Google News Initiative: Ισχυρό μέλλον για την ειδησεογραφία

Date:

Share post:

Η Google συνεργάζεται στενά με τον κλάδο της Δημοσιογραφίας για να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις καθώς από τη μία μεριά οι χρήστες απευθύνονται στην Google αναζητώντας πληροφορίες που μπορούν να εμπιστευτούν αλλά από την άλλη μεριά ο κλάδος βρίσκεται υπό πίεση, καθώς οι εκδόσεις σε όλον τον κόσμο αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή.

Αυτό απασχολεί έντονα την Google, καθώς η αποστολή της να καταστήσει τον κόσμο πιο ενημερωμένο είναι εγγενώς συνδεδεμένη με το έργο δημοσιογράφων και ειδησεογραφικών ομίλων ανά τον κόσμο. Η κοινή τους αποστολή αντανακλάται επίσης στο αμοιβαίο επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Μια σπουδαία μηχανή αναζήτησης και τα συναρπαστικά αποτελέσματα στο YouTube εξαρτώνται από ένα υγιές οικοσύστημα εκδοτών που παράγουν σπουδαίο ψηφιακό περιεχόμενο. Αν οι εκδότες δεν αναπτύσσονται, δεν αναπτύσσεται ούτε η Google- και γι’ αυτό το λόγο η Google κατέβαλε πέρυσι 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια στους εκδότες, ενώ ανακατεύθυνε δωρεάν 10 δισεκατομμύρια κλικ το μήνα στις ιστοσελίδες των εκδοτών.

Αυτός είναι επίσης ο λόγος που, εδώ και χρόνια, η Google συνεργάζεται στενά με τον κλάδο της Δημοσιογραφίας για να αντιμετωπίσει προκλήσεις- κλειδιά. Συγκεκριμένα, συνεργάστηκε με τον κλάδο για να παρουσιάσει το πρόγραμμα ανοιχτού τύπου Accelerated Mobile Pages (AMP) που σκοπό έχει να βελτιώσει τις υπηρεσίες διαδικτύου για φορητές συσκευές, το Flexible Sampling για να συμβάλει στην εύρεση περιεχομένου ειδησεογραφίας στην μηχανή αναζήτησης Google, την πλατφόρμα Google News Lab για να παρέχει στις ομάδες σύνταξης εκπαίδευση και συντακτικές συνεργασίες, καθώς και την πρωτοβουλία Digital News Initiative για να συνεισφέρει καινοτομία στον κλάδο της Δημοσιογραφίας στην Ευρώπη.

Η Google έχει επενδύσει πολύ χρόνο και ενέργεια σε αυτές τις συνεργασίες, αλλά η σκληρή αλήθεια είναι ότι όλα αυτά μπορεί να μην είναι αρκετά. Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τι είναι αυθεντικό και τι όχι στο Διαδίκτυο. Τα επιχειρηματικά μοντέλα των δημοσιογραφικών ομίλων συνεχίζουν να αλλάζουν δραστικά. Η γρήγορη εξέλιξη της τεχνολογίας συνεχίζει να αποτελεί πρόκληση για όλους τους οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιογραφικών ομίλων, για να συμβαδίσουν.

Χρειάζεται να γίνουν περισσότερα και, γι’ αυτόν το λόγο η Google παρουσιάζει την πρωτοβουλία Google News Initiative (GNI), την προσπάθεια της να βοηθήσει την Δημοσιογραφία να ανθίσει στην ψηφιακή εποχή. Η παρουσίαση του GNI σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην 15χρονη δέσμευση της Google απέναντι στον κλάδο της Δημοσιογραφίας. Το GNI θα ενσωματώσει όλες τις ενέργειές της για την συνεργασία με τον κλάδο της Δημοσιογραφίας- όλα τα προϊόντα, τις συνεργασίες και τα προγράμματα- συμβάλλοντας στη φιλοδοξία της Google να χτίσει ένα ισχυρότερο μέλλον για την Ειδησεογραφία.

Η πρωτοβουλία GNI οικοδομήθηκε πάνω στις προσπάθειες αυτές και εμβαθύνει την δέσμευση της εταιρείας στον κλάδο της Δημοσιογραφίας, που αντιμετωπίζει δραματικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τους τρόπους που δημιουργείται, καταναλώνεται και αμείβεται. Το GNI θα επικεντρωθεί σε 3 στόχους:

Την ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας στις πλατφόρμες της Google

Την ενεργοποίηση νέων επιχειρηματικών μοντέλων για την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας

Την ενίσχυση των ειδησεογραφικών ομίλων μέσω τεχνολογικών καινοτομιών

Τα τελευταία χρόνια, η Google συνεργάζεται με τους εκδότες προκειμένου να αυξηθεί η εγκυρότητα και το ποιοτικό περιεχόμενο, και να περιοριστεί η ροή της παραπληροφόρησης και των ανακριβειών.

Στις πλατφόρμες της, η Google έχει επικεντρωθεί στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης κατά τη διάρκεια έκτακτων γεγονότων. Αναξιόπιστες πηγές συχνά εκμεταλλεύονται τα έκτακτα γεγονότα της επικαιρότητας και αναρτούν στις πλατφόρμες της Google ανακριβές περιεχόμενο, αυξάνοντας την πιθανότητα να εκτεθούν οι χρήστες σε αυτό. Γι’ αυτό το λόγο, η Google έχει εκπαιδεύσει τα συστήματά της να αναγνωρίζουν αυτά τα γεγονότα και να προσαρμόζονται με βάση το πιο έγκυρο περιεχόμενο.

Επίσης, η Google συνεργάζεται κατ’ ευθείαν με ειδησεογραφικούς ομίλους για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάζεται το Disinfo Lab μαζί με το First Draft για να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση κατά τη διάρκεια εκλογών και έκτακτων γεγονότων της επικαιρότητας.

Τα επόμενα 3 χρόνια, η Google πρόκειται να διαθέσει 300 εκατομμύρια για να επιτύχει τους στόχους αυτούς. Επιπρόσθετα, εμβαθύνεται περαιτέρω η δέσμευση της εταιρείας για τη δημιουργία προϊόντων που καλύπτουν τις πλέον βασικές και επείγουσες ανάγκες του δημοσιογραφικού χώρου. Εξάλλου, και στο παρελθόν η Google έχει αναπτύξει στενή συνεργασία με τον κλάδο, που αποτέλεσμα είχε τη διαμόρφωση προϊόντων όπως τα AMP και DNI, και στόχος είναι πλέον η παγκόσμια εξάπλωση του μοντέλου αυτού.

Οι δεσμεύσεις που υλοποιούνται μέσω του Google News Initiative αντανακλά το γεγονός πως η ειδησεογραφία αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τη Google και αποτελούν παρακαταθήκη για το όραμα της εταιρείας να κτίσει, από κοινού με τον κλάδο, ένα ισχυρό μέλλον για τη δημοσιογραφία.

Σοφία Εμμανουήλ
Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Related articles

Όλγα Ίτσιου (Dimand): Το κτιριακό απόθεμα δεν είναι προσβάσιμο σε AμεΑ

Το κτιριακό απόθεμα της χώρας σε μεγάλο βαθμό παραμένει μη προσβάσιμο αν και από το 2012 έγινε από το νόμο απαραίτητη η μελέτη προσβασιμότητας.

TÜV HELLAS (TÜV NORD): Διάκριση για το εργασιακό περιβάλλον

H διαδικασία αξιολόγησης ως Great Place to Work® βασίστηκε σε ανώνυμο ερωτηματολόγιο Trust Index©, με αξίες σημαντικές για κάθε εργασιακό περιβάλλον.

Δύο υβριδικές φορτηγίδες ζωοτροφών στον στόλο της Philosofish

Οι φορτηγίδες έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία AKVA με στόχο να καλύψουν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις ιχθυοκαλλιέργειας της Μεσογείου.

Διάκριση για τα TÜV AUSTRIA Food Allergens Labs

Τα  Food Experts’ Awards είναι διεθνή βραβεία, που διοργανώθηκαν φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το cibum.