Connect with us

5# Ισότητα των Φύλων

Η KPMG στηρίζει έμπρακτα το inclusion & diversity

Την αξία της διαφορετικότητας (diversity) και της κουλτούρας ενσωμάτωσης (inclusion) «γιόρτασε» η KPMG, στο πλαίσιο executive breakfast που παρέθεσε την Τρίτη 5 Μαρτίου με καλεσμένους υψηλόβαθμα στελέχη της ελληνικής αγοράς, στο ξενοδοχείο Saint George Lycabettus. Επίτιμες καλεσμένες, αλλά και συντονίστριες της εκδήλωσης ήταν οι αλπινίστριες Βανέσα Αρχοντίδου και Χριστίνα Φλαμπούρη, οι οποίες, μέσω της πρωτοβουλίας “A woman can be” και με τη στήριξη της KPMG ξεκινούν σε ένα μήνα την κατάκτηση της κορυφής του Έβερεστ. «Στην KPMG πιστεύουμε στην αξία της ισορροπίας. Οι γυναίκες αντιστοιχούν στο 44% του management group μας και στο 53% του ανθρώπινού μας δυναμικού. Στηρίζουμε τη Βανέσα και τη Χριστίνα γιατί οι αξίες μας ταυτίζονται» δήλωσε η Σιάνα Κυριάκου, Γενική Διευθύντρια και COO της KPMG, καλωσορίζοντας το κοινό της εκδήλωσης. Αναφερόμενη στον αυτοπροσδιορισμό της Βανέσας Αρχοντίδου ως “slasher” (εκ του αγγλικού slash-κάθετος), η Σιάνα Κυριάκου τόνισε ότι «ο κάθε ένας και η κάθε μια από εμάς είμαστε πολύ παραπάνω από ένας μονοδιάστατος ρόλος». Με τη σειρά τους οι Βανέσα Αρχοντίδου και Χριστίνα Φλαμπούρη ανέφεραν ότι «σκληρή δουλειά, ξεκάθαρο όραμα και στρατηγική είναι οι κοινές μας αξίες. Η KPMG εκτιμά τη διαφορετικότητα του καθενός και την ενσωματώνει στην ομαδική δουλειά».

Στερεότυπα: Αμβλύνονται, αλλά εξακολουθούν να υφίστανται

Ο εντοπισμός αλλά και η καταπολέμηση των στερεοτύπων ήταν ένα θέμα που διέπνεε τις συζητήσεις της εκδήλωσης. Ανατρέχοντας στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της KPMG στην Ελλάδα, ο Μάριος Κυριάκου μη-εκτελεστικός Πρόεδρος, τόνισε ότι η KPMG επέμενε στο να συμπεριλαμβάνει γυναίκες στις ομάδες ελεγκτών, παρότι αυτό επέφερε αντιδράσεις σε κάποιους πελάτες. «Η KPMG είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα ανάμεσα στις “BIG 4” εταιρείες που απέκτησε γυναίκα συνέταιρο, το 1995, και είμαστε περήφανοι για αυτό», επεσήμανε ο Μάριος Κυριάκου. Βάσει της εμπειρίας της στο «ανδροκρατούμενο» περιβάλλον της πληροφορικής, η Μυλαίδη Στούμπου, πληροφόρησε το κοινό της εκδήλωσης ότι «από τις 1 000 γυναίκες που σπουδάζουν, 26 μόνο επιλέγουν την επιστήμη και την τεχνολογία και 6 (!) μόνο μπαίνουν στον συγκεκριμένο χώρο εργασίας. Εάν τα κορίτσια που ξεκινούσαν τις σπουδές τους στον χώρο της Πληροφορικής δεν τα παρατούσαν, τότε θα καλύπταμε τις κενές θέσεις στον χώρο της Τεχνολογίας και το ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα ήταν κατά Ευρώ 16,2 δις μεγαλύτερο». Περιγράφοντας τη δική της πορεία, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η Regional Director, One Commercial Partner, CEE Multi-Country της Microsoft διευκρίνισε ότι «επειδή υπάρχουν εταιρείες όπως η KPMG και η Microsoft, με συνειδητές επιλογές όσον αφορά το diversity & inclusion, δεν σημαίνει ότι έπαυσαν να υπάρχουν διακρίσεις και πρέπει να μιλάμε πλέον ανοιχτά για αυτό».

Την εξίσωση των απολαβών (salary equality) ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες ανέδειξε ως θεμελιώδες στοιχείο για τη προώθηση του gender equality η Αναστασία Παρετζόγλου, προσθέτοντας, παράλληλα, ότι η καριέρα, οι δεξιότητες και το ταλέντο δεν έχουν φύλο. Η brand manager του Fortune εξήγησε ότι εταιρείες πουλάνε προϊόντα και υπηρεσίες σε άλλους ανθρώπους που είναι εξ ίσου διαφορετικοί, επομένως είναι σημαντικό να υπάρχει diversity πρωτίστως μέσα στην ίδια την εταιρεία». Κοινός τόπος των απόψεων στο πάνελ συζήτησης όπου συμμετείχαν ο Μάριος Κυριάκου και η Αναστασία Παρετζόγλου, μαζί με το στέλεχος επικοινωνίας Μαρία Ηλιοπούλου και την Βιολόγο & Executive Director του Athens Science Festival Δρ. Γιούλη Κυριαζή ήταν ότι οι γυναίκες μόνες τους πρέπει να διαμορφώσουν τη θέση τους στην εργασία και την κοινωνία -κανένας δεν μπορεί να το κάνει εξ’ ονόματος αυτών.

«Δεν ένιωσα ποτέ αδικία στον εργασιακό χώρο, αλλά αυτό επειδή πάντα θεωρούσα τον εαυτό μου ίσο και πίστευα σε εμένα» τόνισε η Μαρία Ηλιοπούλου. Η παραδοχή αυτή δεν μειώνει τη σημασία που έχουν η οικογένεια, το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην προβολή θετικών προτύπων για το inclusion. «Είναι πολύ σημαντικό για τους μαθητές άρα και για τα νέα κορίτσια να έρχονται από νωρίς σε επαφή με πρότυπα ισχυρών γυναικών» δήλωσε η Αμαλία Κωνσταντακοπούλου, Συνιδρύτρια και Διευθύντρια του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού ‘’The Tipping Point’’. Επιπλέον, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν η Βανέσα Αρχοντίδου και Χριστίνα Φλαμπούρη «το diversity δεν είναι ένα ακόμα δείκτης για τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, ούτε «μόδα». Είμαστε δύο γυναίκες που συμμετέχουν σε ορειβατικές αποστολές, και ερχόμαστε ακόμα αντιμέτωπες με σχόλια σχετικά με τους στόχους μας και την οικογένειά μας. Μέχρις αυτά τα σχόλια να παύσουν να υφίστανται, υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση». Τέλος, ενδεικτική ήταν και η τοποθέτηση της Κοσμήτορος του Deree Δρ. Αρετής Κρέπαπα σχετικά με «τα εσωτερικευμένα στερεότυπα που ο καθένας από εμάς φέρει και οφείλει να αναγνωρίσει και αποποιηθεί».

Η πολύπλευρη αξία του inclusion & diversity

«Στη Βιολογία η ποικιλότητα ενισχύει την προσαρμοστικότητα και κατ΄επέκταση αυξάνει την ικανότητα επιβίωσης των οργανισμών. Αυτό είναι το μοντέλο της φύσης» και «η κοινωνία μας δεν δίνει ίσες ευκαιρίες στις γυναίκες επιστήμονες» τόνισε η Δρ. Γιούλη Κυριαζή, ενώ η Δρ. Αρετή Κρέπαπα επεσήμανε ότι «η διαφορετικότητα στα δημογραφικά χαρακτηριστικά και στις ικανότητες ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας προωθεί το agility». Επιπλέον, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Μαρία Αλεξίου, Διευθύντρια ΕΚΕ του Ομίλου ΤΙΤΑΝ και Πρόεδρος ΔΣ του CSR Hellas και Global Compact Network «οι εταιρείες έχουν πια ανάγκη από ‘θηλυκά’ μυαλά», γιατί το να έχουμε ομοιομορφία απόψεων δεν μας πηγαίνει μπροστά». Σε αυτό το πλαίσιο, η Σιάνα Κυριάκου η οποία συντόνιζε τη συζήτηση ανάμεσα στις Μ. Αλεξίου, Α. Κωνσταντακοπούλου, Δρ. Α. Κρέπαπα και Μ. Στούμπου εξέφρασε την άποψη ότι «βιώνουμε τεράστιες αλλαγές και η επιβίωσή μας εξαρτάται πλέον από το πόσο ανοιχτοί είμαστε σε διαφορετικά μοτίβα σκέψης». Η θέση των εργαζόμενων μητέρων συζητήθηκε εκτενώς στην εκδήλωση · «υγιής γυναίκα σημαίνει υγιής κοινωνία: οι γυναίκες χρειάζονται χρόνο για να ισορροπήσουν στον ρόλο τους ως μητέρες, και αυτό, μακροπρόθεσμα, είναι προς όφελος της κοινωνίας» εξήγησε η Δρ. Γιούλη Κυριαζή. Τέλος, από μια εκδήλωση για το inclusion & diversity δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα σχόλια σχετικά με τις ποσοστώσεις (quotas). Η Δρ. Αρετή Κρέπαπα τόνισε ότι «όπως στους αγώνες ταχύτητας στίβου, για να έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες, απαιτείται πλεονέκτημα στο σημείο αφετηρίας, για αυτούς που έχουν μεγαλύτερη απόσταση να διανύσουν», επεσήμανε όμως ότι «το inclusiveness είναι πάνω απ’ όλα θέμα κουλτούρας και εκπαίδευσης». Στο ίδιο μήκος κύματος, η Μαρία Αλεξίου υποστήριξε την άποψη ότι «οι ποσοστώσεις μπορούν να αποπροσανατολίσουν από τις πραγματικές διαστάσεις των κοινωνικών φαινομένων και των πραγματικών προκλήσεων σχετικά με το diversity και το inclusion».

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

one × 2 =

10# Λιγότερες Ανισότητες

Barbie και ESA ενθαρρύνουν γυναίκες αστροναύτες

Η Barbie και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος ESA συνεργάζονται για να ενθαρρύνουν τα κορίτσια σε όλη την Ευρώπη να γίνουν η επόμενη γενιά αστροναυτών, μηχανικών και διαστημικών επιστημόνων, επισημαίνοντας τα επιτεύγματα της μοναδικής εν ενεργεία γυναίκας αστροναύτη στην Ευρώπη, Samantha Cristoforetti και παρουσιάζοντάς την ως την πρώτη Barbie κούκλα αστροναύτη της ESA.

Η 42χρονη Samantha Cristoforetti είναι αεροπόρος, μηχανικός, αστροναύτης και η πρώτη Ιταλίδα γυναίκα μέλος του πληρώματος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος. Η ίδια αναφέρει: “η συνεργασία με την Barbie ελπίζω να βοηθήσει τα νεαρά κορίτσια και αγόρια να ονειρεύονται το μέλλον τους χωρίς όρια”. Αυτή η συνεργασία αποτελεί μέρος του Barbie Dream Gap Project, τη δέσμευση της Barbie στην καταπολέμηση της διάκρισης λόγω φύλου. Η έρευνα έχει εντοπίσει ότι από την ηλικία των πέντε ετών, πολλά κορίτσια είναι πιθανό να μη θεωρούν το φύλο τους ως έξυπνο και έτσι χάνουν την αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους – αυτό ονομάζεται Dream Gap. Η συνεργασία αυτή υπογραμμίζει το γεγονός ότι μόνο το 15% των εν ενεργεία αστροναυτών είναι γυναίκες και ότι καμία γυναίκα δεν έχει προσγειωθεί ποτέ στο φεγγάρι. Η συνεργασία αυτή αποτελεί μέρος της ανάδειξης των γυναικείων προτύπων που εμπνέουν τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να μπορέσουν να γίνουν ό,τι ονειρεύονται, βοηθώντας παράλληλα στην εξάλειψη του Dream Gap.

Ενόψει της 50ης επετείου από την προσελήνωση του Apollo 11, θα κυκλοφορήσει μια σειρά από ολιγόλεπτα βίντεο που απευθύνονται σε γονείς και νεαρά κορίτσια, παρουσιάζοντας τη Samantha Cristoforetti να υποδέχεται 4 κορίτσια από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος, στην Κολωνία της Γερμανίας. Εκεί, πέρασαν χρόνο μαζί, συνομιλώντας με τη Samantha Cristoforetti για το επάγγελμα του αστροναύτη.

Η Isabel Ferrer, European Director of Marketing της Barbie, αναφέρει: “Είμαστε υπερήφανοι που ξεκινήσαμε αυτή τη συνεργασία με την ESA, με στόχο να ενθαρρύνουμε τα κορίτσια να γίνουν η επόμενη γενιά αστροναυτών, μηχανικών και επιστημόνων διαστήματος. Η Barbie πάντα εμπνέει τα κορίτσια λέγοντάς τους πως μπορούν να γίνουν ό,τι ονειρεύονται, δίνοντάς τους την ευκαιρία, μέσα από το παιχνίδι, να αλληλοεπιδράσουν με διαφορετικούς ρόλους και αμέτρητα επαγγέλματα ενθαρρύνοντας τη φαντασία και την αυτο-έκφραση τους. Γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι τα κορίτσια να έχουν πρότυπα και αυτή η νέα συνεργασία μας βοηθάει να το μεταφέρουμε σ’ ένα νέο αστρονομικό επίπεδο”.

Η Ersilia Vaudo-Scarpetta, Chief Diversity Officer του ESA, δήλωσε: “Ενώ τα αγόρια και τα κορίτσια επιτυγχάνουν τα ίδια αποτελέσματα στην επιστήμη και τα μαθηματικά, λίγα κορίτσια ονειρεύονται να γίνουν επιστήμονες ή μηχανικοί στον τομέα της διαστημικής. Οι κοινωνικοί & πολιτιστικοί παράγοντες καθώς και η στάση του οικογενειακού περιβάλλοντος απέναντι στην επιστήμη και τα επιστημονικά επαγγέλματα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό. Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος είναι να ενθαρρύνουν τα κορίτσια να ενημερώνονται για θέματα που άπτονται των πεδίων STEM και ειδικότερα για τις διαστημικές επιστήμες, καθώς χρειαζόμαστε μια ποικιλία ταλέντων που θα οραματιστούν και θα υλοποιήσουν μελλοντικές δράσεις στο διάστημα. Είμαστε, λοιπόν, υπερήφανοι για αυτή τη συνεργασία του ESA με την Barbie, προβάλλοντας αστροναύτες-πρότυπα που θα εμπνεύσουν και θα ενθαρρύνουν τα κορίτσια να πιστεύουν στον εαυτό τους, να κοιτάζουν τον ουρανό και να ονειρεύονται”.

Έρευνα που διεξήχθη από τη Barbie τον Ιούνιο του 2019 σε 2.000 γονείς κοριτσιών ηλικίας 3-10 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία, διαπίστωσε ότι υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των γονέων γύρω από τα επιτεύγματα των ανδρών σε σχέση με των γυναικών στη διαστημική βιομηχανία ενώ υπάρχει και ομοφωνία μεταξύ των γονέων ότι η γνώση τους σχετικά με σημαντικά γυναικεία διαστημικά επιτεύγματα είναι ελλιπής.

Επίσης, η πλειοψηφία των γονέων θα επιθυμούσε να γνωρίζει περισσότερα για το διάστημα και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το STEM, βοηθώντας έτσι στην ενημέρωση των παιδιών τους. Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι οι περισσότεροι γονείς δήλωσαν ότι η κόρη τους δείχνει ενδιαφέρον να ακολουθήσει ένα επάγγελμα που σχετίζεται με το STEM, αλλά σε περίπτωση που ήθελε να γίνει αστροναύτης, δεν γνωρίζουν τον τρόπο να υποστηρίξουν αυτή την επιλογή. Με συντριπτική πλειοψηφία, οι γονείς συμφώνησαν ότι τα επιτεύγματα των γυναικών στο διάστημα πρέπει να αναγνωρίζονται ισάξια με εκείνα των ανδρών.

Η Barbie σε συνεργασία με την Dr Elizabeth Kilbey, Σύμβουλο Ψυχολογίας σε οικογένειες με μικρά παιδιά, δημοσίευσε μια σειρά χρήσιμων συμβουλών για το STEM, με σκοπό να βοηθήσει τους γονείς να ενθαρρύνουν τα νεαρά κορίτσια να ακολουθήσουν ένα επάγγελμα στις διαστημικές επιστήμες. Η ίδια σχολιάζει: “Το να είσαι γονιός είναι μια σκληρή δουλειά, αλλά η καλύτερη ανταμοιβή είναι όταν ‘’καλλιεργείς’’ τα όνειρα και τις φιλοδοξίες των παιδιών σου. Ειδικά όταν πρόκειται για τις κόρες μας, θέλουμε αυτά τα όνειρα να μην περιορίζονται. Αυτή η έρευνα δείχνει ότι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να αναπτύξουν τις γνώσεις τους γύρω από τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το STEM και τα θετικά γυναικεία πρότυπα που προβάλλουν, δείχνοντας έτσι στις κόρες μας πως ο ουρανός είναι το όριο όταν πρόκειται για το μέλλον τους”.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Νηρεύς: Δέσμευση στις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου ΟΗΕ

Ειδική Έκδοση για την Επικοινωνία Προόδου (COP) του Οικουμενικού Συμφώνου του ΟΗΕ για το 2018 δημοσίευσε ο Όμιλος ΝΗΡΕΥΣ.

Έχοντας προσχωρήσει στο Οικουμενικό Σύμφωνο του ΟΗΕ (Global Compact) από τον Απρίλιο 2008, συνεχίζει με προσήλωση την ανάληψη δράσεων στους τομείς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των εργασιακών πρακτικών, της προστασίας του περιβάλλοντος και της καταπολέμησης της διαφθοράς. Σημειώνεται ότι το Οικουμενικό Σύμφωνο (UN Global Compact) αποτελεί τη μεγαλύτερη, παγκόσμια πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας η οποία υποστηρίζεται ενεργά από 9.913 εταιρείες σε 161 χώρες.

Έχει ως πρωταρχικό στόχο την οικοδόμηση και προώθηση της κοινωνικής νομιμότητας των επιχειρήσεων και των αγορών, ενσωματώνοντας τη διαφάνεια και τη δέσμευση με τη δημοσίευση του ετήσιου απολογισμού ή παρόμοιας δημόσιας εταιρικής αναφοράς που είναι γνωστή ως Επικοινωνία Προόδου. Οι δράσεις της Νηρεύς με βάση τους τομείς ενδιαφέροντος του Οικουμενικού Συμφώνου και η δημοσίευση της Επικοινωνίας Προόδου εντάσσονται στην συνολική στρατηγική τοποθέτηση της ΝΗΡΕΥΣ σε θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και αειφορίας τα οποία έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην εταιρική κουλτούρα του Ομίλου.

Στον σύνδεσμο https://www.unglobalcompact.org/what-is-gc/participants/6953#cop και στην ιστοσελίδα της ΝΗΡΕΥΣ www.nireus.com υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι Επικοινωνίες Προόδου του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένης και της Εκθεσης Προόδου του 2018.

Περισσότερα

5# Ισότητα των Φύλων

Bertha Benz: The Journey That Changed Everything

Σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και η Mercedes-Benz αναγνωρίζοντας το σημαντικό ρόλο που έπαιξε μία γυναίκα στη διάδοση του αυτοκινήτου δημιούργησε μία μικρού μήκους ταινία για να τιμήσει τη Bertha Benz. Tην πρώτη γυναίκα οδηγό αυτοκινήτου στην ιστορία!
Σε μια εποχή που η λέξη «αυτοκίνητο» δεν υπήρχε ακόμα, η 39χρόνη τότε Bertha Benz με συνοδηγούς τους γιούς της κάλυψε 100 χιλιόμετρα, απόσταση τεράστια και ιδιαίτερα απαιτητική για τα δεδομένα της εποχής. Ταξίδεψε από την πόλη Mannheim μέχρι τη γενέτειρά της Pforzheim με μια άμαξα την οποία «κινούσαν μυστηριώδεις δυνάμεις» σύμφωνα με τα δημοσιεύματα στις εφημερίδες της εποχής, που δεν ήταν άλλες από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Με την κίνησή της αυτή, την ευρηματικότητα και το θάρρος της έστρεψε την προσοχή στην εφεύρεση του άντρα της Carl Benz και η εξέλιξη του αυτοκινήτου πήρε το δρόμο που όλοι γνωρίζουμε.
Απολαύστε την μικρού μήκους ταινία “Bertha Benz: The Journey That Changed Everything”

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ