Connect with us

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Interamerican: Δράσεις για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό

Στο πλαίσιο του ενδιαφέροντός της για την εκπαίδευση και την καλλιέργεια χρηματοοικονομικής συνείδησης από την παιδική ηλικία, η INTERAMERICAN προχωρεί σε νέες πρωτοβουλίες.

Η εταιρεία υποστηρίζει χορηγικά το νέο βιβλίο του Νικολάου Δ. Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και προέδρου-ιδρυτή του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, με το οποίο η INTERAMERICAN έχει αναπτύξει σταθερή συνεργασία από την ίδρυσή του. Το νέο βιβλίο, που παρουσιάζεται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου), απευθύνεται σε παιδιά από 10 μέχρι και 12 ετών και έχει τίτλο «Τα χρήματα δεν φυτρώνουν στα δέντρα!», έρχεται να ολοκληρώσει μια κλιμακωτή, για τις ηλικίες των εκπαιδευομένων παιδιών, τριλογία του συγγραφέα, μετά την έκδοση των δύο πρώτων βιβλίων «Αποταμιεύοντας για το μέλλον μας!» και «Προγραμματίζοντας για το μέλλον μας!». Και τα δύο πρώτα βιβλία, που απευθύνονται σε μικρότερες ηλικίες, είχαν τη χορηγική συνδρομή της εταιρείας.

Παράλληλα η INTERAMERICAN, ολοκληρώνοντας τη δράση χρηματοοικονομικού και ασφαλιστικού αλφαβητισμού σε πέντε δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας για τη σχολική περίοδο 2018-2019, διατηρεί στον ιστότοπο της «The Tipping Point», με την οποία συνεργάζεται για την εκπαιδευτική πρωτοβουλία, διαθέσιμους μέντορες για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό. Για τη φετινή περίοδο, η εταιρεία ξεκινά νέο πρόγραμμα mentoring με θεματικές που αφορούν στην υγεία των μαθητών.

Σημαντική, επιπροσθέτως, είναι και η επιστημονική διάσταση προσέγγισης από την INTERAMERICAN του αλφαβητισμού των ενηλίκων για την κοινωνική ευημερία και τη διαχείριση των οικονομικών, στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου του INTERAMERICAN Research Center. Το Κέντρο Έρευνας της εταιρείας, έχοντας ασχοληθεί επισταμένως με το θέμα, παρουσιάζει στο τελευταίο τεύχος του τριμηνιαίου newsletter που εκδίδει, άρθρα για την ευημερία των πολιτών και έναν χρήσιμο οδηγό για την επίτευξη χρηματοοικονομικής ανεξαρτησίας.

Ο καθηγητής Νικόλαος Δ. Φίλιππας ορίζει ως συνιστώσες της ευημερίας (wellbeing) τη φυσική, πνευματική και χρηματοοικονομική ευημερία. Όπως επισημαίνει, η αδυναμία προσέγγισης της ευημερίας οφείλεται, κυρίως, στην απώλεια της «μεγάλης εικόνας», που έχει επιφέρει ο σύγχρονος, δυτικός τρόπος ζωής, που βασίζεται στις «αρετές της διαρκούς κατανάλωσης». Στη διάσταση της χρηματοοικονομικής ευημερίας, ο καθηγητής αναπτύσσει τις καθοριστικές παραμέτρους: θεωρία του κύκλου της ζωής, δημιουργία προϋπολογισμού, κατανόηση του ρόλου της αποταμίευσης, διαχείριση της ακίνητης περιουσίας, διαχείριση των επενδύσεων, διαχείριση χρέους και πρόληψη για την περίοδο της συνταξιοδότησης. Προφανώς, αυτή η ανάλυση εφάπτεται του ασφαλιστικού προγραμματισμού και συνδέεται με τον ασφαλιστικό αλφαβητισμό, που απασχολεί έμπρακτα την INTERAMERICAN.

Στο άρθρο του κ. Φίλιππα για την επίτευξη χρηματοοικονομικής ανεξαρτησίας αναλύονται τα έξι βήματα που απαιτούνται:

  • Η φερεγγυότητα, ώστε να χρηματοδοτεί ο πολίτης μόνος του τις ανάγκες του.
  • Η χρηματοοικονομική σταθερότητα, με περιορισμό οποιουδήποτε «κακού» χρέους (δανεισμού).
  • Η αυτονομία, μέσα από την αποταμίευση και την επένδυση.
  • Η ασφάλεια, που προκύπτει από τις πρώτες αποδόσεις της αποταμίευσης και της επένδυσης.
  • Η ανεξαρτησία, για τη διατήρηση του βιοτικού επιπέδου ακόμη και χωρίς εργασία.
  • Η αφθονία, καθώς οι αποδόσεις μπορούν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότηση επιπλέον δράσεων και σκοπών.

Όπως αναφέρει ο καθηγητής, τα καταναλωτικά πρότυπα των πολιτών στη χώρα μας έχουν δημιουργήσει μια θλιβερή εικόνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Τυχερών Παιγνίων, το 2017 ο τζίρος των νόμιμων και παράνομων τυχερών παιγνίων ανήλθε στο απίστευτο ποσόν των 16,4 δισ. ευρώ, όταν οι επενδύσεις στις εταιρείες ιδιωτικής ασφάλισης για συνταξιοδοτικά προγράμματα ήταν μόλις 1,1 δισ., ενώ το σύνολο των κεφαλαίων των αποθεματικών ασφαλιστικών ταμείων ανερχόταν στα 16 δισ. ευρώ.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Η Λουξ στήριξε την 16η Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO

Η Λουξ στήριξε ως χορηγός τις σχολικές ομάδες της Πάτρας που έλαβαν μέρος στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, η οποία διοργανώθηκε για 16η συνεχή χρονιά από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas.

Για ακόμη μία χρονιά, ταλαντούχοι μαθητές υπό την καθοδήγηση των έμπειρων εκπαιδευτικών τους, έθεσαν υψηλούς στόχους και η Λουξ στήριξε δυναμικά την αξιόλογη προσπάθειά τους.

Ειδικότερα, οι ομάδες που έλαβαν μέρος στη διοργάνωση εργάστηκαν επί 5 ολόκληρους μήνες, έτσι ώστε να διεκδικήσουν μία θέση στον τελικό που έλαβε χώρα 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη Γκιούρ της Ουγγαρίας. H Λουξ «ταξίδεψε» μέχρι την Ουγγαρία, με την Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO, στο πλευρό των δυο τοπικών ομάδων από την Πάτρα, που κατάφεραν να διακριθούν νωρίτερα στον 11ο Εθνικό διαγωνισμό WRO Hellas. Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτή τη χρονιά το θέμα της Ολυμπιάδας ήταν οι «Smart Cities».

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί οικειοθελή δέσμευση για τη Λουξ και βασικό συστατικό της φιλοσοφίας της, για αυτό και η εταιρεία  υποστηρίζει έμπρακτα και με ιδιαίτερη ευαισθησία δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, που βελτιώνουν σημαντικά την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO η Υπ.Παιδείας

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως συμμετείχε στην 40ή Γενική Συνέλευση της UNESCO στο Παρίσι στις 13 και 14 Νοεμβρίου, με κύρια θέματα τις δυνατότητες προώθησης διεθνών συνεργειών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, τον αναπτυξιακό στόχο 4 του ΟΗΕ για ποιοτική εκπαίδευση, το πλαίσιο δράσης της εκπαίδευσης 2030, καθώς και το δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων.

Η κα Κεραμέως εκπροσώπησε τον Πρωθυπουργό στον πολιτικό διάλογο της Ολομέλειας της Γενικής Διάσκεψης της UNESCO. Στην εθνική της παρέμβαση, μίλησε για προτεραιότητες της χώρας αναφορικά με τον τομέα της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο και των στόχων της UNESCO, ενδεικτικά τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, τη μεγαλύτερη αυτονομία σχολείων και πανεπιστημίων, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων.

Επίσης, συμμετείχε στη συνάντηση των Υπουργών Παιδείας, με κύριο θέμα τη σημασία της κινητικότητας στην ανώτατη εκπαίδευση και την περαιτέρω ενίσχυση διεθνών συμπράξεων στον ακαδημαϊκό χώρο. Σε παράλληλη εκδήλωση του Ινστιτούτου Στατιστικής της UNESCO, η Υπουργός συζήτησε με εκπροσώπους χωρών-μελών την ανάγκη συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων εκπαιδευτικής φύσης για την αποτελεσματικότερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.

Σε γεύμα εργασίας που παρέθεσε η Υπουργός Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης της Νορβηγίας, συζητήθηκε το Διαβατήριο της UNESCO για τα προσόντα των προσφύγων. Περαιτέρω, στο περιθώριο των εργασιών της UNESCO, η κα Κεραμέως πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με τους Υπουργούς Παιδείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και της Σερβίας, με τους οποίους συζήτησε δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Η Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση στο Γαλλικό Προεδρικό Μέγαρο με τον σύμβουλο του Γάλλου Προέδρου Μακρόν Clément Beaune, με τον οποίο συνομίλησε εκτενώς για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής των δύο χωρών.

Περισσότερα

4# Ποιοτική Εκπαίδευση

Οι προοπτικές της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη από τη σειρά επιστημονικών ημερίδων του «Education Evolution» που διοργάνωσε η Socialinnov, ο εκπαιδευτικός βραχίονας του Found.ation, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και με βασικό υποστηρικτή την Microsoft Ελλάδος.

H ημερίδα «Education Evolution: Οι προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή» πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή εισηγητών από τον εκπαιδευτικό και επιχειρησιακό κόσμο, και παρουσία περισσότερων από 250 εκπαιδευτικών δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων καθώς και φοιτητών παιδαγωγικών σχολών.

Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα που περιλάμβανε ομιλίες, πάνελ και εργαστήρια γεννήθηκε ένας γόνιμος διάλογος σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των νέων τεχνολογικών εργαλείων στις αίθουσες διδασκαλίας. Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν ο Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η Ευγενία Μπόζου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Microsoft για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν 10 ομιλίες και 9 εργαστήρια που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων μέχρι αργά το απόγευμα. Οι ομιλητές τόνισαν την επίδραση της τεχνολογίας στην κοινωνία και την ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, αλλά και τη σημασία της εκπαίδευσης ως αρωγός αλλαγής και εξέλιξης.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε το πάνελ με εκπροσώπους σημαντικών ελληνικών εταιρειών, οι οποίοι ανέλυσαν τι ζητά η αγορά εργασίας από τους υπαλλήλους και ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για το μέλλον. Το πρόγραμμα των ομιλιών ολοκληρώθηκε με το πάνελ για τις ψηφιακές τάξεις, όπου εκπρόσωποι σχολείων αναφέρθηκαν σε θέματα καινοτομίας και τεχνολογίας, και παρουσίασαν πρακτικές αξιοποίησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων στη διδακτική τους καθημερινότητα.

Εκτός όμως από το θεωρητικό πλαίσιο, το Education Evolution έδωσε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν δωρεάν εργαστήρια πάνω σε σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν να εντάξουν στη διδασκαλία τους και να κάνουν το μάθημα τους πιο σύγχρονο, δυναμικό και διαδραστικό, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία και επιτρέποντας στους μαθητές τους να αποκτήσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ