Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

Hyundai: Το πρώτο αυτόνομο ηλεκτροκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου στον κόσμο

Ένας στόλος ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων κυψελών καυσίμων της επόμενης γενιάς της Hyundai Motor Company κατάφερε να ολοκληρώσει ένα αυτόνομο ταξίδι 190 χιλιομέτρων από τη Σεούλ προς το Pyeongchang.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που στον κόσμο έχει επιτευχθεί αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 με  ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου, τα οποία είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Μέχρι τώρα, η αυτόνομη οδήγηση έχει πραγματοποιηθεί με περιορισμένη ταχύτητα σε ορισμένα τμήματα εσωτερικών δρόμων, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που αυτόνομα αυτοκίνητα έχουν διανύσει τόσο μεγάλη απόσταση με 100 km / h-110 km / h, που είναι η μέγιστη ταχύτητα η οποία επιτρέπεται από το νόμο στους εθνικούς δρόμους της Κορέας.

Τα πέντε οχήματα της Hyundai τα οποία ολοκλήρωσαν το ταξίδι είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία οδήγησης επιπέδου 4, όπως ορίζεται από τα διεθνή πρότυπα του SAE, και τεχνολογία δικτύου 5G. Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για την επίδειξη αντιπροσωπεύουν την φιλοσοφία της Hyundai για μια μελλοντική κινητικότητα με ελευθερία και περιβαλλοντολογική  καθαρότητα.

Η επίδειξη ξεκίνησε στη Σεούλ στις 2 Φεβρουαρίου με την ενεργοποίηση των κουμπιών «CRUISE» και «SET» , οπότε τα αυτοκίνητα μεταφέρθηκαν αμέσως στη λειτουργία αυτόματης οδήγησης και ξεκίνησαν το ταξίδι των 190 χλμ. προς το Pyeongchang. Με την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο, τα οχήματα άρχισαν να κινούνται κανονικά στη φυσική ροή της κυκλοφορίας, κάνοντας προσπεράσεις  και περνούσαν τις πύλες διοδίων χρησιμοποιώντας Hi-pass (σύστημα πληρωμών ασύρματης ταχείας κυκλοφορίας της Νότιας Κορέας).

Βασιζόμενα στην επιτυχημένη επίδειξη των οχημάτων της Hyundai που οδήγησαν αυτόνομα στο Λας Βέγκας κατά τη διάρκεια του Consumer Electronics Show (CES) στις αρχές του περασμένου έτους, αυτά τα αυτοκίνητα χρησιμοποίησαν μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών που τους επέτρεψε να αναγνωρίσουν τα οχήματα γύρω από το αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ακρίβεια και να κάνουν καλύτερες κρίσεις στις διασταυρώσεις, περνώντας από τις πύλες διοδίων, υπολογίζοντας με ακρίβεια το πλάτος και τη θέση της πύλης διοδίων εντοπίζοντας με μεγάλη ακρίβεια τη θέση του οχήματος σε έναν χάρτη, χρησιμοποιώντας εξωτερικούς αισθητήρες τοποθετημένους για ειδικές καταστάσεις κατά τις οποίες το σήμα GPS διακόπτεται, όπως για παράδειγμα περνώντας από μεγάλες υπόγειες σήραγγες.

Η Hyundai διεξήγαγε ένα σημαντικό αριθμό δοκιμών οδικής κυκλοφορίας ύψους εκατοντάδων χιλιάδων χιλιομέτρων, γεγονός που επέτρεψε να συγκεντρωθεί ένας τεράστιος όγκος δεδομένων που συνέβαλε στην ενίσχυση της απόδοσης των αυτόνομων οχημάτων.

Η φιλοσοφία της Hyundai για την ανάπτυξη αυτόνομης τεχνολογίας οδήγησης είναι να παρέχει το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας σε συνδυασμό με ένα υψηλό επίπεδο άνεσης που προσδοκούν οι πελάτες μας.

Το εξωτερικό και το εσωτερικό των αυτόνομων οχημάτων που χρησιμοποιήθηκαν για αυτή την επίδειξη μοιάζουν με άλλα μαζικής παραγωγής μοντέλα της Hyundai, αλλά είναι εφοδιασμένα με διάφορες κάμερες και LIDARs. Η προσθήκη ενός μικρού αριθμού αισθητήρων σε  οχήματα μαζικής παραγωγής επέτρεψε την υλοποίηση μιας πλήρως αυτόνομης τεχνολογίας οδήγησης φέρνοντας την εταιρία ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγησης.

Η αυτόνομη οδήγηση επεξεργάζεται ένα μεγάλο όγκο δεδομένων, το οποίο απαιτεί πολλή ισχύ. Το ηλεκτρικό μοντέλο κυψελών καυσίμου είναι σε θέση να παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω της αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου στο σύνολο των κυψελών καυσίμου, καθιστώντας την  ιδανική επιλογή μοντέλου οχήματος για αυτή τη δοκιμή.

Το ηλεκτρικό SUV κυψελών καυσίμου NEXO μπορεί να κινηθεί για 800 χιλιόμετρα (εσωτερικός στόχος σύμφωνα με τους κανονισμούς NEDC) με μία μόνο φόρτιση, η οποία διαρκεί μόλις πέντε λεπτά.

Ενσωματωμένο σύστημα πληροφοριών και συνδεσιμότητας

Χρησιμοποιώντας το δίκτυο 5G της KT Corp., ενός κορεατικού παρόχου κινητής τηλεφωνίας, τα οχήματα παρέχουν πέντε νέες προηγμένες τεχνολογίες πληροφοριών.

Οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την «Home Connect», μια τεχνολογία αυτοκινήτου που επιτρέπει στο χρήστη να έχει πρόσβαση και να ελέγχει συσκευές IoT που είναι εγκατεστημένες στο έξυπνο σπίτι τους. Μπορούν να δουν τις εικόνες της κάμερας στο σπίτι σε πραγματικό χρόνο, να ελέγχουν τον φωτισμό, την κλειδαριά της πόρτας ή την τηλεόραση, ακόμα και να διαχειρίζονται τις οικιακές ενεργειακές συσκευές.

Το «Assistant Chat» είναι μια τεχνολογία που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ερωτήσεις σε ένα Chat Bot με απλές φωνητικές εντολές και να λαμβάνουν απαντήσεις με τη μορφή κειμένου ή εικόνων.

Το «Wellness Care» μπορεί να παρακολουθεί τις πληροφορίες οι οποίες αφορούν στην  υγεία των επιβατών που βρίσκονται στο πίσω μέρος του οχήματος, όπως το επίπεδο στρες, ο καρδιακός ρυθμός κλπ. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε χαλαρωτικές θεραπευτικές υπηρεσίες και μπορούν να συνδεθούν με έναν σύμβουλο υγείας μέσω μιας κλήσης βίντεο σε πραγματικό χρόνο.

Επιπλέον, το όχημα παρέχει τεχνολογία μείωσης θορύβου «Noise-Away» και «Mood Care», δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής φωτισμού στις πίσω πόρτες όταν είναι ενεργό το music player ή το Wellness Care.

Η κορεατική εφαρμογή καραόκε «Everysing» επιτρέπει επίσης στους επιβάτες να τραγουδούν σύμφωνα με τη μουσική στο ταξίδι τους και είναι δυνατή η προβολή  βίντεο στο σύστημα ψυχαγωγίας των πίσω καθισμάτων. Τέλος, οι χρήστες μπορούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις πληροφοριών κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, οι οποίες υποστηρίζονται σε πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των κορεατικών, αγγλικών και κινεζικών.

Αυτές οι προηγμένες λειτουργίες ψυχαγωγίας επιτρέπουν στους οδηγούς να αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χρόνο τους σε αυτόνομα κινούμενα οχήματα.

Ο όμιλος Hyundai Motor Group, ετοιμάζεται να αξιοποιήσει εμπορικά το πρότυπο SAE –  σύστημα αυτόνομης οδήγησης συμβατό με το επίπεδο 4 σε έξυπνες πόλεις μέχρι το 2021. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα τα σχέδιά της στο CES 2018 να αναπτύξει από κοινού την τεχνολογία αυτόνομης-οδήγησης με την Aurora Innovation.

Επιπλέον, από τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η Hyundai ερευνά και χτίζει την δική της υποδομή V2X. Ως ιδρυτικό μέλος του Αμερικανικού Κέντρου Κινητικότητας, ενός αμερικανικού ερευνητικού ινστιτούτου για τη μελλοντική κινητικότητα, ο όμιλος Hyundai Motor Group τον περασμένο Οκτώβριο επένδυσε 5 εκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή  υπερσύγχρονων πειραματικών εγκαταστάσεων σε συνεργασία με την ACM.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Το Μαζί για το Παιδί δίπλα τους πληγέντες των πυρκαγιών

Δίπλα στους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής και του Δήμου Μεγαρέων βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή της πρόσφατης δοκιμασίας τους με τις φλόγες οι επιτελείς του Μαζί για το Παιδί.

Μόνο το πρώτο δεκαήμερο από την πρωτοφανή καταστροφή μέσω του Μαζί για το Παιδί προσφέρθηκαν στους πληγέντες 1.800 δωρεάν γεύματα, μπισκότα, είδη πρώτης ανάγκης όπως καινούργια ρούχα και παπούτσια, κρέμες εγκαυμάτων και προϊόντα προσωπικής υγιεινής ενώ προσφέρεται και ψυχολογική υποστήριξη μέσω της Συμβουλευτικής Γραμμής του Μαζί για το Παιδί 115 25 και της Τηλεφωνικής Γραμμή Στήριξης της Μέριμνας (σωματείο που στηρίζει το μέλος της Ένωσης, «Οι Φίλοι της Μέριμνας»).

Η ΜΚΟ ευχαρίστησε όσες εταιρείες και ιδιώτες βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή δίπλα της στην προσπάθεια, όπως οι: Μπισκότα Παπαδοπούλου, Trade Status, Σύλλογος Αποφοίτων τη Σχολής Μωραϊτη, Trafigura, e-food, Μπεγνής, Γευσήνους και τον όμιλο Folli Follie.

Η ΜΚΟ δεσμεύτηκε επίσης να συνεχίσει να  προσφέρει τη βοήθειά της σε μακροχρόνια βάση στους πληγέντες.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

L` Oreal Hellas: Δωρεές 350.000 ευρώ στους πυρόπληκτους

Η L’Oréal Hellas, σε συνέχεια των πρόσφατων γεγονότων, που προκλήθηκαν από τις πυρκαγιές στην Αττική, εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους τους και την αμέριστη συμπαράστασή της σε όλους τους συμπολίτες μας που δοκιμάζονται αυτές τις δύσκολες ώρες.

Προτεραιότητα της εταιρείας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, είναι να στηρίξει τους πληγέντες με κάθε δυνατό τρόπο. Για αυτό και αποφάσισε να ενώσει τις δυνάμεις της με το Ίδρυμα του Ομίλου L’Oréal για να ενισχύσει τις προσπάθειες αρωγής προς τους πληγέντες από τις φωτιές, προσφέροντας στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό δωρεά ύψους 100.000 ευρώ από τη L’Oréal Hellas, η οποία συμπληρώνεται από μια επιπρόσθετη δωρεά ύψους 250.000 ευρώ από το Ίδρυμα L’Oréal, για την παροχή πρώτων βοηθειών και στήριξης στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη και ιδιαίτερα στους τραυματίες.

Με αυτές τις δωρεές, η L’Oréal Hellas και το Ίδρυμα L’Oréal επιθυμούν να εκφράσουν την έμπρακτη συμπαράστασή τους σε όλους όσους έχουν πληγεί από τα δραματικά αυτά γεγονότα.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Κλιματική Αλλαγή: Οι πυρκαγιές αυξάνουν το επίπεδο συναγερμού

Οι πυρκαγιές στην Αθήνα και στην Βικτόρια (Αυστραλία), οι λιμοί και οι συγκρούσεις στην Κένυα, η έλλειψη τροφής στις χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και μια σειρά από άλλα φαινόμενα αναδεικνύουν την κλιματική αλλαγή σε κοινή απειλή για τους ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη.

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@csrindex.gr)    

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι μελλοντικός κίνδυνος ασφάλειας αλλά τρέχων και υπαρκτός. Οι δυσμενείς επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος και των οικοσυστημάτων – όπως η λειψυδρία, η ξηρασία, η απερήμωση και η υποβάθμιση της γης – φέρνουν κινδύνους για το περιβάλλον και την υγιή διαβίωση ανθρώπων και ζώων αναβαθμίζοντας παράλληλα την επισιτιστική ανασφάλεια και θέτοντας σε κίνδυνο την πρόοδο που έχουν φέρει η οικονομική ανάπτυξη και οι νέες τεχνολογίες. Παρενέργειες όπως οι συγκρούσεις για τα τρόφιμα, το νερό και τη γη επεκτείνονται και απειλούν να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή στη Γη.

Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού είναι “πιο ευάλωτη” στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην ασφάλεια, ωστόσο αυξάνεται το επίπεδο συναγερμού και σε άλλες περιοχές.

Είναι ενδεικτικό ότι μια ματιά σε πρόσφατες έρευνες και εκθέσεις που αφορούν ζητήματα κινδύνου καταδεικνύει ότι η κλιματική αλλαγή ανεβαίνει στη λίστα ρίσκου που μετρά ο επιχειρηματικός κόσμος.

Η έρευνα της ασφαλιστικής Allianz Global Corporate & Specialty σε 1.911 εμπειρογνώμονες από 80 χώρες ανέδειξε μεν στους κορυφαίους επιχειρηματικούς κινδύνους για το 2018, τις παύσεις επιχειρήσεων (42%) και τα περιστατικά στον κυβερνοχώρο (40%), προβάλλοντας δε και τη δυναμική του κλιματικού ρίσκου που μπήκε για πρώτη φορά στο top 10 των κινδύνων. Η κλιματική αλλαγή και οι κίνδυνοι που συνδέονται με την αυξημένη μεταβλητότητα του καιρού (10%) βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή.

Άλλη μια έρευνα του Thomson Reuters Foundation σε 8.000 συμμετέχοντες έδειξε ότι οκτώ στους δέκα (84%) θεωρούν την αλλαγή του κλίματος ως “καταστροφικό κίνδυνο” και σχεδόν εννέα στους δέκα δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι να διαφοροποιήσουν το βιοτικό τους επίπεδο για να αποτρέψουν μελλοντική καταστροφή από την κλιματική αλλαγή.

Σύμφωνα με το ίδρυμα Global Challenges Foundation, που συντάσσει την έκθεση Global Catastrophic Risks, πολλοί άνθρωποι θεωρούν σήμερα την αλλαγή του κλίματος ως μεγαλύτερη απειλή από άλλες όπως οι επιδημίες, η αύξηση του πληθυσμού, η χρήση όπλων μαζικής καταστροφής και η τεχνητή νοημοσύνη. Εφιστά δε την προσοχή στο χάσμα που υπάρχει με τα ζητήματα του κλίματος και του περιβάλλοντος, ανάμεσα στο τι περιμένουν οι άνθρωποι από τους πολιτικούς και τι κάνουν οι πολιτικοί.

Επίσης το 85% των ανθρώπων πιστεύει ότι τα Ηνωμένα Έθνη χρειάζονται μεταρρυθμίσεις για να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις παγκόσμιες απειλές ενώ περίπου το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πιστεύουν πως μπορεί να είναι καιρός να δημιουργήσουμε έναν νέο παγκόσμιο οργανισμό ειδικά σχεδιασμένο για να αντιμετωπίσει το ευρύ φάσμα των παγκόσμιων κινδύνων. Επίσης σχεδόν το 60% δήλωσε ότι είναι έτοιμο να αφήσει τη χώρα του και να εγκαταλείψει την περιουσία του για να συμβεί αυτό.

Διαχείριση κινδύνου

Επομένως η ανάγκη αξιολόγησης των κινδύνων και η ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισής τους είναι επιτακτική και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο καθώς και τα Ηνωμένα Έθνη.

Η δήλωση της Αυστραλιανής Γερουσίας τον περασμένο μήνα ότι η κλιματική αλλαγή είναι ένας τρέχων και υπαρκρός εθνικός κίνδυνος για την ασφάλεια, είχε σαφή στόχο να αναδείξει την επείγουσα αυτή ανάγκη. Και σαφώς η ενίσχυση των πυροσβεστικών δυνάμεων και του στρατού, οι έκτατες ενισχύσεις και οι αποζημιώσεις, δεν είναι τα μέσα που θα δώσουν τις λύσεις στα συγκεκριμένα προβλήματα.

Υπάρχει μια σύγκλιση των απόψεων επιστημόνων παγκοσμίως ότι η αλλαγή του κλίματος θα αναδείξει προκλήσεις για τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά συστήματα. Όπου τα θεσμικά όργανα και οι κυβερνήσεις δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν τις προκλήσεις και να απορροφήσουν τους κραδασμούς από τις μεταβολές του κλίματος, οι κίνδυνοι για τη σταθερότητα κρατών και κοινωνιών θα αυξηθούν. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη η αλλαγή του κλίματος είναι ο τελικός “πολλαπλασιαστής απειλής” που επιδεινώνει τις ήδη εύθραυστες ισορροπίες και συμβάλλει ενδεχομένως σε έξαρση κοινωνικών εντάσεων και αναταραχών.

Η πρώτη μελέτη που έγινε από τον ΟΗΕ για το θέμα της κλιματικής αλλαγής και της ασφάλειας άρχισε το 2008 από τον Jan Egeland, Ειδικό Απεσταλμένο του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή, που επικέφθηκε την περιοχή Σαχέλ, την στεπική λωρίδα γης νότια της ερήμου Σαχάρα. Δέκα χρόνια μετά οι ακραίες κλιματολογικές συνθήκες, ως συνέπεια της αλλαγής του κλίματος έχουν περιορίσει τη διαθεσιμότητα πόρων οδηγώντας σε μετανάστευση και συγκρούσεις τον τοπικό πληθυσμό.

Ως συνέχεια αυτής της αρχικής εργασίας του ΟΗΕ, συντάχθηκε η έκθεση “Αλλαγή του κλίματος και πιθανές επιπτώσεις στον τομέα της ασφάλειας”. Ακολούθησαν και άλλες πρωτοβουλίες ενώ ανατύχθηκαν συνεργασίες με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την προώθηση μεθοδολογιών που βοηθούν στον προσδιορισμό των κατάλληλων συνδυασμών ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων για την μείωση των απειλών για την ασφάλεια.

Σε φάση δοκιμών βρίσκεται ένας συνδυασμός διαφορετικών προσεγγίσεων για την αποκατάσταση των οικοσυστημάτων και τη βελτίωση της διαχείρισης των πόρων, την ανάπτυξη του κοινωνικού κεφαλαίου και των μηχανισμών έγκαιρης προειδοποίησης, την κατάρτιση, την παρακολούθηση και στην ανάπτυξη των τοπικών θεσμών. Ωστόσο ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος. Οι πρωτοβουλίες πρέπει να είναι άμεσες και τα μέτρα αποτελεσματικά σε όλο το φάσμα των απειλών και των πιθανών παγκόσμιων καταστροφών, από τη χρήση πυρηνικών όπλων έως την οικολογική κατάρρευση, τις συνέπειες των αστεροειδών και τη γεωμηχανική για τον έλεγχο του κλίματος.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ