Connect with us

13# Δράση για το κλίμα

Hyundai: Το πρώτο αυτόνομο ηλεκτροκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου στον κόσμο

Ένας στόλος ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων κυψελών καυσίμων της επόμενης γενιάς της Hyundai Motor Company κατάφερε να ολοκληρώσει ένα αυτόνομο ταξίδι 190 χιλιομέτρων από τη Σεούλ προς το Pyeongchang.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που στον κόσμο έχει επιτευχθεί αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 με  ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου, τα οποία είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Μέχρι τώρα, η αυτόνομη οδήγηση έχει πραγματοποιηθεί με περιορισμένη ταχύτητα σε ορισμένα τμήματα εσωτερικών δρόμων, αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που αυτόνομα αυτοκίνητα έχουν διανύσει τόσο μεγάλη απόσταση με 100 km / h-110 km / h, που είναι η μέγιστη ταχύτητα η οποία επιτρέπεται από το νόμο στους εθνικούς δρόμους της Κορέας.

Τα πέντε οχήματα της Hyundai τα οποία ολοκλήρωσαν το ταξίδι είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία οδήγησης επιπέδου 4, όπως ορίζεται από τα διεθνή πρότυπα του SAE, και τεχνολογία δικτύου 5G. Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται για την επίδειξη αντιπροσωπεύουν την φιλοσοφία της Hyundai για μια μελλοντική κινητικότητα με ελευθερία και περιβαλλοντολογική  καθαρότητα.

Η επίδειξη ξεκίνησε στη Σεούλ στις 2 Φεβρουαρίου με την ενεργοποίηση των κουμπιών «CRUISE» και «SET» , οπότε τα αυτοκίνητα μεταφέρθηκαν αμέσως στη λειτουργία αυτόματης οδήγησης και ξεκίνησαν το ταξίδι των 190 χλμ. προς το Pyeongchang. Με την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο, τα οχήματα άρχισαν να κινούνται κανονικά στη φυσική ροή της κυκλοφορίας, κάνοντας προσπεράσεις  και περνούσαν τις πύλες διοδίων χρησιμοποιώντας Hi-pass (σύστημα πληρωμών ασύρματης ταχείας κυκλοφορίας της Νότιας Κορέας).

Βασιζόμενα στην επιτυχημένη επίδειξη των οχημάτων της Hyundai που οδήγησαν αυτόνομα στο Λας Βέγκας κατά τη διάρκεια του Consumer Electronics Show (CES) στις αρχές του περασμένου έτους, αυτά τα αυτοκίνητα χρησιμοποίησαν μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών που τους επέτρεψε να αναγνωρίσουν τα οχήματα γύρω από το αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ακρίβεια και να κάνουν καλύτερες κρίσεις στις διασταυρώσεις, περνώντας από τις πύλες διοδίων, υπολογίζοντας με ακρίβεια το πλάτος και τη θέση της πύλης διοδίων εντοπίζοντας με μεγάλη ακρίβεια τη θέση του οχήματος σε έναν χάρτη, χρησιμοποιώντας εξωτερικούς αισθητήρες τοποθετημένους για ειδικές καταστάσεις κατά τις οποίες το σήμα GPS διακόπτεται, όπως για παράδειγμα περνώντας από μεγάλες υπόγειες σήραγγες.

Η Hyundai διεξήγαγε ένα σημαντικό αριθμό δοκιμών οδικής κυκλοφορίας ύψους εκατοντάδων χιλιάδων χιλιομέτρων, γεγονός που επέτρεψε να συγκεντρωθεί ένας τεράστιος όγκος δεδομένων που συνέβαλε στην ενίσχυση της απόδοσης των αυτόνομων οχημάτων.

Η φιλοσοφία της Hyundai για την ανάπτυξη αυτόνομης τεχνολογίας οδήγησης είναι να παρέχει το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας σε συνδυασμό με ένα υψηλό επίπεδο άνεσης που προσδοκούν οι πελάτες μας.

Το εξωτερικό και το εσωτερικό των αυτόνομων οχημάτων που χρησιμοποιήθηκαν για αυτή την επίδειξη μοιάζουν με άλλα μαζικής παραγωγής μοντέλα της Hyundai, αλλά είναι εφοδιασμένα με διάφορες κάμερες και LIDARs. Η προσθήκη ενός μικρού αριθμού αισθητήρων σε  οχήματα μαζικής παραγωγής επέτρεψε την υλοποίηση μιας πλήρως αυτόνομης τεχνολογίας οδήγησης φέρνοντας την εταιρία ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγησης.

Η αυτόνομη οδήγηση επεξεργάζεται ένα μεγάλο όγκο δεδομένων, το οποίο απαιτεί πολλή ισχύ. Το ηλεκτρικό μοντέλο κυψελών καυσίμου είναι σε θέση να παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω της αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου στο σύνολο των κυψελών καυσίμου, καθιστώντας την  ιδανική επιλογή μοντέλου οχήματος για αυτή τη δοκιμή.

Το ηλεκτρικό SUV κυψελών καυσίμου NEXO μπορεί να κινηθεί για 800 χιλιόμετρα (εσωτερικός στόχος σύμφωνα με τους κανονισμούς NEDC) με μία μόνο φόρτιση, η οποία διαρκεί μόλις πέντε λεπτά.

Ενσωματωμένο σύστημα πληροφοριών και συνδεσιμότητας

Χρησιμοποιώντας το δίκτυο 5G της KT Corp., ενός κορεατικού παρόχου κινητής τηλεφωνίας, τα οχήματα παρέχουν πέντε νέες προηγμένες τεχνολογίες πληροφοριών.

Οι επιβάτες στα πίσω καθίσματα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την «Home Connect», μια τεχνολογία αυτοκινήτου που επιτρέπει στο χρήστη να έχει πρόσβαση και να ελέγχει συσκευές IoT που είναι εγκατεστημένες στο έξυπνο σπίτι τους. Μπορούν να δουν τις εικόνες της κάμερας στο σπίτι σε πραγματικό χρόνο, να ελέγχουν τον φωτισμό, την κλειδαριά της πόρτας ή την τηλεόραση, ακόμα και να διαχειρίζονται τις οικιακές ενεργειακές συσκευές.

Το «Assistant Chat» είναι μια τεχνολογία που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ερωτήσεις σε ένα Chat Bot με απλές φωνητικές εντολές και να λαμβάνουν απαντήσεις με τη μορφή κειμένου ή εικόνων.

Το «Wellness Care» μπορεί να παρακολουθεί τις πληροφορίες οι οποίες αφορούν στην  υγεία των επιβατών που βρίσκονται στο πίσω μέρος του οχήματος, όπως το επίπεδο στρες, ο καρδιακός ρυθμός κλπ. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε χαλαρωτικές θεραπευτικές υπηρεσίες και μπορούν να συνδεθούν με έναν σύμβουλο υγείας μέσω μιας κλήσης βίντεο σε πραγματικό χρόνο.

Επιπλέον, το όχημα παρέχει τεχνολογία μείωσης θορύβου «Noise-Away» και «Mood Care», δίνοντας τη δυνατότητα επιλογής φωτισμού στις πίσω πόρτες όταν είναι ενεργό το music player ή το Wellness Care.

Η κορεατική εφαρμογή καραόκε «Everysing» επιτρέπει επίσης στους επιβάτες να τραγουδούν σύμφωνα με τη μουσική στο ταξίδι τους και είναι δυνατή η προβολή  βίντεο στο σύστημα ψυχαγωγίας των πίσω καθισμάτων. Τέλος, οι χρήστες μπορούν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις πληροφοριών κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, οι οποίες υποστηρίζονται σε πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των κορεατικών, αγγλικών και κινεζικών.

Αυτές οι προηγμένες λειτουργίες ψυχαγωγίας επιτρέπουν στους οδηγούς να αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το χρόνο τους σε αυτόνομα κινούμενα οχήματα.

Ο όμιλος Hyundai Motor Group, ετοιμάζεται να αξιοποιήσει εμπορικά το πρότυπο SAE –  σύστημα αυτόνομης οδήγησης συμβατό με το επίπεδο 4 σε έξυπνες πόλεις μέχρι το 2021. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα τα σχέδιά της στο CES 2018 να αναπτύξει από κοινού την τεχνολογία αυτόνομης-οδήγησης με την Aurora Innovation.

Επιπλέον, από τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η Hyundai ερευνά και χτίζει την δική της υποδομή V2X. Ως ιδρυτικό μέλος του Αμερικανικού Κέντρου Κινητικότητας, ενός αμερικανικού ερευνητικού ινστιτούτου για τη μελλοντική κινητικότητα, ο όμιλος Hyundai Motor Group τον περασμένο Οκτώβριο επένδυσε 5 εκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή  υπερσύγχρονων πειραματικών εγκαταστάσεων σε συνεργασία με την ACM.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

13# Δράση για το κλίμα

Πρωτοβουλία Spice από τις εταιρείες ομορφιάς

Οι εταιρείες ομορφιάς ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διαμορφώσουν συλλογικά το μέλλον των βιώσιμων συσκευασιών, μέσω της Πρωτοβουλίας Βιώσιμων Συσκευασιών για τον κλάδο των Καλλυντικών –SPICE (Sustainable Packaging Initiative for CosmEtics).

Τα μέλη της Πρωτοβουλίας Βιώσιμων Συσκευασιών για τον κλάδο των Καλλυντικών, που συν-ιδρύθηκε από τον όμιλο L’Oréal, παγκόσμιο ηγέτη στην ομορφιά, και την Quantis ηγέτιδα εταιρεία συμβουλευτικής στον τομέα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, ανακοινώνουν το ξεκίνημα αυτής της πρωτοβουλίας για τη βιωσιμότητα στον κλάδο των καλλυντικών. Τα μέλη της SPICE συνεργάζονται για έναν κοινό σκοπό: να συνδιαμορφώσουν το μέλλον των βιώσιμων συσκευασιών.

Πολλοί παίκτες στον κλάδο των καλλυντικών ενισχύουν τη δέσμευσή τους για ένα βιώσιμο μέλλον στην ομορφιά. Αυτοί οι ηγέτες λαμβάνουν μέτρα για να ενισχύσουν την πρόοδό τους στο δρόμο προς τη βιωσιμότητα ως υπεύθυνες εταιρείες, αλλά και για να ανταποκριθούν πρόθυμα στον αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών, επενδυτών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων στην αγορά. Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικά μεθοδολογικά ζητήματα όσον αφορά στη μέτρηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων τους. Τα αποτελέσματα από τα περιβαλλοντικά αποτυπώματα των προϊόντων βοηθούν τις εταιρείες να κάνουν επιλογές οικολογικού σχεδιασμού και να επικοινωνούν αξιόπιστα με τους καταναλωτές. Η SPICE δημιουργήθηκε μέσα από τη συνεργασία πολλών από τους σημαντικότερους παίκτες του κλάδου για να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα και να προσφέρει λύσεις σε αυτές τις προκλήσεις.

Η SPICE απαριθμεί σήμερα 11 μέλη συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών στον κλάδο καλλυντικών Avon Products, Inc., Clarins Group, Coty Inc., L’Occitane en Provence, L’Oréal, LVMH, Shiseido, Sisley, καθώς επίσης και της Cosmetic Valley και της Γαλλικής Ομοσπονδίας Εταιρειών Ομορφιάς (FEBEA – French Federation of Beauty Companies). Τα μέλη της SPICE θα συνεργάζονται, υπό την καθοδήγηση των ειδικών βιωσιμότητας της Quantis, για να αναπτύξουν και να δημοσιεύσουν, μεθοδολογίες και δεδομένα που υποστηρίζουν τη λήψη ουσιαστικών αποφάσεων, προκειμένου να βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις ολόκληρης της αλυσίδας αξίας των συσκευασιών. Αυτές οι εξελίξεις θα είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας- όπου τα μέλη θα μοιράζονται την εμπειρία και τη γνώση τους προς όφελος της πρωτοβουλίας, με απώτερο σκοπό να οδηγήσουν σε επιτεύγματα βιωσιμότητας στη συσκευασία καλλυντικών σε μεγάλη κλίμακα.

Ειδικότερα, το έργο που θα προέρχεται από την SPICE θα βοηθήσει τη βιομηχανία καλλυντικών να σημειώσει σημαντική πρόοδο σε τρεις βασικούς τομείς: 1) καθοδήγηση για την ανάπτυξη πολιτικής βιώσιμων συσκευασιών, βασισμένης σε μία δυναμική και εναρμονισμένη μεθοδολογία που είναι αναγνωρισμένη από τον κλάδο 2) προώθηση της καινοτομίας στον τομέα της συσκευασίας βασισμένη σε αντικειμενικά κριτήρια οικολογικού σχεδιασμού για πιο βιώσιμες λύσεις, και, 3) ικανοποίηση των προσδοκιών των καταναλωτών μέσω της βελτίωσης της επικοινωνίας και μεγαλύτερης σαφήνειας αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων.

«Η δέσμευση της L’Oréal να είναι συνιδρυτής της SPICE προήλθε από την επιθυμία να μοιραστούμε συλλογικά τη γνώση αναφορικά με την πρόοδο στον τομέα βιώσιμης ανάπτυξης και να δώσουμε τη δυνατότητα στη βιομηχανία καλλυντικών να συνεργάζεται πιο αποτελεσματικά», δήλωσε ο Philippe Thuvien, Global Head of Packaging & Development της L’Oréal. «Εκτός από την ανάπτυξη μιας ισχυρής μεθοδολογίας αξιολόγησης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η SPICE, τελικά θα ενισχύσει τον οικολογικό σχεδιασμό των προϊόντων μας και θα προσφέρει τη σαφήνεια που οι καταναλωτές αναμένουν για να τους βοηθήσει να κάνουν περισσότερες αγορές βιώσιμων καλλυντικών», προσθέτει ο Philippe Bonningue, Head of Sustainable Packaging στη L’Oréal.

Για να παρέχει μεγαλύτερη σαφήνεια, κατανόηση και διαφάνεια, η SPICE θα εξετάσει τα ακόλουθα θέματα: ανακυκλωμένα υλικά, πλαστικά βιολογικής προέλευσης, διαδικασίες φινιρίσματος και διακόσμησης, τριτογενή συσκευασία και διανομή, επαναχρησιμοποιήσιμη / επαναφορτιζόμενη / επαναπληρούμενη συσκευασία και προγράμματα ανταπόδοσης, παράγοντες διάσπασης της διαδικασίας ανακύκλωσης και κανάλια για τον ολοκληρωμένο κύκλο ζωής των υλικών καταλήξεων ανά χώρα. Η Quantis, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία της για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων και την εμπειρία της στο να ηγείται συγκεκριμένων πρωτοβουλιών στον κλάδο, θα μοιραστεί την τεχνογνωσία της και θα καθοδηγήσει τις συζητήσεις για τα παραπάνω θέματα, για να καταγράψει, να εδραιώσει και να αξιολόγηση τη γνώση των μελών, ώστε να τους βοηθήσει να καθορίσουν και να θέσουν ξεκάθαρες δράσεις.

«Εάν θέλετε να πάτε μακριά, πηγαίνετε μαζί», λέει η παροιμία και αυτό εφαρμόζεται στη SPICE. Έχουμε την τιμή να συνιδρύσουμε τη SPICE με τη φιλοδοξία να καθοδηγήσουμε μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και προϊόντων να κάνουν ακριβώς αυτό», σχολιάζει ο Dimitri Caudrelier, Director της Quantis France. «Η συσκευασία είναι βασικός παράγοντας για τη βιομηχανία καλλυντικών και οι εταιρείες χρειάζονται ισχυρή πληροφόρηση και αναγνωρισμένα πλαίσια για να λάβουν αποφάσεις με μακρόχρονα αποτελέσματα. Η SPICE θα είναι βασικός παράγοντας στη μεταμόρφωση της βιωσιμότητάς τους».

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Generali: Προμηθεύσου και εσύ την υφασμάτινη τσάντα για τα ψώνια σου!

Generali

Η Generali με αφορμή τη νέα νομοθεσία που ισχύει στη χώρα μας από τις αρχές του έτους, σχετικά με τη χρήση πλαστικής σακούλας και στο πλαίσιο της εταιρικής της υπευθυνότητας, είχε την πολύ έξυπνη ιδέα να δημιουργήσει υφασμάτινες τσάντες και να τις διαθέσει σε συνεργάτες της Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, προκειμένου να συμβάλλει σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Οι τσάντες είναι εύκολες στη χρήση, μικρές σε όγκο αν διπλωθούν σωστά για να μπορείτε να τις έχετε παντού μαζί σας – στα ψώνια σας και τις καθημερινές εργασίες – και μπορούν να αντικαταστήσουν έως και 400 πλαστικές σακούλες το χρόνο συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των επιβλαβών πλαστικών.

Αν είστε συνεργάτης της Generali και θέλετε να κάνετε ένα δώρο ουσίας στους ασφαλισμένους σας – μια συμβολική κίνηση για την αξία της πρόληψης σε όλες τις μορφές της – προμηθευτείτε δωρεάν την τσάντα πολλαπλών χρήσεων συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα που θα βρείτε στο oneview/ e-βιβλιοθήκη στέλνοντάς την στο marketing@generali.gr. Αν πάλι είστε κοντά στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Ηλία Ηλιού 35-37 & Πυθέου στην Αθήνα επισκεφτείτε τους και θα τις βρείτε σε ειδικά stand προς διάθεση.

Γνωρίζατε ότι:

  • Η Ελλάδα κατέχει το αρνητικό ρεκόρ μεγαλύτερης χρήσης πλαστικής σακούλας στην Ευρωπαϊκή Ένωση με περίπου 400 σακούλες κατά κεφαλήν ανά έτος;
  • Στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. σακούλες ανά έτος;
  • 1 στις 10 σακούλες που παίρνει ο αγοραστής από το ταμείο δεν χρησιμοποιείται για τη μεταφορά προϊόντων;
  • Μόλις 1 στα 25 νοικοκυριά χρησιμοποιεί συστηματικά επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για τις αγορές του;

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

“H κλιματική αλλαγή ως μοχλός ανάπτυξης” – Forum Ελλάδας – Σουηδίας

Μετά από τα τρία επιτυχημένα επιχειρηματικά fora που έλαβαν χώρα τα προηγούμενα χρόνια, με επίσης μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή ολοκληρώθηκε και το 4ο Επιχειρηματικό Forum Ελλάδας – Σουηδίας του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου, Τρίτη 13 Μαρτίου στο ξενοδοχείο King George στην Αθήνα.

Αυτή τη φορά στο επίκεντρο του 4ου Επιχειρηματικού Forum βρέθηκε η κλιματική αλλαγή που συντελείται παγκοσμίως και πως αυτή μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης.

Ομιλητές στο Forum ήταν επιφανείς πολιτικοί από όλους τους χώρους, ενώ στις συζήτηση συζητήσεις που ακολούθησαν οικονομολόγοι, ακαδημαϊκοί, επιχειρηματικοί φορείς αλλά και μαθητές πανεπιστημίων επιχείρησαν να αναλύσουν το πώς η κλιματική αλλαγή, μπορεί να επιδράσει θετικά στην εξέλιξη του οικονομικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.

Καλωσορίζοντας τους ομιλητές και τους συμμετέχοντες, ο Ιωάννης Δ. Σαρακάκης, Πρόεδρος του Ελληνο-Σουηδικού Επιμελητηρίου, έκανε μνεία στην επίπτωση της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη, αναγνωρίζοντας, ωστόσο τις καινούργιες επιχειρηματικές ευκαιρίες που μπορούν να παρουσιαστούν μέσα από αυτή. Μιλώντας συγκεκριμένα για την Ελλάδα τόνισε ότι με συντεταγμένη στρατηγική η χώρα μας μπορεί να αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό μέσω της εγχώριας παραγωγής καινομοτομίας και νέας τχνολογίας και να ωφεληθεί διπλά: Να προστατεύσει το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της και να δημιουργήσει προϋποθέσεις οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης.

Από την πλευρά της, η πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα Charlotte Sammelin αναφέρθηκε στο παράδειγμα της χώρας της, όπου οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες συνεργάζονται αγαστά με την πολιτεία για την μείωση του βλαβερού αντίκτυπου της κλιματικής αλλαγής, φέρνοντας εις πέρας καινοτόμα προγράμματα. Σημείωσε, επίσης, ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει σημαντική σύμπραξη ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Σουηδία για την εφαρμογή λύσεων που θα σέβονται το περιβάλλον.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, έκανε λόγο για δύο πυλώνες που θα στηρίξουν την κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα: Για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για τις οποίες ο στόχος είναι μέχρι το 2030 να βρίσκονται στο 50% της παραγωγής ενέργειας στη χώρα, αλλά και για την εξοικονόμηση ενέργειας, τομέας στον οποίο γίνονται μεγάλες προσπάθειες στην κατοικία, τις μεταφορές και τη βιομηχανία.

Ακολούθως, ο Κώστας Σκρέκας, βουλευτής της ΝΔ, τομεάρχης Περιβάλλοντος και πρώην υπουργός ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας έδειξε δύο κατευθύνσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής στη χώρα μας: Τόσο τη λήψη μέτρων για τη μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, όσο και μέτρων για την προετοιμασία μιας οικονομίας χαμηλότερων εκπομπών άνθρακα, τονίζοντας οι επιχειρήσεις που θα αυξήσουν την αξία τους θα είναι αυτές που θα προετοιμαστούν για την κλιματική αλλαγή και τις επιδράσεις της.

Ως πρώτιστη προτεραιότητα των κυβερνήσεων έθεσε την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, πρώην υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος σημείωσε ότι υπάρχουν επτά μεγάλοι τομείς επενδύσεων όπου η ελληνοσουηδική συνεργασία μπορεί να είναι εξαιρετικά γόνιμη, όπως οι αγωγοί φυσικού αερίου, η ‘’έξυπνη’’ ενέργεια και οι υδρογονάνθρακες της χώρας.

Επίσης, ως πρώτη προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χαρακτήρισε τις δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ο Γιώργος Μαρκοπουλιώτης, επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Ο ίδιος, μάλιστα, επισήμανε ότι μέσω του Ευρωπαϊκού ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων η Κομισιόν βρίσκεται ήδη στην πρώτη γραμμή των επενδύσεων, ενώ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το σχέδιο Γιουνκέρ συνέβαλε στην δημιουργία τριών αιολικών πάρκων στη Βοιωτία.

Την ίδια στιγμή, ο Ηλίας Μαυροειδής, Υπεύθυνος θεμάτων Περιβαλλοντικής Διακυβέρνησης του Μεσογειακού Σχεδίου Δράσης – Γραμματεία Σύμβασης της Βαρκελώνης του Προγράμματος Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον περιέγραψε ένα ζοφερό τοπίο σε σχέση με την κλιματική αλλαγή τα επόμενα χρόνια, με αύξηση της θερμοκρασίας κατά 3-5 βαθμούς, ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο, θα επηρεαστούν άμεσα και τα θαλάσσια οικοσυστήματα, γεγονός που θα συμβάλλει στην μεταστροφή διαχείρισης της αλιείας.

Εξάλλου, για τον Δημήτρη Μαυράκη, Καθηγητή ΕΚΠΑ, επικεφαλής του Κέντρου για την Ενέργεια και την Ανάπτυξη, η πρόκληση της κλιματικής αλλαγής στην Ελλάδα έγκειται στην ταχύτητα προσαρμογής στις νέες συνθήκες και τη δυνατότητα κατανόησης των επιχειρηματικών ευκαιριών που αναδύονται, ενώ πρόσθεσε ότι παρότι τα χρονικά όρια αντίδρασης στενεύουν, υπάρχουν ακόμα επιλογές.

 

Στη φωτογραφία: Γιώργος Σταθάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ