Connect with us

Γενικά

Η Εταιρική Υπευθυνότητα στην Ελλάδα της μακροχρόνιας κρίσης

του Γρηγόρη Αντωνιάδη Προέδρου Δ.Σ. Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος

Σχεδόν σε κάθε έρευνα που διαβάζουμε τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται πλήγμα εμπιστοσύνης απέναντι σε παραδοσιακούς θεσμούς, ΜΜΕ, επιχειρήσεις, ακόμα και ΜΚΟ. Παράλληλα, εξαιτίας του ταχύτατα εξελισσόμενου digitization, συντελείται τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ενημερώνονται και επικοινωνούν, χωρίς πάντα να μπορούν να ξεχωρίσουν τα πραγματικά στοιχεία/ γεγονότα/δεδομένα από τη φαντασία/ άκριτη αναμετάδοση/παραπληροφό- ρηση, αλλά και το περιεχόμενο από την εμπορική επικοινωνία. Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια χώρα που βιώνει μακροχρόνια οικονομική κρίση και που ο αριθμός των ανέργων, των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και των προσφύγων είναι δυσανάλογος με το μέγεθός της και «βαρύς» για τις δυνάμεις της.

Οι επιχειρήσεις αποτελούν κομμάτι της κοινωνίας μέσα στην οποία επιχειρούν. Είναι λογικό, στη σημερινή πραγματικότητα, ο τομέας της Εταιρικής Υπευθυνότητας να αποκτά ειδικό βάρος τόσο για την κοινωνία, όσο και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Και είναι πλέον δεδομένο ότι δεν αρκούν τα καλά οικονομικά αποτελέσματα για την αναγνώριση και την επιτυχία μιας επιχείρησης, αλλά είναι εξίσου σημαντικός και ο τρόπος με τον οποίο η επιχείρηση αναφέρεται στους συνανθρώπους μας και στο περιβάλλον. Ο τρόπος αυτός είναι που αποτελεί την προστιθέμενη αξία της και τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

• Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών qed, «το πλειοψηφικό κοινωνικό αίτημα για ενέργειες ΕΚΕ από τις επιχειρήσεις, προκύπτει από την απογοήτευση των πολιτών από το κράτος (ιδιαιτέρως δε στο ρόλο του ως εργοδότη) και κατά συνέπεια από τη μετατόπιση των προσδοκιών για προστασία και προάσπιση των αναγκών της κοινωνίας, από το κράτος/δημόσιο, προς τον ιδιωτικό τομέα και ιδιαίτερα τις μεγάλες επιχειρήσεις. Στο σύγχρονο ορισμό της επιχειρηματικότητας φαίνεται να προστίθενται όχι μόνο εμπορικά και οικονομικά αλλά και κοινωνικά KPIs».

• Σήμερα, οι επιχειρήσεις αποτελούν έναν από τους λίγους πιθανούς «εγγυητές» για τους πολίτες και την κοινωνία.

• Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας, θεσμοθετώντας το 2000, στο πλαίσιο του κοινωνικού του ρόλου, τα Αριστεία, τα πρώτα βραβεία Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα. Σε μια εποχή που η κοινωνική προσφορά συνδεόταν με τη φιλανθρωπία, ο ΣΔΕ οραματίστηκε επιχειρήσεις που διαδραματίζουν έναν ρόλο που ξεπερνά την απλή επιχειρηματική δραστηριότητα από επιλογή και όχι από υποχρέωση. Και δικαιώθηκε. Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη διοργάνωση, η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί πρακτική των περισσότερων επιχειρήσεων, είναι στρατηγική επιλογή που ενσωματώνεται στην καθημερινή πρακτική και τη φιλοσοφία τους, γίνεται αντικείμενο ενασχόλησης εξειδικευμένων στελεχών και συνδέεται άρρηκτα με το marketing, την επικοινωνία και την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Παράλληλα, αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη διαμόρφωση της εικόνας των εταιρειών και επηρεάζει τις επιλογές του καταναλωτή. Τέλος, αποτελεί κρίσιμη λειτουργία για την υποστήριξη του κοινωνικού ιστού που κινδυνεύει με ρήξη.

• Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, γίνονται ολοένα και πιο ενεργές κοινωνικά, αναλαμβάνοντας τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση ενός καλύτερου σήμερα και ενός πιο βιώσιμου αύριο.

• Τα 193 κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών υιοθέτησαν το 2015 ένα πλάνο βιώσιμης ανάπτυξης που περιλαμβάνει 17 Στόχους. Η κατανόηση αυτών των στόχων και η διαμόρφωση των επιχειρηματικών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα με άξονα αυτούς, είναι ζωτικής σημασίας, διεθνώς, αλλά και στην Ελλάδα του 2017, στην οποία πολλοί από τους βασικούς άξονες βιωσιμότητας αποτελούν πολύ σημαντικά προβλήματα. Για παράδειγμα, η ανεργία και το προσφυγικό είναι μεγάλα θέματα που, στην παρούσα τουλάχιστον συγκυρία, δεν μπορεί να επιλύσει το κράτος. Οι ανάγκες είναι τόσες πολλές και τόσο μεγάλες που χρειάζονται συμμαχίες για να υπάρξει αποτέλεσμα.

• Οι συνέργειες, ο συνδυασμός δράσεων άμεσης ανακούφισης, αλλά και μακροπρόθεσμου οφέλους, η συνάντηση των αναγκών με την προσφορά, η καλλιέργεια του εθελοντισμού στις εταιρείες, οι συνεργασίες χωρίς στεγανά και καχυποψία και κυρίως, η αισιοδοξία και η πίστη στο καλό, μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα.

• Στο ΣΔΕ πιστεύουμε βαθιά στην εταιρική υπευθυνότητα και στη δυνατότητα των επιχειρήσεων να διαμορφώσουν, σε συνεργασία με φορείς, ΜΚΟ, το δημόσιο και την κοινωνία των πολιτών, δράσεις που αποτελούν στίγμα αισιοδοξίας και ελπίδας και βοηθούν στην πράξη.

• Για αυτό σχεδιάσαμε την πρωτοβουλία Open Doors, μία πρωτοβουλία που έχει σκοπό τη διάχυση γνώσεων, τη δημιουργία ευκαιριών, την παροχή έμπρακτης υποστήριξης και την προώθηση της συνεργασίας και της αλληλεγγύης, τόσο προς τα μέλη μας, όσο και προς την ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας, την εκπαιδευτική κοινότητα, τους νέους και τις ευπαθείς ομάδες. Μια πρωτοβουλία που περιλαμβάνει προγράμματα και δράσεις που σχεδιάζει ή υποστηρίζει ο ΣΔΕ και που υλοποιούνται είτε από τον ίδιο είτε σε συνεργασία με σημαντικούς συνεργάτες και αρωγούς.

• Για αυτό και θα συνεχίσουμε με συνέπεια, μέσω των Αριστείων, να φέρνουμε «μπροστά» τις επιχειρήσεις εκείνες που με τις δράσεις τους δίνουν «πίσω» στην κοινωνία. Γιατί το καλό δεν είναι υποχρέωση, είναι επιλογή που αξίζει να αναγνωρίζεται, να επιβραβεύεται και να γίνεται παράδειγμα προς μίμηση.

Πηγή: ΛΕΥΚΩΜΑ ΕΚΕ 2017

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

SDG's

Η Ελλάδα μπορεί να γίνει έα ευρωπαϊκό στρατηγικό λιμάνι της μπλε οικονομικής ανάπτυξης

Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι θέμα πολιτικό και κοινωνικό, παραδέχθηκε από την πλευρά του ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, ο οποίος κατά την εισήγησή του στο 3ο Συνέδριο Βιωσιμότητας του Economist αναφέρθηκε στη δέσμευση του Πρωθυπουργού από το βήμα του ΟΗΕ να συγκαλέσει Σύνοδο υψηλού επιπέδου στην Αθήνα, με σκοπό την υιοθέτηση δήλωσης για την προστασία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να γίνει ένα ευρωπαϊκό στρατηγικό λιμάνι της μπλε οικονομικής ανάπτυξης, σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, ο οποίος εξήγησε ότι προς το παρόν η μπλε οικονομική ανάπτυξη στη χώρα μας απασχολεί πάνω από 330.000 άτομα, εισφέροντας περίπου 7,2 δισεκατομμύρια ευρώ στην ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, ενώ το μεγαλύτερο μέρος από αυτό, τα ¾, είναι οι θέσεις απασχόλησης που στηρίζονται στον τουρισμό και ειδικότερα στον παράκτιο τουρισμό, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τη γαλάζια οικονομία.

Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε επίσης σε ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο που ξεκινά σε συνεργασία με τη βιομηχανία, το ΣΕΤΕ και το ΞΕΕ για να προωθηθούν οι επιδιώξεις βιωσιμότητας σε όλους τους τομείς της τουριστικής ανάπτυξης.  Αναφέρθηκε δε ενδεικτικά στην ισχυρότατη μείωση των Σκανδιναβών τουριστών στη χώρα μας ακριβώς λόγω του φαινομένου της Greta Thunberg. «Βλέπουμε ότι φτάνει η αεροπορική εταιρεία της Δανίας να διαφημίζει κατά του προϊόντος της, να λέει “σκεφτείτε προτού ταξιδέψετε με αεροπλάνο”», ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταφέροντας το μήνυμα της ανάγκης να προωθηθεί και στο τουριστικό προϊόν η αυθεντική και ταυτόχρονα βιώσιμη εμπειρία. Ο υπουργός προανήγγειλε μάλιστα κίνητρα για τις επιχειρήσεις είτε μέσω ΕΣΠΑ, είτε με θέσπιση υποχρεώσεων, είτε με πιστοποιήσεις – Αστέρια και μόρια σε ξενοδοχεία, ώστε να αναπτυχθεί ένα ποιοτικό προϊόν.

Περισσότερα

SDG's

Το ΕΕΑ δίπλα στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας για τη δημιουργία Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου

Το Ε.Ε.Α. δίπλα στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας για τη δημιουργία Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου επισκέφθηκε το Δήμο Αγίας Βαρβάρας την Πέμπτη 10/10/2019, για μία πρώτη συνάντηση εργασίας με τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο κ. Λάμπρο Μίχο.

Θέμα της συζήτησης ήταν η έναρξη υλοποίησης του προγράμματος «ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ», το οποίο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» με συνολικό προϋπολογισμό των παρεμβάσεων 1.697.524,82€ που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) .

Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α. εξέφρασε την αμέριστη στήριξή του για την ολοκλήρωση του έργου και υποσχέθηκε ότι για τον σκοπό αυτόν, τόσο ο ίδιος όσο και το Επιμελητήριο, θα παράσχουν κάθε δυνατή υποστήριξη στο δήμο και στους επαγγελματίες της πόλης. «Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του για την στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, θα σταθεί δίπλα στο Δήμο Αγίας Βαρβάρας. Κάθε δράση που γίνεται με στόχο την ενίσχυση του επιχειρείν, βοηθά στην ανάκαμψη της οικονομίας μας. Ειδικά για το Δήμο Αγίας Βαρβάρας, με τον οποίο με δένουν ισχυροί συναισθηματικοί δεσμοί καθώς πρόκειται για την περιοχή που μεγάλωσα, η δημιουργία του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου μπορεί να βοηθήσει στην ουσιαστική αναβάθμιση της τοπικής οικονομίας, προς όφελος κατοίκων και επιχειρήσεων», τόνισε ο κ. Χατζηθεοδοσίου κατά τη διάρκεια της συνάντησης εργασίας.

Ο Δήμαρχος κ. Λάμπρος Μίχος, ανέφερε ότι ο Δήμος προβαίνει σε όλες τις κατάλληλες παρεμβάσεις, ώστε το εμπορικό κέντρο να είναι υπόδειγμα «έξυπνης πόλης» και κάτοικοι και επισκέπτες να απολαμβάνουν παροχές και υπηρεσίες, αντίστοιχες με εκείνες άλλων, σημαντικών, Ευρωπαϊκών πόλεων (υπηρεσίες διαδικτύου, συγκοινωνίες κ.λπ.).

«Το εμβληματικό κέντρο της πόλης μας, το δικό μας τοπόσημο, το οποίο ως πολυλειτουργικός πόλος συγκεντρώνει την εμπορική, διοικητική, κοινωνική και ψυχαγωγική δραστηριότητα, καθόσον σε αυτό βρίσκονται το δημαρχείο, ο καθεδρικός ναός και ο σταθμός metro, πλέον, με την υλοποίηση του έργου «ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ» του επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα – επιχειρηματικότητα 2014-2020», με την πολύτιμη συνεργασία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, θα αναδειχθεί σε εμπορική αγορά υποδειγματικού ύφους, αισθητικής και πρότυπων ψηφιακών, καινοτομικών εφαρμογών», είναι το μήνυμα που στέλνει ο Δήμαρχος κ. Λ. Μίχος.

Στην συνάντηση στην οποία συμμετείχαν και οι υπηρεσιακοί παράγοντες του δήμου και του Επιμελητηρίου, συζητήθηκαν οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις του δήμου στον δημόσιο χώρο και του Επιμελητηρίου για την ανάδειξη της ταυτότητας της εμπορικής περιοχής, την προβολή και προώθηση της Εμπορικής Περιοχής και την διοργάνωση εκδηλώσεων για την προβολή της.

Επίσης εκφράστηκε η βούληση για συνεργασία και σε άλλες κοινές δράσεις όπως σεμινάρια για τεχνικούς ασφαλείας, για υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων, για προσαρμογή εργαζομένων και εργοδοτών καθώς και για γενικότερες αναπτυξιακές δράσεις.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Όμιλος Ευρωκλινικής: Ένας χρόνος δίπλα στο παιδί με πράξεις

Ο Όμιλος Ευρωκλινικής, στο πλαίσιο του ειδικά σχεδιασμένου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιεί από τον Ιούλιο του 2018, καλύπτει όλες τις προληπτικές και διαγνωστικές παιδιατρικές εξετάσεις σε περισσότερα από 1.100 παιδιά που φιλοξενούνται στις δομές της «Κιβωτού του Κόσμου», της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» και «Του Χαμόγελου του Παιδιού» στην Αττική. Με αφορμή την ολοκλήρωση ενός έτους σύμπραξης με τους τρεις οργανισμούς, ο Όμιλος Ευρωκλινικής με στόχο να ενισχύσει την πολύπλευρη δράση τους, διοργάνωσε και υλοποίησε μια σειρά από ενέργειες αφιερωμένες στα παιδιά. Τρεις ημέρες, τρεις διαφορετικές τοποθεσίες, τρεις διαφορετικές δραστηριότητες, με κεντρικούς άξονες την Υγεία, τη Ρομποτική και τον εναλλακτικό Αθλητισμό, χάρισαν στα παιδιά αμέτρητα χαμόγελα. Σε μία δράση διάρκειας τριών εβδομάδων, με την ενεργή συμμετοχή εκπροσώπων και από τις τρεις οργανώσεις, δόθηκε η ευκαιρία σε περισσότερα από εκατό παιδιά να μεταμορφωθούν σε μικρούς γιατρούς, επιστήμονες και αναρριχητές. Κοινός παρονομαστής όλων των δράσεων ήταν μέσα από ένα πλήθος βιωματικών δραστηριοτήτων τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν γύρω από την πρόληψη, να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες.
όμιλος Ευρωκλινικής
Ο κ. Αντώνης Βουκλαρής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ευρωκλινικής ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η προσφορά προς την κοινωνία αποτελεί βασικό άξονα της φιλοσοφίας του Ομίλου Ευρωκλινικής. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, η Ευρωκλινική θέλησε να υποστηρίξει έμπρακτα το πιο ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας μας, τα παιδιά. Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε το έργο και των τριών οργανισμών, συμβάλλοντας κι εμείς από την πλευρά μας στη διασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλα τα παιδιά». H κ. Λία Στεφανίδου, εκπρόσωπος της Ένωσης Μαζί για το Παιδί δήλωσε: «Η Ευρωκλινική, εδώ και ένα χρόνο, αποτελεί μεγάλο σύμμαχο της Ένωσης. Με τη δράση αυτή τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους, σε ένα κόσμο που εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς».
όμιλος Ευρωκλινικής
Η κ. Κλεοπάτρα Χρέλια, παιδίατρος του Χαμόγελου του Παιδιού τόνισε: «Η Ευρωκλινική παρέχει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που αφορά στην υγεία στα παιδιά και τις οικογένειες που στηρίζει το Χαμόγελο του Παιδιού. Σήμερα τα παιδιά μας έβαλαν στόχο να φτάσουν στη κορυφή και τα κατάφεραν. Ευχαριστούμε την Ευρωκλινική που βρίσκεται δίπλα μας με τέτοιες ενέργειες». Η κ. Αθηνά Ρονιώτη, κοινωνική λειτουργός της Κιβωτού του Κόσμου ανέφερε: «Ο π. Αντώνιος και όλοι εμείς στην Κιβωτό ευχαριστούμε την Ευρωκλινική που στηρίζει το έργο μας για πάνω από ένα χρόνο, όχι μόνο παρέχοντας ιατρικές εξετάσεις στα παιδιά της Κιβωτού του Κόσμου, αλλά και χαμόγελα μέσα απο εκπαιδευτικές και βιωματικές δράσεις».
όμιλος Ευρωκλινικής

Περισσότερα
Test

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ