Connect with us

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Η στρατηγική για την αειφόρο ανάπτυξη και η αξία για τους μετόχους

Δημοσιεύτηκε

on

Καθώς διευρύνονται οι δυνατότητες να δημιουργηθούν επιχειρηματικές ευκαιρίες αλλά και κίνδυνοι μέσα από περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η κλιματική αλλαγή, επιβεβαιώνεται ότι ορισμένες εταιρείες που υιοθετούν στρατηγικές αειφορίας παράγουν μεγαλύτερη αξία για τους μετόχους τους. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.com)

Οι εταιρείες που είναι προσηλωμένες στη βιώσιμη ανάπτυξη είναι πιο πιθανό από άλλες να καθορίσουν συγκεκριμένους στόχους, να κάνουν τη βιωσιμότητα στοιχείο της εταιρικής κουλτούρας και να εκπαιδεύσουν τους ανθρώπους τους για το πώς να ενσωματώσουν τη βιωσιμότητα στα καθήκοντά τους.

Τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της McKinsey δείχνουν ότι αυτές οι εταιρείες δημιουργούν αξία και είναι πιο ικανές να προσελκύσουν πελάτες, επενδυτές και στρατηγικούς εταίρους με μια ατζέντα αειφορίας. Συγκρινόμενες με άλλες εταιρείες της αγοράς, διαπιστώνεται ότι συνεργάζονται με πελάτες και προμηθευτές για την αντιμετώπιση ζητημάτων βιωσιμότητας, προσαρμόζουν τα χαρτοφυλάκια προϊόντων τους ώστε να είναι πιο βιώσιμα και λαμβάνουν υπόψη παράγοντες βιωσιμότητας κατά την επιλογή και την αξιολόγηση προμηθευτών.

Οι προσπάθειες βιωσιμότητας συχνά υπόσχονται να προσφέρουν κέρδη, εξοικονόμηση κόστους και άλλα οφέλη που αυξάνουν την επιχειρηματική αξία. Στην έρευνα, το 22% των ερωτηθέντων από εταιρείες με αυτά τα χαρακτηριστικά λένε ότι οι εταιρείες τους πραγματοποίησαν από μέτρια μέχρι σημαντική αξία από τη βιωσιμότητα τα τελευταία πέντε χρόνια. Πολλοί ερωτηθέντες λένε ότι τα προγράμματα αειφορίας των εταιρειών τους είχαν ως αποτέλεσμα σημαντικές ή μέτριες αυξήσεις κόστους και περίπου το ένα τρίτο δηλώνει ότι τα προγράμματα αειφορίας είχαν ελάχιστο ή καθόλου οικονομικό αντίκτυπο.

Οι ερωτηθέντες είναι επίσης αισιόδοξοι ότι τα προγράμματα αειφορίας των εταιρειών τους θα αποφέρουν αξία στο μέλλον. Σε σύγκριση με το ποσοστό που δηλώνει ότι αυτά τα προγράμματα έχουν ήδη δημιουργήσει αξία, σχεδόν διπλάσιο ποσοστό, περίπου 40%, αναφέρει ότι σημαντικά οφέλη θα προκύψουν τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι ερωτηθέντες σε κλάδους όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο αλλά και τα ταξίδια και οι μεταφορές προβλέπουν ότι οι εταιρείες τους θα δημιουργήσουν αξία από τη βιωσιμότητα κατά τη διάρκεια της τρέχουσας πενταετίας. 

Οι εταιρείες που δημιουργούν αξία παρουσιάζουν μια προσέγγιση της στρατηγική τους που διαφέρει από αυτήν άλλων εταιρειών. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες σε τέτοιες εταιρείες λένε ότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τους καθιστά τη βιωσιμότητα προτεραιότητα στην ατζέντα της στρατηγικής, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από ότι στην υπόλοιπη αγορά (39%). Τα κίνητρα για συμμετοχή στην αειφορία φαίνεται επίσης να έχουν σημασία. Οι ερωτηθέντες σε εταιρείες δημιουργούς αξίας είναι πολύ πιο πιθανό να πουν ότι οι οργανισμοί τους αντιμετωπίζουν θέματα αειφορίας για να εκπληρώσουν τον εταιρικό σκοπό και να ευθυγραμμιστούν με τους στόχους, την αποστολή ή τις αξίες της επιχείρησης. Από την άλλη μεριά οι ερωτηθέντες σε άλλες εταιρείες είναι πολύ πιο πιθανό να πουν ότι αυτοί οι οργανισμοί αντιμετωπίζουν τη βιωσιμότητα για άλλους λόγους, όπως για να συμμορφωθούν με κανόνες και πρότυπα της βιομηχανίας ή να ικανοποιήσουν κανονιστικές απαιτήσεις.

Ένα άλλο αξιοσημείωτο στοιχείο διαφοροποίησης των εταιρειών που δημιουργούν αξία από τη βιωσιμότητα είναι ότι κάνουν περισσότερα για να εμπλέξουν το εργατικό δυναμικό τους σε προσπάθειες αειφορίας. Σχεδόν τα τρία πέμπτα των ερωτηθέντων σε εταιρείες που δημιουργούν αξία με τέτοιες πρακτικές λένε ότι η βιωσιμότητα είναι μέρος της εταιρικής κουλτούρας. Στις υπόλοιπες εταιρείες το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο (39%). Μεταξύ των δημιουργών αξίας, η συμμετοχή των εργαζομένων είναι επίσης ένα πιο σημαντικό στοιχείο της ατζέντας αειφορίας από ότι για άλλες εταιρείες, καθώς όλοι οι υπάλληλοι εκπαιδεύονται για την ενσωμάτωση πρακτικών αειφορίας στην εργασία τους και κατανοούν πώς οι προσπάθειες αειφορίας ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική της εταιρείας. Έχουν επίσης κίνητρα.

Επίσης, ακριβώς όπως εμπλέκουν τους υπαλλήλους στα προγράμματα αειφορίας τους, οι εταιρείες που καταφέρνουν να δημιουργούν αξία με την προσήλωσή τους στη βιώσιμη ανάπτυξη, έτσι εμπλέκουν και τους πελάτες τους, καθώς είναι σε θέση να κατανοήσουν τις προσδοκίες τους και να ανταποκριθούν, ακόμη και με αλλαγές στα προϊόντα τους. 

Ένα άλλο θέμα είναι η δέσμευση των προμηθευτών, των διανομέων και των άλλων κρίκων της αλυσίδας αξίας στα θέματα βιωσιμότητας, κάτι στο οποίο οι ηγέτες των επιτυχημένων εταιρειών δίνουν ειδικό βάρος. Είναι αυτοί που θα προτεραιοποιήσουν τη διαχείριση της ενέργειας, την ορθή χρήση νερού και άλλων πρακτικών στις εγκαταστάσεις τους. Είναι επίσης πιο πιθανό να συνεργαστούν με τους προμηθευτές και τα δίκτυα διανομέων και μεταφοράς των προϊόντων τους για να εξασφαλίσουν αντίστοιχα καλύτερες επιδόσεις στην αλυσίδα αξία τους.

Εν κατακλείδι, η έρευνα της McKinsey προτρέπει τις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν τα θέματα βιωσιμότητας ως επιχειρηματικές ευκαιρίες, να προωθούν την υπευθυνότητα στον ολόκληρο τον οργανισμό και να αναζητούν συνεργασίες για να φέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα. 

Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

κουφωματα pvc

ΑΠΟΨΕΙΣ