Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

H βιώσιμη μετακίνηση έρχεται με “καθαρά” αυτοκίνητα

Μείωση τελών κυκλοφορίας, φόρου χρήσης και τελών ταξινόμησης, ενίσχυση των υποδομών φόρτισης και εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού σε ένα νέο μοντέλο μετακίνησης, ασφαλές και φιλικό στο περιβάλλον, καλλιεργούν προσδοκίες για σταδιακή απόσυρη των παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων και αντικατάστασής τους με αυτοκίνητα που θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 30% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ, από τις οποίες το 72% προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Στο πλαίσιο των προσπαθειών για την μείωση των εκπομπών CO2 η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τις εκπομπές της από τις μεταφορές κατά 60% έως το 2050 ως προς τα επίπεδα του 1990.

Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν θα είναι εύκολο να επιτευχθεί, καθώς ο ρυθμός μείωσης των εκπομπών έχει μειωθεί. Άλλοι τομείς έχουν μειώσει τις εκπομπές τους από το 1990, όσο όμως αυξάνεται η κινητικότητα, τόσο αυξάνονται και οι εκπομπές από τις μεταφορές.

Οι προσπάθειες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των νέων επιβατικών αυτοκινήτων έχουν επίσης επιβραδυνθεί.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι στόχοι αναθεωρούνται.

Όπως αναφέρουν πηγές της ΕΕ, ειδικά τα επιβατικά αυτοκίνητα ευθύνονται για το 60,7% των συνολικών εκπομπών CO2 από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη, με τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν τέσσερις τουλάχιστον επιβάτες να συνιστούν μία από τις πιο καθαρές μεθόδους μεταφορών, αμέσως μετά τα τρένα. Με μέσο όρο 1,5 επιβάτες ανά αυτοκίνητο στην Ευρώπη, άλλα μέσα μεταφορών, όπως τα λεωφορείο, συνιστούν πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Υπάρχουν δύο τρόποι μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα: αυξάνοντας την αποδοτικότητά τους ή αλλάζοντας το καύσιμο. Σήμερα, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων στην Ευρώπη χρησιμοποιούν πετρέλαιο (52%). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο, κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Παρά τη μικρή παρουσία τους στην αγορά (περίπου το 1,5% των πρωτοταξινοµούµενων επιβατικών αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά), o αριθμός των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά εδώ και δύο χρόνια. Επίσης για να απαντήσει κανείς στο ερώτημα “πόσο CO2 παράγει ένα αυτοκίνητο” πρέπει να λάβει υπόψη του όχι μόνο το CO2 που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, αλλά κι εκείνο που παράγεται κατά τη διαδικασία παραγωγής και διάθεσής του.

Η διαδικασία παραγωγής και διάθεσης είναι λιγότερο φιλική προς το περιβάλλον για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητό απ’ ότι για ένα αυτοκίνητο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσεως, ενώ τα επίπεδα των εκπομπών ποικίλουν ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας.

Λαμβάνοντας, όμως, υπόψη το μέσο ενεργειακό μείγμα που χρησιμοποιείται στην Ευρώπη, έχει ήδη αποδειχθεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ρυπογόνα από τα πετρελαιοκίνητα. Με την προσδοκώμενη αύξηση του μεριδίου της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναμένεται δε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να γίνουν λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον.

Το ελληνικό περιβάλλον

Σε ότι αφορά τη χώρα μας, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη αγορά αυτοκινήτου αναφερόμενοι στη νέα τάση των “καθαρών αυτοκινήτων” δηλώνουν στο csrindex.gr ότι τα οικονομικά κίνητρα είναι καθοριστικής σημασίας και η αντικατάσταση του παλαιού στόλου με τη σταδιακή είσοδο στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν απαιτεί μόνο περιβαλλοντική κουλτούρα και εκπαίδευση των καταναλωτών.

Η συγκυρία πάντως ευνοεί την μετατόπιση της αγοράς σε ένα βιώσιμο μοντέλο μετακίνησης, ενόψει της θέσπισης κινήτρων από το 2020 και με ενδεικτική την αύξηση της θετικής στάσης των Ελλήνων απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της LeasePlan, σε συνεργασία με εταιρεία ερευνών Ipsos, το 83% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα (61% συνολικά) δηλώνουν υπέρ της ηλεκτροκίνησης με μηδενικές εκπομπές. Παράλληλα, το 60% των Ελλήνων ερωτηθέντων (σχεδόν οι μισοί, 47% συνολικά) δήλωσαν ότι η γνώμη τους για την ηλεκτροκίνηση βελτιώθηκε θετικά τα τελευταία τρία χρόνια.

Ένας αυξανόμενος αριθμός ερωτηθέντων δήλωσαν την πρόθεσή τους να μισθώσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μεταξύ εκείνων που σχεδιάζουν να μισθώσουν ένα αυτοκίνητο στα επόμενα 5 χρόνια, 66% των Ελλήνων (δύο στους πέντε (40%) συνολικά) δηλώνουν ότι θα επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης καθίστανται όλο και πιο ξεκάθαρα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μέσω χαμηλότερων εκπομπών CO2 (σύμφωνα με το 66% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα και 60% στο σύνολο εκείνων που σχεδιάζουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση τα επόμενα πέντε χρόνια), συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις μέσω των χαμηλότερων εκπομπών NOX (55% στην Ελλάδα, 43% συνολικά) και έχουν συνολικό χαμηλότερο λειτουργικό κόστος (73% στην Ελλάδα και 60% συνολικά).

Οι υποδομές

Η δημιουργία υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί επιτακτική ανάγκη για το μέλλον κι ενώ η πλειοψηφία των ερωτηθέντων βλέπουν θετικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι πρακτικές ανησυχίες γύρω από τις υποδομές αποτελούν εμπόδιο.

Το 40% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα (51% συνολικά) και σκοπεύουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια ανέφεραν ότι οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης τους αποτρέπουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ η περιορισμένη απόσταση οδήγησης ή το λεγόμενο “άγχος αυτονομίας” ήταν ο λόγος για τον οποίο το 35% στην Ελλάδα (45% συνολικά) δήλωσε ότι δεν θα στρεφόταν στην ηλεκτροκίνηση.

Στην Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, περισσότεροι από 6 στους 10 ερωτηθέντες που σκοπεύουν να αγοράσουν/μισθώσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια δήλωσαν ότι η έλλειψη σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης θα τους εμπόδιζε να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

Στην έρευνα Mobility Monitor, που διεξάγεται σε πάνω από 4.000 άτομα σε 16 διαφορετικές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, διαπιστώνεται επίσης ότι το 80% των ατόμων που δήλωσαν ότι δεν θα στραφούν στην ηλεκτροκίνηση δήλωσαν ότι οι ανεπαρκείς δυνατότητες φόρτισης στους δημόσιους χώρους αποτελούν ένα ζήτημα, ωστόσο λιγότεροι από τους μισούς προβληματίζονται σχετικά με τη φόρτιση στον χώρο εργασίας.

Ο Tex Gunning, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan, τονίζει ότι η δημόσια ζήτηση για μετακίνηση με μηδενικές εκπομπές υπερβαίνει κατά πολύ τις τρέχουσες διαθέσιμες υποδομές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες για την επίλυση αυτού του προβλήματος ενώ από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, επιβεβαιώνει πως το ενδιαφέρον του κοινού για την ηλεκτροκίνηση είναι έντονο και στην Ελλάδα. Προσθέτει ότι ο αριθμός των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για την οδήγηση και τη μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται και η ανάγκη για ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης είναι δεδομένη.

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία προωθεί ενέργειες για να φέρει σε επαφή τους καταναλωτές και ειδικότερα τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις με τις νέες τεχνολογίες και τα οχήματα χαμηλών εκπομπών CO2 και όπως αναφέρει στο csrindex.gr ο Εμπορικός Διευθυντής της LeasePlan Hellas, Χρήστος Παπαγιαννόπουλος, πραγματοποιεί εκδηλώσεις test – drive με ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Η διαπίστωση ότι η μετάβαση στην καθαρή ενέργεια οδηγεί σε εξοικονόμιση λειτουργικού κόστους είναι ικανή να πείσει τους επαγγελματίες, όπως μας εξηγεί.

Η αγορά

Σχετικά με τις εξελίξεις στην αγορά αυτοκινήτου στο σύνολό της, θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία για το εννιάμηνο του έτους ενώ η ευρωπαϊκή αγορά επιβραδύνεται, με τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων να εμφανίζονται μειωμένες κατά 1,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση κατά 10,3% με συνολικές πωλήσεις που άγγιξαν τις 92.772 οχήματα. Μάλιστα παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι φέτος η αγορά θα βρεθεί κοντά στις 110.000 πωλήσεις, με τάση να ανέβει ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια.

Η ζήτηση λαμβάνει ώθηση από τα νέα μοντέλα που προωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και από την τάση των οδηγών να επιλέγουν οχήματα ελεύθερου χρόνου, με ενδεικτικό το γεγονός ότι πάνω από 40% των συνολικών πωλήσεων αφορά τα SUV με τις κατηγορίες των μικρομεσαίων κατηγοριών να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Τα κίνητρα

Για τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα το ενδιαφέρον είναι συνεχές, αν και σήμερα αποτελούν μόλις το 0,7% της αξίας της τοπικής αγοράς και κάτω από 7% της ευρωπαϊκής αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018 πωλήθηκαν στην Ελλάδα μόλις 87 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 228 επαναφορτιζόμενα σε σύνολο 103.185 νέων οχημάτων. Ο τομέας αυτός εμφανίζει ανοδική τάση, με τις συντονισμένες δράσεις σε επίπεδο κινήτρων, ανάπτυξης υποδομών και εκπαίδευσης του κοινού να προωνίζονται περαιτέρω ανάπτυξη.

Στα κίνητρα που προωθούνται περιλαμβάνεται σύμφωνα με τις πληροφορίες μείωση του εταιρικού φόρου για τους επαγγελματίες και αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ. και επιδότηση αγοράς, από 2 έως 4 χιλ. ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 40.000 ευρώ.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Χ.Αντωνίου (Daikin): Η βιομηχανία κλιματισμού επενδύει σε μείωση εκπομπών CO2

Η βιομηχανία κλιματισμού βρίσκεται μπροστά σε προκλήσεις, καθώς καλείται μεταξύ άλλων να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 79% ως το 2030, όπως προβλέπει η νομοθεσία F-Gas και να αντικαταστήσει χημικά στα ψυκτικά μέσα που επιδρούν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ως εκ τούτου απαιτούνται επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες αλλά και ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού, θέματα για τα οποία απαντά στα ερωτήματα του csrindex η Χριστίνα Αντωνίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Daikin Hellas.

Συνέντευξη στη Σοφία Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

H αυξημένη χρήση κλιματιστικού, που μπορεί να φθάνει στο 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου – σε συνδυασμό με τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19% – επιβαρύνει το πρόβλημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη και εγείρει προκλήσεις για τη βιομηχανία ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει την ανάγκη ενημέρωσης των καταναλωτών και προώθησης κινήτρων για την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν το πλαίσιο της συζήτησής μας με την Χριστίνα Αντωνίου, επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα της Daikin, το ευρωπαϊκό ερευνητικό κέντρο της οποίας επένδυσε 13 εκατ. ευρώ.

EΡ: Η κλιματική αλλαγή, κυρίως το καλοκαίρι με τις αυξημένες θερμοκρασίες, οδηγεί σε αυξημένη χρήση κλιματισμού και άρα επιβάρυνση του προβλήματος υπερθέρμανσης του πλανήτη και υποβάθμισης της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Ποιοι είναι πραγματικά οι κίνδυνοι που αναδύονται;

ΑΠ: Η κλιματική αλλαγή είναι μία πραγματικότητα που αποδεικνύεται πλέον σε καθημερινή βάση, όπως και η αναγκαιότητα χρήσης των κλιματιστικών μηχανημάτων ανεξαρτήτου εποχής.

Οι προτάσεις της Daikin στην βελτίωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων είναι δύο:

1ον Η χρήση του νέου ψυκτικού μέσου R32 με GWP=675. Η συνολική επίδραση του νέου αυτού ψυκτικού μέσου είναι ιδιαιτέρως μειωμένη σε σχέση με το R410a που χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια, ενώ μπορεί να ανακυκλωθεί πολύ πιο εύκολα.

2ον Η χρήση της αντλίας θερμότητας για θέρμανση, ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, καθώς εκμεταλλεύεται τη θερμότητα του περιβάλλοντος και διαθέτει τους υψηλότερους βαθμούς απόδοσης από όλες τις λύσεις θέρμανσης.

ΕΡ: Οι καταναλωτές είναι ενημερωμένοι και απολαμβάνουν κίνητρα για ορθές πρακτικές χρήσης του κλιματισμού (σε συνδυασμό ίσως και με άλλες ενέργειες ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων);

ΑΠ: Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ μεγάλες προσπάθειες από το κράτος αλλά και τον κλάδο μας ώστε να ενημερωθούν οι καταναλωτές για τις βέλτιστες διαθέσιμες λύσεις, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα «Αλλάζω κλιματιστικό», το 2009, το οποίο προήγαγε την αντικατάσταση των παλαιών κλιματιστικών με νέας τεχνολογίας inverter και το «Εξοικονομώ κατ’ οίκο» ενεργό από το 2013 μέχρι σήμερα, το οποίο προωθεί την χρήση της αντλίας θερμότητας ως λύση θέρμανσης.

ΕΡ: Υπάρχουν μελέτες που να δείχνουν τον αντίκτυπο της βιομηχανίας κλιματισμού και να προβλέπουν με σχετική αξιοπιστία τις διαστάσεις των προβλημάτων στο μέλλον; 

ΑΠ: Το βασικό θέμα που προβληματίζει την παγκόσμια κοινότητα είναι η αύξηση των εκπομπών του CO2 μέσα από την κατανάλωση της ενέργειας και πως αυτή επιδρά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και κατ’ επέκταση στην κλιματική αλλαγή.

Οι περιβαλλοντικές μελέτες μετρούν τις επιδράσεις όλων των αγορών, όπως για παράδειγμα αυτές από την κατασκευή και λειτουργία των κτιρίων, η οποία ανέρχεται σχεδόν στο 1/3 επί του συνόλου της παγκόσμιας ενεργειακής κατανάλωσης. Ο κλιματισμός εκεί σίγουρα παίζει ένα σημαντικό ρόλο αφού μπορεί να επηρεάσει μέχρι και το 40% της καταναλισκόμενης ενέργειας ενός κτιρίου.

Επίσης ο κλάδος επηρεάζεται από τις επιπτώσεις των διάφορων χημικών, όπως είναι τα ψυκτικά μέσα που περιέχουν HFC, τα οποία  σε βάθος 30ετίας εκτιμάται ότι μπορεί να επιδράσουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατά 9%~19%, κυρίως βέβαια από τις αναπτυσσόμενες χώρες (Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ…).

Φυσικά η αγορά είναι δυναμική με έντονη δραστηριότητα επηρεασμένη από σκληρές νομοθεσίες, που καθιστά την πρόβλεψη του μέλλοντος πρακτικά αδύνατη.

ΕΡ: Πώς διαχειρίζεται η βιομηχανία αυτή την τάση; Ποια είναι τα πρότυπα που έχει υιοθετήσει;

ΑΠ: Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς η βιομηχανία του κλιματισμού είναι στο επίκεντρο πολλών μεταρρυθμίσεων, καθώς καλείται διαρκώς σε αναβάθμιση των προϊόντων τόσο ενεργειακά όσο και με χρήση πιο οικολογικών ψυκτικών μέσων.

Ειδικότερα η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αντιληφθεί την σημαντικότητα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 και έχει θεσμοθετήσει πολύ σκληρούς νόμους. Όπως για παράδειγμα την νομοθεσία F-Gas σύμφωνα με την οποία καλείται ο κλάδος σε μείωση των ρύπων σε CO2 κατά 79% το 2030.

Γι’ αυτό το λόγο η Daikin ήταν η πρώτη εταιρεία κλιματισμού που μίλησε για το ψυκτικό μέσο R32. Μάλιστα προκειμένου να εδραιωθεί το R32 όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, απελευθέρωσε εκατοντάδες πατέντες σε όλη την αγορά.

ΕΡ: Τι επενδύσεις γίνονται στον τομέα του R&D; Τι ύψους είναι και σε ποιους τομείς αφορούν;

ΑΠ: Στην Daikin διαθέτουμε 3 ερευνητικά κέντρα σε 3 ηπείρους, Ιαπωνία, Ευρώπη και Αμερική, ενώ ετοιμάζεται και ένα αντίστοιχο στην Κίνα. Σε αυτά τα ερευνητικά κέντρα εργαζόμαστε συστηματικά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα βελτιώνουν τις συνθήκες λειτουργίας των προϊόντων με τις λιγότερες επιπτώσεις για το περιβάλλον, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για το ιδανικό κλίμα σε όλες τις διαστάσεις του.

Μόνον το Ευρωπαϊκό ερευνητικό μας κέντρο είναι μία επένδυση 13 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 200 μηχανικούς, οι οποίοι εργάζονται στην τελειοποίηση του νέου VRV με R32.

ΕΡ: Δεδομένων των προκλήσεων που αναδύονται στο σύγχρονο περιβάλλον δίνεται η αίσθηση ότι τα νομικά πρότυπα δεν αρκούν για να πείσουν ότι μια εταιρεία λειτουργεί υπεύθυνα. Πώς τοποθετείστε σε αυτό τον προβληματισμό;

ΑΠ: Τα νομικά πρότυπα δημιουργούν το πλαίσιο εργασίας και ανάπτυξης των εταιρειών. Από εκεί και πέρα η εταιρική ηθική και οι αξίες που πρεσβεύουν οι εταιρίες χαρακτηρίζουν την ευθύνη τους απέναντι στους πελάτες τους.

Στην Daikin πιστεύουμε σε τρείς βασικές αξίες:

  • Στις αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις, για να διασφαλίσουμε ένα ευχάριστο επαγγελματικό περιβάλλον,
  • Στην απόλυτη αξιοπιστία, για να εργαζόμαστε από κοινού σε μία βάση εμπιστοσύνης και ειλικρίνειας,
  • Στην επιχειρηματική διοίκηση, για να μπορέσουν από κοινού εταιρία και εργαζόμενοι να δουλέψουν σε μικρές ή μεγάλες αλλαγές,

Τις οποίες εφαρμόζουμε σε κάθε ευκαιρία.

ΕΡ: Τι μερίδα των εταιρειών στη βιομηχανία του κλιματισμού αναπτύσσει δράση και πέρα από τα κανονιστικά/ρυθμιστικά/νομικά πλαίσια, κατά τη γνώμη σας;

ΑΠ: Πιστεύω ότι ο κλάδος του κλιματισμού έχει πολλά περιθώρια προς βελτίωση της εξωστρέφειας και ανάπτυξης περισσότερων δράσεων με επίκεντρο την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Το πρώτο Sustainability Report από τη LeasePlan

Η LeasePlan κυκλοφόρησε το πρώτο Sustainability Report, υπογραμμίζοντας την πρόοδό της όσον αφορά τη γενική στρατηγική βιωσιμότητάς της, συμπεριλαμβανομένης της φιλοδοξίας της να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές ρύπων από όλο τον στόλο της έως το 2030.  

Η στρατηγική βιωσιμότητας της LeasePlan εστιάζει σε τρεις βασικούς τομείς: τη διαμόρφωση του μέλλοντος της μετακίνησης με χαμηλές εκπομπές ρύπων, την ενίσχυση της συμβολής της στην κοινωνική ευημερία και τη μείωση του αντικτύπου της στο περιβάλλον. 

Το Sustainability Report, παρέχει αναλυτικές πληροφορίες για τις δραστηριότητες της εταιρείας σε κάθε έναν από τους τομείς αυτούς, καθώς και έναν πίνακα βαθμολογίας στον οποίο περιγράφεται η πορεία της.

Ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan Corporation, δήλωσε:

«Η κλιματική αλλαγή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε ως ανθρωπότητα, και καθώς οι οδικές μεταφορές αντιστοιχούν περίπου στο 20% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, είμαστε αποφασισμένοι να συνεισφέρουμε. Γι’ αυτό, θέλουμε να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές ρύπων από ολόκληρο τον στόλο μας, που περιλαμβάνει 1,9 εκατομμύρια οχήματα, έως το 2030, ξεκινώντας με τα οχήματα των εργαζομένων μας. Αυτοί είναι, βέβαια, φιλόδοξοι στόχοι, γι’ αυτό αποφασίσαμε να δημοσιεύσουμε το πρώτο Sustainability Report. Θέλουμε να παρέχουμε διαφάνεια στους πελάτες μας, τους επενδυτές μας και άλλους ενδιαφερόμενους σχετικά με το πώς εξελίσσεται η πορεία μας για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και πού μπορούμε να βελτιωθούμε. Το σύνθημά μας είναι απλό: εάν κάτι μπορεί να διατυπωθεί σε έκθεση (report), είναι μετρήσιμο, τότε μπορούμε να λογοδοτήσουμε».

Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά:

«Η LeasePlan, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο διαμορφώνει το μέλλον κάνοντας κάθε φορά πρώτη τα επόμενα βήματα. Αυτή τη φορά ανοίγουμε το δρόμο, ενάντια στην κλιματική αλλαγή, προχωρώντας όχι μόνο στο σχεδιασμό αλλά και στην παρουσίαση της προόδου της στρατηγικής βιωσιμότητας της εταιρείας. Το Sustainability Report δείχνει πώς οδηγούμαστε στην επίτευξη του μεγάλου μας στόχου, να επιτύχουμε μηδενικές εκπομπές ρύπων από ολόκληρο τον στόλο μας παγκοσμίως, ξεκινώντας από τα οχήματα των υπαλλήλων μας. Καθώς ειλικρινές μέλημά μας είναι νικητής σε αυτόν τον αγώνα να είναι ο πλανήτης και, κατ’ επέκταση, οι άνθρωποι δεν θα μπορούσαμε να μην παρέχουμε πλήρη διαφάνεια σε κάθε βήμα αυτής της διαδρομής».

Τα βασικά στοιχεία βιωσιμότητας που καλύπτει το Sustainability Report περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Παρουσίαση μιας λύσης με πλήρη πακέτα ηλεκτροκίνησης για πελάτες σε 12 χώρες παγκοσμίως. Ένα αυξανόμενο ποσοστό του στόλου της LeasePlan περιλαμβάνει πλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EVs), γεγονός που υποδεικνύει τη συνεχή δέσμευση των πελατών στη στρατηγική μηδενικών εκπομπών ρύπων της εταιρείας
  • Κυκλοφορία του πρώτου Πλαισίου Πράσινου Ομολόγου (Green Bond Framework) της LeasePlan, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση ή την αναχρηματοδότηση της αγοράς Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων με συσσωρευτή (BEVs). Το ομόλογο ύψους 500 εκατ. ευρώ προσέλκυσε πάνω από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ από περίπου 260 επενδυτές
  • Οργάνωση δεκάδων εκπαιδευτικών εκδηλώσεων ηλεκτροκίνησης για τους ενδιαφερόμενους και δημοσίευση πολλών πληροφοριών και οδηγών, όπως το δημοφιλές Sustainable Fleet Benchmark (Σημείο Αναφοράς Βιώσιμου Στόλου), ώστε να όλοι να λαμβάνουν εμπεριστατωμένες αποφάσεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

Η Έκθεση για τη βιωσιμότητα 2018/19 της LeasePlan είναι πλέον διαθέσιμη και μπορείτε να πραγματοποιήσετε λήψη εδώ: https://www.leaseplan.com/el-gr/nea-apo-thn-leaseplan/sustainability-report-strathgikh-viwsimothtas-ths-leaseplan/

Περισσότερα

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

Τέλος η Κλιματική Αλλαγή…περάσαμε στην Κλιματική Κρίση

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ