Connect with us

Ελλάδα

ΙΟΑΣ: Οδηγός για οδηγούς της 3ης ηλικίας

Image by Free-Photos from Pixabay

Δεν είναι εύκολο να δοθεί ένας σαφής ορισμός για το ποιοι θεωρούνται ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου. Συχνά η ηλικία συνταξιοδότησης (65+) χρησιμοποιείται ως εναρκτήρια ηλικία, ενώ άλλες φορές μπορεί να είναι και η ηλικία των 50+. Καθώς ο μέρος όρος ηλικίας αυξάνεται συνεχώς και τα άτομα εμφανίζουν καλύτερη υγεία, το κατώτερο όριο ηλικίας για την ομάδα των μεγαλύτερων σε ηλικία χρηστών της οδού σήμερα βρίσκεται περίπου στην ηλικία των 75 ετών. Ωστόσο, με τη χρήση άκαμπτων ορίων ηλικίας δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η γήρανση είναι μια διαδικασία που δεν αρχίζει στην ίδια ηλικία για όλους και δεν εξελίσσεται με τον ίδιο ρυθμό. Μπορεί να υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις ικανότητες οδήγησης μεταξύ ατόμων της ίδιας ηλικίας, καθώς και στις σωματικές και πνευματικές τους ικανότητες. Είναι πολύ πιθανό κάποιος 80χρόνος να είναι σε καλύτερη κατάσταση από ό, τι κάποιος 40 ετών.

Τροχαία δυστυχήματα & ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου

Οι ηλικιωμένοι (> 64 ετών) αποτελούν μέρος της ευάλωτης ομάδας χρηστών του οδικού δικτύου, καθώς διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού και θανάτου σε τροχαίο συμβάν, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης σωματικής τους ευπάθειας, και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο και ως πεζοί.

Ειδικότερα, το ποσοστό συμβάντων ανά όχημα/χλμ. για τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς είναι υψηλότερο σε σύγκριση με τους νεότερους. Οι οδηγοί αυτοί αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες από ένα συμβάν, και, τέλος, ευθύνονται για τα περισσότερα από τα τροχαία συμβάντα στα οποία εμπλέκονται (SWOV, 2005). Η γήρανση του παγκόσμιου πληθυσμού εντείνει τη σοβαρότητα του προβλήματος, καθώς ο αριθμός των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2050, ενώ ακόμη μεγαλύτερη αύξηση αναμένεται για τα άτομα άνω των 80 ετών (ΟΟΣΑ, 2001).

Στην Ευρώπη παρατηρείται μια αύξηση στο Μ.Ο. ηλικίας των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων. Παρόλο που το 2017 το 34% των θυμάτων ήταν ηλικίας 25-49 ετών, το 49% ήταν ηλικίας άνω των 50. Ενώ το 2010 το 18% των θυμάτων τροχαίων θεωρούνταν ηλικιωμένοι, το 2017 ο αριθμός αυτός έφτασε το 28%. Στην Ελλάδα, το 26% των θανόντων σε τροχαία δυστυχήματα για το 2017 είναι 65+ , ενώ στην κατηγορία των πεζών το 59% είναι ηλικιωμένοι (EΛΣΤΑΤ, 2017).

Χαρακτηριστικά οδηγών της Τρίτης Ηλικίας

Λειτουργικοί περιορισμοί

Καθώς οι άνθρωποι γερνούν, εμφανίζονται λειτουργικοί περιορισμοί και διαταραχές, όπως μειωμένες οπτικές ή ακουστικές ικανότητες, αυξημένοι χρόνοι αντίδρασης, δυσκολίες προσοχής και άνοια. Η μειωμένη κινητικότητα αφορά στην επιβράδυνση των κινήσεων, στη μείωση της μυϊκής δύναμης, στη μείωση του συντονισμού και στην ιδιαίτερα έντονη μείωση της ικανότητας προσαρμογής σε ξαφνικές αλλαγές στη σωματική θέση. Αυτή η τελευταία πτυχή είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ποδηλάτες και τους πεζούς, αλλά και για όσους χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σωματική ευαλωτότητα

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί είναι σωματικά πιο ευάλωτοι: οι τραυματισμοί τους είναι σοβαρότεροι σε περίπτωση σύγκρουσης με την ίδια δύναμη πρόσκρουσης και ο ρυθμός θνησιμότητας είναι περίπου τριπλάσιος για ένα άτομο 75 ετών σε σχέση με ένα 18χρονο. Γι’ αυτόν το λόγο, οι μεγαλύτερης ηλικίας πεζοί ή ποδηλάτες αντιμετωπίζουν σοβαρότερες συνέπειες σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος. Προστατευτικές συσκευές, όπως κράνη για ποδηλάτες και αναβάτες (ελαφρών) μοτοποδηλάτων, ζώνες ασφαλείας και αερόσακοι για τους οδηγούς, μπορούν να περιορίσουν τη σοβαρότητα της βλάβης. Διάφορες μελέτες και έρευνες σύγκρουσης έδειξαν ότι οι μεγαλύτερη σε ηλικία οδηγοί έχουν ιδιαίτερα προβλήματα με τη στροφή αριστερά στις διασταυρώσεις. Σε γενικές γραμμές, οι διασταυρώσεις είναι περίπλοκες καταστάσεις κυκλοφορίας που συνεπάγονται πίεση χρόνου και την ανάγκη διαίρεσης της προσοχής μεταξύ διαφόρων καθηκόντων. Διάφοροι αισθητηριακοί, αντιληπτικοί, γνωστικοί και κινητικοί περιορισμοί, που αποτελούν μέρος της φυσιολογικής διαδικασίας γήρανσης και διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία, ευθύνονται για τα παραπάνω προβλήματα της Τρίτης Ηλικίας (SWOV, 2005).

Τι μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια των ηλικιωμένων οδηγών ;

Οι λειτουργικοί περιορισμοί και οι διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία δεν οδηγούν αυτομάτως σε μη ασφαλή κυκλοφοριακή συμπεριφορά. Ορισμένες συμπεριφορές μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους, όπως το να γνωρίζει κάποιος τους προσωπικούς περιορισμούς του και τις δυσκολίες του ή να οδηγεί π.χ. όταν οι δρόμοι έχουν λιγότερη κίνηση, να αποφεύγει να οδηγεί νύχτα ή σε άσχημες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, η μεγαλύτερη οδηγική τους εμπειρία μπορεί να βοηθήσει σε κάποιες καταστάσεις, καθώς και το γεγονός ότι πλέον δεν ενδίδουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές (αυξημένη ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, κλπ.) και τηρούν συχνότερα τον Κ.Ο.Κ. (Brouwer & Davidse, 2002). Σημαντικό επίσης είναι να γίνονται τακτικά έλεγχοι των μεγαλύτερων σε ηλικία ατόμων όσον αφορά στην ικανότητά τους να οδηγούν. Η δημιουργία υποδομών που λαμβάνουν υπόψιν τις ανάγκες και τους περιορισμούς των ηλικιωμένων είναι επίσης σημαντική, όπως και οι αντίστοιχες προσαρμογές στα οχήματα. Πολύ σημαντικός είναι και ο ρόλος της εκπαίδευσης, όπου οι ηλικιωμένοι θα ενημερώνονται για τους περιορισμούς που επέρχονται λόγω ηλικίας, τι χρειάζεται ώστε να οδηγούν με ασφάλεια για τους ίδιους και τους άλλους χρήστες της οδού καθώς και ποιοι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης υπάρχουν.

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τους οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας:

  • Προσπάθεια διατήρησης, μέσω δραστηριοτήτων, καλής σωματικής και πνευματικής κατάστασης
  • Τακτικοί προληπτικοί ιατρικοί έλεγχοι σε σχέση και με την οδηγική ικανότητα
  • Έγκαιρη αντιμετώπιση των ιατρικών παθήσεων πριν αυτές επιδεινωθούν και δημιουργήσουν νέα προβλήματα
  • Ενημέρωση για πιθανές παρενέργειες της φαρμακευτικής αγωγής κατά την οδήγηση
  • Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ με ταυτόχρονη λήψη φαρμάκων
  • Διατήρηση μεγαλύτερων αποστάσεων από τα προπορευόμενα οχήματα ως αντιστάθμισμα των μειωμένων αντανακλαστικών
  • Μείωση των πηγών απόσπασης της προσοχής
  • Αποφυγή πραγματοποίησης μεγάλων διαδρομών λόγω μειωμένων αντοχών
  • Περιορισμός της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες σε περίπτωση προβλημάτων όρασης
  • Παράδοση του διπλώματος οδήγησης από τα πρώτα κιόλας σημάδια ανεπαρκούς ικανότητας στην οδήγηση

Τι προβλέπει η Ελληνική Νομοθεσία σχετικά με την ισχύ των διπλωμάτων οδήγησης

 

Σύμφωνα με την πρόσφατη εγκύκλιο για την τροποποίηση του Κ.Ο.Κ. και όσον αφορά τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, και συγκεκριμένα άνω των 74 χρόνων, ισχύουν τα εξής:

-Πρέπει να ανανεώσουν το δίπλωμά τους αποδεικνύοντας πως και ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ.

-Οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους και μάλιστα να επαναλαμβάνουν τη διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν.

– Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

– Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων (σήματα οδήγησης).

– Ανανέωση διπλώματος υποχρεούνται και οι οδηγοί άλλων χωρών που ζουν και κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Πηγή: ΙΟΑΣ



Περισσότερα
Διαφημίσεις
Σχολιάστε

Σχολιάστε το άρθρο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

11# Βιώσιμες πόλεις & Κοινότητες

AccountAbility: 7 τάσεις αλλάζουν το επιχειρηματικό «σύμπαν»

Oι επιχειρηματικοί ηγέτες αναγνωρίζουν τη στενή σχέση μεταξύ ανταγωνιστικότητας και βιωσιμότητας στην οικονομική απόδοση δημιουργώντας τάσεις που επηρεάζουν το παγκόσμιο επιχειρηματικό οικοσύστημα, με ολοένα περισσότερες εταιρείες να ακολουθούν αυτές τις αναδυόμενες τάσεις.

Της Σοφίας Εμμανουήλ

semmanouil@gmail.com

Οι αναδυόμενες αυτές τάσεις έχουν ως επίκεντρο την κυκλική οικονομία, τη δέσμευση για πρωτοβουλίες γύρω από την Κλιματική Αλλαγή και τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η παγκόσμια κοινότητα αναγνωρίζει τη βιωσιμότητα ως επιχειρηματική επιταγή μακροπρόθεσμου ορίζοντα, σημειώνει και ο οργανισμός AccountAbility που έχει εκδώσει τα πρότυπα ΑΑ 1000 και εντοπίζει επτά προκλήσεις για τις επιχειρήσεις το 2019.

  1. Συνεργασία στη δράση για το κλίμα
  2. Συνεισφορά στην επίτευξη των Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs)
  3. Mέτρηση του αντίκτυπου των πρωτοβουλιών αειφορίας
  4. Αξιοποίηση της τεχνολογίας για διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και μείωση των κινδύνων στην αλυσίδα εφοδιασμού
  5. Μετάβαση στην κυκλική οικονομία
  6. Αξιοποίηση της ταχείας αστικοποίησης με την ανάπτυξη βιώσιμων πόλεων
  7. Επένδυση στην αυτοματοποίηση ως μέσο για τη βιωσιμότητα

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το κλίμα, οι επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν τις δράσεις τους δεσμευόμενες με συγκεκριμένους στόχους. Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η κλιματική αλλαγή θα βλάψει τις οικονομίες των χωρών, ανεξαρτήτως αν είναι αναδυόμενες ή αναπτυγμένες, με τις ΗΠΑ να ενδέχεται να χάσουν το 10% του ΑΕΠ τους, αν δεν κάνουν σημαντικές αλλαγές στην πολιτική τους. Ενδεικτικά, η 24η Διεθνής Διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP24) τον Δεκέμβριο του 2018 αναγνώρισε τον ιδιωτικό τομέα όχι ως ένοχο για τις κλιματικές αλλαγές αλλά ως απαραίτητο εταίρο, που μπορεί να δημιουργήσει κέρδη από την ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων και την ανάληψη πρωτοβουλιών. Στο ίδιο πλαίσιο αναπτύχθηκε το πρότυπο TCFD για τη δημοσιοποίηση χρηματοοικονομικών πληροφοριών σχετικών με το κλίμα ενώ δυναμική αποκτά και η πρωτοβουλία Science Based Targets, μια συνεργασία μεταξύ του CDP, του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών, του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Πόρων, του Παγκόσμιου Ταμείου για την Άγρια Ζωή και του We Mean Business Coalition, που θέτει στόχους με βάση την επιστήμη στην επιχειρηματική πρακτική με ορίζοντα το 2020.

Αναφορικά με την επίτευξη των SDGs οι αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, η πίεση από τις κυβερνήσεις για ανάληψη πρωτοβουλιών και τα επενδυτικά συμφέροντα οδηγούν τις εταιρείες να κάνουν ουσιαστική μετατόπιση της στρατηγικής τους στην αειφόρο ανάπτυξη. Οι SDGs αναμένεται να δημιουργήσουν ευκαιρίες σε μια αγορά 12 τρις. δολ. σε τέσσερις βασικές βιομηχανίες, τρόφιμα και γεωργία, πόλεις, ενέργεια και υλικά και υγεία και ευεξία. Είναι δε ενδεικτικό ότι σε σύμπραξη με το CSR Europe τo Ελληνικό Δίκτυο για την ΕΚΕ (CSR Hellas) ανέλαβε μια σημαντική πρωτοβουλία με στόχο να γίνει πιο αποτελεσματική η προσπάθεια για την επίτευξη των SDGs σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω του συντονισμού των δράσεων κυβερνήσεων, επιχειρηματικού κόσμου και κοινωνίας των πολιτών. Το CSR Hellas, εθνικός εταίρος του CSR Europe στην Ελλάδα, κάλεσε τους CEOs όλων των μελών του να ενώσουν τη φωνή και τις δυνάμεις τους με άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και επιχειρηματικούς φορείς, στέλνοντας ένα δυναμικό ελληνικό «παρών» στην Πρόσκληση για μία Νέα Ευρωπαϊκή Συμφωνία προς ένα Βιώσιμο Μέλλον σε όλη την Οικουμένη, μέσω της συνυπογραφής του CEOs Call to Action & Collaboration. Με την Πρόσκληση αυτή, οι ηγέτες των επιχειρήσεων/φορέων καθιστούν σαφές πως είναι έτοιμοι να ενδυναμώσουν τον διάλογο και να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία τους με την κοινωνία.

Η εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών για την επίτευξη των SDGs έχουν φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για μέτρηση των αποτελεσμάτων, για διαχείριση και παρακολούθηση των επιδόσεων. Οι αρχές ΑΑ 1000 είναι ένα πρακτικό πρότυπο προς αυτή την κατεύθυνση, όπως αναφέρει ο οργανισμός AccountAbility στην έκθεσή του. Το ίδιο ισχύει για το Social Capital Protocol του Παγκόσμιου Επιχειρηματικού Συμβουλίου για την Αειφόρο Ανάπτυξη
Ανάπτυξη (WBCSD) και άλλα πρότυπα.

Οι πιέσεις από τους καταναλωτές, τις ομάδες ακτιβιστών και τις ρυθμιστικές αρχές οδηγούν τις εταιρείες να αυξάνουν τη διαφάνεια στις αλυσίδες εφοδιασμού τους με στόχο την καλύτερη λογοδοσία σε θέματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβέρνησης (ESG). Η ανάπτυξη τεχνολογιών όπως Big Data, Block Chain, Internet of Things, τεχνητή νοημοσύνη κ.ο.κ., μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της επιβάρυνσης των εταιρειών, στον μετριασμό των κινδύνων και στην επίτευξη της διαφάνειας που απαιτεί η αγορά.

Η αυξανόμενη συνειδητοποίηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκύπτουν οδηγούν τις κυβερνήσεις, τους καταναλωτές και τους οργανισμούς να επανεξετάσουν το σημερινό «γραμμικό» οικονομικό σύστημα και να στραφούν προς μια «κυκλική» οικονομία, με την κατανάλωση να ακολουθεί το μοντέλο της επαναχρησιμοποιήσιμης των υλικών. Ο ιδιωτικός τομέας ήδη πρωτοπορεί σε καινοτόμες λύσεις κυκλικής οικονομίας ενώ οι κυβερνήσεις σε διεθνές επίπεδο προωθούν σημαντικές πολιτικές και οικονομικές επενδύσεις για να διευκολύνουν αυτό το κίνημα.

Η αστικοποίηση

Ας σημειωθεί ότι εταιρείες όπως η Nestlé και η Mars αντιμετωπίζουν αναταράξεις της εφοδιαστικής αλυσίδας τους, καθώς οι αγρότες μικρής κλίμακας μεταναστεύουν στις πόλεις. Οι εταιρείες logistics όπως η UPS και η FedEx ανησυχούν για την αύξηση του όγκου και της πολυπλοκότητας των δραστηριοτήτων τους λόγω της συμφόρησης που δημιουργείται και της ανεπάρκειας υποδομών. Αυτά τα παραδείγματα καταδεικνύουν τις συνεχείς αλλαγές που καλούνται να αντιμετωπίσουν όλες οι επιχειρήσεις στον κόσμο και υπογραμμίζουν την ανάγκη επαναξιολόγησης και ανασχεδιασμού των δραστηριοτήτων τους για να επιβιώσουν, πόσο μάλλον να ευημερήσουν σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Ενδεικτικές είναι και οι εξελίξεις στον τομέα των μεταφορών – τόσο των αγαθών όσο και των ανθρώπων – όπου η αυτοματοποίηση προοιωνίζεται κοινωνικοοικονομικά οφέλη. Ο κλάδος είναι ηγέτης του σύγχρονου πολιτισμού αλλά η ανάπτυξή του έχει συνδεθεί με δαπανηρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Για παράδειγμα, οι πρόωροι θάνατοι που σχετίζονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση υπολογίζονται σε 3,7 εκατ. (ΠΟΥ, 2012) ενώ οι μεταφορές θεωρούνται υπεύθυνες για το 15% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πιο συγκεκριμένα, πάνω από το 20% των συνολικών εκπομπών CO₂ από καύση καυσίμων παγκοσμίως. Λύσεις σε αυτά τα θέματα έρχεται να δώσει η τεχνολογία. Η καινοτομία, η ηλεκτροκίνηση, η κοινή χρήση οχημάτων και η αυτοματοποίηση φέρνουν επανάσταση στον τομέα των μεταφορών συμβάλλοντας στην άμβλυνση ζητημάτων βιωσιμότητας όπως η κλιματική αλλαγή και εξασφαλίζοντας υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας.

Περισσότερα

13# Δράση για το κλίμα

Διεθνής Συνάντηση “Ζωντανών Εργαστηρίων”

Με κεντρικό σύνθημα «Co-Creating Innovation: scaling-up from local to global», η 10η Διεθνής Συνάντηση «Ζωντανών Εργαστηρίων» (Living Labs) έρχεται στις 3 Σεπτεμβρίου 2019, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης από το Thessaloniki Active & Healthy Ageing Living Lab του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής του ΑΠΘ και το European Network of Living Labs (ENoLL).

Στόχος της διοργάνωσης είναι να  παρουσιάσει τις τάσεις της σύγχρονης κοινωνικής καινοτομίας. Εξάλλου τα «Ζωντανά εργαστήρια» διαφέρουν από τα παραδοσιακά ερευνητικά ακριβώς διότι δίνουν τη δυνατότητα στην κοινωνία να αντιμετωπίσει προκλήσεις ενδυναμώνοντας τη συμμετοχή των πολιτών  στη συν-δημιουργία και στη χάραξη πολιτικής σε κάθε επίπεδο.

Αυτό επιχειρέι να κάνει το OpenlivingLabDays2019 που έρχεται φέτος για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη με 30 ομιλητές, 130 εκπαιδευτές εργαστηρίων, 40 εργαστήρια από 30 χώρες, 7 επισκέψεις σε τοπικούς φορείς και τον διαγωνισμό Venture Capitalist, όπου ενδιαφερόμενα «Ζωντανά Εργαστήρια» θα παρουσιάσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες για την βιωσιμότητά τους ως αυτόνομοι οργανισμοί σε μια επιτροπή κορυφαίων εμπειρογνωμόνων, επενδυτών και επιστημόνων. Δράσεις έχουν προγραμματιστεί έως την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου και από αυτές οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν την πιο κατάλληλη για τα ενδιαφέροντά τους.

Ανάμεσα στις κορυφαίες προσωπικότητες στον τομέα των Living Labs που θα συμμετάσχουν είναι η επικεφαλής του τμήματος διευκόλυνσης του εμπορίου της οικονομικής Επιτροπής του ΟΗΕ για την Ευρώπη, Maria Rosaria Ceccarelli, ο διευθυντής Έρευνας και Στρατηγικής στο Ίδρυμα Dubai Future, Sami Mahroum, ο Svetoslav Mihaylov, από τη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνιακών Δικτύων της ΕΕ-DG Connect, ο επικεφαλής του τμήματος «LIFE και H2020 Ενέργεια, περιβάλλον, πόροι» στον εκτελεστικό οργανισμό της ΕΕ για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, Patrik Kolar, ο επικεφαλής της Μονάδας D2 “Μελλοντικά Συστήματα Αστικής Κινητικότητας” – DG RTD, Jean-François Aguinaga, o ιδρυτής και CEO της Urban Breakthroughs και συγγραφέας της ειδικής έκθεσης της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή, για την άνοδο της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας κατά 1,5ο Κελσίου, Seth Schultz, ο μηχανικός Marc Duponcel από τη Γενική διεύθυνση Γεωργικής και Αγροτικής Ανάπτυξης της ΕΕ-DG AGRI, ο υπεύθυνος πολιτικών της ΕΕ για την Έρευνα & Τεχνολογία, Linden Farrer, ο πρόεδρος του ΕΝοLL, Fernando Vilariño, κ.ά..

Το OLLD19 εμπνέεται από το φετινό μήνυμα «Co-Creating Innovation: scaling-up from local to global» και αναπτύσσει τις καλύτερες ιδέες μέσα σε 40 εργαστήρια σε διαφορετικά πεδία, όπως ενδεικτικά: “Stakeholder Engagement in Urban Living Labs” στο πεδίο της αστικής κινητικότητας, “From Living Labs to Community of Practice” στο πεδίο της υγείας, “NESTORE: co-design for aging well”, στον τομέα της ευζωίας και υγιούς γήρανσης, “Laurea Living Lab approach for CE projects”, στον τομέα της κυκλικής οικονομίας, “Agri Practices & Rural Development”, στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης, “Social franchises: opportunities for Living Labs in the energy sector” στον τομέα της ενέργειας, “Water Oriented Living Labs” στον τομέα των φυσικών πόρων, κ.ά..

Για όσους ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν το δικό τους «Ζωντανό Εργαστήριο» υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης ενός μονοήμερου εκπαιδευτικού σεμιναρίου πριν την επίσημη έναρξη του OpenLivingLabDays στις 2 Σεπτεμβρίου.

Περισσότερα

7# Φτήνη & Καθαρή Ενέργεια

Στη ΔΕΘ το πρώτο ηλεκτρικό όχημα επαγγελματικής χρήσης

Καινοτομία στην κατηγορία των «πράσινων» οχημάτων αποτελεί το 3MX, το πρώτο ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα που θα παρουσιάσει τον Σεπτέμβριο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης η Shandong Wuzheng Hellas.

Η εταιρεία είναι θυγατρική της Wuzheng Group, ενός ομίλου με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή & διανομή ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Στόχος της ίδρυσής της στην Ελλάδα είναι να προωθεί, με ορμητήριο τη χώρα μας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ο Γενικός Διευθυντής της Shandong Wuzheng Hellas LTD, Λεωνίδας Δαβουλάρης, δήλωσε σχετικά: «Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως ένας μεγάλος όμιλος επέλεξε την Ελλάδα ως κέντρο των δραστηριοτήτων του στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και η εμπειρία του Wuzheng Group στην παραγωγή και διάθεση επαγγελματικών οχημάτων αποτελεί εγγύηση ποιότητας και αξιοπιστίας για το ηλεκτρικό 3MX. Η αποδοχή του από τους Συνεργάτες – Διανομείς μας στην Ευρώπη επιβεβαιώνει την απλή συνταγή της επιτυχίας: Ένα προϊόν το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών τόσο κατά την κτήση όσο και στη χρήση, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μία προσοδοφόρα επιχειρηματική πρόταση για το συνεργαζόμενο Διανομέα.»

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, το 3MX είναι ένα ελαφρύ επαγγελματικό όχημα τριών τροχών, το οποίο προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός σταθερού οχήματος και είναι κατάλληλο για οδήγηση μεγάλων αποστάσεων. Στόχος του είναι να ικανοποιεί ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών αναγκών, με έμφαση στην οικονομία, την πολυχρηστικότητα και την ασφάλεια και, φυσικά, τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενικά επίπεδα θορύβου. Με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg, το 3ΜΧ έχει αυτονομία έως και 100 χλμ., με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του (έως 145 χλμ. άνευ φορτίου).

Ο σχεδιασμός του αποτελεί προϊόν έρευνας και συνεργασίας Ευρωπαίων και Κινέζων μηχανικών, με κεντρικά σημεία την άριστη ποιότητα των πρώτων υλών και την αξιοποίηση της πλέον σύγχρονης τεχνολογίας. Σημείο αιχμής, ένα μοναδικό σύστημα ανεξάρτητης ανάρτησης του εμπρόσθιου τροχού (Swingram), που αποσβένει τους κραδασμούς. Επιπλέον, το ύψος του από το έδαφος εξασφαλίζει στο 3ΜΧ υψηλές επιδόσεις ακόμη και στα πιο «άγρια» εδάφη των αγροτικών περιοχών, ενώ η κατανάλωσή του είναι μόλις 11 kWh/100χλμ.

Το νέο όχημα προσφέρει τη δυνατότητα διαμόρφωσης του αμαξώματος ώστε να ανταποκρίνεται με απόλυτη αξιοπιστία στις υψηλές απαιτήσεις των κλάδων της αγροτικής παραγωγής, των κατασκευών και των logistics, καθώς και σε ειδικές εργασίες, όπως ως υδροφόρο, πυροσβεστικό, γερανός, απορριμματοφόρο κ.α.

Στο περίπτερο της Wuzheng Hellas, στη ΔΕΘ, θα βρίσκονται εκπρόσωποί της, στη διάθεση όλων όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν από κοντά για τις δυνατότητες του οχήματος, το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, αλλά και τις προϋποθέσεις συνεργασίας τους με το δυναμικό δίκτυο της εταιρείας.

Περισσότερα

Ετικέτες

Εγγραφή στο Newsletter

ΔΗΜΟΦΙΛΗ