Connect with us

Ανά Κλάδο

INTERAMERICAN: Μεταξύ των κορυφαίων ο Απολογισμός Υπευθυνότητας

Kotsalos-Rountos

Ο Γιώργος Κώτσαλος, Διευθύνων Σύμβουλος και ο Γιάννης Ρούντος, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ της ΙΝΤERAMERICAN.

Στο υψηλότερο επίπεδο επίδοσης Α+, όσον αφορά στην κάλυψη των δεικτών του προτύπου Global Reporting Initiative (GRI-GR3.1) έφθασε ο τελευταίος Απολογισμός Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της INTERAMERICAN. Ταυτόχρονα, η απολογιστική έκθεση της εταιρείας κατατάχθηκε στη 2η θέση επίδοσης, στο σύνολο των εκδιδoμένων Απολογισμών στην Ελλάδα, σύμφωνα με την εμπεριστατωμένη μελέτη και αξιολόγησή τους από την επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Επιχειρησιακής Περιβαλλοντικής Πολιτικής και Διαχείρισης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Πρόκειται για μελέτη μοναδικά αντιπροσωπευτική στη χώρα μας, από την άποψη της επιστημονικής–τεχνικής προσέγγισης και αναλυτικής αξιολόγησης καθώς και της έκτασης των αξιολογηθέντων Απολογισμών, που φέρει το κύρος της δημοσίευσής της σε διεθνείς επιστημονικές εκδόσεις.

Ο Απολογισμός ΕΚΕ της INTERAMERICAN αξιολογήθηκε σε μία σειρά ενοτήτων αναφοράς σχετικών με τη στρατηγική, το προφίλ, τις παραμέτρους της απολογιστικής έκθεσης, τη διακυβέρνηση, τις ανειλημμένες δεσμεύσεις της εταιρείας και τη διαβούλευση (διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη), την οικονομική – περιβαλλοντική και κοινωνική επίδοση (τρίπτυχο αειφόρου ανάπτυξης), τις εργασιακές πρακτικές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και την υπευθυνότητα για προϊόντα και υπηρεσίες (αγορά, πελάτες). Συνεκτιμήθηκε, σύμφωνα με το μοντέλο αξιολόγησης που εφαρμόζει η επιστημονική ομάδα, ο συντελεστής βαρύτητας του Απολογισμού ως προς τις τρεις βασικές αρχές πρακτικών λογοδοσίας: την ουσιαστικότητα, την αξιοπιστία και τη συμπερίληψη των ενδιαφερόμενων μερών. Ο συντελεστής αυτός, με άριστα το 4 ως προς την πληρότητα αναφοράς, για την έκθεση της INTERAMERICAN υπολογίστηκε στο 2,7.

«Στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της INTERAMERICAN υπολογίζονται και έχουν ενσωματωθεί, με συνέπεια στις πρακτικές μας, οι αρχές που έχουν διακηρυχθεί για την αειφόρο ασφάλιση, για την τήρηση των οποίων η εταιρεία έχει δεσμευθεί στο επίπεδο των πρωτοβουλιών που υποστηρίζονται παγκοσμίως από τον ΟΗΕ. Η υπευθυνότητα της INTERAMERICAN ενισχύεται περαιτέρω, σύμφωνα με την σχεδιασμό μας, με τον εκσυγχρονισμό της διακυβέρνησης και την ενίσχυση της δημιουργικής παρουσίας της εταιρείας στην αγορά, της εστίασης στους ασφαλισμένους και με την ενδυνάμωση του κοινωνικού αποτυπώματος», τονίζει ο Γιώργος Κώτσαλος, διευθύνων σύμβουλος της INTERAMERICAN, αναφερόμενος στην εταιρική αντίληψη περί την υπευθυνότητα.

«Ο τακτικός και προοδευτικά εξελισσόμενος Απολογισμός ΕΚΕ της εταιρείας, αποτυπώνει τη συνέχεια μίας σε βάθος προσπάθειας, που εδραιώνεται στην εταιρική κουλτούρα και περνάει στη στρατηγική και στην πράξη οργανωμένα και μεθοδικά», επισημαίνει σχετικά ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής εταιρικών σχέσεων, επικοινωνίας και ΕΚΕ της INTERAMERICAN, καταλήγοντας: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ως μέτρο βελτίωσης, να έχουμε σε ετήσια βάση το αποτέλεσμα μιας τόσο μεθοδικής, σοβαρής κριτικής αξιολόγησης, όπως αυτή της ομάδας εργασίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου».

Σύμφωνα με τη μελέτη του Εργαστηρίου Επιχειρησιακής Περιβαλλοντικής Πολιτικής και Διαχείρισης του Πανεπιστημίου, από την αξιολόγηση προέκυψε η ακόλουθη βαθμολογική κατάταξη των 11 πρώτων εταιρειών:

1-photo21

Βασικά Συμπεράσματα της Μελέτης

  • Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, παρά την κάποια δυναμική ανταπόκρισης σε τρέχουσες διεθνείς τάσεις και πρακτικές λογοδοσίας για την Υπευθυνότητα, παραμένουν διστακτικές για τη διάθεση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων αλλά και χρόνου σε μία μεθοδική απολογιστική διαδικασία για μη χρηματοοικονομικές πληροφορίες.
  • Οι Απολογισμοί ΕΚΕ αποτελούν σημαντική ευκαιρία έκφρασης της ιδέας και του τρόπου διοίκησης και οργάνωσης για τις εταιρείες που εκδίδουν Απολογισμούς.
  • Η εξέταση των Απολογισμών κατέδειξε –σε άλλες εκθέσεις περισσότερο, σε άλλες λιγότερο– έμφαση σε παρουσίαση θετικών επιδόσεων και παράλληλα ελλιπή αναφορά σε αρνητικές επιδόσεις και στοιχεία (ένδειξη απολογιστικής “ανωριμότητας” που δεν συνάδει με τη βασική αρχή της ισορροπίας κατά GRI).
  • Στην Ελλάδα, κατά το διάστημα 2005-2014, οι επιχειρήσεις που εκδίδουν Απολογισμό ΕΚΕ έχουν υπερδιπλασιαστεί, αλλά παραμένουν λιγότερες από το ήμισυ των εταιρειών μελών του Ελληνικού Δικτύου ΕΚΕ (CSR Hellas – 120 μέλη το 2014). Σε λιγότερους από τους μισούς εκδοθέντες Απολογισμούς (45%)  έχει εφαρμοστεί εξωτερική επαλήθευση (εξακρίβωση των παρεχόμενων πληροφοριών).

Ο Απολογισμός ΕΚΕ της INTERAMERICAN εκδίδεται ετησίως, με πρώτο έτος αναφοράς το 2008. Η τελευταία, 6η έκδοση ακολούθησε το πρότυπο σύνταξης G3.1 του GRI, αναφορικά και με τα διεθνή πρότυπα ISO 26000 και ΑΑ1000 και τις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου (Global Compact) του ΟΗΕ. Η έκθεση είναι επαληθευμένη από εξωτερικό ελεγκτή και είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο (interamerican.gr, eaee.gr, heda.gr, globalsustain.gr). Η εταιρεία, με πιστοποιημένα για τις γνώσεις τους στην ΕΚΕ από το GRI αρκετά στελέχη της, με πολυετή εταιρική ανάπτυξη του εθελοντισμού και με τακτικές έρευνες γνώμης μεταξύ των εργαζόμενων της για την εταιρική εξέλιξη της ΕΚΕ και τη συμμετοχή τους σε πρακτικές, ετοιμάζεται για την επόμενη έκθεση με εφαρμογή του προηγμένου, νέου προτύπου GRI–G4.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

SDG's

11η Έκθεση Εταιρικής Υπευθυνότητας WIND με 20 δεσμεύσεις

Με νέα στρατηγική που περιλαμβάνει “20 δεσμεύσεις για το 2020’’ η WIND υλοποιεί με συνέπεια την 16ετή στρατηγική της για την εταιρική υπευθυνόητα με κύριο μέλημα τη διαρκή βελτίωση της επίδρασής της στην Κοινωνία, τους Ανθρώπους, το Περιβάλλον, τους Πελάτες και την Οικονομία.

H εταιρεία δημοσίευσε την έκθεσή της με μία ξεχωριστή βιωματική εμπειρία εθελοντισμού σε συνεργασία με την Ethelon ετοιμάζοντας 1.000 πακέτα φαγητού για το Κέντρο Ημερήσιάς Υποδοχής Αστέγων της οργάνωσης Praksis στην Αθήνα. Η ενεργή συμμετοχή στη δωρεά είχε στόχο να εμπνεύσει τον εθελοντισμό, αξία που διαπνέει το μεγαλύτερο μέρος των κοινωνικών δράσεων της WIND σε επίπεδο Εταιρικής Υπευθυνότητας και ενισχύει τη διάδοση του μηνύματος της κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο… μία έμπρακτη εφαρμογή της συνδεσιμότητας.

Εξάλλου, σημείο αναφοράς της Έκθεσης, όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας, είναι ο όρος “connectivity”. Σαν μια κλωστή, ένα λεπτό νήμα, καθένας από την ομάδα της WIND με τις πράξεις του συνδέει και συνδέεται με τους Ανθρώπους, το Περιβάλλον, την Κοινωνία, τους Πελάτες και την Οικονομία δημιουργώντας ένα μεγάλο δίκτυο που συνεχώς επεκτείνεται και εξελίσσεται για να προσφέρει το αγαθό της επικοινωνίας και της συνδεσιμότητας στον ψηφιακό κόσμο απ’ άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα.

Νέα στρατηγική, ‘’20 Δεσμεύσεις για το 2020’’  

Η νέα στρατηγική που χαράζει η WIND –η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που υιοθετεί μία παγκόσμια προσέγγιση- αποτελείται από 20 δεσμεύσεις για το 2020 στο πλαίσιο της μακροχρόνιας δέσμευσής της για διαρκή συνεισφορά στην ελληνική κοινωνία και οικονομία με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, εναρμονιζόμενη πλήρως με την Ατζέντα των Ηνωμένων Εθνών ως το 2030 (SDGs).

Mε την θέσπιση των 20 στόχων η WIND δεσμεύεται μέχρι το 2020 για:

τη διαρκή εκπαίδευση των ανθρώπων της, για την ισορροπημένη εργασιακή σχέση και για την ευκαιρία σε περισσότερες γυναίκες να αναλαμβάνουν θέσεις υψηλής διοικητικής ευθύνης.

τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της μέσω της μείωσης των εκπομπών και της κατανάλωσης ενέργειας, της μείωσης των αποβλήτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και της δημιουργίας του πρώτου κλιματικά ουδέτερου καταστήματός

τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος πλοήγησης για τα παιδιά, μέσω του προγράμματος kids@safety και τον ψηφιακό μετασχηματισμό απομακρυσμένων νησιών μέσω του προγράμματος «Ερχόμαστε Κοντά»

την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και τη συνεργασία της με εγχώριους προμηθευτές, αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό και τις πρώτες ύλες της χώρας και τις συνεχείς επενδύσεις στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες με στόχο την προσφορά  μιας εξαιρετικής εμπειρίας επικοινωνίας στους συνδρομητές.

Όπως σημειώνει στον πρόλογο της 11ης ετήσιας Έκθεσης Εταιρικής Υπευθυνότητας ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της WIND Ελλάς, Νάσος Ζαρκαλής: “H στρατηγική μας για την Εταιρική Υπευθυνότητα ξεδιπλώνεται με μια σειρά από δράσεις που αγγίζουν άμεσα και θετικά την ελληνική κοινωνία, όπως οφείλει να κάνει η WIND ως μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας, με κρίσιμο οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα’’.

Στη φωτογραφία: Κωσταπάνος Μηλιαρέσης – Co-Founder, CEO and BoD member Ethelon, Μαρί ΧάλακαΔιευθύντρια Ανεύρεσης Πόρων της PRAKSIS και ο Γιώργος Τσαπρούνης–  Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων WIND Ελλάς

Περισσότερα

17# Συνεργασία για τους Στόχους

Visa: Στηρίζει “Το Χαμόγελο του Παιδιού” με Εθνική και Κωτσόβολο

Την στήριξη του πανελλαδικού έργου του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ανακοίνωσε η Visa σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα και τον Κωτσόβολο.

Ειδικότερα, για πρώτη φορά σε σαράντα καταστήματα Κωτσόβολος πανελλαδικά, εγκαθίστανται τερματικά μηχανήματα POS, όπου με ένα απλό άγγιγμα της κάρτας όλοι θα μπορούν να στηρίξουν «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και τα παιδιά, που πραγματικά το έχουν ανάγκη.

Η δωρεά μέσω ανέπαφων συναλλαγών είναι πολύ απλή. Το ειδικό τερματικό POS θα βρίσκεται δίπλα από κάθε ταμείο των καταστημάτων, με μοναδική αποστολή την αποδοχή χρημάτων με αποκλειστικό αποδέκτη τον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Τα συγκεκριμένα τερματικά θα λειτουργούν ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα ήδη υπάρχοντα μηχανήματα για ηλεκτρονικές πληρωμές. Ακουμπώντας τις ανέπαφες Visa κάρτες στο νέο τερματικό θα πραγματοποιείται απευθείας δωρεά 2 ευρώ στον Οργανισμό, με την παράλληλη έκδοση ανάλογης απόδειξης

“Είμαστε χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με την Εθνική Τράπεζα και τον Κωτσόβολο για την υποστήριξη του πολύτιμου έργου του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Με την χρήση της τεχνολογίας ελπίζουμε να συγκεντρώσουμε δωρεές πιο εύκολα”, δήλωσε ο Νίκος Καμπανόπουλος, γενικός διευθυντής της Visa για Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο ενώ η Νέλλη Τζάκου – Λαμπροπούλου, γενική διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής, της Εθνικής επισήμανε ότι μία από τις θεμελιώδεις αξίες της Τράπεζας, σε όλη τη διάρκεια της πορείας της είναι η συνεισφορά της στην πρόοδο και ευημερία της ελληνικής κοινωνίας. “Ο καθένας από εμάς θα μπορεί να προσφέρει 2 ευρώ με τη χρήση της πιστωτικής ή χρεωστικής του κάρτα και να συμβάλει στην φροντίδα των παιδιών που μας έχουν ανάγκη”, πρόσθεσε ενώ από την πλευρά του ο Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, επισήμανε ότι η ισχύς εν τη ενώσει μπορεί να αλλάξει τον κόσμο μας προς το καλύτερο. “Αποτελεί χρέος των μεγάλων εταιρειών να προσφέρουν συστηματικά προς την κοινωνία και να δημιουργούν αυτήν την κουλτούρα, τόσο στους εργαζομένους τους, όσο και στους πελάτες τους…”, τόνισε.

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

IΣΑ: Αποστολή του Ιατρείου Κοινωνικής Αποστολής στη Σκύρο

Κοντά στους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας, βρέθηκαν οι εθελοντές του Ιατρείου Κοινωνικής Αποστολής, καθώς κλιμάκιο του Ιατρείου, μετέβη στις 23 Ιούνιου, σε αποστολή κοινωνικής αλληλεγγύης στη Σκύρο, με τη συμμετοχή γιατρών όλων των ειδικοτήτων.

Ειδικότερα, το κλιμάκιο αποτελείτο από τους κ.κ. Νίκο Καλλιακμάνη παθολόγο, Θωμά Ριζόπουλο Καρδιολόγο, Ιωάννη Κονιδάρη χειρουργό αγγειολόγο, Ελένη Μελιάδου παιδίατρο, Ιζόλδη Χατζηγιάννη ορθοπεδικό, Κάτωνα Νομικό Δερματολόγο, Μαρία Παλιατσέα ακτινολόγο, Δημήτρη Δημητρίου ουρολόγο, Μαρία Παιδονόμου βιοπαθολόγο και Άννα Παπαπροκοπίου φαρμακοποιό.

Επίσης σημαντική ήταν η συμβολή του Μηλτιάδη Χατζηγιαννάκη ΩΡΛ και πρώην Δημάρχου Σκύρου. Στο Πολυδύναμο Ιατρικό Κέντρο Σκύρου προσήλθαν και εξετάστηκαν 320 ασθενείς, ενώ έγιναν 51 απεικονιστικές εξετάσεις.

Σχολιάζονται το θέμα, ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γ.Πατούλης ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής είναι δίπλα στο συνάνθρωπο που έχει ανάγκη. Παλεύουμε για να στηρίξουμε τις δομές του Δημόσιου Συστήματος Υγείας που καταρρέουν από την οικονομική κρίση και τις αποτυχημένες πολιτικές και δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πολιτών. Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε φτάσει στο τελευταίο άκρο της Ελλάδας. Οι εθελοντές του Ιατρείου προσέφεραν τις υπηρεσίες τους σε αποστολές που προϋπόθεταν πολύ προσωπικό χρόνο και κόπο και και για τη σημαντική αυτή συμβολή τους, ο ΙΣΑ τους ευχαριστεί θερμά».

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ