Connect with us

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Φοιτητικός διαγωνισμός SAS Hackathon 2019

Η φοιτητική ομάδα Visualizers του ΟΠΑ σημείωσε μεγάλη επιτυχία, κερδίζοντας το πρώτο βραβείο στον εκπαιδευτικό διαγωνισμό SAS Hackathon 2019 που σχετίζεται με την επεξεργασία, οπτικοποίηση και ανάλυση ανοικτών δεδομένων μέσω του λογισμικού SAS Vιya (Data Preparation, Visual Analytics, Visual Statistics) για εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με το σημαντικό ζήτημα των πυρκαγιών, το οποίο αποτελεί επίκαιρο θέμα στη χώρα μας όλο τον χρόνο.

Ο φοιτητικός διαγωνισμός SAS Hackathon 2019 συνδιοργανώθηκε με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών και την εταιρεία λογισμικού για αξιοποίηση δεδομένων SAS, και πραγματοποιήθηκε από τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου έως και το Σάββατο 19 Οκτωβρίου στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με τη συμμετοχή 14 ομάδων από διάφορα πανεπιστήμια της χώρας.

Η νικήτρια ομάδα Visualizers αποτελείται από τους φοιτητές, Χρήστο Ξυδιά, Χαρίλαο Μπάρκη και Μάριο Παπαπέτρο Ποριώτη, φοιτητές του ΟΠΑ.

Το δεύτερο βραβείο πήρε η ομάδα με τον όνομα BioSAStisticians και αποτελείτε από τους φοιτητές του ΕΚΠΑ Αλέξανδρο-Γεώργιο Ασημακόπουλο, Ευαγγελία Αθανασιάδου και Ολυμπία Δημοπούλου.

Το τρίτο βραβείο κατέκτησε η ομάδα The Outliers με τους Άννα Τσαχουρίδη, Λαμπρινή Λαγοπάτη, Βασιλία Μιτσικουρίδου και  Γιώργο Κωστόπουλο, φοιτητές του ΟΠΑ.

Το τέταρτο βραβείο κατέκτησε η ομάδα Χακαθονοδρόμοι με  τους  Κωνσταντίνο Βιδάκη, Σταύρο Κατσέα, Ιωάννη Περαντωνάκη και Γιώργο Μάτσηρα, φοιτητές του Πανεπ. Πειραιά.

Η συμμετοχή στο Hackathon δεν προαπαιτούσε γνώση του λογισμικού της SAS. Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του διαγωνισμού, εξειδικευμένα στελέχη της εταιρείας παρείχαν στους συμμετέχοντες την απαιτούμενη γνώση και εκπαίδευση, βασισμένη σε τεχνολογίες αιχμής, και πιο συγκεκριμένα στο SAS Viya. To SAS Viya ένα ενιαίο, cloud ready περιβάλλον, το οποίο εξυπηρετεί όλους σε έναν οργανισμό – από τους data scientists έως τους επιχειρηματικούς αναλυτές, τους υπεύθυνους ανάπτυξης εφαρμογών έως τα στελέχη, με αξιόπιστη, κλιμακούμενη και ασφαλή διαχείριση αναλύσεων και διακυβέρνηση, απαραίτητη για την “agile” πληροφορική. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες, καθεμιά από τις οποίες είχε  πρόσβαση στο λογισμικό SAS Viya, για την εξοικείωσή τους με τις σχετικές τεχνολογίες και τον καλύτερο χειρισμό τους. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 51 άτομα που ήταν χωρισμένα σε 14 ομάδες με 3-4 μέλη η καθεμία από τις οποίες οι 8 ομάδες κατάφεραν να αποδώσουν αποτελέσματα.

Στο διαγωνισμό οι ομάδες των φοιτητών κλήθηκαν να επεξεργαστούν, να οπτικοποιήσουν και να αναλύσουν ανοιχτά δεδομένα του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδος. Οι μαθητές έλαβαν δεδομένα γεωγραφικά και μετεωρολογικά, σχετικά με τις πυρκαγιές της περιόδου 2012-2016, και παρείχαν πληροφορίες όπως:

  • Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη χρονική διάρκεια μιας πυρκαγιάς;
  • Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν και σχετίζονται με το μέγεθος της περιοχής που τελικά καίγεται;
  • Ποιο το μέγεθος της έκτασης που καίγεται ανά γεωγραφική περιοχή και χρονική περίοδος;
  • Ποιες περίοδοι κατά τη διάρκεια του έτους εμφανίστηκαν οι περισσότερες πυρκαγιές και κάτω από ποιες μετεωρολογικές συνθήκες;

Οι φοιτητικές ομάδες παρουσίασαν τα αποτελέσματα των εργασιών τους στην επιτροπή ειδικών, στην οποία συμμετείχαν οι κ.κ. Δημήτρης Καρλής, Καθηγητής  ΟΠΑ, Δαμιανός Χατζηαντωνίου, Αναπληρωτής Καθηγητής ΟΠΑ, Γιώργος Παυλίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών,  Ανδρέας Ζάρας, Data Scientist SAS, Ελπίδα Καλία, Διευθυντήρια Μάρκετινγκ και Ακαδημαϊκού Προγράμματος SAS, Ξενοφών Λιπάκης, Πρόεδρος του Hellenic CIO Forum, Μύρων Φλουρής, εκπρόσωπος της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, και Δέσποινα Κολιάρμου – εκπρόσωπος της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος.

Βασικό κριτήριο της επιτροπής στην αξιολόγηση των εργασιών αποτέλεσε κατά πόσο τα αποτελέσματα τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου των πυρκαγιών στη χώρα μας,  για την προστασία των πολιτών και του περιβάλλοντος καθώς και η πρωτοτυπία, σαφήνεια, πληρότητα και ορθότητα της εργασίας των συμμετεχόντων.

Αρωγοί στο διαγωνισμό του Hackathon 2019 ήταν η Εθνική Τράπεζα Ελλάδος, η SAS και η Cosmote, που δώσανε σε κάθε ομάδα που διακρίθηκε τα ανάλογα δώρα.

Όλες οι φοιτητικές ομάδες αξιοποίησαν στο έπακρο τις δυνατότητες του λογισμικού SAS Vιya (Data Preparation, Visual Analytics, Visual Statistics) και κατάφεραν να παραδώσουν αποτελέσματα υψηλής ποιότητας. Σύμφωνα με τα λεγόμενά τους το Hackathon ήταν μία πολύ καλή εμπειρία διότι τους έδωσε την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε ένα state of the art λογισμικό, καθώς επίσης και να έλθουν σε επαφή με πραγματικά δεδομένα, κάτι το οποίο θα συναντήσουν και στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Η Λουξ στήριξε την 16η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

Η Λουξ στήριξε ως χορηγός τις σχολικές ομάδες της Πάτρας που έλαβαν μέρος στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, η οποία διοργανώθηκε για 16η συνεχή χρονιά από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas.

Για ακόμη μία χρονιά, ταλαντούχοι μαθητές υπό την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους, έθεσαν υψηλούς στόχους και η Λουξ στήριξε δυναμικά την αξιόλογη προσπάθειά τους.

Ειδικότερα, οι ομάδες που έλαβαν μέρος στη διοργάνωση εργάστηκαν επί 5 ολόκληρους μήνες, έτσι ώστε να διεκδικήσουν μία θέση στον τελικό που έλαβε χώρα 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη Γκιούρ της Ουγγαρίας. H Λουξ «ταξίδεψε» μέχρι την Ουγγαρία, με την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, στο πλευρό των δυο τοπικών ομάδων από την Πάτρα, που κατάφεραν να διακριθούν νωρίτερα στον 11ο Εθνικό διαγωνισμό WRO Hellas. Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας ήταν οι «Smart Cities».

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί οικειοθελή δέσμευση για τη Λουξ και βασικό συστατικό της φιλοσοφίας της, για αυτό και η εταιρεία  υποστηρίζει έμπρακτα και με ιδιαίτερη ευαισθησία δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, που βελτιώνουν σημαντικά την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO η Υπ.Παιδείας

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως συμμετείχε στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO στο Παρίσι στις 13 και 14 Νοεμβρίου, με κύρια θέματα τις δυνατότητες προώθησης διεθνών συνεργειών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, τον αναπτυξιακό στόχο 4 του ΟΗΕ για ποιοτική εκπαίδευση, το πλαίσιο δράσης της εκπαίδευσης 2030, καθώς και το δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων.

Η κα Κεραμέως εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό στον πολιτικό διάλογο της Ολομέλειας της Γενικής Διάσκεψης της UNESCO. Στην εθνική της παρέμβαση, μίλησε για προτεραιότητες της χώρας αναφορικά με τον τομέα της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο και των στόχων της UNESCO, ενδεικτικά τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, τη μεγαλύτερη αυτονομία σχολείων και πανεπιστημίων, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων.

Επίσης, συμμετείχε στη συνάντηση των Υπουργών Παιδείας, με κύριο θέμα τη σημασία της κινητικότητας στην ανώτατη εκπαίδευση και την περαιτέρω ενίσχυση διεθνών συμπράξεων στον ακαδημαϊκό χώρο. Σε παράλληλη εκδήλωση του Ινστιτούτου Στατιστικής της UNESCO, η Υπουργός συζήτησε με εκπροσώπους χωρών-μελών την ανάγκη συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων εκπαιδευτικής φύσης για την αποτελεσματικότερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σε γεύμα εργασίας που παρέθεσε η Υπουργός Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης της Νορβηγίας, συζητήθηκε το Διαβατήριο της UNESCO για τα προσόντα των προσφύγων. Περαιτέρω, στο περιθώριο των εργασιών της UNESCO, η κα Κεραμέως πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με τους Υπουργούς Παιδείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και της Σερβίας, με τους οποίους συζήτησε δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Η Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση στο Γαλλικό Προεδρικό Μέγαρο με τον σύμβουλο του Γάλλου Προέδρου Μακρόν Clément Beaune, με τον οποίο συνομίλησε εκτενώς για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής των δύο χωρών.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Οι προοπτικές της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη από τη σειρά επιστημονικών ημερίδων του «Education Evolution» που διοργάνωσε η Socialinnov, ο εκπαιδευτικός βραχίονας του Found.ation, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και με βασικό υποστηρικτή την Microsoft Ελλάδος.

H ημερίδα «Education Evolution: Οι προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή» πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή εισηγητών από τον εκπαιδευτικό και επιχειρησιακό κόσμο, και παρουσία περισσότερων από 250 εκπαιδευτικών δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων καθώς και φοιτητών παιδαγωγικών σχολών.

Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα που περιλάμβανε ομιλίες, πάνελ και εργαστήρια γεννήθηκε ένας γόνιμος διάλογος σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των νέων τεχνολογικών εργαλείων στις αίθουσες διδασκαλίας. Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η Ευγενία Μπόζου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν 10 ομιλίες και 9 εργαστήρια που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων μέχρι αργά το απόγευμα. Οι ομιλητές τόνισαν την επίδραση της τεχνολογίας στην κοινωνία και την ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, αλλά και τη σημασία της εκπαίδευσης ως αρωγός αλλαγής και εξέλιξης.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε το πάνελ με εκπροσώπους σημαντικών ελληνικών εταιρειών, οι οποίοι ανέλυσαν τι ζητά η αγορά εργασίας από τους υπαλλήλους και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για το μέλλον. Το πρόγραμμα των ομιλιών ολοκληρώθηκε με το πάνελ για τις ψηφιακές τάξεις, όπου εκπρόσωποι σχολείων αναφέρθηκαν σε θέματα καινοτομίας και τεχνολογίας, και παρουσίασαν πρακτικές αξιοποίησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων στη διδακτική τους καθημερινότητα.

Εκτός όμως από το θεωρητικό πλαίσιο, το Education Evolution έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν δωρεάν εργαστήρια πάνω σε σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν να εντάξουν στη διδασκαλία τους και να κάνουν το μάθημα τους πιο σύγχρονο, δυναμικό και διαδραστικό, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία και επιτρέποντας στους μαθητές τους να αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ