Connect with us

SDG's

ESG η τάση στη στρατηγική των ασφαλιστικών εταιρειών: Yποδειγματικά πρωτοπόρος INTERAMERICAN

H δημοσίευση του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/2088 «περί γνωστοποιήσεων Αειφορίας στον τομέα των Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών», στις 9 Δεκεμβρίου, άνοιξε ένα μεγάλο θέμα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. O Κανονισμός αυτός στοχεύει στη μεγαλύτερη, κατά το δυνατόν, διαφάνεια όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο οι συμμετέχοντες στις χρηματοπιστωτικές αγορές -μεταξύ άλλων και οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, καθώς και οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι (στο πλαίσιο των απ’ ευθείας πωλήσεών τους)- ενσωματώνουν τους κινδύνους βιωσιμότητας στις επενδυτικές αποφάσεις τους ή συμβουλές τους.

Οι νέες υποχρεώσεις του Κανονισμού για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σχετικά με την πληροφόρηση είναι εξαιρετικά σύνθετες και τεχνικές και αντιμετωπίζονται με επιφύλαξη από την Insurance Europe. Το περιεχόμενο των νέων υποχρεώσεων θα εξαρτηθεί, βέβαια, σε μεγάλο βαθμό και από το τελικό κείμενο της πρότασης Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με αντικείμενο τη διαμόρφωση συστήματος ταξινόμησης των δραστηριοτήτων που θα χαρακτηρίζονται ως αειφόρες. Γι’ αυτό το θέμα έχει ενημερώσει τις εταιρείες μέλη της η ΕΑΕΕ με εγκύκλιο, ενώ θα ακολουθήσει σύντομα και ανάλυση του Κανονισμού από τον θεσμικό φορέα. Πάντως, στην Ελλάδα υπάρχει ήδη προχωρημένο «δείγμα γραφής» από την INTERAMERICAN, που τα τελευταία χρόνια αναφέρεται στην Ατζέντα 2030 του ΟΗΕ, τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, την υιοθέτηση και ενσωμάτωσή τους στην εταιρική στρατηγική. Μάλιστα, η εταιρεία πρόσφατα παρουσίασε το Κοινωνικο-Οικονομικό Αποτυπώμά της, αναδεικνύοντας την παγκόσμια τάση για τη συμπερίληψη μη χρηματοοικονομικών παραμέτρων για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση, που πλέον αρχίζει να παίρνει μορφή υποχρέωσης μέσα από Οδηγίες. Σχετικά αναφέρθηκε σε δήλωσή του ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής εταιρικών υποθέσεων του ομίλου INTERAMERICAN:

«Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, εδώ και αρκετά χρόνια, είναι προϊδεασμένες για τη διεύρυνση των απαιτήσεων -όσον αφορά στις δραστηριότητές τους- πέραν των χρηματοοικονομικών παραμέτρων. Έχουμε ένα συνεχώς εξελισσόμενο ρυθμιστικό πλαίσιο – αυτό είναι, σήμερα, το θέμα συζήτησης: η κανονιστική συμμόρφωση. Οι πιέσεις που ασκούνται από την κοινωνία των πολιτών στον επιχειρηματικό κόσμο για επιλογές διακυβερνητικής επάρκειας και ακεραιότητας, κοινωνικής και περιβαλλοντικής αξίας, γίνονται όλο και πιο έντονες. Οδεύουμε σταδιακά προς μια υποχρεωτικότητα αναφοράς σε ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις, καθώς δεν αρκεί μόνο η αποτύπωση της οικονομικής επίδρασης που αυτές ασκούν στους stakeholders.

Οι κατευθύνσεις ορίζονται, πλέον, από παγκόσμια κέντρα και για την ασφαλιστική κοινότητα, όπου καθοδηγητικά πρωτοστατεί ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, από τον «προθάλαμο» ακόμη των συγχρόνων εξελίξεων, από την προηγούμενη δεκαετία. Αξίζει να αναφερθώ σχετικά στην πρωτοβουλία του Ο.Η.Ε. για μια βάση Αρχών της Αειφόρου Ασφάλισης  (Principles for Sustainable Insurance – PSI, από το United Nations Environment Programme Finance Initiative). Καθώς ο προαιρετικός χαρακτήρας προσελκύει σε δέσμευση και συμμετοχή επιχειρήσεις που βλέπουν το μέλλον, η INTERAMERICAN ήταν η μοναδική ελληνική ασφαλιστική εταιρεία που συμμετείχε ιδρυτικά στη Διακήρυξη του PSI, το 2012 στο Ρίο ντε Τζανέιρο.

Ειδικότερα για τις ασφαλιστικές εταιρείες, επειδή θεωρούνται επιχειρήσεις δημοσίου συμφέροντος, είχαμε τη θεσμοθέτηση της υποχρέωσης για Non-Financial Reporting, δηλαδή της αναφοράς μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών/στοιχείων επιδόσεων, μετά την ενσωμάτωση στη νομοθεσία μας (ν.4403/2016) της αντίστοιχης Ευρωπαϊκής Οδηγίας του 2014, έστω με τη συνήθη ελληνική καθυστέρηση. Και σε αυτό το ζήτημα, η INTERAMERICAN έχει ανταποκριθεί με δύο, ήδη, ενοποιημένες Εκθέσεις για το 2017 και το 2018.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι οι ασφαλιστικές δραστηριότητες που εξ ορισμού αφορούν, πρωτίστως, στη διαχείριση κινδύνων, εισάγονται πλέον στην αναγκαιότητα ανάληψης ευρύτερων σχετικών ευθυνών, δεδομένων των πολλαπλών επιδράσεων της ασφαλιστικής λειτουργίας στους τρεις βασικούς πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης: την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον. Σε αρκετούς από τους παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ατζέντας του Ο.Η.Ε. είναι διακριτή η συνάφεια -άμεση ή έμμεση- των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων με τη βιωσιμότητα, είτε οι εταιρείες ενεργούν ασφαλιστικά για την ευημερία και την υγεία, τους οικονομικούς πόρους και την προστασία από καταστροφικά γεγονότα (δηλαδή προληπτικά και αποζημιωτικά) είτε ενεργούν ως επενδυτές.

Συνεπώς, βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα, που θα επηρεάσει τις διαστάσεις των στρατηγικών τοποθετήσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ασφαλιστική βιομηχανία. Και βέβαια, στις νέες διαστάσεις παραμετροποιούνται οι  παράγοντες ενδιαφέροντος για την οικονομική και κοινωνική ευημερία που ανέφερα, ενώ αποτυπώνονται και απολογιστικά. Για την INTERAMERICAN στρατηγικά, αυτή νέα πραγματικότητα είναι εντεταγμένη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και εκφράζεται τόσο στις σχετικές εταιρικές πρωτοβουλίες όσο και στις Εκθέσεις για την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική επίδραση του οργανισμού. Θα έλεγα ότι, ουσιαστικά, αναπροσδιορίζεται αναπόφευκτα πλέον η ίδια η έννοια της ασφάλισης και ο χαρακτήρας της ασφαλιστικής εταιρείας, πέρα από τις ασφαλιστικές πρακτικές που γνωρίζαμε έως σήμερα».

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

10# Λιγότερες Ανισότητες

Vodafone:Έρευνα για τη θέση των γυναικών στις επιχειρήσεις

Η Vodafone, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για την ενδυνάμωση των γυναικών, πραγματοποίησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα έρευνα με αντικείμενο τη θέση των γυναικών και τις έμφυλες διακρίσεις στο χώρο εργασίας.

Η έρευνα, με τίτλο “Breaking the Glass Ceiling”, θα παρουσιαστεί το Σάββατο 7 Μαρτίου στα Digital Disruption Sessions που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum V.

Με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη, η Vodafone υιοθετεί εταιρικές πολιτικές και πρωτοβουλίες, οι οποίες στηρίζουν τις γυναίκες στην επαγγελματική και προσωπική τους ζωή. Σε αυτό το πλαίσιο, προχώρησε, με τη συμβολή και επιμέλεια του Alba Graduate Business School, The American College of Greece και του Οργανισμού για την Επαγγελματική Ενδυνάμωση των Γυναικών Women On Top, στην υλοποίηση της έρευνας “Breaking the Glass Ceiling”, μελετώντας τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες γυναικών και εκπροσώπων επιχειρήσεων σε σχέση με: 

  • Τις έμφυλες διακρίσεις σε εργασιακά περιβάλλοντα 
  • Την εναρμόνιση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής 
  • Τις δεξιότητες – τεχνολογικές και μη – την εκπαίδευση και ανάπτυξη
  • Τη βία και παρενόχληση στην εργασία
  • Τα κοινωνικά στερεότυπα περί φύλου 

Η Vodafone πήρε την πρωτοβουλία για την εκπόνηση αυτής της έρευνας, στο πλαίσιο της δέσμευσής της στη δημιουργία μιας ψηφιακής κοινωνίας ίσων ευκαιριών. Η μελέτη αυτή είναι ένα ακόμα εργαλείο στο οποίο επενδύει η εταιρεία ώστε να τεθούν τα θεμέλια για τη χαρτογράφηση των συνθηκών στην Ελλάδα σε θέματα έμφυλων διακρίσεων και να ξεκινήσει η συζήτηση για την υιοθέτηση πρακτικών, τόσο από τις εταιρείες όσο και από την Πολιτεία, που θα «σπάσουν» τη γυάλινη οροφή και θα ενδυναμώσουν τις γυναίκες στο χώρο εργασίας. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη η Vodafone δραστηριοποιείται σε αυτή την κατεύθυνση, με πλήθος δράσεων όπως:

  • Παροχή 16 επιπλέον εβδομάδων πλήρως αμειβόμενης άδειας στις νέες μητέρες, σε συνδυασμό με την παροχή, επιπλέον 10 ημερών άδειας στους νέους πατέρες για την στήριξη της οικογένειάς τους
  • Παροχή σε γυναίκες που άφησαν την καριέρα τους για 1 έως 10 χρόνια, της δυνατότητας να επιστρέψουν στην αγορά εργασίας, μέσω του προγράμματος Vodafone Reconnect
  • Παροχή σε έφηβες ηλικίας 14 έως 18 ετών πενθήμερων εκπαιδευτικών εργαστηρίων στη συγγραφή κώδικα μέσα από το πρόγραμμα #CodeLikeAGirl
  • Υποστήριξη της πρωτοβουλίας του ΟΗΕ HeForShe που αφορά στην προώθηση της ισότητας των φύλων
  • Υλοποίηση προγραμμάτων ενδυνάμωσης γυναικών που συνδυάζουν την καθοδήγηση με την εκπαίδευση στον εργασιακό χώρο
  • Εφαρμογή Πολιτικής για την Ενδοοικογενειακή Βία που αφορά σε εργαζόμενους της Vodafone ή συγγενείς τους
  • Υλοποίηση προγράμματος εκπαίδευσης Unconscious Bias για την επιλογή αλλά και την αξιολόγηση των εργαζομένων
  • Δωρεάν πρόσβαση για τους συνδρομητές (σταθερής και κινητής) της Vodafone στη Γραμμή SOS 15900 που λειτουργεί η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων

Στόχος αυτού του δομημένου πλάνου δράσεων της Vodafone για την ενδυνάμωση της γυναίκας, είναι να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες επαγγελματικής εκπαίδευσης και εξέλιξης στις γυναίκες και να συμβάλει στην ισότιμη συμμετοχή τους στην οικονομική και κοινωνική ζωή. 

Τα ευρήματα της έρευνας θα παρουσιαστούν αναλυτικά στο πλαίσιο των Digital Disruption Sessions, σε μια συζήτηση με εκπροσώπους φορέων και επιχειρήσεων, στις 7 Μαρτίου, στους Δελφούς.

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

adidas Hellas: Αναγνωρίστηκε από το Top Employers Institute

Η adidas Hellas αναγνωρίστηκε επίσημα από το Top Employers Institute ως κορυφαίος εργοδότης, “Top Employer 2020” για την Ελλάδα.

Μάλιστα, την ίδια αναγνώριση για το 2020 απέσπασε και η adidas Ρουμανίας. Οι οργανισμοί που πιστοποιούνται ως Top Employers, έχουν αφοσιωθεί στην παροχή άριστων εργασιακών συνθηκών στους εργαζομένους τους, μέσα από πρωτοποριακές πρακτικές ανθρώπινου δυναμικού που θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα τον άνθρωπο.

Ο CEO του Top Employers Institute David Plink δηλώνει: «Για να αναγνωριστεί ως Top Employer, ένας οργανισμός πρέπει να αποδείξει ότι η εφαρμογή των στρατηγικών για το ανθρώπινο δυναμικό εμπλουτίζει το εργασιακό περιβάλλον προς όφελος των εργαζομένων. Οι πιστοποιημένοι συμμετέχοντες είναι λαμπρό παράδειγμα αφοσίωσης στις καλές πρακτικές ανθρωπίνου δυναμικού και στη συνεχή δέσμευση για ενδυνάμωση των εργαζομένων τους, με στόχο ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον».

Το Παγκόσμιο Πρόγραμμα Πιστοποίησης Top Employers Institute έχει πιστοποιήσει και αναγνωρίσει πάνω από 1.600 κορυφαίους εργοδότες με τον τίτλο του “Top Employer” σε 119 χώρες. 

Η Έρευνα Καλύτερων Πρακτικών Ανθρώπινου Δυναμικού περιλαμβάνει πάνω από 100 ερωτήματα που καλύπτουν 600 πρακτικές «Ανάπτυξης Εργαζομένων» σε 10 θεματικές ενότητες: Στρατηγική Ταλέντου, Σχεδιασμός Εργατικού Δυναμικού, Απόκτηση Ταλέντων, Αφομοίωση Εργαζομένων, Μάθηση και Ανάπτυξη, Διαχείριση Απόδοσης, Ανάπτυξη Ηγετικών Ικανοτήτων, Διαχείριση Σταδιοδρομίας και Ανέλιξης, Αποδοχές, Παροχές και Κουλτούρα.

Περισσότερα

14# Ζωή στο Νερό

WWF: «Διαδικτυακό παιχνίδι» κατά των εκπομπών CO2

Τα ψάρια και τα θαλασσινά πάντοτε είχαν ιδιαίτερη θέση στο τραπέζι μας; Τι αντίκτυπο έχουν στο περιβάλλον οι καταναλωτικές μας επιλογές; Γιατί ορισμένες επιλογές μας σε ψαρικά κάνουν καλό στις θάλασσές μας, ενώ κάποιες άλλες επιδεινώνουν ακόμα και την κλιματική κρίση;

Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα δίνει το νέο διαδικτυακό παιχνίδι του WWF (https://www.wwf-finprint.org/gr) που μέσα από ένα εικονικό υποθαλάσσιο ταξίδι ενημερώνει τους καταναλωτές για τα στάδια της παραγωγής, αλιείας και μεταφοράς ψαρικών και τις επιπτώσεις τους για το κλίμα. Στο πλαίσιο του παιχνιδιού, οι χρήστες καλούνται να επιλέξουν μεταξύ διαφορετικών ειδών ψαρικών, μεθόδων αλιείας και μεθόδων μεταφοράς. Ανάλογα με τις επιλογές που κάνει κάθε χρήστης, το παιχνίδι του WWF υπολογίζει με ακρίβεια τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που εκλύονται κάθε φορά και εξηγεί με απλό και κατανοητό τρόπο τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον, αλλά και πώς μπορούμε να μειώσουμε το καταναλωτικό αποτύπωμά μας. 

Στόχος του παιχνιδιού είναι να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για τον αντίκτυπο που έχουν οι διατροφικές τους συνήθειες στο περιβάλλον και το κλίμα, προκειμένου να κινητοποιηθούν και να αναλάβουν ενεργό δράση, κάνοντας πιο υπεύθυνες επιλογές στα ψάρια και θαλασσινά της προτίμησής τους. 

Με την κλιματική κρίση να απειλεί τη φύση, τις ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως την αλιεία, ακόμα και τη διατροφή μας, η ανάγκη να δράσουμε για το καλό του πλανήτη και των θαλασσών μας είναι πιο επιτακτική από ποτέ.  Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σήμερα ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ψαρικών παγκοσμίως και ότι σε ποσοστό άνω του 50% η ζήτηση για ψαρικά καλύπτεται από εισαγόμενα προϊόντα, με τις αντίστοιχες επιπτώσεις των σταδίων της παραγωγής και της μεταφοράς για το κλίμα. Αυτό σημαίνει ότι μέσω της σωστής ενημέρωσης, όλοι μας ως καταναλωτές μπορούμε να δώσουμε τη δική μας μάχη κατά της κλιματικής κρίσης, αρχίζοντας από την αλλαγή στις αγοραστικές μας συνήθειες κι επιλογές.

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ