Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

Generali: Προμηθεύσου και εσύ την υφασμάτινη τσάντα για τα ψώνια σου!

Generali

Η Generali με αφορμή τη νέα νομοθεσία που ισχύει στη χώρα μας από τις αρχές του έτους, σχετικά με τη χρήση πλαστικής σακούλας και στο πλαίσιο της εταιρικής της υπευθυνότητας, είχε την πολύ έξυπνη ιδέα να δημιουργήσει υφασμάτινες τσάντες και να τις διαθέσει σε συνεργάτες της Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, προκειμένου να συμβάλλει σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Οι τσάντες είναι εύκολες στη χρήση, μικρές σε όγκο αν διπλωθούν σωστά για να μπορείτε να τις έχετε παντού μαζί σας – στα ψώνια σας και τις καθημερινές εργασίες – και μπορούν να αντικαταστήσουν έως και 400 πλαστικές σακούλες το χρόνο συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των επιβλαβών πλαστικών.

Αν είστε συνεργάτης της Generali και θέλετε να κάνετε ένα δώρο ουσίας στους ασφαλισμένους σας – μια συμβολική κίνηση για την αξία της πρόληψης σε όλες τις μορφές της – προμηθευτείτε δωρεάν την τσάντα πολλαπλών χρήσεων συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα που θα βρείτε στο oneview/ e-βιβλιοθήκη στέλνοντάς την στο marketing@generali.gr. Αν πάλι είστε κοντά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Ηλία Ηλιού 35-37 & Πυθέου στην Αθήνα επισκεφτείτε τους και θα τις βρείτε σε ειδικά stand προς διάθεση.

Γνωρίζατε ότι:

  • Η Ελλάδα κατέχει το αρνητικό ρεκόρ μεγαλύτερης χρήσης πλαστικής σακούλας στην Ευρωπαϊκή Ένωση με περίπου 400 σακούλες κατά κεφαλήν ανά έτος;
  • Στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. σακούλες ανά έτος;
  • 1 στις 10 σακούλες που παίρνει ο αγοραστής από το ταμείο δεν χρησιμοποιείται για τη μεταφορά προϊόντων;
  • Μόλις 1 στα 25 νοικοκυριά χρησιμοποιεί συστηματικά επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για τις αγορές του;

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Μόνο με προσιτά ECVs θα βγει το στοίχημα για μείωση ρύπων

Η ΕΕ έχει προτείνει την αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο πλαίσιο των φιλόδοξων ενεργειακών στόχων της με ορίζοντα το 2030 ωστόσο οι υψηλές τιμές φαίνεται να αποτελούν αντικίνητρο για τους καταναλωτές συντηρώντας τη ζήτηση σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ειδικά σε χώρες με χαμηλό ΑΕΠ, όπως η Ελλάδα.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)

Μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν είναι προσιτά στο ευρύ κοινό εξαιτίας των υψηλών τιμών, με αποτέλεσμα ένα εργαλείο της σύγχρονης τεχνολογίας που θα μπορούσε να συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση των εκπομπών CO2 να μένει ανεκμετάλλευτο.

Είναι ενδεικτικό ότι μια αναλυτική ματιά στις επιδόσεις των χωρών της ΕΕ δείχνει ότι οι πωλήσεις είναι πολύ πιο χαμηλές στις χώρες με χαμηλό ΑΕΠ. Το πρόβλημα προκύπτει από τη στιγμή που θα συνδέσουμε αυτή την κατάσταση με τα νέα μέτρα για τις εκπομπές ρύπων και ειδικότερα τα αυστηρά όρια που θα ισχύσουν μετά το 2020. Το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει μεγάλη αυτονομία, οι μπαταρίες είναι ακριβές, ενώ δεν υπάρχει η ανάλογη υποδομή φόρτισης στις περισσότερες χώρες. Επιπροσθέτως οι κυβερνήσεις των κρατών μελών δεν έχουν θεσπίσει ακόμη κίνητρα για τους καταναλωτές.

Ειδικότερα, η μελέτη της ACEA, που δείχνει ότι η οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να αποτελεί ισχυρό αποτρεπτικό παράγοντα για τους πελάτες της βιομηχανίας αυτής σε ολόκληρη την ΕΕ, συγκρίνει τα τοπικά δεδομένα σχετικά με την διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (electrically-chargeable vehicles – ECVs) με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το μερίδιο αγοράς τους είναι κοντά στο 0% στις χώρες με ΑΕΠ κάτω από 18.000 ευρώ, ενώ δεν ξεπερνά το 0,75% στα μισά από τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Καθώς τα μέλη των επιτροπών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ετοιμάζονται να ψηφίσουν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα μετά το 2020 σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, η ACEA προειδοποιεί ότι οι στόχοι πρέπει να είναι ρεαλιστικοί, λαμβάνοντας υπόψη τι μπορούν πραγματικά να αγοράσουν οι άνθρωποι.

“Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν πρέπει να παραβλέψει ότι η αγορά καθοδηγείται κυρίως από πελάτες”, εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert σημειώνοντας ότι μια μετατόπιση του καταναλωτικού κοινού στα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα συμβεί έτσι απλά, χωρίς να αντιμετωπιστεί η οικονομική προσιτότητα αυτών των αυτοκινήτων.

Η Επιτροπή πρότεινε ένα “σημείο αναφοράς” για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα επίπεδα του 15% έως το 2025 και στο 30% της αγοράς μέχρι το 2030. Για να δούμε αυτό το στόχο σε μια ρεαλιστική βάση αρκεί να λάβουμε υπόψη ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν μόλις το 0,7% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων της αγοράς στην ΕΕ για το 2017. “Ανησυχούμε ότι ορισμένοι υπεύθυνοι για τη χάραξη πολιτικής δεν έχουν καθόλου ρεαλιστικές προσδοκίες όσον αφορά το ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς”, σημείωσε ο κ. Jonnaert, για να προσθέσει ότι με την τρέχουσα πρόταση της Επιτροπής για σημείο αναφοράς, θα πρέπει η αγορά να κάνει άλμα από μερίδιο κάτω του 1% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σήμερα σε 30% σε διάστημα μικρότερο των 12 ετών. Και το Κοινοβούλιο προτείνει ακόμη πιο επιθετικούς στόχους, φτάνοντας μέχρι το 50%!

Τα ευρήμτα της μελέτης της ACEA δείχνουν επίσης ότι η αγορά τρέχει με δύο ταχύτητες. Υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός μεταξύ των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και στην Δυτική Ευρώπη, αλλά και έντονο χάσμα μεταξύ Βορρά και Νότου. Για παράδειγμα τα μερίδια είναι εξαιρετικά χαμηλά για την Ελλάδα (0,2%), την Ιταλία (0,2%) και την Ισπανία (0,6%) ενώ αντίθετα μερίδιο αγοράς ECV πάνω από 1,8% παρατηρείται μόνο σε χώρες με ΑΕΠ άνω των 35.000 ευρώ.

Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου τονίζουν ότι οι ευρωβουλευτές δεν πρέπει να ξεχνούν τον αντίκτυπο και ότι η αναγκαστική ώθηση στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε κοινωνικό αποκλεισμό πολλές χώρες της ΕΕ, μειώνοντας την κινητικότητα των ανθρώπων που το χρειάζονται περισσότερο.

Προκειμένου να αντισταθμιστεί αυτή η εξαιρετικά κατακερματισμένη αγορά, πάνω από το 50% όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται στη Δυτική Ευρώπη θα έπρεπε να είναι ηλεκτρικά προκειμένου να επιτευχθεί μέσος όρος 30% έως το 2030, όπως προτείνει η Επιτροπή.

Πάντως είναι γεγονός ότι η μείωση του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και της ηλιακής ενέργειας θα μπορούσαν να σταματήσουν την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για πετρέλαιο μέχρι το 2020, όπως έχει εκτιμήσει έκθεση του Ινστιτούτου Γκράνταμ στο Ιμπίριαλ Κόλετζ του Λονδίνου. Η μελέτη αυτή εξηγεί ότι τα ρυπογόνα καύσιμα μπορούν να χάσουν το 10% του μεριδίου αγοράς τους προς όφελος της ηλιακής ενέργειας και των “καθαρών” οχημάτων μέσα σε μία δεκαετία.

Η βιομηχανία

Σημειώνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ απασχολεί σήμερα 13,3 εκατομμύρια άτομα – ή το 6,1% του απασχολούμενου πληθυσμού της ΕΕ – με άμεσες ή έμμεσες θέσεις εργασίας. Οι 3,4 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύουν πάνω από το 11% της συνολικής απασχόλησης στην μεταποίηση στην ΕΕ. Επίσης τα μηχανοκίνητα οχήματα επιστρέφουν μια αξία περίπου 413 δις. ευρώ σε φορολογικές εισφορές στην ΕΕ των 15. Ο κλάδος αποτελεί επίσης βασική κινητήρια δύναμη της γνώσης και της καινοτομίας και αντιπροσωπεύει τον πρωταγωνιστή του R&D στην Ευρώπης, με επενδύσεις 54 δις. ευρώ ετησίως. Επίσης η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα ύψους 90,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Αttica Group: Bραβείο Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ

Τμητική διάκριση στα Βραβεία Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ, στη κατηγορία των Βραβείων Επιχειρήσεων, υποκατηγορία «Περιβαλλοντική Πολιτική», απέσπασε η Attica Group.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, το βραβείο αυτό αποτελεί μία ακόμη αναγνώριση των προσπαθειών του ομίλου για τη συστηματική και υπεύθυνη λειτουργία του σε θέματα περιβάλλοντος, βασικό πυλώνα του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ομίλου Attica. Επιβεβαιώνει την πραγματοποίηση της δέσμευσης του ομίλου για την ενσωμάτωση των αρχών βιώσιμης ανάπτυξης στις διαδικασίες του και την εφαρμογή περιβαλλοντικά ορθών επιχειρηματικών πρακτικών, ώστε να περιοριστούν, στο μέτρο του δυνατού, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της λειτουργίας του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Attica είναι ο μοναδικός στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας που κερδίζει το Βραβείο ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ Περιβαλλοντικής Πολιτικής.

Σημειώνεται επίσης ότι η τελετή απονομής, που διοργάνωσε για δέκατη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά το ECOCITY, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Ιουνίου στο νησί της Μήλου, στον υπαίθριο χώρο του παλαιού εργοστασίου καολίνης, ενός ιστορικού βιομηχανικού κτηρίου,  αναπαλαιωμένο και διαμορφωμένο πλέον ως Συνεδριακό Κέντρο Μήλου «Γεώργιος Ηλιόπουλος».

Ο θεσμός των ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ δημιουργήθηκε το 2005 και εδραιώθηκε από τον εθελοντικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό για το Aστικό και Περιαστικό Περιβάλλον «ECOCITY». Τα βραβεία απονέμονται κάθε χρόνο, με στόχο την επιβράβευση και προβολή της έμπρακτης και αυξημένης περιβαλλοντικής ευαισθησίας των Φορέων της Πολιτείας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Επιχειρήσεων, των Επιστημονικών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων και των Μέσων Ενημέρωσης. Ταυτόχρονα αποσκοπούν στη δημιουργία συνθηκών ευγενούς άμιλλας, που θα προάγει την γενικότερη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και επίδειξη κοινωνικής συμμετοχής στην ανάληψη ή στήριξη δράσεων για το περιβάλλον.

Τα ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ αποτελούν μοναδικό θεσμό του είδους στη χώρα μας, αναγνωρίζοντας ότι η καλλιέργεια της ευθύνης ενισχύεται από κίνητρα, ηθικά κυρίως, σε όσους συνειδητοποιούν το χρέος και έμπρακτα επιδεικνύουν περιβαλλοντική ευαισθησία.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

ΑΓΕΤ Ηρακλής: Περιβαλλοντική πλατφόρμα από το εργοστάσιο στο Βόλο

Σε εφαρμογή έθεσε ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ την ανοικτή λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας ενημέρωσης www.heraclesfootprint.gr.

Με διαχρονική δέσμευση να επενδύει σε καινοτόμες καλές πρακτικές που αφορούν τόσο στη φιλική προς το περιβάλλον λειτουργία, όσο και στην ενημέρωση των κοινωνικών εταίρων, η εταιρεία πρωτοπόρησε δημιουργώντας ήδη από το 2017 ψηφιακό χώρο επικοινωνίας των αέριων εκπομπών του εργοστασίου της στο Βόλο.

Παραμένοντας προσηλωμένος στις αρχές της διαφάνειας και της κοινωνικής ευθύνης, ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, δίνει πρόσβαση σε όλους τους κοινωνικούς του εταίρους στην ψηφιακή πλατφόρμα heracles-footprint.gr, παρέχοντας την ευκαιρία να παρακολουθούν εύκολα και γρήγορα την εικόνα των αέριων εκπομπών του εργοστασίου. Παράλληλα, προσφέρει τη δυνατότητα αντιπαραβολής των στοιχείων με τα όρια που περιλαμβάνονται στην περιβαλλοντική αδειοδότηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το heracles-footprint.gr ενημερώνεται αυτόματα σε καθημερινή βάση από το ψηφιακό σύστημα παρακολούθησης της παραγωγικής δραστηριότητας του εργοστασίου.

Στη ψηφιακή πλατφόρμα heracles-footprint.gr έχουν πρόσβαση ήδη από το 2017 εκπρόσωποι τόσο της αδειοδοτούσας όσο και της ελεγκτικής αρχής. Με την ανοικτή πρόσβαση στους κοινωνικούς εταίρους, ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ αποδεικνύει ακόμη μια φορά τη διαρκή δέσμευση για την ανάπτυξη καναλιών αμφίδρομης επικοινωνίας, έγκυρης και διαφανούς ενημέρωσης. Πρόκειται για μια καινοτόμα πρωτοβουλία που γίνεται πράξη για πρώτη φορά στην ελληνική τσιμεντοβιομηχανία.

Ο Διευθυντής του εργοστασίου της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ στο Βόλο, Μιχάλης Βλάχος, ανέφερε σχετικά «Περισσότερα από 90 χρόνια είμαστε εδώ, ακούμε τις προσδοκίες της τοπικής κοινωνίας και κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας. Αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη σημασία που έχει για την τοπική κοινωνία η άμεση και έγκυρη πληροφόρηση, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η ψηφιακή πλατφόρμα καταγραφής του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος είναι πλέον στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Ο σεβασμός στο περιβάλλον καθώς και στην Υγεία & Ασφάλεια των ανθρώπων μας και των τοπικών κοινωνιών αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα, την οποία θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε με νέες πρωτοβουλίες».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ