Connect with us

Δράσεις

EUROCERT: Εγγυάται την ασφάλεια της ψυχαγωγίας των παιδιών

Η EUROCERT ανήκει στους πρωτοπόρους Φορείς Πιστοποίησης, που διαπιστεύτηκε από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) και εγκρίθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διενεργεί ελέγχους σε όλους τους τύπους εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας παιδιών όπως παιδότοποι, παιδικές χαρές, εγκαταστάσεις αθλητικού εξοπλισμού (εξοπλισμός γηπέδων μπάσκετ, ποδοσφαίρου, βόλεϊ, χάντμπολ κλπ).

Κατόπιν πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης, ενεργοποιήθηκε πλήρως η διαδικασία ελέγχου, πιστοποίησης και αδειοδότησης των παιδότοπων της χώρας (υπαίθριων και κλειστών εντός κτιρίου). Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α. 43650 – ΦΕΚ 2213 / Β / 08-06-2019) εναρμονίζεται με τα διεθνή πρότυπα και περιγράφει νέες απαιτήσεις σε εξοπλισμό και δικαιολογητικά προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης του παιδότοπου από κατάλληλα διαπιστευμένο και εγκεκριμένο φορέα πιστοποίησης, όπως πλέον είναι η EUROCERT. Επιπλέον, αναφέρονται τα βήματα και η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει κάθε επιχείρηση προκειμένου να αδειοδοτηθεί για την εν λόγω εγκατάσταση παιδότοπου από τους αρμόδιους φορείς (Δήμοι, Π.Υ.Τ., φορείς διαχείρισης λιμένων κλπ).

Αξίζει να τονιστεί πως για πρώτη φορά εισάγεται από την νομοθεσία πιστοποίηση και αδειοδότηση για όλους τους παιδότοπους εντός τουριστικών καταλυμάτων (ξενοδοχείων – camping – ενοικιαζόμενων δωματίων), ενώ ταυτόχρονα απαιτείται εξ αρχής έλεγχος και πιστοποίηση για το σύνολο των παιδότοπων που ήδη λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της EUROCERT, το παραπάνω ευρύ φάσμα ελέγχων, τους οποίους με απόλυτη αξιοπιστία και υπευθυνότητα διεκπεραιώνει η εταιρεία, αποτελεί την ασφαλιστική απάντηση απέναντι στα περιστατικά ατυχημάτων που συμβαίνουν στους χώρους παιδικής ψυχαγωγίας με τραγικά αποτελέσματα.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

«Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα»

H Costa Navarino και το Ίδρυμα «Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου» παρουσίασαν το 3ετές πρόγραμμα «Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα», το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τους Δήμους Πύλου-Νέστορος και Τριφυλίας από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Dogs’ Voice. 

 Η πρώτη φάση του προγράμματος υλοποιήθηκε ήδη μεταξύ 22-24 Νοεμβρίου 2019,  έχοντας ως αποτέλεσμα την εξέταση, στείρωση, εμβολιασμό και ηλεκτρονική σήμανση 136 σκύλων, καθώς και την επιτυχή υιοθεσία 54 σκύλων που πλέον έχουν βρει ένα μόνιμο σπίτι. Το πρόγραμμα  αναπτύσσεται πάνω στο τρίπτυχο στείρωση, παιδεία, εθελοντισμός και πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια 22 κτηνιάτρων της ΕΔΚΕ, 78 εθελοντών και 12 χορηγών σε 3 κτηνιατρικούς σταθμούς στην Πύλο, τους Γαργαλιάνους και την Κυπαρισσία.

 Η δεύτερη φάση του προγράμματος «Μεσσηνία Χωρίς Αδέσποτα» αναμένεται να πραγματοποιηθεί 6-12 Απριλίου 2020 και περιλαμβάνει περισσότερες στειρώσεις αδέσποτων, καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα σε μαθητές και φορείς όλων των βαθμίδων. Μέρος της Β’ φάσης αποτελεί πανελλαδική καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την υιοθεσία αδέσποτων ζώων την οποία στηρίζουν συμμετέχοντας αφιλοκερδώς άνθρωποι του πνεύματος και του αθλητισμού, μεταξύ των οποίων οι: Γιώργος Καπουτζίδης, Νάντια Κοντογεώργη, Λεωνίδας Κουτσόπουλος και Θοδωρής Παπαλουκάς. 

Ο Πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ και του Ιδρύματος «Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου» Αχιλλέας Β. Κωνσταντακόπουλος, στον χαιρετισμό του, δήλωσε σχετικά: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι πρωτοστάτησαν σε αυτήν τη δράση, τους Δήμους μας, τους κτηνιάτρους, τις φιλοζωικές οργανώσεις, τους εθελοντές μας και τους υποστηρικτές. Είναι συγκινητικό το πώς η κοινωνία μας αγκάλιασε αυτήν την κοινή προσπάθεια και δείχνει την αναγκαιότητα να δώσουμε λύση στο σοβαρό θέμα των αδέσποτων ζώων. Μία περιοχή σαν τη δική μας, η οποία επιθυμεί να ταυτιστεί με την ποιοτική και αειφόρο ανάπτυξη, δεν νοείται να έχει χιλιάδες αδέσποτα στους δρόμους της. Πιστεύουμε ότι η περιοχή μας μπορεί να  αποτελέσει πρότυπο παράδειγμα, που θα το ακολουθήσουν και άλλες περιοχές για να οδηγηθούμε μια μέρα σε μια χώρα χωρίς αδέσποτα.»

Την εκδήλωση-παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στο Navarino Dunes της Costa Navarino, τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Πύλου-Νέστορος Παναγιώτης Καρβέλας, ο οποίος δήλωσε στον λόγο του: «Με την χρόνια υποστήριξη και συνεργασία της ΤΕΜΕΣ, έχουμε καταφέρει ως Δήμος, όχι μόνο να προβάλουμε τον τόπο μας σε όλο τον κόσμο, αλλά και να λύσουμε πολλά καθημερινά ζητήματα όπως αυτό της διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς», και ο Δήμαρχος Τριφυλίας Γιώργος Λεβεντάκης, τονίζοντας πως «Η προσπάθειά μας για την ευζωία των αδέσποτων και την ομαλή συνύπαρξή τους με τον άνθρωπο θα συνεχίσει με συνεπεία και σε στενή συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, τους εθελοντικούς συλλόγους και κτηνιάτρους, καθώς επίσης και τους ευαισθητοποιημένους, ενεργούς πολίτες του Δήμου μας, που δρουν, φροντίζοντάς τα σε καθημερινή βάση».

Περισσότεροι από 30 εθελοντές, κτηνίατροι, υποστηρικτές και αρωγοί του προγράμματος, χάρη στη βοήθεια των οποίων υλοποιήθηκε επιτυχώς η πρώτη φάση, βραβεύτηκαν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης. Ευχαριστίες δόθηκαν για την αφιλοκερδή τους προσφορά στη διαφημιστική εταιρεία Tribe, την εταιρεία παραγωγής FeelMeFilms, την κυρία Λέλια Ανδρονίκου και το Podimatas Group.

Περισσότερα

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Συνεργασία ΑΒ Βασιλόπουλος με Φυσικό Αέριο

Σε μια καινοτόμα συνεργασία με πολλαπλά οφέλη για τους καταναλωτές προχωρά το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προσφέροντας επιπλέον προνόμια στους πελάτες και των δύο εταιρειών. 

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ένας ενεργειακός πάροχος ενώνει τις δυνάμεις του με μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ, χρησιμοποιώντας προηγμένα εργαλεία πιστότητας και επιβράβευσης πελατών. Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας συμπράττει με την ΑΒ Βασιλόπουλος και προσφέρει διπλό όφελος με κάθε νέα σύνδεση ηλεκτρισμού ή φυσικού αερίου για όλους τους κατόχους της κάρτας πιστότητας ΑΒ Plus. Έτσι, κάθε κάτοχος της κάρτας AB Plus, με κάθε νέο συμβόλαιο σε ρεύμα ή φυσικό αέριο, κερδίζει 2.000 πόντους, που αντιστοιχούν σε επιταγές έκπτωσης ΑΒ Plus αξίας 60 ευρώ ή ακόμη και 4.000 πόντους δηλαδή 120 ευρώ σε επιταγές έκπτωσης AB Plus με συμβόλαια double play. Οι επιταγές έκπτωσης AB Plus  μπορούν να εξαργυρωθούν για άμεσες αγορές σε οποιοδήποτε από τα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος σε όλη την Ελλάδα.

Επιπλέον προνόμια απολαμβάνουν οι νέοι πελάτες του Φυσικού Αερίου Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, καθώς οι δικαιούχοι της προσφοράς θα μπορούν να έχουν όλη την ημέρα ηλεκτρικό ρεύμα σε τιμή χαμηλότερη και από τη νυχτερινή ή φυσικό αέριο με χαμηλότερη τιμή κατά 20%, απολαμβάνοντας παράλληλα την ξεγνοιασιά και τη συνολική εμπειρία εξυπηρέτησης που προσφέρει σταθερά το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.

Με αφορμή τη νέα αυτή συνεργασία, ο Γενικός Διευθυντής Γιάννης Μητρόπουλος δήλωσε: «Όλοι εμείς, η ομάδα του Φυσικού Αερίου, προσπαθούμε διαρκώς να δημιουργούμε και να προσφέρουμε αξία στους Καταναλωτές κάνοντας κάθε επαφή μεταξύ μας μια ευχάριστη εμπειρία. Η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος και το ευρύ δίκτυο καταστημάτων της, με περισσότερα από 500 σημεία σε όλη την Ελλάδα, αλλά και το πλέον επιτυχημένο πρόγραμμα πιστότητας μέσω της κάρτας ΑΒ Plus, που αριθμεί πάνω από 2.500.000 ενεργά μέλη, αποτελεί μια πραγματική καινοτομία και εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο τα προνόμια που παρέχουμε στους καταναλωτές. Έτσι, εκτός από ανταγωνιστικά προϊόντα για κάθε ενεργειακή ανάγκη, προσφέρουμε επιπλέον οφέλη και υπηρεσίες προσαρμοσμένες σε αυτά που μας ζητάνε οι ίδιοι οι πελάτες. Αξιοποιώντας το πλέον επιτυχημένο σχήμα πιστότητας ΑΒ Plus, πρωτοπορούμε μαζί, δημιουργούμε μια στρατηγική συνεργασία και ενισχύουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας».

Περισσότερα

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Β. Αδαμίδου (Lidl): Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας

Η Lidl Hellas, η εταιρεία που πρώτη απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από το δίκτυό της, στοχεύει σε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και υιοθετεί μοντέλο περιορισμού της σπατάλης τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής, αντίθετα με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού, που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν, όπως τονίζει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Το ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας της Lidl Hellas, που ξεκινάει από τους παραγωγούς, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή, περιγράφει στο csrindex η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Lidl Hellas, αναλύοντας τους στόχους που έχει θέσει η εταιρεία σε τομείς όπως τα προϊόντα, το περιβάλλον και η κοινωνία. 

ΕΡ: Τα τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς έχει εστιάσει περισσότερο στα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Ποιοι είναι οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής του ομίλου με ορίζοντα τα επόμενα χρόνια;

ΑΠ: Στη Lidl Ελλάς στόχος μας είναι η αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου μέσω μιας υπεύθυνης χρήσης φυσικών πόρων και μιας σύγχρονης οικονομίας που συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη και την ευημερία των πολιτών. Εφαρμόζουμε ένα ολιστικό μοντέλο υπευθυνότητας που ξεκινάει από τους παραγωγικούς πόρους, τη γεωργία και την κτηνοτροφία, περνάει μέσα από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαχείριση εμπορευμάτων, τη μεταφορά και αποθήκευση για να καταλήξει στον τελικό καταναλωτή και την κοινωνία. Εξάλλου, η βιώσιμη ανάπτυξη προϋποθέτει πάνω απ’ όλα τη βιώσιμη κοινωνία. Γι’ αυτό και ενσωματώνουμε πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας στην καθημερινή λειτουργία μας, μέσα από την αλληλεγγύη, τη στήριξη, και την ενδυνάμωση, κυρίως των λιγότερο προνομιούχων συμπολιτών μας, στοχεύοντας στη διαμόρφωση ενός καλύτερου αύριο για όλους. Με προσανατολισμό στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών καθορίσαμε τα ουσιαστικά θέματα για τη διαμόρφωση της δικής μας Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης που ενσωματώνει συγκεκριμένες αξίες και πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και αφορά στα 5 ακόλουθα πεδία: τα προϊόντα μας, το περιβάλλον, τους εργαζομένους μας, την κοινωνία και τους εξωτερικούς μας συνεργάτες. 

EΡ: Ποιοι είναι, πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι που έχουν τεθεί;

ΑΠ: Ως μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων, έχουμε επίγνωση της ευθύνης που μας αναλογεί, η οποία ολοένα και μεγαλώνει λόγω του μεγέθους, αλλά και της παρουσίας μας σε πολλά σημεία της χώρας. 

Απόδειξη πως είμαστε όχι μόνο κοινωνοί του μηνύματος της βιώσιμης ανάπτυξης αλλά και πρωτεργάτες στην υιοθέτηση των τακτικών της, είναι οι πρωτοβουλίες που έχουμε πάρει. Συγκεκριμένα εδώ και 2 χρόνια περίπου η Lidl Ελλάς, πρώτη, απέσυρε οριστικά τις πλαστικές σακούλες µιας χρήσης 4 λεπτών από τα καταστήµατά της αντικαθιστώντας την µε µια νέα σακούλα πολλαπλών χρήσεων, ανθεκτικότερη, η οποία αποτελείται κατά 80% από ανακυκλωµένα υλικά, είναι 100% ανακυκλώσιµη και στην οποία µπορούν να τοποθετηθούν προϊόντα βάρους 10 κιλών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι είμαστε η μόνη εταιρία στην Ελλάδα που από την πρώτη στιγμή χρέωνε την πλαστική σακούλα για αποφυγή σπατάλης πλαστικού. Εκτός από την κατάργηση της πλαστικής σακούλας µιας χρήσης, µειώσαµε το πάχος στα πλαστικά µπουκάλια αναψυκτικού και το πλαστικό περίβληµα του χαρτιού υγείας που είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική μείωση πάνω από 1.300 τόνους πλαστικού. 

Είμαστε η πρώτη εταιρία λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, που καταργήσαμε στις 31.12.2019, 2 χρόνια νωρίτερα από την Ευρωπαϊκή οδηγία, οριστικά από τα καταστήματά μας τα πλαστικά μίας χρήσης, όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού κατά 20% στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και να γίνουν όλες (100%) οι συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανακυκλώσιμες. 

Η προσπάθεια μας για ένα καλύτερο αύριο αποτυπώνεται και στη συμμετοχή της Lidl Ελλάς στην ξεχωριστή για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία προστασίας του περιβάλλοντος της Σαντορίνης “Plastic Free Santorini”. Πρόκειται για μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργού Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη, του Δημάρχου Σαντορίνης, κ. Αντώνη Σιγάλα και του Προέδρου της Διοίκησης της Lidl Ελλάς, κ. Ιακώβου Ανδρεανίδη, που έχει ως στόχο την ανακήρυξη της Σαντορίνης ως ενός νησιού με ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αλλά και διαχρονικό συμβολισμό. Με αυτήν, η Σαντορίνη γίνεται η καρδιά μιας σπείρας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης για τη μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού σε όλη την Ελλάδα, με στόχο να απλωθεί σταδιακά σε όλες τις Κυκλάδες και τα νησιά του Αιγαίου. 

Για τον καθορισμό των κριτηρίων ποιότητας στα προϊόντα μας προσανατολιζόμαστε σταθερά στις τελευταίες εξελίξεις και τα νεότερα δεδομένα που αφορούν την υγεία, την επιστήμη και την τεχνολογία. Έτσι τοποθετούμε συνέχεια στο μικροσκόπιο την γκάμα των  προϊόντων της ιδιωτικής μας ετικέτας, δίχως να ξεχνάμε ποτέ τον λόγο για τον οποίο οι πελάτες μας εμπιστεύονται τα προϊόντα μας. 

Έχοντας σαν βάση τα επιστημονικά ευρήματα, έχουμε ως στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε αλάτι και ζάχαρη και της ποσότητας των κορεσμένων λιπαρών οξέων, με στόχο 20% λιγότερη ζάχαρη και αλάτι μέχρι το 2025. Επιπλέον, στόχος μας είναι να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση των συντηρητικών ή να τα αποφύγουμε εντελώς. Στην ουσία, βελτιστοποιούμε τη σύσταση των προϊόντων μας χωρίς να θυσιάσουμε τη γεύση τους. Μόνο στις περιπτώσεις που το επιδιωκόμενο γευστικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς αρώματα ή αν η χρήση των εκχυλισμάτων και των φυσικών αρωμάτων δεν είναι αρκετή, τότε μόνο εξετάζουμε τη χρήση τεχνητών αρωμάτων.

Επιθυμούμε να προσφέρουμε ολοένα και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία χαρακτηρίζονται από περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Μέσα από τη διαμόρφωση της γκάμας μας στηρίζουμε τις προσπάθειες αναγνωρισμένων προτύπων πιστοποίησης όπως το Fairtrade, το UTZ, το Bio ή Rainforest Alliance και προσφέρουμε αντίστοιχα πιστοποιημένα προϊόντα που φέρουν τα ανάλογα σήματα. Εδώ και χρόνια, η Lidl δεσμεύεται για την προώθηση της βιώσιμης καλλιέργειας του καφέ, του κακάο και του τσαγιού. Τα φρούτα και τα λαχανικά αλλά και τα άνθη και τα φυτά που εμπορευόμαστε διαθέτουν όλα την πιστοποίηση GLOBAL G.A.P., Fairtrade ή του ολλανδικού Milieu Project Sierteel. Μεριμνούμε ιδιαιτέρως και για τα προϊόντα ζωικής προέλευσης (κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, ψάρια) στηρίζοντας τα πρότυπα πιστοποίησης, όπως MSC, BIO και ASC.

ΕΡ: Με ποια εργαλεία προωθείτε τη βιώσιμη διαχείριση πόρων;

ΑΠ: Ενσωματώνουμε τις αρχές της κυκλικής οικονομίας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας, θέτοντας προδιαγραφές οικολογικού σχεδιασμού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναλαμβάνοντας μέτρα για να «κλείσει» ο κύκλος ζωής των προϊόντων φυτικής και ζωικής προέλευσης και αναπτύσσοντας προϊόντα και υπηρεσίες που συνεισφέρουν στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων. Mε γνώμονα την ολιστική υπεύθυνη διαχείριση διασφαλίζουμε ότι οι πρώτες ύλες της παραγωγής που δεν θα καταναλωθούν, θα εξοικονομηθούν και ότι αυτά που ίσως περισσέψουν, δεν θα πεταχτούν αλλά θα αξιοποιηθούν, ενώ με σύμμαχο την τεχνολογία οι παραγγελίες μας εξασφαλίζουν το σωστό απόθεμα και τη λιγότερη σπατάλη τροφίμων. Δεν λειτουργούμε απλά με τη φιλοσοφία του ανταγωνισμού που ορίζει ως μέτρο καταπολέμησης της σπατάλης τη δωρεά των τροφίμων που περισσεύουν. Φυσικά, κι εμείς εδώ και χρόνια δωρίζουμε όσα τρόφιμα και μη τρόφιμα περισσεύουν σε ΜΚΟ κι άλλες ευπαθείς ομάδες. Όμως για να μπορούμε να μιλάμε πραγματικά για μείωση της σπατάλης τροφίμων, αυτή οφείλει να γίνεται στην πηγή. Για αυτό εμείς σχεδιάζουμε προσεκτικά από το πρώτο στάδιο του ολιστικού μοντέλου υπεύθυνης διαχείρισης που είναι οι πρώτες ύλες, να παράγουμε μόνο όσα χρειάζονται προς κατανάλωση οπότε δεν φτάνουμε καν στο τελικό στάδιο του να έχουμε να διαχειριστούμε μεγάλες ποσότητες τροφίμων για υπεύθυνη διαχείριση. Φροντίζουμε λοιπόν ώστε να μην «παράγουμε» αρχικά σπατάλη τροφίμων, και όχι απλά να την «μειώνουμε» στο τελικό στάδιο κάνοντας προϊοντικές δωρεές ή μετατρέποντάς την σε ζωοτροφές, βιοαέριο και λίπασμα.  

ΕΡ: Σε επίπεδο ομίλου, με ποιους από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης έχετε συνδέσει κατά βάση τη στρατηγική σας;

ΑΠ: Η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρίας μας βασίζεται στο Μοντέλο Υπευθυνότητας της Lidl, το οποίο αποτελείται από 4 επίπεδα: τους πόρους, την εφοδιαστική αλυσίδα, τη λειτουργία και τους πελάτες. Κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα συνδέεται με διαφορετικούς παγκόσμιους στόχους, προκειμένου το σύνολο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας να χαρακτηρίζεται από υπευθυνότητα και να είναι προσανατολισμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι δύο κύριοι στρατηγικοί πυλώνες που έχουν αναδειχθεί στο πλαίσιο υπευθυνότητας της εταιρίας μας είναι η κοινωνία και το περιβάλλον. Δράσεις οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του πυλώνα κοινωνία, όπως προϊοντικές δωρεές, υποτροφίες, δράσεις για μείωση food waste, κ.λπ. συνδέονται με τον 2ο, 3ο, 4ο και 12ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης και οι δράσεις για το περιβάλλον, όπως μείωση πλαστικού, δράσεις ευασισθητοποίησης για μείωση του ατομικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, κ.λ.π. συνδέονται με τον 13ο, 14ο και 15ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης.

ΕΡ: Ο Στόχος 14 συνδέεται με το Project Stop. Θέλετε να μας μιλήσετε λίγο γι’ αυτό;

ΑΠ: Το Project Stop (Stop Ocean Plastics) είναι μια ηγετική πρωτοβουλία που έχει ως στόχο την πρόληψη της συσσώρευσης πλαστικών απορριμμάτων στους ωκεανούς και συνεργάζεται πρωτίστως με τοπικές κοινότητες στην Ινδονησία. Συνεργάζεται με πόλεις και τοπικές κοινότητες για τη δημιουργία αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων, προκειμένου να προλαμβάνεται η ρύπανση των ωκεανών με πλαστικά απορρίμματα, στα ανοιχτά των ακτών της νοτιοανατολικής Ασίας. Το Project Stop έχει τη στήριξη εταίρων από τον κλάδο της βιομηχανίας, αλλά και κρατικών φορέων. Ένας από αυτούς είναι ο όμιλος Schwarz, στον οποίο ανήκει και η Lidl. 

ΕΡ: Πόσο σημαντικές είναι οι συνεργασίες στην υλοποίηση προγραμμάτων τέτοιας έκτασης;

ΑΠ: Δεν είναι μόνο η ηθική μας υποχρέωση, αλλά κυρίως η ευθύνη μας απέναντι στις μελλοντικές γενιές να επιταχύνουμε εκείνες τις πρακτικές που είναι απαραίτητες για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο αύριο ξεκινώντας από σήμερα. Μόνο με συνέργειες και ενωμένες δυνάμεις μας δίνεται η δυνατότητα να μετατρέψουμε την αλυσίδα αξίας σε αλυσίδα επιτυχίας ευθύνης.

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ