Connect with us

Τρόφιμα / Ποτά

Η Χρυσή Ζύμη σήριξε το 6ο Spetsathlon

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Χρυσή Ζύμη υποστήριξε ως χορηγός το μεγαλύτερο τρίαθλο της Ελλάδας, το 6ο Spetsathlon.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το πρώτο γευστικό καλωσόρισμα από τη Χρυσή Ζύμη έγινε την Παρασκευή με φρεσκοψημένη Pizza σε τρεις διαφορετικές γεύσεις, ενώ το Σάββατο προσέφερε θρεπτικές πίτες ολικής άλεσης και «Σπετσιώτικα Κεράσματα» που δημιούργησαν οι γυναίκες του τοπικού συλλόγου με παραδοσιακά φύλλα Χρυσή Ζύμη. Την Κυριακή, η κεντρική πλατεία του νησιού γέμισε από μυρωδιές φρεσκοψημένων croissants σε ένα πρωινό κέρασμα που μοιράστηκε μέσα από το ειδικά διαμορφωμένο van της Χρυσής Ζύμης.

Ανάμεσα στους αθλητές, τους συμμετέχοντες και τους επισκέπτες του νησιού που γεύτηκαν τα κεράσματα της Χρυσής Ζύμης, ήταν η Ολυμπιονικής Κλέλια Πανταζή και οι πρωταθλητές κολύμβησης Στέφανος Δημητριάδης και Χρήστος Μποφίλιος που επισκέφθηκαν το van.

Το μεγαλύτερο τρίαθλο της Ελλάδας, το Spetsathlon πραγματοποιήθηκε στις Σπέτσες μεταξύ 11-13 Μαΐου, προσελκύοντας πάνω από 1.000 άτομα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

12# Υπεύθυνη Κατανάλωση & Παραγωγή

Δέσμευση βιωσιμότητας από την Chiquita

Στόχος είναι να μην πετάμε ούτε μία μπανάνα», τονίζει ο Andrew Biles, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος της Chiquita.

Oι μπανάνες βρίσκονται στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των πιο σημαντικών καλλιεργειών τροφίμων μετά το ρύζι, το σιτάρι και τον αραβόσιτο, και αποτελούν βασική τροφή για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Με αυτό το δεδομένο, επιδίωξη της εταιρείας είναι να καταφέρει μέχρι το 2020 να μην απορρίπτει ούτε μία μπανάνα κατά τη διαδικασία παραγωγής. Πρόκειται για μία δέσμευση βιωσιμότητας της Chiquita απέναντι στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και τους ανθρώπους που διαμένουν στις χώρες, όπου η εταιρεία διαθέτει φυτείες.

Τι συμβαίνει με τα προϊόντα που δεν εναρμονίζονται με τα πρότυπα εξαγωγής;

Μεγάλη προσπάθεια απαιτείται για την τήρηση της παραπάνω δέσμευσης τόσο από τους εργαζόμενους όσο κι από τα ανώτερα στελέχη της εταιρείας. Όπως είναι φυσικό, το 5% με 20% των μπανανών κάθε χρόνο δεν πληροί τα πρότυπα ποιότητας των εξαγωγών. Προκειμένου να μην χαθεί αυτό το μέρος της καλλιέργειας, πωλείται σε τοπικές αγορές ή δωρίζεται. «Προσπαθούμε να διασφαλίζουμε ότι οι μπανάνες που δεν μπορούν να εξαχθούν, αξιοποιούνται με διαφορετικό τρόπο», δηλώνει ο Andrew Biles. Για παράδειγμα:

Οι μπανάνες που δεν είναι ευπαρουσίαστες και δεν μπορούν να τοποθετηθούν στα ράφια των καταστημάτων, αλλά εξακολουθούν να είναι κατάλληλες για βρώση, μετατρέπονται σε πολτό μπανάνας. Η Chiquita διαθέτει εργοστάσιο επεξεργασίας πολτού στην Κόστα Ρίκα, όπου 65,000 τόνοι μπανάνας από τον Παναμά και την Κόστα Ρίκα, μετατρέπονται κάθε χρόνο σε πολτό και αλεύρι μπανάνας. Το 2016 η Chiquita πούλησε, στην εταιρεία Inversiones y productos agroindustriales (Inprosaστην Ονδούρα 16,000 τόνους μη εξαγόμενων μπανανών.

Η Chiquita προσφέρει τις χτυπημένες μπανάνες στους αγρότες, οι οποίοι τις χρησιμοποιούν για να ταΐσουν τα ζώα τους.

Αξιοποίηση ακόμα και των μη βρώσιμων προϊόντων του φρούτου

Ακόμα και τα μη βρώσιμα μέρη του φρούτου δεν πετιούνται. Για παράδειγμα:

  • Τα φύλλα μπανάνας, οι κορμοί και οι μίσχοι παραμένουν στο έδαφος, προστατεύοντάς το από τη διάβρωση, διατηρώντας την υγρασία του και εμποδίζοντας την ανάπτυξη ζιζανίων.
  • Το λίπασμα στις φυτείες αποτελεί μία αγαπημένη τροφή για πουλιά, ελάφια, έντομα και άλλα ζώα.

Η συνεχιζόμενη προσπάθεια ανανέωσης της γονιμότητας των γεωργικών εκτάσεων σύμφωνα με τους στόχους βιωσιμότητας αποφέρει ήδη αποτελέσματα: στις μη ανανεωμένες καλλιεργήσιμες εκτάσεις στην Κόστα Ρίκα και στον Παναμά η συγκέντρωση αποβλήτων φυτικών υλικών αγγίζει το 15%, τη στιγμή που το ποσοστό στις εκτάσεις όπου έχει γίνει ανανέωση του γεωργικού εδάφους δεν ξεπερνάει το 5%. Ο Andrew Biles σχολιάζει: «Σήμερα έχει γίνει ανανέωση της γονιμότητας του εδάφους στο 54% της γεωργικής γης που βρίσκεται στην ιδιοκτησία μας. Στόχος μας είναι αυτό το ποσοστό να φτάσει το 76% μέχρι το 2020».

Μετατρέποντας τα απόβλητα των φρούτων σε ενέργεια

Το καινοτόμο σύστημα βιοαντιδραστήρα της Chiquita στην εγκατάσταση “Chiquita Tropical Ingredients” στην Κόστα Ρίκα καθιστά δυνατή την αξιοποίηση μέρους του ενεργειακού δυναμικού των απορριφθέντων υλικών των φρούτων. Παρέχει μία βιώσιμη πηγή ενέργειας για την εγκατάσταση, ένα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά λίπασμα για τους αγρότες της περιοχής και λειτουργεί ως φίλτρο επεξεργασίας του νερού, ωφελώντας την εταιρεία, τις κοινότητες γύρω από τις φυτείες αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. 

Πώς λειτουργεί ο βιοαντιδραστήρας;

Ο βιοαντιδραστήρας, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Κόστα Ρίκα, λειτουργεί χωρίς καύσιμα ή ηλεκτρισμό. Στην πραγματικότητα όλη η δουλειά γίνεται από τη βαρύτητα και τις φυσικές βακτηριακές διεργασίες. Το απόβλητο νερό διοχετεύεται στον βιοαντιδραστήρα μέσω υπόγειων σωληνώσεων. Ένα ειδικό εργαλείο διαχωρίζει τα μεγάλα στερεά σωματίδια που δεν είναι κατάλληλα για τον βιοαντιδραστήρα, τα οποία συγκεντρώνονται σε ειδικές δεξαμενές. Στη συνέχεια, τα λύματα περνούν από φίλτρο ανοξείδωτου χάλυβα με σκοπό την απομάκρυνση τυχόν υπολειπόμενων στερεών σωματιδίων, τα οποία επίσης συγκρατούνται στις ίδιες δεξαμενές. Τα στερεά απόβλητα που συγκεντρώνονται, χρησιμοποιούνται ως οργανικό λίπασμα από τους τοπικούς αγρότες.

Τα λύματα εισέρχονται στους έξι διασυνδεδεμένους θαλάμους του βιοαντιδραστήρα, όπου οι αναερόβιοι μικροοργανισμοί (χαμηλής οξυγόνωσης) μετατρέπουν τη βιομάζα σε βιοαέριο. Το βιοαέριο, το οποίο αποτελείται από μεθάνιο και διοξείδιο του άνθρακα, συσσωρεύεται και αποθηκεύεται σε μεγάλους ελαστικούς σάκους.

Ο βιοαντιδραστήρας παρέχει σημαντικά ωφέλη:

  • Το σύστημα αποδίδει 500-600 κυβικά μέτρα βιοαερίου την ημέρα, ποσότητα αρκετή για να αντικαταστήσει το υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) και το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνεται στην κουζίνα της καφετέριας και στα διοικητικά γραφεία της εγκατάστασης.
  • Με τη μείωση του οργανικού φορτίου που εισέρχεται στις λιμνοθάλασσες, εξασφαλίζεται ότι τα λύματα που εξέρχονται από την εγκατάσταση ανταποκρίνονται στα όρια εκροής που καθορίζονται από τις αρχές της Κόστα Ρίκα.
  • Οι οσμές που προέρχονται από τις δεξαμενές μειώνονται σημαντικά, αφού ο βιοαντιδραστήρας είναι κλειστό σύστημα που εμποδίζει τις οσμές να φτάσουν στην ατμόσφαιρα.
  • Τα υπολείμματα του βιοαντιδραστήρα είναι πλούσια σε φυτικές θρεπτικές ουσίες. Η Chiquita προγραμματίζει να εκπαιδεύσει τους αγρότες της περιοχής για τη χρήση αυτών των υπολειμμάτων για τη γονιμοποίηση των καλλιεργειών τους.

Περισσότερα

Τρόφιμα / Ποτά

Nestlé: Παγκόσμια πρωτοβουλία για παιδιά με υγεία

Παγκόσμια πρωτοβουλία Nestlé for Healthier Kids, ανακοίνωσε η Nestle κατά την Παγκόσμια Ημέρα της Οικογένειας, 15 Μαϊου, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την περαιτέρω ανάπτυξη ακόμη πιο υγιεινών προϊόντων και τη συμβουλευτική υποστήριξη στις οικογένειες για θέματα διατροφής και φυσικής δραστηριότητας. Στόχος του είναι να βοηθήσει 50 εκατομμύρια παιδιά μέχρι το 2030 να ζήσουν με περισσότερη υγεία.

Από την ίδρυσή της, η Nestlé έχει αφοσιωθεί στην υποστήριξη των γονιών και όσων ασχολούνται με τη φροντίδα των παιδιών ώστε να παρέχουν τη σωστή διατροφή στα παιδιά τους. Με αυτή τη νέα πρωτοβουλία η Nestlé επιταχύνει τη βελτίωση της γκάμας της σε τρόφιμα και ροφήματα παγκοσμίως. Μόνο κατά τη διάρκεια του 2017 η εταιρεία κυκλοφόρησε περισσότερα από 1000 νέα προϊόντα που ταιριάζουν στις διατροφικές ανάγκες των παιδιών. Την ίδια χρονιά, παρείχε 174 δισεκατομμύρια μερίδες εμπλουτισμένων τροφίμων και ροφημάτων σε 66 χώρες όπου υπάρχουν ελλείψεις σε βασικά μικροθρεπτικά στοιχεία όπως ο σίδηρος, το ιώδιο ή η βιταμίνη Α.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestlé Mark Schneider δήλωσε: «Στην παιδική ηλικία διαμορφώνονται οι συνήθειες μιας ζωής. Θέλουμε να βοηθήσουμε τους γονείς να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές για τα παιδιά τους. Γι’ αυτό επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας για να στηρίξουμε τις οικογένειες να μεγαλώσουν πιο υγιή παιδιά και καλούμε όλους όσοι ενδιαφέρονται να ενωθούν μαζί μας σε αυτόν τον στόχο.»

Η Nestlé ήδη βελτιώνει περίπου το ένα τρίτο της γκάμας των προϊόντων της κάθε χρόνο. Πλέον θα χρησιμοποιήσει τις κορυφαίες δυνατότητές της στην προϊοντική καινοτομία για να ενισχύσει τα τρόφιμα και τα ροφήματα που απευθύνονται σε παιδιά με ακόμη περισσότερα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και μικροθρεπτικά στοιχεία. Η Nestlé επιπλέον θα συνεχίσει να μειώνει τη ζάχαρη, το αλάτι και τα κορεσμένα λιπαρά. Οι βελτιώσεις αυτές ισχύουν φυσικά και για την ελληνική αγορά, ενώ πρόσφατα λανσαρίσματα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η σειρά βιολογικών βρεφικών γευμάτων NaturNes Bio και οι συνεχείς βελτιωμένες συνταγές στα δημητριακά πρωινού Nestlé.

Για περισσότερη από μία δεκαετία, η Nestlé έχει βελτιώσει τη διατροφική αξία των προϊόντων της. Με την πρωτοβουλία Nestlé for Healthier Kids η εταιρεία δεσμεύεται να συνεχίσει μακροπρόθεσμα προς αυτή την κατεύθυνση. Οι πιο άμεσοι στόχοι της για το 2020 είναι:

Να προσθέσει τουλάχιστον 750 εκατομμύρια μερίδες (80 γρ) λαχανικών στα προϊόντα της.

Να προσθέσει τουλάχιστον 300 εκατομμύρια μερίδες (16 γρ) δημητριακών ολικής άλεσης, οσπρίων και ξηρών καρπών στα προϊόντα της.

Να μειώσει ακόμη περισσότερο τη ζάχαρη κατά 5%. Από το 2000 η εταιρεία έχει μειώσει τη ζάχαρη κατά τουλάχιστον 34%.

Να μειώσει ακόμη περισσότερο το αλάτι κατά 10%. Από το 2005 η εταιρεία έχει μειώσει το αλάτι κατά τουλάχιστον 20%.

Να ολοκληρώσει τη δέσμευση που ανέλαβε το 2014, να μειώσει τα κορεσμένα λιπαρά κατά 10% σε όλα τα σχετικά προϊόντα που δεν πληρούν τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Η Nestlé θα ενισχύσει επίσης τα προγράμματα και τις διαδικτυακές υπηρεσίες που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν στους γονείς και όσους ασχολούνται με τη φροντίδα των παιδιών περισσότερη γνώση για τη διατροφή, υγιεινές συνταγές και πρακτικές συμβουλές. Το 2017 περισσότερες από 300 συνεργασίες σε όλο τον κόσμο βοήθησαν την εταιρεία να αγγίξει πάνω από 14 εκατομμύρια παιδιά.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης, σχολίασε σχετικά: «Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία Nestlé Παιδιά Όλο Υγεία ξεκίνησε το 2009 και με μια σειρά από πολύ σημαντικές συνεργασίες με διατροφικούς οργανισμούς και ακαδημαϊκούς φορείς έχει προσφέρει διατροφική εκπαίδευση σε περισσότερα από 110.000 παιδιά. Η προσπάθεια συνεχίζεται με τη νέα μορφή της πρωτοβουλίας, που περιλαμβάνει την επιστημονική έρευνα, τις διαρκείς βελτιώσεις των προϊόντων μας, αλλά και τις ενέργειες που στόχο έχουν να βοηθήσουμε την οικογένεια στο σπουδαίο έργο της να μεγαλώσει πιο υγιή παιδιά».

Περισσότερα

Εταιρείες Συμβούλων

TÜV HELLAS (TÜV NORD): Πιστοποίηση για τη Φρεσκούλης

Πιστοποίηση για τη βιολογική παραγωγή κομμένων σαλατών Φρεσκούλης έδωσε στην Eurocatering ΑΕ η TÜV HELLAS (TÜV NORD).

Η εταιρεία Eurocatering, ιδιοκτήτρια του σήματος Φρεσκούλης, είναι πιστοποιημένη από την TUV Hellas (TUV Nord) από το 2004 για το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων ISO 22000 για την Αποθήκευση και Χονδρική Εμπορία Νωπών Οπωρολαχανικών, την Επεξεργασία, Συσκευασία και Εμπορία Φρεσκοκομμένων Λαχανικών και Ανάμεικτων Σαλατών. Ακόμη, διαθέτει Πιστοποίηση ISO 9001 για όλες τις ανωτέρω διεργασίες γεγονός που διασφαλίζει την υιοθέτηση αυστηρών προδιαγραφών ποιότητας στην καθημερινή της λειτουργία.

Η δραστηριότητα της Eurocatering περιλαμβάνει τη διαλογή, την τυποποίηση και τη διάθεση οπωροκηπευτικών κάθε μέρα, σε όλη την Ελλάδα, καθώς και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών καλλιέργειας και φροντίδας προς τους συμβεβλημένους καλλιεργητές που αποτελούν το εκτεταμένο δίκτυο των επιλεγμένων συνεργατών της. H Eurocatering εξυπηρετεί τον κλάδο μαζικής εστίασης HO.RE.CA., τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής και χονδρικής πώλησης, αλλά και τοπικά καταστήματα ή πρατήρια οπωροκηπευτικών. Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, ανάμεσα στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, εξέχουσα θέση έχει ο Φρεσκούλης που είναι το πρώτο όνομα που έφερε στην ελληνική αγορά, το 2004, ολόφρεσκες σαλάτες, τυποποιημένες και έτοιμες για σερβίρισμα.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ