EY: Οι μισοί καταναλωτές παγκοσμίως θέλουν ηλεκτρικό όχημα

Date:

Share post:

Η ηλεκτροκίνηση παγκοσμίως έχει φτάσει σε σημείο καμπής, καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της παγκόσμιας έρευνας της EY, Mobility Consumer Index, το 52% των καταναλωτών που προσανατολίζονται στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου, επιθυμούν την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η έρευνα καταγράφει ένα ποσοστό άνω του 50% στη συγκεκριμένη μέτρηση, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 22 μονάδων σε μόλις δύο χρόνια.

Η έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 13.000 καταναλωτών σε 18 χώρες, καταδεικνύει ότι οι αγοραστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη (π.χ. Ιταλία – 73%) και στην Ασία (π.χ. Κίνα – 69%, Νότια Κορέα – 63%), παρουσιάζονται περισσότερο αποφασισμένοι για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, σε αντίθεση με τους καταναλωτές στην Αυστραλία (38%) και στις ΗΠΑ (29%).  

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον πρωταρχικό παράγοντα που ωθεί τους συμμετέχοντες στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος (38%), ενώ οι αυξανόμενοι περιορισμοί και επιβαρύνσεις στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, ως σημαντική ανησυχία (34%).

Η έρευνα, επίσης, σημειώνει ότι όσοι προσανατολίζονται στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα. Το 88% δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα, ενώ το 35% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 20% επιπλέον ή και περισσότερο.

Αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην αυτονομία

Τέλος, η έρευνα καταδεικνύει ότι, όσοι καταναλωτές κατέχουν ήδη ηλεκτρικά οχήματα, ανησυχούν λιγότερο για την αυτονομία τους μετά τη φόρτιση ή για τις ίδιες τις υποδομές φόρτισης. Ο κορυφαίος παρακινητικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος είναι, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, η μεγαλύτερη αυτονομία τους, ενώ μόλις το 27% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τρέφουν προβληματισμούς για τις υποδομές φόρτισης, σε σύγκριση με το 36% όσων δε διαθέτουν ηλεκτρικό όχημα. 

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος στην EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Προηγμένης Βιομηχανίας, Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY στην περιοχή της Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA), δήλωσε: «Η απότομη αύξηση στη δημοφιλία των ηλεκτρικών οχημάτων, εκτιμούμε πως συνδέεται με τη ραγδαία αύξηση της τιμής των καυσίμων, οφείλεται, όμως, σε μεγάλο βαθμό, και στην εντεινόμενη ανησυχία των καταναλωτών για την κλιματική κρίση. Την ίδια ώρα, το γεγονός ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων ανησυχούν πλέον λιγότερο για την αυτονομία και τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, μας δείχνει ότι η ανάπτυξη των απαραίτητων δικτύων προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Για να ανταποκριθούμε στην ιστορική αυτή στροφή, και στη χώρα μας, χρειάζονται περαιτέρω δράσεις, τόσο σε επίπεδο Πολιτείας, αλλά και των ενδιαφερόμενων μερών του ευρύτερου οικοσυστήματος της ηλεκτροκίνησης, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι κατασκευαστές φορτιστών και οι διαχειριστές δικτύων ενέργειας».   

Σοφία Εμμανουήλ
Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Related articles

CSR HELLAS: Η σύνδεση της εκπαίδευσης με τη βιώσιμη ανάπτυξη 

Αναγγελία του βαρόμετρου ESG από την έδρα «Θεόδωρος Παπαλεξόπουλος» του ALBA Graduate Business School σε συνεργασία με το CSR HELLAS.

Enel Green Power: Πολυδρώμενο για παιδιά και νέους στην Κάρυστο

Η Enel Green Power σε συνεργασία με τον Ποδηλατικό Όμιλο Καρυστίας «Άνεμος» υπό την Αιγίδα του Δήμου Καρύστου, διοργάνωσε παιδικές αθλητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. 

TÜV NORD: Απολογισμός εταιρικής υπευθυνότητας και βιωσιμότητας 

Από το 2020 η βιωσιμότητα συγκαταλέγεται στις βασικές αξίες ανάπτυξης του ομίλου, ενώ με το πλάνο “Strategy2025", η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης.

Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας στην Πρόεδρο της ΜΕΒΓΑΛ

H εκτός συνόρων παρουσία της ΜΕΒΓΑΛ, μίας από τις πρώτες εξαγωγικές εταιρείες τροφίμων της Ελλάδας, ξεκίνησε το 1985, με πρώτη χώρα την Ιταλία.