Connect with us

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

Η Ιnteramerican υποστηρίζει το έργο Οrange Grove

Στο πλαίσιο της ανάληψης πρωτοβουλιών για την ενθάρρυνση της καινοτομίας, και την ανάταξη της ελληνικής αγοράς και οικονομίας, η Interamerican ανανέωσε και φέτος -για πέμπτη χρονιά- τη σχέση συνεργασίας με την Ολλανδική Πρεσβεία στην Ελλάδα, ως χορηγός του έργου «Orange Grove», του incubator και co-working space για την προώθηση και ανάπτυξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.

Το «Orange Grove», το οποίο η Ολλανδική Πρεσβεία υλοποιεί στη χώρα μας από τον Σεπτέμβριο του 2013, στόχο έχει την παροχή των κατάλληλων εφοδίων σε νέους Έλληνες και Ολλανδούς επιχειρηματίες που φιλοδοξούν να δημιουργήσουν μια νέα επιχείρηση ή να επεκτείνουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους που έχουν στην Ελλάδα.

Κατά το 2017, το «Orange Grove» προσέθεσε 10 νέες, δυναμικές επιχειρηματικές ομάδες στις υπάρχουσες 30 που φιλοξενούσε, ήδη, στα προγράμματα incubation, προσφέροντας πολύτιμη εκπαίδευση, mentoring, εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη και δικτύωση στους νέους επιχειρηματίες, προκειμένου να διευκολύνει τα πρώτα τους βήματα και να ενισχύσει τη βιωσιμότητά τους. Είναι αξιοσημείωτο ότι στο πρόγραμμα έχουν συμμετάσχει, έως σήμερα, περί τις 200 ομάδες. Κατά το 2017, το «Orange Grove» δημιούργησε καινούριους, πρόσθετους χώρους γραφείων για τη φιλοξενία νέων startups που έχουν «αποφοιτήσει» από το πρόγραμμα και βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης.

Εστιάζοντας στην αύξηση του θετικού αντίκτυπου αυτής της πρωτοβουλίας στο σύνολο της κοινωνίας, το «Orange Grove» με την υποστήριξη της Interamerican και άλλων μεγάλων επιχειρήσεων πέρυσι οργάνωσε περισσότερες από 45 εκπαιδευτικές εκδηλώσεις με ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που περιλάμβαναν σεμινάρια, workshops, bootcamps, masterclasses, one-on-one εκπαιδεύσεις και άλλες δραστηριότητες. Παράλληλα, το πρόγραμμα φιλοξένησε δύο entrepreneurs in residence, τον Robin Schuil και τον Μάριο Ιωαννίδη, που υποστηρίζουν τις startups επιχειρήσεις με τις γνώσεις και το δίκτυό τους.

Επιπλέον, το «Orange Grove» πραγματοποίησε άλλες τόσες περίπου εκδηλώσεις δικτύωσης για την επιχειρηματικότητα. Ακόμη, οργάνωσε με ιδιαίτερη επιτυχία τρεις επιχειρηματικούς διαγωνισμούς «The Squeeze», με κριτές επιτυχημένους επαγγελματίες από όλο τον κόσμο και με συνολική προσφορά υποστήριξης της τάξεως των 75.000 ευρώ σε νέες startups για την κάλυψη των πρώτων αναγκών ανάπτυξής τους. Νικητές του τελευταίου «The Squeeze», που οργανώθηκε κατά τον περασμένο Νοέμβριο, ήταν οι startups «FOODAKAI» και «kontolixima.gr» οι οποίες κατάφεραν, με τα χρηματικά έπαθλα των 15.000 και 10.000 ευρώ αντιστοίχως, να πραγματοποιήσουν το επόμενο βήμα τους.

Σκοπός αυτής της ιστοσελίδας είναι να αναδείξει τις δράσεις των εταιρειών που έχουν επενδύσει στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Να παρουσιάζει τις δράσεις τους, τις απόψεις τους αλλά και τις κυβερνητικές και Ευρωπαϊκές οδηγίες που κατά καιρούς προστίθενται. Η βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της κοινωνίας όσο και του ιδιωτικού επιχειρείν είναι υπόθεση όλων μας. Από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μέχρι τις διοικήσεις των επιχειρήσεων και από τα αρμόδια υπουργεία μέχρι τα διοικητικά συμβούλια των τοπικών κοινοτήτων.

Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

Coca-Cola: Kοινωνική, συνεργατική πρωτοβουλία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη

Η Coca-Cola στην Ελλάδα ανακοίνωσε την έναρξη του προγράμματος «Future Loading» σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη, στρατηγικού συνεργάτη της κοινωνικής αυτής πρωτοβουλίας.

Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υπουργείου Τουρισμού, Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (Ε.Φ.Ε.Τ) και έχει ως στόχο τη στήριξη των μικρών επιχειρήσεων καφεστίασης και φιλοξενίας (Ho.Re.Ca) και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας στον κλάδο.

Το πρόγραμμα προσβλέπει στην ενίσχυση της ασφαλούς λειτουργίας των επιχειρήσεων, την ένταξή τους στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού, την προσέλκυση πελατών και την ενσωμάτωση  των αρχών της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας στην επιχείρησή τους.

Μέσω του προγράμματος “Future Loading”, η Coca-Cola στην Ελλάδα μαζί με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και σημαντικές εταιρείες και οργανισμούς – υποστηρικτές, προσφέρουν τις  απαραίτητες πιστοποιήσεις για την ασφαλή λειτουργία, αλλά και δωρεάν εκπαίδευση στα στελέχη των μικρών αυτών επιχειρήσεων, προκειμένου να διευκολυνθεί η ομαλή μετάβαση στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία. Πιο συγκεκριμένα, μέσω του προγράμματος επιτυγχάνεται:

Επανεκκίνηση & προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα μέσα από:

·         Τον έλεγχο της εφαρμογής των κατάλληλων διαδικασιών πρόληψης και των ενδεδειγμένων από τις αρμόδιες αρχές και την επιστημονική κοινότητα πρακτικών για την αποφυγή της μετάδοσης του ιού, με την σφραγίδα πιστοποίησης TÜV AUSTRIA CoVid Shield, από τον φορέα TÜV AUSTRIA Hellas.

·         Διαδικτυακά σεμινάρια με θέμα την εξυπηρέτηση πελατών στη νέα κανονικότητα από την Avocado Learning Experiences, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο της εκπαίδευσης και ανάπτυξης στελεχών και ομάδων, και με την υποστήριξη της Coca-Cola Τρία Έψιλον και του προγράμματος Youth Empowered: The HoReCa Edition

·         Εκπαίδευση σε θέματα υγιεινής & προστασίας μέσω του πρακτικού εφαρμοσμένου Οδηγού από τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (Ε.Φ.Ε.Τ.)

·         Προσφορά της λειτουργίας ανέπαφου check in/check out και εκπαίδευση μικρών ξενοδοχείων στη χρήση της λειτουργίας από τον Όμιλο Hotelbrain, που εξειδικεύεται στη διαχείριση και εκμετάλλευση ξενοδοχείων

·         Ειδικά σχεδιασμένο σεμινάριο από την Google, για τις τάσεις του τουρισμού στη νέα περίοδο

Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού μέσα από:

·         Εκπαίδευση στη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ψηφιακού marketing, ηλεκτρονικού εμπορίου και εργαλείων συνεργασίας, από τo Found.ation και με την υποστήριξη της Coca-Cola Τρία Έψιλον και του προγράμματος Youth Empowered: The HoReCa Edition

·         Δωρεάν λογισμικά και λύσεις αυτοματισμού και CRM, από την Pobuca, εταιρεία με εξειδίκευση σε τεχνολογίες Customer eXperience (CX) και με την υποστήριξη της Coca-Cola Τρία Έψιλον και του προγράμματος Youth Empowered: The HoReCa Edition

·         Ειδικά σχεδιασμένο σεμινάριο με τίτλο “Digital Marketing & Marketplaces in the new world” από το efood

Διαφημιστική προβολή & προσέλκυση πελάτων μέσα από:

·         Παροχή on-line διαφημιστικού χώρου, από το Αθηνόραμα, μέσω ειδικής ενότητας στο www.athinorama.gr και υποστήριξη μέσω της πρωτοβουλίας «Restaurants back for good»

·         Διαδικτυακά σεμινάρια με θέμα το branding και την ανάλυση ανταγωνισμού, από τον οργανισμό The People’s Trust, που ειδικεύεται στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη

·         Συμβουλευτικές υπηρεσίες και περιεχόμενο για τις επιχειρήσεις – δικαιούχους από την Notice Content and Services (HO.RE.CA OPEN, FnB Daily)

Βιώσιμη ανάπτυξη και υιοθέτηση των αρχών Κυκλικής Οικονομίας & Ανακύκλωσης, σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Οικολογική Εταιρία Ανακύκλωσης, μέσα από:

·         Παροχή του Zero Waste Future οδηγού της Coca-Cola

·         Παροχή κάδων οργανικών απορριμμάτων και λοιπού εξοπλισμού

·         Online workshops & σεμινάρια για τη διαχείριση απορριμμάτων στις επιχειρήσεις

·         Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας εκπαίδευσης και καταχώρησης επιδόσεων

·         Πιστοποίηση και ένταξη στο 1ο δίκτυο Zero Waste HoReCa μετά από ένα έτος παρακολούθησης

Για την υποβολή αίτησης στο πρόγραμμα “Future Loading”, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια, ενώ θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας για την ένταξή τους στο πρόγραμμα:

·         Να ανήκουν στον κλάδο καφεστίασης και φιλοξενίας (Ho.Re.Ca) και να λειτουργούν τα τελευταία 3 χρόνια

·         Να έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών έως 500.000 ευρώ

·         Να διαθέτουν προσωπικό 2 έως 25 άτομα

·         Να είναι ανεξάρτητες επιχειρήσεις (να μην ανήκουν σε κάποιον μεγαλύτερο όμιλο εταιρειών)

·         Να έχουν τακτοποιημένες ασφαλιστικές υποχρεώσεις

·         Να τηρούν το πρότυπο HACCP σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων

Το “Future Loading” φέρνει μαζί εταιρείες, φορείς και Ιδρύματα, σε μια πρωτοβουλία κοινωνικού χαρακτήρα. Ο κάθε εξειδικευμένος συνεργάτης συνεισφέρει στη δημιουργία μιας ‘εργαλειοθήκης’, ειδικά σχεδιασμένης για τις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων καφεστίασης και φιλοξενίας, ώστε με ασφαλή βήματα και σιγουριά να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους στο μέλλον.

Ο αρχικός σχεδιασμός αφορά στη στήριξη 300 μικρών επιχειρήσεων Ho.Re.Ca, ενώ η Coca-Cola στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Μποδοσάκη καλούν εταιρίες, φορείς και Ιδρύματα να συμβάλλουν στην υποστήριξη του προγράμματος, με στόχο τη μεγιστοποίηση του διαθέσιμου κεφαλαίου και την αύξηση του αριθμού των επωφελούμενων επιχειρήσεων.

Περισσότερα

8# Αξιοπρεπής Εργασία & Οικονομική Ανάπτυξη

Eλληνο-Αμερικανικό Επιμελητήριο: Συζήτηση για τις προκλήσεις στην εργασία

Με ιδιαίτερη επιτυχία το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο με τη συνεργασία της Επιτροπής Εταιρικής Υπευθυνότητας (CR) διοργάνωσε ψηφιακή συζήτηση με τίτλο “Empowering the contemporary social responsibility of business”, την Τρίτη 7 Ιουλίου 2020, στο πλαίσιο των AmChamGR Digital Talks & Events.

Οι μεγάλες αλλαγές που προκάλεσε η πανδημία του COVID-19 σε όλους τους τομείς είχαν αντίκτυπο και στον τομέα της εργασίας αλλάζοντας τον τρόπο λειτουργίας των περισσότερων εταιρειών προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες που διαμόρφωσε η πανδημία. Σ’ αυτή τη νέα εποχή το εταιρικό μήνυμα οφείλει να προσαρμόζεται και να ευθυγραμμίζεται με την προσπάθεια συλλογικής συνείδησης και αλληλεγγύης. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναλύθηκαν όλες οι σύγχρονες τάσεις για ουσιαστική εταιρική επικοινωνία αλλά και για την ανάδειξη του κοινωνικού σκοπού ως αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης επιχειρηματικότητας

Τη συζήτηση συντόνισε ο Δημήτρης Μιχόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Weber Shandwick και συμμετείχαν: η Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας, METRO S.A., η Σέβη Σφακιανάκη, Communications and CSR Manager, MSD, η Βάσω Γρίβα, Corporate Affairs Manager, Public-MediaMarkt και η Αγγελική Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, Stoiximan/Betano.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Πάκης Παπαδημητρίου, Πρόεδρος της Επιτροπής Εταιρικής Υπευθυνότητας του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, τόνισε πως σήμερα, το εταιρικό μήνυμα πρέπει να προσαρμόζεται με τη σύγχρονη τάση της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας που υπηρετεί σκοπό (purpose), φροντίζει για την επίδραση (impact) και συμβαδίζει με τα κρίσιμα ζητήματα αειφορίας που απασχολούν τον τόπο (οικονομικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά). Ειδικά εν μέσω πανδημίας, οφείλει να ευθυγραμμίζεται με την προσπάθεια συλλογικής συνείδησης και αλληλεγγύης. Σημείωσε πως για να μπορεί να λειτουργήσει ένα τόσο περίπλοκο και πολυδιάστατο μήνυμα και να μην είναι «άδειο πουκάμισο», πρέπει να συνάδει άμεσα με τη γενικότερη στρατηγική και την ουσιαστική ενεργοποίηση της εταιρείας. Η εταιρεία πρέπει να αποδεικνύει διαρκώς τη συνάφεια ανάμεσα στις επιλογές της και την πραγματική ζωή, ώστε να κρατά ψηλά την αξιοπιστία της για καταναλωτές και επενδυτές. Τέλος ανέφερε πως πέρα από προγράμματα, ενέργειες, πρότυπα, δείκτες, δελτία τύπου κλπ, η συζήτηση για βιωσιμότητα αποκτά νόημα όταν καταφέρνουμε να πείθουμε και να παρακινούμε ανθρώπους μέσα και έξω από τις εταιρείες μας να αλλάξουν συνήθειες και να βελτιώνουν την καθημερινότητα. Γιατί δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα – είναι δομικές οι αλλαγές που συντελούνται γύρω μας – υπάρχει μόνο η νέα βελτιωμένη κανονικότητα που πρέπει να διεκδικήσουμε

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μιχόπουλο ο Covid-19 έφερε το μέλλον αρκετά νωρίτερα. Η πρωτόγνωρη κατάσταση την οποία συνεχίζουμε να ζούμε κατέστησε από την πρώτη στιγμή την προσαρμοστικότητα και την εγρήγορση ως βασικά προαπαιτούμενα για τους ηγέτες της εποχής. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μιχόπουλος η ανθρωποκεντρική προσέγγιση σε κάθε επίπεδο και η εκμετάλλευση της τεχνολογίας αποτελούν βασικές προϋποθέσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Κάθε ηγέτης οφείλει να προσαρμόσει με τέτοιο τρόπο τον οργανισμό του ώστε να μπορεί στο σύνολό του να αντιδρά αποτελεσματικά και γρήγορα σε διαφορετικές και μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι ηγέτες καλούνται να δημιουργήσουν ανθεκτικούς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας το μέγιστο δυνατό συνδυαστικό βαθμό προσαρμοστικότητας

Από την πλευρά της η Δήμητρα Δασκαλάκη υποστήριξε ότι μέσα από την πανδημία αναδείχθηκε η ανάγκη της συνεργασίας της επιστήμης και των θεσμών, της αξιοποίησης της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα, αλλά και της ανάληψης της ευθύνης από τις επιχειρήσεις, οι οποίες επέστρεψαν αξία στην κοινωνία μέσα από πράξεις αλληλεγγύης και υπευθυνότητας. Συνέχισε λέγοντας ότι: «Η πανδημία μας δίδαξε ότι στην κρίση η ατομική ευθύνη επιβάλλεται ως κοινωνική ευθύνη και μέσα από τη συλλογικότητα και τη συνεισφορά τόσο οι επιχειρήσεις, όσο και οι κοινωνίες έχουν την ευκαιρία  να μετουσιώσουν τα προβλήματα σε ευκαιρίες για την επόμενη ημέρα. Η χρονική στιγμή είναι ιδανική για τη σύμπνοια και τη συνεργασία μεταξύ επιστημονικής κοινότητας, κράτους και επιχειρηματικού κόσμου. Η στρατηγική αξιοποίηση αυτής της συνεργασίας θα κάνει σίγουρα τη μετά την πανδημία Ελλάδα πιο ανθρώπινη, πιο αλληλέγγυα και πιο φωτεινή»

Όπως εξήγησε η Βάσω Γρίβα μια κρίση αναπόφευκτα φέρνει μαζί της νέες προκλήσεις. Είναι οι δικές μας επιλογές όμως, προσωπικές και συλλογικές, που θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και να αναπτυχθούμε. Στην Public-MediaMarkt, προσαρμοστήκαμε με εξαιρετική ταχύτητα στα νέα δεδομένα και καταφέραμε να σταθούμε στο ύψος τον περιστάσεων με αποφασιστικότητα. Με την ασφάλεια των ανθρώπων και των πελατών μας να αποτελεί πρωταρχική μας προτεραιότητα δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό προκειμένου να εξυπηρετήσουμε εκατοντάδες χιλιάδες παραγγελίες μέσα από τα ηλεκτρονικά μας καταστήματα. Σε αυτό το νέο ταξίδι που έχει ξεκινήσει, όλες οι επιχειρήσεις οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τα στοιχεία εκείνα που ανέδειξαν την ανθεκτικότητά μας. Σε συνδυασμό με την αδιάκοπη προσπάθεια μετασχηματισμού μας για την αποτελεσματική προσαρμογή στις ανάγκες της εποχής, τα στοιχεία αυτά θα μας δείχνουν τον δρόμο προς ένα μέλλον γεμάτο δημιουργικές προοπτικές

Η Σέβη Σφακιανάκη σημείωσε πως μερικές φορές χρειάζεται μια εξωτερική απειλή για να αποκαλυφθεί μια βασική αλήθεια, ότι πολλά πράγματα εξαρτώνται από την προσωπική ευθύνη αλλά και την εταιρική ευθύνη. Σύμφωνα με την κα. Σφακιανάκη, για να γίνει το 2020 μια δύσκολη χρονιά προς ένα καλύτερο μέλλον, χρειάζεται να κρατήσουμε τα μαθήματα που πήραμε τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Στη νέα κανονικότητα να κρατήσουμε την ομοψυχία, την αλληλεγγύη, τη συνεργασία και την πίστη στη δύναμη της επιστήμης, να εστιάσουμε στην προσωπική ευθύνη που χρειάζεται να επιδεικνύουμε αλλά και στην εταιρική ευθύνη που μπορεί να εγγυηθεί ένα καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον

Tέλος, η Αγγελική Παπαδοπούλου υποστήριξε ότι η κρίση που προκάλεσε η πανδημία απαιτούσε ταχύτητα, ευελιξία και προσαρμοστικότητα, αλλά και ψηφιακές δυνατότητες και δεξιότητες σε ανεπτυγμένο στάδιο. Όπως εξήγησε η ίδια, ο ρόλος των Εταιρικών Υποθέσεων σε αυτή τη φάση υπήρξε κομβικός: η επικοινωνία, εσωτερική και εξωτερική, η εταιρική συνοχή, η κοινωνική υπευθυνότητα, όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά που αν δεν υπάρχουν ήδη σε έναν οργανισμό, δεν έχουν χρόνο πλέον να αναπτυχθούν

Περισσότερα

10# Λιγότερες Ανισότητες

Manolada Watch: Αναφορά για τις συνθήκες εργασίας των μεταναστών

Δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία καταγεγραμμένων εργατών γης στη Μανωλάδα ενώ οι περισσότεροι από τους εργάτες παραμένουν χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα, σύμφωνα με αναφορά του Manolada Watch, που αποτελεί μια πρωτοβουλία του οργανισμού Generation 2.0 for Rights, Equality & Diversity για την παρακολούθηση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των μεταναστών εργατών γης στη Μανωλάδα Ηλείας. 

Από το 2017 ως οργανισμός ασχολείται με την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή, με αποτέλεσμα να συλλέγει πολλά στοιχεία και ανάλογη εμπειρία. Την εμπειρία αυτή η οργάνωση αποφάσισε να τη μοιραστεί δημόσια, ώστε να συμβάλλει, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της, στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και των αρμόδιων φορέων για την περίπτωση της Μανωλάδας. 

Η αναφορά έρχεται έπειτα από αυτή του Μαρτίου του 2020, η οποία είχε ως στόχο την καταγραφή των συνθηκών για τους εργάτες γης λόγω του Covid-19. Εκείνο το διάστημα, λόγω της αδυναμίας μετάβασης του οργανισμού στη Μανωλάδα, η καταγραφή των πληροφοριών έγινε έπειτα από τηλεφωνική επαφή με τοπικές αρχές, επίσημους φορείς και εργάτες γης. Στις 15 Ιουνίου, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας, ο οργανισμός επισκέφτηκε εκ νέου τους καταυλισμούς εργατών γης στην περιοχή και στο πλαίσιο της συνέχειας στη συστηματική παρακολούθηση των πληροφοριών που είχε προηγουμένως συλλέξει τηλεφωνικά από τις αρχές, πραγματοποίησε συναντήσεις με τον Δήμαρχο Ανδραβίδας-Κυλλήνης και τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Βάρδας.  

Διαπιστώθηκε από την έρευνα ότι δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία καταγεγραμμένων εργατών γης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της δημοτικής αρχής, ο αριθμός των εργατών γης που διαβιεί αυτή τη στιγμή στη Μανωλάδα κυμαίνεται από 5.000 έως 6.500, ενώ σύμφωνα με την αστυνομία υπολογίζεται περίπου στους 7.000 άνδρες. Η συντριπτική πλειονότητά τους έχει καταγωγή από το Μπαγκλαντές, ενώ ανάμεσά τους βρίσκονται πολύ λίγοι εργάτες γης Πακιστανικής και Αιγυπτιακής καταγωγής. 

Οι περισσότεροι από τους εργάτες γης παραμένουν χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αστυνομίας, μόλις το 1/10 αυτών έχει λάβει βεβαίωση αναβολής απομάκρυνσης λόγω απασχόλησης στην αγροτική οικονομία με εργόσημο (βάσει του άρθρου 13Α του Ν. 4251/2014), ενώ κάποιοι από τους μετανάστες διαθέτουν άδεια διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους λόγω της πυρκαγιάς του 2018. Συγκεκριμένα μέχρι σήμερα έχουν δοθεί συνολικά 336 τέτοιες άδειες, σύμφωνα με την αστυνομία. 

Πέραν τούτων, την ημέρα της επίσκεψης επιτελείου της οργάνωσης στην περιοχή είχε μεταβεί κλιμάκιο της Πρεσβείας του Μπαγκλαντές. Πληροφορίες από την κοινότητα των εργατών γης αναφέρουν ότι σκοπός του κλιμακίου ήταν η παραλαβή αιτήσεων για έκδοση νέων διαβατηρίων. Η ανάγκη αυτή προκύπτει λόγω του μεγάλου αριθμού εργατών γης στην περιοχή και της αδυναμίας μαζικής μετάβασής τους στην Πρεσβεία. 

Συνθήκες διαβίωσης 

Οι συνθήκες διαβίωσης στους δύο καταυλισμούς, που επισκέφτηκε ομάδα της Manolada Watch, παραμένουν ιδιαιτέρως δυσχερείς και επικίνδυνες για την υγεία των εργατών γης. Στον έναν καταυλισμό παραμένουν οι αυτοσχέδιες παράγκες από καλάμια, σίδερα και νάιλον θερμοκηπίου σε καθεμιά από τις οποίες μένουν μαζί από 10 έως 20 άνθρωποι. Για τη διαμονή τους εκεί πληρώνουν ένα μηνιαίο αντίτιμο ύψους 15-20 ευρώ ανά άτομο. Δεν υπάρχει παροχή νερού, παρά κάποιες μικρές πλαστικές δεξαμενές, καθώς και καμία πρόβλεψη υγειονομικής προστασίας των ανθρώπων αυτών για τη συλλογή των απορριμμάτων τους και των λυμάτων από τις αυτοσχέδιες τουαλέτες που βρίσκονται εντός του καταυλισμού.  

Στον άλλον καταυλισμό, ο οποίος δημιουργήθηκε μετά την πυρκαγιά του 2018, έχουν πλέον στηθεί 14 υποτυπώδη καταλύματα, κατασκευασμένα από κόντρα-πλακέ, τα οποία κατοικούνται τους τελευταίους 4 μήνες από εργάτες γης. Σύμφωνα με μαρτυρίες των ίδιων των μεταναστών, σε κάθε σπιτάκι διαμένουν γύρω στα 8 άτομα, για το οποίο πληρώνουν αντίτιμο 220 ευρώ τον μήνα. 

Συνθήκες εργασίας 

Σύμφωνα με όσα μεταφέρουν οι εργάτες γης, η συγκομιδή της φράουλας πραγματοποιήθηκε κανονικά. Βέβαια, από τον Μάρτιο μέχρι τις αρχές Μαΐου, οι εργασίες στα χωράφια ήταν μειωμένες λόγω των περιοριστικών μέτρων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις αναγκάστηκαν να πετάξουν τη φράουλα, λόγω της δυσκολίας εξαγωγών σε άλλα κράτη, εξαιτίας του Covid-19. Οι εργασίες στα χωράφια επανήλθαν σε φυσιολογικούς ρυθμούς από τον Μάιο, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων.  

Τέλος, υπάρχουν μαρτυρίες ότι οι εργάτες γης, για να μεταφερθούν στα χωράφια, στοιβάζονται πολυάριθμοι μέσα σε μικρά φορτηγά από τους εργοδότες τους, ενώ υπήρξαν επίσης παράπονα ότι δεν τους παρέχεται επαρκής ποσότητα νερού και φαγητού κατά την εργασία τους.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΑΠΟΨΕΙΣ