Connect with us

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Γ.Καντώρος: «Ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός συμβάλλει στην ευημερία»

Την ιδιαίτερη σημασία της εκπαίδευσης των πολιτών, από τις παιδικές ηλικίες, στις απαραίτητες γνώσεις για την οικονομία, τη διαχείριση του χρήματος και την αξία της αποταμίευσης τόνισε ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της INTERAMERICAN, σε εκδήλωση που οργάνωσε το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, κατά την Παγκόσμια Ημέρα της Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου).

«Στην Ελλάδα ειδικότερα, μετά την μακρά περίοδο της κρίσης που τόσα παιδιά τη βίωσαν μέχρι την ενηλικίωσή τους, είναι πολύ πιο σημαντικό να επιμείνουμε ώστε τα παιδιά να μεγαλώνουν γνωρίζοντας τις βασικές οικονομικές έννοιες» υπογράμμισε ο επικεφαλής της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι από το 2005 μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης έχει αναδείξει την αναγκαιότητα του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης του ΟΟΣΑ, η έλλειψη σχετικής εκπαίδευσης στον σύγχρονο κόσμο καθιστά τα άτομα και τα νοικοκυριά πιο επιρρεπή στη δημιουργία χρέους και στην πτώχευση. Επιπλέον λόγος γι’ αυτή την τάση είναι το γεγονός ότι οι χρηματοπιστωτικές αγορές μεταβάλλονται συνεχώς, λόγω της παγκοσμιοποίησης και των τεχνολογικών εξελίξεων, ενώ τα χρηματοοικονομικά προϊόντα γίνονται όλο και πιο περίπλοκα.

Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, χαρακτηριστικό της ελαφράς συνείδησης των Ελλήνων για τη διαχείριση των χρημάτων είναι το παράδειγμα που ανέφερε ο κ. Καντώρος: βάσει στοιχείων της Επιτροπής Τυχερών Παιγνίων, το 2018 διατέθηκαν περί τα 16 δισ. ευρώ σε τζόγο, όταν κατά την ίδια περίοδο -σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ- οι πολίτες της χώρας μας κατανάλωσαν περί τα 24 δισ. σε είδη διατροφής και μόνο 9 δισ. για την υγεία τους

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αναφέρθηκε, ακόμη, στις έρευνες του INTERAMERICAN Research Center, που καταδεικνύουν υψηλό βαθμό χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού σε φοιτητές, όπως επίσης και συνταξιοδοτικού αναλφαβητισμού σε ενηλίκους που βρίσκονται στην προ συνταξιοδότησης περίοδο της ζωής τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 17% των φοιτητών έχουν ικανοποιητικό χρηματοοικονομικές γνώσεις, ενώ το 28% των ερωτηθέντων είναι συνταξιοδοτικά εγγράμματοι, με την πλειοψηφία αυτών να είναι ήδη συνταξιούχοι. Μάλιστα, ο συνταξιοδοτικός αλφαβητισμός συνδέεται με σειρά κοινωνικοοικονομικών μεταβλητών: ηλικία συνταξιοδότησης, ακαθάριστο μηνιαίο εισόδημα, μείωση εισοδήματος κατά την περίοδο της κρίσης. Ο συνταξιοδοτικός αλφαβητισμός αποτελεί και παράγοντα του σωστού συνταξιοδοτικού προγραμματισμού (retirement planning).

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία μελετά συστηματικά το φαινόμενο του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού μέσω του INTERAMERICAN Research Center και σχεδιάζει την αντιμετώπισή του, στο πλαίσιο του προγράμματος εταιρικής υπευθυνότητας που αναπτύσσει, με σχετικές πρωτοβουλίες. Παράλληλα, για τον οικονομικό προγραμματισμό της ατομικής και οικογενειακής ζωής, η εταιρεία διαθέτει μία ομάδα «αιχμής» από χρηματοοικονομικούς συμβούλους (financial planners) στο εταιρικό της δίκτυο πωλήσεων. Στο σημερινό κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον, ο ρόλος των financial planners καθίσταται εξαιρετικά σημαντικός, δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν και να αναλύουν τις εξατομικευμένες ανάγκες και να προσδιορίζουν τους στόχους των ατόμων και των οικογενειών τους, προτείνοντας αποταμιευτικά-επενδυτικά χαρτοφυλάκια, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.

Η εκδήλωση οργανώθηκε από το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και τον πρόεδρο και ιδρυτή του Νικόλαο Δ. Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιώς, με κεντρικό θέμα την παρουσίαση του νέου βιβλίου του με τίτλο «Τα χρήματα δεν φυτρώνουν στα δέντρα», το οποίο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 10-12 ετών και όχι μόνον. Το βιβλίο, που παρουσίασε ο συγγραφέας, απαντά σε βασικά ερωτήματα για την έννοια και τη χρήση του χρήματος, την αξία του σωστού προύπολογισμού και της αποταμίευσης, την απαιτούμενη δράση για σωστή καθοδήγηση των παιδιών από τους γονείς, την έξυπνη κατανάλωση και την κατάλληλη προετοιμασία για τις σωστές χρηματοοικονομικές αποφάσεις κατά την ενηλικίωση, μέσα στο σύνθετο, σύγχρονο περιβάλλον.

Για την αποταμίευση και τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό στην εκδήλωση, που φιλοξενήθηκε στο κεντρικό κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος, μίλησαν επίσης, ο Γιάννης Στουρνάρας, Διοικητής της ΤτΕ, η Όλγα Κεφαλογιάννη, βουλευτής, ο καθηγητής Άγγελος Κόττιος, πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς και ο Κρις Αίσωπος, διευθύνων σύμβουλος της ALPHA TRUST ΑΕΔΑΚ. Η INTERAMERICAN είναι χορηγός της έκδοσης, όπως άλλωστε και των δύο βιβλίων του Νικολάου Δ. Φίλιππα για την αποταμίευση και τον χρηματοοικονομικό προγραμματισμό που έχουν προηγηθεί και απευθύνονται, ομοίως, σε παιδιά.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Η Λουξ στήριξε την 16η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

Η Λουξ στήριξε ως χορηγός τις σχολικές ομάδες της Πάτρας που έλαβαν μέρος στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, η οποία διοργανώθηκε για 16η συνεχή χρονιά από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas.

Για ακόμη μία χρονιά, ταλαντούχοι μαθητές υπό την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους, έθεσαν υψηλούς στόχους και η Λουξ στήριξε δυναμικά την αξιόλογη προσπάθειά τους.

Ειδικότερα, οι ομάδες που έλαβαν μέρος στη διοργάνωση εργάστηκαν επί 5 ολόκληρους μήνες, έτσι ώστε να διεκδικήσουν μία θέση στον τελικό που έλαβε χώρα 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη Γκιούρ της Ουγγαρίας. H Λουξ «ταξίδεψε» μέχρι την Ουγγαρία, με την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, στο πλευρό των δυο τοπικών ομάδων από την Πάτρα, που κατάφεραν να διακριθούν νωρίτερα στον 11ο Εθνικό διαγωνισμό WRO Hellas. Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας ήταν οι «Smart Cities».

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί οικειοθελή δέσμευση για τη Λουξ και βασικό συστατικό της φιλοσοφίας της, για αυτό και η εταιρεία  υποστηρίζει έμπρακτα και με ιδιαίτερη ευαισθησία δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, που βελτιώνουν σημαντικά την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO η Υπ.Παιδείας

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως συμμετείχε στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO στο Παρίσι στις 13 και 14 Νοεμβρίου, με κύρια θέματα τις δυνατότητες προώθησης διεθνών συνεργειών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, τον αναπτυξιακό στόχο 4 του ΟΗΕ για ποιοτική εκπαίδευση, το πλαίσιο δράσης της εκπαίδευσης 2030, καθώς και το δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων.

Η κα Κεραμέως εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό στον πολιτικό διάλογο της Ολομέλειας της Γενικής Διάσκεψης της UNESCO. Στην εθνική της παρέμβαση, μίλησε για προτεραιότητες της χώρας αναφορικά με τον τομέα της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο και των στόχων της UNESCO, ενδεικτικά τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, τη μεγαλύτερη αυτονομία σχολείων και πανεπιστημίων, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων.

Επίσης, συμμετείχε στη συνάντηση των Υπουργών Παιδείας, με κύριο θέμα τη σημασία της κινητικότητας στην ανώτατη εκπαίδευση και την περαιτέρω ενίσχυση διεθνών συμπράξεων στον ακαδημαϊκό χώρο. Σε παράλληλη εκδήλωση του Ινστιτούτου Στατιστικής της UNESCO, η Υπουργός συζήτησε με εκπροσώπους χωρών-μελών την ανάγκη συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων εκπαιδευτικής φύσης για την αποτελεσματικότερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σε γεύμα εργασίας που παρέθεσε η Υπουργός Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης της Νορβηγίας, συζητήθηκε το Διαβατήριο της UNESCO για τα προσόντα των προσφύγων. Περαιτέρω, στο περιθώριο των εργασιών της UNESCO, η κα Κεραμέως πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με τους Υπουργούς Παιδείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και της Σερβίας, με τους οποίους συζήτησε δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Η Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση στο Γαλλικό Προεδρικό Μέγαρο με τον σύμβουλο του Γάλλου Προέδρου Μακρόν Clément Beaune, με τον οποίο συνομίλησε εκτενώς για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής των δύο χωρών.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Οι προοπτικές της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη από τη σειρά επιστημονικών ημερίδων του «Education Evolution» που διοργάνωσε η Socialinnov, ο εκπαιδευτικός βραχίονας του Found.ation, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και με βασικό υποστηρικτή την Microsoft Ελλάδος.

H ημερίδα «Education Evolution: Οι προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή» πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή εισηγητών από τον εκπαιδευτικό και επιχειρησιακό κόσμο, και παρουσία περισσότερων από 250 εκπαιδευτικών δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων καθώς και φοιτητών παιδαγωγικών σχολών.

Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα που περιλάμβανε ομιλίες, πάνελ και εργαστήρια γεννήθηκε ένας γόνιμος διάλογος σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των νέων τεχνολογικών εργαλείων στις αίθουσες διδασκαλίας. Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η Ευγενία Μπόζου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν 10 ομιλίες και 9 εργαστήρια που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων μέχρι αργά το απόγευμα. Οι ομιλητές τόνισαν την επίδραση της τεχνολογίας στην κοινωνία και την ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, αλλά και τη σημασία της εκπαίδευσης ως αρωγός αλλαγής και εξέλιξης.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε το πάνελ με εκπροσώπους σημαντικών ελληνικών εταιρειών, οι οποίοι ανέλυσαν τι ζητά η αγορά εργασίας από τους υπαλλήλους και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για το μέλλον. Το πρόγραμμα των ομιλιών ολοκληρώθηκε με το πάνελ για τις ψηφιακές τάξεις, όπου εκπρόσωποι σχολείων αναφέρθηκαν σε θέματα καινοτομίας και τεχνολογίας, και παρουσίασαν πρακτικές αξιοποίησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων στη διδακτική τους καθημερινότητα.

Εκτός όμως από το θεωρητικό πλαίσιο, το Education Evolution έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν δωρεάν εργαστήρια πάνω σε σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν να εντάξουν στη διδασκαλία τους και να κάνουν το μάθημα τους πιο σύγχρονο, δυναμικό και διαδραστικό, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία και επιτρέποντας στους μαθητές τους να αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ