν νέα προβλήματα
  • Ενημέρωση για πιθανές παρενέργειες της φαρμακευτικής αγωγής κατά την οδήγηση
  • Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ με ταυτόχρονη λήψη φαρμάκων
  • Διατήρηση μεγαλύτερων αποστάσεων από τα προπορευόμενα οχήματα ως αντιστάθμισμα των μειωμένων αντανακλαστικών
  • Μείωση των πηγών απόσπασης της προσοχής
  • Αποφυγή πραγματοποίησης μεγάλων διαδρομών λόγω μειωμένων αντοχών
  • Περιορισμός της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες σε περίπτωση προβλημάτων όρασης
  • Παράδοση του διπλώματος οδήγησης από τα πρώτα κιόλας σημάδια ανεπαρκούς ικανότητας στην οδήγηση

Τι προβλέπει η Ελληνική Νομοθεσία σχετικά με την ισχύ των διπλωμάτων οδήγησης

Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο για την τροποποίηση του Κ.Ο.Κ. και όσον αφορά τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, και συγκεκριμένα άνω των 74 χρόνων, ισχύουν τα εξής:

-Πρέπει να ανανεώσουν το δίπλωμά τους αποδεικνύοντας πως και ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ.

-Οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν.

– Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

– Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα οδήγησης).

– Ανανέωση διπλώματος υποχρεούνται και οι οδηγοί άλλων χωρών που ζουν και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Πηγή: ΙΟΑΣ



Περισσότερα

Άτομα με ειδικές ανάγκες

Μικροί ήρωες που συγκινούν

Πώς ένα σκυλί πλησιάζει ένα παιδί με σύνδρομο down που στην αρχή αρνείται να παίξει μαζί του.

Περισσότερα

Παιδιά / Έφηβοι / Νέοι

Make a Wish: Ο Γιάννης εύχεται να πάει σε ένα πάρκο δεινοσαύρων

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ