Connect with us

Δράσεις

Global Compact Network Hellas: Επανεκλογή του Μιχάλη Σπανού στη Συντονιστική Γραμματεία

M.-Spanos

Ο Μιχάλης Σπανός, Διευθύνων Εταίρος της Global Sustain.

Για δεύτερη φορά επανεξελέγη μέλος της Συντονιστικής Γραμματείας του Global Compact Network Hellas ο Μιχάλης Σπανός, Διευθύνων Εταίρος της Global Sustain.

Η πολυετής επαγγελματική ενασχόληση του κ. Σπανού με θέματα εταιρικής υπευθυνότητας και αειφορίας, καθώς και η συνεχής υποστήριξη επιχειρήσεων και οργανισμών στην ενσωμάτωση και υλοποίηση των 10 Αρχών του Global Compact (GC) είναι ενδεικτικά της δράσης του για τη στήριξη και προώθηση του GC σε οργανισμούς αλλά και επιχειρήσεις.

Η συμμετοχή του Μιχάλη Σπανού στη Συντονιστική Γραμματεία αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στο έργο του Τοπικού Δικτύου και στη διάχυση των Αρχών του Global Compact στην Ελλάδα, ειδικά μέσα από το νέο του ρόλο ως εμπειρογνώμονας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Έρευνας, Επιστήμης και Καινοτομίας) για τη διαμόρφωση της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με τη συμβολή της στην υλοποίηση και χρηματοδότηση των Στόχων Αειφόρου Ανάπτυξης του ΟΗΕ (UN Sustainable Development Goals – SDGs).

Αναλυτικά, τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας έχουν ως εξής:

Υποψήφιοι Έλαβαν
Μιχάλης Σπανός  (Global Sustain) 23
Μάρκος Λουκογιαννάκης (Συμβούλιο ΣΕΒ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη) 16
Ιωάννης Ψαρράς (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο) 8
Έφη Παπαστύλου (P-I-O Philanthropy International Organization ) 5
Δημήτρης Κατσαρέλλος (New York College) 3

Οι δύο πρώτοι σε ψήφους υποψήφιοι εκλέχθηκαν για δύο χρόνια να συμμετάσχουν στην πενταμελή Συντονιστική Γραμματεία του Global Compact Network Hellas. Η Γραμματεία αποτελείται επίσης από δύο μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του CSR Hellas, ενώ Πρόεδρος της Γραμματείας είναι ο εκάστοτε Πρόεδρος του CSR Hellas.

Αρμοδιότητες της Γραμματείας είναι:

  • Η ενημέρωση για γενικά θέματα που έχουν σχέση με τη συμμετοχή στο Global Compact και το τοπικό δίκτυο.
  • Ο προγραμματισμός, η οργάνωση και η επικοινωνία εκδηλώσεων που έχουν στόχο την προώθηση των δέκα αρχών του Οικουμενικού Συμφώνου στην Ελληνική επιχειρηματική κοινότητα.
  • Η διεύρυνση του Δικτύου με τη συμμετοχή και άλλων νέων μελών.
  • Η σύγκλιση συνάντησης των μελών του κ.λπ.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

9# Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές

Startups in Greece 2019: Το EquiFund στο ελληνικό οικοσύστημα

Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας) δημοσίευσε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ένα εκτενές report, με σκοπό την καταγραφή των ευκαιριών χρηματοδότησης και των προφίλ των startups στην Ελλάδα.

Το 2019 αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χρονιά, καθώς κλείνουν σχεδόν δύο χρόνια από την ενεργοποίηση του EquiFund. Για πρώτη φορά καταγράφονται όλες οι επενδύσεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος και αναλύεται το προφίλ των εταιρειών που έχουν ενισχυθεί.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και στη δήλωση του EIF (Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων) στο report: «Οι διαχειριστές των funds που υποστηρίζονται από το EquiFund έχουν καταφέρει να κινητοποιήσουν το ελληνικό οικοσύστημα VC απευθυνόμενοι σε διαφορετικά τμήματα της αγοράς […], ενώ έχουν επίσης συμβάλει στην ανάπτυξη της κοινότητας startups […] κι έχουν βοηθήσει να πολλαπλασιαστούν τα αποτελέσματα του προγράμματος, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αύξηση ενδιαφέροντος από επενδυτές εκτός Ελλάδας, που συμμετέχουν πιο συχνά απ’ ότι στο παρελθόν».

Επίσης, ανανεώνονται και παρουσιάζονται οι λίστες με τα πιο επιτυχημένα ελληνικά startups, τόσο αυτών που έχουν λάβει την μεγαλύτερη χρηματοδότηση εντός του 2019 αλλά και συνολικά, όσο και αυτών που έχουν επιτύχει τις καλύτερες συμφωνίες εξαγοράς.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Found.ation συνεργάστηκε με το Velocity.Partners VC, ένα από τα funds του EquiFund, για να αναλύσει και να αναδείξει τα χαρακτηριστικά των ελληνικών εταιρειών startups που βρίσκονται στα αρχικά στάδια της ανάπτυξης τους (στάδια pre-seed και seed), να κατανοήσει τις ανάγκες τους, να εντοπίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην αναζήτηση χρηματοδότησης και να χτίσει το προφίλ τους.

Μερικά από τα σημαντικότερα στοιχεία του report:

  • 60 εκατομμύρια ευρώ έχουν επενδυθεί σε ελληνικές startups μέχρι στιγμής μέσω του μηχανισμού EquiFund. Οι 74 εταιρείες που έχουν ενισχυθεί, έχουν συγκεντρώσει συνολικά 180 εκατομμύρια ευρώ με τη συμβολή και άλλων επενδυτών.
  • Για κάθε €1 που έχει επενδυθεί μέσω EquiFund VCs, οι startups έχουν λάβει άλλο €1 από άλλους επενδυτές σε ακόλουθους γύρους χρηματοδότησης. Συνολικά, για κάθε €1 μέσω EquiFund, οι startups έχουν λάβει επιπλέον €2 από άλλους επενδυτές.
  • Οι startups που έχουν ενισχυθεί μέσω EquiFund είναι πιο νέες (<4 χρόνια) συγκριτικά με τις startups που λάμβαναν χρηματοδότηση τα προηγούμενα χρόνια (<8 χρόνια).
  • 8 από τις 10 startups που έχουν λάβει τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση μέχρι σήμερα, έχουν επίσης χρηματοδοτηθεί και μέσω EquiFund. Συγκεκριμένα, το 25% όλων των επενδυτικών γύρων περιλαμβάνουν τη συμμετοχή ενός EquiFund VC. Οι Για τις εταιρείες που έχουν λάβει χρηματοδότηση μέσω EquiFund, η συμμετοχή του προγράμματος αντιπροσωπεύει κατά μέσο όρο το 33% της συνολικής χρηματοδότησης που έχουν συγκεντρώσει.
  • Το ελληνικό οικοσύστημα των startup εξακολουθεί να προτιμά τις B2Bυπηρεσίες. Οι τομείς των βιοεπιστημών, του λιανικού και ηλεκτρονικού εμπορίου και της Αγροδιατροφής αναδεικνύονται ως οι δημοφιλέστεροι ανάμεσα σε startups που βρίσκονται στα αρχικά στάδια της ανάπτυξής τους. Ανοδική πορεία σημειώνουν και άλλοι τομείς όπως ο Τουρισμός και η Ενέργεια.

Στο άρθρο γνώμης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη, που φιλοξενείται στο report, αναφέρεται: «Οι startups είναι η ουσία της επιχειρηματικότητας και επιχειρηματικότητα σημαίνει σταθερή ανάπτυξη. Ως Κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσουμε την ύπαρξη επαρκούς πρόσβασης σε σπουδαίες ιδέες, ταλέντο και χρηματοδότηση».

Περισσότερα

SDG's

Economist: Το δημογραφικό αποτελεί εθνικό ζήτημα για την Ελλάδα

«Το δημογραφικό αποτελεί εθνικό ζήτημα για την Ελλάδα», διεμήνυσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος από το βήμα του συνεδρίου του Economist για τη δημογραφική κρίση στην Ελλάδα, το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη HOPEgenesis. Περιγράφοντας με μελανά χρώματα την εξέλιξη των μεγεθών που αφορούν τον ελληνικό πληθυσμό, ο κ. Παυλόπουλος επικαλέστηκε τη μαζική φυγή κατά τη διάρκεια της κρίσης. Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι από το 2011 έως το 2015 ο ελληνικός πληθυσμός μειώθηκε από 11,2 εκατ. σε 10,8 εκατ.  Στο πλαίσιο αυτό, ανέδειξε παράγοντες που κατά τη γνώμη του είναι σε θέση να αντιστρέψουν την εικόνα, όπως η διατηρήσιμη οικονομική ανάπτυξη, μια πολιτική ενίσχυσης της ελκυστικότητας της χώρας, καθώς και ο θεσμός της οικογένειας. Αναφερόμενος και στην παράμετρο του μεταναστευτικού, ο κ. Παυλόπουλος παρατήρησε ότι ορισμένες χώρες οργάνωσαν τη μεταναστευτική πολιτική τους με βάση τις εργασιακές τους ανάγκες και όχι με βάση τα ανθρώπινα δικαιώματα.
«Όμως πρέπει να προστατεύουμε τον άνθρωπο και τα θεμελιώδη δικαιώματά του», τόνισε ο ΠτΔ, τασσόμενος ευρύτερα υπέρ μιας συλλογικής ευρωπαϊκής προσέγγισης «στη βάση της αρχής της αλληλεγγύης». Το οικονομικό ζήτημα της Ελλάδας είναι και ζήτημα εθνικής επιβίωσης, αν αναλογιστεί κανείς την ένταση του δημογραφικού προβλήματος, ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης. Ειδικότερα, αφού τόνισε ότι η κυβέρνηση θεσμοθέτησε την ενίσχυση της ελληνικής οικογένειας με τη χορήγηση 2.000 ευρώ για κάθε νεογέννητο, εξέφρασε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, όσο θα το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές συνθήκες, να θεσμοθετεί ολοένα και μεγαλύτερα οικονομικά κίνητρα «για να κάνει ο κόσμος παιδιά», χαρακτηρίζοντας και τα χρήματα αναπόσπαστο μέρος της λύσης στο δημογραφικό. Ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι από το 2011 μέχρι και το 2018 ο πληθυσμός της Ελλάδας κάθε χρόνο μειώνεται, δηλαδή οι γεννήσεις είναι λιγότερες των θανάτων. Τόνισε μάλιστα ότι αν οι σημερινές στατιστικές δεν αλλάξουν, τότε οδηγούν με βεβαιότητα τον ελληνικό πληθυσμό σε εξαφάνιση, μέσα στον επόμενο ενάμιση αιώνα. Σε κάθε περίπτωση, ο ίδιος υπογράμμισε ότι το δημογραφικό δεν είναι μόνο ελληνικό αλλά και ευρωπαϊκό πρόβλημα.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Χ.Αντωνίου (Daikin): Η βιομηχανία κλιματισμού επενδύει σε μείωση εκπομπών CO2

Η βιομηχανία κλιματισμού βρίσκεται μπροστά σε προκλήσεις, καθώς καλείται μεταξύ άλλων να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 79% ως το 2030, όπως προβλέπει η νομοθεσία F-Gas και να αντικαταστήσει χημικά στα ψυκτικά μέσα που επιδρούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ως εκ τούτου απαιτούνται επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες αλλά και ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, θέματα για τα οποία απαντά στα ερωτήματα του csrindex η Χριστίνα Αντωνίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Daikin Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

H αυξημένη χρήση κλιματιστικού, που μπορεί να φθάνει στο 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου – σε συνδυασμό με τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19% – επιβαρύνει το πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη και εγείρει προκλήσεις για τη βιομηχανία ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει την ανάγκη ενημέρωσης των καταναλωτών και προώθησης κινήτρων για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν το πλαίσιο της συζήτησής μας με την Χριστίνα Αντωνίου, επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα της Daikin, το ευρωπαϊκό ερευνητικό κέντρο της οποίας επένδυσε 13 εκατ. ευρώ.

EΡ: Η κλιματική αλλαγή, κυρίως το καλοκαίρι με τις αυξημένες θερμοκρασίες, οδηγεί σε αυξημένη χρήση κλιματισμού και άρα επιβάρυνση του προβλήματος υπερθέρμανσης του πλανήτη και υποβάθμισης της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Ποιοι είναι πραγματικά οι κίνδυνοι που αναδύονται;

ΑΠ: Η κλιματική αλλαγή είναι μία πραγματικότητα που αποδεικνύεται πλέον σε καθημερινή βάση, όπως και η αναγκαιότητα χρήσης των κλιματιστικών μηχανημάτων ανεξαρτήτου εποχής.

Οι προτάσεις της Daikin στην βελτίωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων είναι δύο:

1ον Η χρήση του νέου ψυκτικού μέσου R32 με GWP=675. Η συνολική επίδραση του νέου αυτού ψυκτικού μέσου είναι ιδιαιτέρως μειωμένη σε σχέση με το R410a που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια, ενώ μπορεί να ανακυκλωθεί πολύ πιο εύκολα.

2ον Η χρήση της αντλίας θερμότητας για θέρμανση, ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθώς εκμεταλλεύεται τη θερμότητα του περιβάλλοντος και διαθέτει τους υψηλότερους βαθμούς απόδοσης από όλες τις λύσεις θέρμανσης.

ΕΡ: Οι καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και απολαμβάνουν κίνητρα για ορθές πρακτικές χρήσης του κλιματισμού (σε συνδυασμό ίσως και με άλλες ενέργειες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων);

ΑΠ: Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ μεγάλες προσπάθειες από το κράτος αλλά και τον κλάδο μας ώστε να ενημερωθούν οι καταναλωτές για τις βέλτιστες διαθέσιμες λύσεις, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα «Αλλάζω κλιματιστικό», το 2009, το οποίο προήγαγε την αντικατάσταση των παλαιών κλιματιστικών με νέας τεχνολογίας inverter και το «Εξοικονομώ κατ’ οίκο» ενεργό από το 2013 μέχρι σήμερα, το οποίο προωθεί την χρήση της αντλίας θερμότητας ως λύση θέρμανσης.

ΕΡ: Υπάρχουν μελέτες που να δείχνουν τον αντίκτυπο της βιομηχανίας κλιματισμού και να προβλέπουν με σχετική αξιοπιστία τις διαστάσεις των προβλημάτων στο μέλλον; 

ΑΠ: Το βασικό θέμα που προβληματίζει την παγκόσμια κοινότητα είναι η αύξηση των εκπομπών του CO2 μέσα από την κατανάλωση της ενέργειας και πως αυτή επιδρά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και κατ’ επέκταση στην κλιματική αλλαγή.

Οι περιβαλλοντικές μελέτες μετρούν τις επιδράσεις όλων των αγορών, όπως για παράδειγμα αυτές από την κατασκευή και λειτουργία των κτιρίων, η οποία ανέρχεται σχεδόν στο 1/3 επί του συνόλου της παγκόσμιας ενεργειακής κατανάλωσης. Ο κλιματισμός εκεί σίγουρα παίζει ένα σημαντικό ρόλο αφού μπορεί να επηρεάσει μέχρι και το 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου.

Επίσης ο κλάδος επηρεάζεται από τις επιπτώσεις των διάφορων χημικών, όπως είναι τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19%, κυρίως βέβαια από τις αναπτυσσόμενες χώρες (Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ…).

Φυσικά η αγορά είναι δυναμική με έντονη δραστηριότητα επηρεασμένη από σκληρές νομοθεσίες, που καθιστά την πρόβλεψη του μέλλοντος πρακτικά αδύνατη.

ΕΡ: Πώς διαχειρίζεται η βιομηχανία αυτή την τάση; Ποια είναι τα πρότυπα που έχει υιοθετήσει;

ΑΠ: Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς η βιομηχανία του κλιματισμού είναι στο επίκεντρο πολλών μεταρρυθμίσεων, καθώς καλείται διαρκώς σε αναβάθμιση των προϊόντων τόσο ενεργειακά όσο και με χρήση πιο οικολογικών ψυκτικών μέσων.

Ειδικότερα η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αντιληφθεί την σημαντικότητα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 και έχει θεσμοθετήσει πολύ σκληρούς νόμους. Όπως για παράδειγμα την νομοθεσία F-Gas σύμφωνα με την οποία καλείται ο κλάδος σε μείωση των ρύπων σε CO2 κατά 79% το 2030.

Γι’ αυτό το λόγο η Daikin ήταν η πρώτη εταιρεία κλιματισμού που μίλησε για το ψυκτικό μέσο R32. Μάλιστα προκειμένου να εδραιωθεί το R32 όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, απελευθέρωσε εκατοντάδες πατέντες σε όλη την αγορά.

ΕΡ: Τι επενδύσεις γίνονται στον τομέα του R&D; Τι ύψους είναι και σε ποιους τομείς αφορούν;

ΑΠ: Στην Daikin διαθέτουμε 3 ερευνητικά κέντρα σε 3 ηπείρους, Ιαπωνία, Ευρώπη και Αμερική, ενώ ετοιμάζεται και ένα αντίστοιχο στην Κίνα. Σε αυτά τα ερευνητικά κέντρα εργαζόμαστε συστηματικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα βελτιώνουν τις συνθήκες λειτουργίας των προϊόντων με τις λιγότερες επιπτώσεις για το περιβάλλον, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για το ιδανικό κλίμα σε όλες τις διαστάσεις του.

Μόνον το Ευρωπαϊκό ερευνητικό μας κέντρο είναι μία επένδυση 13 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 200 μηχανικούς, οι οποίοι εργάζονται στην τελειοποίηση του νέου VRV με R32.

ΕΡ: Δεδομένων των προκλήσεων που αναδύονται στο σύγχρονο περιβάλλον δίνεται η αίσθηση ότι τα νομικά πρότυπα δεν αρκούν για να πείσουν ότι μια εταιρεία λειτουργεί υπεύθυνα. Πώς τοποθετείστε σε αυτό τον προβληματισμό;

ΑΠ: Τα νομικά πρότυπα δημιουργούν το πλαίσιο εργασίας και ανάπτυξης των εταιρειών. Από εκεί και πέρα η εταιρική ηθική και οι αξίες που πρεσβεύουν οι εταιρίες χαρακτηρίζουν την ευθύνη τους απέναντι στους πελάτες τους.

Στην Daikin πιστεύουμε σε τρείς βασικές αξίες:

  • Στις αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις, για να διασφαλίσουμε ένα ευχάριστο επαγγελματικό περιβάλλον,
  • Στην απόλυτη αξιοπιστία, για να εργαζόμαστε από κοινού σε μία βάση εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας,
  • Στην επιχειρηματική διοίκηση, για να μπορέσουν από κοινού εταιρία και εργαζόμενοι να δουλέψουν σε μικρές ή μεγάλες αλλαγές,

Τις οποίες εφαρμόζουμε σε κάθε ευκαιρία.

ΕΡ: Τι μερίδα των εταιρειών στη βιομηχανία του κλιματισμού αναπτύσσει δράση και πέρα από τα κανονιστικά/ρυθμιστικά/νομικά πλαίσια, κατά τη γνώμη σας;

ΑΠ: Πιστεύω ότι ο κλάδος του κλιματισμού έχει πολλά περιθώρια προς βελτίωση της εξωστρέφειας και ανάπτυξης περισσότερων δράσεων με επίκεντρο την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ