Connect with us

Ελλάδα

ΙΟΑΣ: Οδηγός για οδηγούς της 3ης ηλικίας

Image by Free-Photos from Pixabay

Δεν είναι εύκολο να δοθεί ένας σαφής ορισμός για το ποιοι θεωρούνται ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου. Συχνά η ηλικία συνταξιοδότησης (65+) χρησιμοποιείται ως εναρκτήρια ηλικία, ενώ άλλες φορές μπορεί να είναι και η ηλικία των 50+. Καθώς ο μέρος όρος ηλικίας αυξάνεται συνεχώς και τα άτομα εμφανίζουν καλύτερη υγεία, το κατώτερο όριο ηλικίας για την ομάδα των μεγαλύτερων σε ηλικία χρηστών της οδού σήμερα βρίσκεται περίπου στην ηλικία των 75 ετών. Ωστόσο, με τη χρήση άκαμπτων ορίων ηλικίας δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η γήρανση είναι μια διαδικασία που δεν αρχίζει στην ίδια ηλικία για όλους και δεν εξελίσσεται με τον ίδιο ρυθμό. Μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις ικανότητες οδήγησης μεταξύ ατόμων της ίδιας ηλικίας, καθώς και στις σωματικές και πνευματικές τους ικανότητες. Είναι πολύ πιθανό κάποιος 80χρόνος να είναι σε καλύτερη κατάσταση από ό, τι κάποιος 40 ετών.

Τροχαία δυστυχήματα & ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου

Οι ηλικιωμένοι (> 64 ετών) αποτελούν μέρος της ευάλωτης ομάδας χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού και θανάτου σε τροχαίο συμβάν, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης σωματικής τους ευπάθειας, και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο και ως πεζοί.

Ειδικότερα, το ποσοστό συμβάντων ανά όχημα/χλμ. για τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τους νεότερους. Οι οδηγοί αυτοί αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες από ένα συμβάν, και, τέλος, ευθύνονται για τα περισσότερα από τα τροχαία συμβάντα στα οποία εμπλέκονται (SWOV, 2005). Η γήρανση του παγκόσμιου πληθυσμού εντείνει τη σοβαρότητα του προβλήματος, καθώς ο αριθμός των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2050, ενώ ακόμη μεγαλύτερη αύξηση αναμένεται για τα άτομα άνω των 80 ετών (ΟΟΣΑ, 2001).

Στην Ευρώπη παρατηρείται μια αύξηση στο Μ.Ο. ηλικίας των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων. Παρόλο που το 2017 το 34% των θυμάτων ήταν ηλικίας 25-49 ετών, το 49% ήταν ηλικίας άνω των 50. Ενώ το 2010 το 18% των θυμάτων τροχαίων θεωρούνταν ηλικιωμένοι, το 2017 ο αριθμός αυτός έφτασε το 28%. Στην Ελλάδα, το 26% των θανόντων σε τροχαία δυστυχήματα για το 2017 είναι 65+ , ενώ στην κατηγορία των πεζών το 59% είναι ηλικιωμένοι (EΛΣΤΑΤ, 2017).

Χαρακτηριστικά οδηγών της Τρίτης Ηλικίας

Λειτουργικοί περιορισμοί

Καθώς οι άνθρωποι γερνούν, εμφανίζονται λειτουργικοί περιορισμοί και διαταραχές, όπως μειωμένες οπτικές ή ακουστικές ικανότητες, αυξημένοι χρόνοι αντίδρασης, δυσκολίες προσοχής και άνοια. Η μειωμένη κινητικότητα αφορά στην επιβράδυνση των κινήσεων, στη μείωση της μυϊκής δύναμης, στη μείωση του συντονισμού και στην ιδιαίτερα έντονη μείωση της ικανότητας προσαρμογής σε ξαφνικές αλλαγές στη σωματική θέση. Αυτή η τελευταία πτυχή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ποδηλάτες και τους πεζούς, αλλά και για όσους χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σωματική ευαλωτότητα

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί είναι σωματικά πιο ευάλωτοι: οι τραυματισμοί τους είναι σοβαρότεροι σε περίπτωση σύγκρουσης με την ίδια δύναμη πρόσκρουσης και ο ρυθμός θνησιμότητας είναι περίπου τριπλάσιος για ένα άτομο 75 ετών σε σχέση με ένα 18χρονο. Γι’ αυτόν το λόγο, οι μεγαλύτερης ηλικίας πεζοί ή ποδηλάτες αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος. Προστατευτικές συσκευές, όπως κράνη για ποδηλάτες και αναβάτες (ελαφρών) μοτοποδηλάτων, ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι για τους οδηγούς, μπορούν να περιορίσουν τη σοβαρότητα της βλάβης. Διάφορες μελέτες και έρευνες σύγκρουσης έδειξαν ότι οι μεγαλύτερη σε ηλικία οδηγοί έχουν ιδιαίτερα προβλήματα με τη στροφή αριστερά στις διασταυρώσεις. Σε γενικές γραμμές, οι διασταυρώσεις είναι περίπλοκες καταστάσεις κυκλοφορίας που συνεπάγονται πίεση χρόνου και την ανάγκη διαίρεσης της προσοχής μεταξύ διαφόρων καθηκόντων. Διάφοροι αισθητηριακοί, αντιληπτικοί, γνωστικοί και κινητικοί περιορισμοί, που αποτελούν μέρος της φυσιολογικής διαδικασίας γήρανσης και διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία, ευθύνονται για τα παραπάνω προβλήματα της Τρίτης Ηλικίας (SWOV, 2005).

Τι μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια των ηλικιωμένων οδηγών ;

Οι λειτουργικοί περιορισμοί και οι διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία δεν οδηγούν αυτομάτως σε μη ασφαλή κυκλοφοριακή συμπεριφορά. Ορισμένες συμπεριφορές μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους, όπως το να γνωρίζει κάποιος τους προσωπικούς περιορισμούς του και τις δυσκολίες του ή να οδηγεί π.χ. όταν οι δρόμοι έχουν λιγότερη κίνηση, να αποφεύγει να οδηγεί νύχτα ή σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, η μεγαλύτερη οδηγική τους εμπειρία μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες καταστάσεις, καθώς και το γεγονός ότι πλέον δεν ενδίδουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές (αυξημένη ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, κλπ.) και τηρούν συχνότερα τον Κ.Ο.Κ. (Brouwer & Davidse, 2002). Σημαντικό επίσης είναι να γίνονται τακτικά έλεγχοι των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων όσον αφορά στην ικανότητά τους να οδηγούν. Η δημιουργία υποδομών που λαμβάνουν υπόψιν τις ανάγκες και τους περιορισμούς των ηλικιωμένων είναι επίσης σημαντική, όπως και οι αντίστοιχες προσαρμογές στα οχήματα. Πολύ σημαντικός είναι και ο ρόλος της εκπαίδευσης, όπου οι ηλικιωμένοι θα ενημερώνονται για τους περιορισμούς που επέρχονται λόγω ηλικίας, τι χρειάζεται ώστε να οδηγούν με ασφάλεια για τους ίδιους και τους άλλους χρήστες της οδού καθώς και ποιοι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης υπάρχουν.

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τους οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας:

  • Προσπάθεια διατήρησης, μέσω δραστηριοτήτων, καλής σωματικής και πνευματικής κατάστασης
  • Τακτικοί προληπτικοί ιατρικοί έλεγχοι σε σχέση και με την οδηγική ικανότητα
  • Έγκαιρη αντιμετώπιση των ιατρικών παθήσεων πριν αυτές επιδεινωθούν και δημιουργήσουν νέα προβλήματα
  • Ενημέρωση για πιθανές παρενέργειες της φαρμακευτικής αγωγής κατά την οδήγηση
  • Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ με ταυτόχρονη λήψη φαρμάκων
  • Διατήρηση μεγαλύτερων αποστάσεων από τα προπορευόμενα οχήματα ως αντιστάθμισμα των μειωμένων αντανακλαστικών
  • Μείωση των πηγών απόσπασης της προσοχής
  • Αποφυγή πραγματοποίησης μεγάλων διαδρομών λόγω μειωμένων αντοχών
  • Περιορισμός της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες σε περίπτωση προβλημάτων όρασης
  • Παράδοση του διπλώματος οδήγησης από τα πρώτα κιόλας σημάδια ανεπαρκούς ικανότητας στην οδήγηση

Τι προβλέπει η Ελληνική Νομοθεσία σχετικά με την ισχύ των διπλωμάτων οδήγησης

 

Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο για την τροποποίηση του Κ.Ο.Κ. και όσον αφορά τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, και συγκεκριμένα άνω των 74 χρόνων, ισχύουν τα εξής:

-Πρέπει να ανανεώσουν το δίπλωμά τους αποδεικνύοντας πως και ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ.

-Οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν.

– Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

– Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα οδήγησης).

– Ανανέωση διπλώματος υποχρεούνται και οι οδηγοί άλλων χωρών που ζουν και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Πηγή: ΙΟΑΣ



Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

1# Μηδενική Φτώχεια

2020: Ορόσημο της δεκαετίας για τους Παγκόσμιους Στόχους

Μια κρίσιμη δεκαετία δράσης για τον επιχειρηματικό κόσμο ανατέλλει το 2020, σύμφωνα με μελέτη του Global Compact (Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών) και της Accenture για τη στρατηγική των CEOs, που καθίσταται επίκαιρη λόγω των σημαντικών προκλήσεων που αναδύονται σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. 

Της Σοφίας Εμμανουήλ (semmanouil@gmail.gr)

Ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες με αφορμή την ένταση στη Μέση Ανατολή προειδοποίησε προ ημερών για “τις γεωπολιτικές εντάσεις που βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδό τους αυτό τον αιώνα” και κάλεσε τους ηγέτες του κόσμου να σταματήσουν την κλιμάκωση της έντασης, να επιδείξουν τη μέγιστη δυνατή αυτοσυγκράτηση και να ξαναρχίσουν τον διάλογο. “Αυτή η πυριτιδαποθήκη των εντάσεων οδηγεί όλο και περισσότερες χώρες να λαμβάνουν απρόβλεπτες αποφάσεις με απρόβλεπτες συνέπειες και με σοβαρό κίνδυνο”, πρόσθεσε.

Την ίδια στιγμή ο κ. Γκουτέρες σε εισαγωγικό σημείωμά του στην μελέτη του Global Compact και της Accenture σημειώνει ότι πρέπει να κινητοποιήσουμε τον ιδιωτικό τομέα, που αντιστοιχεί στο 75% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Στην πορεία προς τα εμπρός, είναι κρίσιμης σημασίας για την επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης και ειδικότερα για την καταπολέμηση της αλλαγής του κλίματος και την εξάλειψη της ακραίας φτώχειας μέχρι το 2030, η συνεργασία των επιχειρήσεων και των κορυφαίων διευθυνόντων συμβούλων σε όλο τον κόσμο. Δυστυχώς “δεν είμαστε σε καλό δρόμο”, σύμφωνα με τον κ. Γκουτέρες.

Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι δημιουργείται μια κρίσιμη μάζα επιχειρήσεων στις οποίες οι CEOs βλέπουν στην τρέχουσα συγκυρία την ευκαιρία για να αναπτύξουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της εστίασης της στρατηγικής τους σε περιβαλλοντικά, κοινωνικά και ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης. 

Είναι σαφές όμως ότι αυτή η τάση δεν αρκεί για να καθησυχάσει τις ανησυχίες, καθώς πλησιάζουμε το 2030, που αποτελεί ορόσημο για την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων που καθορίστηκαν από κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και άλλους ενδιαφερόμενους, και όπως είπε και γενικός γραμματέας του ΟΗΕ, δεν είμαστε σε καλό δρόμο. Παράλληλα, οι ηγέτες των επιχειρήσεων αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν όλο και πιο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και πιέσεις. Από τις παγκόσμιες αβεβαιότητες στον τομέα του εμπορίου και τον επενδυτικό ακτιβισμό μέχρι τις ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία η δεκαετία που ανατέλλει αναδύει μεγάλες προκλήσεις.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προσδοκίες από τους καταναλωτές και τους εργαζομένους για υιοθέτηση επιχειρηματικών μοντέλων και εργαλείων λογοδοσίας που θα ευνοούν την πρόοδο σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης.

Κι ενώ το 2016 το 49% των CEOs δήλωνε ότι ο επιχειρηματικός κόσμος θα είναι καταλύτης στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων, με το 78% να διακρίνει επενδυτικές ευκαιρίες και το 90% να δηλώνει δέσμευση στην ατζέντα βιώσιμης ανάπτυξης, το 2019 ο πήχης φαίνεται ότι υποχώρησε. Το 48% των CEOs αναφέρει ότι εφαρμόζει αρχές βιώσιμης ανάπτυξης στις δραστηριότητές του, μόλις 21% πιστεύει ότι η επιχείρηση την οποία αντιπροσωπεύει μπορεί να παίξει σήμερα έναν κρίσιμο ρόλο για την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων ενώ το 71% πιστεύει ότι με αυξημένη δέσμευση και δράση οι επιχειρήσεις μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια προσπάθεια.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην δεκαετία που άρχισε είναι πολλές, με τρεις στους δέκα να αναγάγουν σε μείζον πρόβλημα την αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου από το παραδοσιακό, που ήθελε τις επιχειρήσεις να αναπτύσσουν προϊόντα και υπηρεσίες με γνώμονα τις ανάγκες που προκύπτουν από τους καταναλωτές και την αγορά. Σήμερα δεν αναδύονται τέτοιες ανάγκες, λόγω της πρόσβασης σε νέες τεχνολογίες και οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργούν νέες ανάγκες και πάνω σε αυτή τη βάση να αναπτύσσουν δράση.

Το 43% των μεγαλύτερων επιχειρήσεων παγκοσμίως αναφέρουν ότι οι προτεραιότητες που θέτει στη στρατηγική το περιβάλλον του ανταγωνισμού είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την υιοθέτηση πολιτικών βιώσιμης ανάπτυξης ενώ η πλειοψηφία εγείρει θέματα κόστους και πολιτικής αβεβαιότητας που αναστέλλουν σχέδια αειφορίας για το 42% των εταιρειών.

Αποφασιστική δράση

Κοινή πεποίθηση πάντως είναι ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν πιο αποφασιστική δράση για την επίτευξη των στόχων στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 και στο πλαίσιο αυτό το 63% αναφέρει ως κρίσιμο παράγοντα τις εξελίξεις γύρω από την 4η βιομηχανική επανάσταση, το 78% εκτιμά ότι πρέπει να αποσυνδέσουμε την οικονομική ανάπτυξη από τη χρήση των φυσικών πόρων και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος ενώ το 76% θεωρεί ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών θα είναι καθοριστική για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια.

Συμπερασματικά, οι επιχειρηματικοί ηγέτες εμφανίζονται να θέλουν αλλά να μην …μπορούν να κάνουν περισσότερα λόγω των περιορισμών της αγοράς και του ολοένα και πιο απαιτητικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με τις πιέσεις να συνεχίζουν να επιβραδύνουν τη μετάβαση σε βιώσιμες πρακτικές σε ευρεία κλίμακα. 

Υπάρχουν τρεις άξονες στους οποίους συγκλίνουν οι απόψεις για να υπάρξει αποφασιστική πρόοδος κατά την τρέχουσα δεκαετία:

  1. Κινητοποίηση των επιχειρήσεων με δράσεις που θα ξεκινούν από χαμηλότερο επίπεδο ώστε να διευκολυνθεί σταδιακά η μετατόπιση 
  2. Αλλαγή του τρόπου συνεργασίας με προώθηση της συλλογικής δράσης και του διαλόγου πέρα από ανταγωνισμούς και 
  3. Αναβάθμιση της ευθύνης των επιχειρηματικών ηγετών

Σύμφωνα με τον Jean-François van Boxmeer, διευθύνοντα σύμβουλο της Heineken, οι διευθύνοντες σύμβουλοι είναι υπεύθυνοι για τη δική τους επιχείρηση και θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πού μπορούν να κάνουν τη διαφορά. “Δεν μπορώ μόνος μου να βελτιώσω τον κόσμο, αλλά μπορώ να βελτιώσω τη Heineken”, λέει χαρακτηριστικά.

Με στόχο η πρόοδος να γίνει εφικτή για μεγαλύτερη μερίδα επιχειρήσεων εντοπίζονται κατώτατα όρια στους στόχους, τα οποία οι εταιρείες μπορούν να εφαρμόσουν μέσω των βασικών τους δραστηριοτήτων ώστε να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στην κάλυψη του χάσματος έως το 2030. Για παράδειγμα, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Πολιτικής Γυναικών (Women’s Policy Research) οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αποκομίσουν κέρδη 447 δισ. δολ. για τις γυναίκες και τις οικογένειες τους, εξασφαλίζοντας ισότιμη αμοιβή και εκπροσώπηση μεταξύ των εργαζομένων παγκοσμίως και αυτό θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες διαβίωσης περισσότερων από 450 εκατομμυρίων ατόμων. 

Έτσι, για παράδειγμα, προωθείται ο στόχος 8 για την αξιοπρεπή εργασία, αλλά και ο στόχος 1 για τον τερματισμό της φτώχειας, ο στόχος 2 για τη μείωση της πείνας, ο στόχος 3 για τη βελτίωση της υγείας και ευημερίας και ο στόχος 4 για την ποιοτική εκπαίδευση των εργαζομένων και των οικογενειών τους.

Στο πλαίσιο αυτό παρακάτω παρουσιάζεται το ποσοστό επίτευξης του καθενός από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και οι δράσεις στο κατώτερο όριο που μπορούν να αναλάβουν οι επιχειρήσεις.

Πρόοδος στους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και προτεινόμενες δράσεις

  1. Μηδενική φτώχεια (25%)

Προώθηση δίκαιων μισθών για την αξιοπρεπή διαβίωση των εργαζόμενων, από τις επιχειρήσεις στις τοπικές αγορές που έχουν παρουσία

2. Μηδενική πείνα (20%)

Αύξηση της παραγωγικότητας, της αποτελεσματικότητας και της διατροφικής αξίας των τροφίμων στο χαρτοφυλάκιο των επιχειρήσεων

3. Καλή υγεία και ευημερία (60%)

Υγειονομική περίθαλψη σε όλους τους εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων παροχών για τον οικογενειακό προγραμματισμό

4. Ποιοτική εκπαίδευση (47%)

Συνεργασία με ιδρύματα για τον καθορισμό των απαιτούμενων δεξιοτήτων και πόρων ανθρώπινου δυναμικού για το μέλλον της εργασίας

5. Ισότητα των φύλων (61%)

Δέσμευση για ισότητα των φύλων στο εργατικό δυναμικό των εταιρειών και υποχρεωτική συμμετοχή τουλάχιστον τριών γυναικών στα ΔΣ

6. Καθαρό νερό και αποχέτευση (32%)

Προώθηση δράσεων για ορθή διαχείριση του νερού στις επιχειρηματικές δραστηριότητες με παροχή στις τοπικές κοινότητες και οικοσυστήματα

7. Φθηνή και καθαρή ενέργεια (40%)

Στροφή σε ενέργεια από 100% ΑΠΕ και εξασφάλιση πρόσβασης στο δίκτυο για τις τοπικές αγορές και κοινότητες όπου έχουν παρουσία οι επιχειρήσεις

8. Αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη (66%)

Εξασφάλιση ίσων αμοιβών για ίδια εργασία στην κάθε εταιρεία και προετοιμασία του εργατικού δυναμικού για δια βίου μάθηση

9. Βιομηχανία, καινοτομία και υποδομές (48%)

Εξασφάλιση της βιωσιμότητας όλων των επενδύσεων με καθορισμένα κριτήρια καθώς και επέκταση της τεχνογνωσίας για βελτίωση υποδομών

10. Λιγότερες ανισότητες (39%)

Διασφάλιση της ποικιλομορφίας του εργατικού δυναμικού στις επιχειρήσεις και προσβασιμότητας των προϊόντων και υπηρεσιών σε ΑμεΑ

11. Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες (34%)

Οι επιχειρήσεις πρέπει να επιβεβαιώνουν ότι η δραστηριότητα τους συμβάλλει θετικά στις τοπικές κοινότητες στις οποίες έχουν παρουσία

12. Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή (50%)

Ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων στην παραγωγή και στα απορρίμματα τροφίμων και υιοθέτηση κυκλικού μοντέλου κατανάλωσης

13. Δράση για το Κλίμα (48%)

Καθορισμός στόχου για μείωση της αύξησης της θερμοκρασίας κάτω από 1.5 βαθμό C, με βάση τις συστάσεις των επιστημόνων

14. Ζωή στο νερό (13%)

Επέκταση ευθύνης παραγωγού στο τέλος της ζωής των προϊόντων και διασφάλιση ότι τα απόβλητα δεν καταλήγουν στους ωκεανούς

15. Ζωή στη στεριά (21%)

Διασφάλιση ότι σταματά η αποψίλωση των δασών σε περιοχές που απειλούνται 

16. Ειρήνη, Δικαιοσύνη και ισχυροί θεσμοί (28%)

Υποστήριξη φορέων που προωθούν τους ισχυρούς θεσμούς και υιοθέτηση πρακτικών που δεν εισάγουν διακρίσεις στις χώρες δράσης

17. Συνεργασία για τους στόχους (39%)

Προώθηση της συνεργασίας και κοινοπρακτικών επενδύσεων στις τοπικές αγορές όπου δραστηριοποιείται κάθε επιχείρηση.

Περισσότερα

Άτομα με ειδικές ανάγκες

Βραβείο για το Σωματείο «Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος» στα Bravo Sustainability Dialogue & Awards 2019

H «Αντιμετώπιση Παιδικού Τραύματος» βραβεύτηκε στα Bravo Sustainability Dialogue & Awards 2019 για την πρωτοβουλία «Αναβάθμιση των  παιδιατρικών Τμημάτων των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας της Ελλάδας» στον πυλώνα Bravo Society.

Η τελετή απονομής των βραβείων πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ο θεσμός BRAVO 2019, αποτελεί έναν θεσμό κοινωνικού διαλόγου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, που αναπτύσσεται σε εθνικό επίπεδο, με βάση τις πρωτοβουλίες που
υλοποιούνται από Επιχειρήσεις, Οργανισμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Κοινωνίας Πολιτών. Μέσω των 250 πρωτοβουλιών και των 35.000 ενεργών πολιτών που συμμετέχουν στο θεσμό BRAVO αναπτύσσεται μια ευρύτερη ενημέρωση και αφύπνιση της ελληνικής κοινωνίας καθώς και ένα δίκτυο ανταλλαγής γνώσης και εμπειριών από τους Οργανισμούς αυτούς, που συμβάλλουν στη δημιουργία της ΕΛΛΑΔΑΣ του ΑΥΡΙΟ.

Περισσότερα

1# Μηδενική Φτώχεια

Lion Hearts: Η εθελοντική ομάδα της Generali

Μία ανθρώπινη αλυσίδα αλληλοβοήθειας σχημάτισαν οι εργαζόμενοι της Generali με στόχο αυτά τα Χριστούγεννα να στηρίξουν παιδιά και οικογένειες που έχουν ανάγκη.

Κάνοντας πράξη το μήνυμα της εθελοντικής ομάδας LION HEARTS, που δεν είναι άλλο από το να αποτελεί μία ασπίδα προστασίας όσων το χρειάζονται, πάνω από 78εργαζόμενοι της εταιρείας από Αθήνα & Θεσσαλονίκη, έγιναν αυτά τα Χριστούγεννα ο Άγιος Βασίλης για τα 230 μικρά παιδιά που στηρίζουν το Πρότυπο Εθνικό Νηπιοτροφείο Καλλιθέας και το Abba House στη Θεσσαλονίκη. Στις 13 και 18 Δεκεμβρίου οι χώροι της Generali μεταμορφώθηκαν σε ένα μίνι εργοστάσιο παιχνιδιών με στόχο να ετοιμαστούν δώρα εκπαιδευτικού χαρακτήρα για τα παιδιά των δύο οργανισμών. Υποστηρικτές της εθελοντικής ομάδας LION HEARTS ήταν οι συντονιστές της ΜΚΟethelon, η οποία έχει πολυετήεμπειρίαστη δημιουργία συνεργειών μεταξύ εθελοντών, οργανισμών και εταιρειών, με σκοπό το θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Στη δράση συμμετείχαν εργαζόμενοι και στελέχη από όλες τις βαθμίδες και τμήματα της εταιρείας,οι οποίοι σε κλίμα χαράς, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να φέρουν εις πέρας το έργο της συλλογής, της συσκευασίας, του περιτυλίγματος και της προετοιμασίας καρτών για τους λιλιπούτειους αποδέκτες, ηλικίας μέχρι 5μιση ετών.

Συνολικά 230 δώρα κατάφεραν να περάσουν τον απαραίτητο… ποιοτικό έλεγχο των “υπεύθυνων παραγωγής” των LION HEARTS, ενώ τα τεχνικά τμήματα επιδόθηκαν στη συναρμολόγηση των συσκευασιών!Επιστρατεύοντας τις σχεδιαστικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες, εργαζόμενοι από τα Τμήματα Πωλήσεων, ΙΤ, Εξυπηρέτησης και Marketing ανέλαβαν τη δημιουργία χειροποίητων, προσωποποιημένων χριστουγεννιάτικων καρτών. Επίσης, καθώς οι καθημερινές ανάγκες σίτισης και φροντίδας των δύο οργανισμών είναι πολλές, οι εργαζόμενοι συνέλλεξαν πανελλαδικά φάρμακα, καθαριστικά, είδη πρώτης ανάγκης, παιχνίδια και δωροεπιταγές για τη αγορά φρέσκων τροφίμων. Συνολικά 46 κούτες με το αναγκαίο υλικό συσκευάστηκαν και παραδόθηκαν στους δύο φορείς, σε μία προσπάθεια έμπρακτης στήριξης του έργου τους. Η ομάδα των LION HEARTS, ετοίμασε ακόμη μία έκπληξη στα παιδιά του Εθνικού Νηπιοτροφείου Καλλιθέας αφού επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του και στόλισε το χώρο φιλοξενίας, παραδίδοντας τα δώρα στα παιδιά που βρίσκονταν εκεί. Μαζί, τραγούδησαν τα κάλαντα και πέρασαν δημιουργικές στιγμές, παίζοντας με τα καινούργια τους παιχνίδια.

Όπως τόνισε η Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας κ. Μαρία Λαμπροπούλου:

«Η Generali, θέλοντας να ενισχύσει την κινητοποίηση των εργαζομένων και την προώθηση της κουλτούρας του εθελοντισμού, δημιούργησε την εθελοντική ομάδα «LION HEARTS». Με αυτόν τον τρόπο σηματοδοτούμε την αγάπη και την αλληλεγγύη που προσφέρουν ενωμένοι όλοι οι εργαζόμενοι της Generali σε όσους μας χρειάζονται. Αυτή είναι μόνο μία μικρή κίνηση, ένας κρίκος μιας παγκόσμιας ανθρώπινης αλυσίδας υποστήριξης που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Generali μέσω του παγκόσμιου δικτύου Human Safety Net, που μετράει πλέον δύο χρόνια ενεργούς δράσης».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρική υπευθυνότητα και η κοινωνική προσφορά είναι άρρηκτα συνδεμένες με το όραμα της Generali να συμβάλει στο βιώσιμο μέλλον κάθε κοινότητας όπου δραστηριοποιείται. Γι’ αυτό έχει δημιουργήσει το Human Safety Net, ένα παγκόσμιο δίκτυο αλληλοβοήθειας, που στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών ζωής των ανθρώπων που το έχουν ανάγκη και στη δημιουργία ίσων ευκαιριών. Η Generali Ελλάδος αποτελώντας μέλος του παγκόσμιου κοινωφελούς δικτύου, στηρίζει διαχρονικά δεκάδες οργανισμούς πανελλαδικά, μέσα από δωρεές και εθελοντικές δράσεις. Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα των LION HEARTS ανανέωσε το ραντεβού της για την επόμενη ενέργεια, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα.

Λίγα λόγια για το Εθνικό Νηπιοτροφείο Καλλιθέας

Ο οργανισμός φιλοξενεί και διαπαιδαγωγεί αγόρια και κορίτσια προσχολικής ηλικίας 2 1/2 έως 5 1/2 ετών από όλη την Ελλάδα. Στο χώρο του ιδρύματος λειτουργεί παιδικός σταθμός με στόχο την κοινωνικοποίηση των παιδιών που φιλοξενούνταν σε καθημερινή βάση. Το ίδρυμα προωθεί το θεσμό των Εθελοντριών Οικογενειών για τα παιδιά τα οποία δεν είναι εφικτή η επανένταξή τους στο φυσικό οικογενειακό περιβάλλον.

Λίγα λόγια για το Abba House

Το Abba House Θεσσαλονίκη είναι μια πρωτοβουλία με επίκεντρο τη στήριξη και τη φιλοξενία ορφανών και εγκαταλελειμμένων παιδιών. Στόχος του αστικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού, είναι η συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και η παροχής δομών φιλοξενίας και φροντίδας των παιδιών σε ανάγκη ή κίνδυνο και ορφανών παιδιών που στερούνται οικογενειακής φροντίδας.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ