Connect with us

ΛΕΥΚΩΜΑ

Επιχειρηματικός ακτιβισμός: Το “think outside the box” του CSR

«Μην αφήσεις τη δυσκολία να σε σταματήσει. Γίνε ακτιβιστής. Στάσου απέναντι στις μεγάλες ανισότητες. Θα είναι μια από τις σπουδαίες εμπειρίες της ζωής σου.» Αυτή δεν είναι η φράση ενός γνωστού ακτιβιστή, αλλά ενός δισεκατομμυριούχου.

Editorial του Νίκου Μωράκη (Λεύκωμα ΕΚΕ 2019, Βιώσιμη Ανάπτυξη Think Outside the Box) 

Αυτό είπε σε ομιλία του προς τους φοιτητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ ο ιδρυτής της Microsoft, Bill Gates, δείχνοντας καθαρά την άποψή του περί επιχειρηματικού ακτιβισμού. Και ο Bill Gates δεν είναι ο μόνος, καθώς οι επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια στρέφονται σε διάφορες μορφές ακτιβισμού ενεργώντας σε ζητήματα πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά.

Και αυτό είναι μία έκφανση της εταιρικής τους υπευθυνότητας που ταιριάζει απόλυτα στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο τρόπο ζωής. Με δεδομένο ότι οι πληροφορίες κινούνται ταχύτατα μέσα από δισεκατομμύρια έξυπνες συσκευές το κοινωνικό αποτύπωμα των εταιρειών κατά κάποιον τρόπο μέσα από τον ακτιβισμό προσωποποιείται, γίνεται πιο «αληθινό» και οι επιχειρήσεις δηλώνουν ανοιχτά τη στάση τους στους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η καμπάνια της Nike με τον αθλητή Colin Kaepernick, ο οποίος πρωτοστάτησε σε διαμαρτυρίες σε αθλητικούς αγώνες για τους άοπλους έγχρωμους που σκοτώνονται από αστυνομικούς στις ΗΠΑ. Ο Lloyd Blankfein, CEO στην Goldman Sachs και ο πρώην CEO της Biogen, George Scangos, έχουν μιλήσει δημόσια για την πολιτική των ΗΠΑ απέναντι στην κοινότητα των ομοφυλοφίλων.

Το 2017 ο Διευθύνων Σύμβουλος της Φαρμακοβιομηχανίας, Merck & Co Inc, keneth Frazier αποχώρησε από το ειδικό Αμερικάνικο Συμβούλιο Βιομηχανίας αντιδρώντας στη στάση του Τραμπ και τη «μισαλλοδοξία και τον εξτρεμισμό» μετά από βίαια επεισόδια που παρακινήθηκαν από εθνικιστές στη Βιρτζίνια. Λίγες μέρες μετά από ένοπλη επίθεση σε σχολείο στη Φλόριντα, τον Φεβρουάριο του 2018 και τη σκληρή στάση της Εθνικής Ένωσης Οπλοχρησίας (NRA) κορυφαίες εταιρείες λήγουν συνεργασία και εκπτωτικά προγράμματα μαζί τους. Ανάμεσά τους τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες, καθώς και οι Avis, Hertz, Starkey Hearing Technologies, MetLife, Chubb, Symantec κ.ά

Ένας χρήστης του Twitter με 250.000 ακόλουθους κάνει το εξής σχόλιο «υπάρχουν μόνο 5 εκατομμύρια μέλη της NRA, αλλά 300 εκατομμύρια σαν κι εμάς. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν ποιον προτιμούν». Αυτοί οι ηγέτες αφήνουν το προσωπικό τους αποτύπωμα στην κοινωνία και θεωρούν ότι πρέπει να εμπλακούν. Η άποψή τους ταυτίζεται με ό,τι πρεσβεύει η μπράντα την οποία εκπροσωπούν και συνδέονται μέσα από τις επιλογές τους ή συγκρούονται με τους καταναλωτές. Αναμφίβολα η ισχύς τους είναι μεγάλη και η χρήση της προς όφελος της κοινωνίας μπορεί να αποφέρει θετικά αποτελέσματα. Ο επιχειρηματικός ακτιβισμός είναι μία τάση της εποχής και έχει τις ρίζες του στην κοινωνική υπευθυνότητα των επιχειρήσεων. Πρέπει οι άνθρωποι που έχουν οικονομική ισχύ να παίρνουν θέση και να ενεργούν για να βελτιώσουν τον κόσμο γιατί όπως έγραψε και η Άννα Φρανκ στο ημερολόγιό της «το πιο όμορφο πράγμα στον κόσμο είναι ότι δεν χρειάζεται να περιμένεις ούτε μία μέρα για να ξεκινήσεις να τον κάνεις καλύτερο».

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CSR HELLAS

Κυκλοφόρησε το Λεύκωμα ΕΚΕ 2019: Βιώσιμη Ανάπτυξη «Think Outside the Box»

Το ζήτημα της καινοτομίας στην Εταιρική Κοινωνική Υπευθυνότητα και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη πραγματεύεται το ετήσιο λεύκωμα του ενημερωτικού & ειδησεογραφικού site www.csrindex.gr “Λεύκωμα ΕΚΕ 2019 «THINK OUTSIDE THE BOX» που κυκλοφορεί δωρεάν από τη Morax Media S.A.

Τριάντα επιχειρήσεις που σκέφτονται “outside the box” στο πεδίο της βιώσιμης ανάπτυξης μιλούν για τη στρατηγική τους στόχευση και τη δράση τους στην ΕΚΕ και ανοίγουν νέους δρόμους για την υπεύθυνη δράση των οργανισμών.

Στην ύλη του Λευκώματος θα διαβάσετε:

  • Τη λίστα με τις 30 εταιρείες που καινοτομούν στη Βιώσιμη Ανάπτυξη από τους κλάδους μεταξύ άλλων της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών, της λιανικής τροφίμων, του χρηματοπιστωτικού τομέα, των κατασκευών & του τουρισμού  (top 30 Think Outside the Box)
  • Το χαιρετισμό/ τοποθέτηση του Χ. Δήμα, Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιου για έρευνα και Τεχνολογία «Η έρευνα ως επένδυση στο μέλλον»
  • Το χαιρετισμό/ τοποθέτηση του Κ. Αραβώση, Γενικού Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Βιώσιμη Ανάπτυξη Think Circular»
  • Το χαιρετισμό/ τοποθέτηση της Μ. Αλεξίου, Προέδρου CSR Hellas, Επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα UN Global Compact, μέλους του ΔΣ του CSR Europe και διεθύντριας ΕΚΕ του Ομίλου ΤΙΤΑΝ «Αλλαγή στο σύστημα και όχι στο κλίμα ζητούν τα παιδιά»
  • Ρεπορτάζ για την «Υπεύθυνη Κοινωνικά και Περιβαλλοντικά Επιχειρηματική Δράση»
  • Ρεπορτάζ για την προσπάθεια Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση
  • Τοποθετήσεις εκπροσώπων Ενώσεων & Συνδέσμων επιχειρήσεων με σκοπό τη χαρτογράφηση των κλάδων παρουσιάζοντας παράλληλα τις θέσεις τους
  • Ρεπορτάζ & συνέντευξη στον Πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) κ. Βασίλη Γούναρη, με αφορμή τα μέτρα και τους περιορισμούς στη χρήση πλαστικών

 

Τη δημοσιογραφική επιμέλεια και τα ρεπορτάζ του Λευκώματος επιμελήθηκε η δημοσιογράφος Σοφία Εμμανουήλ. Αν σας ενδιαφέρει να αποκτήσετε το Λεύκωμα επικοινωνήστε με την Κασιάννα Μπόκια, kass@moraxmedia.gr.

Περισσότερα

Γενικά

Η Εταιρική Υπευθυνότητα στην Ελλάδα της μακροχρόνιας κρίσης

του Γρηγόρη Αντωνιάδη Προέδρου Δ.Σ. Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος

Σχεδόν σε κάθε έρευνα που διαβάζουμε τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται πλήγμα εμπιστοσύνης απέναντι σε παραδοσιακούς θεσμούς, ΜΜΕ, επιχειρήσεις, ακόμα και ΜΚΟ. Παράλληλα, εξαιτίας του ταχύτατα εξελισσόμενου digitization, συντελείται τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ενημερώνονται και επικοινωνούν, χωρίς πάντα να μπορούν να ξεχωρίσουν τα πραγματικά στοιχεία/ γεγονότα/δεδομένα από τη φαντασία/ άκριτη αναμετάδοση/παραπληροφό- ρηση, αλλά και το περιεχόμενο από την εμπορική επικοινωνία. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια χώρα που βιώνει μακροχρόνια οικονομική κρίση και που ο αριθμός των ανέργων, των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και των προσφύγων είναι δυσανάλογος με το μέγεθός της και «βαρύς» για τις δυνάμεις της.

Οι επιχειρήσεις αποτελούν κομμάτι της κοινωνίας μέσα στην οποία επιχειρούν. Είναι λογικό, στη σημερινή πραγματικότητα, ο τομέας της Εταιρικής Υπευθυνότητας να αποκτά ειδικό βάρος τόσο για την κοινωνία, όσο και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Και είναι πλέον δεδομένο ότι δεν αρκούν τα καλά οικονομικά αποτελέσματα για την αναγνώριση και την επιτυχία μιας επιχείρησης, αλλά είναι εξίσου σημαντικός και ο τρόπος με τον οποίο η επιχείρηση αναφέρεται στους συνανθρώπους μας και στο περιβάλλον. Ο τρόπος αυτός είναι που αποτελεί την προστιθέμενη αξία της και τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

• Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών qed, «το πλειοψηφικό κοινωνικό αίτημα για ενέργειες ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις, προκύπτει από την απογοήτευση των πολιτών από το κράτος (ιδιαιτέρως δε στο ρόλο του ως εργοδότη) και κατά συνέπεια από τη μετατόπιση των προσδοκιών για προστασία και προάσπιση των αναγκών της κοινωνίας, από το κράτος/δημόσιο, προς τον ιδιωτικό τομέα και ιδιαίτερα τις μεγάλες επιχειρήσεις. Στο σύγχρονο ορισμό της επιχειρηματικότητας φαίνεται να προστίθενται όχι μόνο εμπορικά και οικονομικά αλλά και κοινωνικά KPIs».

• Σήμερα, οι επιχειρήσεις αποτελούν έναν από τους λίγους πιθανούς «εγγυητές» για τους πολίτες και την κοινωνία.

• Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας, θεσμοθετώντας το 2000, στο πλαίσιο του κοινωνικού του ρόλου, τα Αριστεία, τα πρώτα βραβεία Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα. Σε μια εποχή που η κοινωνική προσφορά συνδεόταν με τη φιλανθρωπία, ο ΣΔΕ οραματίστηκε επιχειρήσεις που διαδραματίζουν έναν ρόλο που ξεπερνά την απλή επιχειρηματική δραστηριότητα από επιλογή και όχι από υποχρέωση. Και δικαιώθηκε. Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη διοργάνωση, η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί πρακτική των περισσότερων επιχειρήσεων, είναι στρατηγική επιλογή που ενσωματώνεται στην καθημερινή πρακτική και τη φιλοσοφία τους, γίνεται αντικείμενο ενασχόλησης εξειδικευμένων στελεχών και συνδέεται άρρηκτα με το marketing, την επικοινωνία και την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Παράλληλα, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διαμόρφωση της εικόνας των εταιρειών και επηρεάζει τις επιλογές του καταναλωτή. Τέλος, αποτελεί κρίσιμη λειτουργία για την υποστήριξη του κοινωνικού ιστού που κινδυνεύει με ρήξη.

• Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, γίνονται ολοένα και πιο ενεργές κοινωνικά, αναλαμβάνοντας τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου σήμερα και ενός πιο βιώσιμου αύριο.

• Τα 193 κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησαν το 2015 ένα πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης που περιλαμβάνει 17 Στόχους. Η κατανόηση αυτών των στόχων και η διαμόρφωση των επιχειρηματικών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα με άξονα αυτούς, είναι ζωτικής σημασίας, διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα του 2017, στην οποία πολλοί από τους βασικούς άξονες βιωσιμότητας αποτελούν πολύ σημαντικά προβλήματα. Για παράδειγμα, η ανεργία και το προσφυγικό είναι μεγάλα θέματα που, στην παρούσα τουλάχιστον συγκυρία, δεν μπορεί να επιλύσει το κράτος. Οι ανάγκες είναι τόσες πολλές και τόσο μεγάλες που χρειάζονται συμμαχίες για να υπάρξει αποτέλεσμα.

• Οι συνέργειες, ο συνδυασμός δράσεων άμεσης ανακούφισης, αλλά και μακροπρόθεσμου οφέλους, η συνάντηση των αναγκών με την προσφορά, η καλλιέργεια του εθελοντισμού στις εταιρείες, οι συνεργασίες χωρίς στεγανά και καχυποψία και κυρίως, η αισιοδοξία και η πίστη στο καλό, μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα.

• Στο ΣΔΕ πιστεύουμε βαθιά στην εταιρική υπευθυνότητα και στη δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαμορφώσουν, σε συνεργασία με φορείς, ΜΚΟ, το δημόσιο και την κοινωνία των πολιτών, δράσεις που αποτελούν στίγμα αισιοδοξίας και ελπίδας και βοηθούν στην πράξη.

• Για αυτό σχεδιάσαμε την πρωτοβουλία Open Doors, μία πρωτοβουλία που έχει σκοπό τη διάχυση γνώσεων, τη δημιουργία ευκαιριών, την παροχή έμπρακτης υποστήριξης και την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, τόσο προς τα μέλη μας, όσο και προς την ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας, την εκπαιδευτική κοινότητα, τους νέους και τις ευπαθείς ομάδες. Μια πρωτοβουλία που περιλαμβάνει προγράμματα και δράσεις που σχεδιάζει ή υποστηρίζει ο ΣΔΕ και που υλοποιούνται είτε από τον ίδιο είτε σε συνεργασία με σημαντικούς συνεργάτες και αρωγούς.

• Για αυτό και θα συνεχίσουμε με συνέπεια, μέσω των Αριστείων, να φέρνουμε «μπροστά» τις επιχειρήσεις εκείνες που με τις δράσεις τους δίνουν «πίσω» στην κοινωνία. Γιατί το καλό δεν είναι υποχρέωση, είναι επιλογή που αξίζει να αναγνωρίζεται, να επιβραβεύεται και να γίνεται παράδειγμα προς μίμηση.

Πηγή: ΛΕΥΚΩΜΑ ΕΚΕ 2017

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ